Metrostav zvládá velké

a složité projekty

2. června 2017 / Speciál I / XXIX

více v článku na str. 2

Ptáme se: Pavla Piláta, generálního

ředitele Metrostavu str. 2

Č T R N Á C T I D E N Í K

M E T R O S TAV

Komplikovaná hydraulika

a mechanika pro zvedací most str. 3

A .S.

Další islandská stavba – silniční

tunel Dýrafjörður str. 3

Ovládáme svůj obor

První projekt v Norsku, kam míří

také mostaři divize 5 str. 3

KRÁTCE / AKTUÁLNĚ

Další zakázka na Slovensku se rozbíhá

Jeden z posledních chybějících úseků dálnice mezi

Bratislavou a Košicemi se začal stavět letos 1. června

a dodavatelsky se na něm bude podílet divize 5. Slovenská

Národní dálniční společnost totiž 6. dubna konečně

podepsala smlouvu se sdružením firem Eurovia SK,

Eurovia CS, Doprastav, Metrostav a Metrostav Slovakia.

Stavba téměř 8km úseku D1 Prešov západ – Prešov jih

potrvá čtyři roky a obsáhne mimo jiné dvě mimořádně

velké MÚK, více než 2km tunel Prešov a 18 mostů.

Za Metrostav se vedoucím projektu stal Ing. Tomáš Daneš.

2

Nabídka na ČVUT

Na ČVUT v Praze se

29. března konal veletrh

pracovních příležitostí

iKariéra. V čele stavebních

firem se tu představil

Metrostav, aby studentům

a absolventům nabídl

zaměstnání v největší české stavební firmě. Personalisté

jim také pomohli sestavit profesní životopis.

Ocenění pro stavby Metrostavu přibývá

Dva projekty jihočeského zastoupení divize 6 – sportovní

přístav v Hluboké nad Vltavou a výrobní areál Stavoklima

v Českých Budějovicích – získaly ocenění v přehlídce

PRESTA – Prestižní stavba jižních Čech 2014–2016. Mezi

nejlepší projekty v soutěži Stavba roku Jihomoravského

kraje 2016 se zařadila Likvidace odpadních vod

dobrovolného svazku Ligary a Parkovací dům v Panenské

ulici v Brně, jenž získal Cenu časopisu Stavebnictví. Obě

díla patří do výborných referencí oblastního zastoupení

divize 1 pro jihomoravský region.

Úspěšná prorážka ve finském podzemí

Raziči divize 5 budují ve finské metropoli část traťových

tunelů metra a stanici Espoonlahti. Na projektu

Länsimetro, který podzemní dráhu prodlužuje z Helsinek

do města Espoo, pracují ve sdružení s místní firmou Destia

už na třetí zakázce. Tým, který tentokrát vede Ing. Ivan

Piršč, tu už 19. května prorážkou pilotního tunelu propojil

východní a západní část tunelu staničního.

1

Metrostav je univerzální firma, která od výstavby pražského metra dospěla přes pozemní stavby až k ovládnutí technologií na kompletní výstavbu silnic a dálnic.

Pracovníci její divize 4 vedení týmem Ing. Zdeňka Ludvíka se třeba v březnu vrátili k modernizaci dálnice D1.

Po zimní pauze se kolegové z provozu mechanizace

a dopravy i ze středisek silničních staveb či betonových

vozovek ovšem vrátili jen na zakázku 06, protože po hladkém povrchu nově rozšířené dálnice D1 v úseku 03 mezi

Hvězdonicemi a Ostředkem, kde vloni také pracovali, už

proudí doprava (foto č. 1). Teď proto modernizují jen celý

levý a část pravého dálničního pásu mezi Psářemi a Souticemi ve čtvrté etapě prací, označené písmenem A.

„Práce jsme zahájili 12. března a od té doby jsme

v celém svěřeném úseku zdemolovali původní konstrukce

určené k odstranění, rozšířili zemní těleso a reprofilovali

i zlepšili původní podkladní vozovkové vrstvy. Mezi kilo-

3

metry 53,100 až 56,120 jsme položili také vrstvu nové

cementové stabilizace a aktuálně zde pokládáme cementobetonový kryt. To je samozřejmě jen výčet našich hlavních činností. Kdybych měl popsat všechno, co dnes na

7,71 km dlouhé trase se 30 stavebními objekty provádíme,

jeden článek by na to nestačil,“ říká Ing. Ludvík.

