Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 04/2014, Strana 1
Komplexní analýza stávajících opaení
Útvar interho auditu vespolupráci sexterm poradcem
prořuje možnost využít vrámci koncernu Skupiny
Metrostav pravidla vztahující se kzákonu č. 418/2011 Sb.,
která jsou vsoučasnosti platná vMetrostavu. Pro
itom komplexní analýzu, jež se zabývá posouzením
dostatečnosti aúčinnosti stávajích opatření adoporučí
jejich případné doplnění včetně zsobu účinné kontroly.
Poodsouhlasení vedem koncernu se výsledky šetře
stanou podkladem pro aktualizaci organizačně-řídící
dokumentace, sníž jsou pravidelně seznamováni
zaměstnanci vrámci školení akurzů pořádaných Centrem
vzdělává Skupiny Metrostav.
Darujte krev
Zaměstnancům Metrostavu
ifirem jeho Skupiny
se pokratší odmlce už
pošestnáctéotevírá možnost
dobrovolně darovat krev.
Vpátek 11. dubna dora
výjezdový tým zÚVN Praha
poprvé doCentra vzdělávání Skupiny Metrostav vpříze
Palmovka ParkuII vKoželužské ulici. Předem děkujeme
všem, kdo si tento tern poznamenají dokalendáře, aby
se jako obvykle asi 14 dní před akcí naodběr přihsili
prostřednictvím firemního intranetu.
Zkušební Blowerdoor test
Nastavbě Výukového avýzkumného centra UK vHradci
Králové, kterou řídí divize 9, prohl 12. února zkušeb
Blowerdoor test. Odborci zde zadohledu specialistů
zúseku výrobně-technického ředitele Metrostavu prořili
jednu místnost, aby ještě před dokoením fady odhalili
probmová místa, kde by mohla být obálka budovy
netěsná, a mohli na ně předem upozornit dodavatele.
Titul nabeton
Vbřeznu se uskuteční další
i semiře z5. rku
Beton University, které jsou
zazeny doakreditovaných
programů vprojektech
celoživotního vzdělává
ČKAIT aČKA. VPraze 13.3.
avOstravě 27.3. se bude konat semiř opro
betonových konstrukcí. Seminář obetonech pro dopravní
stavby se uskutní 20.března v Jihlavě a na obou se
budou polet specialisté z TBG Metrostav i z Metrostavu.
c informací najdete nawww.betonuniversity.cz.
xxxx
více ve fotoreportáži na str. 4
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
KRÁTCE / AKTUÁL
Život vkrálovství sněhu
Stálá spolupráce
Mezi uchazeči odostavbu 3. a4. bloku Jaderné elek-
trárny Temelín patří kfavoritům americká firma Wes-
tinghouse. Metrostav je jejím exkluzivním partnerem
pro dovku kompletní stavební části projektu.
„Pro přípravu nabídky dotendru vyhšeného společ-
ností ČEZ jsme vytvili samostatný tým avyužili desítky
našich specialistů ipracovků z dciných společnos.
novali tisíce hodin slitým výptům, zpracování do-
kumentace pro zásady organizace výstavby, jednání se
stupci firem Westinghouse, Toshiba ispotenciálními
subdodavateli. Prostředky, které jsme na tuto činnost
vynaložili, se už pohybují vřádu milionů korun,“ říká ob-
chodní ředitel Metrostavu Ing.Milan Veselský.
Na kompletní nabídce pro ČEZ, jež zabrala na 12 tisíc
stran a vážila přes 250 kilogramů, usilovně pracovalo
měř 300 odborků z firmy Westinghouse a jejích
partnerů. Početný tým nadále spolupracuje i na přípravě
realizace projektu. O náročnosti zadávacího řízení sí
také doba jeho trní, která již přesáhla 19 měsíců.
Je pro nás c, že našim dovednostem věří tak vý-
znamná americká firma, jíž bezpochyby Westinghouse
je, avybrala si nás kespolupráci. Tento projekt pro nás
edstavuje výzvu dokázat, že jsme schopni zvdnout
vysoce nárnou stavbu, kde budeme muset koordinovat
práci tisíců pracovků možná odstovek subdodavatelů,
zdůrauje generální ředitel Metrostavu Ing.Pavel Pilát.
Plánovaná dostavba elektrárny Temelín by dala Metro-
stavu a potažmo celému českému stavebnictví příležitost,
aby se odrazilo ode dna, k němuž padá již od roku 2008.
Zároveň by byla šancí na osvojení nových progresivních
technologií. Proto vedení Metrostavu věří, že i přes ne-
ustálé odsouní vyhodnocení tendru padne v dohled
době zásadní rozhodnutí, a společnost je spolu s firmou
Westinghouse připravena převzít odpovědnost za dostav-
bu tohoto potřebného projektu.
Další informace opřípravě na dostavbu Temelína as
souvisejících aktivitách Metrostavu najdete v následují-
ch číslech firemních novin a nawww.metrostav.cz.
Martino, děkujeme a gratulujeme!
Obhajoba zlaté medaile z Vancouveru na tikilome-
trové trati se Martině Sábkové povedla. Ze zimních
olympijských her v Si si letos přivezla i stříbro ze
3000 m. Nejlepší stové rychlobruslařce nadlouhých
trach pokoval 27. února zaperfektní reprezentaci
také Ing.Milan Veselský (foto), obchodní ředitel Me-
