Předkapelou Tří sester byly

xxxx

více

ve fotoreportáži

na Párty

The plákyna str. 4

28. května 2012 / 9 / XXIV

více ve fotoreportáži na str. 4

Ptáme se: Ing. Iva Vrbky, ředitele

divize 8 Metrostavu str. 2

M E T R O S TAV

A .S.

Č L E N

D D M

G R O U P

Návrat původního šarmu

Netrpělivě očekávaná stavba mostu

přes Labe se chýlí ke konci str. 3

Únosnost konstrukcí už vzrostla na

čtyřnásobek str. 3

Divize 8 samostatně uspěla na

slovenském trhu str. 3

krátce / aktuáLNĚ

Pozvánka do brněnských tunelů

V sobotu 2. června se v Brně uskuteční den otevřených

dveří v Královopolském tunelu, který ve sdružení buduje

divize 1 Metrostavu a Subterra. Vstup do obou tunelových

tubusů bude možný od 9. hodiny z Poděbradovy ulice 26,

poslední návštěvník musí staveniště opustit do 14 hodin.

Po celé trase prohlídky budou rozmístěny informační

tabule a pracovníci stavby budou odpovídat na dotazy.

Tunel se pro dopravu otevře už letos 31. srpna.

Maďarská jednání

Představitelé výrobních

úseků ředitelství firem

skupin Metrostav

a Doprastav se sešli

na stavbě rekonstrukce

železniční tratě Budapest

Kelenföld – Tárnok, kterou

ve sdružení s maďarskými partnery provádí společnosti

Subterra a Doprastav. Po bloku informací o nově

zahajovaných projektech a možné spolupráci mezi firmami

obou skupin se přítomní pracovníci seznámili s postupem

stavby. Provedli je po ní Ing. Ottó Kádár a Ing. Tamás

Nyizter z vedení partnerské maďarské firmy.

Nový profil Metrostavu SK

Na firemním intranetu Metrostavu SK je od května uložený

ke stažení nový profil společnosti. Ve slovensko-anglické

verzi představuje obchodním partnerům více než čtyři

desítky stavebních zakázek, které firma od svého vzniku

na Slovensku úspěšně realizovala.

Změny v letenském informačním centru

Stěny informačního střediska stavby tunelového komplexu

Blanka na Letné zdobí od dubna nová panelová expozice.

Popisuje nejen jednotlivé technologie výstavby této části

Městského okruhu, ale každé téma doplňuje blokem

časosběrné fotodokumentace, jehož snímky zachycují

pracovní postup dané technologie nebo dokumentují

zásadní fáze vývoje konkrétního staveniště či raženého

úseku. Více informací najdete na www.tunelblanka.cz.

Oprava jména

Od 15. května nabízí ve Františkových Lázních služby

i nový čtyřhvězdičkový Spa & Kur Hotel Harvey. Jeho

historie se začala psát už v roce 1916, když jej Spolek

válečných veteránů vystavěl pro rehabilitaci vysloužilých vojáků a nazval podle Williama Harveye, jenž

v 17. století prvně popsal krevní oběh. Za téměř sto let

existence zažil dům slávu i bídu. Od roku 2002 vystřídal tři provozovatele a prošel dvěma rekonstrukcemi.

Teprve ta poslední, kterou vedl tým Jana Mráze z karlovarského zastoupení divize 9, mu vrátila novoklasicistní krásu i šarm a přidala navíc moderní vybavení.

ky. První podzemní podlaží západní obloukové přístavby

obsahuje rehabilitaci, v hlavní budově je wellness centrum

s nerezovým bazénem (foto č. 2) a restaurace s kuchyní,

jež zasahují i do 1. PP východní přístavby. Podlaží pod nimi slouží technickému zázemí. Z přízemí (foto č. 1) vedou

do pěti pater s pokoji i dva nové výtahy.

„V balneoprovozech jsme rozvedli také nový minerálkovod od pramene Glauber. Celkem jsme tak v objektu

prováděli tři rozvody studené vody – kromě pitné se

v něm totiž ještě využívá užitková, která se ve druhém

suterénu čerpá z drenážních jímek,“ říká vedoucí projektu

Novým obchodním ředitelem společnosti Subterra se stal

Ing. Jiří Tesař. Omlouváme se, že jsme mu v minulých

novinách omylem přiřkli jiné křestní jméno.

dobře zahájená stavba

Na staveništi běloruského dopravně-logistického terminálu u Ščitomiriči poklepala 3. května kladívka na

základní kámen stavby. To vlevo držel v ruce Ing. Martin Plch (foto), ředitel divize 3, která stavbu řídí.

