strana 4
Anketa v tunelu Blanka
i n f o r m a c e / ak t u a l i t y / za j í m a v o s t i
Vražda v divadle
n a š e FOTORE P ORTÁ Ž
Alena Víchová:
Vloni na svatého Václava mi DOD utekl, tak jsem ráda, že
jsem se mohla přijít podívat dnes. Je zajímavé sledovat,
jak stavba Blanky probíhá. Četla jsem, že jsme se dostali
až pod úroveň metra. Je to velký zážitek. Myslím si, že se
automobilový provoz zlepší, když se schová pod zem.
Kamil Kučera:
Viděl jsem, jak se tunely staví, a mohl jsem dětem ukázat,
jak to bude vypadat, až tu budu jezdit autem.
Jan Čapek:
Jsem trochu od „fochu“. Je fascinující sledovat takový
obrovský objekt – že jsme vůbec schopni ho postavit.
Marek:
Bylo to dobře zorganizované. Když chtěl někdo s dětmi
odejít dřív, tak mohl ukončit prohlídku už v půlce. Určitě
tunel budu užívat – není důvod, proč jezdit po povrchu.
Myslím, že Blanka Praze uleví. Tedy pokud zase někdo
z radních nepřijde s tím, že se mu jezdí lépe v ulicích.
V úterý 15. listopadu ukončí Divadlo Rodu Vejvodů cyklus divadelních her Járy Cimrmana ve vysočanském
divadle GONG posledním z celkem osmi představení
– Vraždou v salonním coupé.
Vystoupení začíná večer o půl osmé, kapacita hlediště
je 260 míst, dostane se proto na každého. Ti, kdo sázejí
na jistotu, si vstupenky mohou obstarat předem v pokladně divadla, která je v pondělí až pátek otevřená od 14
do 18 hodin. V roli inspektora Trachty budete moci obdivovat herecké umění Miroslava Jirčíka, stavbyvedoucího
z divize 3. Jeho kolega, vedoucí projektu Stanislav Červený, bude hrát stevarda. Hru stejně jako všechny předchozí
nastudoval se svolením autorů režisér Jiří Novotný, který
pracuje jako přípravář v divizi 1. Přijďte se pobavit a podpořte amatérské umělce!
Tři otázky pro...
účastníků DOD se ptal Petr Dušek z IDMZ
Pozvánka do metra
V noci z 1. na 2. prosince si budou moci návštěvníci
z řad veřejnosti prohlédnout zázemí stanice metra Florenc. Kdo by se chtěl s jinak nepřístupnými prostorami
seznámit, měl by si co nejrychleji rezervovat místo.
Prohlídku toho, co zůstává cestujícím v metru skryto, pořádá Dopravník podnik hl. města Prahy společně
s Hospodářskou komorou ČR. Návštěvníky čeká odborně
komentovaná procházka měnírnou, exkurze do strojovny
eskalátorů a čerpací stanice, vstup do větrací šachty a také do kolejiště, seznámení se systémem napájení metra,
s jeho zabezpečením, vzduchotechnikou, se způsobem
odčerpávání spodních vod a s řízením jízdy vlaků. Dvouhodinová exkurze se uskuteční v noci ze čtvrtka 1. na
pátek 2. prosince, z bezpečnostních důvodů je počet
jejích účastníků značně omezen. Zájemci o prohlídku se
mohou od úterý 1. listopadu registrovat na internetových
stránkách www.prahatechnicka.cz, kde bude také možné
zakoupit si za 600 Kč na akci vstupenku.
Auta s naším logem
V Zandvoortu se 16. října uzavřela letošní sezona evropského šampionátu FIA GT3. Ačkoliv měl tým Gravity-Charouz Racing, který Metrostav podporuje, v obou
závodech na nizozemském okruhu k bodům blízko,
nakonec se rozšíření bodového konta nedočkal.
