-
Metrostav
08/2025
Perla českého brutalismu v Pařížské, bývalý hotel InterContinental, se otevírá. Startuje modernizace hradecké chirurgie. Plavební komora v Hoříně vítá malá plavidla.
Modernizace hradecké chirurgie
Startuje projekt Modernizace chirurgických oborů ve Fakultní nemocnici HK, kterého se ve sdružení účastní závod 9 Metrostavu DIZ. Jde o jednu z největších a nejnáročnějších tamějších stavebních akcí za poslední desetiletí.
8
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
19. května 2025
ročník 37
startuje Modernizace hradecké chirurgie
startuje Modernizace hradecké chirurgie
Letos v březnu se Hradec Králové přiřadil k 19 českým městům, v jejichž nemocničních areálech Metrostav v posledních 20 letech pracoval. Projekt Modernizace chirurgických oborů ve Fakultní nemocnici HK (vizualizace), kterého se ve sdružení účastní závod 9 Metrostavu DIZ pod vedením Martina Smutného, je přitom jednou z největších a nejnáročnějších tamějších stavebních akcí za poslední desetiletí.
Lenka Svobodová, vizualizace FNHK
ákladem zakázky je přístavba dnešního chirurgického centra – pavilonu akademika Bedrny – a jeho nezbytná částečná rekonstrukce včetně souvisejících investic.
Pět novostaveb (budova B – chirurgie, centrální sterilizace, centrální dispečink, centrální logistické centrum a nové parkoviště pro osobní automobily) a tři rekonstrukce (pavilon akademika Bedrny, centrální šatny personálu a výměníková stanice) vzniknou a proběhnou během sedmi fází, v nichž budou objekty či jejich části postupně a samostatně uváděny do provozu.
Tato rozsáhlá stavba slavnostně začala 7. dubna poklepáním základního kamene. Po přemístění a zprovoznění centrálního dispečinku započne výstavba budovy B s přilehlými objekty. Nezávisle proběhne výstavba centrálního logistického centra a nového parkoviště pro osobní automobily. Nakonec dojde k rekonstrukci pavilonu akademika Bedrny, která přispěje k výraznému zlepšení pohodlí a zázemí pro personál i pacienty. Zároveň odstraní z budovy materiály s azbestem a zvýší její protipožární bezpečnost. „Projekt je tak rozsáhlý, že není možné vyčíslit jeho složitosti. Každý, kdo ale někdy stavěl v nemocnici, ví, že nejobtížnější je přizpůsobit koordinaci stavebních činností chodu zdravotnického zařízení, který nesmíme narušit. Musíme zachovat přístupy do jednotlivých objektů nemocnice i provoz medicínských technologií. Náročné práce v královéhradecké nemocnici bychom měli dokončit nejpozději 4. prosince 2028,“ říká vedoucí projektu Martin Smutný z Metrostavu DIZ.
nejsložitější je koordinace stavebních činností s chodem nemocnice
O velikosti zakázky svědčí i pár čísel, která se objevila v tiskové zprávě nemocnice – nový chirurgický pavilon nabídne téměř 16 000 m2 zastavěné plochy a přes 300 000 m3 obestavěného prostoru. Po dokončení v něm bude 2481 místností, 1783 km zabudovaných elektrických kabelů a plocha vnitřních maleb přesáhne 130 000 m2.
Budoucnost špičkového pracoviště
Dostavba se stávajícím pavilonem chirurgie vytvoří v Hradci Králové soubudoví složené z několika oddělení a provozů.
Půjde o ambulantní péči, oddělení jednodenní chirurgie, hospitalizačního a ambulantního uzlu radiologie, jednotek intenzivní péče, 22 operačních sálů, tří zákrokových sálků, centrální sterilizace, lůžkových oddělení, administrativně-provozní části nemocnice, studijních oddělení a obchodních i technologických provozů potřebných pro chod celého zmodernizovaného objektu (vizualizace).
Hospitalizovaným pacientům poslouží 420 lůžek na standardních pokojích a 48 dalších na jednotkách intenzivní péče. Do nového pavilonu se přestěhuje trojice klinik fakultní nemocnice, a to ortopedická, neurochirurgická a klinika otorinolaryngologie a chirurgie hlavy a krku.
Rekonstruovaný pavilon s novou budovou opticky sjednotí fasáda třetího nadzemního podlaží, kterou vytvoří hliníkové lamely přes celou výšku patra.
Krátce Aktuálně
Metrostav 08/2025
Krátce Aktuálně
Start klíčové obnovy mostu v Libni
V úterý 13. května se uskutečnilo slavnostní zahájení 1. etapy rekonstrukce Libeňského soumostí. Pustí se do ní tým Metrostavu TBR, ředitelem výstavby je Ing. Martin Kulhavý (druhý zleva). Tato etapa zahrnuje rekonstrukci původních třech mostních konstrukcí; přes ulici Štorchova, oblouk inundačního mostu a rámovou konstrukci přes ulici Voctářova. Metrostav TBR již 1. března 2022 zahájil zpracování projektové dokumentace pro veškerá územní rozhodnutí a stavební povolení či jejich změny. Proběhla také demolice tří mostních objektů a výstavba proplachovacího kanálu a havarijní nádrže.
