strana 6

Nový personální systém

Pracovní tým složený ze zaměstnanců personálního,

ekonomického a výrobně-technického úseku Metrosta­

vu i zástupců personálních útvarů jednotlivých divizí

začal připravovat přechod společnosti na nový perso­

nální informační systém.

Personalistům a mzdovým účetním dnes v Metrostavu slouží informační systém Odysea. Využívají jej

bez potíží i mistři pro zpracování podkladů pro výpočet

mezd dělnického personálu. Manažeři z něj čerpají třeba

informace o stavu a struktuře zaměstnanců. Dodavatel

programu Odysea však avizoval zastavení rozvoje svého

systému. Jeho současný stav přitom neumožňuje plnit

strategické záměry Metrostavu, které směřují ke zvyšování efektivity personálních procesů. Vedení firmy se proto

rozhodlo informační systém změnit.

Volbu nového softwaru dostal na starost pracovní

tým, který pečlivě připravil podmínky výběrového řízení.

O jeho vítězi měla kromě finanční náročnosti rozhodnout

i funkčnost systému a jeho schopnost stát se perspektivně společným personálním informačním systémem pro

celou Skupinu Metrostav. Proto se také na jeho prvotním

zavedení budou podílet i odborníci z firmy Subterra.

Mezi osmi účastníky náročného výběrového řízení

zvítězil moderní systém pro řízení lidských zdrojů společnosti Elanor. Hlavními cíli zavedení jejího softwaru

Elanor Global Java Edition (zkráceně Elanor) v Metrostavu

budou především standardizace činností, postupů a pravidel, zvýšení kvality a dostupnosti personálního servisu

pro zaměstnance a manažery a snížení administrativní

náročnosti. Systém navíc podpoří i procesy z oblasti bezpečnosti práce. Přes webový portál nabídne nové služby

při objednávání vzdělávacích aktivit, zpracování docházky, čerpání dovolené, při plánování pracovních cest nebo

při likvidaci cestovních příkazů.

Harmonogram zavedení systému Elanor je velmi napjatý. Jeho rutinní provoz bude spuštěn zpracováním

mezd za leden roku 2013. Cílový milník klade na členy

týmu velmi vysoké nároky a vyžaduje vysoce zodpovědný

přístup. Jeho práci proto budou všestranně podporovat

ekonomický i personální ředitel Metrostavu.

in f o r ma c e / akt u alit y / z a j íma v osti

naš e F O T O RE P O R T Á Ž

slo u p e k odbo r ů

Letošní dovolená v Chorvatsku

Prázdniny se přehouply do druhé poloviny, dovolené

jsou v plném proudu. V termínu 9.–18. července jsme

jako členové odborové organizace Stavba měli možnost zúčastnit se se svými rodinami pobytu v Chorvatském Drveniku, který se nachází v jižní Dalmácii.

Malebné městečko přimknuté ke skalnatému pobřežnímu pohoří poskytuje vše, co je nezbytně nutné

k letnímu pobytu u moře. Všechno je čisté, upravené, veřejnou pláž obklopují malé restaurace, krámky

a služby pro turisty. Moře je průzračně čisté a teplé

(26–28 °C) s pozvolným přístupem, takže je vhodné

i pro děti. Malý hotel plně vyhovuje pobytu rodin,

každý pokoj má výhled na moře a ostrov Hvar. Stravování je na vysoké úrovni, vhodné i pro náročné

strávníky, výběr jídel a nápojů je dostatečný.

Personál mluví česky, je milý a přívětivý, sama paní

majitelka byla denně přítomna a na závěr se s námi

rozloučila. Cesta autokarem je dlouhá (1200 km), ale

díky profesionálnímu přístupu řidičů zvládnutelná.

Závěrem lze říci jediné – to nemá chybu. Jménem

zúčastněných chci poděkovat závodnímu výboru

odborové organizace Stavba za perfektní dovolenou.

