Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 22/2010, Strana 1
Ptáme se: Ing. Martiny Zrckové,
vedoucí útvaru z centrály str. 2
Zala rekonstrukce kulturho
domu v Chebu str. 2
Fantova budova se chystá na
rekonstrukci str. 3
Bratislavský komplex Trinity slavil
glajchu první věže str. 3
Tradičně átelská
edvánočsetkání divizí
ce ve fotoreportáži na str. 4
21. prosince 2010 / 22 / XXII
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Příprava na příští rok
Nová stavba divize 9 pro Akademii věd
Tým Ing. Petra Kostomlatského z divize 9 začal před pár
dny s přípravnými pracemi a prováděním doplňujícího
hydrogeologicho průzkumu na stavbě budovy 2 Ústavu
experimentální botaniky Akademie věd ČR. Po jejím
dokončení vznikne v Lysolajích nový třípodlažní objekt se
dvěma trakty, z nichž jeden bude podsklepený. Komplex
s kanceřemi, laboratořemi a jejich technickým zázemím
doplní jednopodlažní skleník. Divize 9 by stavbu měla
podle smlouvy uzavřít začátkem ktna roku 2012.
Vodní toky 2010
Na elomu listopadu
a prosince se za podpory
Metrostavu uskutečnila
v Hradci Králové konference
Vodní toky 2010. Mezi
přednášejícími, kteří
informovali především
o legislativě a financování staveb i zkušenostech z přípravy
či realizace projektů na vodch tocích, zazněl i příspěvek
oblastního ředitele jihočeského zastoupení naší divize 6
Miroslava Führera. Shrnul poznatky z rekonstrukce
jezu České Vrbné a z výstavby vedleí plavební komory
(foto). Ne specialisty, mezi nimiž byl i ředitel divize 6
Ing. Jan Cuc, nejc zaujala vystoupení zaměřená na vznik
bleskových povodní a prevenci škod, které působí.
Elektronický způsob fakturace
Eurokomisař pro průmysl a podnikání Antonio Tajani se
snaží přesvěit evropské společnosti, aby ve zvýšem
počtu a míře používaly e-fakturaci. Odborníci v jeho
komisi odhadují, že tímto způsobem mohou firmy za rok
dohromady ušeit až 40 miliard eur. Pol elektronicky
podaných faktur se v členských státech Evropské
unie pohybuje průměrně okolo pěti procent. Jak jsme
informovali v předchozím čísle našich novin, Metrostav už
ímou elektronickou fakturaci zavedl s firmou METROS.
Ve čtvrtek 16. prosince evzali naši technici u firmy Herrenknecht ve městě Schwanau první ze dvou plnoprofi-
lových zeminových štítů, které jsou určené pro ražbu metra V. A. Tento tunelovací stroj s číslem 609, průměrem
6060 mm a délkou cca 90 m začne v tunelech mezi Vypichem a Dejvicemi pracovat už příští rok na jaře. Kro
dalších účast přejímky ed ním fotograf zachytil generálho ředitele torny Dr.-Ing. E. h. Martina Her-
renknechta (čtvrtý zprava) a vedle něj vlevo ředitele naší divize 5 Ing. Václava Soukupa. Ve skupině kolem stojí
také Ing. Ermín Stehlík a Ing. David Cyroň z divize 5, ředitel divize 11 Ing. Zdeněk Ševčík, Ing. Karel Rössler, PhD.,
z centrály Metrostavu, technický náměstek divize 5 Ing. Boris Šebesta a další kolegové z obou zmíněných divi
Vzorová kolektiv
smlouva pro rok 2011
Ve čtvrtek 16. prosince byla na Ovocném trhu v Pra-
ze slavnostpodepsána Vzorová kolektivsmlouva
společností Skupiny Metrostav pro rok 2011.
Smlouva přispívá ke sjednocení pracovních, sociál-
ních, zdravotních, bezpečnostních i jiných podmínek prá-
ce ve firmách Skupiny Metrostav a poslouží jako klad
pro tvorbu návazných kolektivních smluv. Její vyjednávání
mezi odbory a zaměstnavateli probíhalo od června. Poté,
co účastci jednádosli k dohodě, schválilo 14. pro-
since Vzorovou kolektivní smlouvu Skupiny na rok 2011
představenstvo společnosti Metrostav. Oproti loňskému
roku se v ní zpřesnily některé detaily; jedinou podstatnou
změnou je nárůst minilních mzdových tarifů o 3 %.
Podpisu se mimo prezidenta Skupiny Jiřího Bělohlava
a předsedy jejího Koordinačního odborového orgánu OS
Stavba ČR Pavla Meyera (foto zleva) zúčastnili i vicepre-
zident Skupiny a zástupci orgánů jednotlivých společností
