Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 04/2007, Strana 1
Na Rohanském nábří v Praze vyrostl polyfunkční
dům River Diamond. Kroobchodních ploch v íze-
mí a dvoupodlažních podzemních garáží s více než 350
parkovacími místy obsahuje zejména 230 luxusních
bytů v sedmi nadzemních patrech a střních nástav-
bách s terasami. Jako broený diamant odráží stlo
do všech stran, tak velmi členitá a různorodá fasáda
River Diamond tříští objemnou hmotu domu, který
skrý pohodlné bydlení se zajímavými výhledy na
Vltavu i na vrch Vítkov.
„Kombinace a detaily spojení materiálů na fasádě byly
asi nejsložijší čás stavby, zmínil vedoucí projektu
Václav Meisner z divize 9. Abychom mohli dům a jeden
jeho ukázkový byt loni na podzim představit v rámci
výstavy Designblok, museli jsme v edstihu dokončit
mělký bazén, který uzavírá jedinou volnou stranu atria
mezi křídly budovy s půdorysem do tvaru U. echen
další poebný stavební materiál a zahradní dekorace
včetně mnohatunových balvanů jsme pak do vnitrobloku
přenášeli přes střechu bočních křídel pomocí velkého
mobilního jeřábu,doplnil Václav Meisner výčet zajíma-
vostí z průběhu výstavby.
K Vltavě otoče atrium budovy (foto č. 1) nabíd-
ne obyvatelům River Diamond kromě již zmiňovaných
kamenných dekorací i odpočinek mezi šesti atypickými
bazénky s celkem šestnácti podsvícenými vodotrysky,
mola a lávky z exotického dřeva, řadu předzahrádek pro
spodní mezonetové byty, stromy a rozmanitou zel
udržovanou automatickým závlahovým systémem.
Z celé stavby je skutečně nejzajímavější její fasáda.
Již ídlo je ze strany ilehlé ulice obloženo lý-
mi pískovcovými deskami a jako pevná hmota opticky
naznačuje íbuznost se sousedními budovami Nile
House a Danube House (foto č. 2). Dvě boční křídla, kol-
k řece, jsou tvarově daleko bohaí. Architekt pro ně
použil motiv uskočených horních podlaží, rytmicky opa-
kovaných arkýřů a balkonů. Jejich fady s probarvenou
omítkou jsou tvarově vertikálně i horizontálně členěné,
obložené pláty děného předztralého a titanzinkové-
ho plechu, obkladovými deskami dřevěného vzhledu a se
spoustou oken a prosklených ploch i bradlí.
Druhá, dokončovací etapa stavby, jež navazovala na
zemní práce a založení provedené pracovníky divize 7,
začala před dvěma lety a kromě divize 9 se na ní podílela
i divize 6, která vztila všechny železobetono kon-
strukce. Sedisko TZB divize 9 zde vybudovalo veškeré
technologie a divize 1 doplnila zámečnické konstrukce.
Nad rámec stské protipovodňové ochrany karlín-
ského ehu budou River Diamond chránit i objektové
protipovodňové vaky, které pohodlný život zdejších oby-
vatel doplní i o záruku bezpečnosti.
L e n k a S v o b o d o v á , f o t o J o s e f H u s á k
Nejluxusnější na svě
Prský hotel Riverside, který před pěti lety z žného
činžovního domu přestavěla divize 6 Metrostavu, obsadil
osmé místo v kategorii nejluxusnějších hotelů na svě
v hodnocení Traveler´s Choice Award Winners 2006,
jež každoročně sestavuje portál TripAdvisor. Ve stovce
nejlepších byl čtvrtý nejpřepychovější z celé Evropy,
vítězem v této kategorii se stal hotel Rangali Island
na Maledivách, součást Hilton Maldives Resort & Spa.
Zahranič
spolupráce
V únoru letošního roku
zástupci DDM Group v čele
s generálním ředitelem
Doprastavu Ing. Dušanem
Mrázem navštívili Spojené
arabsemiráty a jednali
zde o spolupráci a o nových projektech firmy Gulf
Doprastav Company, dceřiné společnosti Doprastavu,
která působí v emirátu Abu Dhabi. Jednání o dalších
obchodních příležitostech týkajících se projektů dopravní
infrastruktury zejména v Dubaji vedli i s investorem
RTA – Roads & Transport Authority.
Sáblíková drtí soupeřky
Rychlobruslařka Martina Sáblíková, kterou významně
podporuje i Metrostav, si po vítězství na mistrovství Evropy
a ve světovém poháru připsala další výrazný úspěch i na
světovém šampionátu ve víceboji a na oválu v Erfurtu.
V nizozemském Heerenveenu ies zdravotkomplikace
obsadila krásné páté místo. Na své nejoblíbenější
pětikilometrové trati byla nejlepší a časem 6:49,31 minuty
překonala svůj osobní rekord i rekord dráhy a dosáhla
etí nejrychlejší výsledek všech dob. Na pětikilometrové
trati o týden později podobně excelovala i v Erfurtu, kde
s časem 6:50,39 o 19 sekund vylepšila rekord dráhy, a má
tak velké šance na celkové vítězství v seriálu na dlouhých
tratích. ed závěrečným lem v Calgary vede Sáblíková
o 78 bodů před německou legendou Claudií Pechsteinovou.
Ptáme se: Ivo Kukly, vedoucího
armozávodu divize 6 str. 2
Na jadranspobří po českém
mos str. 2
Pardubice se mění v moderní
metropoli str. 3
Fotoreportáž: Metrostav vybojoval
postup do finále str. 4
Technicko-ekonomická
konference 2007
více v příloze
27. února 2007 / 4 / XIX
