-
Metrostav
03/2025
Tým Pavla Szmeka ze severomoravského regionu závodu 1 Metrostavu DIZ zahájil v Třinci stavbu velkého výzkumného centra. Čistička v Hamrech prošla modernizací, Sázava bude čistší. Strategicky významná stavba v Hněvicích.
Přeměna starého stadionu na výzkumné a centrum
Tým Pavla Szmeka ze severomoravského regionu závodu 1 Metrostavu DIZ zahájil v polovině února v Třinci stavbu Circular economy R&D centra neboli CirkAreny.
3
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
18. února 2025
ročník 37
výrazný krok k udržitelnému rozvoji
Tým Pavla Szmeka ze severomoravského regionu závodu 1 Metrostavu DIZ zahájil v polovině února v Třinci stavbu Circular economy R&D centra neboli CirkAreny (vizualizace). Metodou Design & Build ji musí vybudovat za pouhých 1050 dní od začátku prací, a to včetně demolice staré hokejové WerkAreny.
Lenka Svobodová, vizualizace Materiálový a metalurgický výzkum s.r.o.
mlouvu na dílo podepsal s investorem 7. února v Třinci náš generální ředitel Ing. Karel Volf,“ říká vedoucí projektu Pavel Szmek. A pokračuje: „Zakázku jsme začali konzultacemi s generálním projektantem. První obtížný úkol, který nás čeká, bude totiž v co nejkratším možném termínu zpracovat dokumentaci pro stavební povolení. Náročná pak ještě bude i koordinace využití recyklovaných materiálů z WerkAreny či provedení nových ocelových konstrukcí s návazností na fotovoltaické elektrárny.“
Třípodlažní CirkArena obkrouží ze tří stran vnitřní zastřešené atrium a s rostoucí výškou bude kaskádovitě ustupovat směrem od okolí dovnitř, takže ji zvnějšku obklopí zelené terasy. Její maximální půdorysné rozměry lehce přesáhnou 121 × 73 metrů. Stavba s kostrou z monolitického železobetonového skeletu a ocelových konstrukcí s opláštěním bude založená na velkoprůměrových pilotách s roznášecími hlavicemi. Budovu vytvoří pět dilatačních celků – tři části poslouží laboratořím a kancelářím, jedna technologickému zázemí či skladům. Poslední obsáhne vnitřní multifunkční prostor s proskleným zastřešením.
v budově najde práci téměř 350 zaměstnanců a denně ji navštíví až 200 hostů
Po dokončení stavebních prací a terénních úprav celého okolí doplní CirkArenu i parkovací stání pro téměř 80 aut a čtyři plochy retenčního jezírka propojené lávkami a umělý vodní tok.
Centrum se zaměří na výzkum zejména průmyslových odpadů specifických pro Moravskoslezský kraj, jako jsou strusky, odprašky, bioodpady a stavební odpad, a má po ukončení těžby uhlí přispět k transformaci Moravskoslezského kraje.
„Projekt je z 85 % financován z evropského Operačního programu Spravedlivá transformace. Partnery, se kterými budeme spolupracovat, nebude jen město Třinec, ale v oblasti výzkumu a vývoje také Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava, České vysoké učení technické v Praze, Vysoké učení technické v Brně, Ústav chemických procesů Akademie věd České republiky a Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně,“ konstatuje Pavel Szmek. Plný provoz ve výzkumném centru CirkArena by měl být zahájen během roku 2028.
cesta Od WerkAreny k CirkAreně
V únoru 1967 byla v třineckém areálu v Lesní ulici postavena uměle chlazená ledová plocha. Po devíti letech ji překryla ocelová hala, která až do dubna 2014 sloužila jako domovský stadion klubu HC Oceláři Třinec. Jeho hokejisté už ale od sezony 2014/15 hrají v novém sportovním areálu a ze staré WerkAreny se stal brownfield.
Do konce roku 2027 jej stavbaři, vedení týmem Pavla Szmeka ze severomoravského regionu závodu 1 Metrostavu DIZ, zlikvidují a přemění na vědecké a výzkumně-vývojové centrum pro cirkulární ekonomiku. Nová CirkArena – Circular economy R&D centre – vznikne z maximálně možného množství materiálů staré haly, které projdou recyklací a budou znovu použity. Ať už se jedná o beton, ocel nebo plasty ze sedaček.
Cílem vědeckých týmů v novém moderním pracovišti potom bude rozvíjet inovace zaměřené na efektivní využívání materiálů, snižování odpadu a technologický pokrok v oblasti udržitelnosti.
