Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 12-13/2010, Strana 5
Metrostav Metrostav 12-13/2010, Strana 6
strana 6
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
2
1
3
tejte nahlavním nádrí aprosím omluvte prostředí zhoršené stavbou
Železnní stanice Praha hlavní nádrí žije vposledních letech velmi rušm životem. Zaneetržiho provozu se
ed očima detek tisíc lidí denně mění zezanedbaného komplexu vdopravní uzel hodný 21. století. Cestovatelé
už dnespohodlně vystupují zvlaků nazrekonstruovaná nástupiště (foto č. 1), jejichž modernizaci před dvěma lety
dokoila vesdružení naše divize 3, vedená Ing.Přemyslem Krejsou. Moderní podchody je dopraví dovelkoryse
řených prostor odbavovací haly, kterou v70. letech 20. století vybudovala naše společnost. Povízst
vsoutěži dostala nastarost iproměnu celého časem vybydleného objektu. Odledna 2006 vm už divize 9 odvedla
neehlédnutelný kus práce. Návštěvci proto najdou vzrekonstruovaném vestibulu nejen prosklený ostrov sobchody
(foto č. 2), ale iodbavovací centrum Českých drah (foto č. 3) avpatře restaurace sřadou dalších provozoven (foto
č.4). Zakázku pro italskou spolnost Grandi Stazioni zahájil náš tým pod vedením Ing.Miroslava Kpara, dnes jej
řídí Ing.Michal Kaiser. Při práci musí postupovat opatrně – nádraží toho už mnoho pamatuje. Při založení vroce 1871
jej lidé pokřtili jménem císaře Frantka Josefa; po38 letech jej přejmenovali podle prezidenta Wilsona. Říkali mu tak
ivroce 1939, kdy zněj bankovní úředk Nicholas Winton zídil odjezd 669 převážně židovských dětí, kterým hrozila
smrt vnacistických vyhlazovach táborech. Jeho humánní čin zde už téř rok připoná dílo britské sochařky Flory
Kent (foto č. 5). Zatímco bezbariérová nástupiště 1–4 (foto č. 6), jejichž jižní část chrání skleněné přístřky (foto č. 7),
stavbaři zdivize 3 opustili už před rokem, divize 9 má nanádraží sle co dělat. Veetí etapě stavby teď vjižní části
odbavovací haly (foto č. 8) budujeslebnu policie asupermarket. Secesní budova naopravu ještě čeká (foto č. 9).
4 5
8 9
Vítězí inakole
Martina Sáblíková završila svou letní olympijskou
sezonu snů dalšími třemi zlatými medailemi. Nejleí
stová rychlobruslařka je tentokrát nezískala vzi
naledom oválu, ale vlétě namistrovství České re-
publiky vženské silniční cyklistice!
Martina sehledem nejdřív vyhrála časovku jednot-
livců a potom s Martinou Růžkovou ičasovku dvojic.
em svým soupeřkám nakonec ujela ivzávodě se spo-
lečným startem pelotonu. V sobotu 26. června pětkt
projela dvacetikilometrový okruh vkopch kolem Kyjova
asčasem 3:03,08 hodiny se stala vízkou společného
mistrovství České republiky aSlovenska vženské silniční
cyklistice. Vti dnech naněm startovala veech závo-
dech aechny vyhla. Gratulujeme!
Teď spolu strenérem Petrem Novákem aNOVIS Te-
amem zamíří nasousedění kmoři, kde bude zvažovat
svou účast ivdalších silničních cyklistických závodech.
6 7
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav, člen DDM Group / Pověřená šéfredaktorka Ing.Lenka Svobodová / Všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / Adresa redakce
Koželužská 5, 18000 Praha 8-Libeň, tel.: 266709415; www.metrostav.cz / Číslo 12-13/2010 vyšlo 27. 7. 2010 (14–15/2010 vyjde 25. 8. 2010) / Složení redakční rady Ing.František Polák (předseda), Ing.Jaromír Pavlíček (místopředseda),
Ing.Ivan Kajer, Ing.Jiří Kavan, Pavel Meyer, Ing.Jitka Neklanová, Ing.Lenka Svobodová, Ing.Jaromír Šob,Ing.Libuše Weinfurtová aMgr.Tomáš Zámečník / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 12800 Praha 2 / Výroba Boomerang
