Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav Tunely/2016, Strana 2
Metrostav Metrostav Tunely/2016, Strana 3
strana 3
1
1
2
3
4
5
6
7
3
2
4
Část trati je hotová
Mezi Rokycany aPlzní, kde pracuje Metrostav jako lídr
vesdružení sfirmou Subterra namodernizaci železni-
ce, neroste jen ejpovický tunel. Přestavovaný 14 km
dlouhý úsek III. železnního koridoru zahrnuje imnoho
dalších objektů, znichž řada je už vprovozu.
V úseku RokycanyEjpovice jezdí vlaky po zrekon-
struované trati už od prosince roku 2014. Pasažéři vy-
ívají pohodljší nástupiště namodernizované zastávce
Klabava (foto č. 1), kde jim cestu nově usnadňuje ipod-
chod (foto č. 2). Aby kolegové ze Subterry mohli polit
železniční svršek pro rychlejší jízdu, museli vtomto úseku
pracovníci zprovozu mostů aŽBK divize 5 vedení Mila-
nem Špkou přestavět či upravit přes dvacet propustků
či mostů (foto č. 3 a4). Nová železniční stanice Ejpovice
(foto č.5) je stejně jako ostatní modernizovaná nádraží
bezbarrově přístupná výtahem (foto č. 6). Pohodlněí
cestoní vtomto úseku trati přispělo ktomu, že se už
ichni těší, jak stejně příjemně dojedou až doPlz.
2
1
3
4
5
6
Zastavení na mostech
Hned dvě parní lokomotivy (foto č. 1) mohli 10. listo-
padu 2015 obdivovat milovníci vlaků v Plzni. Posloily
jako břemena při zatěžovacích zkouškách železničch
mostů, které v rámci modernizace trati RokycanyPl-
zeň postavil tým Milana Špky z divize 5.
Zkoušky vedli odborci z Kloknerova ústavu ČVUT
na konstrukcích mostů v přestavěné první traťové koleji.
Dva oi s celkovou hmotností 350 tun – lokomotiva z pl-
zeňsho Iron Monument Clubu označená číslem 475.111
a přezdívaná Šlechtična a stroj Českých drah 556.0506
zvaný Štokr (foto č. 2) – se prvně setkali na mostě přes
Úslavu. Po dosud nemodernizované koleji vedle nich pro-
žděly vlaky (foto č. 3) oběma sry. Za stejných podmí-
nek prly zkouškou i mosty přes Potní ulici aHrádecký
potok (foto č. 4) a nad ulicí Mohylová (foto č.5).
„Nosné konstrukce se při zatěžovacích zkouškách pro-
hnuly jen asi na 80 % přípustné hodnoty, což představuje
dobrý soulad provedeného díla s výpočetními modely.
Meí průhyb jsme očekávali, prote jsme už zlabora-
torních zkoušek firmy SQZ měli potvrzené, že beton mo-
stovek měl větší pevnost a tuhost, než bylo požadováno.
Podle závěrů zatěžovacích zkoušek tedy všechny mosty
plně vyholy požadavkům a 13.listopadu byly uvedeny
do provozu. Do března 2016 se bude jezdit souběžně po
nových konstrukch v koleji číslo 1 a po starých v koleji
číslo 2. Části mostů ve druhé koleji začneme budovat na
jaře a jejich zkoušky prohnou koncem července 2016,
uzavřel po zatěžovacích zkokách Ing. Tomáš Wangler,
specialista pro mosty a železnní stavby z divize 5.
2
1
3
4
5
Základem modernizace trati PlzRokycany je železniční tunel Ejpovice
Sdružení Metrostavu a Subterry, které vede tým Ing. Tomáše Kohouta z divize 5, přestavuje mezi Rokycany aPlzní
celkem 20,237 km železnní trati. Díky výstavbě tunelu Ejpovice (mapa) se trasa po skončení díla zkrátí na
14,147km, které vlaky budou moci projíždět traťovou rychlostí až 160km/h. Jízda bude bezpečnější akomfortnější.
Tunel Ejpovice, který buduje divize 5 pod vedením Ing. Štefana Ivora, musí překonat kopce Homolka a Chlum
(podélný profil), které mají odlišné geologické složení. Zatímco Homolka je z tektonicky porušených měkčích břidlic,
Chlum je ztvrdých spilitů. Tunelovací stroj (TBM), který obě trouby vyrazí, byl proto u německé firmy Herrenknecht
navržen jako razicí konvertibilní štít EPB/hardrock. Pro jeho start Metrostav připravil jámu uvýchodho portálu
(letecký pohled). Nejtěžší části TBM dorazily do Čech po Labi do Lovosic v listopadu 2014 (foto č. 1). Nedaleko
stavby už v té době čtyři měsíce pracovala betonárna na výrobu segmentů prefabrikovaného ostění vDýšině (foto
č.2). Pro obě tunelové trouby musí dohromady vyrobit 4140 ks prstenců s vjším průměrem 9,5 m, šířkou 2m,
tloušťkou 0,4 m ahmotností 60 tun. Každý z nich složí osm segmentů. TBM S-799, pojmenovaný Viktorie, se po
křtu a uložení posvěcené sošky sv. Barbory do portálu budoucího tunelu pustil do práce 23. ledna2015. Při své
první cestě razil jižní tunelovou troubu (foto č. 3), ze které prokoukl do západho portálu u Plz-Doubravky
7.června2016 (foto č. 4). Stavbaři teď jeho štítovou část rozeberou a auty převezou zt na druhou stranu tunelu,
závěs protáhnou zpátky tunelem. Stroj smontují, repasují a znovu postaví na start k ražbě severního tubusu.
DOUBRAVKA
ÚJEZD
ČERVENÝ
HRÁDEK
DOUBRAVKA
ÚJEZD
ČERVENÝ
HRÁDEK
Plzeň
Rokycany
Plzeň
Rokycany
Chrást
Dýšina
Kyšice
Klabava
Ejpovice
Chrást
Dýšina
Kyšice
Klabava
Ejpovice
1
Mezideponie
2
Portálový jeřáb
3
Úpravna vody
4
Míchací centrum
5
Hala údržby
6
VN trafo
7
Buňkoviš
Tunel HOMOLKA
lka 2650 m
Tunel CHLUM
lka 1220 m
500 1000 1500 2000 2500 3000 3500 4000
TUNEL EJPOVICE – PODÉLNÝ PROFIL TRASY
MAPA TRASY
vodní trať
modernizovaná trať
tunel Ejpovice
Metrostav_Tunely_C_verejnost_2016.indd 3 08.06.16 10:00
Metrostav Metrostav Tunely/2016, Strana 4

 

Metrostav Metrostav Tunely/2016, Strana 1
Metrostav Metrostav Tunely/2016, Strana 2
Metrostav Metrostav Tunely/2016, Strana 3
Metrostav Metrostav Tunely/2016, Strana 4
Metrostav Metrostav Tunely/2016, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav Tunely/2016, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav Tunely/2016, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav Tunely/2016, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (528 ms)

Rendering Strana 4 (102652): (0/1) (494 ms)

Rendering Strana 3 (102648): (0/1) (518 ms)

Rendering Strana 2 (102643): (0/1) (520 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2971/vth118979-1.jpg

 i2971/vth118984-1.jpg

 i2971/bg102648.svg

 i2971/vth118988-1.jpg

 i2971/vth118976-1.jpg