-
Metrostav
07/2025
Programová konference TEK 2025: další strategie a směřování firmy. Divize 1 v Praze dokončuje přes 300 nájemních bytů. Glajcha unikátního pracoviště Masarykovy univerzity v Brně.
TEK 2025: Připraveni na další výzvy
Zhodnocení předchozího roku, situace na stavebním trhu, další strategie a směřování firmy i poděkování našim lidem. V tomto duchu se nesla Programová konference TEK.
7
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
30. dubna 2025
ročník 37
připraveni na další výzvy
Zhodnocení předchozího roku, situace na stavebním trhu, další strategie a směřování firmy i poděkování našim lidem. V tomto duchu se nesla tradiční programová konference TEK, která se uskutečnila 16. dubna. Historicky potřetí se naši manažeři a technici sešli v multifunkčním kongresovém centru O2 universum, které Metrostav postavil.
RED, foto Pavel Dvořák
íce než 400 účastníků (hlavní foto) sledovalo tříhodinový program ve dvou blocích. V prvním vystoupili zástupci vedení, druhý patřil prezentacím staveb a našim zaměstnancům.
Generální ředitel Metrostavu Ing. Jaroslav Heran v úvodu hovořil o situaci na stavebním trhu, který za deset let narostl asi o 10 procent a přes různé problémy v předchozích letech, byl covid, válka na Ukrajině, nálada na trhu není špatná. Panují ovšem obavy, že firmy začnou narážet na omezené lidské zdroje. „Dlouhodobě bijeme na poplach, že je to potřeba řešit, ale posun nevidíme,“ uvedl Jaroslav Heran. V další části zhodnotil výkony Skupiny Metrostav, které dosáhly 55 miliard Kč. Jsme nadále jedničkou na trhu, u všech našich firem došlo k růstu.
máme silné týmy, jsme odpovědní k oboru a skupinová spolupráce funguje. motto „je na čem stavět“ platí nadále
Stavby roku 2024
V další části programové konference pan ředitel vyjádřil radost z toho, že stavby Skupiny přebírají často různá ocenění. Vloni jich bylo 51, přičemž nejprestižnější Stavba roku naši práci ocenila hned čtyřmi tituly a pěti zvláštními cenami. Vážíme si i toho, že disponujeme vlastními kapacitami a různými středisky, která léta pěstujeme a rozvíjíme.
Došlo také na připomenutí významných projektů: v roce 2024 se jich podařilo dokončit 208 v celkovém objemu 34 miliard Kč a zahájeno bylo vloni 183 staveb v celkovém objemu 42,1 miliard Kč.
Část prezentace generální ředitel věnoval budoucí strategii a uspořádání Skupiny. „Jsme společensky odpovědná firma. Jsme i odpovědní k odboru jako takovému, jsme členy celé řady organizací a naši odborníci jsou nominováni v radách vysokých škol. Závěrem stejně jako vloni připomenu motto: je na čem stavět. Stojím si za tím, nechci na tom nic měnit,“ pronesl Jaroslav Heran.
Lídrem trhu i v energetice
Následovalo vystoupení generálního ředitele společnosti Metrostav DIZ Ing. Karla Volfa, který se zaměřil na budoucnost: „Máme rekordní zásobník práce. Podařilo se zajistit takové objemy, abychom si mohli vybírat zakázky, které nám vyhovují a jsou vhodnější pro naše kapacity. Českou republiku a Slovensko se podařilo pokrýt obalovnami. Mohli jsme si dovolit další akvizice firem, které působí v energetice. Stavební trh vypadá dobře, máme z toho radost a měli bychom tomu přizpůsobit strategii a pečlivě si vybírat, abychom svou energii nevyčerpali nízkou marží.“ Karel Volf také ale zmínil vliv konkurenčního boje a mediálních útoků s tím, že situace se vyostřuje a pracuje se čím dál tím hůře. Přesto všechno se zdá, že všem dochází, že toto není cesta a mediální humbuk investora neovlivní. „Podařilo se získat zakázky, které jsme si ještě před rokem nedokázali představit. A nyní je před námi spousta výzev, jako jsou PPP projekty (partnerství veřejného a soukromého sektoru, pozn. red.) a v energetice jsme se stali lídrem trhu,“ dodal inženýr Volf a slovo předal Ing. Lukáši Zedníkovi, aby přítomné podrobněji seznámil s dostavbou dvou bloků Jaderné elektrárny Dukovany.
PPP projekty: první zkušenosti v ČR
Vystoupil i ředitel společnosti Metrostav TBR a Metrostav Norge Ing. Aleš Gothard, který hovořil o PPP projektech, zkušenostech s nimi v zahraničí a o prvních poznatcích z jejich praxe v České republice. PPP projektů je před námi více – železniční spojení na pražské letiště (PRaK) či výstavbu vysokorychlostní železnice (VRT).
