Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 12-13/2011, Strana 4
Metrostav Metrostav 12-13/2011, Strana 5
Podobně jako v dalších obcích Středočeského kraje se
i obyvatelé Poříčan dočkali rekonstrukce své nádr
budovy. Ačkoli v stečku u přírodního parku Kersko
mezi Českým Brodem a Sadskou byla železn za-
svka zřízena jv roce 1874, budova, kterou esta-
vovala divize 3, pochází až z roku 1962.
dražní objekt vystavěve stylu reálného socia-
lismu“ plnil v Poříčanech hned tři funkce byl kulturm
domem, bytovkou a železnní stanicí. O jeho nutné a zá-
sadní rekonstrukci se rozhodovalo od roku 2009. Jeho
původně plánovaná rozsáhlá přestavba se nakonec zúžila
jen na opravu výpravbudovy a netýkala se ani zemí
železničního provozu, ani obytných jednotek.
Tým Ing. Jiřího Barabáše z divize 3 zahájil stavební
práce na nádraží v Poříčanech loni v listopadu. Ješ
před íchodem zimy jsme vybudovali novou vodovodní
přípojku z obecního vodovodu a začali s demolicemi so-
ciálního zařízení, jeho novou přístavbou a vnitřními roz-
vody. Letos v únoru jsme potom zahájili výměnu střešní
krytiny,vzpomíná Ing. Baraš.
Od té doby se objekt výrazzměnil. Obkl si zatep-
lený kabát, nová okna a dveře (foto č. 1), vyměněné
topení, vzduchotechniku i elektroinstalaci. Změnily se
také zpevněné plochy v jeho nejbližším okolí.
I když stavebpráce nezahly do železničho pro-
vozu, protože 1. kolej se jen omezeně vyívá jako mani-
pulní, cestující uitá omezení pocítili. Stavbaři ak
po celou dobu rekonstrukce zachovali v provozu jízden-
kové pokladny a neomezili přístup na nástuptě, což bylo
podle slov vedoucího projektu po organizační stránce
velmi náročné. „Letošní tuhá zima nás nezaskočila,ří
Ing. Barabáš. „Jedinou komplikací bylo snad jen to, že se
při stavbě nepotvrdily některé edpoklady projektanta,
a proto jsme eba i demolicích anglických dvorků
museli provádět zemní práce a izolace v dvojnásobném
rozsahu, než navrhoval. i konečném vyčíslení všech
víceprací se i kvůli tomu celkový finanční objem zakázky
navýšil o více než pětinu.
Dnes už zrekonstruovanou nádražní budovu (foto č. 2)
využívají nejen obyvatePoříčan a okolí její fasáda se
zalíbila i jiřičkám. Nová místa pro hnízdění na ní našly jen
pár dní po dokončení stavby.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
Když začátkem června politici a zástupci samosprávy
slavnostně otevírali zrekonstruované sídlo Finančního
úřadu v Kroměříži, prohlásil první náměstek ministra
finanRNDr. Ladislav Minčič, CSc., MBA, že když už
musíme platit daně, měli bychom se i tom alespoň
tit příjemně. Ve jmenovaném městě se to stalo sku-
tečností ky 243 dnům rychpce stavebho sdru-
žení divize 1 Metrostavu a společnosti RAPOS.
„Náš tým pracoval pro Generální finanční ředitelst
podruhé,“ vzpomněl vedoucí projektu Ing. Jaroslav
Kunc na nedávno dokončenou rekonstrukci FÚ ve Znojmě.
Také proto jsme byli schopni rekonstrukci v Kroměříži
zvládnout i při zachování provozu úřadu ve velmi krátkém
termínu s investorem jsme se totiž znali.
Vloni v září zala stavba, rozdělená do dvou etap,
stěhováním a demolicemi. Do letošního 12. května, kdy
byla zkolaudova, změnil patkově chrám na
Husově náměssvou dispozici a vybavení tak, že dnes
odpovídá všem požadavkům na sídlo moderního úřadu
svého typu a je pohodlný pro klienty, kteří jej navštěvují.
„Kromě jiného jsme zde vytvořili bezbariérový přístup
a vystavěli výtah. Rozšířili jsme a zkvalitnili sociální -
zemí pro zaměstnance i návštěvníky a zvětšili prostory
spisovny a exekučních skladů. Vyměnili jsme instalační
rozvody, ídili nový sysm EZS a strukturované kabe-
že. Rekonstrukce vya osazení nových oken sní-
žily energetickou náročnost budovy,vypočítal základní
přehled úprav Ing. Vladimír Palát, mový ípravář. Je
jen škoda, že investor zatím nenašel dostatek prostředků
na opravu fasády (foto č. 1) a rekonstrukci kotelny. Své
využití zatím nenalezl ani bývalý protiletecký kryt ve dru-
hém podzemním podlaží budovy, kterou v roce 1938
postavil brněnský architekt Oskar Poříska.
Po přestřižení symbolické pásky si hotové dílo svého
