-
Metrostav
16/2025
S novým školním rokem odstartovala výuka ve svazkové škole Vida v Chýni. Rekonstrukce a dostavba ikonického hotelu na Václavském náměstí. Start ražby u Jílového pro středočeskou část budoucí dálnice D3.
Škola 21. století v Chýni
Poslední den letních prázdnin byla slavnostně otevřena nová svazková škola VIDA v Chýni nedaleko Prahy. Vyrostla za pouhých 20 měsíců.
16
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
11. září 2025
ročník 37
V Chýni vyrostla nová škola za 20 měsíců
V Chýni vyrostla nová škola za 20 měsíců
Poslední den prázdnin byla slavnostně otevřena nová svazková škola VIDA v Chýni (hlavní foto). stavbaři ze závodu 3 Metrostavu DIZ ve sdružení vybudovali hlavní budovu školy, rozsáhlé plochy sportovišť i nezbytného zázemí včetně komunikací v areálu a příjezdové cesty doslova v rekordním čase.
Martina Vampulová, foto Petr Adámek
a výstavbu takto rozsáhlého projektu jsme měli od data předání staveniště do kolaudace pouze 18 měsíců. Na kompletní dokončení celého rozlehlého areálu pak jen o dva měsíce víc,“ připomíná vedoucí projektu Ing. Jaromír Hotovec. Počátky stavby přitom nebyly vůbec jednoduché. Založení objektu komplikovala nesoudržná a obtížně hutnitelná písčitá zemina v kombinaci s vysokou hladinou podzemní vody, což se negativně projevilo i při realizaci fóliového hydroizolačního systému a v neposlední řadě také během pokládky inženýrských sítí. Stavba tak nabrala skluz, který se ale podařilo eliminovat díky zrychlení prací na monolitických konstrukcích.
„V průběhu stavby se objevila ještě další, neobvyklá, ale přesto významná překážka. V deponii vykopané zeminy určené k zásypům se uhnízdila břehule říční, vzácný druh ptactva. Po dobu jejího hnízdění nám Česká inspekce životního prostředí zakázala se zeminou jakkoli nakládat, proto jsme mohli práce v areálu zahájit mnohem později, než se plánovalo,“ uvádí vedoucí projektu. Ne úplně ideální bylo také načasování tzv. mokrých procesů, které vstoupily do zimního období 2024/2025. Šlo hlavně o fasády, vnitřní omítky či betonáže podlah.
S počátkem školního roku odstartovala 440 žákům výuka v moderní budově
I tak se podařilo školu s kapacitou 810 žáků postavit podle plánu. Jde o objekt s řadou moderních technologií a ekologicky šetrných řešení. Je to např. fóliová, dvouvrstvá a dodatečně opravitelná hydroizolace Dualdek. Fasádní systém má nadprůměrnou tloušťku izolantu od 220 do 360 mm. Škola je vybavena fotovoltaickou elektrárnou a pro vytápění využívá systém tepelných čerpadel napojených na zemní kolektor. Architekti ze společnosti ov architekti navrhli propracovaný systém hospodaření s dešťovou vodou.
„Jsem moc rád, že se nám podařilo překonat počáteční potíže a následně již práce postupovaly velice rychle. Díky tomu mohla proběhnout tak náročná a rozsáhlá stavba prakticky během roku a tři čtvrtě, navíc s relativně malým týmem celkem deseti techniků za celé sdružení,“ uzavírá Ing. Jaromír Hotovec.
Škola 21. století
Nová svazková škola (foto) má také další výjimečné vybavení a prostory, které ve školních budovách v České republice nejsou vůbec běžné.
Je to třeba krytý atletický tunel, venkovní a střešní učebny nebo keramická dílna. Vedle 42 kmenových i specializovaných učeben je k dispozici také prostorná aula, knihovna, hudební klub či taneční sál, který architekti umístili nad tělocvičnu. Za hezkého počasí žáci ocení pobytovou střechu a dvůr s herními prvky, o přestávkách po celý rok pak budou moci na chodbách využít stoly na stolní fotbálek nebo stolní tenis.
Ke školní budově patří přilehlý sportovní areál, který zahrnuje fotbalové hřiště s atletickým oválem, multifunkční a workoutové hřiště, tenisové kurty a další speciálně upravené plochy pro skok vysoký a hod diskem. Venkovní sportoviště mají samostatné zázemí s šatnami a sociálním zařízením, ale k dispozici je také bar nebo střešní tribuna pro diváky sportovních klání.
Krátce Aktuálně
Metrostav 16/2025
Krátce Aktuálně
Exkluzivní bydlení v centru Plzně
Tým divize 1 se v Plzni pustí do výstavby polyfunkčního domu Anglické nábřeží (vizualizace), který nabídne 205 prémiových bytů a komerční plochy. Slavnostní poklepání na základní kámen proběhlo na místě v pátek 29. srpna.
Přijďte na hudební festival Strahov Open Air!
