Předkapelou Tří sester byly
xxxx
více
ve fotoreportáži
na Párty
The plákyna str. 4
28. května 2012 / 9 / XXIV
více ve fotoreportáži na str. 4
Ptáme se: Ing. Iva Vrbky, ředitele
divize 8 Metrostavu str. 2
M E T R O S TAV
A .S.
Č L E N
D D M
G R O U P
Návrat původního šarmu
Netrpělivě očekávaná stavba mostu
přes Labe se chýlí ke konci str. 3
Únosnost konstrukcí už vzrostla na
čtyřnásobek str. 3
Divize 8 samostatně uspěla na
slovenském trhu str. 3
krátce / aktuáLNĚ
Pozvánka do brněnských tunelů
V sobotu 2. června se v Brně uskuteční den otevřených
dveří v Královopolském tunelu, který ve sdružení buduje
divize 1 Metrostavu a Subterra. Vstup do obou tunelových
tubusů bude možný od 9. hodiny z Poděbradovy ulice 26,
poslední návštěvník musí staveniště opustit do 14 hodin.
Po celé trase prohlídky budou rozmístěny informační
tabule a pracovníci stavby budou odpovídat na dotazy.
Tunel se pro dopravu otevře už letos 31. srpna.
Maďarská jednání
Představitelé výrobních
úseků ředitelství firem
skupin Metrostav
a Doprastav se sešli
na stavbě rekonstrukce
železniční tratě Budapest
Kelenföld – Tárnok, kterou
ve sdružení s maďarskými partnery provádí společnosti
Subterra a Doprastav. Po bloku informací o nově
zahajovaných projektech a možné spolupráci mezi firmami
obou skupin se přítomní pracovníci seznámili s postupem
stavby. Provedli je po ní Ing. Ottó Kádár a Ing. Tamás
Nyizter z vedení partnerské maďarské firmy.
Nový profil Metrostavu SK
Na firemním intranetu Metrostavu SK je od května uložený
ke stažení nový profil společnosti. Ve slovensko-anglické
verzi představuje obchodním partnerům více než čtyři
desítky stavebních zakázek, které firma od svého vzniku
na Slovensku úspěšně realizovala.
Změny v letenském informačním centru
Stěny informačního střediska stavby tunelového komplexu
Blanka na Letné zdobí od dubna nová panelová expozice.
Popisuje nejen jednotlivé technologie výstavby této části
Městského okruhu, ale každé téma doplňuje blokem
časosběrné fotodokumentace, jehož snímky zachycují
pracovní postup dané technologie nebo dokumentují
zásadní fáze vývoje konkrétního staveniště či raženého
úseku. Více informací najdete na www.tunelblanka.cz.
Oprava jména
Od 15. května nabízí ve Františkových Lázních služby
i nový čtyřhvězdičkový Spa & Kur Hotel Harvey. Jeho
historie se začala psát už v roce 1916, když jej Spolek
válečných veteránů vystavěl pro rehabilitaci vysloužilých vojáků a nazval podle Williama Harveye, jenž
v 17. století prvně popsal krevní oběh. Za téměř sto let
existence zažil dům slávu i bídu. Od roku 2002 vystřídal tři provozovatele a prošel dvěma rekonstrukcemi.
Teprve ta poslední, kterou vedl tým Jana Mráze z karlovarského zastoupení divize 9, mu vrátila novoklasicistní krásu i šarm a přidala navíc moderní vybavení.
ky. První podzemní podlaží západní obloukové přístavby
obsahuje rehabilitaci, v hlavní budově je wellness centrum
s nerezovým bazénem (foto č. 2) a restaurace s kuchyní,
jež zasahují i do 1. PP východní přístavby. Podlaží pod nimi slouží technickému zázemí. Z přízemí (foto č. 1) vedou
do pěti pater s pokoji i dva nové výtahy.
„V balneoprovozech jsme rozvedli také nový minerálkovod od pramene Glauber. Celkem jsme tak v objektu
prováděli tři rozvody studené vody – kromě pitné se
v něm totiž ještě využívá užitková, která se ve druhém
suterénu čerpá z drenážních jímek,“ říká vedoucí projektu
Novým obchodním ředitelem společnosti Subterra se stal
Ing. Jiří Tesař. Omlouváme se, že jsme mu v minulých
novinách omylem přiřkli jiné křestní jméno.
dobře zahájená stavba
Na staveništi běloruského dopravně-logistického terminálu u Ščitomiriči poklepala 3. května kladívka na
základní kámen stavby. To vlevo držel v ruce Ing. Martin Plch (foto), ředitel divize 3, která stavbu řídí.