Podpořili jsme benefiční zápas ve prospěch ALSA
Zápas se uskutečnil 17. května na Tréninkovém hřišti SK Slavia Praha. Posláním organizace ALSA z.s. je pomáhat pacientům s nevyléčitelnou nemocí ALS a to poradenstvím, konzultacemi vhodných terapií, vytvořením specializované půjčovny pomůcek, rekondičními pobyty a výjezdy specialistů do domovů.
Kontrolní den na Baťově kanále
Plavební komora Rohatec – Sudoměřice (foto), kterou realizuje ve sdružení závod 6 Metrostavu DIZ, je stavebně téměř dokončena. Dne 1. května se zde uskutečnila inspekční cesta ministra dopravy spolu s ministrem zemědělství. Probíhá osazování technologií, hydraulických systémů a ovládacích prvků. Na řadě budou funkční zkoušky a první zaplavení komory by mělo proběhnout začátkem června.
BeMo Tunnelling
Metrostav 08/2025
BeMo Tunnelling
Obnova historického mostu v Neu Anspachu
Obnova historického mostu v Neu Anspachu
Společnost BeMo Tunnelling (BeMo) realizovala zajímavou opravu základů viaduktu, který se nachází v německém okrese Hochtaunuskreis a je pod památkovou ochranou.
Christian Butzek
tavba z roku 1895 převádí jednokolejnou trať Taunusbahn mezi železniční stanicí Neu Anspach a železniční stanicí Wehrheim. Historický viadukt se skládá ze šesti cihlových klenutých oblouků podepírajících betonové koryto, základ tvoří pět pilířů a dva opěrné sloupy s obložením z přírodního kamene. Most byl již značně poškozen, takže bylo nutné provést opravu základů.
Po demontáži nástavby bylo nejprve zrenovováno betonové koryto. Vadný drenážní systém byl poté kompletně nahrazen instalací trvanlivých nerezových trubek do dříve vytvořených jádrových vrtů, které byly po instalaci upevněny a zality. Těsnění stavbaři vyrobili pomocí schválené asfaltové svařovací membrány potažené hliníkem, opěrné sloupy pomocí minerální těsnicí kaše a kabelový kanál byl na bázi PMMA umístěný na uzávěru. Díky zvláštnímu návrhu zhotovitele bylo možné použít potřebnou ochrannou vrstvu pro utěsnění původně plánované aplikace stříkaného betonu pomocí betonu z míchače, což vedlo k výraznému snížení nákladů a úspoře doby výstavby.
sanace byla realizována v úzké spolupráci s památkovým úřadem
Dále proběhla renovace zdiva včetně výměny kamenů a spár. Tato sanace byla realizována v úzké spolupráci s památkovým úřadem. Pozoruhodným prvkem renovovaného viaduktu je především rekonstrukce pohledových ploch klenutého oblouku, které byly v rámci obnovy v 60. letech 20. století pokryty stříkaným betonem. Technicky velmi náročné nové zdivo včetně kotvení představovalo pro zedníky mimořádný a neobvyklý stavební úkol s opticky působivým výsledkem (foto).
Všechny součásti stavby (základy, opěrné pilíře, oblouky klenby, opěry) byly vyztuženy cementovými injekcemi a mikrojemným cementem v úzkém vrtném rastru za účelem vyplnění stávajících mezer v konstrukci a obnovení soudržnosti a homogenity nosné konstrukce. Úspěšnost zde byla sledována WD testy před a po provedení injektáže.
Realizace projektu probíhala velmi pozitivně jak ze strany zadavatele a dodavatele, tak i v koordinaci s odborníky z oblastí železniční výstavby, zemních prací, inženýrských staveb a ocelových konstrukcí. Zvláštní výzvou byla zástavba v centru města s minimálním prostorem a podjezdem na hlavní ulici. Práce na trati a silnici musely probíhat ve velmi omezeném čase, což se podařilo zvládnout díky nasazení techniky a personálu.
Ptáme se
Metrostav 08/2025
Ptáme se...
Ing. Michal Mitáček
Vedoucí Armozávodu divize 6
Do Metrostavu nastoupil v roce 2001, konkrétně do střediska Tesárna divize 6. Od té doby zůstává této divizi věrný a během let zde získal bohaté zkušenosti v oblasti výroby a subdodávek pro stavební projekty. V roce 2019 Michal Mitáček převzal vedení Armozávodu, který řídí dodnes. Během zaměstnání zároveň vystudoval vysokou školu se zaměřením na management firem.
Můžete stručně představit vaše pracoviště?