Ve středu 24. září pořádá ČVUT svou tradiční akci k zahájení nového akademického roku na kolejích na Strahově a i letos jsme jedním z hlavních partnerů. Vstup je volný! Akce začíná ve 14.30 hodin, hlavní program startuje později.
30 let společnosti TBG Metrostav
Společnost TBG Metrostav si v září připomíná 30. výročí. Zabývá se výrobou, dopravou a ukládkou transportbetonu a dalších betonových směsí a za tu dobu postavila kus Prahy. Díky všem kolegům, partnerům i zákazníkům, že jste součástí naší cesty.
Podchod pro pěší a cyklisty v Türkově ulici hotov
Obyvatelé severní části pražského Chodova se znovu pohodlně dostanou do obchodního centra a stanice metra. Podchod pod Türkovou ulicí je hotov a zdobí ho umělecká výmalba. Rekonstrukce byla náročná na koordinaci, ale díky týmu Metrostavu TBR vedenému Pavlem Kudějem se vše podařilo včas dokončit. Do podzimu proběhnou úpravy okolí a zeleně.
BeMo Tunnelling
Metrostav 16/2025
BeMo Tunnelling
BeMo u výstavby nádrží na LNG
V reakci na energetickou krizi se německá spolková vláda rozhodla posílit energetickou bezpečnost výstavbou pozemních terminálů pro skladování zkapalněného zemního plynu (LNG). Na tomto strategickém projektu se podílí i naše dceřiná společnost BeMo Tunnelling (BeMo), která je zodpovědná za výstavbu vnějších plášťů dvou skladovacích nádrží.
Michael Kronthaler
NG terminál v průmyslovém parku ve městě Stade představuje první zařízení svého druhu v Německu. Projekt je navržen s důrazem na flexibilitu budoucího využití a jeho provoz jako bezemisního LNG terminálu je plánován již od úvodní fáze výstavby, která má začít v roce 2027. Infrastruktura terminálu je zároveň připravena na zpracování bio-LNG i syntetického zemního plynu (SNG). Podle tiskové zprávy společnosti HEH bude roční kapacita regasifikace činit přibližně 13,3 miliardy m3 a výkon terminálu dosáhne 21,7 GWh/h.
Soukromé konsorcium Hanseatic Energy Hub GmbH (HEH) si na konci roku 2023 po úspěšném dokončení marketingových a schvalovacích procesů zajistilo financování projektu. Objem investic do výstavby terminálu činí přibližně jednu miliardu eur. V dubnu a v květnu 2024 pověřila společnost FCC firmu BEMO výstavbou vnějších plášťů dvou skladovacích nádrží.
Kromě technických detailů stojí za zmínku i smluvní aspekty: jazykem smlouvy je angličtina a požadavky na kvalitu a ochranu zdraví, bezpečnost a životní prostředí jsou na vysoké mezinárodní úrovni. Výstavba není možná bez dokumentů, jako jsou Metodický popis, Posouzení rizik a Plán inspekcí a zkoušek, které musí být přijaty FCC a schváleny klientem.
Každá nádrž má průměr přibližně 90 m a výšku 45 až 50 m, kapacita nádrže je 245 000 m3 kapalného plynu
Skladovací kapacita každé nádrže je 245 000 m3 kapalného plynu, který je skladován při −165 °C. Betonový vnější plášť nádrží tvoří základová deska o tloušťce 85 až 120 cm, která je založena na 745 podpěrách o průměru 60 cm. Stoupací stěny jsou tloušťky 80 cm, předpjaté ve svislém i vodorovném směru a beton, výztuž a předpínací dráty musí splňovat tzv. kryogenní vlastnosti. Zakončení nádrží tvoří tzv. kopule – betonová konstrukce o tloušťce 40 cm. Je betonována na předem zhotoveném ocelovém rámu sloužícím jako ztracené bednění.
Od zahájení stavby v květnu 2024 došlo k četným zpožděním, což nakonec znamenalo, že výroba podpěr nemohla být dokončena dříve než v únoru 2025. V současné době probíhá zpevňování základové desky tanku 1. První velká betonáž se tedy nezadržitelně blíží.
Ptáme se
Metrostav 16/2025
Ptáme se...
Ing. Edita Miláčková
Specialistka udržitelnosti metrostav
Vystudovala obor inženýrství životního prostředí na stavební fakultě ČVUT v Praze a poté začala pracovat na pozici stavební ekolog a manažer EMS. Zde získala bohaté zkušenosti s ekologií v praxi stavební, průmyslové firmy. Pak přišla nová výzva v podobě spolupráce na udržitelnosti v Metrostavu, kde může uplatnit své znalosti v kontextu legislativy a standardů EU v nově vznikajícím oboru. Říká, že její práce je takové dobrodružství v kanceláři, které ji baví.
Můžete přiblížit vaši pozici?
Řeším tzv. „E“ pilíř z ESG. Obnáší to udržitelná řešení v podnikání z hlediska ekologie, komunikace s bankami a významnými investory a stále více se jedná i o spolupráci se stavbami s nadstandardními požadavky v oblasti udržitelnosti. Také se podílím na vydávání zprávy o udržitelnosti za celou Skupinu Metrostav.
