-
Metrostav
21/2025
V blízkosti závodu Škoda Auto vznikly tři výrobní skladovací haly s rozsáhlými dopravně-obslužnými plochami. Gigant mezi jeřáby zastřešil v Litvínově novou plaveckou halu. Fotoreportáž: velká proměna Smíchova.
Stavba na 71 hektarech
V blízkosti závodu Škoda Auto u Mladé Boleslavi vznikly díky týmu divizí 1 a 8 Metrostavu tři výrobní a skladovací haly s rozsáhlými dopravně-obslužnými plochami.
21
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
3. prosince 2025
ročník 37
Haly a obslužné plochy na 71 hektarech
Od června 2024 do letošního prosince budovalo sdružení divizí 1 a 8 Metrostavu pod vedením Ing. Josefa Červa v Kosmonosích poslední etapu výstavby logistického a průmyslového areálu D+D. V blízkosti závodu Škoda Auto vznikly díky němu tři výrobní a skladovací haly s rozsáhlými dopravně-obslužnými plochami (snímky).
Lenka Svobodová, foto archiv stavby
o 16 měsících intenzivních prací končíme poslední haly označované jako DC6 a DC7. Ještě v nich odstraňujeme vady a nedodělky z předpřejímky, do 28. listopadu je ale zkolaudujeme a předáme do užívání investorovi. Kromě těchto dvou hal ještě musíme zkolaudovat velkou výrobní halu DC5, kterou jsme sice předali pracovníkům ŠKODA AUTO pro zařizovací práce již v březnu, ale smluvní povinnosti nás vracejí na místo činu a halu zkolaudujeme s doklady od technologie a finálně předáme. Končíme i stavbu DOP, tady dopravně-obslužnou plochu, která je sice v předčasném užívání od loňského prosince, ale až teď ji lze zkolaudovat poté, co byla dokončena místní veřejná komunikace,“ popisuje vedoucí projektu Ing. Červ.

Prvně bylo nutné vybudovat prodloužení veřejného vodovodu a kanalizace. Elektrickou přípojku se podařilo zprovoznit až po více než třech měsících od zahájení prací. Do té doby elektřinu zajišťovaly elektrocentrály. Výstavba probíhala ve dvou etapách. Prvně vyrostly plochy dopravní infrastruktury včetně nezbytného provozního a technického zázemí a ploch pro skladování prázdných obalů. Druhá etapa zahrnovala prostory pro výrobu, logistiku a skladování včetně navazujících komunikací, přidružených objektů a obslužných, manipulačních a parkovacích ploch.
práci komplikovaly i náročné geotechnické poměry a vysoká hladina spodní vody
Při provádění asfaltových ploch částí DOP pomáhali kolegům vloni i pracovníci MI ROADS, zdravotní techniku, ústřední topení a plynové rozvody jedné haly měli na starost kolegové ze společnosti Subterra.
„Na staveništi se vystřídaly snad veškeré typy stavebních strojů, co znám. Zakázka v Kosmonosích na staveništi s celkovou plochou 71 hektarů – včetně tras veřejné části vodovodu a kanalizace – byla pro mě obrovská zkušenost a škola do dalších let. Chtěl bych i proto poděkovat kolegům, kteří se na výstavbě podíleli. Jen s dobrým týmem jsme mohli v extrémně krátkém čase zvládnout logisticky a technicky náročný projekt v těžkých geologických podmínkách a se složitou prostorovou koordinací,“ uzavírá vedoucí projektu.
Kosmonoská stavba v číslech
Rozloha areálů
DC6+DC7: 150 000 m2
Plocha hal: 60 000 m2
DC5: 143 000 m2
Plocha haly: 57 000 m2
DOP: 190 000 m2
Doba výstavby
DOP: 6 měsíců
hala DC5: 8 měsíců
DC6+DC7: 9 měsíců
ostatní
Celkový objem betonu: přes 34 000 m3
Použitý asfalt: přes 43 000 tun
Počet zaměstnanců ve 2- a 3směnném provozu: až 1600
Počet parkovacích míst pro zaměstnance: téměř 370
Pracovníci Metrostavu i jeho dceřiných firem v minulosti řídili výstavbu velkého množství hal – v České republice, na Slovensku i v Německu. Zkušenosti s takovými zakázkami jim umožňují provádět i ty nejnáročnější z nich.
Krátce Aktuálně
Metrostav 21/2025
Krátce Aktuálně
Milník v Mělníku
Projekt ZEVO v elektrárenské lokalitě Mělník pokročil do další fáze. Dne 26. listopadu zde byla slavnostně zahájena výstavba zařízení na energetické využití odpadů. Nový provoz bude spalovat až 320 000 tun odpadu ročně a půjde o druhou největší spalovnu v ČR po zařízení v pražských Malešicích. Zdroj na výrobu tepelné a elektrické energie vznikne v severozápadní části areálu Elektrárny Mělník, na území obce Horní Počaply. ZEVO vybuduje konsorcium Metrostav DIZ a Subterra.
