-
Metrostav
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
Tunel
21
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
5. prosince 2022
ročník 34
Šalinou do kampusu aneb Brno má unikát
Nejdelším tramvajovým tunelem v České republice budou brzy pravidelně jezdit „šaliny“ (foto). Je součástí nové tramvajové trati, která končí u bohunické fakultní nemocnice a univerzitního kampusu. Stavbu po dvou a půl letech zhotovil tým Ing. Davida Pohlodka z divize 1.
Martina Vampulová, foto Jiří Zahradnický
čkoli je trať dokončena, zbývá ještě její uvedení do zkušebního provozu, což je poměrně složitý proces, na němž v současné době pracujeme,“ říká vedoucí projektu. Zakázka na výstavbu tramvajové tratě v Brně-Bohunicích totiž zahrnovala nejen její samotnou stavbu, ale na začátku i získání stavebního povolení a po dokončení stavebních prací právě zajištění následné kolaudace a zkušebního provozu.
„Celkem vzniklo 180 stavebních objektů. Metrostav se ujal realizace tunelu a tunelových objektů, náš partner, společnost Firesta-Fišer, vybudovala vlastní tramvajovou trať a mostní objekt,“ popisuje Ing. Pohlodek. Hloubení nejdelšího tunelu (foto dole), který měří 602 metrů, i stavbu dalších sedmi tunelových objektů měl na starosti stavbyvedoucí Ing. Roman Zeman. Samotné hloubení přitom probíhalo pod ochranou podzemních stěn a stropu tunelu. „Během prací nás asi nejvíc zaskočila nestabilita svahů stavební jámy, což s sebou přineslo mnoho technických i finančních problémů. S nestabilitou svahů jsme se potýkali i při budování podzemních stěn a betonáži stropu tunelu. Tyto práce navíc komplikovaly přeložky inženýrských sítí, proto se nedaly provádět kontinuálně,“ říká Ing. Pohlodek s tím, že veškeré práce bylo třeba pečlivě koordinovat. Technicky náročné činnosti probíhaly za plného dopravního provozu na sousední frekventované silnici, která bývá během dopravní špičky plná vozidel.
tramvajová trať ke kampusu je Bezmála 1 km dlouhá, 602 metrů vede tunelem
170 tisíc tun zeminy
Za zmínku stojí i to, že stavbaři odvezli na skládku asi 170 tisíc tun zeminy. Vedoucí projektu zmiňuje, že pro něj byla celá zakázka z profesního hlediska zajímavá. „Technologie, které jsme použili, jsem znal už z dřívějška. Ale stavba části tunelu pod mostním provizoriem, na kterém probíhal plný provoz, a vybudování kolejové pevné jízdní dráhy v tunelu, to jsou práce a postupy, se kterými se běžně nesetkáte,“ dodává. I když ne všechny zkušenosti byly podle jeho slov dobré, měl za sebou Ing. Pohlodek kolektiv velmi kvalitních spolupracovníků, kteří byli vždy ochotni všechny problémy řešit a nevzdávat se. „Rád bych jim všem poděkoval za jejich přístup, pracovitost, samostatnost, spolehlivost a obětavost,“ dodává závěrem Ing. David Pohlodek.
Dílo přilákalo stovky lidí
Celá nová tramvajová trať by měla být zprovozněna 11. prosince. Stavbu si ale už 15. listopadu přišli prohlédnout Brňané během dne otevřených dveří.
Za provozu už bude tunel plně pod kontrolou a samozřejmě nepřístupný. Zájem o prohlídku byl tak značný. Nová trať k bohunické nemocnici, kde se rozšíří přestupní terminál, je lidmi vítána a od počátku budí veliký zájem. Zrychlí totiž cestu z centra Brna do lokality, kde je kromě fakultní nemocnice také kampus Masarykovy univerzity, Moravský zemský archiv, nákupní centrum a kanceláře pro tisíce lidí.
Příchozí většinou využili možnost projít se tunelem, a kdo chtěl, mohl po cestě řešit deset kvízových otázek, za jejichž správné zodpovězení získal malou odměnu v podobě některého z propagačních předmětů Dopravního podniku města Brna.
