Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 04/2014, Strana 3
Metrostav Metrostav 04/2014, Strana 4
Island je krásná země, ale v jinou rní dobu
Na stavbě tunelu Norðfjörður pracuje v osmitýdench turnusech a v šesti směnách na 50 razů a techniků divize5
ztýmu Ing.Aleše Gotharda. Od Prahy je dělí přes 2600 km. I když se teploty v Česku a na Islandu letos koncem
února podobají – jen přes den je u nás o pár stuů víc – shové podmínky obou zemí se opravdu, ale opravdu lí.
U nás v současnosti leží nejvíc sněhu na Labské boudě – asi 70 cm. V islandském městečku Eskifrður, kde polovina
kolegů bydlí, je shová pokrývka stejná, ovšem u hladiny me. Asi 600 m nad ní u tunelu Oddsskarð (fotoč. 1),
jenž je soástí cesty z Eskifjörður do Neskaupstaður, kde sídlí zbytek osádky Metrostavu, měří jeho vrstva až 6 m,
a to bez závějí a lavin, které tuto jedinou spojnici města Neskaupstaður se zbytkem světa často uzarají ina několik
dní. Práce divize 5 na Islandu zatím nejc pokrily z portálu Eskifjörður, odkud raziči (foto č. 2, 3) vyrazili už více
než 700 m tunelu. Brzy vyzkoušejí i novou metodu odtěžby, kterou navrhl zdejší partner, firma Surverk – kolové
naklade při ní zatáhnou k čelbě dva 16nápravové dopravky, nalí do nich asi 288 m³ horniny z celého odpalu
a vytáhnou je ven (foto č. 4). „O životě mimo práci (foto č. 5–7) toho není příliš co říct. Pracujeme od ponlí do
nele ráno, a prote je zde v tuto roční dobu velmi špatné pasí a brzy tma, ani nás to netáhne ven. V létě to snad
bude lepší,“ říká Ing. Gothard, autor fotoreportáže. Z jeho snímků je patrné, že život na Islandu není žádný med.
Ještě že tu kolegové mají dobrou kuchařku (foto č. 8) a techniku, jež jim umožňuje kontakt s rodinou (foto č.9).
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
Tři měsíce pomoci
Cyklon Haiyan, který vloni 8. listopadu zpustošil roz-
hlou část Filipín, si vyžádal přes 6200 otí, zničil
ce než 1,1 milionu domů a téměř šest milionů lidí
ipravil oživobytí. Mezi humanitární pomocí zcelého
sta dorazily dopostené oblasti iprostředky zve-
řejné sbírky SOS Filipíny, kterou vyhlásila nevlád
nezisková organizace Člověk vtísni (ČvT). Zaměstnan-
ci Metrostavu do ní přisli částkou 157 000 korun,
kterou vedení firmy zdvojsobilo.
Ze zpvy, kterou zástupci Člověka vsni vydali za-
čátkem února, vyplývá, že nakontě sbírky SOS Filipíny
se dosud shromáždilo 18,3 milionu korun. Spolu s500ti-
síciKč, které Člověk v tísni uvolnil zfondu svého Klubu
átel, už tyto prostředky pomohly 35000 lidí v oblastech
postených katastrofou. Stnky www.clovekvtisni.cz
tuto pomoc rozepisují, aby měl každý konkrétní představu
otom, k čemu jeho peze pomohly:
10000 lidí dostalo potravinovou pomoc
5000 lidí ČvT pomohl zajistit provizorní přístřeší
1550 lidí se účastnilo vejných prací, při nichž si od-
klízením trosek vydělali nazajištění nejzákladnějších
poeb pro své rodiny (celkem pomoc pro 8000 li)
25 km cest do vesnic a obcí bylo zpřístupněno díky
odklizení trosek anapadaných stromů
3 nové dřevěné mosty umožnily přístup doodříznu-
tých oblastí
30 vejných prostranství bylo vištěno odtrosek
64 tříd základních škol ČvT opravuje
69 latrín u škol či klinik ČvT opravuje aslouží více
než 3000 li
2 zdravotní sediska byla vyčišna odtrosek aopra-
vena, sloí více než 1200 obyvatelům
4 denní centra pro děti jsou opravena
Pomoc je naFilipínách stále zapotřebí. Složitou situaci
vpostených oblastech ještě navíc letos vlednu zkompliko-
