Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 2
Od provizoria k mobilní injektážní jednotce
Vknize zazek společnosti BeMo Tunnelling (BeMo)
jsou již mnoho let zastoupeny injektážní a san
práce většího rozsahu. Tyto kompetence, zkušenosti
a know-how, kterými oddělení Sanace staveb dispo-
nuje, jsou žádány i při realizaci velkého projektu Deut-
sche Bahn – Stuttgart S-21.
V rámci sdrení ARGE Tunel Bad Cannstatt byly na
tomto velkém železničním projektu provedeny injektážní
práce v horninách obsahujících anhydrit. Po jejich ukon-
čení probíhají stejné činnosti na vedlejším úseku, a to kon-
krétně ve Fildertunelu v rámci subdodavatelské zazky
pro sdružení ARGE ATCOST21. Podobně jako u projektu
Tunel Bad Cannstatt je také zde aplikován speciální hard-
ware a software pro zdokumentování injektážních proce-
sů, které jsou vyvinuty společností BeMo.
Práce se zde odjejí za pomoci principu dosaže
vnitřní vodoodpudivosti na základě zhutňová horniny.
Injektáže v horninách jsou nejprve prováděny ve věích
odstupech, tedy 3, resp. 4 m, a sice jak radiálním s-
rem, tak i podélně s osou tunelu. Po dokončení prvních
injektovacích stupňů je jtě v rámci první série v padí
další injekž, aby došlo k zahušní rastru. Tento postup
stanoví odborný projektant a znamená to, že na kaž
metr tunelu v sanovaných úsecích se tento postup musí
zopakovat v průměru 10kt až 14kt.
V případě pracovních postupů uplatňovaných u pro-
jektu Stuttgart 21 pro stavební úseky Tunel Bad Cann-
statt a Fildertunel se jedná o vlastní produkt vytvořený
odborníky ze společnosti BeMo. Tento byl, pínaje jeho
uvedením do praxe, až do dnešního dne neustále optima-
lizován, což se obzvláště týká oblastí softwaru, hardwaru,
stejně jako potřebné pomocné infrastruktury k této čin-
nosti. Pro lokálně omezené injektážní práce přizpůsobené
místním okolnostem jsou používány především stacio-
rní injektovací jednotky. Tam, kde je potřeba v určitém
rozsahu zvýšit pohyblivost, poslouží injektovací jednotky
na kontejnerových saních. Její uplatnění vyžaduje rovnou
plochu: kriticky posouzena musí být především stabilita.
Tato konstrukce je víceméně na jedno použití a musí být
na konci projektu demontována a recyklována.
Zpracovávat větší trasy v rámci staventě bez rozsáh-
lých technologických úprav umožňuje instalace injektáž
techniky na nakládací ploše nákladního vozidla. Pro ak-
tuálně prováděné injekžní práce na Fildertunelu si spo-
lečnost BeMo pídila čtyři standardní přepravní nákladní
kontejnery (foto). Moduly lze použít jak stacionárně, tak je
instalovat na rozličných vozidlech splinou, čímž je za-
ručena vysoká pohyblivost. Kontejnery jsou v soasnos-
ti vybaveny injekžními čerpadly (každý dvěma), pojmou
veškeré příslušenství nutné pro provádění injektážních
prací a podle potřeby se dají vytápět. Poskytují tak na
povrchu i pod zemí vhodnou ochranu před klimatickými
vlivy pasí. Zdař Bůh!
Christian Butzek, Robert Dosl
Obrazem zVN47
vštěvci centra Prahy si během léta mohli všim-
nout, že nový detipodlní palác VN 47 pod názvem
The Flow Building (foto č. 1) již zdobí Václavské ná-
stí abží se dokoení projektu.
Jde ozajímavou stavbu, kterou řídí sdružení divizí 1
a 3. Cílem investora bylo na místě navrhnout moderní
budovu, která má „zachytit ducha nepřetržitého kolohu
sta“, což se vangltině dá vyjádřit slovem flow v-
zvu projektu. Fasáda je dvouplášťová (foto č. 2, 3 a4) se
svisle ivodorovně zakřivenými linkami.
Nyní máme možnost nahlédnout také do moderních
vnitřních prostor. Administrativní projekt totiž nabídne až
15000m
2
kancelářských a7000 m