RED, foto ČTK/Profimedia.cz
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Nový most mezi dvěma ostrovy
Ve středu 9. listopadu proběhlo slavnostní zahájení stavby betonového mostu, který spojí norské ostrovy Nerlandsøya a Bergsøya. Projekt zrealizuje ve sdružení naše dceřiná společnost Metrostav Norge AS. Tým vedený Matějem Novotným má na starosti výstavbu samotného mostu, zemní práce a navazující komunikace zhotoví partneři ve sdružení. Dokončení projektu je naplánováno na březen 2025.
Poděkování z Hvězdného bazaru
Česká asociace paraplegiků děkuje všem, kteří se zapojili do dobročinné sbírky oblečení a doplňků pro tréninkové pracoviště Hvězdný bazar a přinesli věci do sbírky nebo zakoupili zboží z nabídky asociace ve stánku v centrále Metrostavu. Naši zaměstnanci měli možnost Hvězdný bazar podpořit také návštěvou benefičního koncertu Dana Bárty, který se uskutečnil 4. prosince v kostele sv. Petra v Praze 1.
Divize 8 postaví bytový komplex v Praze 5
Na začátku listopadu se uskutečnilo slavnostní zahájení realizace bytového komplexu SKALKA PRAHA 5, který počítá s výstavbou dvou nových budov a citlivou rekonstrukcí původní barokní usedlosti. Na bytovém komplexu pracuje tým Ing. Petra Doubice z divize 8. Patrony tohoto projektu, kteří byli také přítomni, jsou Karolína Plíšková, Petr Štěpánek a Zlata Adamovská. Vizualizace: Premit Group a.s.
Metrostav Slovakia
Metrostav Slovakia
První etapa projektu Kopčianka se blíží do finále
V průběhu prosince začne kolaudační proces, který završí dvouletou výstavbu v poŘadí čtvrtého developerského projektu dceřiné společnosti Metrostav Slovakia a.s. Na zakázce Kopčianka v Bratislavě (foto) se totiž podařilo dosáhnou zajímavého milníku, a to prodeje jubilejního tisícího bytu na vlastních developerských projektech.
Text a foto Metrostav Slovakia
rvní etapa výstavby s 231 byty bude dokončena podle plánovaného harmonogramu a budoucí majitelé se do nových bytů nastěhují v průběhu příštího roku. Druhá etapa projektu s posledním čtvrtým objektem D se 77 byty je v přípravě a půjde do výstavby později, ale správným načasováním s ohledem na okolní výstavbu. Vzhledem k tomu, že v sousedství Kopčianky postupně vznikne nová městská čtvrť s přibližně 2500 byty.
Projekt byl navržen se záměrem vytvořit nový charakter rychle měnící se části Petržalky. Jednou z hlavních předností nového bydlení v Kopčiance je pestrá infrastruktura se skvělým dopravním napojením a snadno dostupným Starým Městem. Poloha v kombinaci s kvalitní občanskou vybaveností, nedalekým sousedním rakouským venkovem a Vídní umožní budoucím obyvatelům naplno užívat svůj nový domov, ať už tráví čas raději aktivně v přírodě, nebo jezdí za kulturou do centra města.
v sousedství projektu Kopčianka vznikne postupně nová městská čtvrť s přibližně 2500 byty
Budovy jsou navrženy s maximálně čtyřmi byty na jednom podlaží, což vytváří obyvatelům prostor pro přátelská setkávání, ale zároveň se zachovává jejich soukromí. Plánované vnitrobloky mezi bytovými domy dotvářejí příjemné prostředí a nabídnou prostor pro vznik nových sousedských komunit. Ve vnitrobloku mezi objekty B a C ponecháme odkaz na industriální minulost, kterým bude fragment ze zachovaného ocelového vazníku bývalého historického areálu Matador. Základy budou obloženy původní cihlou zachovanou během asanačních prací. Odkazem na historickou architekturu bude také ocelový komunitní přístřešek se sezením.
Aktivní přízemí s malými obchody i relaxační zóny ve stínu stromů nabídnou další možnosti pro trávení volného času. Byty jsou řešeny účelně a prostor je důsledně promyšlený. Každý byt má vlastní lodžii a výhled do parku, na krajinu či na město. Budoucí obyvatelé budou mít také k dispozici možnost jednoduše elektrifikovat své garážové místo, jelikož podzemní garáže jsou připraveny k nabíjení elektromobilů a v rámci venkovních parkovacích míst vznikne i venkovní nabíjecí stanice. Kopčianka tak nabízí příjemné bydlení v kvalitním standardu provedení v blízkosti centra.
