Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 09/2012, Strana 1
Od15. ktna nabízí veFrantkových Lázních služby
i nový čtyřhvězdičkový Spa & Kur Hotel Harvey. Jeho
historie se zala psát už vroce 1916, když jej Spolek
lečch vetenů vystavěl pro rehabilitaci vyslou-
žilých vojáků a nazval podle Williama Harveye, jenž
v17. století prvně popsal krevní oběh. Zatéměř sto let
existence zil dům slávu idu. Odroku 2002 vystří-
dal tři provozovatele aprošel dma rekonstrukcemi.
Teprve ta poslední, kterou vedl tým Jana Mze zkar-
lovarského zastoupení divize9, mu vtila novoklasi-
cistní ksu išarm apřidala navíc moderní vybavení.
„Loni včervenci jsme Harvey převzali jako téměř zre-
konstruovaný objekt smalometžními byty vytápěnými
přímotopy,“ vzpomíná stavbyvedou Ing.Tomáš Slepič-
ka. „Podle padavku nového provozovatele – společnosti
CPI Hotels – jsme jej měli přestavět nalázeňský hotel.
Zjistili jsme však, že kromě přístaveb, změn dispozice,
zateplení – včetně nového systému vytápění – arozvo
musíme provést i sanace suterénů, do nichž zatékalo,
anové omítky. Jejich provedení totiž neodpovídalo poža-
davkům nakvalitu díla, kterou pro 4* hotel investor vyža-
doval. Předělávat jsme nakonec museli skoro všechno.
Popasportizaci vad anedodělků začala divize9 závod
sčasem. To už totiž bylo září ahotel měl být dokoen
dodubna 2012. Tým Jana Mráze je však sehraný apráci
stihl včas – vbřeznu zal dílo předávat av květnu se Spa
& Kur Hotel Harvey otevřel veřejnosti (titulní foto). Nabí
142lůžek vjedno- advoulůžkových pokojích aapartmá-
nech, má hotelovou restauraci pro 150osob adva salon-
ky. První podzemní podlaží západní obloukové přístavby
obsahuje rehabilitaci, vhlavní budově je wellness centrum
snerezovým bazénem (foto č.2) arestaurace skuchyní,
jež zasahují i do1.PP východní přístavby. Podlí pod ni-
mi slouží technickému zázemí. Zpřízemí (foto č. 1) vedou
doti pater spokoji idva nové výtahy.
Vbalneoprovozech jsme rozvedli také nový minerál-
kovod od pramene Glauber. Celkem jsme tak v objektu
prováděli tři rozvody studené vody – kromě pitné se
vněm totiž jtě využívá užitková, která se vedruhém
suterénu čerpá zdrenážních jímek,“ říká vedoucí projektu
Jan Mráz auzavírá: „Investor byl velmi náročný nakvalitu
ajsme rádi, že mu naše práce vyhovovala. Sdčí otom
ito, že bychom pro něj měli khotelu ještě zít přistavovat
další čtpatrový objekt s25 čthvězdičkovými pokoji.
Do7. června můžete nawww.stavbykarlovarska.cz dát
hotelu svůj hlas vsouži oStavbu Karlovarského kraje.
xxxx
více vefotoreportáži na str. 4
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Návrat původního šarmu
Poznka do brněnských tune
V sobotu 2. června se v Brně uskuteční den otevřených
dví v Královopolském tunelu, který ve sdružení buduje
divize 1 Metrostavu a Subterra. Vstup do obou tunelových
tubusů bude možný od 9. hodiny zPoděbradovy ulice 26,
poslední návštěvk musí staveniště opustit do 14 hodin.
Po celé trase prohlídky budou rozmísny inform
tabule a pracovníci stavby budou odpovídat na dotazy.
Tunel se pro dopravu otee už letos 31. srpna.
Maďarská jednání
edstavitelé výrobních
úseků ředitelství firem
skupin Metrostav
aDoprastav se sli
nastavbě rekonstrukce
železniční tratě Budapest
Kelenföld – Tárnok, kterou
vesdrení smarskými partnery provádí společnosti
Subterra aDoprastav. Pobloku informací ono
zahajovaných projektech amné spolupráci mezi firmami
obou skupin se přítomní pracovníci seznámili spostupem
stavby. Provedli je poní Ing.Ottó Kádár aIng.Tamás
Nyizter zvedení partnerské maďarské firmy.
Nový profil Metrostavu SK
Nafiremním intranetu Metrostavu SK je odkvětna ulený
kestení nový profil společnosti. Veslovensko-anglické
verzi představuje obchodním partnerům více než čti
desítky stavebních zazek, které firma odsho vzniku
naSlovensku úspěšně realizovala.
Změny v letenském informačním centru
Stěny informačního střediska stavby tunelového komplexu
Blanka naLetné zdobí oddubna nová panelová expozice.
Popisuje nejen jednotlivé technologie výstavby této části
stského okruhu, ale každé téma doplňuje blokem