týmu prohlédli i ředitelé divize 1 Ing. Milan Veselský a je-
jího jihomoravského regionu Ing. Luděk Stehlík. Ocenili,
jak jejich technici stavbu zorganizovali a řídili – na kvalitu
provedení či oprav konstrukcí a prvků totiž neměl vliv ani
krátký termín realizace druhé etapy prací. Její rozsah byl
sice menší, než měla první, technologické estávky se
ak u jejího menšího objemu prací zkrátit nedaly. A pro-
tože veškerá administrativa Finančního úřadu v Kroměříži
dnes poprdlí v jedné a navíc zmodernizované a pří-
jemné budově (foto č. 2), snad práci Ing. Kunce a jeho
týmu pochlí i stní doví poplatníci.
Lenka Svobodová, foto Lubor Kaluža
ZPRAVODAJSTVÍ Z DIVIZÍ
strana 5
V hezkém prosedí se i daně platí lépe
1 2
Na rychlostní silnici R6 mezi Chebem a Karlovými Vary
mohou od 10. července motoristé opět jezdit po mostě
es Ohři u Transmotelu v obou srech. Oddechli si
tak nejen obyvatelé Sokolova a obcí, jimiž dosud vedla
objížďka, ale popravdě řečeno i tým Ing. Zdeňka Roz-
sypálka z divize 4, který se na výstav komunikace
mezi Novým Sedlem a Sokolovem podílí.
„Pro sdružení firem STRABAG, Metrostav a Skanska
na tomto úseku realizujeme dva důležité mostní objek-
ty: zhruba icetimetrový most SO 205, který přechá
ve dvacetimetrové výši es železniční tr (foto č. 1),
a 297 m dlouhý most označený SO 214 se spodním
obloukem, který vede 50 m nad Ohří (foto č. 2). Jeho
mostovku nese ocelová konstrukce, kterou stejně jako
u mostu SO 205 vyrábělo sedisko ocelových konstruk-
Metrostavu,“ jednoduše konstatoval Ing. Rozsypálek.
Z technického, technologického i logistického hlediska
ak výstavba obou chto děl patřila k nejsložitějším
a nejnáročnějším stavbám, jaké kdy divize 4 prováděla.
I když je zazka na výstavbu mostu SO 214 vedena
jako rekonstrukce, toto označení se dnes vztahuje vlastně
pouze k jeho základům a pilířům. V průběhu přípravy se
totiž ukázalo, že vodorovné mostní konstrukce musí t
ze statických důvodů nové a vyleené. Zna technolo-
gie, která práce zjednodušila a zrychlila, si oproti vod-
ním předpokladům vyžádala úplné uzavření mostu. „Da-
ní“ za tuto změnu byl závazný slib, že termín opětovného
zprovoznění mostu bude zkrácen na pouhý rok. Tento
závazek divize 4 splnila, byť je doprava po mostě zatím
vedena jen po polovičním profilu v jednom dvoupruhu.
Ta stavba nového mostu přes železnici byla a je slo-
žitá. Než mohla divize 4 zbourat ten starý, musela nejprve
ve velmi omezeném prostoru stavenišvybudovat pra-
vou část nového přemostění, ustit ji na provizorní o-
ry do dočasné polohy a i s nepříjemnou šikanou na obou
stranách zprovoznit. Teprve pak mohla starý most zdemo-
lovat a začít na druhé ocelové konstrukci na definitivních
opěrách betonovat spřaženou železobetonovou desku
leho mostu. Nejpozději začátkem září na něj bude pře-
vedena doprava, opět jen ve dvou pruzích.
Tkou za stavbou železničního přemostění SO 205
potom bude isunupravého mostu ze soaspro-
vizor polohy do definitivní a zprovoznění všech čt
jízdních pruhů pro dopravu, čehož se motoristé dočkají
letos v listopadu. Nejen obyvatelé Karlovarského kraje
se už těší, jak o pět měsíců později bude zprovozněn ce
daí nový úsek rychlostní komunikace R6.
–rip–, foto Josef Husák
Most přes Ohři je průjezdný v obou směrech
Rychlostní silnice R6 je soástí mezinárodní trasy
E48 Praha – Karlovy Vary – Bayreuth Schweinfurt. Na
mecké straně navazuje na plánovanou dálnici A70.
Celková délka 167,075 km
V provozu v plném profilu 65,985 km
v polovním profilu 6,323 km
Ve stav 16,996 km
V přípravě 77,771 km
Stavba Nové Sedlo – Sokolov:
Kategorie R 24,5/100
Délka 7,482 km
Mimoúrovňové ižovatky 2
Počet mostů na trase 9
es trasu 1
lka stěn opěrch 165 m
protihlukových 1465 m
Oboustranná odpočívka 1
I když první dochovaná písemná zmínka o Poříčanech
pochází už z roku 1295, velkým impulzem pro jejich
rozvoj byla až výstavba železnice VídeňOlomouc
Praha. Nejc se totiž obec začala rozrůstat po roce
1874, kdy byla v Píčanech zřízena vlaková zastávka.
Zali se zde usazovat železnní zaměstnanci
a díky rychlému spojení s Prahou si je obbili i lidé
dojíždějící za prací. V roce 1882 byla otevřena odbočná
