Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 5
Školní budovy pod taktovkou Metrostavu
Zne nový školní rok ado lavic snad usednou všichni
žáci. Za jakých to bude podmínek, se vtuto chli ješ
neví, ale co už je jisté, že žáci ZŠ Beroun-Závodí při-
jdou do nově rekonstruované budovy (foto č. 1). Tým
Ing.Oneje Vojtíška zdivize 6 má totiž společně sfir-
mou POHL dílo vpodstatě dokoeno.
Od září 2018 prošla budova dispozičními úpravami,
vznikla nástavba 4. patra se dvěma učebnami azemím
pro vyučující izcela nová dvorní přístavba stělocvičnou,
moderní jídelnou, kmenovou třídou ahygienickým zaří-
zením. Žáci iitelé tělocviku určitě ocení nejen novou
locvičnu, ale také venkovní hřtě ve dvoře (foto č. 2).
Škola bude po rekonstrukci a ístavbě nových
prostor splňovat veškeré parametry moderho vzdě-
vacího zařízení. Bude bezbarrová, protože všechna
patra obslouží osobní výtah, učebny jsou nově vybaveny
rekuperačními jednotkami, které zajišťují automatický
ísun čerstvého vzduchu,“ říká vedoucí projektu Ing.On-
ej Vojšek. Idíky nástavbě přibylo celkem šest nových
eben, nevzhledné sklady v suterénu nahradily no
šatny aúpravě se nevyhnula ani kotelna. Proměnou pro-
šla také fasáda ačást sechy, stavbaři vcelém objektu
vyměnili okna. Práce na fadě usnadnila skutečnost, že
se stavba mohla spolehnout na půovnu lešení divize 6
pod vedením pana Klauze. Nově vbudově vznikly ichrá-
né únikové cesty, které tvoří soustava venkovních
ocelových schodišť doplněných systémem samočinného
odtrávaho zízení. O dodávku ocelových schodť
imonolitických konstrukcí se postarala divize 1.
Na první pohled by se mohlo zt, že při rekonstruk-
ci a dostavbě nešlo onic složiho, ale stavební práce
probíhaly za plného provozu školy. „Vzhledem k tomu,
že nová přístavba ve dve přímo navazuje na stávají
budovu, bylo ji třeba před začátkem výkopových prací
staticky zajistit. Injektovali jsme základy školy asloupy
tryskové injekže následně zajišťovali zemními kotvami
tak, abychom vytvořili staticky stabilní, kompaktní základ
iléhajícího objektu apoté mohli zít svýkopem jámy
pro přístavbu,“ popisuje technicky náročjší část stav-
by vedoucí projektu. Spodní stavbu tvoří železobetonová
vodonepropustná konstrukce, tzv. bílá vana, zajímavý je
také robustní železobetonový trámový strop tělocvičny
eklenující rozpon bezmála 14 m.
Práci stavbům sice usnadnilo zavření škol letos
vbřeznu kvůli koronaviru (mohli provádět hlučné práce
ivdopoledních hodinách), na druhé straně ale nemohli
začít sbouracími pracemi vjídelně školy. Zté nakonec
vznikly dvě učebny. Do poslední chvíle totiž nebylo jasné,
zda akdy se zrozhodnutí vlády žáci do lavic opět vrátí. „Až
pozji nám bylo povoleno zahájit rekonstrukci ještě před
oficiálním koncem školního roku,“ říká vedoucí projektu
Ing.Ondřej Vojtíšek.
Šimonovice aHejnice: dvě nové školky od divize 8
Zatímco vBerouně musí být škola po rekonstrukci ado-
stavbě na začátku nového školního roku připravena pro
žáky iučitele, vhejnické mateřské škole (foto č. 3), kterou
staví Ing. Ondřej Holec z divize 8, mají ještě pár týdnů
čas. „Plánujeme stavbu dokončit vříjnu atím zkrátit dobu
výstavby otři měsíce oproti investorské smlouvě. Vše se
ale teď odvíjí od fasádních prací,“ říká vedoucí projektu.
Vzhledem kpříznivé zimě adobrému načasování profesí
se jeho týmu podařilo vrámci hrubé stavby vytvořit letos
na je značnou časovou rezervu. „Tu bohužel aktuálně
čerpáme vzhledem knedostatku kvalifikovaných pracov-
ků pro zateplovací sysm,“ dodává. Na stavbě dvoupa-
