-
Metrostav
11/2025
Stavbaři Metrostavu DIZ za rekordně krátkou dobu pouhých 14 měsíců vybudovali v Nymburce nový areál drážního Hasičského záchranného sboru (HZS). Tým divize 9 v resortu Dolní Morava dokončil další Apartmánový dům. Fotoreportáž: luxusní hotel v centru Prahy po rekonstrukci.
Pro bezpečnější železnici
Dne 19. června proběhlo slavnostní otevření zbrusu nového areálu Hasičského záchranného sboru (HZS) v Nymburce. Tým Ing. Josefa Holady ze závodu 6 Metrostavu DIZ jej vybudoval za pouhých 14 měsíců.
11
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
3. července 2025
ročník 37
startuje Modernizace hradecké chirurgie
Pro bezpečnější železnici
Dne 19. června proběhlo v Nymburce slavnostní otevření nedávno dokončeného areálu drážního Hasičského záchranného sboru (HZS). Za rekordně krátkou dobu pouhých 14 měsíců je vybudoval tým Ing. Josefa Holady ze závodu 6 Metrostav DIZ.
Lenka Svobodová, foto MakePro
ár desítek metrů od hlavního nymburského nádraží vyrostl na ploše více než 5000 m2 moderní areál složený z hlavního objektu, v němž je umístěna technika primárního zásahu a nezbytné zázemí jednotky HZS, dvou vedlejších garáží a parkovacích stání (foto). Projekt řešil i parkoviště a zpevněné plochy kolem objektů, oplocení a nezbytné přípojky a přeložky inženýrských sítí.
Třípodlažní hlavní budovu s půdorysnými rozměry 68 × 30,7 m tvoří prefabrikovaný modulární skeletový systém s nosnými sloupy a stěnami, z předpjatých dutinových betonových stropních panelů a železobetonových prefabrikátů s monolitickými dobetonávkami. Ocelová, 18 m vysoká věž na sušení hadic je rozšířena o betonovou věž s prostorami pro požární sport a s umělou horolezeckou stěnou.
na části ploché střechy je fotovoltaická elektrárna, zbytek je ozeleněný
Budova s devíti sekčními vraty a předsunutým patrem pro administrativu je opláštěna nenosnými vyzdívkami a kontaktním zateplovacím systémem v kombinaci s provětrávanou dvouplášťovou fasádou. V posledním podlaží s nosnou ocelovou konstrukcí je mimo jiné umístěna i tělocvična.
„Vzhledem k tomu, že jsme při výstavbě použili mnoho různých systémů – železobetonový a ocelový skelet spolu se zděnou konstrukcí nebo kontaktní zateplovací systém v kombinaci s provětrávanou fasádou s obkladem z ocelových kazet a ocelovými zateplenými panely – byly složité hlavně detaily jejich návazností. V objektu jsme položili i nepříliš často užívanou zátěžovou tepelnou izolaci podlah z pěnového skla v místě stání cisteren. Ale asi nejnáročnější bylo vypořádat se s administrativní zátěží. Práce jsme zahájili vloni v březnu a stavbu jsme dokončili prakticky za rok. Jen slaboproudé rozvody jsme kvůli dodatečným změnám dodělávali až do června. Doklady musíme uzavřít koncem srpna, do podzimu pak budou hasiči areál používat ve zkušebním provozu,“ popisuje vedoucí projektu Ing. Holada.
Využití specializací a zkušeností firem ze Skupiny Metrostav se už stalo samozřejmostí. Na projektu se tak kromě závodu 6 podíleli vlastními silami při zemních pracích i pracovníci MI Roads a firmy Pragis, kteří provedli vrtané piloty. O rozbory zemin a všechny zkoušky se postarala společnost SQZ.
Informace z řádné valné hromady
V pátek 20. června se konala valná hromada Metrostav a.s., která schválila řádnou i konsolidovanou účetní závěrku za rok 2024 a rozhodla o rozdělení zisku.
Konsolidovaný čistý zisk Skupiny Metrostav za rok 2024 dosáhl hodnoty 1,7 mld. Kč při celkových provozních výnosech 57,3 mld. Kč. Dochází ke změnám v představenstvu společnosti, vzhledem k ukončení funkčního období člena a místopředsedy představenstva Ing. Zdeňka Šinovského zvolila valná hromada novým členem Ing. Zdeňka Ludvíka. Na zasedání představenstva byl dne 24. června jeho novým místopředsedou zvolen Ing. Aleš Gothard, LL.M.
Poděkování
Ing. Zdeněk Šinovský byl členem představenstva 34 let. Do společnosti nastoupil v roce 1984 a postupně se vypracoval do pozice ekonomického náměstka, následně finančního ředitele společnosti a v roce 2010 ukončil svoji činnost ve vrcholovém managementu jako viceprezident Skupiny Metrostav. Výrazně přispěl k posílení finanční stability společnosti a sehrál klíčovou roli u růstu a transformaci v nejvýznamnějšího hráče na českém stavebním trhu. Za odborný přínos, strategické vedení a dlouholetou loajalitu mu patří naše upřímné poděkování.