trostavu – společnosti, která Martinu podporuje už
osm rokem. Vyil tak igratulaci aání zdraví,
štěstí ipevných nervů dodalších let odostatch za-
městnanců firmy. Všichni blahopřejeme!
1 2
Ptáme se: Jiřího Paulera, vedoucího
projektu z divize 9 str. 2
Stavba pro zvýšení bezpečnosti
jaderné energetiky str. 2
Mohutná schránka pro nejmodernější
laser na světě str. 3
Rekonstrukce za provozu značkové
prodejny košil str. 3
Slovensko není úkol, ale
velká příležitost
více v článku na str. 2
5. března 2014 / 4 / XXVI
Island je považovaný za zemi ohně a ledu. Kolegové zdivize 5, ktí na jeho východě razí tunel Norðfrður, se naštěstí na stavbě se sopkami či gejry trápit nemusejí. Zato velmi
doe znajísníh, vítr a mráz. Jejich nadvdu překonávají nejen při práci, ale i ve volm čase. Jak se žije na Islandu vzimě, přibližuje fotoreportáž na straně 4.
Metrostav se připravuje na ražby tunelu Žilina
Pracovníci divize 5 usli ve sdružení vsoutěži na do-
stavbu jho dálničního obchvatu Žiliny. Jejich podíl
na zazce zam zahrnuje ražbu jedné tunelové trouby
685 m dlouhého tunelu, je však možné, že by ni tune-
ři mohli na dálnici D1 vúseku Hričovské Podhradie
Lietavská Lúčka pracovat i na dalších dílech. Stavba
slavnostně začala 20. února, skoit by měla za 4 roky.
Podíl Metrostavu ve sdružení,které postaví 11,32km
dlouhý úsek slovenské dálnice D1 se dma tunely
a11mosty (foto č. 1), se pohybuje vřádu procent, c
zhruba odpovídá objemu prací na severním tubusu tune-
lu Žilina. Sdrení firem STRABAG, Metrostav a Váho-
stavSK, které vede Doprastav, však pvě vtěchto dnech
vybírá dodavatele dalších tuneřských prací – nejen pro
jižní troubu tunelu Žilina, ale i pro celý tunel Oiarsko,
jehož dva tubusy budou měřit po 2367 m. Počet kolegů,
ktí by mohli u našich východních sousedů pracovat, by
se tak mohl oproti soasným předpokladům jtě zvýšit.
„Se zahájením ražeb počítáme letos vříjnu, zatím při-
pravujeme projektovou dokumentaci a plánujeme zařízení
staventě. Je to pro nás složitější než obvykle, protože
zde budeme poprvé stavět tunel metodou design&build,
tedy podle Yellow FIDIC,“ říká Ing. Pavel Bürgel zdivize5,
který prozatím výstavbu slovenského tunelu Žilina vede.
Hlavním zástupcem Metrostavu v řízení celé stavby je
jeho kolega Ing. Stanislav Sibert.
Ražby tubusů proběhnou NRTM dovrchně zezápadní-
ho portálu s asi měčním odstupem. „Budeme razit pod
ochranou ocelových mikropilotových deštníků a čelbu
uvažujeme horizontálně členit na kalotu, oří adno smi-
nimálními odstupy, aby byl rychle uzavírán celý profil,“
popisuje Ing. Bürgel a vystluje: „Čeká nás totiž slitá
geologie. Dúbravu, kterou tunel překonává smaximálním
nadložím 30 m, tvoří flyšové pásmo povrchově navětra-
ch jílovců a pískovců se šrky. Horninu proto budeme
rozpojovat strojně a definitivní osní obou trub provede-
me spomocí jednoho bednicího vozu. Předpokme, že
bude železobetonové s mezilehloufóliovou hydroizolací.“
Stavbu úseku D1 Hrovské PodhradieLietavská Lúč-
ka slavnostně zahájil 20. února vŽilině ministr dopravy,
stavebnictví a regionálního rozvoje Slovenska Ing. Ján
Počiatek. Při této příležitosti poznamenal: „Začali jsme
budovat další rozhodující úsek, který scelí dálnici D1 azá-
roveň vysvobodí Žilinu a její okolí z dopravho sevření.
Jeho význam samoejmě jtě naroste po dobudová
tunelu Višňové, který pnujeme začít stavět do poloviny
letošního roku.“ Jeho slova pozorně sledoval i ředitel naší
divize 5 Ing. Roman Fuksa (foto č. 2 vpravo). U tohoto asi
7,5 km dlouhého tunelu totiž razi Metrostavu pracovali
na pzkumné štole a divize 5 se ve sdrení zúčastnila
isouže na jeho stavbu. Její vítěz zatím nebyl potvrzen.
red, foto archiv stavby
Metrostav_04_2014.indd 1 3.3.14 12:20
Metrostav Metrostav 04/2014, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 04/2014, Strana 1
Metrostav Metrostav 04/2014, Strana 2
Metrostav Metrostav 04/2014, Strana 3
Metrostav Metrostav 04/2014, Strana 4
Metrostav Metrostav 04/2014, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 04/2014, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 04/2014, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 04/2014, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (524 ms)

Rendering Strana 2 (102885): (0/1) (516 ms)

Rendering Strana 1 (102883): (0/1) (552 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3002/vth119240-1.jpg

 i3002/bg102883.svg

 i3002/vth119242-1.jpg

 i3002/vth119244-1.jpg

 i3002/vth119246-1.jpg