Čemu se aktuálně věnujete nejvíce?
V současné době pracuji na úpravě platformy na vykazování dat pro výpočet uhlíkové stopy. Doufám, že bude přátelštější a bude lépe vyhovovat potřebám celé Skupiny. Dále vytvářím normu na organizaci udržitelnosti, se kterou mi výrazně pomáhají mí kolegové. To je typický příklad týmové práce v Metrostavu, což považuji za silnou stránku společnosti.
Existují nějaké nové trendy nebo požadavky, v oblasti udržitelnosti, které do stavebnictví v posledních letech vstupují?
Od doby představení Zelené dohody pro Evropu v roce 2019 chrlí EU jeden právní předpis za druhým. O novinky tedy není nouze, cesta k uhlíkové neutralitě do roku 2050 bude trnitá. Co se stavebnictví týká, vnímám nové trendy ve třech hlavních rovinách. Jednou z nich je legislativní pohled. Za zmínku stojí např. EU taxonomie, která stanoví kritéria, za jakých podmínek lze stavbu považovat za „zelenou“ a jaká opatření přijmout, aby bylo zajištěno zmírnění klimatické změny nebo materiálová soběstačnost. To je v našem podnikání velká výzva, která přesahuje hranice ekologie a propisuje se do strategie Skupiny Metrostav. Dalším velkým trendem jsou inovativní technologie, které cílí na nižší energetickou a materiálovou náročnost při dodržování kvalitativních standardů. Příkladem je beton R-crete nebo vysokopevnostní beton, který byl použit na rekonstrukci Barrandovského mostu v Praze. Třetí pohled poukazuje na zvyšující se potřebu se udržitelností zabývat. Nejde jen o prestiž firmy nebo závazek chovat se zodpovědně. Jedná se hlavně o konkurenční výhodu, která se v blízké budoucnosti změní ve standard.
Jaké aktivity vás baví ve volném čase?
Každá žena ví, kolik je volného času, když se snažíte být perfektní v práci a pak stejně dobrá v péči o rodinu doma. Když je volno, miluji výlety a cestování. Ideálně trochu odpočinek a trochu sport. V létě mě nejvíc baví plavání a v zimě lyžování. Z toho nejlépe vychází Itálie, kde jsou kromě výše zmíněných i špagety carbonara, tiramisu a prosecco, což je důležitý aspekt každé mé cesty.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
Metrostav 16/2025
fotosloupek
Start ražby u Jílového pro středočeskou dálnici D3
Svěcení sochy sv. Barbory a křest průzkumné štoly (snímky) v pátek 29. srpna slavnostně odstartovaly geotechnický průzkum tunelu Kamenná Vrata na budoucím úseku dálnice D3 nedaleko Jílového u Prahy.
Začala tak ražba průzkumné štoly o délce 1617 m, kterou ve sdružení realizují stavbaři z Metrostavu TBR. Jde o součást příprav na budování tunelu – jednoho z klíčových prvků projektu úseku 0301 Praha–Jílové. Ředitelství silnic a dálnic počítá s tím, že se bude od roku 2028 stavět všech pět úseků chybějící dálnice D3 ve středních Čechách. Kromě tří velkých tunelů bude nutné vybudovat i řadu mostů.
Naši lidé
Metrostav 16/2025
Naši lidé
Na Světových hrách zazářil Pavel Strýček
Kapitánem národního reprezentačního týmu inline hokejistů je již 11 let kolega Pavel Strýček (na snímku) z moravské divize 1, ze střediska plynovodů. Ze Světových her v čínském Čcheng-tu si jeho tým odvezl stříbrné medaile.
Mgr. Pavlína Mertl, MBA, foto archiv Metrostavu
inálové utkání s USA bylo napínavé, o výsledku rozhodlo až prodloužení. Ke zlaté medaili stačilo málo stejně jako na předešlých Světových hrách v roce 2021, odkud si čeští hráči také přivezli stříbrné medaile po finále s USA. „Přáli jsme si vyhrát, ale prodloužení je o jedné šanci a bohužel jsme udělali chybu. I tak si ale stříbrné medaile nesmírně vážíme, protože týmy jsou stále silnější, zápasy jsou těžší a těžší a každá medaile je pro nás cenná. Myslím, že máme neuvěřitelnou generaci hráčů, skvělý tým a jsme velmi motivovaní do dalších utkání,“ říká Pavel Strýček.
A jak se k inline hokeji dostal? „Hrál jsem odmala lední hokej na profesionální úrovni v klubech u nás i v zahraničí a v rámci letní přípravy jsme hráli inline. V Brně vznikl první tým, se kterým jsem začal trénovat,“ pokračuje Strýček. Má do budoucna ještě nějaké ambice? „Ve svých 42 letech jsem spíše hráč v důchodu (smích). Příští rok bude mistrovství světa v Paraguayi, kam bych se ještě rád podíval, pokud to zdraví dovolí, ale jako zaměstnanec a táta od rodiny to není tak jednoduché. Příprava je náročná a na všechny reprezentační zápasy si musím vybírat dovolenou, která mi pak chybí pro rodinu,“ uzavírá kapitán nároďáku.
