Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 22/2016, Strana 1
Skupina Metrostav má za sebou další přiměřeně
úsšný rok, přestože situace načeském trhu je pro velké
stavební firmy nepříznivá. Naše zakázková náplň se proto
změnila avelké projekty pro tuzemské vejné investory
nahradily projekty menší vregionech azazky vzahrani-
čí, kde realizujeme téměř třetinu obratu. Úspěšně jsme se
etablovali veSkandinávii, vPolsku, vNěmecku, vSrbsku,
Maďarsku avdalších zech.
Naše práce i technologie se stále těší zájmu nejen
odbor, ale i široké vejnosti. Jako důkaz lze uvést
současnou největší stavbu azároveň vizitku naší nos
technologie TBM, kterou je ražba železničních tunelů
uEjpovic. Naden oteených dví, který jsme uspořádali
poprorážce čtkilometrové jižní trouby, dorazilo doKy-
šic uPlzně přes deset tisíc návštěvníků.
Vzáří uplynul rok oduvedení tunelového komplexu
Blanka do provozu. O tom, že je to stavba nejen velmi
itečná, ale i profesionálně a kvalitně udělaná, sí
její veliká obliba uřidičů iocenění Stavba roku, které letos
skala. Bohužel se však potvrdila iskutnost, nakterou
jsme průběžně poukazovali, asice že tomuto unikátnímu
lu chybí dopravní návaznosti.
Na počátku roku jsme dokoili velmi náročnou
aprestižní stavbu mezinárodního výzkumného centra ELI
Beamlines vDolních Břežanech. Velmi dobře si vedeme
narekonstrukci dálnice D1, kde investor chlí ne týmy
zaprofesionalitu arychlost, anaše cementobetonové po-
vrchy jsou považony zajedny znejkvalitích natrhu.
Jsou hotové tunely Radejčín aPrackovice nadálnici D8.
Subterra dokončila pzkumnou geologickou štolu tunelu
Radlice vPraze 5 aúspěšně zrekonstruovala úsek želez-
niční trati Brno – Královo Pole – Kuřim.
Iletos musím ocenit pci našich týmů v zahraní.
Osobně mne příliš neší, že se musíme nazahraničních
trzích tolik angažovat. Byl bych raději, kdybychom stavěli
tunely, železnice adálnice vČeské republice azleovali
životní úroveň našim spoluoam spíše než sousedům.
Nicméně svoje lidi si musíme umět uchovat dobudoucna,
ikdyž práce doma nebude. Nac se z, že jsme se j
ejmě poučili zminuch chyb, protože u aktuálně do-
končených nebo realizovaných projektů nazahraničních
trzích se nám dí dosahovat přiměřených parametrů.
V listopadu jsme úspěšně předali investorovi tunel
uVeitastrondu vNorsku aopár dní poté se podařilo do-
končit protipovoová opatření napolské Nise. Probíhají-
cí výstavba 21 km dálnice S7 vGdaňsku je dosud nejtší
stavbou, kterou jsme vzahraničí realizovali. Apodvou
letech jsme opět získali novou zakázku vlorusku. Sub-
terra dokončila vNěmecku práce narekonstrukci tunelu
Alter Kaiser Wilhelm a ve sdružení s BeMo Tunnelling
skala další dva projekty.
Naše Skupina se i v letním roce pilně zapojovala
do aktivit souvisejících se společenskou zodpovědnos.
Kromě celé řady sponzorských a charitativních činností
jsme například opět dvakrát darovali krev sMetrostavem.
Stali jsme se hlavm partnerem unikátního Handy Cyklo
Maratonu, který spojuje handicapované azdravé sportov-
ce i nesportovce. Na rozl od loňska jsme do j letos
postavili hned dva týmy, znichž jeden byl tým smíšený ze
zaměstnanců Metrostavu aSubterry. Anejen to. Tři detky
našich spolupracovníků pomáhaly vzávodě jako dobrovol-
ci avím, že mnozí ostatní nim tým fandili. Děkuji
em, ktí nejen zaSkupinu Metrostav ulali něco pří-
nosného pro ne okolí, spoluoany aleí budoucnost.
Zmiňuji-li úspěchy, pak musím zmínit i výzvy, které
s čekají nejen vpříšm roce, ale ivletech příštích. Tyto
výzvy aodpovědi naně mapuje strategie Skupiny. Jako
klíčové pro nadczející období vidíme několik oblastí.
První je posouzení apřípadné prohloubení využití kapacit
uvnitř Skupiny aposílení vnitroskupinových vazeb. Dále
se zaměříme napráci slidmi, chceme dát přílitost těm,
ktí si ji zaslouží. Rovž budeme dále hledat optimální
model fungování naSlovensku, kde se chceme stát vý-
znamným hráčem nastavebním trhu zejména vsegmentu
infrastrukturních projektů. Zaměříme se inamaximální
vyití neho potenclu voblasti obchodu amarketin-
gu. Anakonec se budeme věnovat posiloní audržová
dobho jména Skupiny Metrostav, k čemuž by mělo
přispět mimo jiné také spuštění nových internetových
stránek víštím roce.
Letošní rok byl pro celý st plný dramatických změn.
Jsme svědky vojenských konfliktů naVýchodě apolitic-
kých změn naZápadě. Vdocím prostředí pociťujeme
prohluboní krize morálky. Ať už natyto zny nahžíme
jakkoliv, společným jmenovatelem pro nadcházející rok
bude patrně nejistota. Skupina Metrostav už ale vletoš-
ním roce ukázala, že se dokáže s nejistotami a krizemi
prně vyrovnat, aobstála. Máme dobrý tým, který j
ekonal mnohé překážky. Je třeba nelhat, nekst apra-
