Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 16/2011, Strana 1
Práce na stavbě dálnice D3 mezi Táborem a Veselím
nad Lužnicí postoupily do další etapy. Poté, co byla
v srpnu dokončena nosná konstrukce přemostění Mysl-
kovicho potoka, uložili 2. září pracovníci divize 4 po-
slední kubík betonu i do nosné konstrukce mostu es
rybník Koberný (titul foto).
Tento most je na našem úseku la nejsložitějším ob-
jektem. Vede ve šce 13 m nad rybníkem Koberný a měří
575 m. Jeho spodní stavbu tvoří dkrajní opěry a pět
dvojic pilířů o výšce 6–10 metrů. Jeho vodorovnou kon-
strukci (foto č. 1) prováděl m Ing. Petra Štědronského
z divize 4 pomocí dvou párů vozíků pro letmou betonáž.
V tek 2. září jsme symbolicky uložili do koncové
dobetonávky poslední kubík betonu (foto č. 2), řekl
stavbyvedoucí Ing. Tomáš Hnojský a dodal: Po dokon-
čenosné konstrukce pokrujeme ve výstavmono-
litických říms, provádíme obklady svahů u opěr a terénní
úpravy pod mostem.“echny tyto práce by měli stavaři
uzavřít nejpozději do konce tohoto roku. Poté je čeká
montáž protihlukové stěny, svodidel a pokládka živice.
Technologie letmé betonáže, kterou byl most budován,
vaduje preciznost, technologickou i bezpečnostní zeň
a dokonalou spolupráci se všemi subdodavateli. Pracov-
níci naší divize 4 ji však mají dobře zažitou z předchozích
staveb. Přesto vyladě a obsluha betonářských vozíků
paily k tomu nejsložitějšímu, co je na stavbě mostu přes
rybník Koberpotkalo. „Pce často vyžadovala na ho-
diny rozpočítanou koordinaci činnosnašich pracovníků
s dodavateli armatury, předpě, s geodety i projektantem.
Ten často musel po ranním ření, sledném ed
prvků a geodetickém přeměření poslat nové parametry
pro vozíky tak, aby mohly t přenastaveny ješdo konce
pracovní směny,“ řekl Ing. Hnojský.Naše zkušenosti, úsilí
všech spolupracovní i dobrá spolupráce s Provozem
mostních technologií nám umožnily zvládat sedmidenní
betonovací cyklus letmé betonáže i za nepříznivých pově-
trnostních podmínek, a dodržet tak harmonogram.
Postup výstavby jihočeské dálnice
Stavba dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužni-
byla zahájena před třemi lety v ří. „Dálničúsek,
za který odpodáme, je dnes rozpracova v celé dél-
ce 11,3 km. Pracovníci našeho provozu zemních pra
na m v současnosti prodějí dva technologicky od-
lišné zářezy jeden v nestabilních lovitých zeminách
a druhý pomocí trhacích prací ve skalním podloží. U dvou
mostů na trase jeden z nich vede přes zmiňovaný rybník
Koberný, druhý přes Myslkovický potok – jsme dokončili
nosné konstrukce, u ostatních jsou rozpracované. Za-
ložili jsme i tšinu nadjezdů a jejich noskonstrukce
budujeme. Brzy zahájíme pokládku středové kanalizace,
aktivní zóny dálnice a spodních konstrukčních vrstev vo-
zovky. Pomohla nám k tomu i divize 1, která pod vedením
Ing. Jana Habrovce v červenci dokončila 6 km dlouhou
eložku plynovodu,“ popsal situaci na D3 ředitel výstav-
by za Metrostav Ing. Bohumil Rohn z divize 4. Stavbu ce-
lého 25km úseku dálnice, který by měl t podle nového
harmonogramu zprovozněn v červnu 2013, provádí ne
společnost ve sdružení, jehož lídrem je firma STRABAG.
–ls–, foto Josef Husák a archiv divize 4
KCEV – učební pomůcka k praktické
ekologické výuce str. 3
Výrobu energie ve Vítkovicích
vysídají studenti a exkurze str. 3
Unikátní technologie na stavbě
elektrárny v Počeradech str. 3
Ptáme se: Františka Ptáčka,
stavbyvedoucího z divize 9 str. 2
Kladenská nemocnice se mění téměř
k nepoznání str. 2
Výzkum omezování hydratačního
tepla při betonážích str. 2
xxxx
více ve fotoreportáži na str. 4
12. září 2011 / 16 / XXIII
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁL
Poslední kubíky betonu
Personální přesuny v naší společnosti
Vedoucí projektu Ing. Roman Fuksa z divize 5 byl 1. září
ustanoven do funkce náměstka – zástupce ředitele
divize. Od stejho data se zástupcem ředitele divize stal
i výrobní náměstek divize 8 Ing. Ivo Vrbka.
Čtka srovnala R6
Na rychlostsilnici R6
u mostu před Transmotelem
zmizela 6. září šikana,
která znepříjeovala život
motorism a byla nut
kvůli výstavbě nového mostu
es železnní trať. Tým