Publishing,s.r.o., Nad Kazankou 37, Praha 7-Troja, tel.: 244023201, fax: 244023333 / Podávání novinových zásilek povolila Česká pošta,s.p., odštěpný závod Praha, č.j.nov 6051/96 ze dne 3. 4. 1996 / Podávání novinových zásilek bylo
povoleno s.p.OZSeČ Ústí nad Labem dne 21. 1. 1998, j. zn. P-649/98 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736
Grand Prix architek
Nejlepším architektonickým dílem postaveným vloni
v České republice byla Národní technická knihovna
(NTK). Rozhodla otom odborná porota, která jí ulila
nejprestižnější oborovou cenu – Grand Prix architek-
tů2010. Stavbu NTK podle návrhu studia PROJEKTIL
ARCHITEKTI řídil tým Ing.Karla Hrdlovicse zdivize 9.
Podle slov odborné poroty NTK zvízila mezi více než
70 přihlášenými stavbami pro svou výjimečnost danou
edevším úsporností a jasností celého konceptu, jed-
noduchostí výrazu aelegancí řešení (foto). Porotce pře-
svědčila iorganickým propojením architektury adesignu.
Její kvalitně provedené konstrukce zpohledového betonu
– dílo betonářů znaší divize 6 – doplňují barevné podlahy
asedací nábytek, inspirovaný chemickými vzorci.
Je dobré vyhrát. Pro nás je ale důlijší, že hotový
dům funguje alidé ho mají rádi,“ řekl při přebírání ceny
Grand Prix architekt Roman Brychta, který spolu sAda-
mem Halířem, Ondřejem Hofmeisterem aPetrem Leškem
moderní knihovnu navrhl.
Budovu NTK vyzdvihují odborníci z zných odt-
. Stala se Vynikací betonovou konstrukcí roku 2009
a cenu za izpůsobení okolní zástavbě jí udělil i Klub
za starou Prahu. V soutěži Stavba roku získala Cenu
primátora Hl. m. Prahy aCenu Státho fondu životho
prosedí ČR. Obdržela iZvláštní cenu poroty vsoutěži
Best of Realty ajejí spolutrci si kromě vízství vkate-
gorii Grafický designér roku aDesignér roku odnesli ta
absolutní vítězství – Czech Grand Design za rok 2009.
Stěna slávy vparteru NTK se proto úctyhodně zaplňuje.
Vyhlídko parní jízda
Letní víkend může milovkům železnice, řezbářst
ahistorie zpestřit jízda zvláštním parm vlakem, který
vyjede zdraží Praha-Braník směrem přes Křivokt
doLužné uRakovníka azt vsobotu 7. srpna.
Speciální souprava, tená parní lokomotivou Al-
batros, opustí nástupní stanici vBraku v9.20 hodin.
Bude doní možné přistoupit i nanádraží veVršovicích
anaSmíchově. NaKřivokt dorazí jedenáct minut před
polednem, doLužné uRakovníka přijede ve12.50 hod.
Jízdu můžete spojit snávšvou 15. ročníku řezbář-
ského setkání na hradě Křivoklát, které letos proběhne
vednech 2. až 8. srpna. Kromě uměl, pracujících pod
širým nebem, nam vsobotu 7. srpna budou kvidění
ukázky volného létání dravců apohádky pro malé ivelké
diky. Hudební kulisu sídavě zajistí kapela Švejband,
stará klasická hudba nebo flinetář. Večer slavnost za-
končí ohňové tance avelký ohňostroj.
Ten, kdo zvlaku vystoupí až vLužné, může navšvit
tamější Železniční muzeum. Víc se dozte nawebových
stránkách www.krivorezani.cz awww.zelpage.cz.
Umění veměs
Sedm nových monumenlních soch se bude až dopo-
loviny září tyčit v Českých Budějovicích. Za podpory
sta a Metrostavu je umělecká skupina nazvaná
4sochi rozmístila do všech rohů náměstí Přemys-
la Otakara II., nad hladinu slepého ramene Malše
anatrávník nedalekého Sokolského ostrova.
Výstava, pojmenovaná Uní ve městě 2010, je už
třetí přehlídkou moderního sochařství, kterou České
Budějovice aumělci spoluipravili. Tu letošní propojuje