Modernizace tramvajového depa
Naši kolegové ze společnosti Metrostav Slovakia pod vedením Ing. Jána Sirky úspěšně zmodernizovali tramvajové depo v Košicích, které městu sloužilo již více než 55 let. Během prací bylo obnoveno kolejiště, vybudováno nové trakční vedení, osvětlení a technická infrastruktura. Přibyly také dvě nové haly – pro údržbu a mytí tramvají. Stavba probíhala za plného provozu depa.
Kvalitnější péče pro pacienty v Teplicích
Nemocnice Teplice otevřela zrekonstruovaný pavilon urgentního příjmu (foto). Slavnostní páska byla přestřižena 26. listopadu. Modernizace a rozšíření prostor přinese rychlejší a kvalitnější péči pro pacienty. Slavnostního otevření se zúčastnili zástupci společnosti Krajská zdravotní a.s., hejtman Ústeckého kraje, primátor Teplic a Ing. Petr Ort, oblastní ředitel závodu 8 společnosti Metrostav CZ.
BeMo Tunnelling
Metrostav 21/2025
BeMo Tunnelling
Metro v Hamburku: dosaženy klíčové milníky
Společnost BeMo Tunnelling (BeMo) pracuje na rozšíření metra v Hamburku. Projekt je součástí širšího plánu společnosti Hamburger Hochbahn Aktiengesellschaft, která zajišťuje provoz metra v Hamburku. Jak v rámci výstavby etapY 1, tak i stavební etapy 2 jsme dosáhli důležitých mezníků.
Höllrigl a tým
rámci 1. etapy výstavby byla již na jaře roku 2024 slavnostně otevřena nová stanice metra Horner Rennbahn. Společnost BeMo tak dokázala zrealizovat ambiciózní zadání investora Hamburger Hochbahn a zajistit plánované uvedení do provozu 6. května. Zbývající smluvní práce byly rovněž včas zkolaudovány dne 20. prosince 2024 v rámci přejímky VOB. Nyní jsou ještě rozpracovány dvě dodatečné zakázky. Týkají se rekonstrukce podsklepení a garážového domu.
Prodloužení linky U4 Horner Geest dosáhlo prvního milníku i ve 2. etapě výstavby, a sice 4. července 2025 se konalo slavnostní předání první ze dvou nových stanic metra. Po dokončení specializovaných inženýrských stavebních prací byla po asi 1,5 letech dokončena hrubá stavba stanice Horner Geest.
přes 24 000 obyvatel východní části hamburku získá rychlejší spojení a komfortnější cestování
Po definitivním předání stanice investorovi byly zahájeny práce na instalaci technického vybavení stavby, po nichž následovala výstavba kolejí, kterou zajišťovali další dodavatelé. Na povrchu stanice mezitím probíhají první práce na přeložkách podzemních inženýrských sítí a na úpravách komunikací v rámci povrchových prací.
Zatímco v některých dílčích oblastech dokončených výkopů se začíná realizovat hrubá stavba anebo se částečně blíží její dokončení, v jiných úsecích tunelu stále probíhají rozsáhlé zemní práce včetně výstavby podzemních stěn, stěn z vrtaných pilot, zpevnění výkopů a těsnicích základů tryskovým betonováním. To vše za omezených podmínek při výstavbě tunelu v centru města metodou otevřeného výkopu.
Obě stanice budou přes dosavadní linku U2/U4 napojeny na novou trasu, která naváže na již dokončenou první fázi výstavby u Horner Rennbahn.
Po prodloužení linky U4 Horner Geest a jejím uvedení do provozu získá zhruba 24 000 obyvatel východní části Hamburku každodenní přístup k síti městské hromadné dopravy. Tím bude zároveň dosažen další významný milník v modernizaci tamní dopravní infrastruktury.
Hamburské metro, které je v provozu již od roku 1912, je po berlínském metru druhým nejstarším v Německu. S délkou tratí přes 104,9 kilometru se zároveň řadí i mezi nejrozsáhlejší podzemní dopravní systémy v zemi.
Ptáme se
Metrostav 21/2025
Ptáme se...
Ing. Radim Babík
Vedoucí střediska Zlín metrostavu cz
Vystudoval Střední průmyslovou školu stavební ve Zlíně a následně Fakultu stavební na VŠB Technické univerzitě Ostrava, autorizovaným inženýrem je od roku 2008. Radim Babík první zkušenosti v oboru získal již v rámci studia na střední škole, kde probíhala školní praxe na stavbách. V rámci působení v oboru si prošel veškeré pozice od mistra, přípraváře, rozpočtáře, stavbyvedoucího, vedoucího projektu až po výrobního ředitele.