Druhá část konference se nesla v duchu představení konkrétních projektů, které poutavě z praxe přímo ze stavby popsali vedoucí projektů: Ing. Pavel Kalouš zavzpomínal na přestavbu ikonického obchodního domu Máj na Národní třídě, Ing. Miroslav Kšír a Jan Prokeš v rámci jedné prezentace popsali rekonstrukce dvou velkých nádražních budov – v Plzni a v Českých Budějovicích.
Zlatým hřebem TEK bylo ocenění nejlepších zaměstnanců a předání čestných titulů. Více se dozvíte v článcích Stavíme bezpečně! a Čestné tituly Roku 2024.
Krátce Aktuálně
Metrostav 07/2025
Krátce Aktuálně
Pozdrav mostařů z polárního kruhu
Stavbaři Metrostavu Norge v rámci projektu silnice E8 u města Tromsø staví za polárním kruhem nový téměř kilometrový most přes Ramfjord. Během Velikonoc poslali snímky, které ukazují osazení prefabrikátů sloužících jako ztracené bednění pro základ pilíře. Elementy, každé s váhou přes 300 tun, byly osazeny s pomocí lodního jeřábu na předem vybetonované desky podepřeny zabudovanými pilotami do mořského dna. Množství odpracovaných hodin, které bylo dosud skryté pod hladinou, se proměnilo ve viditelný výsledek.
pomozte vybavit sanitku pro ukrajinu
V rámci projektu Pomozte Ukrajině s Pamětí národa jsme zakoupili sanitní vůz, který pomůže zachraňovat životy na frontové linii. Každá nová sanitka představuje šanci na záchranu zraněných vojáků i civilistů, kteří čelí bezprostřednímu ohrožení života.
Podrobnosti o projektu a informace jak konkrétně pomoci najdete zde:
www.postbellum.cz/pomoc-ukrajine/Nové sportoviště v Jesenci v provozu
V sobotu 12. dubna byl v Jesenici slavnostně otevřen nový sportovní areál o rozloze 35 000 m2. Stavbu realizoval závod 8, projekt vedl Petr Kolbábek. Areál je vybaven fotovoltaickou elektrárnou, úpravnou šedých vod, tepelnými čerpadly a moderním osvětlením sportovišť. Ať toto místo dělá obyvatelům Jesenice radost!
Skupina Metrostav
Metrostav 07/2025
Skupina Metrostav
Produkce kameniva ve Skupině Metrostav v roce 2024
Již delší dobu se ve stavebnictví hovoří o nedostatku kameniva pro stavební činnost, o postupném zavírání kamenolomů a prakticky není žádná nová lokalita pro otvírku nové těžby. O to důležitější je mít tyto základní surovinové zdroje v portfoliu naší Skupiny.
Text a foto Ing. Jan Dostál
oční produkce v České republice se pohybuje kolem 32 mil. tun kameniva, přičemž Skupina Metrostav disponovala až do nedávna pouze dvěma lokalitami pro těžbu: ve společnosti BES lom Mladovice s roční těžbou 213 tisíc tun a lom Štíleček s roční těžbou 230 tisíc tun za rok 2024. Lom Mladovice se nachází na Benešovsku a lom Štíleček na Sedlčansku – oba lomy tak jsou umístěny na jihu Středočeského kraje a jsou schopny zásobovat kamenivem celý střed republiky.
V lednu loňského roku Metrostav koupil společnost Reno Šumava a.s. a touto akvizicí získal další čtyři těžební lokality: lom Prachatice s výrobou 138 tisíc tun, lom Slavětice s výrobou 180 tisíc tun a lomy Sudslavice a Výškovice s výrobou 125 tisíc tun. Všechny lomy této společnosti se nacházejí v Jihočeském kraji mezi Týnem nad Vltavou a Prachaticemi a vhodně tak doplňují lomy společnosti BES.
lomy kameniva jsou pro stavebnictví klíčové. tvoří základ většiny stavebních materiálů
Celkem Skupina Metrostav vyrobila v roce 2024 v ČR 886 000 tun kameniva, podíl na roční produkci stavebního kamene je 2,8 procenta celkového trhu.
Lomy u našich sousedů
Na Slovensku je roční výroba stavebního kamene kolem 25 mil. tun kamene a pro Skupinu zde těžbu zajišťuje společnost PK Metrostav se sedmi ložisky. Jedná se o kamenolomy Tunežice (168 tis. tun), Ružomberok (454 tis. tun) a Bystričky (152 tis. tun), nacházející se na severním Slovensku. Dále pak lomy Bulhary (193 tis. tun), Stožok (83 tis. tun) a Čamovce (30 tis. tun) umístěné na jižním Slovensku a lom Ruskov (524 tis. tun), který se nachází na východním Slovensku. Celková produkce společnosti PK Metrostav v roce 2024 činila 1 604 000 tun kameniva a podíl na celkové trhu tak dosáhl 6,4 % na území Slovenské republiky.