trové budovy se čtyřmi loděmi vkaždém pae aspojo-
vacím prostorem, která vlednu slavila glajchu, jsou dnes
kompletně dokoeny štukové omítky ave druhém patře
ihrubé podlahy, stejně jako hrubé rozvody elektro, vody
atopení. Stavbaři připravují betonáž podlah prvho pa-
tra apostupně by se měla dokoovat ielektroinstalace.
Nová školka vzniká pod taktovkou divize 8 i ve 40 km
vzdálených Šimonovicích, kde je hlavním stavbyvedoucím
Petr Václavík. Společně s kolegy tady vybuduje dvou-
podlažní objekt, který bude mít půdorys ve tvaru dvou
lichoběžků spojených proskleným krčkem (vizualizace
ozn. č. 4). „Stavbu jsme zalili na základových pasech
vrůzných hloubkách, ato vzávislosti na podloží ana zá-
kladové desce. Výzvou pro nás je skutečnost, že budova
je osazena vterénním zářezu,“ popisuje Petr Václavík.
Budova školky bude mít plochou sechu abude bezba-
riéro. Kdispozici bude výtah apodobně jako ve škole
vBerouně itady nly uplatní vzduchotechnické jednot-
ky srekuperací. VŠimonovicích navíc využijí idešťovou
vodu, která bude svedena do retenční nádrže asledně
použína pro zalévání zahrady. Dětem, které budou no-
vou školku navovat, pak udělá určitě nejí radost
zahradní domek, který bude částně zapuštěn do svahu,
iřada dalších herních prvků. Rodiče zase ocení parkov
se 17 parkovacími místy.
Martina Vampulová, foto Petr Adámek
aarchiv staveb
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 5
1
2
43
Rekonstrukce kamenného mostu na jihu Čech
V oblasti výstavby infrastruktury můžeme ne projek-
tové týmy spatřit ve všech koutech České republiky. Ať
už se jedná o velké stavby či rekonstrukce dálničních
tepen nebo o menší projekty, kterým je aktuálně na-
íklad rekonstrukce kamenného mostu předějí
silnici první třídy mezi Pískem a Táborem.
Stavba, jejímž investorem je Ředitelství silnic a dálnic
ČR, je zaměřena na rekonstrukci původního 28 m dlouhé-
ho kamenného klenbového mostu (foto č. 1), který převá-
dí komunikaci I/29 přes řeku Smutná (foto č. 2) a nac
se mezi obcemi Bernartice a Opařany.
Most byl postaven přibližně v roce 1850 jako kamen
klenbová konstrukce se třemi klenbami. V roce 1953 byl
rozšířen horní železobetonovou deskou. Hlavním důvo-
dem námi prováděné rekonstrukce je celkový špat
stav mostu jak technický, tak i vzhledem k bezpnosti
silničního provozu (nevyhovující zádržný systém, šířkové
poměry na mostě). V nosné konstrukci byly patrné četné
průsaky s výluhy ze spár, izolační systém a odvodnění
mostu byly již nefunkční a povrch železobetonové roi-
řující desky byl degradován.
Širší vozovka, lepší izolace
Po rekonstrukci kamenného mostu zůstane zachována
vodní spodní stavba a nosné konstrukce kleneb. Bude
provedena nová železobetonová plovoucí deska na klen-
ch s římsami, která roíří most tak, aby vozovka na
mostě šířkově vyhověla kategorii komunikace S 9,5. Zto-
hoto důvodu budou také v předpolích mostu provedeny
gabionové opěrné zdi, které umožní rozšíření komunika-
ce. Stavbaři osadí nová mostní svodidla a mostní zábradlí.
Na mostovce bude provedeno nové izolační souvrství,
odvodnění izolace a nová vozovka.
V okolí mostu stavbi provedou úpravy z kamenných
dleb, zhotoví revizní schodiště a skluzy. Dále dojde
kcelkové sanaci kamenných a betonových částí spod
stavby a kleneb mostu.
Dodejme, že zahájení stavby proběhlo v červnu let-
ho roku a předpokdané zprovozní stavby je pláno-
no na podzim letošního roku, což jistě ocení řidiči, kteří
museli přes léto volit objízdné trasy.
Ing. Jiří Urban, stavbyvedou
Foto archiv stavby
let je v provozu linka A pražského metra. Její první úsek byl
