-
Metrostav
10/2025
Kousek od stanice metra Opatov začal závod 8 Metrostavu DIZ budovat parkovací dům P+R. Zhruba po 14 měsících se slavnostně otevírá zrekonstruovaný areál letního koupaliště Polanka v Třebíči. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2025.
Na Opatově vzniknou nové garáže s parkem
Kousek od stanice metra začal závod 8 Metrostavu DIZ budovat parkovací dům P+R. Vyroste v Praze 11 podél Chilské ulice na místě protihlukového valu.
10
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
18. června 2025
ročník 37
startuje Modernizace hradecké chirurgie
Garáže s parkem místo protihlukového valu
Kousek od stanice metra Opatov začal závod 8 Metrostavu DIZ budovat pod vedením Petra Šrámka parkovací dům P+R. Vyroste v Praze 11 podél Chilské ulice na místě protihlukového valu, který od rušné dopravy až dosud chránil místní domov pro seniory. Stavbu čtyřpodlažního objektu pro 495 vozidel bude řídit společný realizační tým tří firem včetně Metrostavu DIZ.
Lenka Svobodová, vizualizace Praha 11
taveniště jsme převzali 26. května a následující den se uskutečnil slavnostní poklep na základní stavební kámen, který za nás provedl ředitel závodu 8 Ing. Michal Tvrdík. Poté jsme staveniště ohradili, zahájili inženýrsko-geologický průzkum a vyřizovali nezbytná povolení k tomu, abychom 9. června zahájili zemní práce na odtěžování protihlukového valu podél Chilské ulice,“ říká vedoucí projektu Petr Šrámek.
Parkovací dům je navržený jako dvojtrakt s posunutím úrovně traktů o polovinu výšky podlaží. Vznikne tak osm parkovacích ploch s konstrukční výškou 3,0 m. Rozdílné úrovně budou v celé délce severní fasády propojeny komunikačním jádrem – spojitým prostorem, který vytvoří jeden celek garáží s hlavními vertikálními komunikacemi.
zelená střecha vytvoří promenádu s hřištěm na pétangue či fitness pro seniory
„Vzhledem k tomu, že objekt bude částečně zapuštěný do terénu, použijeme k jeho výstavbě železobetonové konstrukce z vodostavebního betonu. Založené budou na skalním podloží na desce, což bude představovat asi nejnáročnější část díla. V nejhlubších partiích stavební jámy totiž narazíme na velmi tvrdé břidlice, při jejichž odtěžování budeme muset pravděpodobně používat trhací práce, což bude v těsné blízkosti domova pro seniory složité. Doufám, že se nám na tuto činnost podaří nasmlouvat zkušené střelmistry z Metrostavu. Uvažujeme i o využití betonářů divize 8, protože všechny železobetonové konstrukce musíme dokončit ve velmi krátkém termínu do sedmi měsíců,“ pokračuje Petr Šrámek.
O velikosti parkingu svědčí celková zastavěná plocha, která se bude pohybovat těsně kolem 4640 m2, obestavěný prostor téměř přesáhne 67 000 m3. Mezi 495 parkovacími místy budou i nabíječky pro elektromobily, 43 stání pro vozy s plynovým pohonem a uzavíratelná místnost pro odstavení 32 jízdních kol. V garážích bude i deset stání pro tělesně postižené. Součástí projektu bude i zelená střecha s promenádou. Na otevření P+R Opatov i zpřístupnění parku se lidé mohou těšit po 540 dnech stavby, už v závěru příštího roku.
Zaparkuj a jeď
Přes 2,5 tisíce aut najednou může zastavit v parkovacích domech, které v posledních několika letech postavili pracovníci z firem Skupiny Metrostav v Praze (na snímku parkovací dům Petržílkova), v Brně, v Karlových Varech, Liberci, Příbrami a v Táboře.
Další parking v režimu P+R pro téměř 500 vozidel, který právě začal budovat Metrostav DIZ na Opatově v Praze 11, by měl jít do provozu koncem roku 2026.
Označení parkovišť:
P+R Park & Ride Zaparkuj a jeď – záchytné parkoviště, ze kterého by řidiči měli pokračovat hromadnou dopravou
B+R Bike & Ride Zaparkuj kolo a jeď hromadnou dopravou
K+R Kiss & Ride Polib a jeď – místo pro krátkodobé zastavení a vyložení či naložení spolujezdce
P+D Park & Drive Parkoviště pro řidiče, který dál pokračuje jako spolujezdec jiným autem.
Přejeme všem řidičům, aby vždy rychle našli bezpečné místo k parkování.
Krátce Aktuálně
OK
Metrostav 10/2025
Krátce Aktuálně
Naše sanitka už slouží na Ukrajině
V dubnu se Metrostav zapojil do sbírky organizace Paměť národa a financoval nákup sanitky pro pomoc na ukrajinské frontě. Odjezdu (foto) se zúčastnil generální ředitel Metrostavu Ing. Jaroslav Heran společně se zakladatelem Paměti národa Mikulášem Kroupou a Janem Řežábem, s kterými se společnost Metrostav mohla do sbírky aktivně zapojit. Sanitka byla předána na konci května v Kyjevě vojákům za přítomnosti významných představitelů Ukrajiny i České republiky.