V roce 2024 tak Skupina vyrobila celkem 2,5 mil. tun kameniva na území České a Slovenské republiky, a to představuje 31 % meziroční nárůst těžby: BES r. 2023 těžba 479 000 tun, r. 2024 těžba 443 000 tun, meziroční pokles těžby o 7,5 %; PK Metrostav r. 2023 těžba 1 426 000 tun, r. 2024 těžba 1 604 000 tun, meziroční nárůst těžby o 12,5 %; Reno Šumava r. 2023 mimo Skupinu Metrostav, r. 2024 těžba 443 000 tun.
Ptáme se
Metrostav 07/2025
Ptáme se...
Filip Kilián
Stavbyvedoucí divize 5 VNT tunely
Na TEK obdržel výroční cenu roku 2024 za záchranu lidského života při autonehodě, ke které došlo u staveniště na pražské Pankráci. Filip Kilián vystudoval střední průmyslovou školu stavební v Kadani, poté se přestěhoval do Prahy, nastoupil k dálkovému studiu vysoké školy a začal hledat práci ve stavebnictví. Nakonec to vyšlo u Metrostavu divize 8, kde začal působit jako mistr na stavbě metra V.A a kde vůbec poprvé viděl realizaci tunelu. Letos v dubnu to bude 10 let, co pracuje na ražbách.
Z rukou generálního ředitele Metrostavu jste převzal výroční cenu, jaké máte pocity?
Pocit je to skvělý. Velmi si vážím takového ocenění.
Ohledně pomoci při nehodě: mohl byste nám popsat, co se tehdy přesně stalo?
Vracel jsem se z tunelu zpět do kanceláře. Když jsem prošel vstupní brankou, uslyšel jsem pár menších a jednu větší ránu. Vyšel jsem zpět na ulici a všiml si, že do jedné naší buňky nabouralo auto. Doběhl jsem tam, otevřel dveře u spolujezdce a zeptal se řidiče, zda je v pořádku. Pán na mě chvíli koukal a pak zkolaboval. Oběhl jsem tedy auto, zkontroloval, zda dýchá a má pulz. Bohužel ani jedno. Snažil jsem se pána co nejrychleji vyprostit ven, ale byl poměrně statné postavy a auto malé, takže to bylo dost obtížné. Bohužel okolo mě v této situaci prošlo na rušné Pankráci spousta lidí, ale nikdo nepomohl. Když se mi ho podařilo vyprostit, začal jsem s resuscitací a volal záchranku, abych záchranáře navedl na místo nehody. Ti dorazili asi za šest minut a pána si převzali. Za celou tu dobu přišli jen dva kolemjdoucí – bohužel ne proto, aby pomohli, ale aby si situaci zblízka prohlédli.
Jaký dopad měla tahle zkušenost na vás osobně?
Podobnou situaci jsem nezažil poprvé, takže si myslím, že mě to nezměnilo.
Co byste vzkázal ostatním lidem – třeba těm, kteří si nejsou jistí, jak by se v krizové situaci zachovali?
V první řadě nebýt lhostejný ke svému okolí a zachovat klidnou hlavu. Když takovou situaci uvidíte, tak i třeba přidržení telefonu u ucha je velká pomoc. Určitě je dobré projít školením první pomoci nebo nějakým odborným kurzem.
Nyní k vaší činnosti. Na čem aktuálně v rámci ražeb pracujete?
Pracuji jako směnový technik na výstavbě metra D, konkrétně na ražbě stanice Pankrác. Jedná se o ražbu největší stanice metra v Praze a dbá se zde na dodržování každého detailu projektu ražeb. I když je to náročná práce, dělám ji s chutí, protože mě opravdu baví.
Jak jste se dostal k ražbám, k práci v podzemí?
Zpočátku jsem se věnoval převážně pracím na povrchu – například přeložkám kabelových tras, přípravě jam pro ražbu traťových tunelů a podobným činnostem. Ale podzemí mě nadchlo natolik, že jsem se začal zajímat o samotné ražby. Po asi čtyřech letech od nástupu do Metrostavu jsem dostal nabídku přejít na divizi 5 na ražbu tunelu Ejpovice. Ani chvíli jsem neváhal a nabídku přijal. A nelitoval jsem ani na chvíli.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
Metrostav 07/2025
fotosloupek
Každá kapka se počítá
Do naší tradiční firemní akce Daruj krev s Metrostavem se 9. dubna zapojili i kolegové z brněnského zastoupení závodu 1 (snímky) a na 7. hod. ráno vyrazili darovat krev do transfuzního oddělení Fakultní nemocnice Brno v Bohunicích.
Přišlo rovnou 13 dobrovolných dárců a všem tak děkujeme! Velké poděkování patří i personálu nemocnice za milé přijetí a skvělou péči. Letos slavíme 20 let prospěšné akce Daruj krev s Metrostavem, která je naší srdeční záležitostí, a máme radost, že se přidávají také týmy z regionů. Od začátku roku už darovali krev kolegové z Karlových Varů a Liberce a věříme, že další oblastní zastoupení divizí a závodů se přidají.
Ocenění
Metrostav 07/2025
Ocenění
Stavíme bezpečně!
