Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 11-12/2009, Strana 1
Dvě nové haly v Karlových Varech-Tuhnicích poutají
pohled z lky kombinabílé a červené barvy (fo-
to č. 1, 2). Oba odstíny pak vníky doprozejí
i v interiéru hlav multifunkční arény. Červené jsou
tu nejen koberce, ale eba i 6000 sedadel v hledišti
(titulní foto). Díky navržené barevnosti si tak návštěv-
níci mohou dlouho připomínat práci divize 9 Metrosta-
vu, i když naše červené stavební buňky už z okolí hal
zmizely. V nové aréně, která byla slavnostně otevřena
19. června, našel svůj domovský led loňský mistr
hokejové extraligy tým HC Energie Karlovy Vary. Ke
klubové zelené vítězům naše červená barva sluší.
Mimo interiérů a vybavení eba gastronomických
provozů stavěla obě nové karlovarské haly – multifunkční
i tréninkovou – naše divize 9, vedená Janem Mrázem, ve
sdružení s firmami SYNER a BAU STAV. ky zkušenos-
tem se jim složitou stavbu podařilo dokončit včas.
Hala je uzpůsobenejen vozíčkářům, ale obsahuje
i indukční smyčky pro sluchově postižené. Má shodného
projektanta jako moderní sportov aréna v Liberci, je
ak menší, útulnější a publiku zachovává lepší kontakt
s hráči i s umělci. Tři spodní řady hlediště se mohou skrýt
pod stupňovitou konstrukci a plochu rozšířit. Laserové
efekty různých barev atmosféru lépe dokreslí, když je hala
zadýmená. Paprsky potom vytvářejí prostorové kely.
Bílý led hlavní haly jako prvneoficiálně pokřtil na
bruslích Ing. Tomáš Slepička, stavbyvedoucí divize 9.
„Bruslilo se mi skle,“ říká. „Uitě se budu do haly čas-
to vracet. Fandím totiž karlovarskému hokeji, a tak si po
dlouhých letech návštěv starého provizorního stadionu
rád vychutnám pohodlí moderní a luxusní arény.
Protože v regionu žádná takto členistavba nestojí,
vybraly si ji ještě ed kolaudací složky Integrovaného
záchranného sysmu k taktickému cvení. Za pomoci
figurantů šesti set studentů si při simulovaném požáru
vyzkoušely evakuaci diváků, a to etně handicapova-
ných. Akce skončila do hodiny od vyhlášení. Samozřejmě
bez reálného použispeciálně zabudovaných odvodů kou-
ře či vyzkoušení požární odolnosti použitých materiálů.
„Multifunkční hala v Karlových Varech byla největší
zazka, která se v poslední době z oblasti pozemních
staveb v kraji stavěla. Jsme rádi, že jsme se na ní mohli
aktivně podílet,“ říká Ing. Petr Čermoch z divize 9, ředitel
karlovarské oblasti. „Podle reakce veřejnosti při několika
dnech otevřených dveří, které vzbudily velkou pozornost,
jsou lidé vzhledem a vybavením haly ekvapea jsou
hrdí na to, jak vypadá. Měszastupitelé by chtěli ješ
letos zajit hned vedle noarény stavbu banu, spo-
lufinancovanou z evropských fondů. Budeme se snit,
abychom při soutěži o dodavatele čestně uspěli.
Ptáme se: Ing. Petra Čermocha,
oblastního ředitele divize 9 str. 2
Letošní stavby ihlášené do
prestižní soutěže Letní příloha str. 3
Regulace přívalových vod
v Pardubicích str. 5
Divize 9 dokončila v karlovarském
regionu další stavby str. 5
Dobrou náladu na letních
hrách počasí nepokazilo
ce ve fotoreportáži na str. 6
25. června 2009 / 11–12 / XXI
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Červená sluší vítězům
Nejvýznamnější osobnost v oboru
Sdružení pro sanace betonových konstrukcí vyhlásilo
výsledky soutěže o sanní dílo a sanní materl
roku 2009. Kromě zmíněných cen uděluje správrada
sdrení také ocenění Významná osobnost v oboru sana
betonových konstrukcí. Letos je v Brně v polovině ktna
evzal Jiří Bělohlav, prezident Skupiny Metrostav.
Dny Metrostavu
Na táborském náměstí
T. G. Masaryka patřily
koncem května celé dva
dny Metrostavu. Ukázky
studentských prací,
vystoupení mažoretek (foto
Pavel Šplíchal) a modely
stavebních strojů pomáhaly Střední průmyslové škole
strojní a stavební Tábor k náboru nových smluvních žáků
naší společnosti do učebních oborů strojník a stroj
mechanik. „Po dobu ceho tříletého studia jim Metrostav
hradí ubytování, dopravu, stravování, školní vybave
i pracovní oblečení,“ upozornil zájemce ředitel školy
Ing. Marcel Gause. „Studenti se za to firmě upíší na dva
roky. V době rostoucí nezaměstnanosti se však tento
závazek dá sš považovat za výhodu.“
Nejlepší stavba ve Zlínském kraji
Novostavba Univerzitního centra ve Zlíně, postavená
podle návrhu architektky Evy Jičné, získala jednu ze
dvou hlavních cen v kategorii oanské vybavenosti
souže Stavba roku 2008 ve Znsm kraji. Cenu převzal
ředitel divize Ing. Martin Plch. Metrostav byl vedou
účastník sdružení, které atypickou budovu postavilo
za pouhý rok a půl. Stavbu, dořešenou do posledního
detailu, dokoil tým Martina Churaně z divize 3 prá
před rokem. Ve stejné soutěži hejtman Zlínského kraje
