Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 15-16/2015, Strana 5
Metrostav Metrostav 15-16/2015, Strana 6
Modernizace trati RokycanyPlzeň probíhá pod zemí (foto č. 1) ivterénu
Mezi Rokycany aPlzní pokruje stavba vedená Ing.Tomášem Kohoutem zdivize 5. Razi včele sIng.Štefanem
Ivorem poekonání nestabilho prostředí bojují snečekaně silmi přítoky vody azvýšeným opotřebením řezných
strojů, které si vyžadují častější údržbu akontrolu řezné hlavy (foto č.2). Iesto se zaViktorií (foto č. 3) již
trouba tunelu Ejpovice prodloužila k1. září už téř na1900 m. Železnici mezi oma koncovými body dělí nadvě
části obec Ejpovice. Zatímco zRokycan už doní jezdí vlaky ponové trati, doPlzně se loudají pojedné staré koleji.
Naté druhé totiž pracují zastnanci provozu mostů aželezobetonových konstrukcí divize 5 řízení Milanem Špičkou.
VDoubravce vlastními silami bourají abudují čtyři mosty apodchod vzastávce. Trojklenbový kamenný most nad
Mohylovou ulicí (foto č. 4) podélně rozřízli diamantovým lanem akonstrukci pod kolejí zPrahy doPlzně zpevnili,
aby poní mohly jezdit vlaky (foto č. 5). Odstranili ijednu téměř stoletou nýtovanou ocelovou konstrukci mostu přes
Úslavu (foto č. 6) anahradili ji moderní svařovanou (foto č. 7), jež nepotřebuje středový pilíř. Také přestavba mostu
nad Potní ulicí probíhá zaprovozu sousední koleje (foto č. 8). Dodržení plánovach časů jednotlivých postupů,
pro něž jsou nutné uzavírky městských komunikací vkoordinaci straťovými výlukami, stavbe netrápí jen umostu
napřeložce trati (foto č. 9). Výluka najedné koleji skončí 15. listopadu, přestavba druhé proběhne příští rok.
red, foto Jí Junek, archiv provozu mostů aželezobetonových konstrukcí divize 5
strana 6
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
Rozšiřte si znalosti
Stalo se už dobrou tradicí, že nazačátku kažho no-
ho školního roku nazí Centrum vzdělávání Skupiny
Metrostav (CVSM) hned několik typů jazykové výuky.
Týká se nejen zaměstnanců Metrostavu.
Individuální jazykovou výuku pro vybrané zaměstnan-
ce Metrostavu zajťuje CVSM vespolupráci spartnerský-
mi školami – SVÁČEK vzdělávací centrum aThreshold
Training Associates. Letos vnich nově zahájilo přípravu
nasložení zkoek úrovně B2 aC1 (podle evropského re-
ferenčního rámce poprovedených jazykových auditech)
38 zaměstnanců Metrostavu, kteří studují angličtinu,
němčinu či ruštinu.
Kromě této výuky nabízí CVSM také intenzivní týmové
kurzy pro projektové týmy připravující se nazazky vza-
hraničí. Účastky navíc seznamují iskulturními rozdíly
života voblastech jejich budouho působení.
V odpoledních hodinách se loni poprvé v Centru
vzdělávání v Palmovka Parku II uskutnily otevřené
skupinové kurzy pro zaměstnance všech firem Skupiny
Metrostav ajejich rodinné příslušníky. Studovalo vnich
dosud 155osob, aprotože jim výuka vyhovovala, kurzy
se uskutní ivíštím období. Vnabídce pro studium
zahajované napřelomu září aříjna jsou lekce angličtiny,
iny, ruštiny ašpanělštiny. Vípadě zájmu o tyto
kurzy pište naadresu petr.furst@metrostav.cz.
Daí informace, nejen ojazykovém programu Metro-
stavu aotevřených kurzech, najdete na skupinovém in-
tranetu http://skupina.metrostav.cz/ukr. Přejeme všem
účastkům radost ze studijních výsledků.
Mgr.Zdeněk Kostříž
Jedeme vtom všichni
Tým Metrostavu úspěšně absolvoval Opel Handy Cyk-
lo Maraton – náročnou sportovní akci, která si pod
heslem Jedeme vtom všichni vyžádala nejen dlouhou
ípravu a opravdu velké fyzické ipsychické nasazení
hem závodu, ale také vyvolala mnoho emocí.
Osmičlenný tým cyklistů složený ze sedmi Metro-