Vedoucí projektů jednotlivých divizí a závodů byli během Programové konference TEK 2025 oceněni v rámci motivačního programu Bezpečné pracoviště. Tímto způsobem společnost oceňuje důsledné dodržování zásad bezpečnosti na svých stavbách i ve výrobních provozech.
cenění získávají ta pracoviště, která dlouhodobě vynikají vysokou úrovní péče o bezpečnost práce, důsledným dodržováním stanovených pravidel a nulovou úrazovostí. Metrostav klade důraz na prevenci rizik a systematicky rozvíjí svůj přístup k bezpečnosti a ochraně zdraví při práci prostřednictvím neustálého zlepšování managementu BOZP. Všem oceněným upřímně gratulujeme a děkujeme!
Divize 1/ Závod 1 Ing. Michal Tulpa, BD VIVUS Žižkov.
Závod 2 Ing. Daniel Riedl, Obnova skladu pohonných hmot Čepro – Hněvice.
Divize 3/ Závod 3 Ing. David Vlasák, Hotel InterContinental.
Divize 3/ Závod 3 Ing. Jaromír Hotovec, Svazková škola Chýně.
Divize 5/ Závod 5/ TBR Ing. Petr Koukolík, Výstavba Dvoreckého mostu.
Divize 5/ Závod 5/ TBR Ing. Petr Hanzal, D3 Úsilné – Hodějovice / Tunel Pohůrka.
Divize 6/ Závod 6 Bc. Radek Čermák, Multifunkční aréna Brno – ŽBK.
Divize 8/ Závod 8 Petr Václavík, Hala Z – ABB Liberec.
Divize 8/ Závod 8 Ing. Petr Lohniský, Tivall CZ Nestlé.
Divize 9/ Závod 9 Jiří Pauler, Hotel InterContinental.
Číslo
Metrostav 07/2024
číslo
Tolik čtverečních metrů bude mít nová městská čtvrť Smíchov City. V lokalitě současně probíhá modernizace železničního nádraží Praha-Smíchov včetně přestupního terminálu a výstavby nové odbavovací haly, na nichž se významně podílí Metrostav TBR.
Divize 1 v Praze dokončuje přes 300 nájemních bytů
Výstavba nájemního bydlení je v České republice na vzestupu a tomu se přizpůsobují i nové bytové projekty. Jeden takový vzniká na pražském Opatově nedaleko stejnojmenné stanice metra.
Metrostav 07/2025
Divize 1
Divize 1 v Praze dokončuje přes 300 nájemních bytů
Výstavba nájemního bydlení je v České republice na vzestupu a tomu se přizpůsobují i nové bytové projekty. Jeden takový vzniká na pražském Opatově nedaleko stejnojmenné stanice metra. V novém bytovém domě (foto) bude celkem 307 bytů určených k pronájmu. Součástí je i šest komerčních jednotek připravených ve stavu Shell & Core a parkovací stání.
Martina Vampulová, foto Petr Adámek
tavba nájemního bydlení je pro nás novou zkušeností. Je to sice s ohledem na minimum klientských změn a jednotný standard technicky snazší, ale násobně složitější je administrativní proces. Budoucím uživatelem je sdružení dvou bank, které si kupují celou společnost, současného objednatele stavby,“ popisuje vedoucí projektu Ing. Petr Mlejnek z divize 1 s tím, že všechny úkony proto trvají výrazně déle, než je obvyklé při stavbě přímo pro developera.
Předávací maraton
Stavba bytového domu na Opatově nebyla nijak jednoduchá. Začala už v roce 2022, následně byla přerušena z důvodu projekčního zapracování požadavků budoucího uživatele, aby se mohla začátkem roku 2023 opět rozjet. Nyní se sdružení, jehož lídrem je Metrostav, podařilo dotáhnout stavbu do konce. Chtělo by se říci, že stavbaře čeká už jen předání dokončených jednotek i celé stavby, ale právě předávací proces je poměrně komplikovaný, když v průběhu opakovaných kontrol v dokončených bytových jednotkách probíhá realizace klientských změn, které byly zadané až na konci projektu. Přesto bude podle vedoucího projektu celá stavba předaná investorovi do konce června.
u stavby nájemního bydlení některé procesní úkony trvají déle, cennou zkušeností byl předávací proces
Bytový dům, který vyrostl na strategickém místě vedle stanice metra, má na čtvercovém půdorysu tři společná podzemní podlaží. V úrovni 1. nadzemního podlaží pak vystupují tři samostatné objekty, každý se šesti nebo sedmi patry. Mezi nimi se nachází atrium. Díky tomu stavbaři u částí s nadzemními objekty využili pilotové založení, v prostoru atria je objekt založen plošně. Mezi těmito částmi použili objektové dilatace se smykovými trny. Skelet budovy je železobetonový s nenosnými vyzdívkami. Protiradonová izolace v podzemní části i izolace střech je z PVC. Celý objekt je zateplen kontaktním zateplovacím systémem s minerální vatou.