Tým Jiřího Růžka na ní už téměř dokončil zemní práce,

hrubou stavbu hotelu pro řidiče vytáhl přes přízemí a buduje základy a svislé nosné prvky obou velkorozponových

skladovacích hal. Protože stavbu, která by měla skončit

v březnu 2013, řídí kolegové s přehledem, věří ředitel organizační složky v Minsku Ing. Jan Hrubeš, že se divizi 3

brzy podaří v Bělorusku uspět i u další podobné zakázky.

–red–, foto archiv stavby

1

„Loni v červenci jsme Harvey převzali jako téměř zrekonstruovaný objekt s malometrážními byty vytápěnými

přímotopy,“ vzpomíná stavbyvedoucí Ing. Tomáš Slepička. „Podle požadavku nového provozovatele – společnosti

CPI Hotels – jsme jej měli přestavět na lázeňský hotel.

Zjistili jsme však, že kromě přístaveb, změn dispozice,

zateplení – včetně nového systému vytápění – a rozvodů

musíme provést i sanace suterénů, do nichž zatékalo,

a nové omítky. Jejich provedení totiž neodpovídalo požadavkům na kvalitu díla, kterou pro 4* hotel investor vyžadoval. Předělávat jsme nakonec museli skoro všechno.“

Po pasportizaci vad a nedodělků začala divize 9 závod

s časem. To už totiž bylo září a hotel měl být dokončen

do dubna 2012. Tým Jana Mráze je však sehraný a práci

stihl včas – v březnu začal dílo předávat a v květnu se Spa

& Kur Hotel Harvey otevřel veřejnosti (titulní foto). Nabízí

142 lůžek v jedno- a dvoulůžkových pokojích a apartmánech, má hotelovou restauraci pro 150 osob a dva salon-

2

Jan Mráz a uzavírá: „Investor byl velmi náročný na kvalitu

a jsme rádi, že mu naše práce vyhovovala. Svědčí o tom

i to, že bychom pro něj měli k hotelu ještě začít přistavovat

další čtyřpatrový objekt s 25 čtyřhvězdičkovými pokoji.“

Do 7. června můžete na www.stavbykarlovarska.cz dát

hotelu svůj hlas v soutěži o Stavbu Karlovarského kraje.

Ve Františkových Lázních se díky plynu, slatině

a 23 pramenům, známým od 15. století, léčí

gynekologická i onkologická onemocnění, choroby

srdce, cév a pohybového aparátu. Symbolem města

je socha nahého chlapce s rybou, kterou v roce 1922

vytvořil Adolf Mayerl. Fotograf Otakar Škarda si kvůli

zvýšení popularity lázní vymyslel, že žena, která se

dotkne palce chlapcovy pravé nohy, otěhotní. Jestli to

funguje, nikdo neví – originál díla je v muzeu, osahaný

„Frantík“ v parku a vojsko už ve městě nesídlí...

Úleva pro Vchynice

Prodloužení dálnice D8 o 3,7 km, ke kterému došlo

v úseku mezi Lovosicemi a Bílinkou 14. května, znamenalo další zkrácení cesty mezi Českem a Německem

a velkou úlevu pro ústeckou obec Vchynice.

Dlouho oddalované dokončení posledního, téměř

16,5 km dlouhého úseku dálnice D8 přes České středohoří

pokročilo. Za přítomnosti ministra dopravy Mgr. Pavla

Dobeše i nového generálního ředitele ŘSD Davida Čermáka (foto třetí zleva) a dalších hostů byl v polovině května

uveden do provozu 3,7 km dlouhý úsek mezi MÚK Lovosice-západ a Bílinkou. Tým divize 5, vedený jejím dnešním

náměstkem Ing. Romanem Fuksou, zde vybudoval nejen

nový most, spojující starou a novou část dálnice, ale

i 50 m široký biokoridor, dva nadjezdy a část protihlukových stěn. Dokončení dálničního úseku nejvíc uvítali obyvatelé obce Vchynice, kterým se výrazně ulevilo od hluku

a emisí způsobených zejména kamionovou dopravou.

Stavbaři z divize 5, které dnes vede Ing. Jiří Trochta, už

mají na posledním rozestavěném úseku dálnice D8 hotové

hrubé konstrukce tunelů Prackovice a Radejčín i mostů

Oparno a Dobkovičky. K uzavření díla jim chybí dokončit

jen vnitřní konstrukce obou tunelů, zásyp tunelu Radejčín

a most mezi ním a tunelem Prackovice.

Ve středu 16. května tým Ing. Trochty převzal všechna

staveniště a do stavby mostu se pustí okamžitě, jak bude

dopracovaný jeho projekt. Zbývajících asi 13,5 kilometru

dálnice D8, kterou Metrostav staví ve sdružení, by mělo

být uvedeno do provozu do konce roku 2014.