Zábavný i prospěšný

31. května 2007 / 10 / XIX

fotosloupek o charitativní akci

více informací na str. 2

Ptáme se: PhDr. Josefa Škorpila,

personálního ředitele str. 2

M e tr o st a v

a .s.

č l e n

ddm

g r o u p

Bílý plášť Matky Terezy

Daleko větší projekt, než by se

mohlo zdát str. 3

Most u Rzavé už čeká na asfaltový

koberec str. 3

Fotoreportáž: Party zahřála na duši

a rozproudila krev str. 4

Krátce / Aktuálně

Rozšíření nabídky

Divize 7 rozšířila své výrobní portfolio o výrobu a montáž

fasádních konstrukcí a lehkou zámečnickou výrobu

včetně obrábění. Nová výrobní hala v areálu stavebního

dvora v Horních Počernicích jejím pracovníkům umožnila

provádět kupř. lehké obvodové pláště ze sklo-hliníkových

systémů SCHUCO či WICONA, atypické fasádní konstrukce,

jako jsou bodové fasády, bondové obklady, plechové

kazety atp. a polykarbonátové přístřešky. V oblasti

lehké zámečnické výroby bude divize 7 zajišťovat výrobu

a osazování mříží, plotů, vrat a lehkých svařenců do 4 tun.

Třískové obrábění dovoluje výrobu čepů, atypických

šroubů, ozdobných prvků aj. Více informací naleznete na

intranetových stránkách divize 7.

Valná hromada Doprastavu

V polovině května se v Bratislavě uskutečnila řádná

valná hromada Doprastavu, která schválila Zprávu

představenstva o podnikatelské činnosti a stavu

majetku v roce 2006, účetní závěrku a rozdělení zisku

včetně výplaty dividend za loňský rok. Upravila stanovy

společnosti, aby odpovídaly změnám Obchodního zákoníku

a zákona o účetnictví, a složení orgánů Doprastavu. Od

1. června 2007 se novým předsedou představenstva stává

Ing. Ivan Šesták, který od letošního května vykonává

obdobnou funkci také v naší akciové společnosti.

Zvláštní ocenění

Mezi vítěze soutěže Stavba roku Plzeňského kraje 2006

se vedle tunelu Valík, který vyhrál kategorii dopravních

a inženýrských staveb, zařadilo také hnědočervené

sídlo společnosti APB – administrativní budova

a školící středisko s garážemi – v Losiné, které podle

architektonického návrhu AREA group postavila divize 1.

V soutěži, která je vypisována na podporu rozvoje staveb

s komplexní realizací od architektonického pojetí až

po řemeslný detail, získalo zvláštní ocenění poroty za

jednoduchost a tvarovou čistotu.

Demolice

v BB Centru

Velké demoliční stroje

Caterrpilar 330 a 350 (viz

foto) s bouracími rameny

a hydraulickými nůžkami

zlikvidovaly v průběhu

dubna a začátkem května

tři staré bytové domy o šesti podlažích a další drobné

přízemní objekty o více než 22 tisících m³ obestavěného

prostoru, aby v michelském BB Centru uvolnily prostor

pro nový polyfunkční objekt Filadelfie. Pro společnost

Passerinvest Group demolici zajišťoval tým divize 8 pod

vedením Ing. Jiřího Junka, CSc. Po předchozí likvidaci

nebezpečných materiálů, zejména azbestu, byly všechny

objekty postupně rozebrány, a třebaže se režim prací

podřídil požadavku investora a dělníci zde pracovali jen ve

všední dny a respektovali noční klid, zakázku se podařilo

dokončit dříve, než určoval harmonogram.

Tunely Blanka na internetu

Od poloviny letošního května může široká veřejnost

získávat aktuální informace o přípravě a výstavbě

severozápadní části pražského Městského okruhu

– tunelového komplexu Blanka – také na internetové

adrese www.tunelblanka.cz. Výstavba komplexu Blanka,

jehož stavební část zhotovuje Metrostav, je výjimečná

nejen svým rozsahem a technickou náročností, ale

podstatně ovlivní každodenní život velké části hlavního

města. Výstavba si totiž vyžádá velké množství přeložek

inženýrských sítí, výluky a organizaci náhradní tramvajové

a autobusové dopravy a koordinace prací bude nesmírně

složitá. O tom všem budou nové internetové stránky

www.tunelblanka.cz informovat stejně jako o postupu

výstavby a aktuálním stavu prací včetně fotografií.

Metrostav_10_07.indd 1

Pražské sídliště na Jižním Městě rozsvítila bílá fasáda Komunitního centra Matky Terezy. Římskokatolickému kostelu, který je jeho součástí, v sobotu 26. května požehnal při slavnostní mši svaté kardinál Miloslav Vlk a za velikého zájmu veřejnosti posvětil také moderní oltář v kapli zasvěcené blahoslavené Matce Tereze. Výstavbu centra,

přihlášeného do soutěže Stavba roku 2007, realizoval tým divize 1 pod vedením Karla Šubrta. Tvarově kontrastní

solitérní objekt navrhla Ing. arch. Vítězslava Rothbauerová a tvoří jej válcová loď kaple v budoucnosti obkroužená

nižší přístavbou kruhového půdorysu. Z té je zatím hotová jen polovina, druhá část je stavebně připravená na pozdější dokončení. Jako předsazená vstupní brána kostelu dominuje více než dvacet metrů vysoká štíhlá zvonice.

do kon č ení na s t r. 3

Úprava vody je možná i bez chemikálií

V pondělí 14. května byla v Ostrožské Nové Vsi předána

do provozu nově zrekonstruovaná úpravna pitné vody.

