Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 1
Kostel Krista Spasitele na pražském sídlti Barrandov
se již stává nepřehlédnutelnou dominantou. Projekt
pod vedením Josefa Majera z divize 9 zdárně pokru-
je a termín slavnostho vysvěcení kostela kardinálem
Dominikem Dukou, které je naplánované na neděli
22.listopadu, by tak nemělo nic ohrozit. Kostel by se
l stát komunitním centrem, místem pro rozvoj vol-
nočasových aktivit a vzdělávacích programů.
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Unitní cyklistický závod
Vduchu mořeplavectví
Na místě zdejšího areálu sídla České námní plavby,
nedaleko stanice metra A Želivského v klidné části
pražsch Strašnic vyrostou architektonicky výrazné
domy Rezidence Silver Port (vizualizace). Postaví je
tým pod vedením Reného Svobody zdivize 9.
Ke slavnostnímu poklepu došlo na přelomu července
asrpna za účasti zástupců investorské firmy Rezidence
Na Palouku, developerské společnosti JRD, jež zajišťuje
prodej, architektů azástupců divize 9 Metrostavu. Ne
společnost je totiž generálním dodavatelem. Kolaudace
projetu by měla proběhnout vtě 2022.
jde očti pětipodlažní domy, které ponesou názvy
známých světových přístavů abudou obklopeny parkem,
vmž se budou naczet prvky s námořní tematikou.
Vznikne zde 70 bytů vdispozicích 1+kk až 5+kk avětšinu
znich doplní předzahdka, lodžie nebo prostorná terasa.
Parkování zajistí podzemní garáže. Kola nebo kočárky
bude samozřejmě možné uschovat ve společných pro-
storách vybudovaných právě ktěmto účelům.
Podle slov obchodního ředitele společnosti JRD Pav-
la Krumpára byty, které zde vzniknou, nabídnou zdravé
vnitřní prosedí sčerstvým vzduchem astabilní poby-
tovou teplotou a také nadstandardní základní vybavení
etně dřevěných podlah a oken s izolačními trojskly,
velkoformátových obkladů a dleb nebo komfortho
podlahového vytápění koupelen.
red–, vizualizace archiv JRD
Dva roky na
koridoru
Modernizace železniční tratě
mezi pražsm hlavním
drím aHostivaří běží již
ce než dva roky – vsrpnu
2018 proběhl slavnostní
poklep na kolejnici. Za tu
dobu jsou již na mnoha místech poleny nové koleje,
vznikly nové mosty azasvky (foto). Včervenci byly
dokoeny práce třeba na třetím nástupišti zastávky
Eden, pracuje se na mostech přes potok Botič, ulice
Otakarova, Pžná ana podchodu Vršovice. Anejen to.
Kolegové divize 5 Metrostavu dokončili pokdku propojení
201koleje ičekacích kolejí aspolečně snovou částí TK1
směrem na Malešice byla ukoena výluka.
Další stavba vjaderné elektrárně
Tým divize 8 na přelomu července asrpna zahájil vareálu
Jaderné elektrárny Temelín práce na zajímavém projektu
pod názvem G247 – přístavba Budovy aktivní propagace
provozů (BAPP). Zakázka vrežimu Design & Build
proběhne pod vedením Ing.Jana Lučky. Dodejme, že
Metrostav má zkušenosti srealizací několika předchozích
zakázek, které se uskutnily vjaderných elektrárnách
nejen vČeské republice, ale také na Slovensku.
Na zkoušku
bagristou
Sčinností vprocesu
stavby se měly možnost
seznámit děti zvýtvarch
prázdninových dílen
Letní školy, kterou za
podpory Ministerstva
průmyslu aobchodu, Svazu podnikatelů ve stavebnictví
aHospodářské komory Praha pořádá Nadace ABF.
Metrostav je jedním zpartnerů avrámci této spolupráce
zapůil dřevěný trener bagru (foto). Děti si na něm
zkoušejí svou šikovnost vkoordinaci arychlosti zvedání
kostek. Dodejme, že prázdninové dílny Nadace ABF jsou
určené pro všechny žáky 1. a2. stupně základních škol.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Michala Ptáčka, vedoucího
střediska VHS a HSV divize 8 str. 2
Stavba podzemní lanovky v turec
metropoli pokruje str. 2
Sonda mezi ženami na stavbách
Metrostavu Letní příloha str. 3 a 4
Rekonstrukce kamenného mostu
mezi Pískem a Táborem str. 5
Nové školní budovy pod
taktovkou Metrostavu
více v článku na str. 5
18. srpna 2020 / 14-15 / XXXII
Společné foto účastků odstartovalo tradiční stek cyklistů – Metrostav handy cyklo maraton, jehož je Metrostav generálním partnerem. Start proběhl vúterý 28. července
vulici Tkalcovská na prské Palmovce aletos nás prezentovaly tyto týmy: Skupina Metrostav, Skupina Metrostav 4 x 4, Subterra aPeloton naděje. Posledně jmenované dr-
stvo bylo nezávodní amělo zcela výjimečné postavení, kdy skupina cyklistů prožla všemi 14 kraji ČR včele svlajkou příslušného kraje. Více informací naleznete na str. 6.
