Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 15-16/2015, Strana 1
Další spolupráce Metrostavu aSubterry
Metrostav vesdrení se Subterrou získal včervenci
zakázku navýstavbu Regionálního centra zpraco
odpadů Karlovarského kraje. Vznikne vprostoru bývalé
výsypky mezi obcemi Vinřov aVřesová astavbi
včele stýmem Jana Mráze zdivize 9 by jej měli dokoit
závěrem roku 2016. Projekt centra zahrnuje technologii
mechanicko-biologické úpravy odpadů, která doplněná
ogranulaci bude schopna zpracovat celkem 60 tisíc tun
materiálu zarok, což odpovídá mnství krajského odpadu.
Podpis smlouvy
Ředitel divize 5 Ing.Roman
Fuksa podepsal 12.srpna
vNorsku smlouvu na
projekt Vossapakko
K3.1 – Jobergtunnelen.
Slavnostního aktu se
kromě něj zúčastnili (zleva)
Øyvind Langemyr, generální ředitel místního partnera
společnosti Bertelsen & Garpestad AS, aLars Magnar
Røneid, projektový manažer norské správy silnic Statens
Vegvesen. Ražby asi dvoukilometrového tunelu Joberg,
zajehož vybudoní Metrostav jako lídr ve sdruže
odpodá, zahájí tým Ing.Ivana Piršče vlistopadu. Zakázka
by měla být ukončena do15. června roku 2017.
Společný podnik vTurecku
Ředitel zahranho podniní Skupiny Metrostav
Ing.Václav Soukup podepsal 24. července asociač
dohodu asmlouvu ozalení společho podniku vTurecku
smajitelem místní firmy Ankara Insaat panem Ferhatem
Bolatem. Vsrpnu byla nová společnost, vníž Metrostav
vlastní 51% podíl, zapsána dotureckého obchodho
rejstříku jako METROSTAV ANKARA İNŞAAT TAAHHÜT
SANAYİ VETİCARET ANONİM ŞİRKE. Oba jmenovaní jsou
jejími jednateli aFerhat Bolat igenerálm ředitelem.
Dovejných soutěží vTurecku bude moci firma vstoupit
pouplynutí jednoho roku odsvého založení.
Prodloužíme D3
Více než osmikilometro
úsek dálnice D3 mezi
Bošilcem aŠevěnem
postaví Metrostav
vesdružení sfirmami
SWIETELSKY stavební
aDoprastav. Součástí
zakázky je vybudování asi 90 stavebních objektů, ztoho
sedmi mostů. První řidiči by měli nanový úsek vyjet zatři
roky. Projekt zaMetrostav vede Ing.Michal Türk zdivize 4.
DoRonda se vejde opět set diváků víc
Pracovníci jihomoravsho regionu divize 1 přisli
vesdružení sfirmou HT Steel kezvýšení kapacity
brněnského sídla hokejové Komety. Ikdyž dnes nese jno
DRFG Arena, místní neřeknou multifunkčnímu stadionu
jinak než Rondo. Díky dvoualměsíční práci stavbařů,
kterou zaMetrostav koordinoval stavbyvedoucí Ing.Petr
Donth, se doněj už 12. srpna mohlo naprvní zápas Komety
se Slovanem Bratislava přijít povat až 7691 návštěvků.
Tisíc metrů
Vpondělí 28. července
dosáhli razi divize 5 vedení
týmem Ing.Pavla Bürgela
metu tisíc vyražených
metrů silničního tunelu
Bjørnebakkane ujezera
Veitastrond vNorsku.
Od8.června, kdy byly práce obnoveny poplánované zim
esvce, dokonce srpna vyrazili už více než 500 metrů.
Dokoení reb kolegové předpokdají vříjnu 2015
apředání stavby investorovi vzáří příšho roku.
Podle smlouvy měl tým Ing.Michala Rádka ze Severo-
moravského regionu divize 1 ukončit stavbu interního
pavilonu N veSlezské nemocnici vOpavě (titulní foto)
až 23. listopadu. Dílo ale stavebně dokončil apředal už
18. května – svíce než půlrm předstihem.
„Stavbu se nám podařilo urychlit díky pečlivé pří-
pravě adobré koordinaci prací předeím při provádění
železobetonového monolitického skeletu. Pomohly nám
ktomu idobré povětrnostní podmínky vzimním obdo
napřelomu let 2013/2014,“ konstatuje vedoucí projektu.
Jak se ale ří, náhoda či štěstí přeje připraveným.
i slavnostním oteení pavilonu, kterého se 28. čer-
vence kromě jiných významných hostů zúčastnil ihejtman
Moravskoslezského kraje Miroslav Novák, komentovali
ichni přítomní přechod ze staré interny v patko
chráném objektu L domoderho pavilonu N jako cestu
ze sedověku dosci-fi. Pacienti ietřující personál totiž
konně získali pohodlné prostory odpodající medicíně
21. století. ZaMetrostav přesihl symbolickou pásku ob-
lastní ředitel divize 1 Ing.Marek Veselý (foto č. 2 vpravo).
„Poznání přísnějších,kdy velmi specifických opat-
ření vmci díích dodávek třeba pro JIP (foto č. 1) bylo
pro tým velmi poučné,“ vzpomíná Ing. Rádek na dílo,
která nebylo jednoduché iproto, že prohalo za nee-
rušeho provozu nemocnice. Její zástupci apracovci
divize1 si však vyczeli vstříc avždy našli pro obě strany
vhodné ření obtíží. „Také proto, že se všichni napavilon
