Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 21/2016, Strana 1
Silnice jak stuha je rozvinutá do kraje, sděluje starý
evergreen. Když se ale pomačká komunikace, ne
ji snadné vyžehlit. Své o tom vědí řidiči, kteří jez
po nejstarší české dálnici D1. Na modernizaci jejích
12km ve dvou úsecích – 03 od Hzdonic po Osedek
a 06 mezi Psářemi a Souticemi – pracovalo pod vede-
ním Ing. Zdeňka Ludvíka ještě nedávno mnoho kolegů
zdivize 4. Po zimní přestávce se na staveniště 06 ještě
vrátí. Úsek 03 už ale stavebně dokončili, a to nejen
kplné spokojenosti motoristů, ale hlavně investora.
Ing. Ivan Hrdina, výrob-technický ředitel Metrostavu:
Z mého pohledu je modernizace dálnice D1 pro Metro-
stav důležitá hned ze dvou důvo. Jednak při ní divize4
prokázala, že je schopná ji zvládnout vomezeném čase
a za slitých dopravních podmínek nejen v jednom
úseku, ale hned ve dvou naráz. Ředitelství silnic a dálnic
itom velmi ocuje to, že všechny uzavírky skončily, jak
ly. Velkou pochvalu si za to zasloí projektový tým,
zejména jeho vedoucí Ing. Ludvík, ale i provoz mostch
technologií Ing. Martina Řediny. Zároveň jsme si ale také
ověřili, že i při nepříznim počasí dokážeme správně
provést pokládku cementobetonového krytu včetně slo-
žité logistiky ai využití vlastní mobilní velkokapacitní
betorny. Za to patří dík hlavně sedisku betonových
vozovek Ing.Jana Růžičky.
Ing. Josef Neuwirth, ředitel divize 4:
„Modernizace dálnice D1 patří v současnosti mezi nej-
komplikovaí dopravní stavby vČeské republice. Tým
Ing. Ludvíka podal důkaz, že při ní dokáže řídit nejen
interní a externí subdodavatele, ale i celou stavbu jako
lídr sdružení. To vše vkritických termínech při dodržení
ech smluvch i kvalitativch padavků, což investor
stavby hodnotí velmi pozitivně. Současně je to dobrá
příležitost pro využití našich nosných vnitropodnikových
technologií, zejména střediska betonových vozovek, které
řídí Ing. Růžička. Na stavch je přitom vidět, že jsme na
provádění modernizací dálnic velmi dobře vybaveni, a to
jak strojově, tak i personál.“
Ing. Bohumil Rohn, obchodní náměstek divize 4:
„Podle mě je také podstatné, že pokládku cementobeto-
nového krytu provádíme novou technologií vymývaného
betonu, která je velmi pokroková a užívaná po cem
světě. Díky tomu získáváme velmi důležité reference,
které můžeme uplatnit ve výběrových řízeních na zís
daích podobných zakázeku nás i po celé Evropě.“
Ing. David Szombathy, vedoucí sediska silničních
staveb divize 4:
„Kromě toho, co už zaznělo, bych chl poznamenat, že
rozšíření portfolia o schopnost provádět kompletní beto-
nové vozovky včetně materiálního zabezpečení je důležité
nejen pro Metrostav, ale pro celou jeho Skupinu. Moderni-
zace dálnic navíc při recesi v dopravním stavitelství přiná-
ší zajímavé pracovní přílitosti pro naše zastnance.“
Ktomu, aby si motoristé vychutnali tichou jízdu po
hladkém povrchu D1 (foto č. 1), který ničím nepřipomíná
nevnou valchu, je při modernizaci dálnice nutné zko-
ordinovat a provést mnoho činností. Fotografie přibližují
které ztěch základních, ale i méně podstatných, přesto
důležitých pro dopravu i životní prostředí:
Foto č. 2 – pokdka cementobetonoho krytu.
Foto č. 3 – pokdka asfaltového krytu na mostě.
Foto č. 4 – frézování drážek pro provedení automatického
sčítače dopravy.
Foto č. 5 – travní hydroosev na upravený svah pokrytý
kokosovými protierozními rohožemi.
Foto č. 6 – montáž svodidel a nově provedená protihluko-
vá stěna, elektrická zásuvková skříň ve sedovém pásu,
pod nímž je položená nová kanalizace i kabeláž.
red–, foto archiv stavby a Helirecord
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Modernizace D1 na jedničku
Zachovat důstojnost
Sproblematikou paliativní péče se Metrostav seznámil
ed 12 lety, když budoval hospic vPrachaticích. Na dí-
lo divize6 teď navázala divize 9, konkrétně tým Milana
Vaňkáta, který od listopadu staví hospicový pavilon
pro Zařízení následné rehabilitní a hospicové péče
vNejdku. Poklep nazákladní kámen se zde zapřítom-
nosti oblastho ředitele Metrostavu pro Karlovarský
kraj Ing.Petra Čermocha uskutečnil nasv.Vavřince.
„Stavba čtyřpodlažní budovy naploše asi 800 m
2
pro
nás nebude představovat nic mimořádného. Musíme si
ale poradit s tím, že dílo zahajujeme vzimních měch
a ve stejnou dobu je budeme i edávat. A tenhle kraj
sužuje mráz a sníh odprosince doezna, což nás staví