Armozávod zahrnuje dvě střediska – jedno se specializuje na výrobu betonářské výztuže v Horních Počernicích, kde probíhá střih, ohyb a skružování, druhé zajišťuje ukládku výztuže přímo na stavbách. Obě střediska spadají pod Provoz železobetonových konstrukcí divize 6. Cílem je zajistit kvalitní a spolehlivou výrobu výztuže pro různé typy staveb.
Za šest let vašeho působení – co jste si vše v Armozávodu zažil?
Poslední roky byly náročné, ale zároveň velmi podnětné. Výroba se postupně rozšiřovala a narostl jak objem zpracované výztuže, tak ukládky na stavbách. Covidové období prověřilo hlavně naši každodenní organizaci. Museli jsme se vypořádat s častými absencemi, karanténami, hygienickými omezeními, cenovou nestabilitou materiálu i napjatou logistikou. Když už se situace začala stabilizovat, přišla krize v podobě války na Ukrajině. V úvodu konfliktu se ceny výztuže zvedaly skokově, až o desítky procent během několika dnů. Nabídky od dodavatelů měly platnost často jen pár hodin a termíny dodání se protahovaly z týdnů na měsíce. O to víc si vážím toho, že jsme se společně dokázali přizpůsobit měnícím se podmínkám, udržet plynulý provoz a zůstat spolehlivým článkem celého stavebního řetězce.
Jaká je současnost a blízká budoucnost Armozávodu?
Aktuálně se nacházíme uprostřed rozsáhlé modernizace. Po důkladné analýze jsme se rozhodli investovat do výstavby nové výrobní haly, která bude vybavena moderní technologickou linkou s vysokou mírou automatizace. Zásadní roli bude hrát i nové softwarové řešení, které zajistí efektivní plánování, řízení výrobních procesů a sledování zakázek v reálném čase. Jde o zásadní krok směrem k digitalizaci a průmyslu 4.0. Promění se nejen samotná výroba, ale celý provoz – od logistiky materiálu až po expedici hotových výrobků. Součástí projektu je i úprava zázemí pro zaměstnance.
Které hlavní výhody nový Armozávod poskytne?
Nová technologie s vyšší automatizací výroby přinese výrazné zvýšení produktivity a kapacity výroby. Nové softwarové řešení usnadní výrobní přípravu, plánování výroby i expedice a propojí klíčové části výroby v reálném čase. Optimalizací prostřihu zároveň omezíme materiálové ztráty. Díky tomu dokážeme naplno využít naše kapacity. Věříme, že tyto změny posílí naši konkurenceschopnost do budoucna. Významný posun ale nastane i v pracovních podmínkách – nové prostředí bude přehlednější a především bezpečnější, což považujeme za stejně důležité jako samotný technický pokrok.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
Metrostav 08/2025
fotosloupek
Digitální poklep v Ostravě
V Ostravě proběhlo 29. dubna slavnostní poklepání základního kamene objektu Černá kostka – budoucího sídla Moravskoslezské vědecké knihovny a Centra digitalizace, vědy a inovací.
A poklepalo se netradičně – digitálně, přes aplikaci v mobilním telefonu, na umělecký objekt z knih zalitých v epoxidu. Za Metrostav DIZ se ceremoniálu zúčastnil generální ředitel Ing. Karel Volf a kolegové z týmu severomoravského oblastního zastoupení Ing. Radomíra Richtera.Stavbu realizuje jako lídr sdružení závod 1 a vedením projektu byl pověřen Ing. Miroslav Socha. Na otevření Černé kostky se veřejnost může těšit v roce 2027.
Technologie
Metrostav 08/2025
Technologie
V lobby jako na premiéře
Ve vstupní hale centrály Metrostavu poutala před květnovými svátky pozornost nevšední instalace: červený koberec, lešení a několik dalších zajímavých prvků kolektivní ochrany (foto). Nejednalo se o opravu stropu, ale o prezentaci střediska Servis lešení a PKO divize 6. Její smysl a cíl nám přiblížil vedoucí tohoto střediska Miloslav Klauz.
RED, foto archiv Metrostavu
apadlo nás s kolegou Bc. Martinem Procházkou představit možnosti ochrany volného okraje na stavbách, které umíme nabídnout včetně montáže. Volbu prezentace v lobby centrály jsme zvolili z důvodu, že zde projde spousta lidí z oboru a určitě vzbudí zájem. To se také potvrdilo a zejména červený koberec zaujal. Cílem akce bylo dát vědět, že u naší společnosti existuje středisko, které se touto problematikou zabývá, a hlavně nabízí kompletní řešení problému ochrany volného okraje od návrhu po realizaci,“ vysvětluje Miloslav Klauz.
Vše začalo konzultací s vedoucím útvaru řízení kvality Ing. Pavlem Krajákem o tom, zda by ji nechtěl prezentovat na pravidelné poradě techniků BOZP. Na ni by pak navazovala následující den ukázka pro vedoucí projektů, respektive stavbyvedoucí a mistry. Tak se také stalo.
