Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 14-15/2012, Strana 4
Metrostav Metrostav 14-15/2012, Strana 5
Kde pracuje Metrostav, se dá na první pohled poznat
podle typických červených kontejnerů s logem společ-
nosti, které jsou vždy součástí zízení jeho staveniště
(foto). Jejich nákup, pronájem i servis má na starost
středisko staveništních kontejnerů a montáží zízení
staveniště divize 11. Jeho pracovci usilují o to, aby
firemní projektové týmy neměly žádné starosti se
svým zázemím a mohly se plně věnovat vlastním úko-
m. Připravili proto pro ně i pár novinek.
„Myslím, že všechny potěší, že jsme se zpětnou
platností od 1. července letho roku i u stávajících
zápůjček plošně sžili ceníkové ceny zhruba o desetinu
aipravili jsme i zvýhodněný režim projmu v regio-
nech,“ oznamuje vedoucí střediska Karel Šísl a vysvětluje:
„Mohli jsme zlevnit proto, že jsme optimalizovali náklady
na opravy, jejichž rentabilitu zvažujeme s ohledem na
stáří kontejneru. Náklady na repasi dosluhucí bky jsou
totiž při porovní s nákupem nové nrné.“
Kontejnerový park divize 11 dnes zahrnuje přiblně
1400kontejnerů růzch typů a stáří od 1 do 10let. Mno-
ho z nich je i přes průžné opravy na hraně své životnosti
a náklady na jejich údržbu se stále zvyšují. Navíc už od
zátku trpí některými neduhy své doby, jako jsou neíliš
šťastná konstrukční řešení svodů a střech. Divize11 tak
stojí před rozhodnum, jak bude dál postupovat.
„Po důkladné anaze potřeb Metrostavu jsme se
rozhodli pet kontejnerů postupně snovat a jejich park
obnovit postupným nákupem 50100 nových moderních
kontejnerů ročně. Tento způsob se nám zdá investičně mé-
ně náročný než jednorázová výměna při skoení velkých
projektů, jako je stavba tunelů Blanka nebo metra V.A.
Zít bychom chli už letos,“ říká vedoucí provozu drob
a střední mechanizace Jaroslav Škoch, pod jehož říze
středisko spa. „Provedli jsme průzkum trhu avytipovali
kolik výrobců, kteří by nám mohli padované kontej-
nery dovat a brzy je pozveme do výběrového řízení.
Usilujeme o to, aby samotný koncept noho kontejneru
byl variabilní a umožňoval měnit jeho dispozici podle
požadavků stavby. Měl by také mít daleko lepší tepel
izolní parametry než soasně používaný kontejner.
Musí nazet i časově regulovatelné topení amnost ve-
staní klimatizace. Máme vísleno, že tyto úpravy ušetří
stavm až 30procent nákladů na provoz buňkovišť.“
Divize 11 už dnes dokáže zajistit veškerý servis spoje-
ný s provozováním kontejnerů na stavch po celé Čes
republice. Opravy a údržbu staveništních buněk zajišťují
výhradně její zaměstnanci, kteří v případě potřeby spo-
lupracují se středisky divizí 5 a 6. Vedoucím projektů
pracovníci sediska kontejnerů poradí nejen při navrho-
ní sestav, ale dokážou jim pomoci i s jejich komplet
logistikou, aby spolně dosáhli nejleí možné řeše.
ls–, foto archiv divize 11
Tým Ing. Richarda Rakouše z divize 4 ukončil před
kolika dny rekonstrukce tří mostů veStředočeském
kraji. Všechny stavby byly částečně financované zpro-
středků Evropské unie. Ikdyž bylo každé přemostění ji-
nak velké ališilo se náročností provedení, zprovozně
všech provázela radost aúleva obyvatel zjejich okolí.
„Nejročnější byla rekonstrukce – tedy vlastně stav-
ba nového hlavho mostu přes Labe vBrandýse,“ vzpo-
míná vedoucí projektu avystluje: „Brandýs nad Labem
aStarou Boleslav spojuje celkem sedm mostů, my jsme
vesdružení odpovídali zarekonstrukci přemostění hlavní-
ho koryta řeky. Jako první vČechách bylo vroce 1878 po-
staveno ztovaných příhradových nosníků, proto stavbu
provázel odpor některých milovníků historie. Ukázalo se
ak, že byly natolik zkorodované, že jejich oprava nela
smysl, amuseli jsme postavit most nový, železobetonový
(foto č. 1). Je jen smutné, že jeho autor, Ing.Pavel Němec,
se opár dní nedožil slavnostho oteení, které proběhlo