asjednocuje monumentálnost všech děl, která dorostla
domnohametrové výšky ašířky.
evážet objemné ažké sochy amanipulovat sni-
mi je obtížné. Padatelům proto sdopravou ainstala
plastik pomohl Metrostav, který má stransportem nad-
rozměrných nákladů iuměleckých děl bohaté zkušenosti
z minulosti. „Sochy jsme v pondělí 28. června odvezli
zPrahy doČeských Budějovic, kde jsme je podle pa-
davků autorů rozmístili. Zapár týdnů, vpolovině září, je
epravíme zpět nadruhou část výstavy, která proh-
ne v hlavním městě,“ upřesnila spolupci Metrostavu
Ing.Eva Bartoňová zjiheské oblasti divize 6.
Nacentrálním náměstí vČeských Budějovicích se tak
iky ní společnosti zadumali Myslitelé Michala Trpá-
ka (foto). Naproti nim byla uložena prezaná cisterna,
kterou autor Čestmír Suška pojmenoval Rezavé květy.
Veetím rohu vyrostl Domeček aPrasátko odLadislava
Plíhala. Poslední zdejší figura máhlavu voblacích aso-
chař Richard Švejda ji nazval Proč ne...?.
O r stovek metrů dál se pod hladinu říčky Malše
pomalu potájí Klesací figury Jakuba Flejšara, jejichž
pesimismus vyvažuje hravostí a optimismem barevný
Plamák Zuzany Beránkové. ZeSokolského ostrova vše
zlky pozoruje dvoutunová ocelová noha odLuše Rai-
se. Monumentální výstava soch se prostě ani vevelkých
Českých Budějovicích nedá přehlédnout.
Reklama veFinsku
Vprůhu následujících několika týdnů zahájí pracov-
níci divize 5 pod vedením Ing. Václava Pavlovsho
stavbu trojice přístupových tunelů pro novou trasu me-
tra vHelsinch. Kromě vlastní práce budou naší spo-
lečnosti veměstě dělat reklamu iužitkové automobily,
označené podle firemního stylu Metrostavu.
Z důvodu spolehlivosti, ceny a snadného místního
servisu vybrali naši pracovci dopravy pro Finsko dva
vozy typu Toyota Hilux, které pořídili formou operativního
leasingu. Oba mají pětimístné dvoukabiny amalou ložnou
plochu, kterou v jednom případě kryje nástavba (foto).
Protože jsou bílé, budou automobily určitě elegant
ladit se severskou zimou. Jako třetí nás bude veFinsku
zastupovat Volkswagen Transporter 4motion pro osm
osob vklasické červené barvě Metrostavu. V kontrastu
se shem si ho zase každý jistě dobře všimne.
Věříme, že naši pracovci veFinsku usjí astanou
vHelsinkách ipoukončení této stavby, aby vroování
místní podzemní dhy pokračovali. K dobré reklamě
by jim kromě kvalitně odvedené práce měla přispět ii
zmíně, výkon, spolehlivá a vneposlední řadě i ne-
přehlédnutelně označená užitková vozidla.

 

Metrostav Metrostav 12-13/2010, Strana 1
Metrostav Metrostav 12-13/2010, Strana 2
Metrostav Metrostav 12-13/2010, Strana 3
Metrostav Metrostav 12-13/2010, Strana 4
Metrostav Metrostav 12-13/2010, Strana 5
Metrostav Metrostav 12-13/2010, Strana 6
Metrostav Metrostav 12-13/2010, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 12-13/2010, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 12-13/2010, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 12-13/2010, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 12-13/2010, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 12-13/2010, Strana 6

Strana 6

6

Sending statistics … done (1009 ms)

Rendering Strana 6 (104041): (0/1) (1039 ms)

Rendering Strana 5 (104039): (0/1) (1040 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3111/vth120664-1.jpg (3x)

 i3111/vth120666-1.jpg (3x)

 i3111/bg104041.svg

 i3111/vth120658-1.jpg

 i3111/vth120660-1.jpg

 i3111/vth120661-1.jpg (2x)

 i3111/vth120662-1.jpg (2x)