Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 22/2010, Strana 3
Metrostav Metrostav 22/2010, Strana 4
Advent prov divich Metrostavu steja ece odlišně. Shodují se v práci, která se muuzavřít do konce roku,
i v přátelské atmosféře na předvánočch setch. Liší se však místy i programem, který je doprovází. Pracovníci
a hosté divize 7 se letos sešli v Betlémské kapli, kde vyslechli zvonivý soprán Karolíny Žmolíkové (foto č. 1) v doprovodu
violoncell a kontrabasu skupiny Virtuosi di Basso, které jim navodily vlídnou edvánočladu
Divize 3 zaplnila prostory nově zrekonstruované Malostranské besedy. První část večera zpříjemnil návštěvníkům hlas
Ivana Hlase (foto č. 2). Ve druhé hrál nejen k poslechu, ale i k tanci Harry band. Ředitel divize Ing. Martin Plch na setkání
ivítal nejen své obchodpartnery a současné kolegy, ale i ty valé. Fotograf ho zachytil spolu s Ing. Miroslavem
Zobaníkem, dnes generálním ředitelem Metrostavu SK (foto č. 3 vpravo)
Sál ČNB patřil už tradičně divizi 8 a jem hostům. I letos je doprovázel zpěv, tentokrát v podání Evy Urbanové (foto č. 4).
Ředitel divize Ing. Pavel Šrámek (foto č. 5 druhý zprava) si s ní sice nezazval, ale se všemi se dobře bavil
Divize 2 la v Divadle Palace na programu koncert herecký – Milana Lasicu a Danielu Kořovou (foto č. 6) v komedii
Půldruhé hodiny zpoždění. Hostům Šestky svištěl Šumu svistu a oči ozářila ohnivá show Dana Nekonečného (foto č. 7)
Pro Metrostav Development zahráli v hudebním projektu Vivaldianno houslový virtuos Jaroslav Svěcený a rockový kla-
vírista Michal Dvořák (foto č. 8). Stejně jako ostatní i jeho generální ředitel Ing. Petr Pujman si v Malostranské bese
d našel čas na pozvané hosty (foto č. 9 vpravo). Divizi 4 zpíval Michal Prokop a divizi 11 potěšil saxofon Špána
Markoviče. Hosté divize 5 v kostele sv. Jakuba Staršího vyslechli jednu z variant oblíbeného varhanní koncertu. Divize 9
novala celý večer přátelským rozhovorům a Jednka se sešla až po uzávěrce našich novin. Všichni naši zastnanci
i jejich hosté se tak před svátky na chvíli zastavili. Poděkovali si za spolupráci a popřáli štěstí do nového roku 2011
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
PŘEDVÁNOČNÍ SETKÁNÍ DIVIZÍ
2
1
3
D1 z pohledu času
Když se řekne dálnice D1, vybaví si většina z s je-
hrbolatý povrch a kolony i letních uzavírch či
zimních nehodách. Historicky první československá
dálnice však má i zajímavou historii.
Po prvních smělých plánech na jejích výstavbu,
do kterých se úspěšně zapojil i Jan Antonín Ba, bylo
o vypracování detailních projek silniční magistrály
PrahaJihlavaBrno–Zlínslovenská hranice rozhodnuto
v listopadu 1938. S dostavbou celé třísetkilometrové
dálnice se počítalo během neuvěřitelných čtyř let! Na Slo-
vensku la jetrasa pokrovat přes Kice až na Pod-
karpatskou Rus. Práce, které na stavbě D1 v Čechách
a na Moravě zaly v lednu o rok později, však zpomalila
druhá světová válka. Po němecokupaci výstavba po-
kračovala podle drobně upravených plánů do roku
1942, kdy 188 km jejích rozestavěných úseků opustily
stroje i dělci a dílo začalo chátrat.
Po válce o pokračoní stavby D1 rozhodl dekret pre-
zidenta Edvarda Beneše z 1. října 1945. Po únoru 1948
ak došlo ke znárodněfirem, které stavbu prováděly,
a v roce 1950 se již s dálnicí D1 nepočítalo.
Její výstavba byla obnovena až v září roku 1967. Někde
stavbi využili ve válce budovaúseky, jinde třeba
kolem Želivky ponechali kvůli drobné změně trasy ne-
používané mosty přírodě a zubu času.
První dálničúsek v tehdejším Československu byl
slavnostně otevřen mezi Prahou a Mirovicemi 12. čer-