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. Petr Doubic
vedoucí střediska ŽBK divize 8
Do Metrostavu nastoupil v roce 2002 ihned po absolvování ČVUT v Praze. Začal v pozici přípraváře, později se stal stavbyvedoucím a vedoucím projektu ve středisku ŽBK v divizi 6. Po jednoroční pauze se do naší firmy vrátil, avšak nastoupil k divizi 8. Zde působí devátým rokem, z toho dva roky ve funkci vedoucí střediska.
Čím to, že jste se v rámci svého působení v Metrostavu soustředil na betony?
Prakticky celou svou kariéru dělám železobetony. Během vysokoškolského studia jsem pracoval manuálně, a když jsem ukončil studium, věděl jsem, že chci dělat stavařinu, jen jsem si nebyl jist, jestli ve výrobě, anebo v projekci. Obdržel jsem několik nabídek a vybral si Metrostav a železobetonové konstrukce. Spoustu skvělých kolegů napříč divizemi, radost koukat se na stavbu, která vám roste před očima, to jsou důvody, které mě zde stále drží.
Můžete stručně představit vaše středisko?
Při mém nástupu k divizi 8 byla vize vytvořit malou skupinu betonářů jako pomoc na divizních zakázkách, kde se obtížně získávaly subdodávky pro provádění žbk. Středisko vedu od ledna 2021, tvoří ho šest kolegů a připravuji se na rozšíření týmu, a to i do našich divizních oblastí. Zaměřujeme se především na provádění žb konstrukcí obytných, občanských, průmyslových a dopravních staveb. Zatím nemám žádného vedoucího projektu, a to bych rád změnil, protože všechny projekty ekonomicky a technologicky zaštiťuji sám a k tomu musím řešit výhled střediska na další období.
Které konkrétní projekty aktuálně realizujete?
V pozici vedoucího projektu mám na starosti čtyři stavby a tři předávám. V červnu jsme zahájili rekonstrukci stanice metra Florenc a výstavbu kasina ve Vestci. Od září uskutečňujeme další dvě akce – rekonstrukce OD Máj a výstavbu BD Skalka. Právě tento projekt, který se nachází kousek od Plzeňské ulice na Smíchově, je pro mě prioritou a věnuji mu nemalé úsilí. Je o to složitější, že projektová dokumentace zatím není v přijatelné kvalitě, a tak řešíme a navrhujeme optimalizace. Musím tímto poděkovat našemu technickému oddělení centrály, velmi si pochvaluji naši spolupráci. Rychlost a know-how byly zde na místě a utvrdily mě tak v mém úsudku, že si musím stát za svými názory. Navíc každý investor rád slyší téma ekonomické úspory.
Vybavujete si náročnou stavbu z poslední doby?
Spíše to byl takový trojboj zakázek. Prvotně byla pro mě výzvou výstavba bazénu ve Vrchlabí a k ní se postupně přidaly další dvě akce – Viva Vrchlabí a Domov s pečovatelskou službou v Lomnici nad Popelkou. Věděl jsem, že nemohu všechny zakázky řídit z Prahy, a tak jsem se skoro na celý rok přestěhoval. Každá stavba byla specifická svou konstrukcí a na všech bylo nějaké počáteční zpoždění. Bohužel jsme byli nuceni pracovat přes zimu, a to je v těchto oblastech velmi obtížné. Když vezmu v potaz fakt, že jsem vše vedl a stavěl se třemi techniky, bez přípraváře a s výsledky, jedná se rozhodně o úspěch. Není to však cesta, která se dá takto dělat dlouhodobě. Bylo to vyčerpávající období.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Ekologizace vytápění leteckých kasáren
Zajímavý projekt byl 23. listopadu slavnostně uveden do provozu v areálu vojenského letiště Prostějov, kde stavbaři z divize 3 pod vedením Davida Nového pro investora Armádní Servisní, p. o., dokončili novou centrální kotelnu na biomasu a plyn (snímky).
Konkrétně jde o nový centrální systém vytápění pro vojenský areál, který bude využívat dřevní štěpku dodávanou firmou Vojenské lesy a statky ČR, státní podnik. Kotelna s kotlem na biomasu vznikla zároveň s přilehlým objektem skladu paliva (dřevní štěpky). Nově byla vybudována také budova Rozdělovače, kde se vyrobené teplo z kotle předává do třech teplovodních větví A, B, C. Ty rozvádějí teplo po areálu k 29 napojeným objektům.
