Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 09/2011, Strana 1
Velký hangár pro malá trysková
letadla str. 3
Někdejší kulturm v Benátch
mění podobu i využi str. 3
V Brně staví divize 1 nové pavilony
pro Mendelovu univerzitu str. 3
Ptáme se: Ing. Lenky Zátorské,
expertky z úseku viceprezidenta str. 2
Nejlepší dopravstavby roku
fotosloupek str. 2
Nově navržené segmentové ostění
tunelů metra V.A str. 2
xxxx
více ve fotoreportáži na str. 4
26. května 2011 / 9 / XXIII
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Spokojenost v Loukově
Cena inženýrů
V celostátní soutěži
o Cenu České komory
autorizovaných inženýrů
a techniků získal nejvší
ocenění projekt rekonstrukce
mostu přes Ohři na silnici
R6 mezi Novým Sedlem
a Sokolovem. Připravil jej kolektiv projektantů pod
vedením Ing. Jaroslava Korbeláře a staví tým divize 4
řízený vedoucím projektu Ing. Zdeňkem Rozsypálkem.
tý titul
Metrostav získal popáté
za sebou právo používat
označení Bezpečný podnik.
Osvědčení, které potvrzuje
splnění stejnojmenného
programu a zavede
požadovaného systému
řízení bezpnosti a ochrany zdraví při práci, převzali
17. května v Opavě zástupci Metrostavu – Ing. Jan
Klejch a Ing. Jiří Typlt z rukou náměstka ministra práce
a sociálch věcí Karla Machotky a generálního inspektora
Státního úřadu inspekce práce Rudolfa Hahna.
Grand Prix 2011
Na prestižní soutěž
ehlídce Grand Prix
architektů 2011 získal
v kategorii novostaveb cenu
Bytový dům Ostravská brána,
projekt našich developerů,
a nová budova ČVUT v Praze
(foto), kterou ve sdružení stavěla naše divize 1. V kategorii
krajinářsarchitektury stejně uspěl areál volného času
Ladronka, na jehož výstavbě se polela divize 6.
Mistr Evropy 2011
Jaroslav Štůsek z divize 9
Metrostavu idal k řadě
svých úspěchů z nejvších
světových soutěží další dvě
zlaté medaile. V Turecku
zvítězil 11. a 12. května
na mistrovství Evropy v páce,
čili armwrestlingu, v kategorii Grandmasters do 90 kg
jak na svou silnější levou, tak dokonce i na pravou ruku.
kujeme za reprezentaci a gratulujeme!
Metrostav obhájil certifikát SA 8000
Společnost Bureau Veritas provedla 27. až 29. dubna
v Metrostavu první dozorový audit na dodržování podmínek
spolenské odpovědnosti podle standardu SA 8000. Ne
spolnost v něm usla a potvrdila, že vloni v závěru roku
skala tři roky platný certifikát SA 8000 oprávně. Audit
prohl v centrále firmy a v divich 1, 4 a 6. V době trvá
platnosti certifikátu se Metrostav musí podrobit celkem
ti dozorovým auditům. Ten příští prohne bez ohšení
a má prozat kontinuální plní podmínek SA 8000.
Fasáda roku 2010
Kongresové centrum
ve Zně, které podle návrhu
Evy Jiřičné stavěla divize 3,
skalo Cenu ředitele
společnosti Baumit v soutěži
Fasáda roku 2010. Mezi
206 letos přihlášemi
stavbami zaujalo porotu výjimečným architektonickým
pojem a materiály, které kontrastují s funkcionalistickou
baťovskou zástavbou. Sklená předsazená fasáda
s bílými zateplenými plochami zdůrazňuje futuristický
dojem, který je umocněn barevnými světelnými efekty.
Řádná valná hromada
V tek 6. května 2011 se uskutečnila další řádná val-
ná hromada akciové společnosti Metrostav (foto). Prv-
ní po loňské změně formy emitovach cench parů
z akc znějících na majitele na akcie znějící na jméno.
V listině ítomných se zapsali akcionáři nebo jejich
zmocnci, kteří reprezentovali ce než 91,56 % jme-
novi hodnoty celkového množst akcií. I když každý
z akcionářů dostal pozvánku semně, počet příchozích
se oproti loňsku zvýšil jen o 0,03 % z celkového počtu
akcionářů. I tak je to dvojnásobek průměrného počtu
účastníků valných hromad minulých let, a to hlavně proto,
že z celkem 4454 akcionářů jich skoro 4000 má méně než
75 akcií a asi 2500 dokonce méně než dvacet pět.
Poté, co vedou představite Metrostavu prezen-
tovali akcionářům výsledky uplynulého roku, schválila
valná hromada řádnou účetní závěrku za účetní rok 2010
a za stejobdobí i konsolidovanou účetní zárku Sku-
piny Metrostav. Rozhodla o ití vyprodukovaného zisku
a dividendu odsouhlasila ve výši 21,50 na jednu akcii.
Určila, že audit roku 2011 opět provede společnost Price-
waterhouseCoopers Audit, a ve stanovách rozšířila před-
mět podnikání o vedení účetnictví a daňové evidence.
Akcionáři potom do dalšího funkčního období opět
zvolili Ing. Daniela Knotka a Ing. Pavla Piláta za čle-