M E T R O S T A V A . S . Č L E N D D M G R O U P
K R Á T C E / A K T U Á L N Ě
Diamant na vltavském břehu
1
2
Jízda do II. poločasu
Po dokoených kolejích trasy metra IV. C2 projel ve
čtvrtek 15. února v rámci technické jízdy prvvagon.
S podstatnou čás budovaného úseku mezi stanice-
mi Letňany a Ládví se totiž i to íležitosti mohli
seznámit nejen novináři, ale také stupci pražského
magistrátu a městských částí Praha 8 a 9, Dopravního
podniku hlavho sta Prahy, společností Inženýring
dopravních staveb a Metroprojekt Praha a nechyběli
pochopitelně ani zástupci sdrení Metro IV. C2 – tedy
firem Metrostav, Skanska CZ a Subterra, které více než
4,5 km dlouhý úsek metra staví.
Ve stanici Letňany, kde pracovníci naší divize 8
přistavili vagon tažený dvěma dieslovými lokotraktory
(viz foto), nejprve echny hosty ivítal pražský radní
pro dopravu Radovan Šteiner, který ocenil, že práce na
novém úseku trasy C probíhají i es obtíže s financová-
ním stavby podle plánu. „Celkové náklady ve výši zhruba
15,5 mld. korun nese město od pátku z devadeti
procent na svých bedrech, ale doufám, že současná vláda
bude pražskému metru věnovat více pozornosti i financí.
Dneštechnická jízda je symbolickým startem do druhé-
ho poločasu výstavby. Na celé trase je teba instalo-
vat veškeré technologické soubory a stavbaři tamusí
echny tři stanice i jejich bezprosední okolí dovést do
podoby, jakou požadují architekti a projektanti. Věřím, že
i tato fáze prací proběhne bezproblémově a že první sou-
pravy metra vyjedou s cestujícími na trať v červnu 2008,“
řekl Radovan Šteiner.
d a l š í i n f o r m a c e v e f o t o s l o u p k u n a s t r . 2
ležité dostavby
v River City Prague
Součástí velkých staveb bývají i prostory pro komerční
pronájem, ktev době kolaudace ještě často neznají
svého provozovatele a přesný účel užití. Rozlehlej-
ší komplexy zase časem doplňují komunikace nebo
drobné stavby, které nemohly být dokončeny součas
s hlavními budovami. Stavební ruch se proto do tako-
vých areálů vrací i poté, co už jeho ostatní části pulzují
normálním pravidelným životem. Stejný osud potkal
i stavbu Nile House v areálu River City Prague.
Do univerzálních nájemních prostor přízemí admini-
strativ budovy Nile House tak od ezna do srpna
loňského roku divize 3 pod vedením Ing. Stanislava
Červeného dostavovala bistro „Foodoo“ (viz foto) a do
celého areálu River City nydokončuje podzemní auto-
mobilovou komunikaci včetně přilehlých zázemí.
d o k o n č e n í n a s t r . 3
Rekonstrukce přinesla
do centra větší ruch
Od loňského září v centru Prahy na rohu Hybern-
ské a Dlážděné ulice tým Ing. Stanislava Červeného
z divize 3 provádí rekonstrukci dvou spojených budov
z konce 19. století. Za necelý rok stavby se dispozičně
nevyhovující administrativní objekt změní na moder
sídlo Spvy železniční dopravní cesty.
Obě přestavované budovy mají šest nadzemních a d
podzemní podlaží s celkovou plochou přes 9000 m².
Jejich půdorysy ve tvaru U jsou propojené a vytvářejí dva
vniní dvory, historizující fasády do ulic jsou bohatě čle-
něné rizality a balkony. Nacházejí se v Pražské památkové
rezervaci a podléhají ochraně vyplývající ze zákona.
Kanceláře ve více než stoletých budovách byly z dneš-
ního pohledu rozmístěny nesystematicky a téměř echny
byly průchozí. Rekonstrukce proto řeší zejména jejich
dispoziční úpravu do dnešního kvalitativního standartu
a doplňuje je potřebnou kapacitou hygienických zízení
včetně WC pro osoby s omezenou schopnos pohybu.
Vybourání stěn sedového světlíku a doplnění stropů do
plné plochy okolního půdorysu zajistí požadované zdvo-
jení únikových cest, nový průběh chodeb také výraz
zlepší možnost pohybu po objektu.
Komerční prostory v ízemí obou domů budou
upraveny tak, aby vyhověly současným hygienickým
požadavkům i na provozování restaurace, a o jejich kon-
né podobě rozhodnou budoucí nájemci.
d o k o n č e n í n a s t r . 3
Metrostav_4_07.indd 1 2/26/07 10:39:07 AM
Metrostav Metrostav 04/2007, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 04/2007, Strana 1
Metrostav Metrostav 04/2007, Strana 2
Metrostav Metrostav 04/2007, Strana 3
Metrostav Metrostav 04/2007, Strana 4
Metrostav Metrostav 04/2007, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 04/2007, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 04/2007, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 04/2007, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (213 ms)

Rendering Strana 2 (104332): (0/1) (207 ms)

Rendering Strana 1 (104331): (0/1) (241 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3169/vth121002-1.jpg

 i3169/bg104331.svg

 i3169/vth121003-1.jpg

 i3169/vth121004-1.jpg

 i3169/vth121006-1.jpg