Krátce Aktuálně
Metrostav 03/2025
Krátce Aktuálně
Podíl v další obalovně
Metrostav koncem ledna realizoval další významnou investici do majetkového portfolia v segmentu silničního stavitelství. Stal se 50% podílníkem ve společnosti Západočeská obalovna s.r.o. (foto), která vyrábí a dodává asfaltové směsi pro stavby na území Plzeňského kraje. Jednatelem společnosti se za Skupinu Metrostav stal Ing. Pavel Kout.
RAZIČI jdou do boje!
Firemní hokejový SKYBOX cup je po roce zase tady. Dohromady 22 týmů, skvělá atmosféra a souboje na ledě v O2 areně! Náš tým Metrostav RAZIČI se opět představí ve skupině A dne 24. února v časech od 17.00 a od 18.50 hodin. Každý tým odehraje dvě utkání po 2x20 minut, vítěz z každé skupiny (A–G) postupuje do PLAY OFF. Zaměstnanci mohou přijít naše hráče podpořit a prožít neopakovatelnou atmosféru. Podrobnější informace najdou na intranetu. Přijďte fandit!
Metrostav na Jizerské 50
Druhý únorový víkend proběhla v Bedřichově tradiční oslava zimních sportů – Jizerská 50. Součástí byl i závod T-mobile Jizerská firemní štafeta, ve kterém Metrostav reprezentovali (na snímku zleva) Petr Kopička, Jan Schovanec, Filip Křesťan a Martin Kafka. Mezi 70 týmy skončili na krásném 10. místě! Jsme rádi, že se 58. ročník vydařil a že náš tým byl u toho. V České republice není snad slavnějšího zimního závodu. Mimochodem cílem na stadionu v Bedřichově v Jizerských horách letos projelo přes 8400 účastníků, profesionálních sportovců i běžkařů amatérů.
BeMo Tunnelling
Metrostav 03/2025
BeMo Tunnelling
K projektu bemO pro Německé dráhy
Společnost BeMo Tunnelling (BeMo) se podílí na rozsáhlém železničním projektu Německých drah DB Bahnprojekt Stuttgart 21. Konkrétně jde o rozšířenou přípravu na stavbu v rámci tzv. opce P: tato fáze zahrnuje výstavbu tunelu Wartberg, který bude součástí dálkové traťové přípojky vedoucí přes tunel Bad Cannstatt.
Frank Marski
rámci projektu je realizována výstavba dvou rozvětvených traťových tunelů dlouhých přibližně 100 m, včetně 20 m přípojek pro budoucí tunelové roury, a dále 225 m dlouhou přívodní a logistickou štolu vyraženou hornickou metodou. Práce zahájené v lednu 2023 se soustředí na přípravu přístupů a demontáž starých tratových úseků včetně rozšíření tunelů na profil 120–270 m2 a zhotovení definitivní obezdívky. Ražba pokračuje v jedné z budoucích tunelových rour. Je zde nízké nadloží max 6 m a ražby jsou prováděny v těsné blízkosti budov a trati. Stavba je rozdělena do tří etap a celý projekt bude dokončen až se zprovozněním DB Bahnprojekt Stuttgart 21.
Na začátku prací byla vyčištěna a dovyražena šachta ZA – sever, stejně jako vyklizen a upraven stávající tratový úsek až po první stavební objekt ražby rozvětvení kolejí. Následně stavbaři realizovali ochranná opatření pro zajištění přístupu a logistiky pro realizaci vlastních razicích a betonářských prací. Stavební prostor pro rozšíření profilu v rozvětvení byl také vyklizen a odstraněny přechodné stavební objekty. Při ražbě bude stávající profil rozšiřován na novou geometrii, přičemž souběžně probíhá nanášení stříkaného betonu. Pro šetrnou ražbu bez výrazných otřesů a deformací a v rychlém tempu byl zvolen zářez do vnějšího pláště tunelu za pomocí frézy. Po dokončení ražby bude úsek stavebně připraven pro zhotovení definitivní obezdívky tunelu.
projekt známý jako stuttgart 21 je součástí širší modernizace německé železniční sítě
Betonážní práce jsou u projektu rozděleny do bloků: na dně tunelu včetně vyrovnávacího betonu a na klenbě do členité betonáže na pravé a levé straně včetně vrchlíku.
Práce na rozšíření tunelové geometrie v rámci první stavební etapy jsou již dokončeny. Nyní probíhají ražby na druhém objektu rozvětvení A4806-1. Dokončení vnitřního pláště v úseku VZBW A4806-2 je plánováno na konec tohoto roku. V příštím roce se zde postaví chodníky a únikové cesty a odstraní se ochranná opatření před předáním projektu zadavateli. Současně s ukončením ražby začne výstavba vnitřního opláštění tunelu v úseku VZBW A4806-1. Všechny práce probíhají podle harmonogramu. Zdař Bůh!