RED
Krátce Aktuálně
Metrostav 11/2025
Krátce Aktuálně
Brejlovec prověřil nové mosty v Holešovicích
Na trati Praha-Bubny – Praha Výstaviště, kterou ve sdružení modernizují kolegové Metrostav TBR a Metrostav DIZ, se poslední červnové dny uskutečnily zatěžovací zkoušky mostních estakád (foto). K tomuto účelu byla vypravena lokomotiva řady 754 přezdívaná Brejlovec, měřil se průhyb a napětí ve výztužích. V srpnu by měl být na této trati zahájen provoz.
Udržitelnost ve Skupině Metrostav
Ve Skupině se dlouhodobě věnujeme udržitelnosti a zodpovědnému přístupu k podnikání. I letos jsme spojili síly napříč společnostmi Skupiny a shromáždili klíčová data v oblastech životního prostředí, společenské odpovědnosti a správy a řízení firem (ESG). Díky nově zveřejněné Zprávě o udržitelnosti za rok 2024 můžeme transparentně ukázat, že udržitelnost není jen součástí naší strategie, ale i každodenní praxe. Dokument je určen zaměstnancům, obchodním partnerům, zákazníkům i veřejnosti.
Tradiční běh u jezera Milada
Počátkem června se u jezera Milada konal 9. ročník oblíbené sportovně-společenské akce Metrostav DIZ Milada Run (foto), kterou tradičně partnersky podporujeme a je součástí rodinných závodů. Na start se postavilo přes 500 účastníků a závodní tratě byly připraveny pro všechny – od nejmenších sportovců až po zkušené běžce.
BeMo Tunnelling
Metrostav 11/2025
BeMo Tunnelling
BeMo pomáhá přivádět zelenou energii do Bavorska
V rámci rozsáhlého energetického projektu Jih-Východ Link (SOL) probíhá výstavba podzemního vedení 525kV stejnosměrného proudu, které umožní přenos energie z obnovitelných zdrojů ze severu a východu Německa do Bavorska. Tím se podpoří odklon od fosilních paliv na jihu země. Na realizaci několika přechodů trasy metodou šetrného horizontálního výplachového vrtání (HDD) se jako subdodavatel podílí společnost BeMo Tunnelling (BeMo).
Herbert Striednigg
rovozovatelé energetické přenosové sítě TenneT TSO GmbH a 50Hertz GmbH připravují v rámci projektu Jih-Východ Link (SOL) důležitou část energetické transformace. Podpoří výstavbu obnovitelných zdrojů a zajistí efektivní přenos zelené energie napříč Německem.
Projektovaná trasa masivně podporuje přenos energií z obnovitelných zdrojů elektrárenských zařízení na severu a na východě Německa do Bavorska. Výstavba v zemi uloženého vedení 525kV stejnoměrného proudu má tímto vykompenzovat odbourání dodavatelů fosilních paliv na jihu Německa.
Po důkladném posouzení kvalifikací a schopností ze strany samotné společnosti TenneT TSO GmbH a našeho zadavatele společnosti Köster GmbH (jakožto dodavatele společnosti TenneT pro stavební objekt C1), společnost BeMo obdržela subdodavatelskou smlouvu na výstavbu několika přechodů trasy. Tyto přechody budou realizovány metodou tzv. horizontálního výplachového vrtání (HDD, z angl. Horizontal Directional Drilling). Jde o bezvýkopovou technologii používanou k pokládce potrubí, kabelů či chrániček pod povrchem. Využívá řízené vrtání a výplachové kapaliny pro přesné vedení vrtu. Je šetrná k životnímu prostředí.
Projekt SOL zajišťuje přenos obnovitelné energie ze severu Německa na jih
Stav realizace
Námi realizovaný přechod se zásadně skládá ze čtyř pramenů ochranných trubek pro kabely (KSR) o průměru 280 mm a dvou pramenů KSR140. S ohledem na předpisy, o které se celý proces opírá, dosahujeme maximálního průměru vrtání přibližně 508 mm.
Po krátké fázi zapracování, která proběhla v červnu a v červenci roku 2024, jsme již zvládli dokončit dva přechody s rozdílnými nároky (geologické a geodetické podmínky). Přechody Q0_082 (délka zatažení potrubí d = 140 m) a Q_050 (délka zatažení potrubí 174 m s geodetickým výškovým rozdílem cca 11,0 m mezi vstupním a výstupním bodem) byly předány k oboustranné spokojenosti a v nejvyšší kvalitě. Zdař Bůh!
Ptáme se
Metrostav 11/2025
Ptáme se...
Ing. Patrik Votápka
Vedoucí útvaru kontroly jakosti Metrostavu TBR
Ve Skupině působí takřka 21 let. Nastoupil jako figurant ke geodetům, následně pracoval jako dispečer a poté jako přípravář na zakázce městského okruhu Blanka. Dále získal zkušenosti v oblasti marketingu a veřejných soutěží. Později se vrátil k realizaci staveb na projektu železničního tunelu Ejpovice, v této fázi se začal věnovat ekologii. V současnosti se specializuje na oblast kvality a životního prostředí.
