-
Metrostav
20/2025
Kompletně zrekonstruovaná výpravní budova v železniční stanici Františkovy Lázně slavnostně otevřena. Stavbaři dokončují nosné konstrukce nové budovy Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati (UTB) ve Zlíně. Velká pocta v Rudolfinu aneb naše tituly v soutěži Stavba roku 2025.
Nádraží Františkovy Lázně v původní kráse
Před pár dny byla slavnostně otevřena kompletně zrekonstruovaná výpravní budova v železniční stanici Františkovy Lázně.
20
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
18. listopadu 2025
ročník 37
Nádraží Františkovy Lázně v původní kráse
Nádraží Františkovy Lázně v původní kráse
Před pár dny byla slavnostně otevřena kompletně zrekonstruovaná výpravní budova v železniční stanici Františkovy Lázně (Hlavní foto). Kromě nádražního objektu prošlo obnovou i nástupiště a zpevněné plochy v okolí. Stavební práce po 22 měsících dokončili kolegové z Metrostavu CZ závodu 9 jako lídr dodavatelského sdružení pod vedením Radka Kučery.
Martina Vampulová, foto Slavomír Kubeš
ýpravní budova je členěna na pět křídel o různých výškách, je částečně podsklepená a od přízemních prostor má až čtyři nadzemní podlaží. Fasáda tohoto výjimečného historického objektu na západě Čech získala původní podobu, modernizací pak prošly také vnitřní prostory. Částečně se změnilo vnitřní členění budovy. Z původních jedenácti bytů zůstaly sice všechny zachovány, ale některé mají změněnou dispozici. V přízemí jsou nové komerční prostory a technické zázemí pro Správu železnic. Vzhledem k tomu, že výpravní budova je součástí památkové rezervace, probíhala stavba v koordinaci s architektem, objednatelem stavby a odborem památkové péče Městského úřadu Cheb. „Průběžně jsme konzultovali odstíny barev a zdobných prvků fasády, dále kamenné dlažby a zpevněných ploch,“ popisuje vedoucí projektu Radek Kučera. Na zakázce se podíleli i kolegové z Provozu obnovy památek, kteří zajistili repase původních oken a dveří a vyrobili i jejich repliky. Novodobá ocelová okna z konce minulého století nahradila ta dřevěná s historizujícím členěním. Repliky dveří byly vyrobeny po vzoru původních z první třetiny 20. století.
Potrápila sanace zdiva
Za nejsložitější část rekonstrukce považuje vedoucí projektu Radek Kučera sanace a hydroizolace suterénního zdiva spojené s výkopovými pracemi v omezeném prostoru. Další práce zahrnovaly běžné postupy, nicméně stavbaři si museli poradit také s dřevomorkou, která se vyskytovala v konstrukcích podlah a krovů.
nádraží je důstojnou branou do prestižních lázních zapsaných na seznamu unesco
Proměnou prošla výpravní budova nejen zvenku, ale i uvnitř. Stavbaři repasovali kamenná schodiště a nové jsou i veškeré instalace. Na stěny použili akustické obklady a provedli nové štuky a malby. Na podlahy položili novou dlažbu a další krytiny, místnosti vybavili zařizovacími předměty. Úprav se dočkalo i okolí nádraží, kde vznikly dobíjecí sloupky pro elektrokola, a také nástupiště.
Nádraží ve Františkových Lázních získalo díky citlivé rekonstrukci svou původní krásu.
Skupina Metrostav
Metrostav 20/2025
Skupina Metrostav
Nový krok v rozvoji Skupiny Metrostav
S účinností od 1. listopadu 2025 došlo k rozdělení společnosti Metrostav DIZ. Část společnosti, konkrétně závod 2 s vybranými zakázkami, se oddělila do nové společnosti Metrostav DIZ a.s., zatímco původní společnost se přejmenovala na Metrostav CZ s.r.o.
RED, foto archiv Metrostavu
etrostav DIZ je rychle rostoucí společnost, která působí především v oblasti dodávek technologických celků pro průmysl a také energetiku včetně EPC projektů.
Metrostav CZ je stavební společnost působící v segmentu pozemních, inženýrských a vodohospodářských staveb s vlastními výrobními kapacitami, silnou odborností a stabilní pozicí na českém stavebním trhu.
Tento krok je součástí dlouhodobé strategie Skupiny Metrostav, jejímž cílem je efektivnější řízení aktivit a další rozvoj obou firem.
Krátce Aktuálně
Metrostav 20/2025
Krátce Aktuálně
přestavba městského úřadu v Habartově
Slavnostním poklepem začala v pondělí 10. listopadu v Habartově na Sokolovsku rekonstrukce budovy městského úřadu. Pustí se do ní kolegové ze závodu 9 Metrostavu CZ pod vedením Ing. Pavla Löbela. Po dokončení rekonstrukce, která navazuje na proměnu regionu spojenou s ukončením těžby uhlí, zde najde své zázemí městský úřad, Policie České republiky, Česká pošta, praktický lékař a další služby.