Ptáme se
Metrostav 03/2025
Ptáme se...
Ing. Petr Svoboda
Výrobní náměstek Metrostavu TBR pro podzemní stavby
V roce 1993 dokončil studium oboru KD na Fakultě stavební ČVUT v Praze, následně pracoval v projekčních kancelářích na různých pozicích. V české pobočce rakouské společnosti ILF Consulting Engineers se dostal k práci v oblasti tunelů. V roce 2016 nastoupil do Skupiny Metrostav.
Čím se nyní nejvíce zabýváte?
Začínáme dva nové projekty. Ve spolupráci se Subterrou realizaci dálničních tunelů Poříčí a Opevnění a také průzkumnou štolu pro tunel Kamenná Vrata, který bude součástí středočeské části dálnice D3. Tady je Metrostav TBR členem sdružení. V loňském roce začala realizace průzkumné štoly pro Vinohradský tunel, který je součástí VMO v Brně. Také tady jsme členem většího sdružení.
Metrostav TBR ke konci roku zahájil historicky první ražby na kabelovodu v Kolíně. Můžete nastínit význam milníku?
Kabelový kolektor v Kolíně je pro mě významný hned z několika důvodů, i když se jedná rozsahem o malý projekt. Rozhodli jsme se nastoupit jako subdodavatel pouze na provedení ražené části kabelového kolektoru. Pro Metrostav TBR to byla vůbec první realizovaná ražba a ve Skupině Metrostav první ražba plnoprofilovým razicím strojem s podporou čelby bentonitem. Snažili jsme se připravit co nejlépe, ale ne vždy máme jako subdodavatel možnost vše ovlivnit. Vyšší zhotovitel nám předal později startovací jámu a po zahájení ražby se projevila netěsnost okruhu bentonitu na stroji. Tím jsme se v kombinaci s přáním našeho zadavatele dodržet harmonogram, bez ohledu na předchozí zdržení, dostali od startu do časového tlaku. Projekt byl hodně sledovaný také od Správy železnic. Celý tým Petra Hybského opravdu obětavě, řekl bych až za hranice běžného nasazení, udělal maximum pro splnění termínu. Vzhledem k délce ražby 87 metrů nebyl prostor na chyby. Když se všechno rozeběhne, usadí a ražba běží podle předpokladů, je projekt ve finále. Jsem opravdu spokojený s tím, jak se podařilo navázat na nejlepší tradice Metrostavu, odborností, kvalitou i rychlostí.
V jaké fázi je tato stavba?
Dnes už pouze dotahujeme předání naší části objektu objednateli. Jak jsem již uvedl v odpovědi na otázku výše, vše bylo rychlé. Vlastní ražba po všech zdrženích začala vloni 20. listopadu 2024 a 10. prosince jsme již vyndali první část stroje z cílové jámy. Po prorážce jsme začali likvidovat naše zařízení staveniště.
Jaké další projekty nebo technická řešení Metrostavu TBR byste rád zmínil?
Hodně zajímavý projekt bude průzkumná štola pro dálnici D3, ražba malého profilu v délce 1600 m. Připravujeme strojní sestavu a těšíme se na další výzvu. Rád bych také zmínil vše, co se týká trhacích prací. Od 1. ledna jsme začali provádět odstřely v lomech společnosti Reno Šumava, nové akvizice ve Skupině. Dnes už tedy pracujeme v osmi lomech. Kolegové se podílejí na demolicích různých objektů, ale také na trhacích pracích v zářezech nebo i jiných povrchových staveb.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
Metrostav 03/2025
fotosloupek
Akce Daruj krev zamířila do regionů!
Prospěšná akce Daruj krev s Metrostavem se v pondělí 10. února poprvé uskutečnila i v regionu, konkrétně v Karlových Varech.
Pět kolegů z tamního zastoupení závodu 9 Metrostavu DIZ dorazilo na odběrové místo v Karlovarské krajské nemocnici pavilonu L (snímky). „Akce Daruj krev má v Metrostavu již 20letou tradici. Kromě pravidelně organizovaných skupinových odběrů v Praze máme kolegy, kteří chodí darovat krev i individuálně. Proto jsme se rozhodli náš koncept rozšířit celorepublikově. Jsem moc ráda, že projekt dostal zelenou a v regionech se potkal s tak pozitivním ohlasem,“ říká Ing. Kateřina Hainzová, vedoucí Útvaru vztahů k veřejnosti.
SportujeM
Metrostav 03/2025
SportujeM
SportujeMe na prahu jara!