Foto archiv Cesta za snem
Velká rekonstrukce vČeských Budějovicích
Po Praze, Plzni či Marnských Lázních zal Metro-
stav znovu pracovat na vlakovém nádrí, tentokt
vČeských Budějovicích. Tým Jana Prokeše zjihočes-
ho zastoupení divize 6 se tu začátkem června pustil
do rekonstrukce památkově chné výpravní budovy
železniční stanice (foto). „Za 18 let působení uMetro-
stavu jsem se sobžnějším projektem zatím nesetkal.
Ivzhledem ktomu, že to bude moje první stavba na že-
leznici, čeká mě velká výzva,“ uvedl vedoucí projektu.
Nejen školy, ale inádražní objekty zelomu 19.a20.sto-
letí si jsou us často podobné jako vejce vejci. Plzeňskou,
mariánskolázeňskou ičeskobudějovickou výpravní budovu
dokonce navrhl podle typového projektu c. k. Rakouských
státních drah stejný architekt – Gustav Kulhavý. Vnovore-
nesančním stylu ase secesními prvky.
S výjimkou jižní věže, kterou poškodilo bombar-
dování za druhé stové války, budova za 112 let své
existence neprošla žádnou větší opravou avzhledem ke
svému havarijnímu stavu paila dlouhé roky knejvětším
ostudám krajského města. Při slavnostním zahájení její
rekonstrukce si proto 17. července oddechl nejen ministr
dopravy Karel Havlíček azástupci investora, ale hlav
představitelé aobyvatelé Českých Budějovic.
„Sdružení, jehož jsme líi, dostalo za úkol navtit
budově podobu, kterou měla vdobě uvedení do provozu
v roce 1908. Dodatečné úpravy zlikvidujeme. Všechny
nové prvky, třeba pasáž od Lannovy třídy, ale budou mo-
derní stejně jako veškeré technologie,“ popisuje vedoucí
projektu Jan Prokeš. Práce, které potrvají do 30. srp-
na 2023, bude řídit společný realizační tým techni
zdivize 6 azfirem Edikt aAvers. Pracovníci Aversu navíc
sami obnoví bohatě zdobené fasády nádražní budovy
aprovedou restaurátorské činnosti. Kolegové zdivize 11
Metrostavu zase vybudovali zařízení staveniště.
Koordinace prací je náročná, provoz nelze zastavit
Vlastní stavba je rozdělena do tří etap, které se prolínají.
Oprava nádraží totiž nesmí ohrozit provoz dopravní kan-
celáře či způsobit výluky vželezniční dopravě ani výrazně
omezit cestující. Proto bude nutné řízení dopravního uzlu
přesunout mimo budovu do provizorních prostor vkontej-
nerech. „Celá stavba je abude koordinně náročná. Nej-
víc problémů způsobují nevyhovující základové poměry
vmístě plánovaného prohloubení suterénů, kde budeme
muset provádět pilíře tryskové injektáže pro podchycení
stávajících konstrukcí. Sohledem na zhoršený stav zdiva
vpodzemí, který je způsobený vlhkostí, či výstavbu no-
vých výtahů se ve zvýšené míře zaobíráme istatickým
zajištěním objektu,“ říká stavbyvedoucí Lukáš Hynek.
Atraktivní místo pro cestují
ce než 115 m dlouhá budova českobudějovického ná-
draží je zvnějšího pohledu přísně symetrická atvoří ji tři
rizality propojené dvojicí křídel. Největší sedový rizalit,
který obsahuje vstupní čtvercovou dvoranu, uzavírá ku-
pole slucernou. Rohové rizality jsou třípodlažní. Po obou
stranách ještě k objektu přiléhají prostory pod prvním
stupištěm, které také projdou přestavbou.
lem projektu je nejen kompletní rekonstrukce celé
výpravní budovy ajejí modernizace, ale isnaha pozved-
nout aoživit nádrní prostory avytvořit znich atraktiv
místo pro cestující ipro širokou veřejnost. Vznikne hlav
vstup zLannovy třídy aproběhne také revitalizace přileh-
ch venkovních prostranství, kde vyroste inová cyklo-
věž. Ke zprovoznění zmodernizované budovy vpůvodním
kabátě dojde půl roku před koncem samotné stavby, tedy
zátkem roku 2023. Držíme palce!
Lenka Svobodová, foto Jan Luxík
Vprestižní soutěži
STAVBA ROKU 2020
podpořte naše projekty.
Nominaci získaly čti stavby,
které realizoval Metrostav!
Hlasujte na www.stavbaroku.cz
Metrostav_14_15_2020.indd 1Metrostav_14_15_2020.indd 1 14.08.20 13:5414.08.20 13:54
Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 5
Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 6
Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 14-15/2020, Strana 6

Strana 6

1

Sending statistics … done (451 ms)

Rendering Strana 2 (102234): (0/1) (445 ms)

Rendering Strana 1 (102232): (0/1) (477 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2872/vth118394-1.jpg

 i2872/bg102232.svg

 i2872/vth118396-1.jpg

 i2872/vth118398-1.jpg

 i2872/vth118400-1.jpg

 i2872/vth118402-1.jpg[p1]

 i2872/vth118406-1.jpg[p1]