Hvězdný bazar i letos
Sběr oblečení a doplňků probíhá od pátku 1. 11. do středy 19. 11. a v rámci akce se uskuteční i oblíbená prodejní akce Hvězdného bazaru v lobby Metrostavu před vstupem do Centra vzdělávání.Hvězdný bazar je designový charitativní second hand s oblečením a doplňky. Slouží jako tréninkové pracoviště pro vozíčkáře s poraněním míchy, kteří zde pracují jako prodejci. Skupina Metrostav Hvězdný bazar podporuje od roku 2016.
Výměna posledních nosníků na Florenci
Druhý listopadový víkend proběhla instalace posledních deseti nových prefabrikovaných předepjatých nosníků stropní konstrukce (foto) nad vestibulem stanice metra Florenc C a nad přilehlým podchodem. Od března 2022 zde pracuje tým Ing. Vojtěcha Laciny ze závodu 8 Metrostavu CZ ve sdružení. Stavbaři vyměnili 131 původních prefabrikovaných předpjatých nosníků za nové, přičemž většina z nich dosahuje délky až 25 metrů a hmotnosti 30 tun.
BeMo Tunnelling
Metrostav 20/2025
BeMo Tunnelling
Tunel místy jen několik metrů pod obytnými domy Osla
V předchozích vydáních našich firemních novin jsme informovali, že Metrostav Norge se podílí na výstavbě jednoho z klíčových projektů v oblasti Bærum – Gjønnes tunelu. Nyní přinášíme podrobnosti k této náročné stavbě.
Mgr. Radim Mana, foto archiv Metrostavu Norge
unel propojí Gjønnes s hlavní dopravní tepnou E18, která v úseku mezi městy Lysaker a Randstad právě prochází modernizací. Stavba 3,5 km dlouhého dvoutubusového tunelu je součástí první fáze projektu Vestkorridoren a představuje zásadní krok k zajištění plynulejší a bezpečnější dopravy v celé městské aglomeraci Osla.
„Tunel razíme v hustě zastavěné oblasti, kde jej od obytných budov dělí jen několik metrů. To od nás vyžaduje přísné dodržování hlukových a vibračních limitů, které ale zároveň zpomalují tempo prací. Dodržujeme také přísná injektážní kritéria, která jsou důležitou součástí projektu. Horninový masiv musíme předem pečlivě utěsnit, abychom zabránili průsakům podzemní vody a ochránili okolí. V praxi to znamená stovky speciálních vrtů a opakované vstřikování cementových směsí pod vysokým tlakem, dokud se nedosáhne požadované těsnosti,“ vysvětluje Ing. Daniel Lorenc, hlavní stavbyvedoucí.
Tunel je navržen jako dvoutubusový s profilem t9,5 a celkovou délkou přibližně 3,5 km
Hlavním dodavatelem stavby je společnost OHLA Norge, Metrostav Norge jako hlavní subdodavatel zajišťuje veškeré razicí práce. Zadavatelem projektu je Statens vegvesen. Metrostav Norge zde provádí ražbu v délce 2,8 km, což představuje asi 250 000 kubíků vytěžené horniny. Součástí podzemní stavby je také devět nouzových výklenků, devět tunelových propojek, technická místnost a čerpací i sedimentační komora.
Osm poruchových zón
Největší výzvou projektu jsou složité geologické podmínky. Stavbaři Metrostavu Norge zde identifikovali osm poruchových zón, z nichž jedna má nadloží pouze 3–5 metrů. Náročné budou také úseky křižující stávající tunely – Holtekilt, Høvik a Bærum. Převážná většina trasy se razí metodou drill & blast, tedy postupným vrtáním a odstřelováním horniny, což je v podmínkách Oslofjordu osvědčený a bezpečný postup. Na vybraných úsecích je však nutné použít speciální vystrojení od norských oblouků ze stříkaného betonu a konstrukční oceli přes mikropilotové deštníky až po ražbu Novou rakouskou tunelovací metodou (NRTM) s betonovými protioblouky, což je v norských podmínkách poměrně vzácné řešení. Samostatnou kapitolou jsou mimořádně náročné požadavky na vodotěsnost tunelu. Navíc ražba s nízkým nadložím a navíc pod obytnou čtvrtí bude technicky náročná.
Ptáme se
Metrostav 20/2025
Ptáme se...
Jiří Pauler
vedoucí projektu
Vystudoval SPŠ stavební Josefa Gočára a od roku 2006 pracuje v Metrostavu. V pozici vedoucího projektu realizoval projekty bytové a občanské výstavby, rekonstrukce historických budov nebo rozšíření infrastruktury pro experimentální zařízení v Centru výzkumu Řež s.r.o. Poslední dokončenou zakázkou je Fairmont Golden Prague hotel (dříve hotel InterContinental), za kterou celý realizační tým obdržel prestižní titul Stavba roku 2025.
Začneme aktuálním úspěchem v prestižní soutěži staveb. Co pro vás osobně ocenění znamená a jaký dopad má na váš tým?