Vzpomínáte na to, co vás přivedlo k Metrostavu?
Byl jsem čerstvě po maturitě a napadlo mě najít si rychle práci. Na doporučení kamaráda jsem nastoupil jako figurant ke geodetům. Společnost tehdy realizovala zakázku tunelů Panenská a Libouchec. Ke konci projektu mi bylo nabídnuto místo „dispečera“, kde hlavním úkolem byla archivace stavby. Následně jsem pokračoval v navazující zakázce městského okruhu Blanka na pozici přípraváře. Během realizované stavby tunelu jsem si doplnil vzdělání ekologa na fakultě životního prostředí. Ekologie mě vždy zajímala a bavila (i má střední škola byla primárně zaměřena na ochranu a obnovu životního prostředí).
Jak byste popsal hlavní úkoly útvaru kontroly jakosti člověku, který o stavebnictví nic neví?
Shrnul bych je do několika bodů: kvalita výrobku/služeb dle norem ČSN, implementace nových postupů – poučení se z případných chyb, kontrolní činnost, vedení patřičné dokumentace stavby, předání stavby zadavateli a nastavení záruk. Součástí je v neposlední řadě certifikace.
Změnilo se v posledních letech v přístupu ke kvalitě něco zásadního – třeba díky novým technologiím nebo materiálům?
Ano, ve stavebnictví zejména. Je kladen důraz na moderní ekologicky šetrné a trvanlivé materiály, které mají přinést jednodušší údržbu, a hlavně prodloužit jejich životnost a omezit tím reklamace.
Čemu se aktuálně věnuje váš útvar nejvíce?
Společnost Metrostav TBR realizuje specificky náročné projekty po celé republice. Nebudu vyjmenovávat konkrétní, protože jich je opravdu hodně a všechny jsou zajímavé a nerad bych nějaké upřednostnil. Má činnost spočívá v jejich podpoře v oblasti kvality a životního prostředí. Další časově náročnou činností, kterou vedu, je agenda reklamací. A v neposlední řadě vykonávám činnost ekologa společnosti.
Jaké největší výzvy v oblasti kvality jste v poslední době řešili na stavbách?
Hezká otázka, není to jen o kvalitě, stavba je totiž živý organismus, ve kterém se prolíná a ovlivňuje několik systémů. Když budu konkrétní, tak se jedná o: zajištění kvalifikovaných pracovníků, subdodavatelů a dodržování technologických postupů s ohledem na bezpečnost zaměstnanců v reálném čase a pokud možno bez incidentů.
Máte nějaké motto nebo pravidlo, kterým se řídíte?
Jsem vděčný za každou pracovní zkušenost a dnes bych postupoval naprosto totožně, pokud se někdo bude ptát, co bych udělal jinak.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
Metrostav 11/2025
fotosloupek
Budoucnost v podzemí
V úterý 11. 6. se areál Podzemní laboratoře Josef u Chotilska stal centrem moderních technologií.
Vědci zde představili pokročilé roboty a virtuální realitu včetně digitálního modelu samotné štoly – unikátní Podzemní laboratoře Josef. Nechyběly ani ukázky nejnovějších technologií pro výstavbu a průzkum podzemí. Akci uspořádalo Národní centrum Stavebnictví 4.0 spolu s Fakultou stavební ČVUT pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu. Generálním partnerem projektu je naše společnost, která se v začátku zasadila o otevření štoly. Na zahájení zde hovořil generální ředitel Metrostavu Ing. Jaroslav Heran.
SportujeM
Metrostav 11/2025
SportujeM
Prázdninová výzva podpoří Anetku
S příchodem letních měsíců odstartovala i Prázdninová výzva SportujeM, která běží do neděle 31. srpna! Cílem je získat 14 500 bodů, které proměníme ve finanční dar. Tentokrát podpoříme Anetku Šámalovou, dceru našeho kolegy z divize 5 Metrostavu.
Mgr. Pavlína Mertl, MBA, foto archiv Metrostav
netka se narodila jako zdravé miminko, prospívala, ale od 6. měsíce se začala opožďovat. V roce jí lékaři diagnostikovali dětskou mozkovou obrnu a v sedmi letech prodělala první ortopedickou operaci. Během dětství navštívila spoustu lékařů, odborníků a často pobývala v nemocnicích. V pubertě se její stav výrazně zhoršil jak fyzicky, tak psychicky a ve třinácti letech jí diagnostikovali vrozenou vývojovou vadu mozku.
Nyní je Anetce 34 let a vyžaduje celodenní péči dospělého člověka. Má problémy se sluchem, s mluvou, pravou ruku má nepohyblivou a mentálně je na úrovni sedmiletého dítěte. Pojďme během letních prázdnin sportovat pro Anetku! Rodina by velmi ocenila speciální elektrický vozík s ovladačem pro druhou osobu.
Do výzvy se může přihlásit každý zaměstnanec Skupiny Metrostav pod firemním účtem, propojit jej s aplikací STRAVA a připojit se k ostatním kolegům. Každý pohyb se počítá!