netrlivě těšili, aměli jsme tak spolný cíl,“ doplňuje.
Budovu, najejímž místě novostavba vyrostla, zničil
nakonci druhé stové války bombový útok. Naštěstí to
kolegům nezpůsobilo žádné komplikace, i když se jich
vbřeznu 2013 nazátku díla obávali. Projekt, podle kte-
ho stavěli, byl ale více než pět let starý, aproto museli
vpředstihu koncepčně přehodnocovat jeho dílčí technic-
kou úroveň, aby odpovídala soasným požadavkům.
Zajišťovali také koordinaci navazujících zdravotnických
dodávek, které nebyly součástí jejich zazky. Nic přitom
nesmělo ovlivnit napnovaný harmonogram prací. Vprů-
hu díla byla stavba nac zazena dorežimu financo-
ní zevropských dotací, což cemu týmu přineslo zvýše
administrativní zátěže.
Stavba úspěšně skončila a do nového pavilonu se
už vsrpnu nastěhovali pacienti ipersonál. Vmonobloku
sjedním podzemním ašesti nadzemními podlažími našli
114 lůžek vedvou- či třížkových klimatizovaných poko-
ch svlastním sociálním zařízením, dalších 13 lůžek má
centlní multioborová JIP. Vízemí jsou kromě úsední-
ho registru ičti ambulance, tři patra slouží interně, další
je vyčleněno plicnímu odlení avnejvyšším je technic
zázemí. Nový pavilon také divize 1 propojila třípodlažm
krytým koridorem se starou provozovanou internou vbu-
dově L. „Pro mne amůj tým představoval tento projekt
nazátku velkou výzvu anakonci obrovskou zkenost.
Jsem rád, že jsme uspěli. Navíc lidé veSlezsku už novou
internu potřebovali jako sůl,“ uzavřel Ing.Rádek
red, foto Jí Junek
xxxx
více ve fotoreportáži na str. 4
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Informace a zajímavosti
zMetrostavu a jeho staveb sledujte
na internetových stránkách
www.metrostav.cz
a na facebookovém profilu
www.facebook.com/Metrostav.
Spůlročním předstihem
Stanovisko Metrostavu
Obávám se, že čnek Lidových novin a serveru
Lidovky.cz zveřejný 20. srpna 2015: Metrostav je
‚vystrašenej jak králík‘, představující tendenční rekla-
mu naknihu Operace Rath, jen dok, že výsledek
úzké spolupráce mužů zákona a některých médií se
nachází daleko zahranou žurnalistické, kriminalistic-
ké, policejní ipolitické etiky až zcela mimo rámec
řádného anestranného vedení procesu ilegitimního
očekávání občana.
Uvedený článek mimo jiné obsahuje sdělení nevy-
plývací ze spisu, se kterým musí být podle zákona
každý obviněný i jeho obhájce řádně sezmen. Je
nasnadě, že takové informace mohou pocházet jen
zpolicejních zdrojů, odkud cíleně adlouhodobě unika
ajsou poúprach zveřeovány mimořádně zájmo-
vým způsobem.
Kdyby začal náš stavební podnik komentovat, že
ipro něj vto zemi platí princip presumpce neviny,
ještě více by zřejmě nahrál pocitu trapnosti, která
zčnku přímo čí.
Ktomuto novému druhu nestydaho aneetic-
ho útoku nani společnost se podrobji vyíme
vnejbližší době.
VPraze 21. srpna 2015
Jiří Bělohlav
edseda představenstva Metrostav a. s.
1 2
Ptáme se: Ing. Michala Kratěny,
vedoucího projektu z divize 6 str. 2
2015 – Evropský rok industriálního
atechnického dědict str. 3
Náročná technologická zakázka
divize 1 skončila str. 5
Rekonstrukce, která přinesla mnoho
překvapení str. 5
Divize 5 končí ražby
slovenského tunelu Poľana
více v článku na str. 2
2. září 2015 / 15–16 / XXVII
Metrostav_15_16_2015.indd 1 31.08.15 14:35
Metrostav Metrostav 15-16/2015, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 15-16/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 15-16/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 15-16/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 15-16/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 15-16/2015, Strana 5
Metrostav Metrostav 15-16/2015, Strana 6
Metrostav Metrostav 15-16/2015, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 15-16/2015, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 15-16/2015, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 15-16/2015, Strana 4

Strana 4

Metrostav Metrostav 15-16/2015, Strana 5

Strana 5

Metrostav Metrostav 15-16/2015, Strana 6

Strana 6

1

Sending statistics … done (456 ms)

Rendering Strana 2 (102717): (0/1) (450 ms)

Rendering Strana 1 (102715): (0/1) (484 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2985/vth119055-1.jpg

 i2985/bg102715.svg

 i2985/vth119057-1.jpg

 i2985/vth119059-1.jpg

 i2985/vth119061-1.jpg

 i2985/vth119062-1.jpg[p1]

 i2985/vth119063-1.jpg[p1]