Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav Special/2017, Strana 1
1
2
3
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Ovládáme svůj obor
Další zakázka na Slovensku se rozbíhá
Jeden zposledních chybějících úseků dálnice mezi
Bratislavou aKošicemi se začal stat letos 1. června
adodavatelsky se naněm bude polet divize 5. Slovens
rodní dálniční společnost totiž 6. dubna kon
podepsala smlouvu se sdružením firem Eurovia SK,
Eurovia CS, Doprastav, Metrostav aMetrostav Slovakia.
Stavba téměř 8km úseku D1 Prešov západ – Prešov jih
potrvá čtyři roky aobsáhne mimo jiné dvě mimádně
velké MÚK, více než 2km tunel Prov a18 mostů.
ZaMetrostav se vedoucím projektu stal Ing.Tomáš Daneš.
Nabídka na ČVUT
Na ČVUT v Praze se
29.března konal veletrh
pracovníchíležitostí
iKariéra. V čele stavebních
firem se tu představil
Metrostav, aby studentům
aabsolventům nabídl
zaměstnání v nejí české stavební firmě. Personalis
jim také pomohli sestavit profesní životopis.
Ocenění pro stavby Metrostavu přibý
Dva projekty jihočeského zastoupení divize 6 – sportov
ístav v Hluboké nad Vltavou a výrobní areál Stavoklima
v Českých Budějovicích – získaly ocenění v přehlídce
PRESTA – Prestižní stavba jižních Čech 20142016. Mezi
nejlepší projekty v souži Stavba roku Jihomoravského
kraje 2016 se zadila Likvidace odpadních vod
dobrovolného svazku Ligary a Parkovací dům v Panens
ulici v Brně, jenž získal Cenu časopisu Stavebnictví. Obě
la patří do výborných referencí oblastho zastoupení
divize 1 pro jihomoravský region.
Úsšná prorážka ve finském podzemí
Razi divize 5 budují ve finské metropoli část traťových
tunelů metra a stanici Espoonlahti. Na projektu
Länsimetro, který podzemní dráhu prodlužuje z Helsinek
do města Espoo, pracují ve sdružení s místní firmou Destia
už na třetí zakázce. Tým, který tentokrát vede Ing. Ivan
Piršč, tu už 19. ktna prorážkou pilotního tunelu propojil
východní a západní část tunelu staničho.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Pavla Piláta, generálního
ředitele Metrostavu str. 2
Komplikovaná hydraulika
amechanika pro zvedací most str. 3
Další islandská stavba – silniční
tunel Dýrafjörður str. 3
První projekt v Norsku, kam míří
takémostaři divize 5 str. 3
Metrostav zvládá velké
asložité projekty
více v článku na str. 2
2. června 2017 / Speciál I / XXIX
Metrostav je univerzální firma, která od výstavby praž-
ského metra dospěla přes pozemní stavby až k ovd-
nutí technologií na kompletní výstavbu silnic a dálnic.
Pracovci její divize 4 vedení týmem Ing. Zdeňka Lud-
ka se třeba v březnu vrátili k modernizaci dálnice D1.
Po zimní pauze se kolegové z provozu mechanizace
a dopravy i ze sedisek silničních staveb či betonových
vozovek ovšem vrátili jen na zakázku 06, protože po hlad-
kém povrchu nově rozšířené dálnice D1 v úseku 03 mezi
Hvězdonicemi a Osedkem, kde vloni také pracovali, už
proudí doprava (foto č. 1). Teď proto modernizují jen celý
levý a část pravého dálničního pásu mezi Psářemi aSou-
ticemi ve čtvrté etapě prací, označené písmenem A.
„Práce jsme zahájili 12. března a od té doby jsme
vcelém sřeném úseku zdemolovali původní konstrukce
určené k odstranění, rozšířili zemní těleso a reprofilovali
i zlepšili původní podkladní vozovkové vrstvy. Mezi kilo-
metry 53,100 až 56,120 jsme položili také vrstvu no
cementové stabilizace a aktuálně zde pokládáme cemen-
tobetonový kryt. To je samozřejmě jen výčet našich hlav-
ch činnos. Kdybych měl popsat všechno, co dnes na
7,71 km dlouhé trase se 30 stavebními objekty prome,
jeden čnek by na to nestačil,“ říká Ing. Ludvík.
Divize 4 staví přesně podle harmonogramu
Ve čtvrtek 11. ktna stavbu za doprovodu generálho
ředitele ŘSD Ing. Jana Kroupy navštívil ministr dopravy
Ing.Dan Ťok (na foto č. 3 se Štefanem Verešpejem ze stře-
diska betonových vozovek divize 4). „Během své exkurze
po modernizované dálnici se přesvědčil, že na našem
úseku všechno běží podle plánu. V červnu uvedeme do
provozu hotový levý jízdní pruh v úseku mezi kilometry
53,100 až 56,120 a dál budeme pokračovat etapou 4B.