Ocenění Stavba roku je především potvrzením, že projekt obstál v konkurenci těch nejlepších. Znamená to, že stavba splňuje vysoké nároky nejen po technické a architektonické stránce, ale i v kvalitě provedení, koordinaci a přístupu všech, kdo se na ní podíleli. Tohoto ocenění Stavba roku 2025, si velmi vážím. Je to uznání nejen pro mě osobně, ale především pro celý tým, který se na realizaci podílel ve spolupráci divizí 9 a 3.
Jak na rekonstrukci hotelu v centru Prahy vzpomínáte? Co bylo při řízení tak rozsáhlého projektu nejnáročnější?
Vzpomíná se už jen v dobrém, i když to byly těžké měsíce. Rekonstrukce byla náročná nejen svým umístěním v centru Prahy a v těsné blízkosti základní školy a bytových domů, ale především velkým objemem prací s důrazem na provedení precizních detailů. Nicméně propojení technické a umělecké stránky projektu bylo velmi zajímavé. Velkou výzvou byla také komunikace mezi mnoha účastníky projektu – od architektů a projektantů po subdodavatele a úřady včetně nástupu zhruba tří set zaměstnanců provozovatele při dokončování stavby. Když dnes okolo hotelu projíždím, cítím nejen spokojenost nad citlivě obnoveným objektem, který znovu oživil část města, ale i propojil centrum s nábřežím Vltavy, které slouží Pražanům a návštěvníkům Prahy.
Můžete zavzpomínat na nějaké projekty z minulosti?
Nyní realizuji zakázku nástavba a přístavba bytového domu Ovenecká. Svým charakterem mi připomíná projekt rekonstrukce polyfunkčního domu Jungmannovo nám. 1, který jsme realizovali také ve spolupráci s Ing. arch. Tichým jako hotel a stavbu Pankrác East – rekonstrukce objektu A Generali Headquarters. Současná stavba se podobá i administrativní budově AOB v Argentinské ulici pro SUDOP, jen s tím rozdílem, že na AOB jsme poprvé stavěli projekt v BIM a nyní poprvé pracuji na zakázce s požadavky BREEAM a EU Taxonomy. Velmi zajímavou zkušeností byla dále zakázka pro CV Řež, kde jsme prováděli stavby pro experimentální technologie a mimo jiné jsem měl možnost prohlídky reaktoru.
Co kromě stavařiny vás baví. Čemu se rád věnujete ve volnu?
Volný čas je u mě vzácný materiál, a tak s ním musím dobře hospodařit. Když už se nějaký najde, věnuji ho rodině a snaze dohnat všechno, co jsem nestihl. Děti mezitím vyrostly rychleji než hrubá stavba a jsem moc rád, že moje žena má pořád trpělivost držet to celé pohromadě. Najdeme si ale i čas na kávu bez přilby.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
Metrostav 20/2025
fotosloupek
25 litrů krve. Děkujeme!
Zdravotníci z transfuzního oddělení Ústřední vojenské nemocnice (ÚVN) v pražských Střešovicích odebrali zaměstnancům Skupiny Metrostav při tradičním podzimním opakování akce Daruj krev s Metrostavem téměř 25 litrů životně důležité tekutiny.
Odběr se konal v pátek 7. listopadu v centrále společnosti a dorazilo 55 našich kolegů. Jejich ochota pomáhat si zaslouží upřímné poděkování. Stejné uznání patří i zaměstnancům z libereckého regionu, kteří se zapojili do této iniciativy o několik dní později – ve středu 12. listopadu dorazili do transfuzního oddělení Krajské nemocnice Liberec, aby přispěli svou krví k záchraně lidských životů.
Spolupráce s ČVUT
Metrostav 20/2025
Spolupráce s ČVUT
Hydrosilvestr s VD orlík
Víte, že vodohospodáři již oslavili nový rok? Poslední den v říjnu je pro ně významný, protože 1. listopad je začátkem hydrologického roku, tedy cyklu, který sleduje oběh vody v přírodě. Fakulta stavební ČVUT v Praze při té příležitosti pořádala přednášky a exkurze. Podílel se na nich také Metrostav.
RED, foto Petr Adámek
ato událost je běžně oslavována např. na univerzitách či v hydrologických kruzích jako „vítání“ nového hydrologického roku. Důvodem je, že v měsících listopad a prosinec často dochází k uložení sněhu v horách, a pokud by rok končil 31. prosince (jako obyčejný kalendářní rok), část vodního příjmu (srážky, sníh) by nebyla správně vyhodnocena v rámci roku, ve kterém vznikla.
přednášky o projektech vodního hospodářství
Hydrologický silvestr na Fakultě stavební jsou akce ve dnech 24. října – 7. listopadu určené všem, kteří se zajímají o současné vědecké výzkumy a projekty v oblasti vodního hospodářství a vodních staveb. A při té příležitosti jednu z přednášek na půdě ČVUT přednesl vedoucí projektu Ing. Tomáš Beržinský z divize 6. Hovořil o zabezpečení vodního díla Orlík (foto) před účinky velkých vod. Stavbaři budují doplňkový bezpečnostní přeliv.
