Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 3
strana 3
LETNÍ PŘÍLOHA
Naše ženy na stavbách
Věra Kubrová
Vedoucí útvaru nakupování v divizi 6.
VMetrostavu pracujete již 26 let. Co vám léta stve-
ná na stavbě dala nejvíce ana jakou stavbu nejraději
vzpomínáte?
Ano, do Metrostavu jsem nastoupila v roce 1994 a do
roku 2015 jsem smenšími obměnami pracovala vjednom
kolektivu, který pro mě byl vysokou školou nejen vtech-
nické oblasti, ale ivté lidské. Poznala jsem práci dispečer-
skou, přípravářskou, pracovala jsem jako stavbyvedoucí
azástupce vedouho projektu apotkala jsem zajíma
lidi nejen ve firmě, ale ina straně investorů, projektan
aarchitektů. Ráda vzpomínám na všechny stavby, kte-
rými jsem prošla, protože kdá byla něčím originální,
specifická, něčím nová a m pádem i poučná. Pokud
bych si ale měla vybrat jednu znich, byly by to vysouva-
né tunely metra pod Vltavou. Technologie, kterou jsme
pro výstavbu tenkt použili, byla unitní nejen vČeské
republice, ale také vzahraničí, abyla tou dobou utunelů
srovnatelného měřítka použita vůbec poprvé. Původní
projektové řešení bylo nahrazeno technologií betonáže
vsuchém doku, ve kterém se vytvořily tubusy tunelů aty
se následně vsouvaly do předem připravené rýhy na dně
řeky Vltavy. Stavba byla realizována pod vedením kolegy
amého kamaráda pana Jího Kordíka. Poznala jsem na
ní skvělé lidi, kterých si dodnes velmi vážím.
VMetrostavu jsou zaměstnáni vi dva synové, sjed-
ním jste dokonce pracovala na jedné stavbě. Jaké to
bylo přepnout zrole matky do role kolegyně?
Ano, syn Marek pracuje jako vedoucí projektu udivize 6
a syn Jan se momentálně polí jako ekonom projektu
na stavbě na jihu Čech – Modernizace trati uSoslavi
v divizi 5. Se synem Markem ajeho týmem jsem vroce
2015 pracovala na stavbě Atrium Kobylisy, kde jsem
lala přípravu. Abychom mohli společně fungovat jako
kolegové, roli matky jsem musela zcela odložit, akdyž se
na to ohlédnu zt, nebylo to pro mě jednoduché, ale na
druhé straně to bylo zároveň také velmi poučné. Potvrdila
jsem si, že ten, kdo má zájem pracovat, aten, kdo má zá-
jem spolupracovat vtýmu, dože vše spolu sostatními
dohnout ke zdárnému konci.
Nyní úspěšně vedete tým nakupování. Jak jste si zvyk-
la na přesun do kanceláře aco byla pro vás vtu dobu
největšízva?
S esunem ze stavby do kanceláře jsem upřímně ze
zátku dlouho váhala anabídku vést útvar nakupování
jsem přijala až napoetí. Nakonec jsem kní přistoupila
jako kjedné zmožností, jak se pokusit předat zkušenosti
z mé dlouholeté praxe v realizaci, a přijala jsem pozici
jako výzvu. Říkala jsem si, že pokud má mít moje práce
vtéto pozici smysl, měla by být především pomocí ado
jisté míry islužbou realizním týmům, ato jsem si vy-
tila jako cíl své práce. Nastavení systému apravidel,
podle nichž bude útvar fungovat, aust ho vživot bylo
tenkrát asi nejobžnější. Myslím ale, že se to nakonec
povedlo ave spolupráci skolegy se nám daří uleit práci
realizačním týmům askávat od nich zároveň ztnou
vazbou informace a poučení, která se snažíme zúrit
vní další práci.
POHLED KOLEGY
Jiří Kordík,
hlavní stavbyvedoucí divize 8:
„Na dlouholetou spolupráci sVěrkou, která mi jako ve-
doucímu projektu dělala zástupce, vzpomínám velmi rád.
Když máte na stavbě vtýmu ženu, kolektiv není tak hrubý
a při jednáních je to s ítomností ženského elementu
mnohem příjemnější. Ženy jsou navíc pečlijší a více
zaměřeny na detail. Orku se nebylo potřeba ani bát, je
důkazem toho, že ižena na stavbě si umí získat respekt.
Bral jsem ji jako rovnocenného partnera, navzájem jsme
si sami sebe vážili amožná idíky tomu vkládala do práce
mnohem více energie nad rámec požadav.
me co slavit. Od žen, studentek vysokých škol, Metrostav získal nejvíce hlasů za nejlepšího zaměstnavatele a vkategorii Engineeringmezi studentkami jsme se tak
vyšplhali na 1. místo vprůzkumu Universum Awards 2020. Jsme rádi, že se na vysokých školách stále objevují studentky, které se chtějí ve stavebním odvětví uplatnit, ato
navzdory vnímání, že stavba je pracovním prostředím sše pro me. Máme vyzkoušeno, že ženy přinášejí do pracovních týmů další kvality, kterých si vedoucí akolegové
velmi cení. Proto nás moc těší, že vnich týmech potkáváme kolegyně, které plnohodnotně zastupují své pozice, a několik z nich bychom vám rádi představili.
Krátké ohlédnutí do historie aneb Tenkrát u Brooklynského mostu
Jedny zprvních písemných záznamů oženách pracují-
ch na stavbách odkazují na 13. až 17. století, kdy ženy
vrámci dělnických profesí kopaly příkopy pro založe-
ní základů, míchaly maltu, nosily na stavch vodu,
apod. (foto č. 1). Tehdy se jednalo převážně ochudé
nebo svobodné ženy, kterým tato práce pomáhala za-
jistit alespoň minimální zdroj obživy kpřežití.
Postupně se zaly objevovat případy, kdy se ženy
střední třídy chopily přílitostí učit se od svých otců ne-
bo manželů řemeslům jako například zedničina atesařina.
Do vedoucích pozic se tehdy ženy dostávaly pouze vsi-
tuacích, kdy jejich manžel zemřel azadavatel stavby svolil,
aby žena vedení na stavbě za svého manžela převzala.
Do podobné situace se dostala Emily Warren Roeblin-
gová (portrét), která je jednou zprvních dokumentova-
ch stavebních inženýrek. Když její mael onemocněl,
evzala za něj otěže apodílela se na dokončení výstavby
Brooklynského mostu (foto č. 2 a 3). Jde o jeden z nejstar-
ších visutých mostů v USA, rozpětí mezi pilíři je 486,3 m.
Oficiálně se most oteel 24. ktna 1883 aEmily byla
prvním člověkem, který ho přel.
1 2
3
Metrostav_14_15_2020.indd 3Metrostav_14_15_2020.indd 3 14.08.20 13:5414.08.20 13:54
Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 5
Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 6
Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 6

Strana 6

3

Sending statistics … done (497 ms)

Rendering Strana 4 (102238): (0/1) (490 ms)

Rendering Strana 3 (102236): (0/1) (513 ms)

Rendering Strana 2 (102234): (0/1) (515 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2872/vth118396-1.jpg

 i2872/vth118398-1.jpg

 i2872/bg102236.svg

 i2872/vth118400-1.jpg

 i2872/vth118394-1.jpg

 i2872/vth118402-1.jpg (2x)

 i2872/vth118406-1.jpg[p1]