Rekonstrukce a dostavba ikonického hotelu Evropa
Ve 20. letech minulého století byl symbolem luxusu. Po dlouhou však pomalu chátral a jeho věhlas postupně mizel. Kdysi hotel Šroubek, teď W Prague. Po náročné rekonstrukci, kterou realizoval tým Ing. Jaroslava Němečka z divize 3, opět ožívá.
Metrostav 16/2025
Divize 3
Rekonstrukce a dostavba ikonického hotelu evropa
Secesní budova hotelu Evropa patří k nejvýraznějším architektonickým skvostům Václavského náměstí (snímky). Dokazuje to i fakt, že se jedná o národní kulturní památku, a to včetně původního zabudovaného interiéru. Úkolem týmu Jaroslava Němečka z divize 3 Metrostavu byla nejen rozsáhlá rekonstrukce historické budovy, ale i rozšíření hotelu o dvorní novostavbu, která zvýšila kapacitu pokojů z 38 na 161 včetně apartmánů.
Ing. Jaroslav Němeček, vedoucí projektu, foto archiv Metrostavu
áročné úpravy stávající budovy, novodobá technologická vybavení zajišťující vysoký standard pětihvězdičkového hotelu, kombinace generální dodávky s mnoha přímými dodavateli investora, bezpočet změn a rovněž minimální prostor pro zázemí stavby v centru Prahy vytvořilo skutečně náročnou zakázku trvající čtyři roky.

Při rekonstrukci původní budovy jsme se setkali prakticky se všemi konstrukčními úpravami, které se dnes u rekonstrukcí vyskytují. Kromě spínání a sanací zděných stěn, zvyšování únosnosti běžných kleneb se v objektu zajišťovala i únosnost dřevěných prvků různé kvality a rozsahu poškození. Vyskytovaly se zde ocelové nýtované nosníky, železobetonové stropy, tenké „monierky“ s historicky chráněnou omítkou či obkladem. Zajímavostí byly ploché, tzv. Kleinovy klenby s výztužnými ocelovými pásky ve styčných spárách nebo šestiúhelníkové cihly v příčkách. V této směsi konstrukčních řešení a prostorových limitů bylo mimořádně náročné realizovat veškeré nové technologické vybavení a požadavky, pro které nebyla budova v době svého vzniku prostorově ani staticky navržena.
Elipsa ve dvoře s elegantní fasádou
Dostavba ve vnitrobloku tvarově vychází z téměř 100 metrů dlouhého pozemku kolmého na Václavské náměstí. Osm nadzemních pater s půdorysem ve tvaru elipsy je vybudováno nad přízemím a třemi suterény. Objekt (foto dole) je částečně vykonzolován nad třípatrovými křídly původní budovy a nad světlíkem historicky chráněné restaurace. Jednalo se o mimořádný uzel s mnoha různorodými a složitě navazujícími pracemi. V přízemí nové budovy je situován hlavní společenský prostor hotelu s prosklenou fasádou, který lze otevřít do exteriéru se zelenými stěnami předsazenými před zástavbou okolních budov. Objekt elipsy je zakončen střešní terasou s barem, ale zejména s panoramatickým výhledem na velkou část centra Prahy.
Fasádu elipsy tvoří 3800 m2 hliníkových kazet a oken lichoběžníkového tvaru. V přízemí a posledním podlaží ji doplňuje prosklená sloupko-příčková fasáda. Celou ji dodal provoz lehkých obvodových plášťů Metrostavu s vlastní výrobou v Nymburce.
SLOŽITÁ LOGISTIKA
Stavba nové budovy měla vzhledem k místu specifickou logistiku. Zásobování bylo možné jen za pomoci jeřábu umístěného ve dvoře. Tím nebyl neumožněn vizuální kontakt jeřábníka s místem nakládky v záboru na Václavském náměstí. To bylo jediné místo, kam mohlo přijet vždy jen jedno nákladní vozidlo se stavebním materiálem a současně již prakticky žádná osobní auta.
Více než stoletá historie
Samotné místo je pozoruhodné už od časů Grand Hotelu Šroubek. Bylo vždy spojováno s mimořádnou kvalitou a prominentními hosty. Spojení s prvotřídní kvalitou přetrvává i nadále, kdy hotel provozuje známý hotelový řetězec pod značkou „W hotels“ zajišťující služby v pětihvězdičkovém standardu. Kromě pokojů, restaurace a barů se v hotelu nachází i nové wellness centrum s bazénem a fitness, hudební klub s pódiem, přilehlým barem a vinotékou. Vše ve vysokém standardu. Gastroprovoz je v jedné své části vizuálně přístupný hostům formou takzvaných showkitchen. Nově se v objektu se nachází osm osobních výtahů, dva gastrovýtahy a jeden nákladní autovýtah s točnou, jež zajišťuje zásobování hotelu.