„Se zajištěním prostor nám vyšlo vstříc Centrum vzdělávání (zajištění učebny) a pan Ing. Vladimír Weiss z Metrostavu Facility (možnost realizace akce v lobby). Prezentace pro techniky BOZP se tedy stala součástí jejich pravidelné porady. Části pro vedoucí projektů se pak zúčastnilo 18 lidí,“ dodává Miloslav Klauz.
Perla českého brutalismu v Pařížské se opět otevírá
Známý hotel v centru Prahy prošel kompletní rekonstrukcí a přestavbou, kterou zajišťovaly týmy divizí 9 a 3. Stavbaři zde odvedli práci vysoké kvality včetně náročných detailů finálního designu.
Metrostav 08/2025
Divize 9 a 3
perla českého brutalismu v pařížské se opět otevírá
Na konci Pařížské ulice v Praze se letos v polovině dubna po více než čtyřleté rekonstrukci znovu otevřel bývalý hotel InterContinental. Pod novým jménem Fairmont Golden Prague (snímky) opět nabízí pětihvězdičkový luxus, a to v objektu brutalistické architektury s prvky uměleckého designu. Úpravami prochází i náměstí před hotelem a zcela nový je také průchod na náplavku k řece Vltavě.
Blanka Růžičková, foto Fairmont Golden Prague
ekonstrukce hotelu byla zahájena v září 2020. Za Metrostav, který byl generálním dodavatelem, ji zajišťovaly týmy divizí 9 a 3. „Nejprve proběhly průzkumné a vyklízecí práce včetně odstrojení uměleckých prvků a teprve po nich došlo na bourání. Dále se prováděly rozsáhlé sanační a statické práce na stávajících železobetonových konstrukcích a úpravy nového fasádního pláště. Až na podzim 2022 bylo možno přejít ke stavebním činnostem vnitřních konstrukcí,“ vzpomíná Ing. David Vlasák, vedoucí projektu za divizi 3.
Zjištěný stav nosné konstrukce vyžadoval výrazně náročnější zásah než původně plánované opravy. „Museli jsme zde instalovat 13 km uhlíkových lamel, 1130 m2 uhlíkových tkanin a realizovat více než deset tisíc sanačních oprav. Harmonogram se upravoval také kvůli postupnému vydávání celkem 9 stavebních povolení a realizační dokumentace, která byla v návaznosti na statickou část a změny provozovatele častěji revidována. Během rekonstrukce bylo vydáno cca 5400 ks revizí výkresů,“ doplňuje za divizi 9 vedoucí projektu Jiří Pauler.
Pod přísnou kontrolou
Stavbaři předali dílo v únoru letošního roku. Zatím bez objektu servisní rezidence, kde do srpna ještě probíhají dokončovací práce. Během výstavby se stavbaři potýkali s řadou dalších problémů. Likvidace azbestu zde probíhala pod zvýšeným dohledem hygieniků a městské části. Bylo nutné provádět kontrolu kvality ovzduší venkovního prostředí a vnitřních prostor nedaleké základní školy. Proto byl nad rámec zákonných požadavků pro monitoring prašnosti ze stavební činnosti instalován měřicí bod pro kontrolu prachových částic.
Nově budovaný průchod na náplavku, který spojil veřejně přístupnou část zahrady hotelu s pravým břehem Vltavy, se realizoval otevřeným výkopem v místě rušné čtyřproudé komunikace. „Práce probíhaly z důvodu zachování silničního provozu na tři etapy. Jejich průběh ovlivnily povodně vloni v září, kdy jsme museli zajistit provizorní zahrazení již zrealizovaného průchodu v souladu s odsouhlaseným Povodňovým plánem,“ upřesňuje Jiří Pauler.
Stavbaři při náročné rekonstrukci odvedli práci vysoké kvality včetně náročných detailů finálního designu. Obdiv zaslouží obnova fasádního pláště, tj. keramické obklady i prosklené části dodané a instalované nymburským střediskem LOP divize 3. Keramickou fasádu zde tvoří 52 keramických fasádních pásů (1406 m2) z dutinových keramických tvarovek (12 301 ks), nově vyrobených ve třech tvarových variantách podle původní předlohy. Dodržet se musel rovněž původní systém kladení tvarovek od výtvarníka Zbyňka Sekala.
Z historie legendárního objektu
Původní hotel InterContinental byl postaven v 70. letech minulého století a už tehdy byl ukázkovou stavbou ve stylu brutalismu a zároveň přehlídkou designu. Projekt byl realizován podle návrhu Karla Filsaka a Jiřího Geberta. Jako jeden z mála hotelů navíc nabízel mezinárodně srovnatelnou úroveň služeb. Proto se dodnes může chlubit takovými návštěvníky, jako byli někdejší tajemník OSN Kofi Annan, prezident USA George Bush starší, zpěvák Michael Jackson nebo operní pěvec Luciano Pavarotti. Během rekonstrukce se podařilo obnovit a restaurovat většinu původních uměleckých prvků. Hostům a návštěvníkům dnes hotel nabízí 297 pokojů, šest restaurací a barů, konferenční sál pro více než 500 osob a Fairmont Spa & Wellness s bazénem a fitness centrem.