„Nejnižší podlaží bylo atypicky na nejmenším půdorysu a vyšší podlaží se postupně rozšiřovala. To nám značně komplikovalo provázání jednotlivých činností založení objektu, betonáží a zpětných zásypů,“ vzpomíná Petr Mlejnek. Kvůli požadavkům budoucího uživatele se stavbaři během realizace železobetonových konstrukcí museli vypořádat s častými úpravami. Standardem bylo deset až dvacet revizí výkresů statiky na právě budovaném úseku podlaží. Přesto tým Ing. Petra Mlejnka náročnou stavbu zvládl v požadované kvalitě.
Bydlení pro potřebné profese
Do dokončených nájemních bytů se nastěhují především zaměstnanci v podpůrných profesích, jako jsou lékaři, sestry a další pracovníci z pražských nemocnic i nájemci vybraní městskými částmi. Vznikne zde celkem 307 bytů převážně o velikostech 1+kk a 2+kk.
Brána do Saského Švýcarska s novou dominantou
V německé Pirně se tyčí most, jehož extrémně štíhlá nosná konstrukce je tak unikátní, že dlouho nebylo jasné, zda vůbec půjde postavit.
Metrostav 07/2025
Zahraniční podnikání
Brána do saského Švýcarska s novou dominantou
V německé Pirně už se tyčí most, jehož extrémně štíhlá nosná konstrukce (snímky) je tak unikátní, že dlouho nebylo jasné, zda vůbec půjde postavit. Původní projekt museli stavbaři z Metrostavu a sesterské firmy BeMo Tunnelling společně s investorem dokonce přepracovat, aby postihli všechna jeho unikátní specifika.
Mgr. Radim Mana, foto archiv Metrostavu
loni v létě provedli stavbaři poslední devátý výsuv ocelové konstrukce o délce přes 900 metrů a váze přes sedm tisíc tun, a spojili tak oba břehy údolí říčky Gottleuba. Poté konstrukci spustili z výsuvné polohy do finální, což znamenalo dostat ji o 1,5 metru níže. To vše se odehrálo 70 metrů nad zemí. Nejsložitější fáze stavby však přesto přichází až v těchto týdnech, kdy mostaři rámově spojují betonové pilíře v údolí s nosnou konstrukcí mostu.
„Výsuvem vychýlené pilíře jsme po spuštění konstrukce museli vždy srovnat na její příslušnou osu. K tomu jsme vymysleli unikátní postup spočívající v rovnání pomocí vodorovně uložených hydraulických válců a dodatečně vloženého ocelového nosníku tvořícího kloub. Definitivní pevné spojení pilířů a nosné konstrukce vznikne teď ve formě betonových náběhů, které se táhnou na obě strany pilíře v délce 25 metrů. V současnosti jsme do výšky přes 50 metrů vyzvedli pomocnou konstrukci, která je opět jedinečná a umožní nám podržet pilíř i nosnou konstrukci tak, aby se během tuhnutí betonu vzájemně nepootočily,“ vysvětluje ředitel výstavby doc. Ing. Marek Foglar, Ph.D., ředitel výstavby. Tuto neobvyklou činnost si stavbaři zopakují celkem pětkrát a koncem léta budou moci navázat betonáží mostovky na již definitivním statickém schématu mostu a dokončovacími pracemi.
výzvy pro parametry modelky
Odvážný architektonický návrh má doslova parametry modelky a právě onen „útlý pas“ si vyžádal přepracování projektu a zdržení výstavby o několik let. Pilíře mostu jsou tak štíhlé, že v některých místech bylo třeba rozdělit betonářskou výztuž až do sedmi řad. Ve výsledku dosáhla ocel v betonu hustoty 600 kilogramů na kubík, což je více než dvojnásobek oproti běžné hodnotě. Stavba mostu dohromady spolyká sedm tisíc tun konstrukční oceli, rekordních 25 tisíc spojek betonářské výztuže a 12 tisíc kubíků betonu.
Z dílny v Horních Počernicích
Nový most v Pirně překlenuje podobně jako pražský Nuselský most hustou městskou zástavbu. Místní obyvatelé tedy měli jedinečnou příležitost sledovat naživo spektakulární výsuvy. Obří ocelová konstrukce z dílny v Horních Počernicích jich v letech 2023 až 2024 absolvovala celkem devět a pokaždé čelila mnoha fyzikálním překážkám.
„Pro představu: jeden výsuv běžně trval deset hodin a jeho rychlost dosahovala 24 metrů za hodinu. Nejnapínavější byl výsuv přes nejdelší 140metrové pole. Štíhlá konstrukce se na špičce výsuvného nosu prohýbala až o šest metrů!“ uzavírá ředitel výstavby Marek Foglar.
Glajcha unikátního pracoviště v Brně
Strategický projekt Masarykovy univerzity MUNI BioPharma Hub se v podělí 14. dubna dočkal tradičního rituálu spojeného se zakončením hrubé stavby, tzv. glajchy. Komplex, který ve sdružení staví kolegové ze závodu 1 Metrostavu DIZ, se stane novým sídlem farmaceutické fakulty a bude mít tři podzemní a šest nadzemních pater.