Další brownfield se mění v příjemné místo pro život
V nepravidelném trojúhelníku o rozloze zhruba 6,4 ha mezi ulicemi Pražská, U Průseku a Strašnická na rozhraní pražských čtvrtí Hostivař a Záběhlice začal růst obytný soubor Praga se 16 bytovými domy a mateřskou školou.
Metrostav 16/2025
Divize 9
Další brownfield se mění v příjemné místo pro život
V nepravidelném trojúhelníku o rozloze zhruba 6,4 ha mezi ulicemi Pražská, U Průseku a Strašnická na rozhraní pražských čtvrtí Hostivař a Záběhlice začal růst obytný soubor Praga (vizualizace) se 16 bytovými domy a mateřskou školou. Na místě bývalého podniku Technometra zahájil první etapu výstavby v červenci tým Ing. Stanislava Zemana z divize 9.
Lenka Svobodová, vizualizace CPI PROPERTY GROUP
ostali jsme za úkol vybudovat do října 2027 tři bytové domy označené písmeny A, B a I. Technologicky se bude jednat o standardní obytnou výstavbu – monolitické železobetonové stěnové systémy s dodatečným zateplením obvodového pláště. Zajímavostí může být dnes už jen málo využívané plošné založení objektů. Základovou desku bílé vany podzemních podlaží totiž nevynesou piloty, ale pouze únosná základová spára,“ popisuje vedoucí projektu.
Stavbu zahájila divize 9 demolicí původních podzemních konstrukcí bývalé továrny včetně krytu civilní ochrany. Dnes stavbaři pokračují s bouracími a zemními pracemi pro domy A a B – už vybourali asi 3500 m3 betonových konstrukcí a 15 000 m3 zeminy. Zároveň připravují stavbu prvního jeřábu a od září zahájí betonářské práce na založení objektu B.
„Vzhledem k tomu, že se stavba nachází v bývalém průmyslovém areálu, který prošel ne zrovna dokonalou sanací, aktuálně se nejvíce potýkáme se zbytky podzemních konstrukcí, které musíme dobourat. Musíme pracovat i s ekologickou zátěží a kontrolovat kontaminaci zeminy. Součástí první etapy výstavby je i vybudování rozsáhlé infrastruktury, kterou bude náročné koordinovat tak, abychom nepřerušili zásobování celé stavby. Na závěr nás čeká náročné předání 281 bytů jejich budoucím majitelům či investorovi,“ připomíná Ing. Zeman.
Rozdíly mezi domy
Bytové domy A, B a I jsou navrženy jako solitérní se dvěma suterény garáží, součástí všech bytů bude buď předzahrádka, nebo balkon či lodžie.
Charakteristickým rysem objektu A budou dvě ustupující poslední patra a prolamovaná terasa v 1.–7. nadzemním podlaží (NP) s průběžnými balkony na západní a jižní fasádě. Dům B s půdorysem ve tvaru písmene U má navržena terasovitě uspořádaná boční křídla se dvěma příčnými průchody. Je koncipován jako kombinace chodbové a schodišťové dispozice s pěti svislými jádry. Třetí budova I vyroste nad půdorysem jednoduchého obdélníku s výrazně ustoupeným sedmým podlažím na jižní straně. Podobně jako objekt A bude mít dvě schodišťová jádra.
Celý projekt pro společnost CPI PROPERTY GROUP s celkem více než 1030 byty v dispozici od 1+kk po 4+kk pro téměř 2500 obyvatel a se zhruba 1350 parkovacími místy by se měl v pěti etapách uzavřít během následujících deseti let.
Metrostav DIZ závod 6
Metrostav 16/2025
Metrostav DIZ závod 6
Metrostav DIZ dokončuje opravu pardubického jezu
Váží 1,5 tuny a podílí se na ovládání stavidel na Labi. Takzvané Gallovy řetězy (foto) museli stavbaři Metrostavu DIZ dopravit na rekonstrukci jezu v Pardubicích po vodě. Minulý týden osadili poslední z nich na prostředním jezovém poli. Projekt u soutoku Labe s Chrudimkou se tak po dvou a půl letech chýlí ke konci.
Mgr. Radim Mana, foto archiv stavby
ro zásobování stavby ze souše teoreticky přicházela v úvahu pouze lávka pro pěší a cyklisty. Tu bychom ale museli uzavřít a stejně by neměla dostatečnou nosnost na osazení jeřábu. Zvolili jsme proto kompletně lodní logistiku. Kolemjdoucí tak mohli nejen volně přecházet z jednoho břehu na druhý, ale při troše štěstí i pozorovat vizuálně atraktivní instalaci řetězů pomocí jeřábu na pontonu,“ prozrazuje vedoucí projektu Ondřej Vojtíšek z Metrostavu DIZ.