Poslední pátou etapu dokončíme letos v listopadu, kdy
naše práce na úseku 06 skončí,“ uzará Ing. Ludvík.
Řidi, projíždějící kolem stavby v kažm směru ve
dvou pruzích přežně pravého jízdho pásu, si při ces
zPrahy do Brna mohou všimnout, že:
u dálničho nadjezdu D1-051 na MÚK Psáře dělníci
provádějí kamennou zádlažbu a terénní úpravy
tož se děje i u nadjezdu D1-052 o kousek dál
na přesypaném dálničním mostě D1-053 za Dubovkou
probíhá betonáž levé římsy a sanace betonových rá
poblíž uzaené odpočívky Střechov usadil velký mo-
bilní jeřáb na hotovou spodní stavbu levého dálničního
mostu D1-054 prefabrikované nosky vodorovné kon-
strukce z předpjaho betonu (foto č. 2)
sleducí dálniční mosty D1-055 a D1-056 se při
současné zakázce nemodernizují
mezi km 53,200 až 53,800 horolezci ve spolupráci
stěžkou technikou zajišťují stabilitu skalního svahu
dálniční most D1-057 nedaleko obce Černýš má roz-
šířenou mostovku a betonáři pracují na jeho římsách.
Manažer odvětví 2016
V prestižní soutěži Manažer roku se Ing. Josef Neu-
wirth, dlouholetý ředitel divize 4 adnes expert vúseku
generálho ředitele Metrostavu, stal nejlepší mana-
žerskou osobností voboru stavebnictví. Gratulujeme!
Soutěž už počtyřiadvacáté uspořádaly Svaz průmyslu
adopravy ČR, Konfederace zastnavatelských a pod-
nikatelských svazů ČR a Česká manažerská asociace.
Účastníci vní byli hodnoceni dvoukolově, dvěma nezá-
vislými komisemi, které výsledky slavnostně zveřejnily
20. dubna vpaci Žofín. Kúschu Ing.Neuwirtha (foto
vlevo) přispěl nejen jeho cit pro práci s lidmi, ale jistě
takémanažerské krédo Držím slovo, kterým se vždy řídil.
Absolutmi vítězi soutěže se stali Marta Nováková z firmy
U & SLUNO aEmil Beber z družstva KOVOBEL.
–red–, foto http://manazerroku.cz/
4
5
6
V areálu Palmovka Open Parku rostou díky betonářům
z divize 6 nosné konstrukce objektů PP3 a PP4. Kolego-
vé z Metrostavu Development proto 18. května pozvali
zástupce realitních kanceláří, aby je informovali o sou-
časném stavu svého komerčho projektu (foto č. 4).
Generální ředitel Ing. Ondřej Buršík makléřům před-
stavil nejen firmu, ale hlavně tým, který má objekty na
starost. Projmem komerčch nemovitostí se v něm
zabývá Mgr. Jana Hüttelová, která v Realitním centru
ř denně klientům prezentuje nabízené prostory. „In-
tenzivně jednáme s nájemci a doufáme, že v brzké době
budeme moci potvrdit prvního,“ říká. Po představení
projektu si účastníci setkání prohlédli stavbu, kterou ří
tým Ing. Stanislava Červeného z divize 3. V květnu už
postoupila do pátého nadzemního podlaží (foto č. 5).
stavba objektů PP3 a PP4 a rekonstrukce památko-
vě chráné torní haly označované jako POP0 probíhá
podle návrhů ateliéru Aulík Fer Architekti (foto č. 6).
echny tři budovy dohromady nazejí 26 000 m² kance-
lářských, maloobchodních a skladových ploch s efektiv
využitelnými půdorysy, které flexibilně umožní kombino-
vat open space s klasickými uzavřenými kanceřemi.
Tomu budou odpovídat i možnosti variantního umístění
adispozice sociálních zařízení a kuchyněk.
Dokončení výstavby celého komplexu vedle sídla
Metrostavu, který zviditelní zachovaný tovární komín,
je naplánované na duben roku 2018. Více informací se
dozvíte na webu www.metrostavdevelopment.cz.
red, foto archiv stavby
Metrostav_Special_2017.indd 1 30.05.17 10:38
Metrostav Metrostav Special/2017, Strana 2

 

Metrostav Metrostav Special/2017, Strana 1
Metrostav Metrostav Special/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav Special/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav Special/2017, Strana 4
Metrostav Metrostav Special/2017, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav Special/2017, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav Special/2017, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav Special/2017, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics …

Rendering Strana 2 (102542): (0/1) (311 ms)

Rendering Strana 1 (102540): (0/1) (343 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2946/vth118737-1.jpg

 i2946/bg102540.svg

 i2946/vth118739-1.jpg