Tradičně přátelská
předvánoční setkání divizí
21. prosince 2010 / 22 / XXII
více ve fotoreportáži na str. 4
Ptáme se: Ing. Martiny Zrckové,
vedoucí útvaru z centrály str. 2
M E T R O S TAV
A .S.
Č L E N
D D M
G R O U P
Příprava na příští rok
Začala rekonstrukce kulturního
domu v Chebu str. 2
Fantova budova se chystá na
rekonstrukci str. 3
Bratislavský komplex Trinity slavil
glajchu první věže str. 3
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Nová stavba divize 9 pro Akademii věd
Tým Ing. Petra Kostomlatského z divize 9 začal před pár
dny s přípravnými pracemi a prováděním doplňujícího
hydrogeologického průzkumu na stavbě budovy 2 Ústavu
experimentální botaniky Akademie věd ČR. Po jejím
dokončení vznikne v Lysolajích nový třípodlažní objekt se
dvěma trakty, z nichž jeden bude podsklepený. Komplex
s kancelářemi, laboratořemi a jejich technickým zázemím
doplní jednopodlažní skleník. Divize 9 by stavbu měla
podle smlouvy uzavřít začátkem května roku 2012.
Vodní toky 2010
Na přelomu listopadu
a prosince se za podpory
Metrostavu uskutečnila
v Hradci Králové konference
Vodní toky 2010. Mezi
přednášejícími, kteří
informovali především
o legislativě a financování staveb i zkušenostech z přípravy
či realizace projektů na vodních tocích, zazněl i příspěvek
oblastního ředitele jihočeského zastoupení naší divize 6
Miroslava Führera. Shrnul poznatky z rekonstrukce
jezu České Vrbné a z výstavby vedlejší plavební komory
(foto). Naše specialisty, mezi nimiž byl i ředitel divize 6
Ing. Jan Cuc, nejvíc zaujala vystoupení zaměřená na vznik
bleskových povodní a prevenci škod, které působí.
Čtrnáctideník Metrostavu
přeje všem svým čtenářům
klidné prožití vánočních
svátků a do nadcházejícího
roku 2011 hlavně zdraví,
štěstí a spokojenost.
Elektronický způsob fakturace
Eurokomisař pro průmysl a podnikání Antonio Tajani se
snaží přesvědčit evropské společnosti, aby ve zvýšeném
počtu a míře používaly e-fakturaci. Odborníci v jeho
komisi odhadují, že tímto způsobem mohou firmy za rok
dohromady ušetřit až 40 miliard eur. Podíl elektronicky
podaných faktur se v členských státech Evropské
unie pohybuje průměrně okolo pěti procent. Jak jsme
informovali v předchozím čísle našich novin, Metrostav už
přímou elektronickou fakturaci zavedl s firmou METROS.
Zimní sportovní hry Metrostavu
Další ročník lyžařských soutěží zaměstnanců naší
společnosti se uskuteční 21. a 22. ledna příštího roku.
V lyžařském areálu Šachty ve Vysokém nad Jizerou se
opět v pátek pojede obří slalom, při kterém musí mít
všichni závodníci ochrannou přilbu. V sobotu se lyžaři
utkají v běhu na lyžích. Po oba dny bude zajištěna
doprava autobusem z Prahy od budovy centrály
a zpět. Na závody se můžete přihlásit prostřednictvím
intranetu po otevření odkazu na jeho titulní straně.
Metrostav_22_10.indd 1
Ve čtvrtek 16. prosince převzali naši technici u firmy Herrenknecht ve městě Schwanau první ze dvou plnoprofilových zeminových štítů, které jsou určené pro ražbu metra V. A. Tento tunelovací stroj s číslem 609, průměrem
6060 mm a délkou cca 90 m začne v tunelech mezi Vypichem a Dejvicemi pracovat už příští rok na jaře. Kromě
dalších účastníků přejímky před ním fotograf zachytil generálního ředitele továrny Dr.-Ing. E. h. Martina Herrenknechta (čtvrtý zprava) a vedle něj vlevo ředitele naší divize 5 Ing. Václava Soukupa. Ve skupině kolem stojí
také Ing. Ermín Stehlík a Ing. David Cyroň z divize 5, ředitel divize 11 Ing. Zdeněk Ševčík, Ing. Karel Rössler, PhD.,
z centrály Metrostavu, technický náměstek divize 5 Ing. Boris Šebesta a další kolegové z obou zmíněných divizí
Ostravské dopravě se ulevilo jen částečně
Každý kus nové silnice potěší. Když však 3. prosince
v Ostravě přestřihl ministr dopravy Vít Bárta společně
s generálním ředitelem Metrostavu Ing. Pavlem Pilátem (foto uprostřed) a dalšími významnými hosty pásku přes čtyřproudovou silnici nazvanou Prodloužená
Místecká, všichni se radovali jen z třetiny.