Více informací o výzvě a nastavených pravidlech naleznete na webu www.sportujemveskupine.cz
Další stavba na Dolní Moravě
Obec pod Králickým Sněžníkem se mění v oblíbené horské středisko. Od roku 2017 zde kolegové z pardubické divize 9 postupně staví několik objektů. Nejnovějším přírůstkem je apartmánový dům pojmenovaný po majestátní hoře Sněžník.
Metrostav 11/2025
Divize 9 Pardubický region
Další stavba na Dolní Moravě: apartmány Sněžník
Dolní Morava je dost možná nejdynamičtěji se rozvíjející horská obec v České republice. Najdete tu nejdelší visutý most i nejdelší bobovou dráhu v ČR, ale takÉ třeba oblíbenou Stezku korunami stromů, a tak není divu, že se malá zapadlá víska pod KrÁlickým Sněžníkem přeměňuje ve velké horské středisko. Výstavbu několika objektů zde od roku 2017 realizují kolegové z pardubické divize 9. Zatím poslední je apartmánový dům (hlavní foto), který získal název po nedaleké hoře Sněžník.
Martina Vampulová, foto Drahoslav Ramík
yrostl na místě bývalého objektu restaurace do výšky pěti nadzemních podlaží. „Podzemní podlaží nebylo možné provést z důvodu vysoké hladiny spodní vody, protože apartmánový dům je umístěn v blízkosti řeky Moravy,“ uvádí vedoucí projektu Milan Drábek. Jeho tým začal ve sdružení stavět apartmánový dům v září 2023 a během první zimy vznikla hrubá stavba – monolitické konstrukce v kombinaci s keramickými vyzdívkami. „Provádět tyto tzv. mokré procesy v horách a navíc v zimním období bylo opravdu velice náročné,“ vzpomíná Milan Drábek.
60 apartmánů
Objekt má moderní design a je založen na železobetonové desce. Zdivo tvoří cihly Porotherm s minerální vatou. Dům zastřešuje plechová střecha a na fasádu zvolili architekti kombinaci dřevěného obkladu a plechu, tedy materiály vhodné do horského prostředí.
V novostavbě najdeme celkem 60 apartmánů s jedním až čtyřmi lůžky. V prvním až třetím podlaží se nachází 14 apartmánů – deset čtyřlůžkových a čtyři dvoulůžkové, poslední podlaží nabízí soukromí pro šest čtyřlůžkových a dvanáct jednolůžkových jednotek. Pod střechou je hostům k dispozici 21 „sklepních“ kójí s dostatečným úložným prostorem. Všechny apartmány mají vlastní kuchyň, lodžii nebo terasu a jsou vybaveny rekuperací, což snižuje nároky na energie. Před domem nechybí dostatek parkovacích stání.
Čtyři domy a jedno wellness
Sněžník ale není první apartmánový dům, který pod Králickým Sněžníkem pod taktovkou divize 9 vyrostl. Už na konci loňského roku předal do užívání stavbyvedoucí Martin Smutný čtyři šestipodlažní apartmánové domy (druhé foto), které výrazně rozšířily ubytovací kapacity na Dolní Moravě. Vzniklo více než 170 moderních apartmánů, 47 bytů a 13 ateliérů. Na rozdíl od Sněžníku jsou všechny čtyři objekty vystavěny na pilotách a základových pasech, nosnou konstrukci stejně jako u Sněžníku tvoří kombinace monolitu a vyzdívek z cihelného zdiva Porotherm.
Naopak práce stále probíhají ve wellness centru v těsné blízkosti hotelu Vista. Relaxační areál s lesními lázněmi bude po dokončení s hotelem propojen podzemním tunelem. Podle Ing. Milana Voráčka, který se svým týmem wellness centrum na Dolní Moravě staví, jde o složitý a časově velmi napnutý projekt, který navíc komplikuji i změny v projektové dokumentaci. O této neméně zajímavé stavbě přineseme podrobnější informace někdy příště.
Unikátní stavby na každé kroku
Dolní Morava se může pyšnit celou řadou zajímavých staveb, z nichž mnohé jsou výsledkem předchozí práce našich kolegů. Za zmínku stojí třeba panoramatická restaurace Skalka pod horní stanicí lanovky Sněžník. Objekt je částečně zapuštěný pod zem a horní patro má naopak posuvnou prosklenou střechu, která skýtá zajímavé výhledy nejen na okolní horské masivy, ale i jednu z atrakcí areálu, Stezku korunami stromů. A je zde i bobová dráha, která nabízí adrenalinovou jízdu v délce přes tři kilometry a pro svou velikost získala název Mamutí. K jejímu provozu přispěl Metrostav, zajistil výstavbu stanic této bobové dráhy a pomohl s přípravou pro její technologii.
Most mezi dvěma ostrovy míří do finále
Mostaři Metrostavu Norge AS, kteří na pobřeží západního Norska stavějí nový most Nerlandsøybrua (snímky), velké dílo dokončují. Probíhá betonáž posledních spojovacích segmentů mostovky o délce 574 metrů. Dosud na ni stavbaři Metrostavu Norge spotřebovali 6000 kubíků betonu.