Investor Povodí Labe, státní podnik, z provozních důvodů požadoval, aby měl po celou dobu rekonstrukce k dispozici dvě ze tří jezových polí pro regulaci toku. Stavbaři tak mohli v každé plavební sezoně pracovat pouze na jednom. Práce navíc museli vměstnat do léta a podzimu, aby minimalizovali souběh se zvýšenými průtoky.
Vrcholící generální opravy se týkají všech tří jezových polí a spočívají ve výměně Gallových a článkových řetězů, opravě hradicího tělesa, výměně těsnicích prvků, aplikaci protikorozních nátěrů a dílčí opravě technologických zařízení.
Zajímavosti
Metrostav 16/2025
Zajímavosti
Pomohli jsme rozjet maraton plný energie a odhodlání
Start letošního Metrostav handy cyklo maratonu by se neobešel bez týmu skvělých dobrovolníků z řad našich kolegyň a kolegů, kteří se s plným nasazením pustili do příprav a pomohli vytvořit atmosféru, jaká ke sportovnímu zážitku patří.
Dobrovolníci byli od rána v pohybu, pomáhali s logistikou, organizací i se zajištěním občerstvení a tím podpořili týmy na místě. Metrostav handy cyklo maraton není jen o kilometrech, které cyklisté na trase zdolávají, ale také o budování vztahů a přátelství. Díky energii a týmové spolupráci se opět podařilo něco výjimečného. Děkujeme.
Ing. Tereza Wagner, foto archiv Metrostavu
Z Akcí SKM
Po prázdninové přestávce, kdy se členové Senior klubu Metrostav (SKM) a jejich blízcí rekreovali individuálně, se opět hlásíme s nabídkou akcí na další období.
Po prázdninách nás čeká například: plavání a cvičení v Radlicích, pobyt v termálních lázních ve Slovinsku, výlet na vyhlídky nad Labem, tradiční pobyt na Trnávce, Divadlo ABC – hra Vím, že víš, že vím, výlet do Jeseníků, filmová představení pro seniory, návštěva zámku Konopiště a posezení s občerstvením v jídelně Metrostavu na Palmovce (15. září) a další akce.
Jan Brodský, předseda SKM
Nabídku lze prohlédnout a stáhnout na webu: skm.metrostav.cz
Podpora pro Jámu lvovou
V srpnu se v prostředí Máchova jezera uskutečnil letní tábor ČVUT pro matematicky nadané děti s názvem Jáma lvová, letos s finanční a organizační podporu Metrostavu. Tábora se účastnilo 25 žáků druhého stupně základních škol a odpovídajících tříd víceletých gymnázií.
Pro děti jsme ve spolupráci s organizátory připravili několik akcí. Zahájili jsme exkurzí na rekonstruovaný bazén v Liberci, jehož realizaci zajišťuje závod 8 Metrostav DIZ. Odpolední program doplnila návštěva IQ Landie a expozice Matematikum. V dalším dni se táborníci setkali se zástupcem společnosti Metrostav TBR, který jim představil proces výstavby tunelů.
Za vstřícný přístup a čas věnovaný přípravě prezentace patří poděkování Štěpánovi Vernerovi a jeho týmu z Metrostavu DIZ a Petrovi Svobodovi z Metrostavu TBR. Pořadatelem akce bylo již tradičně České vysoké učení technické.
Jitka Kovaříková, ÚPEM
Výsledky Prázdninové výzvy
Letní výzva SportujeM skončila s posledním prázdninovým dnem a trhala rekordy ve všech směrech! Během července a srpna jsme sportovali pro Anetku Šámalovou. Účast byla neuvěřitelná, aktivně se zapojilo 364 zaměstnanců. Anetce díky našim sportovcům přispějeme částkou 65 000 Kč na speciální vozík a rehabilitace.
Nejaktivnější účastnicí v TOP 10 Prázdninové výzvy byla Lucie Panagopulos, která se umístila na prvním místě a nechala za sebou Petera Stecíka, Tomáše Homolku, Rostislava Šíšu, Pavla Jelena, Václava Šusera, Marka Bernáta, Vladimíra Zemana, Michala Volfa a Ivana Hrdinu. Z firem obhájila své prvenství společnost Metrostav, druhá skončila firma Metrostav DIZ a na třetím místě se umístila Subterra.
Mgr. Pavlína Mertl, MBA
golf pomohl
V příjemném prostředí Beroun Golf Club se ve čtvrtek 4. září odehrál turnaj Metrostav Charity Golf Cup 2025.
Ve prospěch České golfové asociace hendikepovaných (CZDGA) se letos podařilo v rámci dvou turnajů vybrat 108 060 Kč! Výtěžek během závěrečného vyhlášení předal generální ředitel Metrostavu DIZ Ing. Karel Volf (na snímku vpravo).
RED, foto archiv Metrostavu
gratulujeme výhercům!
Letní vydání našich novin obsahovalo vložený speciál s křížovkou a různými kvízy. Mezi nimi i soutěžní test pozornosti čtenářů. Děkujeme za vaši účast a zde uvádíme 5 výherců a správné odpovědi.
Výherci:
Jaroslav L.