vence 1971. Souvislý tah do Brna byl dokoen ed tři-
ceti lety, 8. listopadu 1980. V roce 2005 bylo rozhodnuto,
že 99 km dálnice D47 se po dostavbě ejmenuje na D1,
a její trasa se tak změa prodlouží na česko-polskou
hranici za Bohumínem. Vloni byla dálnice, i když někde
jen v polovičním profilu, dovedena až k Ostravě. Před pár
dny doplnil trasu 5km úsek u Kroměříže, na kterém se
ve sdružení polela naše divize 4 (viz str. 3). Jako posled-
t uvedena do provozu lnice mezi Říkovicemi
a Přerovem, jež otevření je plánováno na rok 2015.
Základní údaje o dálnici D1
Plánovaná délka: 377 km
Z toho v provozu: 340 km
Ve stavbě: 13 km
V přípravě: 24 km
Min. nadmořská výška (km 370): 198 m n. m.
Max. nadmořská výška (km 104): 655 m n. m.
Cementobetonové vozovky: 169 km
Asfaltové vozovky: 78 km
Počet mostů: 176
Počet křižovatek: 36
Počet odpívadel: 52
Počet tunelů: 1
Max. intenzita dopravy: 97 300 vozidel/24 h
Metrostav už na D1 vystavěl mnoho objektů, mezi nimi
i jediný tunel Klimkovice. I když se dálnice nebude
prodlužovat, měla by se výhledově rozšířit na šest jízdních
pruhů. Naše společnost by při této práci neměla chybět.
4 5
8 9
Předvánoční hudba
Koncert, který v předvečer Štědrého dne Metrostav po-
řádá pro obchodpartnery a přátele, se zadil mezi
netrpělivě očekávané vánoční tradice naší společnos-
ti. Letos při něm v Rudolfinu zazní tóny operní hudby.
Mladé slovenské pěvce sopranistku Adrianu Kuče-
rovou a tenoristu Petera Bergra doprovodí Komorní fil-
harmonie Pardubice vedená Markem Ivanovičem. V jejich
poní hosté vyslechnou slavnostní tóny edehry k Mo-
zartově Kouzelné fléti polonézu z Dvořákovy Rusalky.
Na koncertu zazní i árie z oper Figarova svatba, Nápoj lás-
ky, Tosca, Romeo a Julie, Madama Butterfly či La Traviata
a další. Na posluchače tak 23. prosince letos čeká večer
dodnes oblíbené a na cem stě žádané klasic hudby.
žitek ozdobený ksným zpěvem, atmosférou blížících
se Vánoc a setkáním s áteli, které bude roveň podě-
kováním za letošní spolupráci i přáním do roku příšho.
Setkání Senior klubu
Ve čtvrtek 9. prosince zaplnilil Kulturního centra Vl-
tavsv Praze 7 bývalí zaměstnanci Metrostavu, kteří
jsou členy jeho Senior klubu. Setkali se na své tradiční
edvánoční sczce, aby si nejen vyslechli, jaké akti-
vity je čekají v příšm roce, ale aby se hlavně pobavili,
zavzpomínali a dokonce si i zatancovali.
Prezident Senior klubu Ing. Jiří Typlt přítomné seznámil
s průběhem akcí v roce 2010 a nastínil jim plány pro rok
příští. Členy klubu opět če kromě týdenního pobytu
na Trnávce i možnost užít si chorvatského moře. K dalším
možným aktivim klubu se všichni jeho členové vyjádří
prostřednictvím anketního lístku počátkem ledna.
íští rok Metrostav oslaví 40 let existence a jsme rá-
di, že na své pamětníky nezapomíná, připomněl Ing. Typlt.
Vzponky na společstrávená léta i přání zdraví do no-
vého roku, které si přátelé i známí při tradičním setkání
vyměňovali, letos podkreslovala i řízná muzika. Senioři ji
využili i k tanci, a to svědčí o tom, že elán neztratili.
Sportovní korunovace
Zaměstnanci Metrostavu zvítězili v seriálu Byrokrat
Cup tour 2010! Kolegům, ktí se jeho turnajů čast-
nili a isli k našemu vítězství, gratulujeme a k po-
děkování připojujeme přehled jejich úspěchů.
Metrostav se Byrokrat Cupu zúčastnil už potřetí a rok
od roku se v něm zlepšoval až k prvenství. Za naši firmu
v 11 letošních turnajích ze 16 pořádaných změřilo síly
celkem 32 sportovců. Ze 7 různých disciplín, ve kterých
soutěžili, výrazně bodovali v pěti. Bowling vyhráli dokon-
ce dvakrát! Byli první v golfu a v cyklistice, kde získali
i titul v Mistrovství ČR firemních týmů v MTB maratonu.