Metrostav 11/2025
Metrostav Norge
Most mezi dvěma ostrovy míří do finále!
Mostaři Metrostavu Norge AS, kteří na pobřeží západního Norska stavějí nový most Nerlandsøybrua (snímky), velké dílo dokončují. Probíhá betonáž posledních spojovacích segmentů mostovky o délce 574 metrů. Dosud na ni stavbaři Metrostavu Norge spotřebovali 6000 kubíků betonu.
Mgr. Radim Mana, foto archiv Metrostavu
průběhu realizace museli překonávat nejen složité výzvy při výstavbě nosné konstrukce, jako je technologie letmé betonáže a tzv. výsuvné skruže, ale také drsné severské počasí. „Potýkali jsme se s náročným počasím a větry, narazili jsme na naprosto nevyhovující podloží, betonovat jsme museli s ohledem na střídání přílivu a odlivu. Nyní jsme slavnostně zabetonovali poslední část viaduktu. Opět šlo o logisticky náročný manévr, kdy se beton musel transportovat potrubím od opěry a do výsuvné skruže – tato technologie se využívá právě pro rychlou výstavbu dlouhých mostů,“ vysvětlil Matěj Novotný, vedoucí projektu ze společnosti Metrostav Norge.
Do mostovky bylo uloženo celkem 6000 kubíků betonu. Práce ovlivnilo počasí, rychlosti větru v této části Norska přesahující 120 km/h a oceánské vlny s výškou přes deset metrů stavbařům často komplikovaly zásobování i samotnou výstavbu. Nyní mostařům zbývá dokončit oba spojovací segmenty, betonáž říms a mostovka bude hotová. Prvních 25 metrů římsy už odstartovalo pohyb římsových vozíků, které most dotvarují do finální podoby.
Kvůli nedalekému přístavu s permanentním provozem musí zachovávat průplavní profil 50 x 20 metrů, a proto se most bude dmout nad mořskou úžinou až do výšky 27 metrů. Konstrukce o délce 574 metrů se skládá z osmi polí. Šest ze sedmi pilířů zakládali stavbaři Metrostavu Norge přímo do mořského dna, a to převážně na vrtaných pilotách.
S ohledem na mořskou flÓru
Projekt přinesl i řadu konstrukčních výzev. Pro výstavbu základů některých pilířů bylo nutné v moři vybudovat násyp umožňující práci i při přílivu. Během jeho budování stavbaři použili tzv. norné stěny, aby zabránili narušení flóry na mořském dně. Při zakládání prvního pilíře využili prefabrikovaný armokoš a bednění, které se uložilo na podkladní beton připravený na mořském dně potápěči.
Předpjatý betonový most Nerlandsøybrua je kombinací elegantního designu a náročného inženýrství. Most nahradí původní konstrukci z roku 1968, která již nevyhovuje současným nárokům na bezpečnost a dopravu. Součástí nové mostovky o šířce 11,5 metru bude i oddělená trasa pro pěší a cyklisty, která zajistí bezpečnější a efektivnější dopravu pro všechny uživatele.
„Společnost Metrostav Norge spolupracuje na projektu s norským partnerem Bertelsen & Garpestad, který buduje navazující silniční úseky. Celková hodnota zakázky přesahuje jednu miliardu korun. Dokončení mostu je plánováno na léto 2025, slavnostní otevření proběhne začátkem podzimu,“ doplňuje Ing. Aleš Gothard, generální ředitel společnosti Metrostav Norge.
Divize 9
Metrostav 11/2025
Divize 9
Ve Strašnicích roste rezidence s nevšední fasádou
Tým divize 9 se pustil do zajímavého projektu Rezidence Anilinka, která vyroste v pražských Strašnicích. Tento bytový komplex nabídne celkem 246 moderních bytových jednotek o dispozicích od 1+kk až po 4+kk a zaujme zelenou fasádou.
RED, vizualizace Rezidence Anilinka
ezidence reflektuje současné trendy v architektuře a ekologii. Inspirací pro design budovy byly slavné milánské „Bosco Verticale“ – věžové domy obrostlé zelení. Stejně tak i Anilinka bude zdobena zelenou fasádou pokrytou popínavou vegetací (vizualizace), která zkrášlí okolí a přispěje k příjemnějšímu mikroklimatu a snížení tepelných ostrovů v městském prostředí.
Zařízení staveniště kolegové divize 9 převzali 15. června, nicméně investor již od března boural původní objekty a zajištění stavební jámy prováděl svépomocí. „My nastupujeme na odkrytou základovou spáru a začínáme realizací podkladních betonů,“ vysvětluje vedoucí projektu Ing. Lukáš Hošna. V průběhu července a srpna bude probíhat realizace základové desky, vibroizolací a přípojek inženýrských sítí.
„Stavba je unikátní zejména extrémně náročnou předsazenou fasádní konstrukcí, která je tvořena laserově tvarovanými plechy,“ zmiňuje inženýr Hošna.