Studijní pobyt
Studijní pobyt
Mladí manažeři poznávali Dubaj
V rámci spolupráce se stavebními fakultami podporujeme stipendiem studenty, kteří vyrážejí na studijní pobyty Erasmus. V letošním letním semestru jsme pomohli Adamovi, který studuje na Fakultě stavební ČVUT obor K a zaměřuje se na mostní konstrukce.
Mgr. Zdeněk Kostříž, foto Metrostav
etropole se chlubí moderní výstavbou a architekturou, která je pro Evropany v některých ohledech velmi netradiční. Nové město, postavené v nedávných letech, je stále tzv. ve výstavbě.
Na nábřeží kanálu, který je živoucí tepnou Starého města, účastníci cesty zažili neuvěřitelný zurčící arabský život až do pozdních večerních hodin. Ochutnali typická místní jídla a nápoje, zažili ruch obchodních center, klasických tržišť – súků, navštívili skvělá muzea, jejichž budovy jsou samy o sobě stavebními skvosty. Např. nedávno otevřená futuristická budova Muzea budoucnosti je přímo ohromila. V rámci cesty byli naši kolegové seznámeni i s místními pravidly a zvyklostmi realizace staveb. Nebyli ochuzeni ani o výlet do pouště či návštěvu písečných pláží Perského zálivu.
Podle slov účastníků (foto) se pobyt vydařil. Měli možnost poznat, jak může vypadat „město budoucnosti“, tak i zažít místní atmosféru arabského světa. V neposlední řadě také navázali kontakty mezi sebou. Toto vzájemné poznání jistě využijí při řešení pracovních situací, které je v rámci další činnosti v našich společnostech čekají.
Číslo
číslo
Tolik rodinných domků staví tým divize 9 ve Vysokém Újezdu u Prahy. Vizualizace: Crestyl.
Divize 9
Divize 9
Brutalistická dominanta inspirovaná perníkem
Masarykovo náměstí v Pardubicích už opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Po 45 letech provozu absolvoval komplexní rekonstrukci, po které zůstaly původní snad jen nosná ocelová konstrukce a plechy fasádního pláště. Od 15. září opět slouží veřejnosti.
Lenka Svobodová, foto archiv Chládek a Tintěra, Pardubice
ekonstrukci jsme ve sdružení se společností Chládek a Tintěra, Pardubice, zahájili před třemi lety. Spojení praktických zkušeností jejích techniků s naším know-how v kombinaci s lokálním působením obou společností zafungovalo. Osvědčilo se, a proto v podobném režimu pracujeme i na třech dalších velkých projektech,“ chválí vedoucí projektu Ing. David Stříteský, ředitel oblastního zastoupení divize 9 Metrostavu pro Pardubický a Královéhradecký kraj, který zakázku řídí.
Z původně plánované modernizace se v případě pardubického Prioru (foto) vyklubala totální přestavba celého objektu s téměř dvojnásobným navýšením rozpočtu. Skutečný stav nosných konstrukcí zjištěný v průběhu prací byl totiž zcela nevyhovující. „A to jak po stránce konstrukční, tak kvalitativní,“ říká stavitel Ing. David Hlaváč z firmy Chládek a Tintěra, Pardubice, a doplňuje: „Nejnáročnější částí projektu byla demolice všech stropních konstrukcí a provedení nových. Nejdřív jsme objekt museli dočasně ztužit proti nechtěným pohybům či deformacím. Původní stropní konstrukce totiž zajišťovaly prostorovou tuhost nosné ocelové kostry budovy. Abychom zajistili bezpečnosti pracovníků a vyloučili riziko náhlého kolapsu, museli jsme postup bourání pečlivě plánovat a pohyby prvků nepřetržitě monitorovat. Objekt přitom pravidelně kontroloval nejen geodet, ale i statik. V centru města byl složitý i odvoz a likvidace suti. Mezi zajímavosti patřilo provádění tryskové injektáže základových konstrukcí sousedního objektu Atrium Palác Pardubice, protože jsme mezi oběma objekty museli vybudovat podzemní tunel.“
prior v pardubicích byl prvním obchodním domem svého druhu ve východočeském kraji
fáze propojení
Po kolaudaci zrekonstruovaného Prioru, která proběhla posledního srpna, se stavbaři soustředili na dokončení druhé části zakázky – přestavbu 2. nadzemního podlaží Atria Paláce tak, aby po podzemním a přízemním propojení obou obchodních domů vytvořili jejich třetí spojnici. Mohou přitom hodnotit i kvalitu práce kolegů – Atrium Palác totiž v letech 2006–2009 vystavěl také Metrostav.