Letošní první sportovní výzva je konečně tady! Pojďme si aktivně užít zbytek zimy, přivítat pomalu se blížící jaro a zároveň pomoci našemu kolegovi Kubovi Jirků (foto), který potřebuje naši podporu. Kuba v Metrostavu pracuje už 10 let a i přes svůj těžký handicap si zachovává optimismus a pozitivní přístup k životu.
Mgr. Radim Mana, foto Metrostav
uba potřebuje každodenní osobní asistenci, která mu pomáhá nejen v domácnosti, ale zejména při volnočasových aktivitách, jako je návštěva fotbalových zápasů a různých kulturních akcí. Výzva startuje 17. února a potrvá do 31. března. Cílem je nasbírat co nejvíce bodů, které se promění na finanční prostředky pro Kubu.
Výzva bude tradičně multisportovní (tzn. každý sport a pohyb pomůže), nicméně bodově zvýhodněny budou zimní sporty. Navíc mezi 1. a 20. březnem bude možné získat 10 speciálních bodů za překonání určité vzdálenosti na kole, při běhu nebo chůzi. Pro prvních deset účastníků z celkového pořadí výzvy máme připravené překvapení.
Pokud jste se ještě nepřidali do naší sportovní rodiny, zaregistrujte se pod firemním e-mailem na webu sportujemveskupine.cz, tam také najdete návod na propojení s aplikací STRAVA, detailní pravidla a další informace.
Pojďme se zapojit, užít si pohyb a společně pomoci Kubovi k co nejvíce nezávislému životu. Čím více bodů „nasportujeme“, tím více pomůžeme. Děkujeme za vaši účast.
Čistička v Hamrech prošla modernizací
Intenzifikace ČOV ve Žďáru nad Sázavou je ve finále. Ještě v listopadu bylo investorovi předáno kompletní dílo a nyní do května probíhá zkušební provoz.
Metrostav 03/2025
Divize 6
Čistička v Hamrech prošla modernizací, Sázava bude čistší
Intenzifikace ČOV u Žďáru nad Sázavou (snímky) je ve finále. Ještě v listopadu bylo investorovi předáno kompletní dílo a nyní do května probíhá zkušební provoz. Na modernizaci pracovali kolegové pod vedením Ing. Tomáše Kříže z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina.
RED, foto Michal Jílek, Make Pro
tavba byla zahájena v létě 2022 a celý projekt se skládal ze čtyř částí: hrubého čištění, dvou biologických linek, plynového hospodářství a kalového hospodářství. První rok zabrala výstavba nové biologické linky, druhý rekonstrukce linky původní, která kromě kompletní výměny technologie a provedení sanací nádrží zahrnovala i výstavbu nové dosazovací nádrže.
Projekt byl z mnoha ohledů náročný. Základová spára objektů je v hloubce cca od dvou do čtyř metrů pod hladinou řeky Sázavy, která je v těsné blízkosti, takže stavbaři se během výstavy potýkali s přítokem spodní vody.
práce probíhaly za stálého provozu
„Provádět stavbu za stálého provozu ČOV je samo o sobě velmi složité, ale nejvíce nás potrápila rekonstrukce vyhnívací nádrže. Stávající objekt totiž při zkouškách plynotěsnosti vykazoval značné úniky a oproti předpokladům jsme museli realizovat nové technologické prostupy, vybudovat nový strop a provést rozsáhlé injektáže. Realizovat se museli sanace vnitřku nádrže, která byla přístupná pouze potrubím o průměru 800 mm a nakonec samotné zapracování do provozu není jednoduchou technickou záležitostí,“ říká vedoucí projektu Ing. Tomáš Kříž.
dílo předáno dříve
Klíčové prvky plynového hospodářství se i přesto podařilo předat o půl roku dříve a zbývalo dodělat už jen komunikace a kalové hospodářství.
„Od konce září 2024 jsme prakticky měli hotovo a ladili jsme poslední detaily. Stavbu jsme předali 12. listopadu bez vad a nedodělků, tedy o dva měsíce dříve před smluvním termínem. Chtěl bych poděkovat za spolupráci všech zúčastněných, neboť všichni táhli za jeden provaz,“ dodává Tomáš Kříž.
Kapacita ČOV byla modernizací navýšena
Cílem investice bylo snížit znečištění Sázavy a díky navýšení kapacity ČOV umožnit další rozvoj Žďárska. Původní ČOV Žďár nad Sázavou o kapacitě 34 500 ekvivalentních obyvatel (EO) byla na hraně několik let a nyní se zvyšovala po 25 letech. Modernizací došlo k navýšení množství čištěných odpadních vod z 200 l/s na 220 l/s a kapacita byla navýšena na 39 400 EO. To umožní napojení nových obyvatel v rozvíjejících se obcích Počítky, Vysoké či Hamry nad Sázavou.