David H.
Petra H.
Lenka P.
Petra D.
Správné odpovědi:
1. Ve kterém měsíci probíhá Metrostav Párty?
V květnu.
2. Kolik let už probíhá akce Daruj krev s Metrostavem?
Daruj krev probíhá již 20 let.
3. Ve kterém letošním vydání novin Metrostav jste se mohli dočíst o velké zakázce v Zoo Praha?
2/2025 nebo 6/2025.
4. Kde vzniká ocelová konstrukce mostu pro německé město Münster?
V Horních Počernicích v Praze, konkrétně v Provozu ocelových konstrukcí závodu 2 společnosti Metrostav DIZ.
5. Kolik kilometrů měřil Metrostav handy cyklo maraton 2024?
2222 km.
6. Do jaké hloubky ukládáme pilotové kotvené stěny na Petříně při stavbě kolejí pro novou lanovku?
Do hloubky 10–15 metrů.
Gratulujeme a posíláme odměnu – stavbařskou přilbu Metrostav!
RED
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Krev je potřeba i v létě
Zaměstnanci firem Skupiny Metrostav pravidelně darují krev od roku 2005 – tedy již 20 let! V centrále společnosti se dostavili také v letním termínu – v pátek 15. srpna ráno.
Metrostav 16/2025
Fotoreportáž
Krev je potřeba i v létě
RED, foto Milan Malíček
Zaměstnanci firem Skupiny Metrostav pravidelně darují krev od roku 2005 – tedy již 20 let! V centrále společnosti se dostavili také v letním termínu – v pátek 15. srpna ráno. V tomto období je darování krve obzvláště důležité, protože poptávka po krvi může narůstat kvůli zvýšenému počtu úrazů a kvůli dovoleným dárců.
Zdravotníci z transfuzního oddělení ÚVN v Praze ve Střešovicích připravili v centru vzdělávání Skupiny Metrostav na pražské Palmovce improvizované odběrové místo.
Během akce Daruj krev s Metrostavem zdravotníci provádějí odběr tzv. plné krve. Jde o odběr cca 450 ml krve z žíly dárce. Tato krev se dnes většinou dále zpracovává na jednotlivé složky (červené krvinky – krevní destičky – plazmu) nebo se jen doplní protisrážlivým roztokem a podává se pacientovi.
Mezi dárce patří i Veronika Žihlová z centrály a říká: „Poprvé jsem krev darovala v listopadu 2024. Upřímně, bez podpory naší firmy bych se k tomu asi sama neodhodlala. Protože jsou akce organizované přímo u nás za účasti profesionálního týmu, a to jak lékařského, tak našeho, byl odběr mnohem jednodušší a příjemnější.“
Při tomto letním odběru se celkem podařilo získat 23 litrů krve. Velké díky patří všem dárcům i těm, kdo měli snahu přijít, ale nakonec z různých důvodů darovat krev nemohli.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Radim Mana
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
1_Škola – Fotogalerie
Z architektonického hlediska budova zaujme nejen keramickým fasádním obkladem a velkorysými prosklenými plochami.
Za hezkého počasí žáci ocení pobytovou střechu a dvůr s herními prvky.
Vedle 42 kmenových i specializovaných učeben je k dispozici také prostorná aula, knihovna, hudební klub či taneční sál.
Škola má moderní vybavení a prostory, které ve školních budovách v České republice nejsou vůbec běžné.
Škola má moderní vybavení a prostory, které ve školních budovách v České republice nejsou vůbec běžné.
Samotná střecha školní budovy je žákům k dispozici jako pobytová s dalšími herními prvky.
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Ročník 2023
Stavba na 71 hektarech
V blízkosti závodu Škoda Auto u Mladé Boleslavi vznikly díky týmu divizí 1 a 8 Metrostavu tři výrobní a skladovací haly s rozsáhlými dopravně-obslužnými plochami.
Gigant mezi jeřáby zastřešil v Litvínově novou plaveckou halu
Při zastřešení nové plavecké haly v Litvínově byl nasazen jeden z největších jeřábů v České republice.
Nová Pastýřská odlehčí přetíženému centru Liberce
Zcela novou silnici v centru města má od začátku listopadu Liberec. Nová Pastýřská je součástí plánovaného vnitřního okruhu tohoto pátého největšího města v České republice a propojuje ulice Sokolovskou a Budyšínskou.
Velká proměna Smíchova
Každý, kdo projíždí pražským Smíchovem, si musí všimnout masivní výstavby. Probíhá zde rekonstrukce nádraží Smíchov, na které pracují jako lídr sdružení kolegové z Metrostavu TBR a v rámci projektu Smíchov City stavbaři divize 1.
21/2025
V blízkosti závodu Škoda Auto vznikly tři výrobní skladovací haly s rozsáhlými dopravně-obslužnými plochami. Gigant mezi jeřáby zastřešil v Litvínově novou plaveckou halu. Fotoreportáž: velká proměna Smíchova.
