Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 20/2007, Strana 1
Ptáme se: Ing. Petra Kajera,
náměstka Divize development str. 2
Vodní zátiší poblíž ruševnovs
křižovatky str. 2
Nový deleloperský projekt Metrostavu
str. 3
V podzemí mezi stanicemi Ládví
a Letňany práce finišují str. 4
Na plzeňské Vinici vyrostl
nový vodojem
ce v článku na str. 3
12. listopadu 2007 / 20 / XIX
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁL
Převlek pankrácké věže
Odtví plné optimismu
Vysoká škola ekonomická v Praze zvejnila Kvalitativní
studii českého stavebnictví (2007), která je součástí
projektu CEEC Research, zaměřeného na analýzu
kvalitativch faktorů stavebnictví v devíti zech střed
a východní Evropy. V České republice se zúčastnilo
na 310 společností podnikach v oboru a mezi nimi
i Metrostav. Studie postihuje široké spektrum otázek
a podnikatelé podle ní očekávají další pozitivní vývoj ve
sm oboru. Uvítali by úplné otevření trhu v rámci EU,
které by pomohlo jejich rozvoji, očekávají navýšení
prodejů i investic do technologií. K posunu u nich došlo ve
způsobech využívání elektronických médií, která převážila
nad tradičními zdroji získávání informací. I přes jasné
tězství internetu však pro vyhledávání potenciálních
zakázek podnikatelé stále považují za nejvýhodněí
dlouhodobé osobní kontakty.
Průjezd tunelem
Valík je bezpeč
V tunelu Valík na dálnici D5
skončilo období zkušebního
provozu a od konce letošního
října v něm začal platit
standardní dopravní režim.
Valík, první dálniční tunel
v České republice, vybudoval tým Ing. Václava Švarce
z divize 5 a 6. října lského roku byl slavnostně uveden
do provozu díky povolení k předběžmu užívání. Tunel
je vybaven nejmodernější technikou, která usama
vyhodnotit krizovou situaci a navrhne její optimální řešení
a zajistí i řízení dopravy. Tunel jeak tak bezpeč, že
v něm od otevření nedošlo k jediné dopravní nehodě.
Policisté doufají, že i v budoucnosti využijí jeho dokonalé
vybavení jenom k měření rychlosti, porovnávání
poznávacích značek projíždějících aut s databákradených
vozidel a k orientačmu vážení projíždějících kamionů.
Pozvánka na filmovou přehlídku
Dětské krizové centrum pořádá v pražském kině Atlas ve
dnech 19. až 21. listopadu pátý ročník filmové přehlídky
Odvrácená strana tství, na kterou zve všechny s
íznivce i nové diváky. Dvanáct českých i zahraničních
filmů a dokumentů jim přiblíží téma týraných, zneužívaných,
zanedbávaných či jinak ohrožených a znevýhodněných dětí
a jejím cílem není jen na jejich nepříznivou situaci upozornit,
ale i ukázat její možná řešení.
Stavbařský koncert pro
nový úsek dálnice D8
Symbolickým poklením na základ kámen a kon-
certem“ pro dva bagry a „sbor“ těžkých nákladních
vozů byla 6. listopadu poblíž severeského Opárna
slavnostně zahájena výstavba posledního úseku dálni-
ce D8 mezi Lovosicemi a Řehlovicemi.
Setkání, na nechyběli ani zástupci saské zemské
vlády, se zúčastnili představite Ministerstva dopravy
České republiky, Státho fondu dopravinfrastruktury,
Ředitelství silnic a lnic a pochopiteltaké Ústecho
kraje, který stejně jako investor vedl o tomto úseku dálni-
ce v posledních deseti letech zdlouhavá jednání s různými
ekologickými sdruženími.
Mezi pozvanými hosty byli samoejtazástupci
zhotovitelského sdružení, které má téměř 16,5 km dálnice
se dvěma tunely, třemi mimoúrovňovými křižovatkami
a 29 mosty postavit do konce listopadu roku 2010. Naši
akciovou společnost reprezentovala především divize 5,
která Metrostav ve sdružení zastupuje.
V úvodních projevech hned kolikrát zaznělo, jaký
význam dobudování dálnice D8 pro ústecký region
i celou ČR, protože jde o druhou dálnici, která zemi
propojí se západní Evropou. Genelní ředitel Ředitelství
silnic a dálnic ČR Ing. Alfréd Brunclík taupozornil, že
technické ření dálničního tahu právě v oblasti Českého
středohoří a Krušných hor je v českých podmínkách zcela
unikát, a vyil přesdčení, že za i roky sklidí stav-
baři za svůj koncert zasloužepotlesk.
i slavnostním zahájení stavby však nezaznělo pouze
tradiční klepákladívek na základní kámen (foto č. 1),
ale také tóny valčíku, v jehož rytmu se odvíjela neobvyk
taneční férie stavebních strojů (foto č. 2). Symbolicky tak
byla j na pátku demonstrována souhra, která bude
při realizaci náročné stavby skutečně nezbytná. Vladimír
Dupač z divize 7, který sel za volantem červeho ná-
kladního Mercedesu Metrostavu byl patřičně hrdý, že naši
firmu reprezentoval práon. „Myslím, že pro diky to
byl docela zajímavý zážitek, až ale bude naše divize pro
„pětku“ zajišťovat tšinu zemních prací, budeme muset
urči hodně zrychlit tempo,“ usmíval se, když dozněla
hudba i potlesk.
Za pravdu mu dává také Ing. Roman Fuksa z divize 5,
jenž bude řídit všechny stavby, které jsou edmětem
zazky Metrostavu tedy výstavbu mostů u Opárna