Divize 9
Metrostav 08/2025
Divize 9
Bella Vista: luxusní bydlení s respektem k přírodě a výhledy
Stavbaři divize 9 budují v srdci prestižní pražské čtvrti Troja rezidenční projekt Bella Vista, který tvoří dva elegantní viladomy nabízející 26 luxusních bytů v souladu s principy zdravého bydlení. Jejich obyvatelé si budou moci každý den užívat jedinečnou lokalitu v těsné blízkosti zoo a Trojského zámečku. Za luxusním projektem stojí renomovaný developer JRD, investorem je investiční skupina RSJ.
Mgr. Radim Mana, foto archiv Metrostavu
ella Vista je projekt, kterým JRD nastavuje nové standardy udržitelnosti. Nenajdete tu ani napojení na plyn, ani klasické klimatizace. Domy jsou vybaveny tepelným čerpadlem o výkonu 60 kW, které využívají energii z deseti 160metrových hlubinných vrtů. O tepelný komfort se stará inovativní vytápění a chlazení stropem s aktivací betonového jádra. Díky tomuto systému si mohou obyvatelé v létě užít příjemný chlad a klidný spánek jako lední medvědi v sousední zoo. Prioritu pro nás mají také individuální požadavky jednotlivých klientů,“ prozrazuje Ing. Jiří Bukovinský, vedoucí projektu.
DOMÁCNOST 21. STOLETÍ
Kromě unikátního stropního topení a chlazení každý byt disponuje systémem řízeného větrání s rekuperací, který zajišťuje čistý vzduch zbavený alergenů a prachu pro lepší spánek a zdravější život. Na bázi přírodních surovin bez dalších příměsí jsou i veškeré příčky z tvárnic VAPIS, které mají zároveň skvělé akustické vlastnosti. Inteligentní domácnost se systémem Loxone umožňuje kompletní ovládání technologií přes mobilní telefon, jako je vytápění, chlazení, větrání, stínění, osvětlení i zabezpečení, informuje majitele také o spotřebě energií.
Rezidenci Bella Vista vytvořilo renomované architektonické studio SYNC Architecture, jehož spoluzakladatel Jakub Klaška působil i v londýnském studiu Zaha Hadid Architects. Propojuje moderní technologie s uměleckou precizností a citem pro detail. Organické tvarování teras a balkonů odkazuje na ornamentiku afrických kultur, zatímco čisté linie a minimalistická fasáda reflektují odkaz prvorepublikové moderny. Výrazným pohledovým prvkem je úzký černý pás, který propojuje linie oken a sjednocuje celkový vzhled fasády.
Za interiérovým designem stojí oceňované studio Formafatal, které ctí kombinaci přírodních materiálů a minimalistické elegance s důrazem na kvalitu a nadčasovost. V interiérech dominují světlé tóny, jemně broušené dřevěné podlahy a nadstandardní lakované dveře Hanák v bílé barvě. Obklady koupelen tvoří velkoformátová italská keramika Marazzi.
Stínění balkonů a teras věnovali stavbaři Metrostavu velkou pozornost, je zajištěno předokenními hliníkovými žaluziemi a dřevěnými pergolovými prvky, které vytvářejí efektní hru stínů na fasádě.
Projekt Bella Vista vznikl s vizí vytvořit exkluzivní bydlení, které nabízí komfort, špičkové technologie a také harmonii s okolním prostředím a zdravý způsob života. Dokončení je plánováno na srpen 2025.
Plavební komora v Hoříně vítá malá plavidla
Malá plavidla čekající na proplavení u hořínských plavebních komor u Mělníka se mohou pohodlně a bezpečně vyvázat k nově vybudovanému čekacímu stání, které realizovali kolegové ze závodu 6 Metrostavu DIZ.
Metrostav 08/2025
Metrostav DIZ závod 6
Plavební komora V HořínĚ VÍTÁ MALÁ PLAVIDLA
Malá plavidla čekající na proplavení u hořínských plavebních komor u Mělníka se mohou pohodlně a bezpečně vyvázat k nově vybudovanému čekacímu stání (foto), které realizovali kolegové ze závodu 6 Metrostavu DIZ.