covat správně. Zvládneme to!
žení spolupracovníci, přeji vám všem příjemné pro-
žití svátků atěším se nashledanou víšm roce.
Jiří Bělohlav, prezident Skupiny Metrostav
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
KRÁTCE / AKTUÁL
Vánoční přá kolegům
19. prosince 2016 / 22 / XXVIII
Metrostav Open 2016 str. 2
Ptáme se: Jana Kučery, vedoucího
projektu z divize 9 str. 2
Stadion Viktorie Plzeň patří
knejmodernějším v Evropě str. 3
Hliníkové eloxované panely str. 3
Geologie je u Žiliny buď špatná,
nebo ještě horší str. 3
Fotoreportáž: Předvánočním
setkáním vládla skvělá nálada str. 4
Volby potvrdily správnou cestu SPS
Na valné hromadě Svazu podnikatelů vestavebnictvívČR
prohly 23. listopadu volby. Představenstvo poté za
prezidenta ot zvolilo Ing. Václava Matyáše amezi
viceprezidenty znovu vybralo igenerálho ředitele
Metrostavu Ing.Pavla Piláta. Valná hromada také tímto
krokem potvrdila souhlas sdosavadní činností svazu.
Cena pro Blanku
Během slavnostního večera
5. prosince vBetmské
kapli převzal bývalý ředitel
divize2 Ing.Miloslav
Hadrava avedoucí provozu
Blanka Ing.Petr Šrámek
zdivize 8 Cenu Inženýrské
akademie ČR zarealizaci stavební části tunelového
komplexu Blanka. Ocení kromě Metrostavu získaly
iprojektové firmy SATRA, METROPROJEKT aPUDIS.
Divize 6 se vBudějovicích stěhuje
Od1. ledna se kanceláře oblastního ředitelství divize6
pro Jihočeský kraj vČeských Budějovicích přestěhují
– zKžské ulice 20 naadresu Husova třída 17, naproti
výstavišti. Poštovní směrovací číslo se zní na37005.
Vitality Rezidence
Spokojenost developerské
spolnosti SATPO stýmem
Ing.Filipa Křesťana
zdivize 9 naschovs
stavbě Sacre Coeur² určitě
isla ktomu, že mu
sřila iprojekt Vitality
Rezidence vjejím těsném sousedství. Slavnostho
poklepu nazákladní kámen díla se 24. listopadu zúčastnil
zaMetrostav iředitel divize Ing.Petr Zábský.
Dzieło Mostowe Roku 2015
Most generála Stefana Grota-Roweckiego naprůtahu S8
Varšavou, jehož přestavbu řídil tým Ing.Radima Čápa
zdivize 4, získal 26. listopadu hlavní cenu vkategorii
rekonstrukcí v7. ročku prestní souže, kterou pořá
polský časopis Mosty. Porota dílo ocenila zapoužití nových
technologií ainovativních projektových iorganizačních
ření. Diplom přebíral veVratislavi Ing.Martin Kulhavý.
Naturecké stav
Ředitel útvaru zahraničního
podnikání Skupiny Metrostav
Ing.Václav Soukup navšvil
22. listopadu spolu se
svými spolupracovníky
Bc.Katinou Tokmak
aIng.Markem
Gasparovičem stavbu firmy Ankara İnșaat, která je
spolupodílkemturecké spolnosti Metrostavu. Asi
130km západně odAnkary si v doprovodu místch
partnerů prohdli staveniště 5km úsekusilnice
sdvoutubusovým 1,25 km dlouhým tunelem a250m
vysouvaným mostem. Ni turečtí partni staví tunel
poprvé azatím to zvládají velmi dobře.
Projekty roku 2016
Vprávě končícím roce 2016 pracovala společnost Me-
trostav natéměř 190 zakázch nad 10 milionů korun.
Zhruba stovku znich letos úspěšně dokončila.
Stejně jako v posledních letech Metrostav budoval
vroce 2016 doma ivzahraní objekty ze všech segmen-
tů stavebnictví. Není možné všechny vyjmenovat, proto
ipomeneme jen někte. Kúspěšně uzaeným projek-
m se řadí třeba rezidence Sacre Coeur² (foto č. 2) nebo
modernizace dálnice D1 vúseku HzdoniceOsedek.
Vzahraničí se podařilo dokoit stavbu slovenské MVE
Želiezovce či tunelu Langanes vNorsku (foto č. 3).
Knejvýznamnějším dlouhodobým stavbám, nanic
práce budou pokrovat ivroce 2017, patří rekonstrukce
historické budovy Národního muzea (foto č.1), moderni-
zace trati PlzRokycany stunelem Ejpovice (foto č.4)
či oprava střechy haly železnní stanice Praha hlavní ná-
draží. Vzhledem ktomu, že všichni vMetrostavu pracují
natom, aby byl zásobník jeho práce naplný, věříme, že
izarok bude výčet úspěchů bohatý.
Redakce novin Metrostavu
přeje svým čtenářům
klidné a příjemné Vánoce
a do nastupujícího
roku 2017 zdraví, štěstí,
práci a spokojenost.
1
2
3
4
Metrostav_22_2016.indd 1 15.12.16 11:38
Metrostav Metrostav 22/2016, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 22/2016, Strana 1
Metrostav Metrostav 22/2016, Strana 2
Metrostav Metrostav 22/2016, Strana 3
Metrostav Metrostav 22/2016, Strana 4
Metrostav Metrostav 22/2016, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 22/2016, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 22/2016, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 22/2016, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics …

Rendering Strana 2 (102650): (0/1) (312 ms)

Rendering Strana 1 (102645): (0/1) (350 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2970/vth118981-1.jpg

 i2970/bg102645.svg

 i2970/vth118986-1.jpg