ed oříšek, co ajak smysluplně provádět, aby nám po-
časí neublížilo,“ říká vedoucí projektu, který se zdavos
ekává, jaký zájem subdodavatelů vzbudí stavba vregio-
nu bez větších stavebních kapacit.
Novostavba (vizualizace) s23 lůžky pro pacienty tr-
cí nevyléčitelnou nemocí vposledním stadiu choroby
by měla stát už za15 měců. Tým Milana Vaňkáta udě
maximum pro to, aby pavilon, v němž lidem zmírní bolest
azachovají důstojnost, postavil včas, ať bude jakkoliv.
red–, vizualizace G DESIGN
1. prosince 2016 / 21 / XXVIII
Od jedné do osmdesáti str. 2
Ptáme se: Ing. Zdeňka Ludvíka,
vedoucího projektu z divize 4 str. 2
Novela zákona o trestní odpovědnosti
právnických osob str. 2
Pískovcový reliéf na Kačerově str. 3
Metrostav usilovně rozšiřuje českou
dálniční síť str. 3
Fotoreportáž: Na Večeru v Gala se
všichni skvěle bavili str. 4
Cena pro ročenku České architektury
hemprvního ročku soutěže Česká cena za architekturu
byly 7. listopadu poprvé uleny také tři Ceny zavýjimečný
počin. Dotéto kategorie se nelze přihlásit anominace
ímo ulují členové Akademie aGrémia ČCA. Jednu
zcen získala renka Česká architektura, kterou již
17.rokem vevydavatelství Prostor – architektura, interiér,
design vyvá Dagmar Vernerová apodporuje iMetrostav.
Akademie tuto publikaci ocenila zadlouhodobou propagaci
české architektury ulaické iodborné veřejnosti.
Vynikající dílo
Mezinárodní výzkumné
centrum ELI Beamlines
vDolních Břanech získalo
titul Vynikající betonová
konstrukce roku2016
v10.rníku soutěže České
betonářské společnosti.
Diplom 30. listopadu převzal vLitomyšli zástupce
realizačho týmu Ing.Vladislava Horáčka zdivize 6.
Stavbu řídilo sdružení, vekterém Metrostav zastupovaly
divize 3 a9, vedoucím projektu byl Ing.Tomáš Vut.
Návštěva zDálného východu
Stavbu tunelu Ejpovice navštívili 21. listopadu vedoucí
představitelé čínských ahongkongských investičních
skupin, kteří jsou nahospořské misi po středníEvropě.
O návštěvu požádali sami, předem proto mohli obdržet
texty vmandarínské čínštině omožných směrech
spolupráce. Před odjezdem požádali hongkongskou
hospodářskou komoru, aby Metrostavu tlumočila
pokování za přijetí i zamavou exkurzi. Aktivity čínských
investorů a společností v ČR sleduje Mgr. Miloš Hoffmann
zútvaru zahraničho podnikání Skupiny Metrostav.
Vackov aELI
Byty NaVackově vPraze 3
(foto), jejichž výstavbu pro
Metrostav Development
zajišťují týmy divizí 1 a9,
skaly v18. rníku soutěže
Best of Realty – Nejleí
zrealit 2016 Cenu čteřů
mediálních partnerů. Komplex ELI Beamlines vDolch
ežanech, kde stavbu řídili pracovníci divizí 3 a9, obdržel
vestejném klání Výroční cenu Asociace pro rozvoj trhu
nemovitostí AWARD FOR EXCELLENCE. Gratulujeme!
Další stavba divize 5 v Norsku
Obchodní nástek divize 5 Ing. Jan Kvaš podepsal
23.listopadu smlouvu na výstavbu téměř pět kilometrů
dlouhého silničního obchvatu norského města Kongsberg.
rné dílo, které zahrne dva tunely avelký most přes
řeku Kobberbergselva, provede divize 5 ve sdružení
smístními firmami Bertelsen & Garpestad aHAG Anlegg.
Vedoucím projektu se stal Ing. Jiří Šach.
ipomínka náročného závodu
Vevstupní hale sídla Metrostavu, v Palmovka Parku II,
jsou nově umístěny tři velkoplošné panely zachycující
průběh letošho Metrostav Handy Cyklo Maratonu.
Nafotografiích zde můžete najít nejen závodky znich
dvou týmů, ale idobrovolky adalší spolupracovníky
zcelé Skupiny Metrostav, ktí se napřípravě aprůběhu
závodu podíleli. Děkujeme jim atěšíme se napříští rok!
1
4 5 6
2
3
Metrostav zvítězil v programu
Národní cena ČR za společenskou
odpovědnost a udržitelný rozvoj.
Více najdete na straně 4.
Metrostav_21_2016.indd 1 29.11.16 13:18
Metrostav Metrostav 21/2016, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 21/2016, Strana 1
Metrostav Metrostav 21/2016, Strana 2
Metrostav Metrostav 21/2016, Strana 3
Metrostav Metrostav 21/2016, Strana 4
Metrostav Metrostav 21/2016, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 21/2016, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 21/2016, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 21/2016, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (415 ms)

Rendering Strana 2 (102649): (0/1) (407 ms)

Rendering Strana 1 (102646): (0/1) (443 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2969/vth118982-1.jpg

 i2969/bg102646.svg

 i2969/vth118985-1.jpg

 i2969/vth118987-1.jpg

 i2969/vth118992-1.jpg