Anilinka nabídne byty s balkony, lodžiemi či terasami, ale i kompletní vybavení menších bytů nábytkem na míru. Budoucí obyvatelé ocení i podzemní garáže s nabíječkami pro elektromobily, kolárnu s myčkou kol a dětské hřiště ve vnitrobloku.
Zajímavosti
Metrostav 11/2025
Zajímavosti
Pražský hrad patřil stavebnictví
V úterý 24. června se ve Španělském sále Pražského hradu (foto) uskutečnilo další setkání Lídrů českého stavebnictví pořádané společností CEEC Research.
Konalo se tradičně ve Španělském sále Pražského hradu. Tato pravidelná setkání přinášejí nejen prostor pro diskusi mezi špičkami oboru, ale i čtvrtletní analýzu stavebního odvětví.
Na konferenci hovořil také generální ředitel Metrostavu Ing. Jaroslav Heran, který mimo jiné uvedl: „Momentálně se nacházíme v období relativní hospodářské stability příznivé pro podnikání v našem oboru a nedojde-li k nějakým nepředvídaným okolnostem, jsou zde všechny předpoklady k tomu, aby dobře fungující stavební společnosti prosperovaly. Další vývoj bude dán tím, jaká bude obecně kondice našeho hospodářství a ve vazbě na to, jak se bude vyvíjet poptávka po stavebních pracích.“
Z aktuální analýzy CEEC Research mimo jiné vyplývá, že jednou z největších výzev, a to napříč technickými i dělnickými profesemi, zůstává nedostatek kvalifikovaných pracovníků.
RED, foto CEEC Research
Stavíme formu kilometr po kilometru
Rádi bychom vám představili naše kolegy, kteří nastoupí 1. listopadu na startovní čáru běžeckého závodu JIZERUN. Tým s výstižným názvem Turbo parta tvoří zaměstnanci (foto), kteří se nebojí žádné výzvy ani v kanceláři, ani v terénu.
Na trať dlouhou 162 kilometrů se připravují se stejnou pečlivostí, jakou věnujeme každé stavbě. Už od jara postupně budují formu, která má pevné nosné prvky – disciplínu, odhodlání a týmového ducha.
Střídají společné tréninky s individuálními výběhy, sdílejí si výsledky a navzájem se motivují – každý krok je posouvá blíž k cíli. Název týmu napovídá, že se máme na co těšit. Běh je pro členy této party způsobem, jak se zocelit jako jednotlivci a zároveň se semknout jako tým, který stojí na pevných základech spolupráce a důvěry.
Držíme palce a těšíme se, až svými výkony zazáří nejen na trati, ale i na výsledkové listině!
Ing. Tereza Wagner, foto archiv Metrostavu
I kánoe z betonu mohou plout!
Ve dnech 12.–13. 6. se na rybníku Šeberák v Kunraticích konaly závody betonových kánoí. Jde o unikátní studentskou soutěž, která spojuje inženýrské dovednosti, týmovou práci a odvahu. Metrostav akci s radostí podpořil – fandíme technickému vzdělávání a mladým talentům.
Osm týmů ze středních škol z celé ČR prezentovalo vlastními silami vyrobené betonové kánoe – konstrukčně, formálně a hlavně prakticky na vodě. Akci pořádala VOŠ stavební a SPŠ stavební, Praha 1, Dušní pod záštitou Fakulty stavební ČVUT v Praze, s nimiž dlouhodobě spolupracujeme.
A jak to, že kánoe z poněkud těžšího materiálu, než je dřevo, mohou plout? „Výsledná loď musí být lehká, pevná, voděodolná a zároveň dostatečně stabilní pro závodění i pro přepravu,“ vysvětluje v tiskové zprávě Michaela Frantová ze Stavební fakulty ČVUT. A aby byla loď lehká, místo kameniva se používají duté skleněné kuličky a jako rozptýlená výztuž jsou přimíchaná polyvinylová vlákna, jedinou klasickou složkou betonu zůstává cement.
České školy inspirovaly soutěže ve výrobě a plavbě betonových kánoí, které probíhaly již v 70. letech na univerzitách v USA.
RED
Další úspěchy v soutěžích staveb
V červnu se uskutečnily dvě prestižní ankety, které oceňují zdařilé projekty: 10. 6. proběhlo ve Fantově sále slavnostní vyhlášení výsledků soutěže Stavba roku hlavního města Prahy a 24. 6. se uskutečnil galavečer Česká dopravní stavba roku 2024. Dohromady 7 trofejí pro Metrostav!
V rámci „pražské stavby roku“ si cenu za Rating stavebních dodavatelů převzal náš výrobně-technický ředitel Ing. Filip Křesťan (na snímku vlevo). Oceněna byla také Rekonstrukce Historické budovy Národního muzea, která obdržela Cenu za podobu a realizaci rekonstrukce výjimečné národní kulturní památky. Diplom převzali vedoucí projektu Jan Kučera z divize 9 a Ing. Jiří Kosatík, náměstek ředitele z divize 1. Svaz podnikatelů ve stavebnictví udělil cenu projektu Rekonstrukce Staroměstského jezu, kterou za realizační tým převzali Ing. Daniel Boďa a Jan Vicher.