Součástí oslav vodohospodářů na ČVUT byly také studentské workshopy a soutěž Model lodě 2025, experimenty pro zvídavé mozky a výstava Voda. Dne 5. listopadu se v atriu FS uskutečnily i prezentace společností.
Kappa aneb návrat na Hagibor
Po domech Alfa a Beta s celkem 168 byty, které Metrostav dostavěl na pražském Hagiboru v dubnu 2022, začal zde v říjnu závod 9 Metrostavu CZ budovat objekt Kappa.
Metrostav 20/2025
Metrostav CZ závod 9
Kappa aneb Návrat na Hagibor
Po domech Alfa a Beta s celkem 168 byty, které Metrostav dostavěl na pražském Hagiboru v dubnu 2022, začal zde v říjnu závod 9 Metrostavu CZ budovat objekt Kappa (vizualizace). Pro developerskou společnost Crestyl postaví tým Ing. Jana Šoltésze do konce roku 2027 architektonicky zajímavou budovu s 253 bytovými jednotkami, její přízemí bude vyhrazeno pro obchody a služby.
Lenka Svobodová, vizualizace archiv Crestylu
zavřený blok Kappa vyroste nad půdorysem ve tvaru kosého obdélníka o rozměrech zhruba 60 × 100 metrů. Bude mít dvě podzemní podlaží s 255 parkovacími místy a devět podlaží nadzemních. Ta budou od šestého postupně terasovitě ustupovat ve čtyřech samostatných věžích. Dispozice 253 bytových jednotek se pohybují od 1+kk po 5+kk s převahou bytů 2+kk. Každou doplňuje terasa nebo lodžie. Budovu stejně jako domy Alfa a Beta navrhli autoři z ateliéru Ian Bryan Architects a svým urbanistickým charakterem s uzavřeným zeleným vnitřním dvorem připomíná blokovou zástavbu nedalekých Vinohrad.
„Po stavební stránce neočekáváme žádné velké záludnosti, jedná se o klasický bytový dům. Náročná však bude jeho provětrávaná fasáda s mnoha složitými detaily a návaznostmi na ostatní konstrukce. Provede ji pro nás středisko LOP závodu 3, takže si jsem jistý, že si s ní dobře poradíme,“ říká vedoucí projektu. A dodává: „Působil jsem v týmu Jiřího Paulera na stavbě Alfy a Bety a mám tu výhodu, že u Kappy mohu čerpat ze znalosti místa, projektantů, dozorů i investora. Zkrátka tak nějak vím, do čeho jdu, protože systémově se jedná o podobný projekt.“
udržitelný projekt
Metrostav CZ převzal staveniště 24. října v době, kdy byl hotový téměř celý výkop stavební jámy včetně jejího zajištění. Dnes už proto stavbaři výkopy jen dokončují, provádějí podkladní betony na základové spáře a na prvních záběrech zahájili železobetonové konstrukce základové desky a svislých konstrukcí.
Budova bude založená na základové desce v kombinaci s hlubinným založením na velkoprůměrových pilotách. Svislé i vodorovné konstrukce budou z monolitického železobetonu, izolace v podzemí vytvoří bílá vana z vodostavebního betonu.
Stejně jako u předchozí zakázky budou i vybrané byty v domě Kappa vybaveny zajímavými technologiemi – inteligentními systémy řízení domácností, individuálními klimatizacemi a podlahovým vytápěním. Také tato budova cílí na prestižní certifikaci BREEAM pro dlouhodobě udržitelné projekty.
Také Alfa, Beta, Gamma a Delta
Ve východní části nové čtvrti nazvané Hagibor, což v hebrejštině znamená Hrdina, mezi halou a kurty TJ Bohemians Praha a ulicí Počernická zatím stojí tři bytové domy – Alfa, Beta a Gamma. Brzy je doplní Delta, potom Kappa a šest administrativních budov s celkem 80 000 m² kancelářských ploch. Propojí je centrální pěší bulvár s obchody a restauracemi, který povede od východu z metra Želivského linky A. Součástí rezidenčního souboru, který pro společnost Crestyl navrhli autoři ze studií Bogle Architects a Ian Bryan Architects, bude rozlehlý dvouhektarový park. Hagibor se stává novým centrem života na pomezí Vinohrad, Strašnic a Žižkova.
Režné zdivo a beton v duchu baťovské tradice
Stavbaři právě dokončují nosné konstrukce nové budovy Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati (UTB) ve Zlíně (foto), která nahradí původní nevyhovující objekt z 30. let minulého století.
Metrostav 20/2025
Metrostav CZ Zlínský kraj
Režné zdivo a beton v duchu baťovské tradice
Stavbaři dokončují nosné konstrukce nové budovy Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati (UTB) ve Zlíně (foto), která nahradí původní nevyhovující objekt z 30. let 20. století. Moderní šestipodlažní stavba navazuje na baťovskou architektonickou tradici, nabídne špičkové zázemí pro výuku. Generálním zhotovitelem je sdružení firem Zlínstav a Metrostav CZ.