Jak jste se dostal do Metrostavu a ke středisku ve Zlíně?
Společnost Metrostav jsem již znal ze sdružení, kde jsem se spolupodílel na realizaci zakázek. Později jsem od Metrostavu obdržel nabídku zřídit středisko pro Zlínský kraj. Byla to pro mě nová výzva a velké rozhodnutí, zda odejít od předešlého zaměstnavatele, kde jsem posledních 10 let působil ve funkci výrobního ředitele. Zpětně toto své rozhodnutí hodnotím velmi kladně. Způsob řízení, technické zázemí a přístup společnosti Metrostav k realizaci zakázek ale i k zaměstnancům je na vysoké úrovni.
Můžete představit středisko?
Středisko pro Zlínský kraj bylo zřízeno počátkem roku 2024. Provozní areál i kanceláře máme přímo ve Zlíně. Je složeno celkem z 18 členů a skládá se z obchodního úseku vedeného Ing. Pavlem Hrabalíkem a výrobního úseku, jehož součástí jsou přípraváři, mistři, stavbyvedoucí a vedoucí projektu.
Co bylo při spuštění pobočky nejnáročnější a jak jste to překonali?
Pro rozjezd pobočky je nutné vybudovat zázemí a vyřešit ohromné množství drobností, kdy je potřeba vše poskládat, aby to tvořilo funkční celek. Samozřejmě je také nutné zajistit výrobní náplň a taktéž i zajistit dostatečné personální obsazení. Moc si cením toho, že nám při spuštění střediska s personální otázkou vypomohli kolegové z oblastního zastoupení jihomoravského regionu a zapůjčili nám na počátku stavbyvedoucí a přípraváře. Umožnili nám tak hladký rozjezd staveb.
Které stavby nyní realizujete?
V rámci střediska jde o pět staveb, kdy asi nejzajímavější je rekonstrukce památkově chráněného objektu Čiperovy vily ve Zlíně. Je to architektonicky cenná stavba z roku 1942 pro někdejšího ekonomického ředitele firmy Baťa. Investor stavby, kterým je Zlínský kraj, na tuto stavbu klade opravdu velký důraz a v současné době je to jeho největší investiční akce.
Pocházíte ze Zlínska? Jaký máte vztah k regionu?
Přímo ve Zlíně bydlím od svých pěti let. Za tu dobu jsem si k městu i celému regionu vybudoval citové pouto. Zlín považuji po architektonické stránce za jedno z nejpěknějších měst a o to víc mě těší, že se mohu na jeho výstavbě společně s Metrostavem podílet.
Co plánujete na příští rok?
Plánem střediska je se ještě více zviditelnit v rámci regionu a personálně se rozšířit. Mám za to, že v regionu je dostatečné množství obchodních příležitostí a Zlínský kraj jako investor připravuje zajímavé projekty, do kterých se chceme aktivně zapojit.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
Metrostav 21/2025
fotosloupek
Desátý Hvězdný bazar
Letos jsme v Metrostavu uspořádali už desátou sbírku pro Hvězdný bazar, charitativní second hand provozovaný Českou asociací paraplegiků (CZEPA).
Naši zaměstnanci opět projevili velkou solidaritu – darovaných věcí bylo tolik, že naplnily celou dodávku. Zaměstnanci si nakoupili také dárky z prodejního stánku (snímky) a podpořili tak dobrou věc i nákupem. Hvězdný bazar slouží jako tréninkové pracoviště pro lidi po poranění míchy a pomáhá jim s návratem do pracovního života. S CZEPA spolupracujeme už od roku 2017, a to nejen formou sbírek, ale i při zaměstnávání lidí se zdravotním omezením, kdy jsme díky jejich doporučení přijali několik nových kolegů.
Spolupráce s ČVUT
Metrostav 21/2025
Spolupráce s ČVUT
Příběh obnovy hotelu Fairmont golden prague
Jak se podařilo propojit brutalistní dědictví 70. let s moderním komfortem (foto), špičkovou gastronomií a galerií současného umění? Jaké výzvy přinesla rekonstrukce a co bylo pro tým Metrostavu největším oříškem? O tom studentům ČVUT přednášel vedoucí projektu Ing. David Vlasák v rámci Technického čtvrtka na Fakultě stavební.
RED, foto Petr Adámek
otel Fairmont Golden Prague prošel v posledních pěti letech rozsáhlou rekonstrukcí pod vedením divizí 9 a 3 a předních českých architektů a designérů.
Prezentace nabídla pohled do zákulisí celého projektu – od architektonického návrhu až po finální podobu ikonického hotelu. Studenti měli možnost se dozvědět, s jakými výzvami se týmy potýkaly a jak se podařilo vytvořit prostor, který spojuje historii s budoucností pražské architektury.