Metrostav 07/2025
Metrostav DIZ závod 1
Glajcha unikátního pracoviště v Brně
Projekt Masarykovy univerzity MUNI BioPharma Hub se v pondělí 14. dubna dočkal tradičního rituálu spojeného se zakončením hrubé stavby (foto), tzv. glajchy. Komplex, který ve sdružení staví kolegové ze závodu 1 Metrostavu DIZ, se stane novým sídlem farmaceutické fakulty a bude mít tři podzemní a šest nadzemních pater.
RED, foto archiv stavby
polovině roku 2026 poskytne Masarykově univerzitě evropsky unikátní infrastrukturu pro farmaceutické, medicínské a přírodovědecké obory. Ceremoniálu se za Metrostav DIZ účastnil generální ředitel Ing. Karel Volf, kromě rektora Masarykovy univerzity zde byli také premiér včetně dvou ministrů, primátorka Brna i hejtman Jihomoravského kraje.
V prostorách nového pracoviště najdou od akademického roku 2026/2027 zázemí přes dva tisíce studentů a desítky zaměstnanců, a to nejen z farmaceutické, přírodovědecké či lékařské fakulty, ale v rámci prolínání vzdělávání a výzkumu také studenti doktorských studií.
Zakázka probíhá v režimu Design & Build, to znamená, že úkolem stavbařů je dodat nejen stavbu, ale i prováděcí dokumentaci. Projekt vytvářejí postupně a musejí ho průběžně ladit a koordinovat napříč všemi profesemi. Pomáhají v tom pokročilé IT systémy zahrnující i 3D modelování. Stavba je velmi složitá z hlediska nejrůznějších instalací.
Zajímavosti
Metrostav 07/2025
Zajímavosti
Naše stavby opět vítězí!
Dne 10. dubna došlo k vyhlášení výsledků soutěže Presta jižní Čechy 2022–2024 a naše stavby divize 1, divize 6 a závodu 6 bodovaly v několika kategoriích.
Titul získala Rekonstrukce výpravný budovy v žst. České Budějovice hl. n., čestné uznání patří projektům přístavba, nástavba a stavební úpravy pavilonu „CH“ Nemocnice České Budějovice a výstavba domova seniorů Bobelovka Jindřichův Hradec – Otín II. Cenu hejtmana Jihočeského kraje má Sportovní areál Vltava v Českých Budějovicích. Cena časopisu Stavebnictví patří revitalizaci části areálu bývalého pivovaru Eggenberg na kulturní centrum Port 1560 (na snímku) v Českém Krumlově.
Těší nás i úspěchy závodu 1 v soutěži Stavba roku Olomouckého kraje – čestné uznání si odnesla stavba tělocvičny ZŠ Drahotuše a v soutěži Stavba roku Jihomoravského kraje 1. místo v kategorii Vodohospodářské a ekologické stavby získala ČOV a kanalizace Suchý a Žďárná. Gratulujeme!
RED, foto archiv Metrostavu
Podpora sportovního dne V praze 8
U příležitosti 135. výročí založení atletického klubu AC Praha 1890 a konání 30. veteránského sportovně-společenského odpoledne se v sobotu 26. dubna pod záštitou starosty MČ Praha 8, Ondřeje Grose uskutečnil otevřený sportovní den.
Podpořili jsme tuto sousedskou akci, protože chceme být dobrým sousedem a aktivně se zapojujeme do života v komunitě kolem nás.
RED
jsme generálním partnerem jizerun
Jedná se o štafetový běh podél řeky Jizery v celkové délce 162 kilometrů. Tuto jedinečnou trasu odstartujeme 1. listopadu z Čelákovic a cílová rovinka soutěžící přivítá na Smržovce v Jizerských horách.
Běhání je v kurzu a nás mile překvapilo, že se napříč společnostmi Skupiny přihlásilo 10 týmů. Z pozice generálního partnera akci podporujeme nejen finančně, ale přispíváme i k jejímu rozvoji vlastními nápady.
Ing. Tereza Wagner
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Lidé Metrostavu
Metrostav 07/2025
Lidé Metrostavu
Čestné tituly Roku 2024
Ve druhé části Programové konference TEK byli za práci v loňském roce oceněni tito technici a zaměstnanci:
Výroční cena roku
Filip Kilián, MTS D5, stavbyvedoucí.
Vedoucí projektu roku
Ing. Josef Červ, MTS D1, stavbyvedoucí ● Ing. Jan Krysta, MTS D3, hlavní stavbyvedoucí ● Milan Špička, MTS D5, hlavní stavbyvedoucí ● Ing. Josef Holada, MTS D6, hlavní stavbyvedoucí ● Jiří Pauler, MTS D9, hlavní stavbyvedoucí ● Ing. Michal Mašek, MTS DIZ Z03, hlavní stavbyvedoucí ● Ing. Vít Vidai, MTS DIZ Z08, stavbyvedoucí.