Mgr. Radim Mana, foto Metrostav a UTB
rojekt navržený architektem Vladislavem Vránou z brněnského Ateliéru 2002 (vizualizace) navazuje na industriální tradici Zlína a vědomě tak odkazuje na původní „červenobílý“ funkcionalismus, který vtiskl městu neopakovatelnou podobu. Kombinace pohledového železobetonu, režného zdiva a velkoplošného prosklení vytváří moderní, otevřený prostor, který přirozeně zapadá do urbanistického kontextu bývalého průmyslového areálu. Řešení ale vyžaduje přesnost i důslednou eliminaci tepelných mostů pro splnění pasivního energetického standardu.
MIMOŘÁDNĚ ÚSPORNÝ OBJEKT
„Provedení vnějšího vzhledu objektu bude patřit k tomu nejnáročnějšímu na stavbě. Nosné konstrukce železobetonového skeletu budou zčásti pohledové a vytvoří jak fasádu objektu, tak i interiér. Navazujeme zde na tradici standardizované tovární baťovské architektury, ale s moderním minimalistickým pojetím. Objekt je navržen jako mimořádně úsporný – spadá tedy do kategorie A a bude vybaven inteligentním systémem řízení spotřeby energií,“ říká vedoucí projektu Ing. Pavel Hrabalík ze závodu 1.
Budova má půdorys ve tvaru písmene T, je založena na pilotách hlubokých až 20 metrů, na které navazuje železobetonová základová deska. Konstrukční systém objektu tvoří monolitický železobetonový skelet ztužený stěnami a schodišťovými jádry. Výšky prostoru jednotlivých podlaží odpovídají jejich funkci – od halových laboratoří po administrativní prostory.
Objekt bude vybaven soustavou tepelných čerpadel pro vytápění i chlazení a nadstandardní tepelnou izolací. Otevřená technologická nástavba je umístěna nad šestým podlažím, aby nezabírala plochu uvnitř budovy. Součástí střešní konstrukce bude také fotovoltaická elektrárna o výkonu téměř 100 kWp. Důraz je kladen na ekologickou šetrnost, nízké provozní náklady a komfortní vnitřní prostředí, které podpoří moderní a kvalitní výuku i výzkum.
Po dokončení nabídne nová budova Fakulty technologické UTB celkem 40 moderně vybavených učeben a laboratoří, 68 kanceláří pro akademické i administrativní pracovníky a kapacitu míst pro 540 studentů včetně prostor pro samostudium a odpočinek. Budova zároveň nabídne 53 nových parkovacích stání. Výstavba probíhá podle harmonogramu – do konce roku budou dokončeny nosné konstrukce a zahájena montáž výplní otvorů tak, aby se objekt postupně uzavřel proti povětrnostním vlivům, což umožní práce v interiéru. Budova by měla být dokončena v říjnu 2026. Projekt výstavby je spolufinancován Zlínským krajem.
Metrostav CZ závod 1
Metrostav 20/2025
Metrostav CZ závod 1
Spolupráce našich středisek na sportovní hale v Dýšině
Moderní sportovní hala a multifunkční sál už téměř rok obohacují život dětí a sportovců v obci Dýšina nedaleko Plzně. Areál Základní školy a Mateřské školy generála Pattona se tak stal důležitým centrem pohybových aktivit i komunitního života. Stavbaři ještě nějaký čas pracovali venku, nyní je dílo kompletně dokončeno (foto).
RED, foto Jiří Zahradník, Garden Cinema
ýstavbu zajistil tým Pavla Zezuláka ze závodu 1 Metrostavu CZ. Stavbaři začali v srpnu 2023 a už začátkem letošního ledna byla sportovní hala uvedena do provozu, a to s předstihem oproti plánu. V následujících měsících probíhaly ještě venkovní úpravy, což nijak nebránilo užívání.

Zakázka zahrnovala výstavbu sportovní haly s hrací plochou 44 × 22 m s pružným polyuretanovým povrchem vhodným pro většinu míčových sportů. Součástí je tribuna pro 105 diváků a sklady nářadí. Doplňují ji dvě přístavby – západní dvoupodlažní se šatnami a výtahem pro bezbariérový přístup a východní ve tvaru L. Část střechy je ozeleněná, druhá nese fotovoltaiku o výkonu 80 kWp. Dešťová voda se zachytává do jímky 20 m³ a využívá ke splachování.
Na stavbě spolupracovalo středisko HSV divize 1 Metrostavu, jehož pracovníci provedli monolitické železobetonové konstrukce. Kolegové z provozu inženýrských staveb vlastními silami vybudovali venkovní splaškovou i dešťovou kanalizaci.
Číslo
Metrostav 20/2025
číslo
Tolik let je v provozu první úsek linky B pražského metra. Zprovozněn byl 2. listopadu 1985, na dobovém snímku je zachycena stanice Karlovo náměstí.