Stavbaři při náročné rekonstrukci odvedli práci vysoké kvality včetně náročných detailů finálního designu. Obdiv zaslouží obnova fasádního pláště, tj. keramické obklady i prosklené části dodané a instalované nymburským střediskem LOP divize 3. Keramickou fasádu zde tvoří 52 keramických fasádních pásů (1406 m2) z dutinových keramických tvarovek (12 301 ks), nově vyrobených ve třech tvarových variantách podle původní předlohy.
Dodejme, že technické čtvrtky představují přednášky odborníků z praxe partnerských firem fakulty. Semináře jsou otevřeny studentům i pedagogům.
Gigant mezi jeřáby zastřešil v Litvínově novou plaveckou halu
Při zastřešení nové plavecké haly v Litvínově byl nasazen jeden z největších jeřábů v České republice.
Metrostav 21/2025
Závod 8 Ústecký kraj
Gigant mezi jeřáby zastřešil v Litvínově novou plaveckou halu
Stavbaři sdružení Metrostav CZ a OHLA ŽS dokončují zastřešení nové plavecké haly v Litvínově. Na zvedání devatenáctimetrových Spiroll panelů o hmotnosti šestnáct tun musel být nasazen jeden z největších jeřábů v České republice. Obří stroj na místě pracoval asi deset dní, kdy byl objekt kompletně zaklopen. Do konce roku pak má být dokončena závěrečná fáze hrubé stavby.
Mgr. Radim Mana, foto archiv Metrostavu CZ
vůli zajištění stání jeřábu byla nutná i úplná uzavírka přilehlé komunikace III/0138. Aby konstrukce unesla extrémní zatížení a byla zcela stabilní, vrtali jsme do skalního podloží. Kvůli svažitému terénu je zatížení jeřábu přenášeno prostřednictvím speciálně navržených železobetonových patek založených na sedmnáctimetrových mikropilotech. Jen montáž jeřábu trvala téměř dva dny,“ říká Ing. Petr Lohniský, vedoucí projektu ze závodu 8 Metrostav CZ.

Nová třípodlažní plavecká hala vzniká v areálu letního koupaliště u architektonicky unikátního objektu Koldomu a nahradí původní provozní objekt. Přízemí zahrnuje technické zázemí, strojovny, šatny a propojení s letním koupalištěm. Druhé nadzemní podlaží tvoří hlavní závodní plavecký bazén o délce 25 metrů, který splňuje parametry pro oficiální soutěže. Najdete tu ale i rekreační bazén s vodními atrakcemi a dětské brouzdaliště. Třetí podlaží je vyhrazeno pro wellness centrum se třemi saunami, parní kabinou, vířivkou a dalšími atrakcemi.
výzva u založení stavby
Stavba je technicky i logisticky mimořádně náročná – kombinuje instalaci velkoformátových konstrukcí, složitou bazénovou technologii, precizní hydroizolaci i nadstandardní vzduchotechniku. Založení nové stavby v lednu 2025 zkomplikoval nepřesný inženýrsko-geologický průzkum. Během výstavby se ukázalo, že pod stavbou se nachází hluboké vrstvy pískových sedimentů v kombinaci s podzemní vodou, což vedlo k nutnosti přepočítat statiku založení objektu. Protože je objekt navržen ve spolupůsobení plošného a hlubinného založení, bylo nutné stabilizovat zemní pláň štěrkovou sanací, aby se zvýšila její únosnost.
Architektonické řešení vychází z červenobílé funkcionalistické tradice města, kterou připomíná horizontální červená linka oddělující podlaží, bazénovou halu prosvětlují šestimetrová hliníková okna. Nosnou konstrukci tvoří vodotěsný železobeton typu „bílá vana“, který zajišťuje dlouhou životnost a odolnost proti průsakům. Vzduchotechnika je navržena s antikorozní ochranou a udržuje optimální vlhkost kolem 65 procent, aby se předešlo korozi a degradaci konstrukcí. Součástí projektu je také ekologický systém hospodaření s dešťovou vodou – ta se bude shromažďovat v retenční nádrži o objemu 60 kubíků a po úpravě bude využívána jako užitková. Vytápění zajišťuje napojení na městský horkovod, který minimalizuje energetickou náročnost provozu. Dokončení hrubé konstrukce je v plánu do konce roku 2025.
Nová Pastýřská odlehčí přetíženému centru Liberce
Zcela novou silnici v centru města má od začátku listopadu Liberec. Nová Pastýřská je součástí plánovaného vnitřního okruhu tohoto pátého největšího města v České republice a propojuje ulice Sokolovskou a Budyšínskou.