trať takzvané České komerční dráhy (Böhmische
Komerzbahn) PíčanyNymburk, jež dále vedla přes
Kopidlno do Bakova nad Jizerou a do Jičína. Dodnes
Poříčany sloí jako významný železnní uzel.
Nový stadion pro fotbalového mistra
Plzští fotbalisté se nevno stali mistrem I. Gambri-
nus ligy a novou sezonu by chtěli zahájit na modernizo-
vaném stadionu. Měl by být zatím dokončen jen zčásti
– kromě nového hřtě nabídne polovinu nových tribun
s kapacitou 3200 míst, kterou stávající tribuna doplní
na celkem 8700. Stavbi, kteří jej budují, včetob-
lastního týmu divize 1 pod vedením Pavla Zezuláka,
proto mumít ímý tah na branku pro klub i jeho
fanoky by totiž bylo kruté nemít možnost už brzo při-
tat na domácí půdě soupe – třeba Real Madrid. Po-
kud totiž Viktoria Plzprojde vyřazovacími edkoly
úspěšně, bude hrát evropskou Champion‘s League.
Metrostav jako vedou sdrení, jehož dalšími čle-
ny jsou firmy STRABAG a H.A.N.S. stavby, za zdárné
a včasné zprovoznění stadionu ve Štruncových sadech
odpovídá. A nemá to jednoduché. S přestavbou se mohlo
začít po posledním domácím ligovém zápase letos
v květnu, a i když je termín dokončení stanoven na začátek
ledna 2012, již 27. srpna musí být zmíněná polovina tribun
a nová hrací plocha připraveny k zápasu proti Spartě.
Hdáme si každou minutu a pracujeme ve dvou s-
nách od nevidím do nevidím. Konkrétod 7. hodiny ráno
do 10. hodiny večer. Včetsobot a nedělí,“ řekl vedoucí
projektu Pavel Zezulák. „Největší starosti nám dělá výkre-
sová dokumentace, kterou sbíráme projektantům přímo
‚z rýsovacích prken‘. Velmi dobře vycházíme s ostatními
partnery a díky profesionálně zvládnuté organizaci práce
časový harmonogram i es velice napjatermíny plní-
me. Věřím, že to tak zůstane až do konce.
Aby z architektonického hlediska celý stadion získal
sevřeněí charakter a dicili blíž ke hře, je hřtě po-
sunuto o 18 m k hlavní tribuně. Jeho dosavadní konstruk-
ce i atleticdráha proto patří minulosti, stejně jako
70 m vysoký osvětlovací stožár u Brány borců – na jeho
místě budou stát d44 m vysoké věže. Jejich reflekto-
ry doplní osvětleze padní tribuny, která jako jedi
prochází pouze rekonstrukcí. Na východní, jižní a severní
strase budují tribuny nové (vizualizace). Budou rozdě-
leny do šesti sektorů, každý z nich bude mít samostat
turniketový vstup a zázemí, skládající se z WC a bufetu.
Protože podloží staveniště blízko Mže a Radbuzy,
slože ze sedimen a navážky, nezarovalo pado-
vanou únosnost, jsou nové tribuny založeny na pilotách.
klad jejich nosné konstrukce vytváří železobetonová
prefabrikovaná kostra, z vnější strany opatřehliníkovou
lamelovou fasádou. Střechu ponesou ocelové vazníky.
Zatímco v oko teprve vzniknou plochy pro návštěvní-
ky a parkoviště pro 61 aut, na hřišti už stavbaři vybudovali
systém závlah a vypění, upravili terén a položili travní
koberec. Spolu s ostatními fanoušky se nemohou do-
čkat, až na něj poprvé vyběhnou fotbaloví mistři.
–rip–, vizualizace archiv stavby
1
1
2
2
Osm měsíců na poříčanském nádraží
Metrostav Metrostav 12-13/2011, Strana 6

 

Metrostav Metrostav 12-13/2011, Strana 1
Metrostav Metrostav 12-13/2011, Strana 2
Metrostav Metrostav 12-13/2011, Strana 3
Metrostav Metrostav 12-13/2011, Strana 4
Metrostav Metrostav 12-13/2011, Strana 5
Metrostav Metrostav 12-13/2011, Strana 6
Metrostav Metrostav 12-13/2011, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 12-13/2011, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 12-13/2011, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 12-13/2011, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 12-13/2011, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 12-13/2011, Strana 6

Strana 6

5

Sending statistics … done (330 ms)

Rendering Strana 6 (103953): (0/1) (324 ms)

Rendering Strana 5 (103951): (0/1) (367 ms)

Rendering Strana 4 (103949): (0/1) (367 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3090/vth120571-1.jpg (3x)

 i3090/vth120573-1.jpg (3x)

 i3090/bg103951.svg

 i3090/vth120575-1.jpg (3x)

 i3090/vth120567-1.jpg

 i3090/vth120569-1.jpg

 i3090/vth120570-1.jpg (2x)