MVDr. Stanislav Mák udělil Cenu hejtmana Domovu
chodců v Otrokovicích, na němž se Metrostav podílel
jako subdodavatel. Do letošního ročníku byl přihlášen
rekordní počet 44 staveb. Úspěch Metrostavu v regionu
proto obzvšť těší, ale i zavazuje.
Smutek mezi tuneři
V ponlí 1. června zemřel ve věku 73 let profesor Zde-
nek Eisenstein, PhD., DrSc., PEng., emeritprofesor
Technicuniverzity v kanadském Edmontonu a dlou-
holetý předseda Technic rady podzemních staveb
Metrostavu. Kdo ho znal, ten na něj nezapomene.
V celém světě byl uznávaný jako jeden z edních
světových tunelářských odborníků, který se za svůj život
podílel na více n 150 projektech v řadě zemí světa.
Patřily mezi stavby metra v Edmontonu, Calgary,
Vancouveru, Los Angeles i v Káhiře. V posledních letech
se často objevoval i v ČR, kde jako expert spolupracoval
s Metrostavem na ech jeho podzemních stavbách a ze-
jména na tunelech Mrázovka, Dobrovského a Blanka.
„Prvjsem se s ním setkal ed 15 lety a nikdy ne-
zapomenu na naše společné vystoupení v Singapuru, kde
se nám edevším ky jeho vlivu podilo skat pořa-
datelst Světového tunelářského kongresu, vzpomíná
Ing. Ivan Hrdina, výrobně-technický ředitel Metrostavu.
„Bude nám chybět jako expert a odborník, ale především
jako kolega a ítel s obrovským porozuměním.“
V červnu 2007 profesor Eisenstein zahájil v Praze
Světový tunelářský kongres Mezinárodní tunelářské aso-
ciace ITA–AITES. V úvodní přednášce představil svou
teorii zjednodušující počty ztráty zeminy při výrubu
městských tunelů. V té samé době poskytl i rozhovor pro
noviny Metrostavu. ednášku, která byla celá otištěna
na stránkách časopisu Tunel, najdete na webové adrese
www.ita-aites.cz/files/tunel/2007/wtc2007/mc-2.pdf.
1 2
Nominace na Roadware
Při zahájení mezirodního silničního veletrhu Road-
ware 2009 vyhlásila 10. června porota ináct nomi-
novach projektů, které postoupily do bo o titul
v souži Česká dopravní stavba roku 2008.
Ředitel divize 4 Ing. Josef Neuwirth (foto vpravo) pře-
vzal nominaci za tunel Klimkovice nalnici D47, u něhož
porota vyzdvihla zajíma řešení portálů a jejich zle-
nění do krajiny spolu se zajištěním bezpečnosti dopravy.
Za stavbu metra IV. C2 z Ládví do Letňan nominaci e-
vzali obchodní náměstek divize 8 Ing. Jiří Chroustovský
a zástupce METROPROJEKTU Praha.
V průběhu veletrhu poskytl společný stánek našich
divizí 4 a 5 a DDM Group zázemí nejen pracovm a ře-
ditelům divii centrály Metrostavu a zástupcům Dopra-
stavu, ale i mnoha jejich hostům. I kddoba zahajová
nových dopravních staveb příliš nepřeje, jejich setkání
na Roadware vždy končila optimisticky.
Slavnost v Blansku
V pondělí 15. června 2009 hejtman Jihomoravského
kraje Mgr. Michal Hašek a Jacques Lemmens, pre-
zident nizozemské společnosti Synthon International
Holding B.V. (foto zprava), slavnostestřihli sym-
bolickou sku a zahájili provoz v novém výzkumně-
-vývojovém centru společnosti Synthon v Blansku.
Spolu s pozvanými hosty si prohlédli špičkovyba-
vené laboratoře v moderbudově, kterou nevno do-
stavěla naše divize 6. „Investor byl velmi nároč. Přesně
věděl, co chce, a vyžadoval špičkově odvedenou práci,
vzpomněl ředitel divize 6 Ing. Jan Cuc. Vedoucí projektu
Ing. Luboš Jonáš doplnil: „Stavbu jsme stihli včas, i když
jsme všechny vzorky materiávčetně eba žaluzií
museli posílat k odsouhlasení do Nizozemska. V Blansku
jsou s naší prací po všech stránkách spokojeni. Rádi
bychom proto ve spolupci s investorem pokračovali
i na jeho dalších projektech ve zdejším areálu.
Metrostav_11_12_09.indd 1 6/24/09 4:37:51 PM
Metrostav Metrostav 11-12/2009, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 11-12/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 11-12/2009, Strana 2
Metrostav Metrostav 11-12/2009, Strana 3
Metrostav Metrostav 11-12/2009, Strana 4
Metrostav Metrostav 11-12/2009, Strana 5
Metrostav Metrostav 11-12/2009, Strana 6
Metrostav Metrostav 11-12/2009, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 11-12/2009, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 11-12/2009, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 11-12/2009, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 11-12/2009, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 11-12/2009, Strana 6

Strana 6

1

Sending statistics … done (374 ms)

Rendering Strana 2 (104190): (0/1) (366 ms)

Rendering Strana 1 (104189): (0/1) (401 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3135/vth120860-1.jpg (3x)

 i3135/bg104189.svg

 i3135/vth120861-1.jpg (3x)

 i3135/vth120862-1.jpg

 i3135/vth120863-1.jpg

 i3135/vth120864-1.jpg (2x)

 i3135/vth120866-1.jpg (2x)