Stavbyvedoucí roku
Ing. Michal Benák, MTS D1, stavbyvedoucí ● Ing. Josef Řepa, MTS D3, stavbyvedoucí ● Zbyněk Keller, MTS D6, stavbyvedoucí ● Drahomír Ducháč, MTS D8, stavbyvedoucí ● Ing. Jan Seifert, MTS D8, stavbyvedoucí ● Michal Aschenbrenner, MTS D9, stavbyvedoucí ● Ing. Tomáš Lavička, MTS DIZ Z01, stavbyvedoucí ● Roman Doms, MTS DIZ Z02, stavbyvedoucí ● Jaroslav Fuxa, MTS DIZ Z06, stavbyvedoucí ● Ing. Lukáš John, MTS DIZ Z08, hlavní stavbyvedoucí ● Ing. Jakub Řehák, MTS TBR, stavbyvedoucí.
Přípravář roku
Ing. Ondřej Svoboda, MTS D3, přípravář ● Ing. Renata Vilímková, MTS D3, přípravářka ● Ing. Barbora Filip, MTS D6, vedoucí útvaru ● Ing. Helena Pavelková, MTS DIZ Z01, samostatná přípravářka ● Ing. Lenka Zemánková, MTS DIZ Z01, přípravářka ● Ing. David Strnad, MTS DIZ Z06, přípravář ● Jakub Petrek, MTS DIZ Z08, přípravář ● Radek Strial, MTS DIZ Z08, specialista přípravy ● Dana Chrtková, MTS DIZ Z09, kalkulantka ● Ing. Maroš Híreš, MTS TBR, samostatný přípravář.
Zaměstnanec roku
Mgr. Zdeněk Adámek, MTS D1, vedoucí útvaru ● Ing. Hana Angelisová, MTS D3, vedoucí útvaru ● Mgr. Monika Čiháková, MTS D3, odborná referentka pro ek. správní obory ● Alena Lysá, MTS D6, odborná referentka pro ek. správní obory ● Ing. Roman Vomlel, MTS D6, specialista ● Ing. Petra Havlová Mísařová, MTS D8, vedoucí útvaru ● Ing. Bohuslav Rieger, MTS D9, technik pro technické obory ● Ondřej Waldheger, MTS D11, odborný referent pro ek. správní obory ● Miluše Kořínková, MTS ÚEŘ, samostatná referentka pro ek. správní obory ● Ing. Josef Kadlčík, MTS ÚPŘ, vedoucí útvaru centrály ● Ing. Martin Šlajs, MTS ÚPZ, specialista přípravy ● Ing. Zdeněk Tesárek, MTS ÚVPZ, samostatný referent pro ek. správní obory ● Ing. Jan Klejch, MTS ÚVTŘ, specialista ● Mgr. Marcela Grófová, MTS DIZ Z01, právnička ● Ing. Radek Dvořák, Ph.D., MTS DIZ Z02, hlavní technolog ● Ing. Ladislava Čadková, MTS DIZ Z08, vedoucí útvaru ● Bc. Kateřina Štěpaníková, DiS., MTS TBR, odborná referentka financování ● Radomír Zelenka, MTS TBR, vedoucí střediska.
Manažer junior roku
Marko Čihák, MTS D1, mistr ● Miroslav Krupík, MTS D1, stavbyvedoucí ● František Kolář, MTS D3, přípravář ● Ing. Lukáš Lušovský, MTS D6, stavbyvedoucí ● Ing. Mikhail Zheleznikov, MTS D8, stavbyvedoucí ● David Kořan, MTS D9, stavbyvedoucí ● Ing. Veronika Černá, MTS ÚGŘ, samostatná referentka pro ek. správní obory ● Ing. Michal Doležal, MTS ÚVTŘ, přípravář ● Ing. Jan Valchař, MTS DIZ Z01, přípravář ● Ing. Lucie Rumlenová, MTS DIZ Z02, vedoucí útvaru ● Ing. Leoš Hanousek, MTS DIZ Z08, hlavní stavbyvedoucí ● Ing. Ondřej Veselka, MTS DIZ Z08, stavbyvedoucí ● Ing. Markéta Bumerlová, MTS TBR, přípravářka.
13_Fotoreportáž
Metrostav 07/2025
Fotoreportáž
O2 universum v barvách Metrostavu
RED, foto Pavel Dvořák
Kongresové centrum O2 universum, 16. duben, čas 9 hod.: Programovou konferenci TEK 2025 zahájila Mgr. Jana Kořínková letos poprvé před velikým LED panelem, na němž následující prezentace, grafy a snímky velkých projektů doslova zářily.
Nedílnou součástí TEK je poděkování našim lidem – slavnostní předání a gratulace oceněným zaměstnancům. Kategorie a jména oceněných naleznete na této straně vlevo.
Generální ředitel společnosti Metrostav DIZ Ing. Karel Volf představil rekordní zásobník práce Skupiny Metrostav a významné zakázky, které jsou před námi. „Rád bych vyzdvihl skupinovou spolupráci, kterou budeme nadále rozvíjet. Těším se na další výzvy před námi,“ uvedl například.
V rámci odborných příspěvků hovořil Ing. Pavel Kalouš o náročné přestavbě ikonického obchodního domu Máj na Národní třídě. Práce v centru Prahy s omezenými možnostmi zasobování byly velmi náročné.