6. srpna. Naspolupráci sním budeme rádi vzpomínat.“
O dva dny pozji se dočkali oteení sho mostu
obyvatelé Voznice a Nové Vsi pod Pleší, které spojuje
nadjezd nad rychlostní komunikací R4 (foto č. 2). Tým
divize 4 zněj ponechal jen vodorovnou konstrukci zpre-
fabrikovaných nosníků adříky opěr. Nosnou konstrukci,
spodní stavbu mostu ajeho liska musel při zachova-
m provozu R4 analisech zvednutých nosch sano-
vat. „Nejslitější tu byla časová adoprav-inženýrská
opatření, abychom zachovali bezpečnost jak stavby, tak
provozu naR4,“ říká Ing.Rako.
Poslední otevíranou stavbou byl malý, 10 m dlouhý
mostek přes potok uBohostic naíjezdové komunikaci
kOrlické přehra. Kzakázce patřila irekonstrukce kilo-
metrového úseku silnice astarostka obce Růžena Králová
velmi ocenila, že Metrostav předal dílo otři týdny dřív, než
bylo pnováno. Také tuto stavbu doprovázela zajímavost
– jednalo se oprvní most, jehož opravu si pracovníci di-
vize 4 vedení Ing.Lumírem Hrkou sami vyprojektovali.
„Vsoasnosti pracujeme ještě na mostech v Libži
a Postupicích,“ konstatuje Ing. Rakouš. „Bez ohledu
na velikost zakázky se nám tak všechna práce násobí.
Jsem proto moc rád, že se nasvůj tým mohu spolehnout.
Chtěl bych poděkovat i pracovníkům našich provozů
mostch technologií adopravy, tesům divize 6, spe-
cialistům ze Zakní staveb iasfaltérům z firmy BES.
ichni patří doSkupiny Metrostav abez jejich přispě
bychom žádný zmostů nemohli včas adoe dokončit.“
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 5
Každý most je pro obyvatele vokolí důležitý
1
2
V Ústeckém kraji dnes zaměstvají pracovky ob-
lastho zastoupení divize 8 hned dvě rekonstrukce
fasád. Donového stříbromodrého kabátu oblékají do-
minantu krajsho města, Interhotel Bohemia, avTep-
licích potahují barevným plášm Základní školu Ediso-
nova. Všechny objekty zateplují zaprovozu.
Interhotel Bohemia, který byl podle návrhu akad.
arch. Gustava Brixe postaven v letech 1964–1968, se
řadí ke kvalitním ukázkám architektury své doby. Au-
tor rekonstrukce, která právě v cem objektu probíhá,
Ing.arch.Ivan Bergmann, se proto jeho desetipatrovému
ubytovacímu bloku snažil ponechat původní vzhled.
„Monolitický železobetonový skelet hotelu je z obou
čel opláštěn železobetonovými panely, které jsme opat-
řili běžným zateplovacím kontaktním systémem (foto
č.1),“ popisuje oblastní ředitel divize 8 ivedoucí projektu
Ing.Radek Zeman apokračuje: „Obě podélné strany však
kryl jen lehký obvodový plášť zdřevěných oken aboletic-
kých panelů složených zdřevotřísky, osmicentimetrového
polystyrenu – který se překvapivě zachoval v dobrém
stavu – azvenkovního probarveného skla. Ocelový rošt
to původní fasády však byl našstí dostatečně únosný.
išroubovali jsme kněmu nové kotevní profily ananě
usadili 120 mm silné panely Trimoterm. Zvenku budou
modré astříbrné, aby se nová fasáda svyměněnými okny
co nejvíc přibžila původní barevnosti. Konstrukci teď ze-
vnitř zateplujeme dodatečnou izolací apředstěnu uzavírá-
me sádrokartonem, abychom vylepšili vzhled hotelových
pokojů. Práce bychom měli ukončit jtě vsrpnu.“
Zatímco vÚstí měli stavi štěstí, že tajší boletické
panely azbest neobsahovaly, vZákladní škole Edisonova
(foto č. 2) už naj narazili. Našstí nebyl ve fasádách
vlastních školních budov z 80. let minuho stole, ale
vopštěníjejich propojovacích částí aněkterých scho-
dišť. Stavbu vTeplicích proto zajila certifikovaná firma,
která azbest odstranila. „Výměna oken, zateplení všech
objektů iúpravy střech paí kestandardním činnostem.
Jsme rádi, že se nám pro ně už podařilo nat vkraji spo-
lehlivé partnery, ktí je dokážou provést včas, kvalit
a za rozumnou cenu,“ říká Ing. Zeman a uzavírá: „Tep-
lickou zakázku máme skončit v říjnu, ale rádi bychom
měli všechny interiérové ahlučné činnosti ukončené už
vsrpnu, aby děti mohly klidně zajit nový školní rok.“