RED s využitím tiskové zprávy, foto ŘVC ČR
ekací stání v horní i dolní vodě jsou tvořena řadou vždy devíti ocelových daleb, které jsou od sebe vzdáleny 2,5 metru. Dalby byly instalovány vždy na vzdálenějších krajích původních čekacích stání pro velká plavidla, aby bylo minimalizováno riziko kolize velkých a malých lodí. Na každé z daleb jsou umístěny úvazné prvky pro malá plavidla a vzájemně je propojuje ocelová lávka délky 20 m a šířky 1,53 m se zábradlím. Přístup na lávku je možný pouze z lodí pomocí čtyř žebříků, které jsou ve vzájemné vzdálenosti 5 m. Čekací stání tak nejsou propojena se břehem a nejsou určena pro nástup a výstup osob z lodí.
„Ke stavbě čekacího stání v horní rejdě jsme využili pravidelnou odstávku a vypuštění plavebního kanálu. To nám zjednodušilo část prací. Provoz na břehu však nebyl příliš ovlivněn ani v dolní rejdě, kde se práce prováděly většinou z plovoucího pracovního pontonu,“ říká Bc. Daniel Boďa, vedoucí projektu.
Nová čekací stání tak doplnila stávající čekací stání pro velké lodě. Od začátku května byla zároveň obnovena plavba na celé vltavské vodní cestě od Prahy.
Lidé Metrostavu
Metrostav 08/2025
Lidé Metrostavu
Nejlepší pracovníci
Ředitelé jednotlivých divizí a závodů ocenili nejlepší studenty – asistenty manažera, mistry a dělníky za rok 2024. Všem oceněným děkujeme za jejich vynikající práci, gratulujeme k získanému ocenění a přejeme mnoho úspěchů do budoucna!
Student-asistent manažera
Bc. Richard Matkobiš, MTS D6, technik student ● Ing. Jan Smetana, MTS D6, mistr ● Ing. Alexandra Thérová, MTS D9, přípravářka ● Bc. Daniela Gribaničová, MTS ÚVTŘ, technička studentka, ● Bc. Angelina Agafonova, MTS DIZ Z01, přípravářka ● Bc. Marek Šikola, MTS DIZ Z02, technik student ● Bc. Jonáš Jirka, MTS DIZ Z03, technik student ● Bc. Kateřina Bílková, MTS DIZ Z08, technička studentka ● Petr Malý, MTS DIZ Z08, technik student ● Bc. Adam Kotalík, MTS TBR, technik student.
Mistr roku
Vojtěch Červ, MTS D1, stavbyvedoucí ● Ondřej Kasal, MTS D3, mistr ● Jurij Markovec, MTS D3, stavbyvedoucí ● Ladislav Černý, MTS D5, mistr ● Peter Šefčík, MTS D5, mistr ● Filip Ondra, MTS D6, mistr ● Ing. arch. Jan Vícha, MTS D6, technik pro technické obory ● Ing. Michal Hrablay, MTS D9, mistr ● Ing. Vojtěch Kremláček, MTS D9, mistr ● Peter Šprlák, MTS DIZ Z01, mistr ● František Urban, MTS DIZ Z02, mistr ● Oliver Slezák, MTS DIZ Z06, mistr ● Dávid Zetka, MTS DIZ OZ Z08, mistr ● Miloslav Hrubý, MTS TBR, mistr.
Dělník roku
Josef Caudr, MTS D1, stavební dělník ● Karel Ježek, MTS D1, tesař ● Glib Kaliberda, MTS D1, betonář ● Milan Krupčík, MTS D1, stavební dělník ● Pavel Remta, MTS D1, elektromontér ● Martin Záruba, MTS D1, strojník pracovních strojů ● Aleš Mihálik, MTS D3, stavební zámečník ● Antonín Patkoló, MTS D3, zedník ● Ján Puchoň, MTS D3, betonář ● Milan Hulla, MTS D5, tunelář ● Filip Svatek, MTS D5, střelmistr ● Zdeněk Šámal, MTS D5, strojník pracovních strojů ● Petr Bělina, MTS D6, tesař ● Michal Gerák, MTS D6, zedník ● Josef Karlík, MTS D6, betonář ● Lukáš Petrlík, MTS D6, tesař ● David Schmidtschläger, MTS D6, elektromontér ● František Chuda, MTS D8, tesař ● Petr Kaiser, MTS D8, zedník ● Milan Fojtek, MTS D9, zedník ● Michal Köhler, MTS D11, instalatér ● Jiří Ungr, MTS D11, provozní zámečník ● Miroslav Lejček, MTS DIZ Z02, provozní zámečník ● Roman Mudroch, MTS DIZ Z02, montér ocelových konstrukcí ● Vladimír Bubnár, MTS DIZ Z08, potrubář ● Lukáš Čonka, MTS DIZ Z08, tesař ● Zdeněk Matějka, MTS DIZ Z09, truhlář ● Petr Holec, MTS TBR, tesař ● Stanislav Jůza, MTS TBR, tesař ● Pavel Miklík, MTS TBR, tesař ● Volodymyr Mygovych, MTS TBR, manipulační dělník ● Tomáš Svoboda, MTS TBR, strojník pracovních strojů.