Poslední snímek zachycuje tým kolegů v čele s vedoucím Centra vzdělávání Skupiny Bc. Petrem Fürstem (na snímku vlevo). Bez nich by konferenci TEK nebylo možné uspořádat. Děkujeme a budeme se těšit zase za rok!
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Radim Mana
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
3_Skupina Metrostav – Fotogalerie
V roce 2024 tak Skupina vyrobila celkem 2,5 mil. tun kameniva na území České a Slovenské republiky, a to představuje 31 % meziroční nárůst těžby.
V roce 2024 tak Skupina vyrobila celkem 2,5 mil. tun kameniva na území České a Slovenské republiky, a to představuje 31 % meziroční nárůst těžby.
V roce 2024 tak Skupina vyrobila celkem 2,5 mil. tun kameniva na území České a Slovenské republiky, a to představuje 31 % meziroční nárůst těžby.
8_Divize 1 – Fotogalerie
Nový bytový dům vznikl na pražském Opatově nedaleko stejnojmenné stanice metra.
Nabízí celkem 307 bytů převážně o velikostech 1+kk a 2+kk.
Do dokončených nájemních bytů se nastěhují především zaměstnanci v podpůrných profesích, jako jsou lékaři, sestry a další pracovníci z pražských nemocnic i nájemci vybraní městskými částmi.
Nejnižší podlaží je atypicky na nejmenším půdorysu a vyšší podlaží se postupně rozšiřují.
Skelet budovy je železobetonový s nenosnými vyzdívkami. Protiradonová izolace v podzemní části i izolace střech je z PVC. Celý objekt je zateplen kontaktním zateplovacím systémem s minerální vatou.
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Ročník 2023
TEK 2025: Připraveni na další výzvy
Zhodnocení předchozího roku, situace na stavebním trhu, další strategie a směřování firmy i poděkování našim lidem. V tomto duchu se nesla Programová konference TEK.
Divize 1 v Praze dokončuje přes 300 nájemních bytů
Výstavba nájemního bydlení je v České republice na vzestupu a tomu se přizpůsobují i nové bytové projekty. Jeden takový vzniká na pražském Opatově nedaleko stejnojmenné stanice metra.
Brána do Saského Švýcarska s novou dominantou
V německé Pirně se tyčí most, jehož extrémně štíhlá nosná konstrukce je tak unikátní, že dlouho nebylo jasné, zda vůbec půjde postavit.
Glajcha unikátního pracoviště v Brně
Strategický projekt Masarykovy univerzity MUNI BioPharma Hub se v podělí 14. dubna dočkal tradičního rituálu spojeného se zakončením hrubé stavby, tzv. glajchy. Komplex, který ve sdružení staví kolegové ze závodu 1 Metrostavu DIZ, se stane novým sídlem farmaceutické fakulty a bude mít tři podzemní a šest nadzemních pater.
07/2025
Programová konference TEK 2025: další strategie a směřování firmy. Divize 1 v Praze dokončuje přes 300 nájemních bytů. Glajcha unikátního pracoviště Masarykovy univerzity v Brně.
06/2025
Na pražském Petříně startuje rekonstrukce lanové dráhy, do které se pustí kolegové z Metrostavu DIZ závodu 6. Dceřiná společnost Metrostav Norge se pouští do zatím největší zakázky na skandinávském trhu. Stavba Arktidy začala poklepáním na led.
05/2025
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, mottem letošního ročníku bylo „Strategie pro stabilní růst“. Rozhovor s geologem na čelbě Martinem Kříhou. Na jez Sudoměřice se vrátily vody Radějovky.
04/2025
Stavbaři Metrostavu Norge dokončili svou největší zakázku v Norsku – tunel Grenland. Betonáři divize 6 realizují rozsáhlou dodávku železobetonu u výstavby nové arény v Brně. Kolegové z Metrostavu TBR pracují jako lídr sdružení na výstavbě Dvoreckého mostu, který propojí oblast Podolí se Smíchovem.
03/2025
Tým Pavla Szmeka ze severomoravského regionu závodu 1 Metrostavu DIZ zahájil v Třinci stavbu velkého výzkumného centra. Čistička v Hamrech prošla modernizací, Sázava bude čistší. Strategicky významná stavba v Hněvicích.
02/2025
Podrobnosti o stavbě nového pavilonu pro lední medvědy v Zoo Praha. Podílíme se na stavbě zařízení pro energetické využití odpadu v Komořanech. Další jez v centru Prahy hotov s předstihem.
01/2025
Reportáž z náročného přesunu staré mostní konstrukce v Münsteru. Novoroční pozdrav generálního ředitele Metrostavu Ing. Jaroslava Herana. Fotoreportáž: Raziči zahájili rok 2025 výhrou.
22/2024
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav. Kolegové divize 9 předávají další stavby na Dolní Moravě. Tým Metrostavu Norge buduje v Norsku gigantické kaverny.
Stipendium_2024
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007