Zajímavosti
Metrostav 20/2025
Zajímavosti
Velká pocta v Rudolfinu
Po roce se opět ve Dvořákově síni pražském Rudolfina uskutečnilo slavnostní vyhlášení 33. ročníku prestižního titulu Stavba roku. Metrostav byl součástí tohoto galavečera a naši kolegové si odnesli několik trofejí!
Ocenění stavba roku získaly tyto realizace: Fairmont Golden Prague (Rekonstrukce a dostavba bývalého hotelu InterContinental), divize 9 a 3 Metrostavu – titul Stavba roku 2025. Jsme také potěšeni, že naše týmy byly oceněny titulem Zahraniční stavba roku 2025 – získala ho výstavba tunelu Fámjin na Faerských ostrovech, kterou v náročných podmínkách realizovali kolegové z Metrostavu Norge. Díky technicky obtížnému ražení v geologicky složitém terénu představuje významný inženýrský počin s mimořádným přínosem pro bezpečnost a kvalitu života místních obyvatel. Investor projektu je společnost Landsverk, projekt vedl Anton Vido.
A zvláštní ceny si odnesly také dvě další naše náročné stavby: Most Červená – Schwarzenberský most Metrostavu TBR obdržel Cenu za realizaci zcela unikátní betonové konstrukce. Jedná se o obloukový most s rozpětím 156 m, což ho v současné chvíli řadí na pozici největšího železobetonového oblouku v České republice.
Modernizace a intenzifikace ČOV Žďár nad Sázavou divize 6 získala Cenu za mimořádný přínos pro životní prostředí. Našim kolegům a celým týmům gratulujeme k ocenění za jejich náročnou práci. Porota posuzuje projekty komplexně včetně úrovně provedení stavebních prací.
Přihlášeno 130 staveb
Galavečer Stavby roku se tradičně nesl ve velmi slavnostních duchu. Vystoupil zde sólista Opery Národního divadla František Zahradníček a po vyhlášení cen následovalo neformální sváteční setkání partnerů a přátel stavitelství a dopravní a technické infrastruktury s číší vína.
V letošním roce bylo přihlášeno 130 českých staveb, z nich 46 postoupilo do finále. Vypisovatelem soutěže je Nadace pro rozvoj architektury a stavitelství, akci tato organizace pořádá spolu s Ministerstvem průmyslu a obchodu, Českou komorou autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě a Svazem podnikatelů ve stavebnictví v ČR. Stavby firem Skupiny Metrostav zde každým rokem vyhrávají tituly.
RED, foto Michal Jílek, Make Pro
MediClinic – náš dlouholetý spolehlivý partner
Jen málokdo ze zaměstnanců Skupiny Metrostav se nesetkal s naším dlouholetým partnerem v oblasti pracovnělékařských služeb – společností MediClinic. Rádi bychom vyjádřili upřímné poděkování za jejich dlouholetou profesionální podporu.
Spolupráce s týmem MediClinic je pro náš útvar personálních služeb vždy zárukou odbornosti, vstřícnosti a rychlého řešení i těch nejsložitějších situací – a těch nebylo v roce 2025 rozhodně málo.
Jejich péče zahrnuje široké spektrum služeb: vstupní, periodické, mimořádné i výstupní lékařské prohlídky, pravidelný dohled na pracovištích, školení první pomoci s praktickým nácvikem, očkování, odborné konzultace i individuální programy zdravotní péče.
Zvláštní poděkování patří řediteli polikliniky Bioregena v Praze Ing. Josefu Trambovi a jeho kolegyním paní Monice Splavcové a paní Soně Bílé, se kterými nás pojí nejen profesionální, ale i lidsky velmi příjemné partnerství. Jejich ochota pomoci s operativními a často neodkladnými požadavky je pro nás neocenitelná.
OČKOVÁNÍ PROTI CHŘIPCE
S příchodem podzimu se uskutečnilo tradiční očkování proti chřipce, které i letos, stejně jako v minulých letech, proběhlo standardně v sídle Metrostavu na Palmovce a v Horních Počernicích, případně také v ordinacích MediClinicu v Praze, Brně, Plzni a v Ostravě. Děkujeme za důvěru, kterou jsme si společně vybudovali, a těšíme se na další spolupráci.
Ing. Martina Zrcková
ČVUT Engineers slaví postup do finále!
Metrostav pokračuje v úspěšném partnerství s univerzitním týmem ledního hokeje ČVUT Engineers. Letošní „Bitva o Prahu“ přinesla nový návštěvnický rekord – v pražské Tip Sport aréně (foto) fandilo 9319 diváků, převážně studentů a studentek pražských VŠ, čímž se akce zapsala do historie českého univerzitního hokeje.