Zajímavosti
Metrostav 08/2025
Zajímavosti
Cyklistická oslava Dne vítězství
O tom, že akce zaměřené na podporu handicapovaných či znevýhodněných jsou pro nás ve Skupině Metrostav důležité, jsme se znovu přesvědčili 8. května.
Cyklisté napříč společnostmi vyrazili v dopoledních hodinách v čele s Filipem Křesťanem, výrobně-technickým ředitelem, z Písnice do okolí Prahy, kdy byla možnost výběru ze dvou délek tras. Společná vyjížďka byla pojata také jako příprava na letošní Metrostav handy cyklo maraton (MHCM), který se uskuteční ve dnech 29. 7. až 2. 8. 2025. Akce se účastnili i naši kolegové z týmu Skupina Metrostav, kteří už nyní znají svého patrona, jehož chtějí svými kilometry podpořit na MHCM. Jedenáctiletý Radim Brát se tak bude moci o něco intenzivněji věnovat rehabilitacím, aby v budoucnu zvládal i více kilometrů na kole s elektromotorem.
Zároveň díky zdolaným kilometrům podpoříme děti z dětských domovů, které se budou účastnit letošního ročníku JIZERUN, a přispějeme jim na nákup běžeckých bot.
Pro partu cyklo nadšenců to byla příjemná oslava Dne vítězství a my děkujeme, za účast a skvělou atmosféru.
Ing. Tereza Wagner
O Gabčíkovu na ČVUT
V minulém roce byla dokončena modernizace vodního díla Gabčíkovo. Šlo o největší rekonstrukci plavebních komor v historii, na největší přehradě a s největší vodní elektrárnou na Slovensku. Ing. Radek Liška, Ph.D., který projekt vedl, v rámci dalšího cyklu technických čtvrtků přednášel specifika této unikátní rekonstrukce.
Každá z obou plavebních komor má půdorysné rozměry 34 × 275 m, Gabčíkovo patří k největším zdymadlům v Evropě. Při jeho modernizaci se stavbaři divize 8 setkali se spoustou zajímavostí. Výrazně přispěli i pracovníci Zakládání staveb, kteří provedli injektážní práce při sanaci podzákladí, a oceláři divize 3, již zajistili výrobu a montáž většiny nadrozměrných ocelových prvků. Modernizace totiž spočívala především ve výměně všech ocelových konstrukcí na obou komorách a trvala bezmála pět let. Díky této stavební úpravě je nyní lodní doprava na středním toku Dunaje bezpečnější a zvýšila také její kapacitu.
Technické čtvrtky jsou sérií přednášek odborníků z praxe partnerských firem fakulty. Semináře jsou otevřeny studentům i pedagogům všech oborů.
RED
Stavební spolek MTS zhodnotil rok 2024
V březnu proběhla výroční konference Stavebního spolku MTS. Předseda Radomil Coufal zhodnotil rok 2024, kdy spolek uspořádal tři zahraniční a jedenáct tuzemských exkurzí.
Letos členy čekají návštěvy staveb v Turecku, Rakousku a po celé České republice, například Rekonstrukce Průmyslového paláce v Praze či Výstavba bezpečnostního přelivu na orlické přehradě. Spolek má aktuálně 253 členů a nadále pokračuje v podpoře sdílení znalostí a kontaktů napříč Skupinou Metrostav.
Mgr. Silvie Marhoulová
Letní Sportovní hry Metrostavu se blíží!
KDY: 12. až 13. června
KDE: Sportovní centrum Nymburk
V Bubnech vzniká moderní železniční koridor
Projekt Modernizace na trati Praha-Bubny – Praha Výstaviště, kterou ve sdružení realizují kolegové Metrostav TBR a Metrostav DIZ, se blíží do finále.
Metrostav 08/2025
Fotoreportáž
v bubnech vzniká moderní železniční koridor
RED, foto Milan Malíček, Fairmont Golden Prague
Projekt Modernizace na trati Praha-Bubny – Praha Výstaviště, kterou ve sdružení realizují kolegové Metrostav TBR a Metrostav DIZ, se blíží do finále: 5. května o tom novináře za účasti ministra dopravy Martina Kupky informovala Správa železnic. Do zahájení provozu v úseku zbývají necelé tři měsíce.
Na nádražní budově v Bubnech o úctyhodných rozměrech 250 × 50 metrů probíhají dokončovací práce. Na nástupištích se pokládá dlažba, osazují se přístřešky pro cestující a instalují výtahové šachty, eskalátory a skleněné zábradlí. V budoucích vestibulech pak dělníci montují podhledy a připravují se také prostory pro obchodní jednotky.
Na novou stanici v Bubnech navazují tři dvoukolejné mostní estakády. Všechny jsou již stavebně hotové včetně zábradlí a protihlukových stěn, teď se na nich instalují koleje.