CENY PRO DOPRAVNÍ STAVBY
Galavečer České dopravní stavby 2024 se uskutečnil také ve Fantově sále na pražském hlavním nádraží. Skupina Metrostav získala tyto trofeje: cena SFDI pro Rekonstrukci budovy hl. nádraží Plzeň vč. podchodů a nástupišť v kategorii Ostatní dopravní stavby (Metrostav DIZ, Z1), cena ŘVC pro Modernizaci ochranných stání služebních plavidel PČR Nymburk v kategorii Dopravní stavby vodní (Metrostav DIZ Z6), titul pro Zdvoukolejnění trati Branický most – Praha-Krč – Spořilov v kategorii Dopravní stavby kolejové (Metrostav TBR) a cena SŽ pro Rekonstrukci mostu v km 41,791 trati Tábor–Písek v kategorii Dopravní stavby kolejové (Metrostav TBR a D5). Gratulujeme všem kolegům, kteří se na oceněných projektech podíleli.
RED, foto archiv Nadace pro rozvoj architektury a stavitelství.
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Račte vstoupit!
Luxusní hotel Fairmont Golden Prague (budova bývalého hotelu InterContinental), prošel pod vedením Metrostavu, divizemi 9 a 3, zásadní stavební úpravou a technickým znovuzrozením.
Metrostav 11/2025
Fotoreportáž
Račte vstoupit!
RED, foto Petr Adámek
Luxusní hotel Fairmont Golden Prague (budova bývalého hotelu InterContinental), prošel pod vedením Metrostavu, divizemi 9 a 3, zásadní stavební úpravou a technickým znovuzrozením. Nahlédněme do jeho luxusních interiérů...
Součástí lobby je monumentální čtyřboká plastická stěna ze 70. let minulého století od Josefa Klimeše o celkové délce téměř čtyři metry a výšce tři metry. Po restaurování se vrátila do hotelového lobby – nově do centrální pozice galerie.
Hotel nabízí šest restaurací a barů. Vrcholem gastronomické nabídky hotelu je restaurace Zlatá Praha, která se nachází v nejvyšších patrech a nabízí úchvatný výhled na naše hlavní město.
Unikátní strop kongresového sálu dnes zdobí přesná replika původního stropu s repasovanými lustry od sklářského mistra Reného Roubíčka.
Ze zhruba 450 původních pokojů vzniklo nyní 297 větších a komfortnějších jednotek v hlavní budově plus pokoje rezidence. Spojuje je modernistický design, sofistikovaný komfort a funkční luxus.
Spa a wellness pětihvězdičkového hotelu: na ploše 1400 m2 najdete bazén, několik druhů saun, parní lázeň, jacuzzi i ledovou fontánu.
PODÍVEJTE SE NA CELOU FOTOGALERII
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Radim Mana
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
1_HZS – Fotogalerie
Moderní areál složený z hlavního objektu, v němž je umístěna technika primárního zásahu a nezbytné zázemí jednotky HZS, se nachází v sousedství kolejiště a jen pár desítek metrů od hlavního nymburského nádraží.
Pohled do jedné z garáží. Projekt řešil i parkoviště a zpevněné plochy kolem objektů.
Šatna zásahových oděvů.
Ocelová 18 m vysoká věž na sušení hadic je rozšířena o betonovou věž s prostorami pro požární sport a s umělou horolezeckou stěnou.
V posledním ustupujícím podlaží s nosnou ocelovou konstrukcí je mimo jiné umístěna i tělocvična.
V novém objektu je samozřejmě operační středisko, ubytovací prostory a jídelna.
7_Divize 9 Pardubický region – Fotogalerie
Dům Sněžník je umístěn v příjemném prostředí v blízkosti řeky Moravy. Objekt má moderní design, na fasádu zvolili architekti kombinaci dřevěného obkladu.
Objekt má 4 podlaží a je určen pro ubytování zaměstnanců resortu.
V prvním až třetím podlaží se nachází 14 apartmánů – deset čtyřlůžkových a čtyři dvoulůžkové, poslední podlaží nabízí soukromí pro šest čtyřlůžkových a dvanáct jednolůžkových jednotek.
V prvním až třetím podlaží se nachází 14 apartmánů – deset čtyřlůžkových a čtyři dvoulůžkové, poslední podlaží nabízí soukromí pro šest čtyřlůžkových a dvanáct jednolůžkových jednotek.
Součástí pokojů je kuchyňská linka.
Ve středisku Dolní Morava divize 9 staví také wellness centrum v těsné blízkosti hotelu Vista.