Řidiči obou speciálů Mercedes-Benz SLS AMG GT3,
které zdobí loga Metrostavu, chtěli navázat na vzestupné
výkony z posledních podniků, závody v Nizozemsku však
nevyšly podle jejich představ. Leonid Machitski a Stefan
Rosina vybojovali s číslem 11 v sobotním závodě jedenácté místo. Vůz s číslem 12, ve kterém se za volantem
střídali Jan Šťovíček a Jakub Knoll, přibrzdila kolize
a v neděli dojel až na 22. místě. V celkovém pořadí šampionátu skončil tým Gravity-Charouz Racing jedenáctý.
reprezentanta Petra Koukala (foto), našeho nejlepšího
badmintonového hráče, který je pětinásobný mistr
České republiky jednotlivců a účastník olympijských
her v Pekingu. Od letošního srpna jej podporuje Jihomoravský region divize 1 Metrostavu.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Tiskárny neziskovkám
Metrostav, zakládající člen platformy Byznys pro společnost, pomáhá potřebným finančně i věcnými dary.
Naše společnost předala 25. října Nadaci Auxilia jako
dar 114 laserových a inkoustových tiskáren (foto), které
se uvolnily po přechodu na efektivnější systém centrálního tisku. Nadace Auxilia, se kterou Metrostav už v minulosti spolupracoval, zajistila jejich spravedlivé rozdělení
mezi 62 neziskových organizací po celé České republice.
Díky lepším možnostem tisku teď budou moci lépe pracovat a pomáhat tam, kde podpora státu nestačí.
Badminton patří mezi menšinové sporty. Čím vás zaujal a proč jste si ho vybral?
Měl jsem k němu odmala velmi blízko, táta jej hrál na tehdejší vrcholové české úrovni a jako dítě jsem s ním často
jezdil na tréninky i turnaje. V osmi letech jsem začal hrát
sám a chytlo mě to. Asi do patnácti let jsem zároveň dělal
i tenis a atletiku, ale k badmintonu jsem měl vždy nejblíž.
Proto potom zvítězil, když jsem se rozhodoval, kterému
sportu se budu věnovat naplno.
Říká se, že vše zlé je k něčemu dobré. Jak ovlivnila rakovina, kterou jste překonal, váš život a popularitu?
Hodně. Člověk kvůli nemoci změní pohled na mnoho věcí,
začne si více vážit maličkostí a najednou se častěji raduje.
V tom to byla rozhodně změna k lepšímu. Paradoxně když
jsem nemohl hrát a jen ležel v nemocnici, tak vzrostla
i moje popularita a společně s ní i obliba badmintonu,
za což jsem rád. Doufám, že to nepomůže jen mně třeba
k zajištění lepšího tréninkového zázemí, ale také osvětě
týkající se rakoviny varlat (www.rakovinavarlat.cz) a pomůže zachránit život dalším lidem.
Držíme vám palce, abyste se dostal na olympijské hry
v Londýně. Jak se vám zatím v kvalifikaci daří a jak
vám ve vašem úsilí pomáhá Metrostav?
Děkuji! Kvalifikace začala letos 1. května a končí až příští
rok 31. dubna. Během tohoto období potřebuji uhrát deset
dobrých výsledků, které mi zajistí lepší umístění ve světovém žebříčku, respektive kvalifikaci na olympijské hry
v Londýně, pro což musím být nejvýš postavený český
hráč a zároveň se musím umístit do 70. místa na světě.
Nyní mám za sebou polovinu kvalifikace a dá se říct,
že mám ze tří čtvrtin splněno. Uhrál jsem dobré body
na turnajích v Dánsku, Číně, Kanadě a Guatemale a nadprůměrného zisku bodů jsem dosáhl vítězstvím na Slovak
Open a 2. místem na Czech International, kde startovalo
307 hráčů z 34 zemí světa. Věřím, že když mám tak dobře
nakročeno, již brzy přidám i zbývající tři úspěšné turnaje
a budu se moci radovat z postupu. K tréninku a k účasti
na světových turnajích je potřeba velkých finančních prostředků, a já jsem proto velmi vděčný Metrostavu, že mi
jako hlavní partner výrazně pomáhá splnit si sen o účasti
na druhé olympiádě v řadě. Jihomoravskému regionu
divize 1 za to mnohokrát děkuji.