valy vytrvalé lijáky avětry. Přísvky je stále možné polat
na konto sbírky SOS Filipíny 37893789/0300 nebo pro-
střednictvím DMS vetvaru DMS FILIPINY načíslo 87777.
Děkujeme všem, kdo pomohli, pomáhají a pomohou.
Cyklisté jsou vítáni
Až 60 cyklistů může od 1. března 2014 naz parkovat
svá kola v podzemních gažích noho sídla Me-
trostavu ajeho Skupiny. Pohyb po Palmovka ParkuII
jim omezují závazné pokyny, které jsou zveřejněny
na intranetu Metrostavu spolu s doprav-provozním
řádem garáží a půdorysným scmatem prvního pod-
zemního podlí objektu s vyznenými místy pro
uložení jízdních kol.
Ten, kdo pojede do práce na kole, najde parkovací
místo pro sj dopravní prosedek vprvním podzemním
podlaží vlevo u vjezdu do garáží, dále potom vedle výta-
hových šachet B, C a C3. V PPII je k dispozici 60 parko-
vach stojanů, při zaplnění všech sní je možné zavolat
recepci objektu a pádat onáhradní uschování kola.
Parkovat kolo v podzemí PPII tak může každý uživatel
PPII s přidělenou vstupní kartou, která má přístupová
práva roířená ovstup avýstup z garáží. Zájemce opar-
kování jízdního kola, který nemá přístup do garáží sau-
tem, proto musí o mnost využívat parkovací stojany
požádat vútvaru správy administrativních budov Metro-
stavu Facility, jehož zastnanci oprávnění kroířeným
přístupovým právům schvalují. Kontaktními osobami pro
ivatele Palmovka Parku II jsou Ing. Jiří Trojan a Libe
Petráčko. Na základě schválených požadavků bude se-
staven seznam pracovků vyívajících parkovací místa
pro kola, který bude umísn ve slem adresáři O –
Provoz PPII aprůběžně aktualizován.
Vjezd do garáží budou cyklisté otevírat vstupní kartou
es čtku u závory nad vjezdovou rampou. Jízdní kolo
potom zavedou do ueného parkovaho prostoru – jízda
na něm je v podzemí přísně zakázána – a musí se přitom
řídit výstražnou světelnou signalizací ve stejném rimu
jako automobil. Stejný postup musí dodržet i při trans-
portu jízdního kola ven zbudovy. Kola přitom není povo-
leno dopravovat výtahem aparkovat je mimo vyhrazená
místa v 1. PP. Po zaparkování může cyklista pro vstup
do objektu využít schodiště nebo výtah C3 do přízemní
recepce. Ven z garáží se dostane s pomocí tlítka na
prostředním sloupku mezi garážovými vraty.
Cyklista je v objektu PPII povinen:
Řídit se doprav-provozním řádem garáží PPII
Řídit se závazmi pokyny pro parkování jízdních kol
v gažích PPII
Dbát na ochranu movitého majetku Metrostavu
aokolo parkujících vozidel. Případné zsobené ško-
dy musí nahsit správě objektu
Zdržovat se v garážích pouze po dobu nezbytně nut-
nou k zaparkování kola nebo jeho vyvedení ven
Po umísní jízdho kola do stojanu kolo uzam-
knout zámkem a neponechávat na něm odnímatelné
předměty
Tečka za stavbou
Divize 6, která vloni úspěšně dokoila stavbu Palmovka
Parku II, objednala na první poradu ředitelů v nom
sídle Metrostavu a jeho Skupiny překvapení. Zruční
cukráři ze společnosti Profi Catering, která je už řadu let
spolehlivým dodavatelem Metrostavu, pro ni vyrobili dort
vpodobě makety nové budovy. Sladkou tku za nár-
ným projektem letos posledního ledna svorně nakrojili
prezident Skupiny Metrostav Jí Bělohlav, generální ře-
ditel Metrostavu Ing.Pavel Pilát a viceprezident Skupiny
Metrostav Ing.František Kočí (foto zprava).
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřená šéfredaktorka Ing.Lenka Svobodová / Všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / Adresa redakce Koželužská 4,