Navíc díky výkonnější a modernější technologii se výrazně zlepší proces čištění, což je v lokalitě obzvláště důležité, protože areál ČOV se nachází nedaleko pramene řeky Sázavy. Ta dále protéká z části Vysočinou a značným územím Středočeského kraje.
Rekonstrukce bazénů pokračují. Staví se i nové
Stavbaři Metrostavu DIZ i letos pracují na několika místech v republice na zakázkách, které se týkají modernizace městských plaveckých areálů. Stejně jako například v Liberci nebo Litvínově, kde jde o akce, které znamenají kompletní přestavbu nebo dokonce výstavbu nových objektů.
Metrostav 03/2025
Metrostav DIZ
Rekonstrukce bazénů pokračují. Staví se i nové
Stavbaři Metrostavu DIZ i letos pracují na několika místech v republice na zakázkách, které se týkají modernizace městských plaveckých areálů. Jde o akce, které znamenají kompletní přestavbu nebo výstavbu nových objektů, práce se zaměřují také na snížení energetické náročnosti a zvýšení komfortu pro návštěvníky.
Blanka Růžičková, foto archiv Metrostavu
Liberec
Padesátimetrový krytý bazén v Liberci (foto nahoře) se opravuje od podzimu loňského roku. Rozsáhlé úpravy celého objektu mají být dokončeny v listopadu 2026. „I když jde o rekonstrukci, kromě nosné konstrukce zde bude vlastně všechno nové,“ říká za tým závodu 8 Metrostavu DIZ vedoucí projektu Štěpán Verner.
Litvínov
Novou plaveckou halu budou mít i v Litvínově. Závod 8 zde převzal staveniště letos v lednu. Vedoucí projektu Ing. Petr Lohniský zdůraznil, že se zde prostor pro novou budovu teprve připravuje: „Musíme nejprve odstranit původní třípodlažní objekt, který sloužil jako šatny a zázemí pro venkovní bazény.“
Aš
Kompletní rekonstrukce krytého plaveckého bazénu probíhá od letošního ledna v Aši. Modernizace by měla být rovněž dokončena v polovině příštího roku. „I když je zatím brzy, věřím, že tento termín můžeme splnit,“ uvádí za závod 9 vedoucí projektu a oblastní ředitel Ing. Pavel Löbel.
Kroměříž
Tamní krytý bazén prochází rekonstrukcí od srpna loňského roku, tým závodu 1 čelí výzvám, s nimiž projektová dokumentace nepočítala. „Po odkrytí konstrukcí nás čekalo několik nemilých překvapení. Zejména skutečný rozsah azbestu, zjištěná statická narušení nosných konstrukcí a úroveň jejich degradace,“ popisuje vedoucí projektu Ing. Radim Babík.
Slaný
K posunu termínů došlo i zde. Městská plovárna (druhé foto) se měla po rekonstrukci otevřít vloni v létě, na svaru nerezového tělesa bazénu se však objevily defekty. „Následným měřením bylo zjištěno, že dochází k sedání nově vybudovaných bazénových těles,“ uvádí za tým závodu 8 vedoucí projektu Daniel Lipert. Geologický průzkum odhalil rybniční sediment v podloží, což ukázalo, že stavba probíhá na místě bývalého rybníka nevhodného pro zakládání staveb. Sanace se provádí pomocí mikropilot o délce 10– 12 metrů, celkem jich bude 157.
Třebíč
Komplikace s podložím řešil také tým závodu 6. V Třebíči se při rekonstrukci městského koupaliště Polanka musely bazény kvůli nevyhovujícímu podloží založit na masivní betonovou desku. „Nad rámec dokumentace se nakonec ukázalo i to, že se musí kompletně zpevnit podloží v celém areálu,“ připomíná vedoucí projektu Ing. Vojtěch Pola.
Metrostav DIZ závod 8
Metrostav 03/2025
Metrostav DIZ závod 8
Novou mrazicí halu v Krupce utěsnilo nejméně 2,5 km hliníkových pásek
Přestože výstavba skladu s mrazicí technologií byla dokončena už v závěru loňského roku, stavbaři závodu 8 Metrostavu DIZ halu ještě neopustili – v součinnosti s investorem musí náležitě otestovat a vyladit provozní technologie.
Mgr. Radim Man, foto archiv Metrostavu
ozšíření mrazicí haly se v průběhu realizace ukázalo jako naprosto unikátní projekt. Jednou z největších komplikací bylo propojení nové železobetonové haly se stávající budovou, která není tepelně a parotěsně ošetřená. Různé funkce budov, různé výškové úrovně, dilatační spáry a nutnost zajistit dokonalou izolaci si vyžádaly nejedno netradiční řešení.