Ing. Zdeňka Rozsypálka z divize 4 tu totiž dokončil levou
část definitivního mostu, na který byla převedena doprava.
Pravou mostní část stavbaři přesunou ze současné
provizorní polohy do definitivní a zprovozní do konce roku.
Sedmá prodejna firmy Kaufland
Ve čtvrtek 1. září se zákazkům otevřely dve do noho
Kauflandu v Praze 4 – Modřanech, jehož výstavbu řídil
tým Ing. Davida Štochla z divize 6. Jedná se již o sedmou
zprovoznou prodejnu tohoto řezce v Praze. Stejný tým
Metrostavu staví i další Kaufland v Praze-Podbabě.
Divize 3 postaví Rezidenci Eliška
Zátkem září podepsali zástupci divize 3 smlouvu
na výstavbu bytového komplexu Rezidence Eliška v Praze-
Vysočanech. Bude mít tři podzemní a 27 nadzemních
podlaží a tým vedouho projektu Ing. Kamila
Štrobla, Ph.D., by jej měl dokoit za dva roky.
Gratulujeme!
těpařka a světo
rekordmanka Barbora
Špotáková, jejímž partnerem
je ne společnost,
skala po strhujícím
souboji stříbrnou medaili
na mistrovství světa v Tegu.
V dramatickém finále 2. září hodila 71,58 metru a od zlata
ji dělilo pouhých 41 centimetrů. Blahoejeme!
Nový e-shop společnosti METROS
Firma METROS spustila na adrese www.mstavebniny.cz
nový e-shop, ve kterém nabízí nejen stavebniny ze skladu
v Horních Počernicích, elektromateriál, OOPP, drogerii,
autopotřeby a nářadí, ale i reklamní předměty včetně nové
noční kolekce 2011 a kancelářské poeby. Připravuje
i nákupní sekci nazvanou pitný rim a potraviny.
Jeden velký přístroj
Prvního září, v den 75. narozenin profesora Antonína
Holého, jednoho z nejúspěšnějších světových chemi-
ků, byla v pražských Dejvicích slavnostně otevřena
esta budova C v areálu Ústavu organické che-
mie a biochemie AV ČR. Ve sdružení s firmou BLOCK ji
rekonstruoval tým Ing. Tomáše Vuta z divize 3.
Prv museli tipatrový objekt (foto) se suteré-
nem odstrojit a jeho skelet sanovat. Po monži íček
ve změněné dispozici začali budovu plnit technologiemi.
Rozvodů a zařízení je v itom tolik, že ředitel ústavu
RNDr. Zdeněk Havlas, DrSc., ji při otevření nazval jediným
velkým přístrojem. Kromě běžných instalací, vzducho-
techniky a vypění s rekuperaa soustavy sprinklerů,
vedou do laboratoří i rozvody destilované vody, páry,
zemního plynu, dusíku a vakua. Virologický laborator-
komplex je od zbytku budovy oddělen hygienickou
smyčkou s nerezovým povrchem, který se bude denně
dezinfikovat pomocí rozvodů peroxidu a podle potřeby
dekontaminovat plyny. Kromě speciální vzduchotechniky
i samostatnou kanalizaci, v ž odpadní voda prochá
přes dezinfekci varem do izolova čističky. „Dokončit
lo za necelých 14 měsíců bylo obtížné,“ řekl Ing. Va-
šut. „Pracovali jsme v omezeném prostoru, a stavba
proto probíhala téměř jako letmá montáž. Díky intenzivní
spolupráci s projektanty z VPÚ DECO Praha se ale do
echno vešlo tam, kam mělo. Jsem rád, že se nám dílo
podařilo předat včas, panu profesorovi k narozeninám.“
Poslední kubík vyražené zeminy
V pondělí 5. září zakončili pražský primátor
doc. MUDr. Bohuslav Svoboda (foto vpravo), jeho
první náměstek Ing. Karel Březina a generální ředitel
Metrostavu Ing. Pavel Pilát (foto uprostřed) ražbu
tunelů Blanka. Tím, že se poleli na slavnostním
naložení posledního kubíku vyrubané horniny
do přistaveného důlho vozíku, završili význam
mezník náročného podzemního díla, jehož ražby pro
divizi 2 prola divize 5. Více se dozte příš.
1 2
Metrostav Metrostav 16/2011, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 16/2011, Strana 1
Metrostav Metrostav 16/2011, Strana 2
Metrostav Metrostav 16/2011, Strana 3
Metrostav Metrostav 16/2011, Strana 4
Metrostav Metrostav 16/2011, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 16/2011, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 16/2011, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 16/2011, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (518 ms)

Rendering Strana 2 (103957): (0/1) (80 ms)

Rendering Strana 1 (103955): (0/1) (80 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3092/vth120577-1.jpg (3x)

 i3092/bg103955.svg

 i3092/vth120579-1.jpg (3x)

 i3092/vth120584-1.jpg (2x)

 i3092/vth120588-1.jpg