Všechny práce stavbaři uzavřeli do konce listopadu a kompletně nový obchodní celek by měl začít sloužit veřejnosti ještě před Vánocemi. Jeho historii a dobrou práci stavbařů připomene návštěvníkům v přízemní spojovací lobby plát z původního základního kamene Prioru a nová kamenná deska na počest nedávno dokončené rekonstrukce.
Tvar oken není náhodný
Prior vznikl v letech 1971–1974
ve stylu brutalismu podle návrhu architektky Růženy Žertové. Od roku 1996 patřil společnosti Tesco, která v něm ukončila prodej 6. října 2019. Z původní stavby zůstal zachovaný červeno-oranžový obvodový plášť budovy s typickými osmiúhelníkovými okny upomínajícími na včelí plástve, jež odkazují k místnímu medovému perníku. Barevnost fasády, kterou před 50 lety ještě doplňovaly modré markýzy, inspiroval pardubický znak.Metrostav DIZ
Metrostav DIZ
Stavbaři za provozu metra vyměňují strop nad stanicí Florenc
Tým kolegů z Metrostavu DIZ ve stanici pražského metra Florenc rekonstruují za plného provozu stropní desku o rozloze 5 450 m2, a to včetně kompletní hydroizolace. Zatím největší výzvou je postupná výměna prefabrikovaných předpjatých nosníků, která se musí stihnout v přesně stanovených víkendových výlukách.
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA, foto Jakub Červenka
hlediska koordinace je to jeden z nejnáročnějších projektů, co jsem zažil. Během každé víkendové výluky musíme stihnout vyměnit 9 až 12 nosníků, z nichž každý měří 23 metrů a váží 28 tun. Každý záběr tak vyžaduje velmi pečlivou přípravu a promyšlenou logistiku. Na začátku jsme z toho byli nervózní, ale tím, že jde pořád o tentýž proces, můžeme ho postupně ladit a zdokonalovat. V tuto chvíli máme za sebou tři záběry a úspěšně vyměněno 18 z celkových 131 nosníků,“ říká vedoucí projektu Vojtěch Lacina. A dodává: „Při této příležitosti bych chtěl poděkovat projektovému manažerovi Dopravního podniku hlavního města Prahy Danielu Veverkovi. Díky dobré přípravě projektu a profesionálnímu přístupu z jeho strany stavba postupuje bez větších potíží a dle stanoveného harmonogramu.“
V hlavní roli pojízdná střecha
Protože první etapa stavby zasahuje do prostoru nad energoblok a navazující provozní místnosti, které zajišťují provoz metra, stavbaři Metrostavu DIZ musejí používat speciální pojízdnou střechu (foto nahoře), aby ochránili technologie před nepřízní počasí. Když posouvají po kolejnicích provizorní ocelovou konstrukci s rozpětím 25 metrů, z dálky to vypadá, jako když po Florenci cestuje průmyslová hala. „Nejde přímo o náš patent, projekt s tím počítal, ale je pravda, že jsme si konstrukci optimalizovali a přizpůsobili pro co nejefektivnější postup prací. Stejné řešení připravujeme nyní i na druhou etapu, v níž bude potřeba ochránit před deštěm podchod s obchody a nejrůznějším technickým zázemím a původními obchodními jednotkami,“ upřesňuje Vojtěch Lacina. Projekt však v následujících měsících a letech neslibuje pouze hektické rošády s obřími nosníky a práce s pohyblivou střechou, ale i další výzvy. V následujících etapách přibude potřeba postupně překládat inženýrské sítě na provizorní ocelové konstrukce, kterých je v dané lokalitě nespočet, a v poslední třetí etapě pak i demolice komplikované monolitické části stropní desky, která si vyžádá zajištění podchodu.
Na hraně životnosti
Betonová stropní deska ve stanici metra Florenc pochází ze 70. let a kvůli rozsáhlé korozi a porušené hydroizolaci se nebezpečně přiblížila hranici své životnosti. Potvrdila to spousta odborných průzkumů, i laicky srozumitelný fakt, že do stanice dlouhodobě zatéká. Největší zásah dostala původní konstrukce při povodních v roce 2002, kdy byla kompletně zaplavena.
