Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

21

čtrnáctideník 

Metrostav a.s.

5. prosince 2022

ročník 34

Šalinou do kampusu aneb Brno má unikát

Nejdelším tramvajovým tunelem v České republice budou brzy pravidelně jezdit „šaliny“ (foto). Je součástí nové tramvajové trati, která končí u bohunické fakultní nemocnice a univerzitního kampusu. Stavbu po dvou a půl letech zhotovil tým Ing. Davida Pohlodka z divize 1.

Martina Vampulová, foto Jiří Zahradnický

A

čkoli je trať dokončena, zbývá ještě její uvedení do zkušebního provozu, což je poměrně složitý proces, na němž v současné době pracujeme,“ říká vedoucí projektu. Zakázka na výstavbu tramvajové tratě v Brně-Bohunicích totiž zahrnovala nejen její samotnou stavbu, ale na začátku i získání stavebního povolení a po dokončení stavebních prací právě zajištění následné kolaudace a zkušebního provozu. 

„Celkem vzniklo 180 stavebních objektů. Metrostav se ujal realizace tunelu a tunelových objektů, náš partner, společnost Firesta-Fišer, vybudovala vlastní tramvajovou trať a mostní objekt,“ popisuje Ing. Pohlodek. Hloubení nejdelšího tunelu (foto dole), který měří 602 metrů, i stavbu dalších sedmi tunelových objektů měl na starosti stavbyvedoucí Ing. Roman Zeman. Samotné hloubení přitom probíhalo pod ochranou podzemních stěn a stropu tunelu. „Během prací nás asi nejvíc zaskočila nestabilita svahů stavební jámy, což s sebou přineslo mnoho technických i finančních problémů. S nestabilitou svahů jsme se potýkali i při budování podzemních stěn a betonáži stropu tunelu. Tyto práce navíc komplikovaly přeložky inženýrských sítí, proto se nedaly provádět kontinuálně,“ říká Ing. Pohlodek s tím, že veškeré práce bylo třeba pečlivě koordinovat. Technicky náročné činnosti probíhaly za plného dopravního provozu na sousední frekventované silnici, která bývá během dopravní špičky plná vozidel.

tramvajová trať ke kampusu je Bezmála 1 km dlouhá, 602 metrů vede tunelem

170 tisíc tun zeminy

Za zmínku stojí i to, že stavbaři odvezli na skládku asi 170 tisíc tun zeminy. Vedoucí projektu zmiňuje, že pro něj byla celá zakázka z profesního hlediska zajímavá. „Technologie, které jsme použili, jsem znal už z dřívějška. Ale stavba části tunelu pod mostním provizoriem, na kterém probíhal plný provoz, a vybudování kolejové pevné jízdní dráhy v tunelu, to jsou práce a postupy, se kterými se běžně nesetkáte,“ dodává. I když ne všechny zkušenosti byly podle jeho slov dobré, měl za sebou Ing. Pohlodek kolektiv velmi kvalitních spolupracovníků, kteří byli vždy ochotni všechny problémy řešit a nevzdávat se. „Rád bych jim všem poděkoval za jejich přístup, pracovitost, samostatnost, spolehlivost a obětavost,“ dodává závěrem Ing. David Pohlodek.

 

Dílo přilákalo stovky lidí

Celá nová tramvajová trať by měla být zprovozněna 11. prosince. Stavbu si ale už 15. listopadu přišli prohlédnout Brňané během dne otevřených dveří.

Za provozu už bude tunel plně pod kontrolou a samozřejmě nepřístupný. Zájem o prohlídku byl tak značný. Nová trať k bohunické nemocnici, kde se rozšíří přestupní terminál, je lidmi vítána a od počátku budí veliký zájem. Zrychlí totiž cestu z centra Brna do lokality, kde je kromě fakultní nemocnice také kampus Masarykovy univerzity, Moravský zemský archiv, nákupní centrum a kanceláře pro tisíce lidí.

Příchozí většinou využili možnost projít se tunelem, a kdo chtěl, mohl po cestě řešit deset kvízových otázek, za jejichž správné zodpovězení získal malou odměnu v podobě některého z propagačních předmětů Dopravního podniku města Brna.

RED, foto ČTK/Profimedia.cz

Krátce Aktuálně

Nový most mezi dvěma ostrovy

Ve středu 9. listopadu proběhlo slavnostní zahájení stavby betonového mostu, který spojí norské ostrovy Nerlandsøya a Bergsøya. Projekt zrealizuje ve sdružení naše dceřiná společnost Metrostav Norge AS. Tým vedený Matějem Novotným má na starosti výstavbu samotného mostu, zemní práce a navazující komunikace zhotoví partneři ve sdružení. Dokončení projektu je naplánováno na březen 2025.

Poděkování z Hvězdného bazaru

Česká asociace paraplegiků děkuje všem, kteří se zapojili do dobročinné sbírky oblečení a doplňků pro tréninkové pracoviště Hvězdný bazar a přinesli věci do sbírky nebo zakoupili zboží z nabídky asociace ve stánku v centrále Metrostavu. Naši zaměstnanci měli možnost Hvězdný bazar podpořit také návštěvou benefičního koncertu Dana Bárty, který se uskutečnil 4. prosince v kostele sv. Petra v Praze 1.

Divize 8 postaví bytový komplex v Praze 5

Na začátku listopadu se uskutečnilo slavnostní zahájení realizace bytového komplexu SKALKA PRAHA 5, který počítá s výstavbou dvou nových budov a citlivou rekonstrukcí původní barokní usedlosti. Na bytovém komplexu pracuje tým Ing. Petra Doubice z divize 8. Patrony tohoto projektu, kteří byli také přítomni, jsou Karolína Plíšková, Petr Štěpánek a Zlata Adamovská. Vizualizace: Premit Group a.s. 

 

Metrostav 21/2022, Tunel
Metrostav 21/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 21/2022, Metrostav Slovakia
Metrostav 21/2022, Ptáme se
Metrostav 21/2022, Fotosloupek
Metrostav 21/2022, Studijní pobyt
Metrostav 21/2022, Číslo
Metrostav 21/2022, Divize 9
Metrostav 21/2022, Metrostav DIZ
Metrostav 21/2022, Divize 6
Metrostav 21/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 21/2022, Fotoreportáž
Metrostav 21/2022, Tunel

Tunel

Metrostav 21/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 21/2022, Metrostav Slovakia

Metrostav Slovakia

Metrostav 21/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 21/2022, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 21/2022, Studijní pobyt

Studijní pobyt

Metrostav 21/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 21/2022, Divize 9

Divize 9

Metrostav 21/2022, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 21/2022, Divize 6

Divize 6

Metrostav 21/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 21/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

1

Sending statistics …

Rendering Krátce Aktuálně (255331): (2/2) (1 ms)

Rendering Tunel (255330): (3/6) (22 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i6272/item859786.svg

 i6272/item859836-small.jpg

 i6272/item859839.svg

 i6272/item859835.svg

 i6272/item859837-small.jpg

 i6272/item859838-small.jpg

 i6272/item859850-small.jpg

 i6272/item859851-small.jpg