Tým Jiřího Růžka na ní už téměř dokončil zemní práce,
hrubou stavbu hotelu pro řidiče vytáhl přes přízemí a buduje základy a svislé nosné prvky obou velkorozponových
skladovacích hal. Protože stavbu, která by měla skončit
v březnu 2013, řídí kolegové s přehledem, věří ředitel organizační složky v Minsku Ing. Jan Hrubeš, že se divizi 3
brzy podaří v Bělorusku uspět i u další podobné zakázky.
–red–, foto archiv stavby
1
„Loni v červenci jsme Harvey převzali jako téměř zrekonstruovaný objekt s malometrážními byty vytápěnými
přímotopy,“ vzpomíná stavbyvedoucí Ing. Tomáš Slepička. „Podle požadavku nového provozovatele – společnosti
CPI Hotels – jsme jej měli přestavět na lázeňský hotel.
Zjistili jsme však, že kromě přístaveb, změn dispozice,
zateplení – včetně nového systému vytápění – a rozvodů
musíme provést i sanace suterénů, do nichž zatékalo,
a nové omítky. Jejich provedení totiž neodpovídalo požadavkům na kvalitu díla, kterou pro 4* hotel investor vyžadoval. Předělávat jsme nakonec museli skoro všechno.“
Po pasportizaci vad a nedodělků začala divize 9 závod
s časem. To už totiž bylo září a hotel měl být dokončen
do dubna 2012. Tým Jana Mráze je však sehraný a práci
stihl včas – v březnu začal dílo předávat a v květnu se Spa
& Kur Hotel Harvey otevřel veřejnosti (titulní foto). Nabízí
142 lůžek v jedno- a dvoulůžkových pokojích a apartmánech, má hotelovou restauraci pro 150 osob a dva salon-
2
Jan Mráz a uzavírá: „Investor byl velmi náročný na kvalitu
a jsme rádi, že mu naše práce vyhovovala. Svědčí o tom
i to, že bychom pro něj měli k hotelu ještě začít přistavovat
další čtyřpatrový objekt s 25 čtyřhvězdičkovými pokoji.“
Do 7. června můžete na www.stavbykarlovarska.cz dát
hotelu svůj hlas v soutěži o Stavbu Karlovarského kraje.
Ve Františkových Lázních se díky plynu, slatině
a 23 pramenům, známým od 15. století, léčí
gynekologická i onkologická onemocnění, choroby
srdce, cév a pohybového aparátu. Symbolem města
je socha nahého chlapce s rybou, kterou v roce 1922
vytvořil Adolf Mayerl. Fotograf Otakar Škarda si kvůli
zvýšení popularity lázní vymyslel, že žena, která se
dotkne palce chlapcovy pravé nohy, otěhotní. Jestli to
funguje, nikdo neví – originál díla je v muzeu, osahaný
„Frantík“ v parku a vojsko už ve městě nesídlí...
Úleva pro Vchynice
Prodloužení dálnice D8 o 3,7 km, ke kterému došlo
v úseku mezi Lovosicemi a Bílinkou 14. května, znamenalo další zkrácení cesty mezi Českem a Německem
a velkou úlevu pro ústeckou obec Vchynice.
Dlouho oddalované dokončení posledního, téměř
16,5 km dlouhého úseku dálnice D8 přes České středohoří
pokročilo. Za přítomnosti ministra dopravy Mgr. Pavla
Dobeše i nového generálního ředitele ŘSD Davida Čermáka (foto třetí zleva) a dalších hostů byl v polovině května
uveden do provozu 3,7 km dlouhý úsek mezi MÚK Lovosice-západ a Bílinkou. Tým divize 5, vedený jejím dnešním
náměstkem Ing. Romanem Fuksou, zde vybudoval nejen
nový most, spojující starou a novou část dálnice, ale
i 50 m široký biokoridor, dva nadjezdy a část protihlukových stěn. Dokončení dálničního úseku nejvíc uvítali obyvatelé obce Vchynice, kterým se výrazně ulevilo od hluku
a emisí způsobených zejména kamionovou dopravou.
Stavbaři z divize 5, které dnes vede Ing. Jiří Trochta, už
mají na posledním rozestavěném úseku dálnice D8 hotové
hrubé konstrukce tunelů Prackovice a Radejčín i mostů
Oparno a Dobkovičky. K uzavření díla jim chybí dokončit
jen vnitřní konstrukce obou tunelů, zásyp tunelu Radejčín
a most mezi ním a tunelem Prackovice.
Ve středu 16. května tým Ing. Trochty převzal všechna
staveniště a do stavby mostu se pustí okamžitě, jak bude
dopracovaný jeho projekt. Zbývajících asi 13,5 kilometru
dálnice D8, kterou Metrostav staví ve sdružení, by mělo
být uvedeno do provozu do konce roku 2014.