ny představenstva společnosti a Ing. Jindřicha Hesse
a Ing. Františka Potiska za členy její dozorčí rady.
Poslední příležitost povat se do nitra obřích zásob-
ků na pohonné hmoty, které v Loukově buduje divize 3,
vyili 23. května zástupci investora a další pozvaní
hosté. Při slavnostním zahájení zkušebho provozu
vládla v areálu ČEPRO spokojenost lo se podilo.
Přesně podle harmonogramu, bez vícekladů a s po-
mocí postupů a technologií, které zatím nikdo u nás ne-
použil. Ve spolupráci se specialisty z Metrostavu plní
tým Ing. Ladislava Miclka svůj úkol na výbornou.
„Za svůj život jsem se angažoval v mnoha projektech,
od ch drobných až po dostavbu Temelína,“ ipomněl
generální ředitel ČEPRO Ing. Jiří Borovec, MBA. „Podle
zkušeností jsem proto při každém kontrolním dnu v Lou-
kově čekal, kdy se objeví problém, který stavbu zkompli-
kuje. Za to, že žádný nenastal, bych chtěl poděkovat jak
našim lidem, tak hlavně vedoucímu projektu Ing. Michál-
kovi a ípraváři Závi Cyrusovi z divize 3 a em lidem
z Metrostavu, kteří stavbu s přehledem provedli.
Ing. Pavel Pilát, generální ředitel Metrostavu (malé
foto vlevo), v proslovu odvětil, že spokojenost byla obou-
stranná. Jen tam, kde je na straně investora profesionální
tým, že náročná stavba dospět včas a s úspěchem
k závěru. Potom oba ředitelé spolu s předsedou dozorčí
rady společnosti ČEPRO Ing. Miroslavem Benešem hoto-
vé dílo otevřeli přestřením symbolické pásky.
„Původně jsme mysleli, že budeme mít hotové i zásy-
py kolem všech čtnádrží,“ řekl Ing. Miclek, který na
loukovské zakázce začal pracovat v divizi 7 před více než
čtyřmi lety.Hostýnské vrchy nás však překvapily velkým
množstvím dešťových srážek. Z posledního roku nám tu
200 dní propršelo! A to jsme v něm měli z 200 tisíc
zeminy a 500 tisíc vysokopevnostních geotextilií
a íží vytvořit 20 m vysoké stabilní zeminové leso,
které nádrže obklopí a zakryje a ponechá kolem nich
svislou 30cm vzduchovou mezeru! Takový násyp ješ
nikdo nedělal. Jsme rádi, že jej projektanti ve spolupráci
s daími specialisty i odborky z naší centrály navrhli
tak, že jej žeme bez tších obtíží provádět. Chtěli
bychom ho v edstihu dokončit spolu s celou stavbou
letos v říjnu. Naše práce tu proto brzy začne prohat
souběžně se zkušebním provozem nového skladu.
Nejzajímavější částí slavnostního oteení stavby byla
návšva podzemní nádrže (velké foto), do které se hos
dostali technologickou chodbou a asi metrovým průlezem
v 60 cm tenké železobetonové skořepině. Válcové nádrže
s vnitřním průměrem téměř 48 m a výškoues 21 m mají
vnidvojvrstvou výstelku ze sklolamitu a jsou opat-
řeny speciální černou barvou na bázi uhlíku, která svede
elektrostatické náboje a zabrání nebezpečí výbuchu.
Čtyřlístek obřích skladovacích nádrží na pohonné
hmoty stal Metrostav formou Design & Built od za-
jištění dokumentace a legislativy až po realizaci. Kromě
pracovnídivize 7 – dnes působí v divizi 3 – se na nich
významnou měrou podíleli betonáři divize 6 a jejich Armo-
závod, izolatéři divize 1 a jeřáby divize 11. Jejich společ-
ným úsilím a s přispěním všech ostatních častněných
se podařilo kapacitu skladu v Loukově zdvojnásobit, aniž
by se pokazil výhled na stále zelené Hostýnspahorky.
Velikost staveniště 250 x 250 m
lka pažicí pilotové stěny vysoké až 18 m 220 m
Maxilní objem jedné nádrže 36 123 m³
Celková kapacita nových nádrží 140 000 m³
Množství uloženého betonu 25 000 m³
Množství zapracované výztuže 800 tun
Použitá předpínací výztuž 800 tun
Rychlost tažení stěn nádrží 1,5 m/den
Hmotnost střešch skořepin 1450 tun
Rychlost hydraulicho zdvihu střech 0,5 m/hod.
Metrostav Metrostav 09/2011, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 09/2011, Strana 1
Metrostav Metrostav 09/2011, Strana 2
Metrostav Metrostav 09/2011, Strana 3
Metrostav Metrostav 09/2011, Strana 4
Metrostav Metrostav 09/2011, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 09/2011, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 09/2011, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 09/2011, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (405 ms)

Rendering Strana 2 (103935): (0/1) (404 ms)

Rendering Strana 1 (103934): (0/1) (441 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3087/vth120556-1.jpg (3x)

 i3087/bg103934.svg

 i3087/vth120557-1.jpg (3x)

 i3087/vth120558-1.jpg

 i3087/vth120560-1.jpg