11. června 2016 / Tunely DOD

Náročná stavba divize 1 str. 2

Ptáme se: Ing. Štefana Ivora,

vedoucího ražeb str. 2

Prorážka dosud nejdelšího tunelu

Metrostavu str. 2

M I M O Ř Á D N É

V Y D Á N Í

U Plzně i Veitastrondu

Na trati z Plzně do Rokycan str. 3

Fotoreportáž: Přebírka razicího stroje

pro tunel Ejpovice str. 4

Další patent Metrostavu se týká

tunelových propojek str. 4

KRÁTCE / AKTUÁLNĚ

Partner z Faerských ostrovů

Zástupci Metrostavu – viceprezident Skupiny Metrostav

Ing. František Kočí a Ing. Ján Dudáš – podepsali

2. listopadu 2015 memorandum o budoucí spolupráci

s představiteli stavební společnosti J&K Petersen

Contractors z Faerských ostrovů. Její generální ředitel

Stein Olvur Petersen, technický ředitel Eyðfinn Lenvig

a projektový manažer Dánial Pauli Davidsen poté navštívili

stavbu tunelu Ejpovice. Spolupráce se týká podání nabídky

na výstavbu dvou podmořských tunelů.

Prorážka v Norsku

Raziči divize 5 vedení

Ing. Pavlem Bürgelem

prorazili 4. listopadu 2015

ve dvě hodiny v noci tunel

Veitastrond v Norsku do

jižního portálu. Ražbu

1565 metrů dlouhého tubusu

provedli metodou Drill & Blast a trvala jim devět měsíců.

BeMo postaví další německý tunel

Kolegové z BeMo Tunnelling získali zakázku na výstavbu

nového německého železničního tunelu Zierenberger.

Více než 870 m dlouhý nový jednokolejný tunelový tubus

s objemem výlomu 114 000 m³ vyrazí rovnoběžně s již

provozovaným tunelem. Práce na celkem 936 m dlouhé

podzemní stavbě by měly skončit v únoru 2018.

Giulia dorazila

Pracovníci firmy BeMo

Tunnelling, která je dceřinou

společností Metrostavu,

ukončili 7. září 2015 ražby

2048 metrů dlouhého

úseku dvojkolejného tunelu

lehkého metra v Karlsruhe.

Práci pomocí bentonitového štítu Giulia provedli ve velmi

složitých podmínkách jen 5–7 metrů pod centrem města

s nepřerušenou dopravou. Jak je vidět z fotografie,

stavební jáma, do níž stroj prorazil, byla více než způli

zaplněna vodou vytvářející protitlak ke štítu.

1

Tunel Poľana na slovenské dálnici D3

Stavbu 860 m dlouhého tunelu Poľana, který Metrostav

buduje spolu s Doprastavem, řídí Ing. Jiří Břichňáč

z divize 5. Slavnostní prorážka dostavované pravé trouby

se konala vloni 7. září, letos 13. května v ní betonáři

dokončili definitivní ostění. Tunel má být hotový už v říjnu.

Nejnovější úspěch ve Finsku

Metrostav získal další zakázku v Helsinkách – raziči

divize 5 vedení týmem Ing. Aleše Gotharda zde prodlouží místní metro. Zakázka, na níž budou opět pracovat ve sdružení s firmou DESTIA, zahrne zejména

ražbu dvou tunelů v úhrnné délce 2770 m a stanice

Espoonlahti. Smlouvu o provedení díla podepsali

18. dubna 2016 (foto zprava) Matti Kokkinen, generální ředitel investora, kterým je Länsimetro, Minna Heinonen, viceprezidentka DESTIA, a obchodní náměstek

divize 5 Ing. Jan Kvaš, MBA. Ražby začaly 1. června.

Metrostav_Tunely_C_verejnost_2016.indd 1

2

Česko, tunel Ejpovice, železniční trať Plzeň–Rokycany

Délka každého ze dvou jednokolejných tunelů

4150 m

Způsob ražeb

kombinovaný stroj EPB/hardrock

Průměr řezné hlavy

9840 mm

Ostění

prstencové z betonu s rozptýlenou výztuží

Začátek ražeb

leden 2015

Prorážka jižního tubusu (foto č. 1)

7. června 2016

Vedoucí ražeb

Ing. Štefan Ivor, divize 5

Norsko, tunel Bjørnebakkane u Veitastrondu (foto č. 2)

Délka silničního tunelu

1565 m

Způsob ražeb

Drill&Blast

Profil tunelu

od 69 do 45 m²

Ostění

stříkaný drátkobeton

Začátek ražeb

srpen 2014

Ukončení ražeb

listopad 2015

Vedoucí projektového týmu Ing. Pavel Bürgel, divize 5

Mimořádné číslo novin Metrostavu

Tunely DOD/2016

vyšlo 11. června ke dni otevřených dveří

při prorážce tunelu Ejpovice

08.06.16 10:00