Atmosféra celé akce byla nezapomenutelná a podpořila ji svojí show také legenda českého popu Helena Vondráčková. Engineers po skvělém výkonu proti VŠE Falcons Prague zvítězili a zajistili si postup do finále, ve kterém se 12. března 2026 utkají s UK Kings Prague.
v prosinci TECHNICKÉ DERBY, v lednu zápas s raziči
Partnerství Metrostavu s ČVUT Engineers je zaměřeno na podporu studentů technických oborů, sportu a fair play. Na úspěšnou Bitvu o Prahu navážeme společnou akcí Metrostav Technické derby, které proběhne 3. prosince na ZS Hvězda. Tým ČVUT Engineers se zde utká s BlackDogs Budweiss z VŠTE České Budějovice.
V lednu se pak ve Hvězdě uskuteční tradiční přátelské utkání mužstva Razičů Metrostav a ČVUT Engineers. Zveme všechny kolegy, partnery i fanoušky, aby přišli podpořit hokej, radost ze hry a týmového ducha a užili si obě akce s námi.
Mgr. Jana Kořínková, foto fotoarchiv UHL
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Metrostav – generální partner závodu JIZERUN
V sobotu 1. listopadu ve 4.30 ráno odstartoval 2. ročník štafetového závodu JIZERUN. Z čelákovického atletického stadionu, kde závodil i Emil Zátopek, vyběhlo na trať dlouhou 162 kilometrů celkem 165 týmů.
Metrostav 20/2025
Fotoreportáž
Metrostav – Generální partner závodu JIZERUN
Ing. Tereza Wagner, foto archiv Metrostavu
V sobotu 1. listopadu ve 4.30 hodin ráno odstartoval 2. ročník štafetového závodu JIZERUN. Z čelákovického atletického stadionu, kde závodil i Emil Zátopek, vyběhlo na trať dlouhou 162 kilometrů celkem 165 týmů (každý tým měl 5 členů).
Trasa byla rozdělena na 15 úseků různých obtížností a na každého člena tak vycházely většinou 3 úseky. Jedním z předávkových míst na trase byl check point Metrostavu ve Vysokém nad Jizerou.
Běžce čekal náročný terén lesních cest, ale také asfalt. Slunečný den přinesl ideální podmínky pro rychlé tempo a skvělé výkony.
Ze Skupiny Metrostav se účastnilo 10 týmů a všichni doběhli do cíle v pořádku. Gratulujeme nejen závodníkům z týmu Metrostav devítka, kteří se umístili na 3. místě v kategorii firemních týmů, ale i všem, kteří se rozhodli jít za hranice svých sil.
Účast našich týmů nebyla jen o sportovním výkonu. JIZERUN zároveň zahájil Podzimní výzvu v naší sportovní aplikaci SportujeM, jejíž cílem je podpořit děti z dětských domovů Tuchlov a Krupka. Některé děti se dokonce do závodu zapojily přímo a vytvořily tým s názvem Hromový tým dětských domovů. Společně s našimi kolegy si užily netradiční den plný sportu, radosti a vzájemné podpory.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Radim Mana
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
1_Nádraží – Fotogalerie
Fasáda tohoto výjimečného historického objektu na západě Čech získala původní podobu, modernizací pak prošly také vnitřní prostory.
Františkovy Lázně figurují od roku 2021 na seznamu světového dědictví UNESCO, samotná nádraží budova je součástí městské památkové rezervace.
Modernizací pak prošly také vnitřní prostory.
Na zakázce se podíleli i kolegové z Provozu obnovy památek, kteří zajistili repase původních oken a dveří a vyrobili i jejich repliky.
Na zakázce se podíleli i kolegové z Provozu obnovy památek, kteří zajistili repase původních oken a dveří a vyrobili i jejich repliky.
Stavební práce po 22 měsících dokončili kolegové z Metrostavu CZ závodu 9 jako lídr dodavatelského sdružení pod vedením Radka Kučery.
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Ročník 2023
Stavba na 71 hektarech
V blízkosti závodu Škoda Auto u Mladé Boleslavi vznikly díky týmu divizí 1 a 8 Metrostavu tři výrobní a skladovací haly s rozsáhlými dopravně-obslužnými plochami.
Gigant mezi jeřáby zastřešil v Litvínově novou plaveckou halu
Při zastřešení nové plavecké haly v Litvínově byl nasazen jeden z největších jeřábů v České republice.
Nová Pastýřská odlehčí přetíženému centru Liberce
Zcela novou silnici v centru města má od začátku listopadu Liberec. Nová Pastýřská je součástí plánovaného vnitřního okruhu tohoto pátého největšího města v České republice a propojuje ulice Sokolovskou a Budyšínskou.
Velká proměna Smíchova
Každý, kdo projíždí pražským Smíchovem, si musí všimnout masivní výstavby. Probíhá zde rekonstrukce nádraží Smíchov, na které pracují jako lídr sdružení kolegové z Metrostavu TBR a v rámci projektu Smíchov City stavbaři divize 1.
21/2025
V blízkosti závodu Škoda Auto vznikly tři výrobní skladovací haly s rozsáhlými dopravně-obslužnými plochami. Gigant mezi jeřáby zastřešil v Litvínově novou plaveckou halu. Fotoreportáž: velká proměna Smíchova.