časosběrné fotodokumentace, jehož snímky zachycují
pracov postup dané technologie nebo dokumentují
zásadní fáze vývoje konktního staveniště či raženého
úseku. Více informací najdete nawww.tunelblanka.cz.
Oprava jména
Novým obchodním ředitelem společnosti Subterra se stal
Ing.Jiří Tesař. Omlouváme se, že jsme mu vminulých
novinách omylem přkli jiné křestní jméno.
Úleva pro Vchynice
Prodloužení dálnice D8 o 3,7 km, ke ktemu došlo
vúseku mezi Lovosicemi alinkou 14. ktna, zname-
nalo další zkrácení cesty mezi Českem aNěmeckem
avelkou úlevu pro ústeckou obec Vchynice.
Dlouho oddalované dokončení posledního, téměř
16,5 km dlouhého úseku dálnice D8 přes České středohoří
pokročilo. Za ítomnosti ministra dopravy Mgr. Pavla
Dobe inového generálního ředitele ŘSD Davida Čermá-
ka (foto třetí zleva) adalších hostů byl vpolovině ktna
uveden doprovozu 3,7 km dlouhý úsek mezi MÚKLovo-
sice-západ aBílinkou. Tým divize 5, vedený jejím dnešním
městkem Ing.Romanem Fuksou, zde vybudoval nejen
nový most, spojující starou a novou část dálnice, ale
i50 m široký biokoridor, dva nadjezdy ačást protihluko-
vých sn. Dokončení dálničního úseku nejc uvítali oby-
vatelé obce Vchynice, kterým se výrazně ulevilo odhluku
aemisí způsobených zejména kamionovou dopravou.
Stavbaři zdivize 5, které dnes vede Ing.Jiří Trochta, už
mají naposledním rozestavěném úseku dálnice D8 hotové
hrubé konstrukce tunelů Prackovice aRadejčín i mostů
Oparno aDobkovičky. Kuzavření díla jim chybí dokončit
jen vniní konstrukce obou tunelů, zásyp tunelu Radejčín
amost mezi ním a tunelem Prackovice.
Vestředu 16. května tým Ing.Trochty převzal všechna
staveniště adostavby mostu se pustí okamžitě, jak bude
dopracovaný jeho projekt. Zbývajících asi 13,5 kilometru
lnice D8, kterou Metrostav staví vesdružení, by mělo
t uvedeno doprovozu dokonce roku 2014.
1 2
Ptáme se: Ing. Iva Vrbky, ředitele
divize 8 Metrostavu str. 2
Netrpělivě očekávaná stavba mostu
es Labe se chýlí ke konci str. 3
Únosnost konstrukcí už vzrostla na
čtyřnásobek str. 3
Divize 8 samostatně uspěla na
slovenském trhu str. 3
edkapelou Tří sester byly
na Párty The pláky
více ve fotoreporži na str. 4
28. ktna 2012 / 9 / XXIV
VeFrantiškových Lázních se díky plynu, slati
a23pramenům, zm od15.století, léčí
gynekologická ionkologická onemocnění, choroby
srdce, cév apohybového aparátu. Symbolem města
je socha nahého chlapce srybou, kterou vroce 1922
vytvořil Adolf Mayerl. Fotograf Otakar Škarda si kvůli
zvýšení popularity lázní vymyslel, že žena, která se
dotkne palce chlapcovy pravé nohy, otěhotní. Jestli to
funguje, nikdo neví – originál díla je v muzeu, osahaný
„Frank“ vparku a vojsko už veměstě nesídlí...
Dobře zahájená stavba
Na staveništi běloruského dopravně-logistického ter-
minálu u Ščitomiriči poklepala 3. ktna kladívka na
základní kámen stavby. To vlevo držel vruce Ing.Mar-
tin Plch (foto), ředitel divize 3, která stavbu řídí.
Tým Jiřího Růžka naní už téměř dokončil zemní práce,
hrubou stavbu hotelu pro řidiče vytáhl přes přízemí abu-
duje základy asvislé nosné prvky obou velkorozponových
skladovacích hal. Protože stavbu, která by měla skoit
vbřeznu 2013, řídí kolegové sehledem, věří ředitel or-
ganizní složky vMinsku Ing.Jan Hrubeš, že se divizi3
brzy podí vBělorusku uspět iudalší podobné zazky.
red–, foto archiv stavby
Metrostav Metrostav 09/2012, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 09/2012, Strana 1
Metrostav Metrostav 09/2012, Strana 2
Metrostav Metrostav 09/2012, Strana 3
Metrostav Metrostav 09/2012, Strana 4
Metrostav Metrostav 09/2012, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 09/2012, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 09/2012, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 09/2012, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (553 ms)

Rendering Strana 2 (103851): (0/1) (547 ms)

Rendering Strana 1 (103849): (0/1) (580 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3067/vth120471-1.jpg

 i3067/bg103849.svg

 i3067/vth120473-1.jpg

 i3067/vth120474-1.jpg

 i3067/vth120475-1.jpg