a Dobkoviček i ražených tunelů Prackovice (délka 270 m)
a Radejčín (délka 620 m). „Bude to přinejmenším kvapík,
protože objem prací je skutečně značný. V patřičném tem-
pu jsme také už zali, protože ípravné a zemní práce
běží na plné obrátky od 24. září,“ řekl Ing. Fuksa.
Blanka Hrdinová, foto Josef Husák
V Praze na Pankráci se schyluje k historickému okamži-
ku. Nedokončená budova Československého rozhlasu,
ktedo roku 2006 čekala na dostavbu, se téměř
celá oblékla do nové fasády a jako CITY TOWER se díky
developerské společnosti ECM chystá vstoupit do života.
Pod proskleným obvodovým pláštěm finišují staveb
práce tak, aby ještě letos mohlo být vydáno kolaudační
rozhodnutí, které v lednu a v únoru přivede do dvou
pater nejvyšší budovy u nás první nájemníky.
Za roč práce odpovídá sdružení našich divi 3
a 9 se společností PSJ holding a pod jeho řízením stavba
rychle pokračuje. Viditelné je zvětšování plochy hotové
fasády. Montáž jejích modulů vystoupala do 24. až
26. podlaží, ve dvou nejvyšších pro ni připravují kotvení.
Z více než poloviny jsou dokončené i kouřotěsné uzávěry
mezi obvodovým pláštěm a stropní konstrukcí.
Stavební práce uvnitř budovy může veřejnost jen tušit.
Ve ech ech podzemních i 28 nadzemch podlažích
pracují desítky řemeslní a techniků, kteří dokončují,
kompletují a opravuvše, co je prána řadě. Železobe-
tonové konstrukce a jejich vyřezávání i dobetonovávání už
jsou definitivně hotové a o mnoho pozadu není ani montáž
ocelových konstrukcí, kde zbývá jen dokončit střešní plo-
šinu posledního patra.
Zedníci opravustávající omítky v stech technolo-
gických prostupů a příčky tak už rostou jen ze sádrokarto-
nu, který jako záklop podhledů pomalu zakrývá i příslušné
stropní konstrukce. Nejvíc práce teď čeká na maře
a natěrače, kteří sice dokončili lo ve druhém a třetím
podzemním podlaží, ale mají ed sebou dlouhou cestu
emi patry směrem vzhůru. Sociální zázemí však už má
povrchy z většiny hotové a kryje je nová dlažba, v klient-
sky řešených patrech 5, 11 a 12 jejich stěny dokonce zdobí
i elegantní keramické obklady.
Všechny ocelokonstrukce v budouž také chrání
protipožární nástřiky, které čeká jen oprava v místech
svarů a po montážích závěsných systémů instalací.
Technické zařízení budovy prochá kompletacemi
a byl zahájen zkušební provoz přečerpávacích a tlakových
stanic i systému vytápění, v 5. a 11. podlaží už instalatéři
dokonce montují zizovací předměty.
Všechna pracovišsamozřejmě průběžuklízíme
a úklid m zabírá stále více času, stejně jako likvidace
odpadů,“ dokončuje zkrácený výčet právě probíhajících
činností vedoucí projektu Jan Kučera z divize 9 a pokraču-
je: „Všechny stavební práce směřujeme k tomu, abychom
do konce letošního roku obdrželi kladkolaudační roz-
hodnutí pro vymezené části a společné prostory budovy,
etně zařízení TZB. V příšm roce dokončíme podle za-
dání nájemců a developerské společnosti ECM interiérové
úpravy kancelářských pater, jídelnu ve druhém a luxusní
restauraci v posledním podlaží CITY TOWER. Na klidnou
veči v nejvším patře nejvší české administrativ
budovy se už opravdu těším.“
O brzm ukončení stavby sdčí i prona nejbliž-
šího okolí výškové budovy, kde kompletní náspy skladeb
pod plánované komunikace a zpevněné plochy už přesně
vymezují jejich směry i tvary, lemované betonovými
lavičkami, opěrnými zídkami i venkovními schodišti. Pří-
jezdová komunikace čeká jen na konečný asfaltový povrch
a může začít sloužit svému účelu.
Lenka Svobodová, foto Josef Husák
Dobře viditelná vizitka
Hrubá stavba České pojišťovny v Praze na Pankráci po-
vyrostla ze stavebnímy až do výšky sousední zástav-
by a shlíží na rušnou magistrálu. Od letošního podzimu
je její označení pobře patrné už z dálky.
Díky dobře viditelné vizitce, plachtě 15 x 7 m, uvízne
řidičům v paměti jako stavba Metrostavu. Vedoucí projek-
tu Ing. Miroslav Zobaník z divize 3, která stavbu provádí,
to potvrzuje: „Každý, kdo po brněnské lnici iždo
centra, si ky označení musí všimnout, eba všichni
známí teď dobře vědí, kde pracujeme.
Miloslav Kolář, foto Josef Husák
1
2
Metrostav_20_07.indd 1 11/9/07 4:00:24 PM
Metrostav Metrostav 20/2007, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 20/2007, Strana 1
Metrostav Metrostav 20/2007, Strana 2
Metrostav Metrostav 20/2007, Strana 3
Metrostav Metrostav 20/2007, Strana 4
Metrostav Metrostav 20/2007, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 20/2007, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 20/2007, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 20/2007, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (246 ms)

Rendering Strana 2 (104394): (0/1) (240 ms)

Rendering Strana 1 (104393): (0/1) (279 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3184/vth121067-1.jpg

 i3184/bg104393.svg

 i3184/vth121068-1.jpg

 i3184/vth121069-1.jpg

 i3184/vth121070-1.jpg