–red–, foto archiv Petra Koukala
Den otevřených dveří přilákal do tunelového komplexu Blanka téměř 16 000 lidí
V sobotu 15. října představili stavbaři v tunelech mezi křižovatkou U Vorlíků a jámou Myslbekova svou práci
veřejnosti. Zájem o 2,5km procházku podzemím předčil očekávání, tunely Blanka si prohlédlo ještě asi o tisíc lidí
víc než při podobné akci před rokem. Místy, kde nebylo dokončeno definitivní ostění, museli procházet s ochrannou
přilbou (foto č. 1), v hloubených tunelech mezi Letnou a Prašným mostem (foto č. 2) se už obešli bez ní. Stavbu
návštěvníkům přibližovaly informační panely, videoprojekce (foto č. 3) a pracovníci divizí 2 a 5, kteří odpovídali
na dotazy (foto č. 4 a 5). Blankou se procházeli i odborníci. „Celý život jsem stavěl tunely, tak jsem se šel podívat,
jak je dělá konkurence. Techniku jsem dokončil v roce 1962 a od té doby jsem pracoval v oboru. Postupy jsou dnes
modernější, když jsme začínali my, tak jsme všechno dělali ručně,“ zavzpomínal důchodce Zdeněk Němeček. Akce
přilákala i rodiny s dětmi (foto č. 6), kterým se jako vždy nejvíc líbily stavební stroje (foto č. 7). Na práci kolegů se
přišlo podívat i mnoho zaměstnanců naší firmy – z divizí i vedení Metrostavu. Generální ředitel Ing. Pavel Pilát (foto
č. 8 uprostřed) při té příležitosti řekl: „Věřím, že po dokončení tunel Blanka přispěje ke zklidnění povrchové dopravy
stejně jako tunel Mrázovka a že jeho přínos ocení jak motoristé, tak obyvatelé městských částí, pod nimiž prochází.
Proto jsem rád, že si ho přišlo dnes prohlédnout tak velké množství lidí.“ Byl mezi nimi i první náměstek pražského
primátora Ing. Karel Březina, který krátce po poledni z tunelu sejmul sošku sv. Barbory (foto č. 9) a prohlásil:
„S radostí mohu oznámit, že práce pokračují podle plánu a od dubna 2014 už Blanka začne plnit svoji funkci.“
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav, člen DDM Group / Pověřená šéfredaktorka Ing. Lenka Svobodová / Všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / Adresa redakce
Koželužská 5, 180 00 Praha 8-Libeň, tel.: 266 709 415; www.metrostav.cz / Číslo 19/2011 vyšlo 2. 11. 2011 (20/2011 vyjde 22. 11. 2011) / Složení redakční rady Ing. František Polák (předseda), Ing. Jaromír Pavlíček (místopředseda), Ing. Jiří
Kavan, Pavel Meyer, Ing. Jitka Neklanová, Ing. Ladislav Profota, Ing. Lenka Svobodová, Ing. Jaromír Šob, Ing. Libuše Weinfurtová a Ing. Martina Zrcková / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 128 00 Praha 2 / Výroba Boomerang
Publishing, s. r. o., Nad Kazankou 37, Praha 7-Troja, tel.: 244 023 201, fax: 244 023 333 / Podávání novinových zásilek povolila Česká pošta, s.p., odštěpný závod Praha, č. j. nov 6051/96 ze dne 3. 4. 1996 / Podávání novinových zásilek bylo
povoleno s.p. OZSeČ Ústí nad Labem dne 21. 1. 1998, j. zn. P-649/98 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736