18000Praha 8-Libeň, tel.: 266019241; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav / Číslo 4/2014 vyšlo 5. 3. 2014 (5/2014 vyjde 20. 3. 2014) / Složení redakční rady Ing.F. Polák (předseda), Ing.J.Pavlíček (místopředseda), Ing.J.Kavan,
P.Meyer, Ing.J. Neklanová, Ing.L. Profota, Ing.L. Svobodová, Ing.J. Šob,Ing.L. Weinfurtová aIng.M. Zrcková / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 12800 Praha 2 / Výroba Boomerang Publishing,s.r.o., Nad Kazankou 37,
Praha7-Troja, tel.: 244023201, fax: 244023333 / Podávání novinových zásilek povolila Česká pošta,s.p., odštěpný závod Praha, č.j.nov 6051/96 ze dne 3. 4. 1996 / Podávání novinových zásilek bylo povoleno s.p.OZSeČ Ústí nad Labem
dne 21. 1. 1998, j. zn. P-649/98 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Toto periodikum slouží jen avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejné.
Bronzový certifikát
Palmovka Park II obdržel bronzový certifikát potvrzují-
cí kvalitu návrhu jeho budovy. Plaketu, která toto hod-
nocení dosvědčuje, převzal 11. února Ing. Rostislav
Šíša zMetrostavu Development (foto vlevo).
Administrativní budovu, která se stala novým sídlem
Metrostavu, auditor hodnotil vsouladu sprincipy udrži-
telné výstavby podle národního českého certifikho
stroje SBToolCZ. Posuzoval přitom nejen environmen-
tální asoclní kritéria, ale i ekonomiku a management
projektu či jeho lokalitu. UPalmovka Parku II nejvýš oce-
nil sociální aspekty budovy – její intenzivní střešní zeleň,
kvalitní denní osvětlení, hospodaření sdešťovou vodou
a zdravé vnitřní prosedí – které spolu s hodnocením
lokality dosáhly vysokou kvalitu. V celkovém výsledku
odpovídá hodnota indikátoru nového sídla Metrostavu
nadstandardní, neboli dobré kvali, atedy bronzovému
certifikátu. Plaketa, která to potvrzuje, bude už brzy umís-
na vevstupní hale objektu.
2
1
4
6
8
3
5
7
9
Ze skokanské historie
Olympijské hry v Si už sice skončily, české sportov
fanoušky ale vrchol klasické zimní lyžské sezony
teprve čeká. Vbřeznu se totiž v Harrachově uskuteční
mistrovství světa vletech na lyžích.
Při této přílitosti vyšla publikace nazvaná Kronika
Světového poháru ve skocích na lyžích, která výsledko
i textově mapuje všechny doposud uskutněné ročníky
nejprestí světové série závodů lyžařských skokanů.
Kniha, kterou sestavil Petr Hybský z divize 5 a k jejím
vzniku přisl i Metrostav, byla koncem ledna slavnost
pona v restauraci U rytíře Jakuba. Křtu se mimo jiné
častnil Zdeněk Remsa, trenér neho prvho víze ze
zimních olympiád skokana Jiřího Rašky, někdejší stový
rekordman Dalibor Motejlek, který ve stejné disciplíně
dovedl Pavla Ploce ke dvěma a Jiřího Malce k jedné olym-
pijské medaili, a vnuk Jiřího Rašky skokan Jan Mazoch.
Knihu lze koupit prostřednictvím internetu na skoky.net.
Metrostav_04_2014.indd 4 3.3.14 12:20

 

Metrostav Metrostav 04/2014, Strana 1
Metrostav Metrostav 04/2014, Strana 2
Metrostav Metrostav 04/2014, Strana 3
Metrostav Metrostav 04/2014, Strana 4
Metrostav Metrostav 04/2014, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 04/2014, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 04/2014, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 04/2014, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (367 ms)

Rendering Strana 4 (102889): (0/1) (395 ms)

Rendering Strana 3 (102887): (0/1) (395 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3002/vth119244-1.jpg

 i3002/vth119246-1.jpg

 i3002/bg102889.svg

 i3002/vth119240-1.jpg

 i3002/vth119242-1.jpg