Divize 4 staví přesně podle harmonogramu

Ve čtvrtek 11. května stavbu za doprovodu generálního

ředitele ŘSD Ing. Jana Kroupy navštívil ministr dopravy

Ing. Dan Ťok (na foto č. 3 se Štefanem Verešpejem ze střediska betonových vozovek divize 4). „Během své exkurze

po modernizované dálnici se přesvědčil, že na našem

úseku všechno běží podle plánu. V červnu uvedeme do

provozu hotový levý jízdní pruh v úseku mezi kilometry

53,100 až 56,120 a dál budeme pokračovat etapou 4B.

Poslední pátou etapu dokončíme letos v listopadu, kdy

naše práce na úseku 06 skončí,“ uzavírá Ing. Ludvík.

Řidiči, projíždějící kolem stavby v každém směru ve

dvou pruzích převážně pravého jízdního pásu, si při cestě

z Prahy do Brna mohou všimnout, že:

u dálničního nadjezdu D1-051 na MÚK Psáře dělníci

provádějí kamennou zádlažbu a terénní úpravy

totéž se děje i u nadjezdu D1-052 o kousek dál

na přesypaném dálničním mostě D1-053 za Dubovkou

probíhá betonáž levé římsy a sanace betonových rámů

poblíž uzavřené odpočívky Střechov usadil velký mobilní jeřáb na hotovou spodní stavbu levého dálničního

mostu D1-054 prefabrikované nosníky vodorovné konstrukce z předpjatého betonu (foto č. 2)

následující dálniční mosty D1-055 a D1-056 se při

současné zakázce nemodernizují

mezi km 53,200 až 53,800 horolezci ve spolupráci

s těžkou technikou zajišťují stabilitu skalního svahu

dálniční most D1-057 nedaleko obce Černýš má rozšířenou mostovku a betonáři pracují na jeho římsách.

Manažer odvětví 2016

V prestižní soutěži Manažer roku se Ing. Josef Neuwirth, dlouholetý ředitel divize 4 a dnes expert v úseku

generálního ředitele Metrostavu, stal nejlepší manažerskou osobností v oboru stavebnictví. Gratulujeme!

Soutěž už po čtyřiadvacáté uspořádaly Svaz průmyslu

a dopravy ČR, Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR a Česká manažerská asociace.

Účastníci v ní byli hodnoceni dvoukolově, dvěma nezávislými komisemi, které výsledky slavnostně zveřejnily

20. dubna v paláci Žofín. K úspěchu Ing. Neuwirtha (foto

vlevo) přispěl nejen jeho cit pro práci s lidmi, ale jistě

také manažerské krédo Držím slovo, kterým se vždy řídil.

Absolutními vítězi soutěže se stali Marta Nováková z firmy

U & SLUNO a Emil Beber z družstva KOVOBEL.

–red–, foto http://manazerroku.cz/

5

V areálu Palmovka Open Parku rostou díky betonářům

z divize 6 nosné konstrukce objektů PP3 a PP4. Kolegové z Metrostavu Development proto 18. května pozvali

zástupce realitních kanceláří, aby je informovali o současném stavu svého komerčního projektu (foto č. 4).

Generální ředitel Ing. Ondřej Buršík makléřům představil nejen firmu, ale hlavně tým, který má objekty na

starost. Pronájmem komerčních nemovitostí se v něm

zabývá Mgr. Jana Hüttelová, která v Realitním centru

Metrostav_Special_2017.indd 1

6

4

téměř denně klientům prezentuje nabízené prostory. „Intenzivně jednáme s nájemci a doufáme, že v brzké době

budeme moci potvrdit prvního,“ říká. Po představení

projektu si účastníci setkání prohlédli stavbu, kterou řídí

tým Ing. Stanislava Červeného z divize 3. V květnu už

postoupila do pátého nadzemního podlaží (foto č. 5).

Výstavba objektů PP3 a PP4 a rekonstrukce památkově chráněné tovární haly označované jako POP0 probíhá

podle návrhů ateliéru Aulík Fišer Architekti (foto č. 6).

Všechny tři budovy dohromady nabízejí 26 000 m² kance-

lářských, maloobchodních a skladových ploch s efektivně

využitelnými půdorysy, které flexibilně umožní kombinovat open space s klasickými uzavřenými kancelářemi.

Tomu budou odpovídat i možnosti variantního umístění

a dispozice sociálních zařízení a kuchyněk.

Dokončení výstavby celého komplexu vedle sídla

Metrostavu, který zviditelní zachovaný tovární komín,

je naplánované na duben roku 2018. Více informací se

dozvíte na webu www.metrostavdevelopment.cz.

–red–, foto archiv stavby

30.05.17 10:38