staků – kapitána Martina Jedličky, Hany Kadlecové,
Svatavy Štěpánové, Filipa Křesťana, Mojmíra Stuchlíka
staího, Petra Řezáče, Václava Bělohvka – ahandbike-
ra Miroslava Novotného absolvoval mezi 28. červencem
a 1. srpnem v Česku i na Slovensku více než 2222 km
dlouhý cyklistický maraton. Zvládl jej nonstop včasovém
limitu do111 hodin, am vyhl pro Ale Egera poukaz
pro dva naoutdoorový zážitkový víkend. Kdo je Aleš? Měl
ed rokem nehodu, při níž přel onohu, apatřil mezi ty,
komu měla akce pomoci. Ne penězi, ale zážitky anovými
kamady. Občanské sdružení Cesta za snem vede
Heřmanem Volfem, jež tuto ipodobné aktivity pořádá, má
totiž zacíl spojovat handicapované či jinak znevýhod
lidi světšinovou spolností. Ato se mu opět podilo.
„Odzátku bylo jasné, že maraton bude stát zatro-
chu ,mahy. Moc jsem ho chtěla jet iztoho důvodu,
že to není žádná individuální akce, kterých se člověk
že účastnit sám. Tady šlo navíc o podporu dob
ci – opomoc handicapovaným vtit se doaktivho
života. V dnešní uspěchané době toho lidé pro ostatní
moc nedělají. Nám se naskytla jedinečná příležitost amy
ji vyili. Závod byl plný emo, stejně jako jeho závěr
vyhlášení vPraze naLadronce,“ říká Hana Kadlecová.
Naši cyklisté mohli náročný závod absolvovat úspěšně
hlavně díky spolehlivé týmové podpoře. Doprovodné vozy
řídili nejen firemní řidiči – Dan Červený aPavel Laciný,
ale imanažerka týmu Jana Komárková, která už dnes hájí
barvy Subterry. Kromě nich sípravou inatrase bikerům
velmi pomohl Mojmír Stuchlík mlaí. Nastart nac-
lavské nástí vPraze (foto) naše sportovce doprovodil
nakole iprezident Skupiny Metrostav Jí Bělohlav.
„Jen polovina úspěchu závisela na dobré kondici
anasazení cyklis, zbývající závisela nataktice, navigaci
čitýmové spolupráci. Organitor totiž předem stanovil
pouze pjezdní body, takže přesnou trasu jsme si museli
naplánovat sami. Kluci přitom zvažovali nejen délku trati,
ale také její výškový profil. Kde jsme to znali, brali jsme
v úvahu i kvalitu asfaltu, předpokládaný provoz, šířku
silnice či prostor za krajni. Předem stanovenou trasu
m potom mírně upravovaly uzavírky, ale idobré rady
místních nebo našich fandů, kteří nám volali či posílali
SMS. Přestože se únava anevyspání během závodu zvy-
šovaly, nálada vtýmu byla stále skvělá. Přisla ktomu
ipodpora fanouš. VOstravě nás velmi příjemně překva-
pili kolegové zdivize 1, kteří nás přišli povzbudit přímo
nastart časovky. Kluci, díky!“ vzpomíná Jana Komárková.
Ktomu, co týmu pomohlo azaco jtě jednou děkuje,
paila inabídka napřespání, řízky, roláda, sekaná, sat,
koláče, dort…, potlesk nastartu, utrati ivcíli, zapůjče
handbiku aostatních „maličkostí“, zasílání podporujících
SMS nebo sledoní webu www.111hodin.cz.
c se Opel Handy Cyklo Maratonu 2015 bude věno-
vat beseda pádaná 3. září vCentru vzlávání Skupiny
Metrostav vPalmovka Parku II.
red, foto týmový archiv
Blanka není tunel
Už brzy v české metropoli odstartuje reklamní kampaň
pod heslem Blanka není tunel, pomocí níž chce Metro-
stav seznámit vejnost se stavební výjimečnostíno
části Městsho okruhu v Praze.
Tunelový komplex Blanka paí mezi nejtší, nejmo-
dernější anejbezpí dopravní stavby nas. Spo-
lečnost Metrostav je hrdá, že mohla být dodavatelem jeho
stavební části. Nově otevřené podzemní dílo usnadní život
jistě nejen Pražanům a výrazně zlepší dopravní situaci
vnem hlavním městě.
V době kolem zprovoznění tunelu proto Metrostav
povede ostovou kampaň pod názvem Blanka není tu-
nel. Motto kampaně testovalo několik renomovaných PR
agentur avybraní zástupci tisku. Přijali je velmi pozitiv-
ně, protože láká pozornost, umožňuje různé interpretace