2
obchodních prostor
a je znám tím, že zde otee svou pobočku Primark –
jedno znejvětších jmen mezi obchody smódními oděvy.
Výhodou objektu je velké množství přirozeného světla
ajedinečný design 21. století (foto č. 5 a6).
red–, foto archiv Metrostavu
Michala Ptáčka,
vedoucího střediska VHS aHSV, divize 8
Od 19 let se prakticky ihned pohyboval po stavbách,
když po absolvování VOŠ aSPŠ stavební vDěčíně po
maturitě vroce 2007 nastoupil kmostnímu sedisku
vjiné spolnosti. VMetrostavu působí od ledna 2013
azpozice mistra se postupně vypracoval na vedouho
projektu, loni v červenci se stal vedoucím sediska
vrámci zastoupení pro Ústecký kraj vTrmicích.
žete představit hlavní činnosti tohoto střediska?
Naše portfolio působnosti je doopravdy rozsáhlé přes
vodohospodářské stavby, pozemní stavby, komunikace až
po zámečnickou výrobu amenší ocelové konstrukce. Od
1. ledna jsme se navíc rozrostli ovalou firmu Monza,
vjejíchž prostorách máme nyní menší zámečnické stře-
disko. Malá dílna se nachází také přímo na dvoře neho
zastoupení v Trmicích. Toto pracoviště slouží zároveň
jako zázemí pro naše smluvní žáky, kteří knám chodí na
praxi. Jde o ně zámečníky, kteří se postupně stávají
našimi zaměstnanci.
Kolik zde působí kolegů?
Dnes je nás celkem 73, ztoho 55 zaměstnanců tvoří děl-
nický personál. Máme také tři mistry odborného výcviku
pro zedníky, pro zámečky ainstalatéry-topenáře. Právě
oni vedou učně kpraxi. Kluci doczejí přímo na stavby,
jsou vprovozu avidí, jak to na stavbě funguje aco je ví-
ceméně čeká po vyučení.
Jak to učni vmají ajaký znich máte dojem?
Tak samozřejmě když k nám kluci nastupují, musejí si
nejdříve osvojit základní pracovní návyky. Síto je poměr
velké, odhaduji to tak 50:50, zdeseti kluků se jich „pove-
de“ pět. Ajestli se jim tady líbí? Slyšíme kladné ohlasy,
takže věřím, že to děláme správně. Cílem je vychovat si
vlastní lidi, protože trh s řemeslem je slabý. Strůjcem
myšlenky byl Ing.Vildner skolegou Káchou ajá se vtom
sním jen pokračovat. Myslím, že tato vize byla správ.
žeme nyní zmínit některé zaktuálních projek?
Asi nejce vytížení jsme se stavbou plynovodu Capaci-
ty4Gas (pracovně Antilopa) uChomutova, kde pracujeme
ve sdružení sbelgickou firmou Denys. Pro naše sedisko
ipro celou divizi 8 je to bezpochyby jedna znosných sta-
veb po celý rok. Jde ojeden znejvětších potrubářských
projektů vEvropě. Pokud se nám vše vtermínech podaří,
tak bude stanovený „nový milník vhistorii výstavby po-
trubních tras. Stavba nás tedy naplňuje nejvíce, máme
tam kompletní mechanizaci avětší část dělnického per-
sonálu. Kromě zemních prací tam provádíme izámečnic-
ké konstrukce, lávky na plynových stanicích, oplocení
plynových stanic a zhotovili jsme tam kanalizace. Je to
opravdu pestrá škála.
Které další stavby byste představil?
Za zmínku stojí rekonstrukce synagogy v Žatci, která
je vhavarijním stavu apráce je tam spousta. Rád bych
ipomněl také plaveckou halu vLounech, kde jsme veš-
kerou zámečnickou část realizovali svými kapacitami. Ať
už to bylo venkovní oplocení, nerezové skokanské můstky,
zná madla azábradlí. Dobré ohlasy máme také ze stavby
pro firmu EMCO vHrdlech. Vlastními kapacitami jsme ji
zvládli taka celou, což mělo kladný ohlas uinvestora.
Byl překvapený anadšený, že jsme realizovali převážně
kmenovými zaměstnanci.
Jak byste shrnul období, během něhož sedisko
vedete?
Tento rok je velmi ovlivný výstavbou plynovodu ani
lidé si tam fakt sáhli na možnosti svých sil. Jsou tam
od loňského roku šest dnů vtýdnu bez výjimky aje to
neskutečný zápřah. To, že se nám jako sedisku dařilo,