1

Jan Vobecký

Jazykový program

2

3

4

5

Ing. Pavel Caithaml, vedoucí týmu

Ing. Olga Ilovičná, zástupce vedoucího týmu

Za odměnu do Anglie

Pro zaměstnance oceněné za rok 2011 v kategorii Ma­

nažer junior připravil Metrostav již druhým rokem jako

odměnu zahraniční studijní cestu za architektonicky

či technologicky významnými evropskými stavbami

současnosti. Letos kolegy zavedla do Velké Británie.

V termínu od 18. do 23. června se čtrnáct našich

mladých kolegů vydalo do severní Anglie. Organizátorem

jejich cesty byla opět Česká betonářská společnost, jmenovitě její výkonný ředitel Ing. Vlastimil Šrůma.

Hlavním cílem výpravy byla města Manchester, Liverpool (foto), Birmingham a Leeds, ve kterých nedávno

vzniklo mnoho zajímavých moderních objektů a i v současnosti probíhá jejich další intenzivní zástavba. Ocenění

pracovníci však navštívili i starobylá sídla, jako je York

nebo Chester. Mohli si na vlastní oči prohlédnout řadu

dokončených exkluzivních budov či výjimečných prostor.

Jednu stavbu navštívili i během její realizace. Ke každé

dostali podrobný odborný výklad, a proto se mohli do

detailů seznámit i s některými zajímavými technologiemi.

Studijní cesta do Anglie obohatila naše mladé zaměstnance o řadu poznatků a zkušeností. Nabídla jim možnost

seznámit se s moderními přístupy používanými ve stavebnictví či v architektuře. Věříme, že bude motivací pro další

rozvoj jejich odborných znalostí a dovedností.

M gr. Tom á š Z áme č ní k , M B A

Od roku 2005 se zaměstnanci Metrostavu při organizo­

vané výuce cizích jazyků připravují ke složení certifi­

kované zkoušky podle evropského referenčního rámce.

Certifikáty, potvrzující jazykové znalosti v úrovni od A2

po C2, už takto získalo 494 kolegů. Pro nadcházející

školní rok byla pravidla jazykového programu nově

upravena podle současných firemních potřeb.

Od letošního září se do jazykové přípravy zapojí

dalších 113 zaměstnanců Metrostavu. Studovat budou

u jedné ze dvou smluvních jazykových škol – vybrat si

mohou buď agenturu Spěváček vzdělávací centrum, nebo

Threshold Training Associates. Závěrečnou zkoušku potom musí složit u nezávislé instituce, jako jsou například

British Council nebo Goethe Institut.

S rostoucím počtem zahraničních soutěží a zakázek

se dnes zvyšuje nejen trvalá potřeba znalosti zejména

angličtiny, ale i rychlé ovládnutí ruštiny a němčiny. Pro

týmy, které na stavby do ciziny často nastupují ve velmi krátkém termínu, proto útvar kvalifikačního rozvoje

připravuje intenzivní jazykové kurzy. Tuto formu výuky

třeba v červenci velmi úspěšně ukončili někteří pracovníci

divize 3, jejíž tým staví v Bělorusku logistický terminál.

Pravidla jazykového programu je vždy nutné přizpůsobovat potřebám společnosti. Letos se proto mimo jiné

zpřísnily podmínky pro prodlužování termínů na vykonání

závěrečné certifikované zkoušky. Nad rámec uzavřené

dohody je prodloužení možné maximálně o jeden rok.

Aktuální informace týkající se jazykového programu

najdete na intranetovém portálu personálního ředitele

v sekci vzdělávání. Všem kolegům v jazykové přípravě

přejeme úspěšné studium a dostatek příležitostí k aktivnímu využívání získaných znalostí v praxi.