aodlehčenou formou vzbuzuje zájem odaí vysvětlení.
Informace otunelovém komplexu veřejnost získá pro-
střednictvím billboardů, plakátů natramvajových zastáv-
kách (foto) a rámků v metru. Podrobnější informace
pak najde nawebu www.blankanenitunel.cz. Ostová
kampaň bude probíhat celý měsíc, nejintenzivnější bude
vobdobí mezi 15. a28. zářím 2015.
Ing.Vojtěch Kostiha, foto archiv Metrostavu
Nezapomeneme!
Stopy po kulkách z 21. srpna 1968 zůstanou na fasádě
historické budovy Národního muzea i po rekonstrukci.
Srpnová invaze roku 1968 nepochybně patří k nejvý-
znamnějším momentům československých dějin a určitě
bychom ji měli připomínat i budoucím generacím. Její
symbolickou otí se stala také budova Národního mu-
zea. Proto chceme zachovat poškození na dvou sloupech
vprůčelí budovy jako zdaleka viditelný patník připomí-
nající všechny oběti, které během okupace zahynuly,“ řekl
generální ředitel Národního muzea Michal Lukeš.
2
1
4
6
8
3
5
7
9
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřená šéfredaktorka Ing.Lenka Svobodová / Adresa redakce Koželužská 4, 18000Praha 8-Libeň, tel.: 266019241; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav
/ Číslo 15–16/2015 vyšlo 2. 9. 2015 (17/2015 vyjde 18. 9. 2015) / Složení redakční rady Ing.František Polák (předseda), Ing.JaromírPavlíček (místopředseda), Ing.JiříKavan, PavelMeyer, Ing.Jitka Neklanová, Ing.Ladislav Profota, Ing.Lenka
Svobodová, Ing.Jaromír Šob,Ing.Libuše Weinfurtová aIng.Martina Zrcková / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 12800 Praha 2 / Výroba Boomerang Publishing,s.r.o., Nad Kazankou 37, Praha7-Troja, tel.: 244023201, fax:
244023333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejný.
120. a 40. výrí
Rozhodnutí ovýstavbě vodního díla Želivka mělo vliv
také na českou železnici. Zatopením městečka Dolní
Kralovice totiž zmapy zmizelo ijeho nádrí.
ed 120 lety, roku 1895, byla uvedena do provozu
trať zBenešova doVlašimi. Díky velkému úsilí místních
zastupitelů došlo už po7 letech kprodloení železnice až
doDolních Kralovic. Aco sm má spolného Metrostav?
Kromě toho, že se významně podílel nastavbě Želivky,
uspořádal 23. srpna 1974 slavnostní jízdu u příležitosti
ukončení osobní dopravy naúseku zTrhového Štěpánova
do Dolních Kralovic. Přeste voda jezera nezadržitelně
stoupala, nákladní doprava natrati fungovala doposlední
chle – do31. ktna před 40 lety. Anglické přísloví kto-
mu podotýká: Každý mrak má stříbrnou obrubu.
Metrostav_15_16_2015.indd 6 31.08.15 14:36

 

Metrostav Metrostav 15-16/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 15-16/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 15-16/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 15-16/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 15-16/2015, Strana 5
Metrostav Metrostav 15-16/2015, Strana 6
Metrostav Metrostav 15-16/2015, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 15-16/2015, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 15-16/2015, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 15-16/2015, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 15-16/2015, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 15-16/2015, Strana 6

Strana 6

6

Sending statistics … done (448 ms)

Rendering Strana 6 (102723): (0/1) (477 ms)

Rendering Strana 5 (102722): (0/1) (477 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2985/vth119062-1.jpg

 i2985/vth119063-1.jpg

 i2985/bg102723.svg

 i2985/vth119055-1.jpg

 i2985/vth119057-1.jpg

 i2985/vth119059-1.jpg[p1]

 i2985/vth119061-1.jpg[p1]