– firem Subterra, Metrostav Development, Metrostav SK,
METROS, SQZ a CCE Praha. Vyjednávání o kolektivní
smlouvě Metrostavu by mělo proběhnout v lednu.
–red–, foto Miloslav Kolář
Zimní sportovní hry Metrostavu
Daí ročk lyžařských soutěží zaměstnanců naší
spolnosti se uskuteční 21. a 22. ledna příšho roku.
V lyžském areálu Šachty ve Vysokém nad Jizerou se
opět v pátek pojede oí slalom, při kterém musí mít
všichni závodníci ochrannou přilbu. V sobotu se lyžaři
utkají v běhu na lyžích. Po oba dny bude zajištěna
doprava autobusem z Prahy od budovy centrály
a zpět. Na závody se můžete přihlásit prostřednictvím
intranetu po otevření odkazu na jeho titulní straně.
Čtrnáctideník Metrostavu
přeje všem svým čtenářům
klidné prožití vánočních
svátků a do nadcházejícího
roku 2011 hlavně zdraví,
štěstí a spokojenost.
Kažkus nové silnice poší. Když však 3. prosince
v Ostravě přestřihl ministr dopravy t Bárta společ
s generálním ředitelem Metrostavu Ing. Pavlem Pilá-
tem (foto uprostřed) a dalšími významnými hosty pás-
ku přes čtyřproudovou silnici nazvanou Prodloužená
Místecká, všichni se radovali jen z etiny.
Sdružení firem STRABAG, FIRESTA a BÖGL & KRÝSL
v čele s naší divizí 4 z ní totiž dokončilo jen první třetinu.
Stavba druhého úseku této spojky mezi dálnicí D1 a silnicí
I/56 z Frýdku-Místku bude dokončena až za půl roku a jen
v polovičním profilu. Poslední l Prodloužené Místec
ještě navíc ani neprošel územním řízením.
„Veškeré práce, které jsme v rámci projektu vysou-
žili, byly naštěstí pro nás jen na prvním, dnes otevíraném
úseku stavby,řekl vedoucí projektu Ing. Michael Dibon
z divize 4. „Byli jsme rádi, že jsme je mohli dokoit, pro-
tože původně ministr pozastavil i Prodlouženou Místec-
kou I.“ Práce na obou jejích etapách I a II zahájili stavaři
společně už v polovině března 2008. Nejprve je čekaly
přeložky inženýrských sítí. „Vzhledem k tomu, že trasa
nové komunikace procháprůmyslovou oblastí, eklá-
dali jsme téměř 18 km všech možných rozvodů,popsal
Ing. Dibon a dodal: Mnohokrát jsme narazili na kabel,
o kterém nikdo nevěděl. Zkoušku, jestli je funkční, jsme
pak prováděli destrukcí prostě jsme jej přerušili a čekali,
kdo bude protestovat. Vždycky to ale byly historické roz-
vody, takže jsme je nikdy nemuseli znovu spojovat.“
Na 1310 m dlouhém úseku Prodloe Místec-
I musely stroje emístit přes 300 tisíc materiálu
a navršit až 16 m vysoké násypy. „Dokončili jsme je ještě
ed prvzimou, takže nás jejich očekáva60cm kon-
solidace nezdržela,“ řekl Ing. Dibon. Divize 4 se na stavbě
podílela i výstavbou dvou opěrných za tří přemostění
třípolového mostu na rondelu přes Mariánskohorskou
ulici, tipolového přechodu přes areál Ostramo a vysou-
vaného ocelového mostu přes kolejiště Českých drah.
„Termín dokončení stavby jsme zkrátili o měř l
roku. A za to bych chl všem spolupracovkům i do-
davatelům poděkovat,“ uzavřel slavnostní otevření první
části Prodloužené Místecké v Ostravě Ing. Pavel Pilát.
Ostravské dopravě se ulevilo jen částečně
Metrostav_22_10.indd 1 20.12.2010 15:38:36
Metrostav Metrostav 22/2010, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 22/2010, Strana 1
Metrostav Metrostav 22/2010, Strana 2
Metrostav Metrostav 22/2010, Strana 3
Metrostav Metrostav 22/2010, Strana 4
Metrostav Metrostav 22/2010, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 22/2010, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 22/2010, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 22/2010, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (235 ms)

Rendering Strana 2 (104071): (0/1) (230 ms)

Rendering Strana 1 (104069): (0/1) (258 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3119/vth120698-1.jpg

 i3119/bg104069.svg

 i3119/vth120700-1.jpg

 i3119/vth120701-1.jpg

 i3119/vth120702-1.jpg