M gr. Z den ě k K o s t ř í ž, v edo ucí Ú K R

Olympijské gratulace

6

Letecký pohled na staveniště tunelového komplexu Blanka

S létem přišel čas, aby fotograf Metrostavu vzlétl do oblak. Pravidelně tak činí zejména od té doby, co divize 2

začala v Praze řídit výstavbu Blanky, největšího městského tunelového komplexu v Evropě. Patří do něj i stavba

Trojského mostu (foto č. 1), kterou divize 2 provádí spolu s divizí 5. Nad mostovkou se mu už tyčí pomocné věže

z prvků PIŽMO (foto č. 2), jejichž prostřednictvím budou vyzdviženy mohutné části ocelového oblouku, které vyrobili

oceláři divize 4. Na třetím snímku je staveniště hloubených tunelů v Troji, které se už zcela ukryly pod zem. Rozhraní

mezi tunely hloubenými a raženými jen vlevo dole naznačuje válcovitá střecha a komín technologického centra

TGC6. Následující snímek zabírá staveniště na Prašném mostě. Zřetelná je už vjezdová rampa z ulice Svatovítská,

v horní části prostoru výjezdové rampy do křižovatky však teprve probíhá odtěžování zeminy a archeologický

průzkum. Fotografie číslo 5 zobrazuje stavební jámu Myslbekova od křižovatky Malovanka k Prašnému mostu.

V jejím ohnisku je technologické centrum TGC1, do něhož se zanořují téměř zasypané tunely klenbového profilu.

Ty už ale patří do stavby SAT 2B, která Blanku propojuje se Strahovským tunelem. V subdodávce na ní však pracuje

i další tým naší divize 5. Poslední foto nabízí pohled na Letenskou pláň. Není už na ní žádná stavební jáma, jen na

povrchu panuje čilý ruch, který má Letné vrátit parkový vzhled a definitivní dopravní trasy. Z nebe je už tedy dobře

patrné, že se největší pražská stavba chýlí ke konci – i díky našim razičům, betonářům, izolatérům a geodetům.

Poděkování za vynikající sportovní výkony na hrách

XXX. olympiády patří všem, kdo reprezentovali Čes­

kou republiku. V našich novinách však míří k zejména

k těm, kteří jsou spojeni s Metrostavem. Největší gra­

tulace přísluší oštěpařce Barboře Špotákové, protože

v Londýně vybojovala už své druhé olympijské zlato.

Světová rekordmanka obhájila své prvenství 9. srpna

nejdelším hodem roku 69,55 metru ze čtvrté série. Vzhledem k tomu, jakou váhu jejímu úspěchu přikládala celá

republika, nesla Barbora při ukončení her českou vlajku.

Badmintonista Petr Koukal splnil své předsevzetí a vybojoval si účast na LOH i po překonání závažné nemoci.

Spolu s dalšími hráči na olympiádě obsadil 33. místo.

Jiří Kopáč z divize 6 a jeho kolegové ze čtyřky lehkých

vah bez kormidelníka drželi při veslování v malém finále

krok se soupeři. Dojeli pátí a celkově obsadili 11. místo.

V Londýně běžela maraton i běžkyně Ivana Sekerová,

kterou podporuje divize 9. Skončila na 67. místě, když zaostala jen tři minuty za osobním rekordem. Ještě jednou

všem gratulujeme a děkujeme za reprezentaci!

Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav, člen DDM Group / Pověřená šéfredaktorka Ing. Lenka Svobodová / Všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / Adresa redakce

Koželužská 5, 180 00 Praha 8-Libeň, tel.: 266 709 415; www.metrostav.cz / Číslo 14–15/2012 vyšlo 27. 8. 2012 (16/2012 vyjde 12. 9. 2012) / Složení redakční rady Ing. František Polák (předseda), Ing. Jaromír Pavlíček (místopředseda), Ing. Jiří

Kavan, Pavel Meyer, Ing. Jitka Neklanová, Ing. Ladislav Profota, Ing. Lenka Svobodová, Ing. Jaromír Šob, Ing. Libuše Weinfurtová a Ing. Martina Zrcková / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 128 00 Praha 2 / Výroba Boomerang

Publishing, s. r. o., Nad Kazankou 37, Praha 7-Troja, tel.: 244 023 201, fax: 244 023 333 / Podávání novinových zásilek povolila Česká pošta, s.p., odštěpný závod Praha, č. j. nov 6051/96 ze dne 3. 4. 1996 / Podávání novinových zásilek bylo

povoleno s.p. OZSeČ Ústí nad Labem dne 21. 1. 1998, j. zn. P-649/98 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Toto periodikum slouží jen a výhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. a je veřejně neprodejné.