Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 14-15/2012, Strana 1
Metrostav Metrostav 14-15/2012, Strana 2
Developerské aktivity Metrostavu SK
Svůj první developerský projekt – bytové domy Nejed-
ho – zajil Metrostav SK vloni vříjnu. Od té doby
už vbratislavské části Dúbravka postavil téměř celou
jejich hrubou stavbu. Výstavbu moderního asohledem
na danou lokalitu řešeho bydlení pnuje dokoit
vetřetím kvartále roku 2013.
Dvojice nových bytových domů vyrůstá vlokalitě Po-
dvornice, která se kvůli všestranné občanské vybavenos-
ti, dopravní dostupnosti centra města, možnosti napojení
naměstský dálniční okruh ablízkosti přírodní rezervace
Denská Koliba považuje za„dobrou adresu“. Iproto si ji
zasvůj domov vybírají zejména rodiny sdětmi.
Celý projekt vlastně tvoří tři bytové domy. Jeden byl
postaven vprvní etapě stavby aje už deí dobu obydlený.
Daí dva (vizualizace) staví jako investor právě Metrostav
SK ajejich železobetonové konstrukce se už brzy vyh-
nou až k nejvšímu 13. podlaží. Společná podzemní
podnož všech domů byla zkolaudována už v1. etapě ajejí
dvě podlaží vyplňují garáže asklepní kóje.
Základová deska a stěny suterénu jsou z vodosta-
vebho betonu. Nosný systém ze železobetonových stěn
bude nafasádě zateplen minerální vlnou se silikátovou
povrchovou úpravou. Tepelnou izolaci ocelové střešní
konstrukce bude chránit fóliová krytina,“ popisuje průběh
výstavby vedoucí projektu Ing. Ivan Važecký adodává:
„Každý bytový dům má vlastní kotelnu, takže v bytech
bude možné individuálně nastavovat teplotu vkterémkoliv
ročním období.“ Přízemí bytových domů obsáhne nebyto-
vé prostory pro šest samostatných provozoven sleb.
Celý projekt je navržený jako uzaený bytový kom-
plex, v němž bytové domy doplní i příjemná parková
úprava s tskými hřišti. Vzhledem k tomu, že se jeho
podoba už začíná rýsovat, postoupil i prodej zdejších
166jedno- až čtpokojových bytů svýměrou od30 m²
do80m². „Klientům je nabízíme vestandardu nebo upra-
vené podle jejich požadav, případně jako holobyty. Ka-
ždá bytová jednotka má navíc balkon nebo terasu, sklep
skladovací prostory agarážové stání, které je již zahrnuto
vceně,“ představuje nabídku bytů vedoucí střediska Re-
ality Ing.Vladimír Paulička azdůrazňuje hlavní cíl projek-
tu, kterým bylo vytvořit dostupné bydlení vnovostav
za rozumnou cenu. „Ve spolupráci s našimi dodavateli
jsme pro klienty připravili slevy z maloobchodních cen
aporadenský servis,“ dopuje informace, které se nachá-
zejí inawebové stránce projektu www.nejedleho.sk. Vše
zatím nasvěuje tomu, že Metrostav SK jako začína
developer svou prvotinu úsšně zvdá nejen postránce
stavební, ale iobchodní. Ato je vlastně ijeho cíl.
zdroj Metrostav SK
Stavba pod dohledem
Razi divize 5 a střediska podzemí divize 1 budují
pod vedem Ing. Miroslava Vlka hned tři podzemní
objekty vokolí Jablonce nad Nisou. Spolu sostatními
částmi protipovodňových opatření, která Metrostav
staví ve sdrení se společností SYNER, ochrání již
odpříštího června město před velkou vodou.
Na ochranu před záplavami od Lužické a lé Nisy
vznikla počátkem 20. století před Jabloncem přehrada
eno. Doplnily ji dvě podzemní štoly, které doní odklá-
jí část povoových průtoků obou řek. Kvůli nedosta-
tečné kapacitě Mšensho potoka, který vodu zpřehrady
odvádí, však nebylo možné zadržovací schopnost Mšena
plně využít a městu hrozily záplavy. Proto Povodí Labe
přistoupilo kvýstavbě nové protipovodňové ochrany.
Divize 5 dnes pracuje přímo pod sedem Jablonce.
Razí totiž jak nový vtokový objekt (foto č. 1), který bez-
pečně odvede vodu zpřehrady mimo Mšenský potok, tak
samotnou novou odpadní štolu, jež naněj naváže (snímky
č.2, 3). Bude celkem měřit přes 1250 m avpolovině srpna
zní raziči ze dvou zařízení stavenišť současně zhotovili
dohromady téř 300 m.
Pracovci divize 1 vedení Jím Novákem přeráže
vsubdovce pro kolegy okus dál paseckou štolu, která
vedla do přehrady z rozdělovaho objektu na Lužické
Nise. Zjech 592 ražených metrů už dokončili přes d
stě (foto č. 4). Obě štoly raziči razí pomocí NRTM vplm