Sdružení firem STRABAG, FIRESTA a BÖGL & KRÝSL
v čele s naší divizí 4 z ní totiž dokončilo jen první třetinu.
Stavba druhého úseku této spojky mezi dálnicí D1 a silnicí
I/56 z Frýdku-Místku bude dokončena až za půl roku a jen
v polovičním profilu. Poslední díl Prodloužené Místecké
ještě navíc ani neprošel územním řízením.
„Veškeré práce, které jsme v rámci projektu vysoutěžili, byly naštěstí pro nás jen na prvním, dnes otevíraném
úseku stavby,“ řekl vedoucí projektu Ing. Michael Dibon
z divize 4. „Byli jsme rádi, že jsme je mohli dokončit, protože původně ministr pozastavil i Prodlouženou Místeckou I.“ Práce na obou jejích etapách I a II zahájili stavaři
společně už v polovině března 2008. Nejprve je čekaly
přeložky inženýrských sítí. „Vzhledem k tomu, že trasa
nové komunikace prochází průmyslovou oblastí, překládali jsme téměř 18 km všech možných rozvodů,“ popsal
Ing. Dibon a dodal: „Mnohokrát jsme narazili na kabel,
o kterém nikdo nevěděl. Zkoušku, jestli je funkční, jsme
pak prováděli destrukcí – prostě jsme jej přerušili a čekali,
kdo bude protestovat. Vždycky to ale byly historické rozvody, takže jsme je nikdy nemuseli znovu spojovat.“
Na 1310 m dlouhém úseku Prodloužené Místecké I musely stroje přemístit přes 300 tisíc m³ materiálu
a navršit až 16 m vysoké násypy. „Dokončili jsme je ještě
před první zimou, takže nás jejich očekávaná 60cm konsolidace nezdržela,“ řekl Ing. Dibon. Divize 4 se na stavbě
podílela i výstavbou dvou opěrných zdí a tří přemostění
– třípolového mostu na rondelu přes Mariánskohorskou
ulici, pětipolového přechodu přes areál Ostramo a vysouvaného ocelového mostu přes kolejiště Českých drah.
„Termín dokončení stavby jsme zkrátili o téměř půl
roku. A za to bych chtěl všem spolupracovníkům i dodavatelům poděkovat,“ uzavřel slavnostní otevření první
části Prodloužené Místecké v Ostravě Ing. Pavel Pilát.
Vzorová kolektivní
smlouva pro rok 2011
Ve čtvrtek 16. prosince byla na Ovocném trhu v Praze slavnostně podepsána Vzorová kolektivní smlouva
společností Skupiny Metrostav pro rok 2011.
Smlouva přispívá ke sjednocení pracovních, sociálních, zdravotních, bezpečnostních i jiných podmínek práce ve firmách Skupiny Metrostav a poslouží jako základ
pro tvorbu návazných kolektivních smluv. Její vyjednávání
mezi odbory a zaměstnavateli probíhalo od června. Poté,
co účastníci jednání dospěli k dohodě, schválilo 14. prosince Vzorovou kolektivní smlouvu Skupiny na rok 2011
představenstvo společnosti Metrostav. Oproti loňskému
roku se v ní zpřesnily některé detaily; jedinou podstatnou
změnou je nárůst minimálních mzdových tarifů o 3 %.
Podpisu se mimo prezidenta Skupiny Jiřího Bělohlava
a předsedy jejího Koordinačního odborového orgánu OS
Stavba ČR Pavla Meyera (foto zleva) zúčastnili i viceprezident Skupiny a zástupci orgánů jednotlivých společností
– firem Subterra, Metrostav Development, Metrostav SK,
METROS, SQZ a CCE Praha. Vyjednávání o kolektivní
smlouvě Metrostavu by mělo proběhnout v lednu.
–red–, foto Miloslav Kolář
20.12.2010 15:38:36