je opravdu zásluhou všech lidí ve sedisku bez výjimky.
Achtěl bych jim touto cestou moc poděkovat. Jsem si
dom, že to ode mě často neslí, ale doopravdy ten DÍK
paí vám ato naše středisko by bez vás všech nebylo.
Závěrem bych jtě zmínil, že máme vpnu rozšířit se
oželezobetonové konstrukce, tak budeme doufat, že se
m to povede apojedeme sle na této vlně.
Za rozhovor děkuje David Kalců
strana 2
PME SE
1
Stavba podzemní lanovky vIstanbulu pokračuje
Slavnostním ceremoniálem, který zorganizoval inves-
tor – Odbor kolejové dopravy Evropské části magistrátu
sta Istanbulu, došlo 13. července kobnovení prací
na výstavbě lanovky Așiyan – Hisarüstü. Jde oprojekt
naší dceřiné společnosti Metrostav Ankara Iaat.
Práce oficiálně zahájil primátor Istanbulu Ekrem Ima-
moglu, dále genelní konzul ČR vIstanbulu Jiří Čistecký,
generální ředitel Metrostavu Ankara Inșaat A. Ș. Ferhat
Bolat anaše vedení stavby. Součástí akce byla prezentace
schématu podzemní lanovky (foto č. 1).
Ekonomická situace Turecka je nadále napja, práce
byly přereny zhruba na rok zdůvodů zastavení financo-
ní ze strany investora istanbulského magistrátu. Imple-
mentaci projektu přirozeně negativně ovlivnila ipandemie
covidu-19. Po složim jednání nich tureckých kolegů
sinvestorem byly práce obnoveny. Podařilo se i uvolnit
akontaci pro zahájení výroby strojních komponentů lanov-
ky unašeho švýcarského subdodavatele firmy Garaventa.
Podzemní lanovka tunelem spojí čtvrť Bebek so100 m
výš lícím pahorkem Hisarüstü. Horní stanice bude na-
pojená na metro trasy M6, dolní stanice lanovky bude na
evropském břehu Bosporu aspolu sní vznikne na pobřeží
moře nová cyklostezka (snímek č. 2 zachycuje obchvat
cesty pro pěší na nábřeží Bosporu okolo šachty vestibulu
dolní stanice). Kdnešnímu dni jsou vyraženy aopatřeny
finálním ostěním oba staniční tunely. Většina traťových
aístupových tunelů je také vyražena aMetrostav An-
kara Iaat znovu zahajuje práce na betonových ostěních
ahydroizolacích. Následně naše pracovky čeká montáž
auvedení zízení lanovky do provozu včetně eskalátorů,
travetorů, výtahů, vzduchotechniky apárního zabez-
pečení. Celkový objem kontraktu na dodávku podzemní
lanovky včetně projektování aelektromechanické části je
cca 29 milionů eur.
Ktce zdalších projektů
Společnost Metrostav Ankara Inșaat má vsoasnosti
vrealizaci stále jtě projekt depa metra vIstanbulu. Ten
je prakticky dokončen, ale investor zatím nedal souhlas
k ejímce a také musí uhradit závěrečnou fakturu. Ve
výhledu máme několik dalších infrastrukturálních pro-
jektů vtureckém vnitrozemí. Pan primátor Imamoglu ve
svém zahajovacím projektu pochválil spolupráci českých
atureckých odborníků na tomto komplexním asložim
projektu avyjádřil přesvěení, že ve spolupráci sčeský-
mi společnostmi mohou být vnejtším tureckém městě
Istanbulu realizovány idalší významné projekty.
Ing.Marek Gasparov, foto archiv stavby
2
1
2
3
4
5
6
ˇ
ˇ
Metrostav_14_15_2020.indd 2Metrostav_14_15_2020.indd 2 14.08.20 13:5414.08.20 13:54
Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 5
Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 6
Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 6

Strana 6

2

Sending statistics … done (564 ms)

Rendering Strana 3 (102236): (0/1) (557 ms)

Rendering Strana 2 (102234): (0/1) (592 ms)

Rendering Strana 1 (102232): (0/1) (592 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2872/vth118394-1.jpg

 i2872/vth118396-1.jpg

 i2872/bg102234.svg

 i2872/vth118398-1.jpg

 i2872/vth118400-1.jpg

 i2872/vth118402-1.jpg[p1]

 i2872/vth118406-1.jpg[p1]