20/2025
Kompletně zrekonstruovaná výpravní budova v železniční stanici Františkovy Lázně slavnostně otevřena. Stavbaři dokončují nosné konstrukce nové budovy Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati (UTB) ve Zlíně. Velká pocta v Rudolfinu aneb naše tituly v soutěži Stavba roku 2025.
19/2025
Unikátní opravy interiéru památkově chráněné budovy Pedagogické fakulty Univerzity Hradec Králové. Technicky nejsložitější fáze výstavby mostu v Pirně ukončena. V Táboře vzniká druhá ledová plocha. Jako jediná v kraji bude přístupná i pro parahokej.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
18/2025
Největší nákupní centrum v Karlových Varech se otevírá veřejnosti. V České Vsi na Jesenicku startuje rekonstrukce krytého bazénu. Na most přes fjord byl nasazen největší lodní jeřáb v Evropě.
17/2025
Po necelém roce byly předány nové prostory špičkového pracoviště v českobudějovické nemocnici. V Hluboké nad Vltavou byla slavnostně zprovozněna nová lávka. Baťův kanál je splavný až do Hodonína.
16/2025
S novým školním rokem odstartovala výuka ve svazkové škole Vida v Chýni. Rekonstrukce a dostavba ikonického hotelu na Václavském náměstí. Start ražby u Jílového pro středočeskou část budoucí dálnice D3.
14–15/2025
Moderní železniční koridor: trať mezi Bubny a Výstavištěm v provozu! Ze Zámeckých koníren v Karviné vzniká nové kulturní centrum. Letní příloha: lidé Metrostavu a jejich koníčky.
12–13/2025
Stavbaři divize 3 u klíčového momentu v rámci konverze historického areálu Nuselský pivovar – otevření nové pasáže s obchody. V Třinci vznikne třetí nejmodernější linka na třídění odpadu. Z původní budovy nádraží Bubny bude pamětní místo.
Příloha 2025 křížovky
11/2025
Stavbaři Metrostavu DIZ za rekordně krátkou dobu pouhých 14 měsíců vybudovali v Nymburce nový areál drážního Hasičského záchranného sboru (HZS). Tým divize 9 v resortu Dolní Morava dokončil další Apartmánový dům. Fotoreportáž: luxusní hotel v centru Prahy po rekonstrukci.
10/2025
Kousek od stanice metra Opatov začal závod 8 Metrostavu DIZ budovat parkovací dům P+R. Zhruba po 14 měsících se slavnostně otevírá zrekonstruovaný areál letního koupaliště Polanka v Třebíči. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2025.
09/2025
Tým Metrostavu TBR 13. května slavnostně zahájil stavbu první rekonstruované části Libeňského soumostí. Azylový dům v Přerově vznikl v rekordním čase. Fotoreportáž: Metrostav Párty 2025.
08/2025
Perla českého brutalismu v Pařížské, bývalý hotel InterContinental, se otevírá. Startuje modernizace hradecké chirurgie. Plavební komora v Hoříně vítá malá plavidla.
07/2025
Programová konference TEK 2025: další strategie a směřování firmy. Divize 1 v Praze dokončuje přes 300 nájemních bytů. Glajcha unikátního pracoviště Masarykovy univerzity v Brně.
06/2025
Na pražském Petříně startuje rekonstrukce lanové dráhy, do které se pustí kolegové z Metrostavu DIZ závodu 6. Dceřiná společnost Metrostav Norge se pouští do zatím největší zakázky na skandinávském trhu. Stavba Arktidy začala poklepáním na led.
05/2025
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, mottem letošního ročníku bylo „Strategie pro stabilní růst“. Rozhovor s geologem na čelbě Martinem Kříhou. Na jez Sudoměřice se vrátily vody Radějovky.
04/2025
Stavbaři Metrostavu Norge dokončili svou největší zakázku v Norsku – tunel Grenland. Betonáři divize 6 realizují rozsáhlou dodávku železobetonu u výstavby nové arény v Brně. Kolegové z Metrostavu TBR pracují jako lídr sdružení na výstavbě Dvoreckého mostu, který propojí oblast Podolí se Smíchovem.
03/2025
Tým Pavla Szmeka ze severomoravského regionu závodu 1 Metrostavu DIZ zahájil v Třinci stavbu velkého výzkumného centra. Čistička v Hamrech prošla modernizací, Sázava bude čistší. Strategicky významná stavba v Hněvicích.
02/2025
Podrobnosti o stavbě nového pavilonu pro lední medvědy v Zoo Praha. Podílíme se na stavbě zařízení pro energetické využití odpadu v Komořanech. Další jez v centru Prahy hotov s předstihem.
01/2025
Reportáž z náročného přesunu staré mostní konstrukce v Münsteru. Novoroční pozdrav generálního ředitele Metrostavu Ing. Jaroslava Herana. Fotoreportáž: Raziči zahájili rok 2025 výhrou.
22/2024
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav. Kolegové divize 9 předávají další stavby na Dolní Moravě. Tým Metrostavu Norge buduje v Norsku gigantické kaverny.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007