profilu, který se pohybuje od 11 do 14 m². V pevch
libereckých žuch pracují spomocí trhacích prací apo-
stupují denní rychlostí 2–3,5 m. Průběh stavby jablonec
obyvatele velmi zajímá. Proto radnice zřídila nastránkách
www.mestojablonec.cz zvláštní sekci nazvanou Proti-
povodňová štola. Kromě videovizualizace celých protipo-
voových opatření zde jsou izáznamy opostupu díla.
Ing.Pavla Šrámka,
ředitele interního auditu Skupiny MTS
Ing.Šrámek věnoval třetinu profesního života rozvoji
divize 8, která byla založena roku 2000, aby za Me-
trostav řídila stavbu pražského metra. Postupně se
mu z ní spolu s kolegy podilo vybudovat úsšnou
standardní stavební divizi s regionálním působením,
která se významně polela inaprůniku firmy doseg-
mentu energetiky. Že její pracovci projektové řízení
rozhlých liniových děl ovdají, dokazují inastav
metraV.A. Od1. ledna 2012 Ing.Šrámek pracuje vpo-
zici ředitele interního auditu Skupiny Metrostav.
Povíce než 11 letech působení včele divize 8 jste zní
odešel naprezidium. Co bylo podnětem ktéto změně?
Vloni napodzim se namě obrátil prezident Skupiny Jí
lohlav snabídkou spolupráce. Protože jsem své úkoly
vdivizi považoval zasplné, rozhodl jsem se tuto m-
nost využít kzískání nových zkušeností. Při práci však
m stále mnost uplatňovat ity zpředchozí praxe.
Interní audit – co to vlastně znamená, co zahrnuje?
Pomohu si definicí – interní audit je podle ní vymezen
jako nezávislá, objektivně ujišťovací akonzultační činnost
zaměřená napřiní hodnoty azdokonaloní proce
vorganizaci, ato systematickým metodickým přístupem
khodnocení jejího vnitřního řídicího akontrolního systé-
mu. Kdybych to měl vystlit srozumitelněji, jde oposu-
zování, zda správm způsobem děláme správné věci. Jí
lohlav nám řekl: „Posuzujte nezávisle, jestli to, co dělá-
me, provádíme tak, jak jsme si řekli, ajestli je to tak dobře.“
To vypadá docela jednoduše...
Úplně jednoduché to není. Audit je nutno provádět vsou-
ladu spravidly mezirodho rámce profesiolní praxe.
Zněj vychází naše skupinová organizněídící norma
číslo A-3. Obsahuje istatut aetický kodex interního auditu
Skupiny Metrostav atím vším se naše práce ří.
Jaké typy auditů vykonáváte?
Nazákladě ročního programu aposchválení prezidentem
provádíme interní audity pro firmy Skupiny, pro Metrostav
jej schvaluje generální ředitel. Dokončili jsme rozsáhlý au-
dit Metrostavu SK, podle poeby zpracováváme iaudity
mimádné. Zanejvýznamnější znich považuji audit ná-
kladové ceny stavby Trojského mostu, jenž potvrdil správ-
nost výše jeho prognózované odbytové ceny. Doútvaru se
mnou nastoupili iIng.Josef Černý se specializací naaudit
technický aIng.Jan Uhlíř, který se sIng.Evou Patočkovou
nuje auditu ekonomickému. Myslím, že tvíme výkon-
ný tým, který si udomuje svoji odpovědnost.
Jak se naaudit připravujete ajak prohá?
ed ním obvykle absolvujeme školení či semináře astu-
dujeme odbornou literaturu, protože jsme se dřív všichni
novali jiné problematice. Nakaždý audit připravujeme
zvštní pn, který projednáváme sauditovam subjek-
tem. Zadané téma potom vdohodnum čase prověříme
a podle zjištěných výsledků – a poprojednání s odpo-
dným pracovníkem – vyme auditorské dopore.
Závěrečnou zprávu předáváme zadavateli auditu, oprove-
dení doporučených opatření však rozhoduje management.
Jaké máte auditorské plány dobudoucna?
Odří bychom se chtěli věnovat sysmu kontrolní čin-
nosti vespolupráci súseky odborných ředitelů. Výsledky
kontrol totiž ukazu, jak se veskutnosti vyrovváme
sriziky, snimiž se setkáváme aojejichž eliminaci usiluje-
me zdokonalováním sysmu práce. Chceme přitom ma-
xilně využít současného procesního řízení Metrostavu.
Toto téma považujeme zavelmi důleži, prote nerea-
govat nazjištěná hrozící rizika je neodpustitelný hazard!
Pro svou práci potřebujete především informace. Je
ještě něco jiného, co by vám v ní pomohlo?
Velmi bych si přál, aby se podařilo znit pohled nani
činnost, kterou kolegové většinou povují jen zakontrolu
kvality jejich práce nebo nevyhnutelný druh nepříjemné
inspekce shora. Tak tomu ale opravdu není! Úloha inter-