20/2025
Kompletně zrekonstruovaná výpravní budova v železniční stanici Františkovy Lázně slavnostně otevřena. Stavbaři dokončují nosné konstrukce nové budovy Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati (UTB) ve Zlíně. Velká pocta v Rudolfinu aneb naše tituly v soutěži Stavba roku 2025.
19/2025
Unikátní opravy interiéru památkově chráněné budovy Pedagogické fakulty Univerzity Hradec Králové. Technicky nejsložitější fáze výstavby mostu v Pirně ukončena. V Táboře vzniká druhá ledová plocha. Jako jediná v kraji bude přístupná i pro parahokej.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
18/2025
Největší nákupní centrum v Karlových Varech se otevírá veřejnosti. V České Vsi na Jesenicku startuje rekonstrukce krytého bazénu. Na most přes fjord byl nasazen největší lodní jeřáb v Evropě.
17/2025
Po necelém roce byly předány nové prostory špičkového pracoviště v českobudějovické nemocnici. V Hluboké nad Vltavou byla slavnostně zprovozněna nová lávka. Baťův kanál je splavný až do Hodonína.
16/2025
S novým školním rokem odstartovala výuka ve svazkové škole Vida v Chýni. Rekonstrukce a dostavba ikonického hotelu na Václavském náměstí. Start ražby u Jílového pro středočeskou část budoucí dálnice D3.
14–15/2025
Moderní železniční koridor: trať mezi Bubny a Výstavištěm v provozu! Ze Zámeckých koníren v Karviné vzniká nové kulturní centrum. Letní příloha: lidé Metrostavu a jejich koníčky.
12–13/2025
Stavbaři divize 3 u klíčového momentu v rámci konverze historického areálu Nuselský pivovar – otevření nové pasáže s obchody. V Třinci vznikne třetí nejmodernější linka na třídění odpadu. Z původní budovy nádraží Bubny bude pamětní místo.
Příloha 2025 křížovky
11/2025
Stavbaři Metrostavu DIZ za rekordně krátkou dobu pouhých 14 měsíců vybudovali v Nymburce nový areál drážního Hasičského záchranného sboru (HZS). Tým divize 9 v resortu Dolní Morava dokončil další Apartmánový dům. Fotoreportáž: luxusní hotel v centru Prahy po rekonstrukci.
10/2025
Kousek od stanice metra Opatov začal závod 8 Metrostavu DIZ budovat parkovací dům P+R. Zhruba po 14 měsících se slavnostně otevírá zrekonstruovaný areál letního koupaliště Polanka v Třebíči. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2025.
09/2025
Tým Metrostavu TBR 13. května slavnostně zahájil stavbu první rekonstruované části Libeňského soumostí. Azylový dům v Přerově vznikl v rekordním čase. Fotoreportáž: Metrostav Párty 2025.
08/2025
Perla českého brutalismu v Pařížské, bývalý hotel InterContinental, se otevírá. Startuje modernizace hradecké chirurgie. Plavební komora v Hoříně vítá malá plavidla.
07/2025
Programová konference TEK 2025: další strategie a směřování firmy. Divize 1 v Praze dokončuje přes 300 nájemních bytů. Glajcha unikátního pracoviště Masarykovy univerzity v Brně.
06/2025
Na pražském Petříně startuje rekonstrukce lanové dráhy, do které se pustí kolegové z Metrostavu DIZ závodu 6. Dceřiná společnost Metrostav Norge se pouští do zatím největší zakázky na skandinávském trhu. Stavba Arktidy začala poklepáním na led.
05/2025
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, mottem letošního ročníku bylo „Strategie pro stabilní růst“. Rozhovor s geologem na čelbě Martinem Kříhou. Na jez Sudoměřice se vrátily vody Radějovky.
04/2025
Stavbaři Metrostavu Norge dokončili svou největší zakázku v Norsku – tunel Grenland. Betonáři divize 6 realizují rozsáhlou dodávku železobetonu u výstavby nové arény v Brně. Kolegové z Metrostavu TBR pracují jako lídr sdružení na výstavbě Dvoreckého mostu, který propojí oblast Podolí se Smíchovem.
03/2025
Tým Pavla Szmeka ze severomoravského regionu závodu 1 Metrostavu DIZ zahájil v Třinci stavbu velkého výzkumného centra. Čistička v Hamrech prošla modernizací, Sázava bude čistší. Strategicky významná stavba v Hněvicích.
02/2025
Podrobnosti o stavbě nového pavilonu pro lední medvědy v Zoo Praha. Podílíme se na stavbě zařízení pro energetické využití odpadu v Komořanech. Další jez v centru Prahy hotov s předstihem.
01/2025
Reportáž z náročného přesunu staré mostní konstrukce v Münsteru. Novoroční pozdrav generálního ředitele Metrostavu Ing. Jaroslava Herana. Fotoreportáž: Raziči zahájili rok 2025 výhrou.
22/2024
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav. Kolegové divize 9 předávají další stavby na Dolní Moravě. Tým Metrostavu Norge buduje v Norsku gigantické kaverny.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007