„S tímto druhem výstavby projektanti neměli tak velké zkušenosti, podcenili fyzikální principy, které při napojení budov vzniknou. Mrazicí haly se většinou staví takzvaně ,box in box‘, kdy budova okolo mrazicího boxu slouží pro přístup k mrazírně ze všech stran. Zde je přilepená budova k budově, což neslo problém s dilatací při možném pohybu obou budov. Vyřešit jsme museli i různé výškové uspořádání. Učili jsme se za pochodu,“ říká vedoucí projektu Ing. Petr Lohniský. „Projektanti museli být navíc velmi obezřetní i proto, že objekt stojí na poddolovaném území.“
Každý prostup do mrazicího boxu představuje riziko. Utěsnit se musely veškeré průchody světel a kabelů, proto stavbaři Metrostavu DIZ využili parotěsné a voděodolné ucpávky, které se jinak používají v tunelech. Na speciální požadavek požární ochrany švýcarské pojišťovny Nestlé se navíc muselo instalovat dokonce 130 sprinklerů (protipožárních hlavic), což u podobných realizací není běžné.
Testy pro ověření těsnosti
Celkové utěsnění prověřily i dva náročné blower door testy, které se využívají při testování těsnosti obálky pasivních domů. V tomto případě šlo ale o mnohem přísnější parametry. „Vše však bude finálně prověřeno, teprve až budova projde všemi čtyřmi ročními obdobími,“ vysvětluje Lohniský.
Stavební novinkou oproti staré části výrobní haly jsou také dvě základové desky. Ta spodní je temperovaná topnými kabely, aby nedošlo k promrznutí štěrkového podloží a následnému nadzvednutí podlahy.
Projekt byl nesmírně náročný nejen po technické stránce, ale také z hlediska hygienických požadavků. Vzhledem k tomu, že jde o potravinářský provoz, musely být dodrženy přísné hygienické standardy. Nesmějí se používat otevřené profily, nesmějí se vytvářet dutiny, instalace se musí provést na speciální podložky, aby prostor pod ní byl omyvatelný. Protože nikde nesmějí být úhly 90 stupňů, aby se v nich neusazovala nečistota, všechny spoje a rohy se musely zatmelit.
Parametry hygieny práce meziskladu splňuje místnost zvaná „ohřívárna“ pro zaměstnance pracující v minusových teplotách. Ti zajišťují přepravu palet z výrobní linky do mrazicí části a odtud přes přechodovou místnost, tzv. airlock, do nové části expedice, která denně odbaví průměrně 5 až 6 kamionů. Nový sklad tak umožňuje společnosti Tivall CZ s.r.o. zefektivnit logistické procesy a ušetřit náklady za převoz produktů do meziskladu v Praze.
Co se v Krupce vyrábí?
Nestlé je největším světovým výrobcem potravin a nápojů. Společnost působí ve 188 zemích a zaměstnává přes 270 000 lidí. V České republice Nestlé vyrábí širokou škálu potravinářských výrobků, v závodě Tivall CZ s.r.o. v Krupce jsou to chlazené a mražené veganské a vegetariánské pokrmy značky Garden Gourmet, jejíž produkty putují do celé Evropy i na trhy v Severní Americe.
Zajímavosti
Metrostav 03/2025
Zajímavosti
Fotbalisté divize 1 mezi favority
Fotbalový tým divize 1 (foto) se v sobotu 1. února zúčastnil XXIII. ročníku halového fotbalového turnaje „Saint Gobain Cup“ v hale Jedenáctka na pražském Chodově. A obsadil krásné 2. místo!
Turnaje se účastnilo 10 týmu zastupujících různá odvětví stavebnictví (investoři, výrobci a zhotovitelé). Naši borci již ve skupině proti týmům Vexty, YD Capital, KKCG a Trigemy uspěli a do vyřazovací fáze postoupili z 1. místa. Ve čtvrtfinále jsme si poradili s pořádajícím Saint Gobainem 5:1 a po opakované výhře nad YD Capital v semifinále jsme se probili do souboje o vítězství proti Central Group. Možná pod tíhou velkého respektu k jednomu z našich investorů, možná pod tíhou kvality soupeře vyšel z tohoto utkání jako vítěz tým Central Group, a tak jsme z rukou Horsta Siegla přebrali ocenění za 2. místo tohoto prestižního turnaje. V rámci individuálních výkonů byly oceněny kvality nejlepšího brankáře turnaje Pepy Červa. Všem patří velký dík za reprezentaci Metrostavu.
Petr Kopička, foto archiv Metrostavu
Jak pomáhala pítka v roce 2024?