11_Fotoreportáž – Fotogalerie
Nahlédněme do luxusních interiérů hotelu Fairmont Golden Prague…
Nahlédněme do luxusních interiérů hotelu Fairmont Golden Prague…
Nahlédněme do luxusních interiérů hotelu Fairmont Golden Prague…
Nahlédněme do luxusních interiérů hotelu Fairmont Golden Prague…
Nahlédněme do luxusních interiérů hotelu Fairmont Golden Prague…
Nahlédněme do luxusních interiérů hotelu Fairmont Golden Prague…
Nahlédněme do luxusních interiérů hotelu Fairmont Golden Prague…
Nahlédněme do luxusních interiérů hotelu Fairmont Golden Prague…
Nahlédněme do luxusních interiérů hotelu Fairmont Golden Prague…
Nahlédněme do luxusních interiérů hotelu Fairmont Golden Prague…
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Ročník 2023
Pro bezpečnější železnici
Dne 19. června proběhlo slavnostní otevření zbrusu nového areálu Hasičského záchranného sboru (HZS) v Nymburce. Tým Ing. Josefa Holady ze závodu 6 Metrostavu DIZ jej vybudoval za pouhých 14 měsíců.
Další stavba na Dolní Moravě
Obec pod Králickým Sněžníkem se mění v oblíbené horské středisko. Od roku 2017 zde kolegové z pardubické divize 9 postupně staví několik objektů. Nejnovějším přírůstkem je apartmánový dům pojmenovaný po majestátní hoře Sněžník.
Most mezi dvěma ostrovy míří do finále
Mostaři Metrostavu Norge AS, kteří na pobřeží západního Norska stavějí nový most Nerlandsøybrua (snímky), velké dílo dokončují. Probíhá betonáž posledních spojovacích segmentů mostovky o délce 574 metrů. Dosud na ni stavbaři Metrostavu Norge spotřebovali 6000 kubíků betonu.
Račte vstoupit!
Luxusní hotel Fairmont Golden Prague (budova bývalého hotelu InterContinental), prošel pod vedením Metrostavu, divizemi 9 a 3, zásadní stavební úpravou a technickým znovuzrozením.
11/2025
Stavbaři Metrostavu DIZ za rekordně krátkou dobu pouhých 14 měsíců vybudovali v Nymburce nový areál drážního Hasičského záchranného sboru (HZS). Tým divize 9 v resortu Dolní Morava dokončil další Apartmánový dům. Fotoreportáž: luxusní hotel v centru Prahy po rekonstrukci.
10/2025
Kousek od stanice metra Opatov začal závod 8 Metrostavu DIZ budovat parkovací dům P+R. Zhruba po 14 měsících se slavnostně otevírá zrekonstruovaný areál letního koupaliště Polanka v Třebíči. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2025.
09/2025
Tým Metrostavu TBR 13. května slavnostně zahájil stavbu první rekonstruované části Libeňského soumostí. Azylový dům v Přerově vznikl v rekordním čase. Fotoreportáž: Metrostav Párty 2025.
08/2025
Perla českého brutalismu v Pařížské, bývalý hotel InterContinental, se otevírá. Startuje modernizace hradecké chirurgie. Plavební komora v Hoříně vítá malá plavidla.
07/2025
Programová konference TEK 2025: další strategie a směřování firmy. Divize 1 v Praze dokončuje přes 300 nájemních bytů. Glajcha unikátního pracoviště Masarykovy univerzity v Brně.
06/2025
Na pražském Petříně startuje rekonstrukce lanové dráhy, do které se pustí kolegové z Metrostavu DIZ závodu 6. Dceřiná společnost Metrostav Norge se pouští do zatím největší zakázky na skandinávském trhu. Stavba Arktidy začala poklepáním na led.
05/2025
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, mottem letošního ročníku bylo „Strategie pro stabilní růst“. Rozhovor s geologem na čelbě Martinem Kříhou. Na jez Sudoměřice se vrátily vody Radějovky.
04/2025
Stavbaři Metrostavu Norge dokončili svou největší zakázku v Norsku – tunel Grenland. Betonáři divize 6 realizují rozsáhlou dodávku železobetonu u výstavby nové arény v Brně. Kolegové z Metrostavu TBR pracují jako lídr sdružení na výstavbě Dvoreckého mostu, který propojí oblast Podolí se Smíchovem.
03/2025
Tým Pavla Szmeka ze severomoravského regionu závodu 1 Metrostavu DIZ zahájil v Třinci stavbu velkého výzkumného centra. Čistička v Hamrech prošla modernizací, Sázava bude čistší. Strategicky významná stavba v Hněvicích.
02/2025
Podrobnosti o stavbě nového pavilonu pro lední medvědy v Zoo Praha. Podílíme se na stavbě zařízení pro energetické využití odpadu v Komořanech. Další jez v centru Prahy hotov s předstihem.
01/2025
Reportáž z náročného přesunu staré mostní konstrukce v Münsteru. Novoroční pozdrav generálního ředitele Metrostavu Ing. Jaroslava Herana. Fotoreportáž: Raziči zahájili rok 2025 výhrou.
22/2024
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav. Kolegové divize 9 předávají další stavby na Dolní Moravě. Tým Metrostavu Norge buduje v Norsku gigantické kaverny.
Stipendium_2024
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007