Pro Slovácké vodárny a kanalizace stavbu jako generální dodavatel provedl tým divize 6 Metrostavu pod

vedením Ing. Luboše Jonáše. Mimo zástupců investora

v čele s předsedou představenstva Ing. Ladislavem

Šupkou a pracovníků Metrostavu vedených ředitelem

divize 6 Ing. René Hermannem se u nejdůležitější

vodohospodářské stavby v okrese sešli i starostové

okolních měst a představitelé Zlínského kraje.

„Celý projekt se nám podařilo uzavřít za pouhý rok

a půl, i když koordinačně náročné práce probíhaly za

plného provozu úpravny a pro výměnu nebo provedení

provizorního propojení jsme mohli využít jen několik

šestihodinových nočních odstávek,“ rekapituluje výrobní

přípravář Jan Odehnal. „Průběh stavby navíc loni na jaře

ovlivnila povodeň, která částečně opravenou čerpací sta­

nici v jednom prameništi zalila až do výšky čtyř metrů.

Její nové elektrické zařízení je proto provedeno tak, aby

bylo odolné i proti záplavám.“

Původní úpravna v Ostrožské Nové Vsi byla posta­

vena před třiceti lety a stále představuje nejvýznamnější

zdroj pitné vody pro celý uherskohradišťský okres. Může

zásobovat až 90 tisíc obyvatel ve třiceti městech a obcích

regionu, její zařízení před rekonstrukcí však odpovídalo

době, kdy vznikla, a muselo být výrazně upraveno. Nej­

podstatnější změnou v provozu bylo úplné zrušení vstupní

aerace vody (provzdušnění) a její nahrazení ozonizací,

která rychle oxiduje rozpuštěné formy železa, manganu

a organických látek v surové vodě a dezinfikuje ji účinkem

ozónu. Při správné funkci tohoto zařízení (foto) není nutné

pro úpravu vody používat žádné chemikálie. Nově je řeše­

na i dezinfekce vody, která místo chloru využívá účinnější

a bezpečnější chlordioxid.

Nejrozsáhlejší stavební práce a sanace probíhaly ve

dvou akumulačních nádržích o objemu 2x 2400 m³, kde

litinové trubní vystrojení nahradilo nerezové, podobně

jako v řadě dalších technologických částí. Do flokulačních

nádrží, které slouží k odstranění hlavně koloidních látek,

zas byla poprvé v České republice osazena nová vertikální

hyperboloidní míchadla místo původních horizontálních.

Pro zlepšení ochrany životního prostředí došlo také

k výměně stávajících olejových transformátorů v prame­

ništích za suché a nová a moderní je samozřejmě i veškerá

elektroinstalace včetně řídicího a regulačního systému.

Roadware 2007

Mezi 22. a 24. květnem na holešovickém Výstavišti

proběhl již třináctý ročník mezinárodního silničního

veletrhu Roadware 2007, který je považován za největší a nejvýznamnější tuzemské setkání expertů v oboru

rozvoje, obnovy a údržby dopravní infrastruktury.

Stánek Metrostavu tradičně patřil mezi největší a pou­

tal pozornost odborných návštěvníků. Zasloužili se o to

zejména pracovníci divizí 4 a 5, kteří ve veletržní expozici

vítali své obchodní partnery a zájemcům nabízeli informa­

ce o silničních a dálničních projektech, které Metrostav

v nedávné době dokončil.

Velký zájem na veletrhu vzbuzovala dostavba tuzem­

ské dálniční sítě. Naši specialisté se zde mohli pochlubit

svým podílem na vloni dokončeném úseku dálnice D8

Trmice – státní hranice ČR/SRN, kde mezi technické

unikáty patří most přes Rybný potok a tunely Panenská

a Libouchec, které stavěla divize 5, a trmická estakáda, jíž

realizovala naše divize 4. Půlrok jejich bezproblémového

provozu ukázal, že zvláště české dálniční tunely jsou díky

dobré práci stavbařů skutečně bezpečné a splňují veškeré

požadavky kladené na moderní automobilovou dopravu.

Na veletrhu Roadware ve stánku Metrostavu nechyběli

ani zástupci ostatních společností skupiny DDM Group,

kteří společně se specialisty z našich divizí čelili dotazům

i sluncem přehřátému Průmyslovému paláci, jehož klima­

tizace si rekonstrukci zasloužila už dávno.

Lenka Svobodová, foto Josef Husák

Lenka Svobodová, foto archiv divize 6

5/31/07 11:08:56 AM