Pro divizi 8 by to znamenalo vpředstihu dolat téměř
90% celé stavby, nakterou měla jen 180 d. Nac ji za-
hajovala zaplného provozu školy avčervnu musela práce
erušit asodstrováním azbestu počkat až naprázdni-
ny. Ing.Zeman však věří, že zakázku dokončí podle svých
edsevzetí, aipraví si tak daí dobrou referenci, která
by divizi 8 mohla voblasti přinést úspěch přibudouch
výběrových řízeních nastavby podobného typu.
Zateplené fasády vylepší také vzhled budov
Novinky mezi staveništními kontejnery
1 2
Zdravotnická záchranná služba Plzeňského kraje se
bude napodzim 2013 stěhovat. Pronajaté prostory jí již
delší dobu ztechnických irozměrových důvodů nevy-
hovují, aproto krajský úřad rozhodl ovýstavbě nového
sídla. Z areálu, který je v místě bývalých plzských
kasáren, budou sanitky vyžt do Klatovské ulice –
ajak její jno napovídá – budou mít blízko idoKlatov.
Stavba samotná byla zahájena stříměsíčním zpoždě-
ním oproti předpokladům, které způsobily stížnosti dvou
neúsšch uchazečů ozakázku. Vše ale nakonec doe
dopadlo, Úřad pro hospodářskou soutěž jednu stížnost
zamítl, druhou vzal zpět sám stěžovatel.
Pracovníci plzské oblasti divize 1 tak mohli 12.čer-
vence převzít staveniště a zahájit práce. Jak zdůraznil
vedoucí projektu Ing. Miroslav Záhoř, tern ukonče
stavby – konec prázdnin příštího roku – by však ohren
t neměl, i když časovým posunem stavbařům vznikly
komplikace, a to především technologicho rázu. Bu-
dování nosné konstrukce se posunulo do zimy, a tedy
doobdobí nepříliš vhodného pro tyto účely. Ing.Záhoř
ak věří, že si se svým týmem stímto probmem poradí.
Nejprve jsme museli zajistit nezbytná povolení kpro-
ní prací a museli se zorientovat v existujících neevi-
dovaných areálových rozvodech,“ komentoval zahájení
Ing. hoř a doplnil: „Koncem července jsme odpojili
inženýrské sítě a zdemolovali halu, která se nacházela
nastě budoucí novostavby. Začátkem srpna jsme po-
tom zahájili výstavbu nových areálových sítí azemní prá-
ce. Nastavbě, která je vúplném pátku, působí kromě
našich zaměstnanců igeodeti zdivize 3.
Nová budova plzeňské záchranky (vizualizace), kterou
vyprojektoval ATELIER PENTA z Jihlavy, bude mít jedno
podzemní a dvě nadzemní podlaží. V podzemí budou
parkovací místa pro 12 sanitek, mycí box, dílna, sklady,
šatny asociální zařízení. V1. NP budou denní místnosti
zdravotníků ařidičů, kanceláře aposilovna. Ve2. NP je
navržen dispečink, denní místnost, místnost pro infor-
matiky, šatny se sociálním zařízením, telefonní ústředny
adalší technické prostory. Moderně vybavené zázemí tu
najde celkem pět desítek zdravotnických zaměstnanců,
25dispečerů a25 administrativních pracovníků.
Jaroslav Růžek, vizualizace ATELIER PENTA
Plzeňská záchranka vyjede znové základny
Metrostav Metrostav 14-15/2012, Strana 6

 

Metrostav Metrostav 14-15/2012, Strana 1
Metrostav Metrostav 14-15/2012, Strana 2
Metrostav Metrostav 14-15/2012, Strana 3
Metrostav Metrostav 14-15/2012, Strana 4
Metrostav Metrostav 14-15/2012, Strana 5
Metrostav Metrostav 14-15/2012, Strana 6
Metrostav Metrostav 14-15/2012, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 14-15/2012, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 14-15/2012, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 14-15/2012, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 14-15/2012, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 14-15/2012, Strana 6

Strana 6

5

Sending statistics … done (448 ms)

Rendering Strana 6 (103874): (0/1) (437 ms)

Rendering Strana 5 (103872): (0/1) (495 ms)

Rendering Strana 4 (103871): (0/1) (493 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3071/vth120493-1.jpg (3x)

 i3071/vth120494-1.jpg (3x)

 i3071/bg103872.svg

 i3071/vth120496-1.jpg

 i3071/vth120488-1.jpg

 i3071/vth120490-1.jpg

 i3071/vth120492-1.jpg (2x)