Metrostav 21/2025
Závod 8 Liberecký kraj
Nová Pastýřská odlehčí přetíženému centru Liberce
Zcela novou silnici v centru města má od začátku listopadu Liberec. Nová Pastýřská je součástí plánovaného vnitřního okruhu tohoto pátého největšího města v České republice a propojuje ulice Sokolovskou a Budyšínskou. Odlehčí tak dopravě na přetíženém Šaldově náměstí a v jeho okolí. Důležitou komunikaci dokončili stavbaři ze závodu 8 Metrostavu CZ pod vedením Roberta Johna.
Martina Vampulová, foto město Liberec
eště než se v letošním roce pustili do výstavby silnice, začali nejprve přeložkami inženýrských sítí a výstavbou nového parkoviště u Tržního náměstí s kapacitou 134 parkovacích míst (snímky). První část stavby, jejíž součástí bylo také vybudování retenční nádrže o objemu 320 m3, odlučovače ropných látek a dešťové kanalizace, probíhala v letech 2023 a 2024. Letos na ni navázalo vybudování 350 metrů dlouhé a 9 metrů široké komunikace, která propojila dva hlavní tahy v centru Liberce.
„Vzhledem k tomu, že se nacházíme v Liberci a stavba přecházela přes zimní období, byli jsme velmi omezeni klimatickými podmínkami. Kromě toho se během stavby objevil nesoulad polohy původních inženýrských sítí oproti předpokladu,“ říká vedoucí projektu. Práce zbrzdil i výskyt skalního masivu, tzv. liberecké žuly, který museli dělníci odfrézovat skalní frézou.
Tichý asfalt
Nová ulice získala podobu široké městské třídy a je komfortní pro všechny účastníky silničního provozu – vozidla, cyklisty i chodce. Její součástí je nová alej a cyklopruhy. Povrch tvoří tzv. tichý asfalt, což je vlastně asfaltový beton pro tenkou obrusnou vrstvu se sníženou hlučností. „Jde o asfalt, který se vyrábí smícháním silničního asfaltu a pryžového granulátu. Díky tomu je možné docílit snížení hluku až o 9 dB, což je vhodné zejména v městské zástavbě,“ upřesňuje Robert John.
Pastýřská ulice se stává součástí vnitřního městského okruhu a zároveň dalším místem, kde se podařilo propojit dopravu s upraveným veřejným prostorem.
Další stavby v Liberci
Metrostav je ale v Liberci podepsán i pod celou řadou dalších staveb. V současné době probíhá stavba Centra urgentní medicíny v areálu Krajské nemocnice Liberec nebo komplexní rekonstrukce a modernizace městského plaveckého bazénu. Z dalších již dokončených zakázek stojí za zmínku například rekonstrukce historického Liebiegova paláce, budovy URAN či výstavba nového parkovacích domu nedaleko sídla Krajského úřadu Libereckého kraje.
Pro klidnější centrum města
O výstavbě Nové Pastýřské se v Liberci mluvilo více než dvacet let, práce na ní ale začaly až koncem ledna letošního roku. Nová komunikace propojuje Sokolskou ulici s Tržním náměstím, kde se nachází městský bazén, který také prochází celkovou modernizací. Méně aut by mělo jezdit i kolem knihovny v Rumjancevově ulici a přes náměstí Dr. E. Beneše okolo divadla a historické radnice.
Divize 9
Metrostav 21/2025
Divize 9
Nové byty, kde malé nemá znamenat stísněné
Nedaleko stanice metra C Střížkov nelze přehlédnout velké staveniště, kde od léta pracují kolegové z divize 9 Metrostavu. Staví tu nový rezidenční projekt společnosti Daramis pod názvem L1FE house (vizualizace). Chytrý koncept tzv. micro-living má po dokončení nabídnout svým obyvatelům prostory pro společné trávení volného času a práci.
RED, vizualizace Daramis
oncept micro-livingu patří mezi výrazné současné trendy ve světových metropolích a představuje pro architekty výzvu, jak na několik málo metrů čtverečních vměstnat veškeré potřeby moderního bydlení. Projekt L1FE tak nabídne 350 bytových jednotek s promyšlenými dispozicemi v duchu „malé nemá znamenat stísněné“. Součástí budou ale také klasické a prostorné byty o velikosti 2+kk a 3+kk.
„Dokončení projektu je plánováno na konec roku 2027. Stavbaři nyní pracují na nosných vodostavebních železobetonových konstrukcích v úrovni podzemích pater 2.PP a 1.PP,“ říká vedoucí projektu Ing. Martin Jirota.
Dodejme, že pro developera Daramis naši kolegové v minulosti již stavěli například na rozhraní pražského Jarova a Hrdlořez několik etap bytových domů Zelené město či dříve stavbu bytového komplexu Karlín Park.
Zajímavosti
Metrostav 21/2025
Zajímavosti
Z výšky… Kalendář 2026
Pro rok 2026 vznikl vůbec první kalendář, který představuje 12 projektů napříč celou Skupinou Metrostav. U příležitosti 55. výročí Metrostavu, které si budeme připomínat v příštím roce, tak ukazujeme sílu týmové spolupráce i šíři našich dovedností na stavbách po celé Evropě.