Kolegové stáli na stupních vítězů jtě v badmintonu,
kde byli druzí, a v plážovém volejbalu, kde skončili třetí.
Volejbalisté Metrostavu se však neztratili ani v klasických
turnajích a fotbalisté zabodovali také v sálové kopané.
Pro turnaje ve florbalu, malé kopané, plážovém fotbalu
a hospodském trojboji (kulečk, šipky a stolní fotlek)
se ak v Metrostavu žádní reprezentanti nenašli. Pole
působnosti zde proto příš rok mají oteené všichni,
kteří by se chtěli zúčastnit i umístění na posledm místě
přináší družstvu body a soutěžícím pěkný zážitek.
Metrostav nakonec celkem získal 526 bodů. Druhý
tým, ze společnosti NESS Czech, zaostal jen o 42 bodů,
třetí se s odstupem umístilo družstvo SUDOP PRAHA.
i slavnostním vyhlášení letošního Byrokrat
Cupu se 2. prosince zaměstnanci Metrostavu oprávně
radovali (foto). Všichni, kdo se bojů častnili, závodili
s plným nasazením a pro reprezentaci udělali, co nejvíc
mohli. A za to jim ještě jednou patří náš velký dík. Pohár
za zství, který získali, tot potvrzuje, že Metrostav
ovládá víc než jenom svůj obor.
–red–, foto www.byrokratcup.cz
6 7
Školení ve Schwanau
Na přelomu listopadu a prosince ijeli zaměstnanci
divize 5 na školení do firmy Herrenknecht v německém
Schwanau. Středem jejich zájmu byl tunelova stroj
číslo 609, který příští rok zahájí ražbu metra V. A.
V tovární hale na ně čekal sestave štít se všemi sed-
mi vozíky věsu. Vybraní členové první základní osádky
tunelovacího stroje (TBM) pilot, elektrikář, mechanik
i obsluha hydraulických zařízení se měli co učit (foto).
S takto složitým stavebm strojem totiž ještě nikdy před-
tím společně nepracovali.
Týden po prvparna školení do Schwanau dorazila
i druhá osádka našich razičů. Další seznamování s TBM
pak na všechny čeká už od ledna v Praze.
red–, foto Filip Schiffauer
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav, člen DDM Group / Pověřená šéfredaktorka Ing. Lenka Svobodová / Všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / Adresa redakce
Koželužská 5, 180 00 Praha 8-Libeň, tel.: 266 709 415; www.metrostav.cz / Číslo 22/2010 vyšlo 21. 12. 2010 (1/2011 vyjde 13. 1. 2011) / Složení redakční rady Ing. František Polák (předseda), Ing. Jaromír Pavlíček (místopředseda), Ing. Ivan Kajer,
Ing. Jiří Kavan, Pavel Meyer, Ing. Jitka Neklanová, Ing. Lenka Svobodová, Ing. Jaromír Šob, Ing. Libuše Weinfurtová a Mgr. Tomáš Zámečník / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 128 00 Praha 2 / Výroba Boomerang Publishing, s. r. o.,
Nad Kazankou 37, Praha 7-Troja, tel.: 244 023 201, fax: 244 023 333 / Podávání novinových zásilek povolila Česká pošta, s.p., odštěpný závod Praha, č. j. nov 6051/96 ze dne 3. 4. 1996 / Podávání novinových zásilek bylo povoleno s.p. OZSeČ
Ústí nad Labem dne 21. 1. 1998, j. zn. P-649/98 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736
Metrostav_22_10.indd 4 20.12.2010 15:38:50

 

Metrostav Metrostav 22/2010, Strana 1
Metrostav Metrostav 22/2010, Strana 2
Metrostav Metrostav 22/2010, Strana 3
Metrostav Metrostav 22/2010, Strana 4
Metrostav Metrostav 22/2010, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 22/2010, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 22/2010, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 22/2010, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (889 ms)

Rendering Strana 4 (104073): (0/1) (446 ms)

Rendering Strana 3 (104072): (0/1) (448 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3119/vth120701-1.jpg (3x)

 i3119/vth120702-1.jpg (3x)

 i3119/bg104073.svg

 i3119/vth120698-1.jpg

 i3119/vth120700-1.jpg