ho auditu spočívá vkoordinaci akonzultaci činností na-
íč celou Skupinou. Aprávě vpředávání zkušeností mezi
jejími firmami spatřuji tu zmíněnou přidanou hodnotu.
strana 2
PME SE
1
Čelákovice mají konečně náměs
Poroční rekonstrukci bylo letos poslední den včerven-
ci otevřeno nové náměstí vČelákovich, které budoval
tým Ing.Petra Krutila z divize 1. Tato stavba, která se
řadila knejvětším investičním akm vestě, zcela
změnila ráz jeho historicho centra. Vzniklo v něm
totiž typické náměstí, reprezentativní apřirozený sed
sta, který obyvatelé Čekovic už sto let postrádali.
lem revitalizace celého prostoru bylo jasné oddělení
části určené motorovým vozidlům od klidové zóny pro
chodce. Pro ty byla upravena centrální část plochy, kde
se budou konat různé městské akce, trhy aoslavy. Pěší
část ozvláštňují i tři vodní prvky. Horní části dominuje
kna zjediného kusu mrákotínské žuly (foto č. 1). Má tvar
elipsy, délku skoro 4 metry aváží 5,5 tuny. Celý lomový
kámen, z něhož byla kašna zhotovena, vážil 25tun. Upro-
střed plochy vede 25metrový vodní kanál skaskádami,
který kopíruje sklon náměstí. Vespodní zóně je poslední
vodní prvek – vodotrysk. V to části náměstí nalezne
vprosinci své místo itradiční vánní strom.
Hlavní dopravní komunikace byla posunuta více najih,
najižní ajihovýchodní části náměstí jsou parkovací stá-
ní. Posunutí hlavního tahu umnilo zachovat na ploše
co nejvíce stromů azeleně azároveň dovolilo ivýsadbu
nových porostů. Prostor doplnily moderní lavičky (foto
č.2), stojany nakola, odpadkové koše aveřejné osvětlení.
Revitalizací, která byla zvelké části financována zevrop-
ských fondů, prošlo celkem přes 11 000 m² plochy. Celé
náměstí je samozřejmě řešeno jako bezbariérové.
„Rekonstrukci, kterou jsme zali v červenci 2011,
jsme rozlili do dvou etap,“ popisuje průh akce ve-
doucí projektu Ing.Petr Krutil zdivize 1. „Vprvní etapě
jsme se soustředili najní část. To muselo být náměs
od začátku září do konce listopadu 2011 pro dopravu
zcela uzavřeno. Poté proběhla první část kolaudace tak,
aby bylo mné nástí zpjezdnit. Tato uzávěrka tot
velmi komplikovala dopravu vcelém měs. Vdruhé eta-
pě díla jsme pak dokončovali zbytek prostranství,“ uvedl
Ing.Krutil, který si kromě jiného velmi pochvaloval dob-
rou spolupráci se subdodavateli isinvestorem zakázky
– Městským úřadem Čelákovice.
Součástí rekonstrukce byl iarcheologický průzkum,
který mj. objevil základy barokního mostu, základy sta-
ho pivovaru astudnu Barbora. Původní architektonický
záměr počítal s využitím těchto nálezů a chtěl nechat
základy mostu zpřístupnit, případně prorýsovat základy
pivovaru donové dlažby. Pro investora to však bylo ča-
sově ifinančně nároč, atak se odtohoto zajímavého
padu upustilo. I bez těchto zvláštností mohou být
Čekovtí nanovou část sho města určitě pyšní. Již
1. září naněm, právě při příležitosti otee, organizu
první velkou akci – slavnostní setkání občanů.
Jaroslav Růžek, foto Josef Husák
2
1
2
4
3
Metrostav Metrostav 14-15/2012, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 14-15/2012, Strana 1
Metrostav Metrostav 14-15/2012, Strana 2
Metrostav Metrostav 14-15/2012, Strana 3
Metrostav Metrostav 14-15/2012, Strana 4
Metrostav Metrostav 14-15/2012, Strana 5
Metrostav Metrostav 14-15/2012, Strana 6
Metrostav Metrostav 14-15/2012, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 14-15/2012, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 14-15/2012, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 14-15/2012, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 14-15/2012, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 14-15/2012, Strana 6

Strana 6

2

Sending statistics … done (580 ms)

Rendering Strana 3 (103870): (0/1) (569 ms)

Rendering Strana 2 (103868): (0/1) (634 ms)

Rendering Strana 1 (103866): (0/1) (634 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3071/vth120488-1.jpg (3x)

 i3071/vth120490-1.jpg (3x)

 i3071/bg103868.svg

 i3071/vth120492-1.jpg

 i3071/vth120493-1.jpg

 i3071/vth120494-1.jpg

 i3071/vth120496-1.jpg (2x)