Projekty najdete jak na povrchu, tak v podzemí, ale teprve z ptačí perspektivy vyniká jejich skutečný rozsah, rozmanitost a propojení s krajinou.
Snímky by nevznikly bez nejmodernější technologie dronů, která umožňuje pořizovat vysoce kvalitní velkoformátové fotografie. Většinu z nich připravil náš dvorní fotograf Petr Adámek. Kalendář se „rodil“ už během letošního jara a léta přímo v našem interním týmu a jeho formát je 580 × 400 mm.
Bc. Věra Štolová, foto Petr Adámek
Konference vodařů i energetiků
Ve dnech 19. a 20. listopadu se uskutečnily hned dvě zajímavé konference: v Hradci Králové vodohospodářská konference s mezinárodní účastí Vodní toky 2025 a v pražském Clarion Congress Hotelu mezinárodní odborná konference a výstava All for Power Conference 2025.
Kongres Vodní toky je fórum odborníků z oblasti vodního hospodářství, správy řek, povodí, plánování a správy vodních zdrojů, kde se diskutují aktuální výzvy, legislativa, technická řešení, výzkum a praktické zkušenosti. Hlavními organizátory je akciová společnost Vodohospodářský rozvoj a výstavba a Česká vědeckotechnická vodohospodářská společnost za spoluúčasti státních podniků Povodí a akreditace Programu celoživotního vzdělávání ČKAIT.
Letos, v rámci již 21. ročníku, se hovořilo například o extrémních hydrologických jevech a jejich dopadu na vodní zdroje a správu vodních toků či o odstraňování povodňových škod po zářijové povodni 2024.
Na konferenci vystoupil mimo jiné Ing. Lubomír Mik ze závodu 6 Metrostavu CZ a hovořil o náročné stavbě na východní hranici České republiky – plavební komoře Rohatec a jez Sudoměřice.
Energie v globálním kontextu
Letošní 19. ročník konference All for Power se zaměřil na energetické investiční celky, jaderné a klasické elektrárny, teplárny a na vývoj česko-slovenské energetiky v globálním kontextu. Konference patří mezi přední odborné akce zaměřené na energetiku, inovace a trendy v oblasti výroby a distribuce elektrické energie. Hlavním organizátorem je společnost AF POWER agency, společnost Metrostav DIZ je partnerem.
RED
Pomáháme řemeslům
Metrostav letos opět podpořil českou reprezentaci na mistrovství EuroSkills, největším evropském šampionátu odborných dovedností pro mladé profesionály.
Českou účast koordinuje Hospodářská komora ČR, která stojí také za nominačním šampionátem soutěže CzechSkills. Česká republika se evropské soutěže účastní teprve potřetí v historii a dohání tak země, které své talenty systematicky připravují už desítky let.
Ve středu 26. listopadu se národní tým setkal na Hradě s prezidentem ČR Petrem Pavlem a prezidentem Hospodářské komory ČR Zdeňkem Zajíčkem. Bylo zdůrazněno, že řemesla potřebují podporu a respekt a naši soutěžící jsou skvělým příkladem toho, že česká řemesla se v evropské konkurenci neztratí. Podpora mladých talentů je pro nás investicí do budoucnosti celého oboru. Speciální dík patří Ing. Josefovi Černému, který se účastnil soutěže jako expert pro Mariána Hulce, soutěžícího v oboru podlahář–parketář.
Z dalších stavebních řemesel se podařilo na soutěž nominovat a účastnit soutěžícím v oboru instalatér/topenář, obkladač a malíř/dekoratér.
Mgr. Jana Kořínková
Lávka u Nového Boru osazena
Stavbaři závodu 8 Metrostavu CZ během víkendu 15. a 16. listopadu osadili novou dřevěnou lávku (foto) přes hlavní tah I/9. Jde o nejsložitější úsek druhé etapy cyklostezky Lípa Bor na kole.
Operace proběhla podle plánu – třicet metrů dlouhou celodřevěnou obloukovou lávku se zavěšenou mostovkou během víkendové uzavírky na hlavním tahu osazovaly dva jeřáby.
„Plná uzavírka silnice začala v sobotu 15. listopadu v osm hodin ráno a práce byly dokončeny cca v 17 hodin za tmy. Tím byla osazena hlavní konstrukce oblouků a mostovky. V neděli probíhaly práce na oplechování nosníků a zřízení mostovky a hotovo bylo podle nastaveného harmonogramu v neděli 16. listopadu ve 12 hodin. V případě, že by byly práce o týden posunuty, už by nebylo možné je dokončit z důvodu nepříznivého počasí, kdy mrazy dosahovaly −10 ºC a sněžilo. Důležitá byla výborná spolupráce celého týmu. Jak montáží, tak obou jeřábníků při spojení obloukových nosníků, která dopadla na jedničku. Na zajímavost se přišla podívat řada místních obyvatel,“ popisuje vedoucí projektu Robert John.