otevřen 12. srpna 1978, Metrostav zde poprvé v síti prs
podzemní dráhy postavil hluboce založené, ražené stanice.
1 2
Stavbaři divize 3 dokončili sídlo J&T Banky
Kolegové divize 3 dovršili před prázdninami práce na administrativní budově v pražském Karlíně. Unikátní
prosklený objekt (foto) umísný vulici Sokolovská přímo naproti stanici metra Invalidovna doplní řadu kance-
řských objektů, které vto lokalitě vyrostly vposledních letech. Ty nejnovější stojí – stejně jako dokonče
stavba – vmístech, kde kdysi býval průmyslový areál torny Rustonka.
Nová budova je vlokalitě již čtvrtá vpořadí. Stavbaři
sdružení Geosan-Metrostav zahájili pozemní práce na
posledním objektu na zátku roku 2018. Podle původní
smlouvy měli dílo dokoit už vloni na podzim, ale po
změnách se termín posunul do konce letošního pololetí.
Ubudovy projektované jako sídlo J&T Banky bylo třeba
splnit zvýšené požadavky na reprezentativní vzhled, do-
konalé vniní uspádání ašpičkové vybavení. „Vyžádané
změny rozsahu díla a doplnění fit-outu nájemce termín
posunuly ovíce než devět měsíců,“ říká vedoucí projektu
Ing.Milan Kolaja, který kladně hodnotí průběh výstavby
i spolupci. „Bylo vit, že projektový tým na straně
investora má realizaci obdobných staveb za sebou.
Pro sdružení zastřešené společností Geosan-Met-
rostav-Rustonka, vmž byli podle slov inženýra Kolaji
zastoupeni zaměstnanci obou stavebních firem stejným
lem, se jako hektické ukázaly zejména poslední čtyři
síce, kdy se všichni snažili odokončení vprodlouže-
m termínu. „Dodávky některých technologických prvků
spojených svyužitím daného objektu pro nás byly sku-
tečně nové. Šlo zejména odatová centra nebo dodávku
protipožárho systému Hypoxie (systém pro korigování
koncentrace kyslíku jako ochrana proti požáru vněkte-
rých částech budovy) pro budoucího nájemce,“ říká inže-
r Kolaja. Připomíná, že novou zkušeností si tým prošel
ivprůběhu výstavby. „Po krachu dodavatele fasádního
pláště jsme se rozhodli dokončit dodávku amonž fasá-
dy sami abez hlavního subdodavatele.“ Vedoucí projektu
také děkuje kolegům akolegyním za skle odvedenou
práci: „Na stavbě, která trvá více než dva apůl roku, se
zvás vrealizačním týmu stanou skoro rodinní příslušníci.
Tte spolu spousty času adáváte práci opravdu hodně.“
Blanka Růžičková, foto Petr Adámek
Rustonka
Tato lokalita v Praze 8 je nazvaná podle továrny
založené roku 1832. Strojírna Ruston & spol. vyráběla
ly pro parky ataké nýtované mostní astřeš
konstrukce. Od roku 1912 fungovala jako opravna
kolejových vozidel pro pražské dopravní podniky.
Objekty továrny, pro kterou zlidověl název Rustonka,
sloužily do roku 2005. Po jejich demolici zde už dříve
vyrostly tři kancelářské budovy nesoucí stejný název.
Sdružení Geosan-Metrostav nyní dokoilo vda
lokalitě výstavbu čtvrtého objektu.
Metrostav_14_15_2020.indd 5Metrostav_14_15_2020.indd 5 14.08.20 13:5414.08.20 13:54
Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 6

 

Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 5
Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 6
Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 6

Strana 6

5

Sending statistics … done (378 ms)

Rendering Strana 6 (102244): (0/1) (366 ms)

Rendering Strana 5 (102240): (0/1) (401 ms)

Rendering Strana 4 (102238): (0/1) (399 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2872/vth118400-1.jpg

 i2872/vth118402-1.jpg

 i2872/bg102240.svg

 i2872/vth118406-1.jpg

 i2872/vth118394-1.jpg

 i2872/vth118396-1.jpg[p1]

 i2872/vth118398-1.jpg[p1]