Díky novým estakádám bylo vloni možné zrušit frekventovaný přejezd v Bubenské ulici, zmizel i železniční násep, který dosud rozděloval okolní zástavbu, a mohlo vzniknout nové propojení Letné a Holešovic ulicí Nicholase Wintona.
Na budoucí zastávce u Výstaviště dělníci pokládají dlažbu a montují přístřešky, zábradlí a výtahové šachty. Na trati ve směru na Kralupy zbývá ještě napnout troleje.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Radim Mana
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
3_BeMo Tunnelling – Fotogalerie
Záběr na začátku stavební rekonstrukce, leden 2022.
Stavební práce na trati a rekonstrukce koryta, izolace a obnova odvodnění stavebního objektu.
Stavební práce na trati a rekonstrukce koryta, izolace a obnova odvodnění stavebního objektu.
Renovace zdiva včetně výměny kamenů a spár.
Renovace zdiva včetně výměny kamenů a spár.
Zpevnění stability pomocí cementových injektáží.
Zpevnění stability pomocí cementových injektáží.
Navrstvení stříkaného betonu na podhledy klenby.
Navrstvení stříkaného betonu na podhledy klenby.
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Ročník 2023
Začala rekonstrukce Libeňského mostu
Tým Metrostavu TBR pod vedením ředitele výstavby Ing. Martina Kulhavého, Ph.D., MBA zahájil stavbu první rekonstruované části Libeňského soumostí.
U výstavby největšího paroplynového zdroje v ČR!
Kolegové ze závodu 2 v elektrárně v Horních Počaplech slavnostně podepsali smlouvu na výstavbu největšího paroplynového teplárenského zdroje tepla!
Kontejnerový azylový dům v Přerově vznikl v rekordním čase
Na okraji Přerova vyrostl během necelých pěti měsíců nový azylový dům pro lidi bez přístřeší. Jde o dvoupodlažní objekt, který tvoří celkem 32 kontejnerových modulů (snímky). Pro vedoucího projektu Ing. Miroslava Sochu ze závodu 1 Metrostavu DIZ a jeho tým to byla první zkušenost s tímto typem stavby.
Metrostav Párty 2025
Císařská louka v Praze se ve čtvrtek 29. května stala dějištěm velkého hudebního mejdanu: po roce si tu naši zaměstnanci – převážně ti, kdo pracují v dělnických profesích - užili tradiční rockový večer.
09/2025
Tým Metrostavu TBR 13. května slavnostně zahájil stavbu první rekonstruované části Libeňského soumostí. Azylový dům v Přerově vznikl v rekordním čase. Fotoreportáž: Metrostav Párty 2025.
08/2025
Perla českého brutalismu v Pařížské, bývalý hotel InterContinental, se otevírá. Startuje modernizace hradecké chirurgie. Plavební komora v Hoříně vítá malá plavidla.
07/2025
Programová konference TEK 2025: další strategie a směřování firmy. Divize 1 v Praze dokončuje přes 300 nájemních bytů. Glajcha unikátního pracoviště Masarykovy univerzity v Brně.
06/2025
Na pražském Petříně startuje rekonstrukce lanové dráhy, do které se pustí kolegové z Metrostavu DIZ závodu 6. Dceřiná společnost Metrostav Norge se pouští do zatím největší zakázky na skandinávském trhu. Stavba Arktidy začala poklepáním na led.
05/2025
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, mottem letošního ročníku bylo „Strategie pro stabilní růst“. Rozhovor s geologem na čelbě Martinem Kříhou. Na jez Sudoměřice se vrátily vody Radějovky.
04/2025
Stavbaři Metrostavu Norge dokončili svou největší zakázku v Norsku – tunel Grenland. Betonáři divize 6 realizují rozsáhlou dodávku železobetonu u výstavby nové arény v Brně. Kolegové z Metrostavu TBR pracují jako lídr sdružení na výstavbě Dvoreckého mostu, který propojí oblast Podolí se Smíchovem.
03/2025
Tým Pavla Szmeka ze severomoravského regionu závodu 1 Metrostavu DIZ zahájil v Třinci stavbu velkého výzkumného centra. Čistička v Hamrech prošla modernizací, Sázava bude čistší. Strategicky významná stavba v Hněvicích.
02/2025
Podrobnosti o stavbě nového pavilonu pro lední medvědy v Zoo Praha. Podílíme se na stavbě zařízení pro energetické využití odpadu v Komořanech. Další jez v centru Prahy hotov s předstihem.
01/2025
Reportáž z náročného přesunu staré mostní konstrukce v Münsteru. Novoroční pozdrav generálního ředitele Metrostavu Ing. Jaroslava Herana. Fotoreportáž: Raziči zahájili rok 2025 výhrou.
22/2024
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav. Kolegové divize 9 předávají další stavby na Dolní Moravě. Tým Metrostavu Norge buduje v Norsku gigantické kaverny.
Stipendium_2024
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007