Projekt s takzvanými pítky, které Metrostav již několik let realizuje ve spolupráci se společností Lokni, přispívá k ušetření několika tun jednorázových plastových lahví. Loni to bylo 277 359 půllitrových PET lahví!
Pítka fungují tak, že studenti a zaměstnanci škol mají možnost ze speciálních automatů čepovat do své nádoby filtrovanou perlivou či neperlivou vodu, nekupují tedy pokaždé nápoje v PET lahvích. Automaty s pítky Metrostavu jsou rozmístěny na stavebních fakultách ČVUT a VUT.
V celé síti Lokni (ve spolupráci s dalšími partnery) se pak od ledna do prosince vypilo přes 2 060 000 litrů filtrované vody! Automaty lokni najdete také na hlavních vlakových nádražích a nově na autobusovém nádraží v Praze na Florenci. Máme radost, že vodu si s námi s ohledem na životní prostředí čepuje stále více lidí.
Počet ušetřených lahví díky Metrostavu v roce 2024
9100
OSLOVENÝCH STUDENTŮ
277 359
UŠETŘENÝCH PET LAHVÍ (0,5 l)
6934
ušetřených kg plastů
15 948
ušetřených kg CO2
Třetí bronz! Tentokrát z Poreče
Tým hokejistek, ve kterém je kolegyně Kateřina Laciná z Metrostavu TBR kapitánkou, se zasloužil o hezký výsledek: na Mistrovství světa v halovém pozemním hokeji v Chorvatsku vybojoval třetí místo. Blahopřejeme!
Na turnaj se kvalifikovalo 12 nejlepších týmů světa, které byly rozděleny do tří skupin po čtyřech. „Ve čtvrtfinále jsme narazily opět na USA, které postupovalo ze sedmé pozice,“ říká Kateřina Laciná a pokračuje: „Zápas jsme vyhrály 4:2 a postoupily tak do semifinále, kde nás čekalo Polsko. V semifinále jsme bohužel poprvé na turnaji klopýtly a podlehly Polkám 1:3.“ Po velmi povedeném začátku turnaje, týmovém výkonu a nasazení byl pro naše hokejistky i pro fanoušky nepostup do finále velké zklamání.
Boj o medaili
Hned druhý den je čekal zápas o medaile, ve kterém nečekaně narazily na favorizované Němky. Německo je v halovém hokeji hrající velmocí a hrál se tak velmi rychlý, technický a aktivní hokej na obou stranách. „Bojovalo se o každý míč. Na poslední tři minuty utkání jsme šly do power play – hrály jsme bez gólmana s jedním hráčem navíc. Vyplatilo se! 19 sekund před koncem základní hrací doby jsme vyrovnaly na 3:3 a v samostatných nájezdech se podařilo Německo porazit.“
Třetí místo „náš“ tým získal historicky již třikrát. Naposledy na minulém MS v Jihoafrické republice v roce 2023. „Obhajoba bronzu je velký úspěch, nicméně síla týmu ukázala, že můžeme sahat i po nejvyšších příčkách. Díky tomuto výsledku a zisku vzácných bodů do světového žebříčku se zároveň historicky poprvé posouváme na 1. místo a reprezentace žen je tak aktuálně světovou jedničkou v halovém pozemním hokeji,“ dodává Kateřina Laciná.
RED
Metrostav boduje mezi zaměstnavateli v ČR i na Slovensku
V ČR získal Metrostav a.s. druhé místo v soutěži Top Zaměstnavatel a obhájil tak svou loňskou stříbrnou pozici. Na Slovensku se umístila společnost Metrostav Slovakia na třetím místě (foto z převzetí diplomu) a poprvé se dostala v silné slovenské konkurenci na stupně vítězů.
První jmenovaná soutěž získává data mezi studenty středních a vysokých škol a ilustruje tak zájem a postavení firem mezi mladými lidmi. Cílem studie je poskytnout jedinečné údaje celému studentskému vysokoškolskému i středoškolskému světu, kdo jsou TOP Zaměstnavatelé a kde by se budoucí absolventi měli ucházet o práci. Studie zároveň naznačí firmám, jak se stát preferovaným zaměstnavatelem. Slovenská anketa je zaměřena na celý trh práce.
Těší nás, že jsou naše společnosti vnímány mezi potenciálními uchazeči jako atraktivní zaměstnavatelé.
Mgr. Jana Kořínková, foto Metrostav Slovakia
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Strategicky významná stavba
V hněvickém areálu společnosti ČEPRO probíhá výstavba šesti velkokapacitních nádrží, které mimo jiné zvýší energetickou bezpečnost České republiky.