Divize 6
Divize 6
Rok modernizace na orlíku
Při pohledu na mohutnou hráz (foto) si nelze nevšimnout zářezu ve skalním masivu. Stavbaři vedení Ing. Tomášem Beržinským z divize 6 zde od loňského listopadu pracují na výstavbě přelivu, který má chránit před extrémní povodní. Staveniště se nachází v příkrém svahu a klade mimořádné požadavky na vybavení, organizaci práce a dodržení harmonogramu.
RED, foto Petr Adámek
roti účinkům velkých vod je u VD Orlík nutno vybudovat doplňkový bezpečnostního přeliv a skluz s vysokou kapacitou. „Práce byly zahájeny na vzdušní straně hráze objektu vykácením lesního porostu. Poté probíhaly zemní práce a likvidace vytěženého materiálu včetně trhacích prací skalního masivu pod vedením Metrostavu TBR. Zářez v terénu byl po stranách osazen měřicími body pro sledování stability, a tudíž bezpečnosti staveniště. Dále tyto svahy byly a jsou průběžně zabezpečovány sítěmi pro zamezení další degradaci horniny,“ shrnuje Ing. Beržinský. Vznikla také spodní jímka, která ohraničuje stavbu zespodu a ve které byl počátkem listopadu vybetonován zkušební blok. Rozběhly se i další betonáže především podkladních betonů.
Mezi náročné úkoly patřilo získání stavebního povolení pro mobilní betonárku a vývoj vlastní betonové směsi pro konstrukční bloky, která je unikátní svými vlastnostmi na hranicích různých požadavků. Nyní stavbaři pracují na betonových konstrukcích stavebního objektu SO 03 a prioritou je včasné dokončení horní jímky tak, aby na jaře příštího roku mohly odstartovat i betonářské práce na vtoku.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Kalendář 2023 Stavte s námi!
Tak jako každý rok se zaměstnanci Metrostavu mohou pochlubit originálním firemním kalendářem. Letos v něm kolegové z Útvaru vztahů k veřejnosti ve spolupráci s agenturou Boomerang Communication vybízejí k tvůrčí a trpělivé práci: kalendář představuje 12 staveb, které si můžete zkusit postavit, respektive slepit.
Stavbaři potřebují bagry, jeřáby, buldozery, tuny železa a betonu. Vám ale budou stačit jen nůžky a lepidlo. Kalendář totiž pro každý měsíc obsahuje vystřihovánku k sestavení papírového modelu. Stavby, které se staly předlohami, Metrostav realizoval v posledních letech a řada z nich získala významná ocenění.
Pro konstrukci papírových modelů jsme oslovili přední české modeláře, plány pro tvorbu dodaly architektonické kanceláře a projektanti. S rozměry 470 x 675 mm je to pravděpodobně jeden z největších kalendářů Metrostavu, jeho velikost byla zvolena s ohledem na co největší prostor pro modely staveb. Pokud nemáte přístup k tištěnému kalendáři, nevadí. Plány a návody si můžete stáhnout i na webových stránkách www.metrostav.cz/stavtesnami. Přejeme pevnou ruku, dostatek času, mnoho trpělivosti a hlavně příjemnou zábavu!
RED, foto archiv Metrostavu
O ekologizaci elektrárny Mělník se studenty ČVUT
Studenti Fakulty stavební ČVUT v Praze se i nadále setkávají s odborníky Skupiny Metrostav v rámci tzv. Technických čtvrtků. V listopadu byl hostem například Ing. Zdeněk Hošek, který představil projekt v elektrárně Mělník.
Úkolem bylo navrhnout, postavit a uvést do provozu zařízení, které dokáže snížit emise ve spalinách. Rekonstrukce, kterou realizovala společnost Metrostav DIZ, zahrnovala rozsáhlou výměnu kouřovodů a absorbérů. Tato nová technologie umožňuje snížit emise síry a redukovat tuhé znečišťující látky.
Mezi unikátnosti rekonstrukce elektrárny patřila například mohutnost kouřovodů – některé v průřezu dosahovaly velikosti tubusu pražského metra.