Směrem k novobosrké Amazonii
Most přenese cyklostezku přes hlavní tah a do budoucna umožní bezpečné propojení Nového Boru s Pihelem. Práce probíhají od poloviny srpna, hotové jsou přípravné terénní práce a podklady podél silnice I/9. Lávka nyní propojí trasu s místem, kde v příštím roce vzniknou dřevěné povalové chodníky přes tzv. Novoborskou Amazonii. Trasa se zde napojí na první část cyklostezky, kterou město otevřelo v roce 2023.
Most má být výrazným architektonickým prvkem celé stezky. Dřevěná konstrukce s obloukem bude působit přirozeně v krajině a zároveň nabídne moderní a bezpečné řešení pro cyklisty i chodce.
RED, foto Petr Germanič
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Velká proměna Smíchova
Každý, kdo projíždí pražským Smíchovem, si musí všimnout masivní výstavby. Probíhá zde rekonstrukce nádraží Smíchov, na které pracují jako lídr sdružení kolegové z Metrostavu TBR a v rámci projektu Smíchov City stavbaři divize 1.
Metrostav 21/2025
Fotoreportáž
Velká proměna Smíchova
RED, foto Petr Adámek, Make Pro
Každý kdo projíždí pražským Smíchovem, si musí všimnout velkého množství věžových jeřábů a masivní výstavby. Probíhá zde rekonstrukce nádraží smíchov, na níž pracují jako lídr sdružení kolegové z Metrostavu TBR a v rámci projektu Smíchov City stavbaři divize 1 Metrostavu.
Na nádraží Smíchov v Praze stavbaři Metrostavu TBR ve sdružení rekonstruují nástupiště a budují nové čtvrté, pokládají nové koleje a pracují také na obou podchodech. Jde o mimořádně náročnou akci, která probíhá za plného provozu a v souběhu s dalšími projekty v okolí.
Most přes Nádražní ulici již má z poloviny novou konstrukci, která vznikla v areálu závodu 2 Metrostavu DIZ v Horních Počernicích. Dne 13. listopadu proběhla na nové polovině mostu statická zatěžovací zkouška. Lokomotiva po ní přejížděla a zastavovala na různých místech, aby bylo možné přesně změřit průhyb pod zátěží i následný návrat do původní polohy.
V rámci rekonstrukce nádraží stavbaři pracují na nové lávce pro pěší přes kolejiště, která znovu propojí Smíchov s Radlicemi.
Staveniště upoutá velkým počtem jeřábů, část z nich i pro výstavbu nové městské čtvrti Smíchov City.
Spolu s Metrostavem zde působí několik velkých stavebních firem. Záměr, na němž se podílejí kolegové z divize 1 Metrostavu, přetváří dvacetihektarovou plochu bývalého nákladového nádraží na Smíchově v moderní, udržitelnou a pulzující městskou čtvrť 21. století.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Radim Mana
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
XY_Název – Fotogalerie
Lorem Ipsum
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Ročník 2023
Stavba na 71 hektarech
V blízkosti závodu Škoda Auto u Mladé Boleslavi vznikly díky týmu divizí 1 a 8 Metrostavu tři výrobní a skladovací haly s rozsáhlými dopravně-obslužnými plochami.
Gigant mezi jeřáby zastřešil v Litvínově novou plaveckou halu
Při zastřešení nové plavecké haly v Litvínově byl nasazen jeden z největších jeřábů v České republice.
Nová Pastýřská odlehčí přetíženému centru Liberce
Zcela novou silnici v centru města má od začátku listopadu Liberec. Nová Pastýřská je součástí plánovaného vnitřního okruhu tohoto pátého největšího města v České republice a propojuje ulice Sokolovskou a Budyšínskou.
Velká proměna Smíchova
Každý, kdo projíždí pražským Smíchovem, si musí všimnout masivní výstavby. Probíhá zde rekonstrukce nádraží Smíchov, na které pracují jako lídr sdružení kolegové z Metrostavu TBR a v rámci projektu Smíchov City stavbaři divize 1.
21/2025
V blízkosti závodu Škoda Auto vznikly tři výrobní skladovací haly s rozsáhlými dopravně-obslužnými plochami. Gigant mezi jeřáby zastřešil v Litvínově novou plaveckou halu. Fotoreportáž: velká proměna Smíchova.
20/2025
Kompletně zrekonstruovaná výpravní budova v železniční stanici Františkovy Lázně slavnostně otevřena. Stavbaři dokončují nosné konstrukce nové budovy Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati (UTB) ve Zlíně. Velká pocta v Rudolfinu aneb naše tituly v soutěži Stavba roku 2025.