Metrostav 03/2025
Fotoreportáž
Strategicky významná stavba
RED, foto archiv stavby
V hněvickém areálu společnosti ČEPRO probíhá výstavba šesti velkokapacitních nádrží. Tým pod vedením Ing. Daniela Riedla ze závodu 2 Metrostavu DIZ finalizuje montáž v pořadí třetí nádrže a je předpoklad dokončení všech šesti zásobníků do konce června letošního roku.
V těchto nádržích, které mají kruhový půdorys s průměrem 30,25 m a výškou 14 m, bude možné uskladnit až 60 milionů litrů pohonných hmot, a to jak benzinu, tak motorové nafty. Jsou to zhruba dva dny spotřeby celé České republiky.
Nádrže jsou navržené s pevnými střechami a dvojitým dnem spádovaným do středové jímky. Budou mít dvouplášťové vizuálně kontrolovatelné stěny, dna dvojitá s trvalou kontrolou těsnosti mezi prostoru.
Sklad Hněvice nebyl vybrán náhodou – jedná se o klíčový uzel pro příjem pohonných hmot pomocí produktovodu i díky největší vlečce společnosti ČEPRO.
Hydrostatickou zkoušku druhé nádrže přerušilo v listopadu loňského roku počasí a stavbaři budou pokračovat v polovině března. V tomto čase začnou i výkopové práce podzemních rozvodů kanalizace a tlakové vody. Na konci března startují natěračské práce prvních dvou nádrží.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Radim Mana
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
6_Divize 6 – Fotogalerie
Čistička odpadních vod ve Žďáru nad Sázavou po modernizaci – snímek z dronu.
Čistička odpadních vod ve Žďáru nad Sázavou po modernizaci – technologie.
Čistička odpadních vod ve Žďáru nad Sázavou po modernizaci – technologie.
Čistička odpadních vod ve Žďáru nad Sázavou po modernizaci.
Čistička odpadních vod ve Žďáru nad Sázavou po modernizaci.
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2012
Ročník 2023
Ročník 2022
Ročník 2021
Ročník 2007
Ročník 2008
Ročník 2009
Ročník 2010
Ročník 2011
Ročník 2020
Ročník 2013
Ročník 2014
Ročník 2015
Ročník 2016
Ročník 2017
Ročník 2018
Ročník 2019
Stavba, kde zamrzaly stroje
Stavbaři Metrostavu Norge dokončili svou největší zakázku v Norsku - Tunel Grenland, který razili v obtížných geologických podmínkách a i ve velkých mrazech.
Betonáři divize 6 na stavbě Areny Brno
V Brně v sousedství výstaviště roste multifunkční hala s kapacitou až 13 300 míst. Zajímavou a rozsáhlou dodávku železobetonu zde realizuje Provoz ŽBK divize 6 pro generálního dodavatele Hochtief.
Proměna vily někdejšího ředitele firmy Baťa na kreativní centrum
Vloni zahájená rekonstrukce zlínské Čiperovy vily je i v zimních měsících v plném proudu. Budova, kterou opravují kolegové závodu 1, už má novou střechu, dělníci dokončili veškeré vnitřní bourací práce a pokračují revitalizací podkroví a novými rozvody kanalizace v suterénu.
Dvorecký most: blízko propojení
Kolegové z Metrostavu TBR pracují jako lídr sdružení na výstavbě Dvoreckého mostu, který propojí oblast Podolí se Smíchovem. Práce zde pokračují i v zimních podmínkách.
04/2025
Stavbaři Metrostavu Norge dokončili svou největší zakázku v Norsku – tunel Grenland. Betonáři divize 6 realizují rozsáhlou dodávku železobetonu u výstavby nové arény v Brně. Kolegové z Metrostavu TBR pracují jako lídr sdružení na výstavbě Dvoreckého mostu, který propojí oblast Podolí se Smíchovem.
03/2025
Tým Pavla Szmeka ze severomoravského regionu závodu 1 Metrostavu DIZ zahájil v Třinci stavbu velkého výzkumného centra. Čistička v Hamrech prošla modernizací, Sázava bude čistší. Strategicky významná stavba v Hněvicích.
02/2025
Podrobnosti o stavbě nového pavilonu pro lední medvědy v Zoo Praha. Podílíme se na stavbě zařízení pro energetické využití odpadu v Komořanech. Další jez v centru Prahy hotov s předstihem.
01/2025
Reportáž z náročného přesunu staré mostní konstrukce v Münsteru. Novoroční pozdrav generálního ředitele Metrostavu Ing. Jaroslava Herana. Fotoreportáž: Raziči zahájili rok 2025 výhrou.
22/2024
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav. Kolegové divize 9 předávají další stavby na Dolní Moravě. Tým Metrostavu Norge buduje v Norsku gigantické kaverny.
Stipendium_2024
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007