Jedním z klíčových úkolů společnosti Metrostav DIZ bylo také navrhnout zařízení jako bezodpadní. Zakázka v elektrárně Mělník trvala čtyři roky a měla několik fází, při nichž bylo potřeba zachovat funkčnost elektrárny.
RED
Podpora prevence zdraví zaměstnanců Skupiny Metrostav
Před příchodem zimy a virových nákaz mají již tradičně naši zaměstnanci možnost využít zdarma očkování proti chřipce. Letos jsme připravili v úseku personálního ředitele, odkud zajišťujeme tuto akci i pro zaměstnance vybraných dceřiných společností Skupiny Metrostav, pohodlnější způsob k projevení zájmu o tento benefit a následně jsme již přihlášené zájemce vyzvali k výběru preferované lokality a vyhovujícího termínu prostřednictvím rezervačního systému.
Ze tří stovek zájemců většina využila termíny nabízené přímo na pracovištích na Palmovce a v Horních Počernicích nebo v ordinacích smluvních lékařů v regionech. Pokud se nabízené termíny zájemcům nehodí nebo je nutné očkování naplánované na pracovišti z důvodu oslabeného zdravotního stavu odložit, je možné domluvit si termín přímo v poliklinice Mediclinicu ve Vajgarské ulici u vrchní setry Věry Hamšmídové na telefonním čísle 731 692 525. Pokud jste ještě očkování nestihli, měli byste tak učinit co nejdříve.
Nenechali jste se proti chřipce očkovat? Nezapomínejte na významná preventivní opatření proti nákaze virovým onemocněním – zdravý životní styl, hygienická opatření a také možnost využít tzv. sick days, necítíte-li se dobře.
Ing. Martina Zrcková
Třicet let soutěže Stavba roku
V pátek 18. listopadu se v Rudolfinu uskutečnil galavečer u příležitosti významného jubilea prestižní soutěže Stavba roku. Od jejího vzniku totiž uplynulo již třicet let, a tak v rámci této oslavy byla z každého roku vybrána jedna reprezentativní stavba. Mezi oceněnými jsou i projekty, které realizoval Metrostav!
V rámci této rekapitulace, kterou pořádala Nadace ABF ve spolupráci s Českou filharmonií, byly připomenuty všechny tituly a stavby za celých 30 let trvání prestižní soutěže. Zároveň šlo o unikátní přehlídku 30 let v rozvoji stavitelství a architektury samostatné České republiky.
Slavnostního večera se za Skupinu Metrostav účastnili a diplomy převzali: Ing. Jaroslav Heran, generální ředitel Metrostavu (na snímku vpravo), Ing. Aleš Gothard, generální ředitel Metrostavu TBR, a Ing. Záviš Cyrus, vedoucí projektu divize 3.
Mezi stavbami, které byly na akci připomenuty a v minulosti je realizoval Metrostav, jsou: stanice metra Rajská zahrada v Praze 9 (rok 1999, divize 5), rekonstrukce památkového objektu Měšťanská beseda v Plzni (rok 2005, divize 1), nové spojení Praha hlavní nádraží, Masarykovo nádraží – Libeň, Vysočany, Holešovice (rok 2009, divize 5), výstavba Jihozápadní části Pražského okruhu (rok 2011, divize 5) a Městská plavecká hala Louny (rok 2021, divize 8). Je nám ctí, že Metrostav tak získal další uznání za přínos v českém stavitelství.
RED, foto Nadace ABF
Aktuality z Metrostavu i videa
z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav
a na webu www.metrostav.cz
Fotoreportáž
Fotoreportáž
Spolupráce na prodloužení metra v Oslu
RED, foto archiv stavby
Těší nás, že kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí velké stavby v metropoli Norska. Vzniká tam totiž nový 8 km dlouhý úsek metra, který prodlouží dosavadní linku, a naše dceřiná společnost se podílí na ražbách přístupového tunelu Tverrslag Skøyen – K2C. Investorem je spol. Fornebubanen (obec Oslo), hlavním dodavatelem NRC Norge AS.
Stavební činnosti probíhaly od letošního ledna do listopadu a Metrostav Norge AS byl subdodavatelem ražebných prací, zajišťoval výrub skalními kotvami a stříkaným betonem a prováděl injektážních práce na snížení nebo zamezení přítoku okolních podzemních vod do tunelu.