19/2025
Unikátní opravy interiéru památkově chráněné budovy Pedagogické fakulty Univerzity Hradec Králové. Technicky nejsložitější fáze výstavby mostu v Pirně ukončena. V Táboře vzniká druhá ledová plocha. Jako jediná v kraji bude přístupná i pro parahokej.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
18/2025
Největší nákupní centrum v Karlových Varech se otevírá veřejnosti. V České Vsi na Jesenicku startuje rekonstrukce krytého bazénu. Na most přes fjord byl nasazen největší lodní jeřáb v Evropě.
17/2025
Po necelém roce byly předány nové prostory špičkového pracoviště v českobudějovické nemocnici. V Hluboké nad Vltavou byla slavnostně zprovozněna nová lávka. Baťův kanál je splavný až do Hodonína.
16/2025
S novým školním rokem odstartovala výuka ve svazkové škole Vida v Chýni. Rekonstrukce a dostavba ikonického hotelu na Václavském náměstí. Start ražby u Jílového pro středočeskou část budoucí dálnice D3.
14–15/2025
Moderní železniční koridor: trať mezi Bubny a Výstavištěm v provozu! Ze Zámeckých koníren v Karviné vzniká nové kulturní centrum. Letní příloha: lidé Metrostavu a jejich koníčky.
12–13/2025
Stavbaři divize 3 u klíčového momentu v rámci konverze historického areálu Nuselský pivovar – otevření nové pasáže s obchody. V Třinci vznikne třetí nejmodernější linka na třídění odpadu. Z původní budovy nádraží Bubny bude pamětní místo.
Příloha 2025 křížovky
11/2025
Stavbaři Metrostavu DIZ za rekordně krátkou dobu pouhých 14 měsíců vybudovali v Nymburce nový areál drážního Hasičského záchranného sboru (HZS). Tým divize 9 v resortu Dolní Morava dokončil další Apartmánový dům. Fotoreportáž: luxusní hotel v centru Prahy po rekonstrukci.
10/2025
Kousek od stanice metra Opatov začal závod 8 Metrostavu DIZ budovat parkovací dům P+R. Zhruba po 14 měsících se slavnostně otevírá zrekonstruovaný areál letního koupaliště Polanka v Třebíči. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2025.
09/2025
Tým Metrostavu TBR 13. května slavnostně zahájil stavbu první rekonstruované části Libeňského soumostí. Azylový dům v Přerově vznikl v rekordním čase. Fotoreportáž: Metrostav Párty 2025.
08/2025
Perla českého brutalismu v Pařížské, bývalý hotel InterContinental, se otevírá. Startuje modernizace hradecké chirurgie. Plavební komora v Hoříně vítá malá plavidla.
07/2025
Programová konference TEK 2025: další strategie a směřování firmy. Divize 1 v Praze dokončuje přes 300 nájemních bytů. Glajcha unikátního pracoviště Masarykovy univerzity v Brně.
06/2025
Na pražském Petříně startuje rekonstrukce lanové dráhy, do které se pustí kolegové z Metrostavu DIZ závodu 6. Dceřiná společnost Metrostav Norge se pouští do zatím největší zakázky na skandinávském trhu. Stavba Arktidy začala poklepáním na led.
05/2025
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, mottem letošního ročníku bylo „Strategie pro stabilní růst“. Rozhovor s geologem na čelbě Martinem Kříhou. Na jez Sudoměřice se vrátily vody Radějovky.
04/2025
Stavbaři Metrostavu Norge dokončili svou největší zakázku v Norsku – tunel Grenland. Betonáři divize 6 realizují rozsáhlou dodávku železobetonu u výstavby nové arény v Brně. Kolegové z Metrostavu TBR pracují jako lídr sdružení na výstavbě Dvoreckého mostu, který propojí oblast Podolí se Smíchovem.
03/2025
Tým Pavla Szmeka ze severomoravského regionu závodu 1 Metrostavu DIZ zahájil v Třinci stavbu velkého výzkumného centra. Čistička v Hamrech prošla modernizací, Sázava bude čistší. Strategicky významná stavba v Hněvicích.
02/2025
Podrobnosti o stavbě nového pavilonu pro lední medvědy v Zoo Praha. Podílíme se na stavbě zařízení pro energetické využití odpadu v Komořanech. Další jez v centru Prahy hotov s předstihem.
01/2025
Reportáž z náročného přesunu staré mostní konstrukce v Münsteru. Novoroční pozdrav generálního ředitele Metrostavu Ing. Jaroslava Herana. Fotoreportáž: Raziči zahájili rok 2025 výhrou.
22/2024
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav. Kolegové divize 9 předávají další stavby na Dolní Moravě. Tým Metrostavu Norge buduje v Norsku gigantické kaverny.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007