Tverrslag Skøyen – K2C je ražený tunel o délce 289 m a profilu 78 m2 a bočním výklenkem o délce 20 m a profilu 125 m2. Je jedním z několika příčných tunelů nezbytných pro provoz ražeb hlavního tunelu.
Pohled na čelbu tunelu nabitou trhavinami. Právě trhací práce byly náročné s ohledem na umístění staveniště v ochranném pásmu železnice i v blízkosti bytových a kancelářských budov. Byl zde kladen zvýšený důraz na zajištění podprahových vibrací, které trhací práce způsobují.
Realizace nového úseku metra je v Oslu největší stavbou tohoto druhu od roku 1960 až 1970, kdy probíhala výstavba podzemní dráhy ve východní části města. Zdař Bůh!
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda)
David Kalců, DiS. (místopředseda)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Jitka Neklanová
Ing. Petr Půta
Ing. Renáta Zavřelová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
8_Divize 9 – Fotogalerie
Z původní stavby zůstal zachovaný červeno-oranžový obvodový plášť budovy s typickými osmiúhelníkovými okny upomínajícími na včelí plástve.
Druhá část zakázky spočívala v přestavbě druhého nadzemního podlaží Atria Paláce tak, aby vzniklo třetí propojení obou obchodních domů.
Pasáž obchodního centra směrem k vstupu do Prioru.
Pohled na přízemí spojovací lobby.
Původní a nová kamenná deska na počest nedávno dokončené rekonstrukce.
1_Tunel – Fotogalerie
Trať začíná u sídliště Starý Lískovec z ulice Osová.
Tunel je dlouhý 602 m a je hloubený.
Jedna ze dvou zastávek – Západní brána (dřívější pracovní název byl Nová Jihlavská) – je umístěna pod zemí. Lidé z okolí se tak nebudou muset bát hluku od projíždějících tramvají.
Eskalátory v zastávce Západní brána.
Výstup z podzemní zastávky.
Výjezd z tramvajového tunelu směrem do ulice Netroufalky.
Pohled z ulice Netroufalky směrem k vjezdu do tunelu.
Tramvajová souprava Tatra KT8D5N při zkušebním provozu.
Trať je ukončena dvojicí nástupišť před Fakultní nemocnicí v Brně-Bohunicích.
Konečná stanice Nemocnice Bohunice při pohledu směrem na nové administrativní budovy.
Kalendář
Kalendář Metrostavu 2023
- 859786.svg
- 859787.svg
- 859806.svg
- 859834.pdf
- 859835.svg
- 859836.jpg
- 859837.jpg
- 859838.jpg
- 859839.svg
- 859840.jpg
- 859841.jpg
- 859842.jpg
- 859843.jpg
- 859844.jpg
- 859845.jpg
- 859846.jpg
- 859847.jpg
- 859848.jpg
- 859849.jpg
- 859850.jpg
- 859851.jpg
- 859852.svg
- 859853.jpg
- 859854.jpg
- 859855.jpg
- 859856.jpg
- 859857.svg
- 859858.jpg
- 859861.mp4
- 859864.svg
- 859865.jpg
- 859866.jpg
- 859867.jpg
- 859868.jpg
- 859869.jpg
- 859870.jpg
- 859882.svg
- 859883.jpg
- 859884.jpg
- 859885.svg
- 859889.jpg
- 859894.jpg
- 859896.jpg
- 859898.jpg
- 859899.jpg
- 859900.jpg
- 859901.jpg
- 859902.jpg
- 859932.jpg
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Rekordní most přes Orlík v provozu
Železniční doprava přes přehradu byla převedena na nový most. Stavbu řídili pracovníci Metrostavu TBR a divize 5, výztuž dodala divize 6.
Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností
V únoru 2023 zničilo zemětřesení na východě Turecka přes 400 škol. Společnost Metrostav Ankara Inşaat ve spolupráci s partnery získala zakázku na výstavbu 36 nových škol.
Nové sídlo fakulty ve stylu Baťovské architektury
Ve východní části bývalých Baťových závodů ve Zlíně nahradí původní mistrovskou školu moderní budova Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati. Stavbu zajistí tým závodu 1 Metrostavu DIZ ve sdružení.
Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie
Metrostav TBR zahájil první ražby strojem AVN 2000 při stavbě kabelovodu na kolínském nádraží. Technologie umožňuje realizaci stavby s minimálním omezením dopravy, nádražím projede až 500 vlaků denně.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007