Energie z odpadu i u Tábora
V pondělí 9. června se uskutečnilo slavnostní zahájení výstavby dalšího významného projektu z oblasti energetiky, na kterém se budou podílet kolegové z Metrostavu DIZ. Jedná se o výstavbu nové spalovny v areálu C-Energy v Plané nad Lužnicí, která bude využívat energii získanou ze spalování směsného komunálního odpadu a odpadní dřevní hmoty k vytápění města Tábor a zároveň bude sloužit k výrobě elektrické energie dodávané do rozvodné sítě.
Golfisté hráli srdcem
Resort Golf & Spa Kunětická Hora uvítal 3. června golfisty, kteří svou účastí na druhém ročníku Metrostav Charity Golf Cup i letos pomohli hendikepovaným golfistům. Součástí akce byly vložené soutěže a charitativní tombola. Vše ve prospěch České golfové asociace hendikepovaných (CZDGA). Velké díky hráčům, kteří se zapojili a pomohli tak podpořit dobrou věc!
Metrostav Slovakia
OK
Metrostav 10/2025
metrostav slovakia
Od historie po moderní vlny
Naši kolegové ze společnosti Metrostav Slovakia mají za sebou opět pestrou paletu projektů. jde o citlivou rekonstrukci historického kaštiela (foto), moderní technologii v měšťanském domě nebo o velkorysé vodní atrakce.
Terézia Gardoňová, foto archiv Metrostav Slovakia
ekonstrukce zámečku, přesněji kaštela (slovensky kaštieľa) Dolná Krupá se nesla ve znamení úcty k historii. Fasáda získala nový vzhled navržený renomovaným restaurátorem akad. mal. Vojtechem Mýtníkem, kdy jeden z barevných odstínů byl namíchán exkluzivně pro tento objekt a nese vlastní název.
Okna prošla obnovou zvenčí i zevnitř. Zatímco rámová konstrukce byla vyměněna, vnitřní části se restaurátorsky zachovaly tradičními technikami, jako je broušení, tmelení a nátěr lněnými barvami.
Interiér oživil hudební salonek s dekorativní technikou tupování, hlavní schodiště se leskne díky speciální omítce KEIM, leštěné do alabastrového efektu. Obnoven byl i park se slavnou sekvojí mamutí a tympanon s hodinami – na pohled historickými, uvnitř však řízenými počítačem.
Kaštel, kde podle legendy vznikla slavná Beethovenova Sonáta měsíčního svitu, znovu inspiruje své návštěvníky svou důstojností i technickým zpracováním.
jedno mají různorodé projekty společné: důraz na kvalitu, řemeslo a důvěru investorů
PRACHÁREŇ Trnava: historie ožívá
V Trnavě probíhá revitalizace měšťanského domu Pracháreň, který po dokončení ožije kulturními aktivitami pro děti i dospělé. Tým pracuje na montáži sádrokartonových konstrukcí a nanesení bezcementové jádrové omítky na fasádu. Uvnitř objektu se již nacházejí elektroinstalace, slaboproudé rozvody i nová plynoměrná sestava.
V historické části stavby probíhají restaurátorské práce na korunní římse. Projekt tak spojuje moderní funkci s respektem k původní architektuře.
Bazén s vlnobitím v Rimavské Sobotě
Jedním z největších projektů z hlediska objemu je nově budovaný bazén s vlnobitím v Rimavské Sobotě. Jde o železobetonovou monolitickou konstrukci bazénu a technologické budovy o půdorysných rozměrech 59,40 × 71,90 m.
Použitý beton třídy C 30/37 dosáhl spotřeby přes 2 000 m³ včetně více než 60 tun betonářské výztuže. Samotný bazén pojme 1200 m³ vody, má maximální hloubku 1,8 m a kapacitu 280 osob. Zajímavostí je až osm různých typů vln, které nabídnou atraktivní zážitek pro návštěvníky všech věkových kategorií.
Ptáme se
OK
Metrostav 10/2025
Ptáme se...
Ing. Tomáš Mraček
Vedoucí projektu ze závodu 3
Vystudoval obor konstrukce pozemních staveb se zaměřením na statiku staveb na Fakultě stavební ČVUT. V posledním semestru inženýrského studia Tomáš Mraček na plný úvazek nastoupil tehdy k divizi 7 Metrostavu a ve Skupině působí již 13 let – nyní ve společnosti Metrostav DIZ.
Jaké byly vaše první kroky ve Skupině Metrostav?
Svoji cestu jsem začal jako přípravář se zaměřením na změnové listy na zakázce Komplexní obnova Elektrárny Prunéřov II. Zakázka trvala více než pět let, projednávali jsme změny téměř za miliardu korun a z dnešního pohledu to pro mě byla formující profesní zkušenost. Dále jsem se přes dva bytové domy, kdy na BD Lehovec jsem působil jako vedoucí projektu a přes nemocniční pavilon v Mělníku, dostal právě k výstavbě výpravní budovy Praha-Bubny.
V jaké fázi je momentálně zakázka v Bubnech?
Stavba probíhá již třetím rokem a aktuálně se náš tým nachází v úplném závěru, kdy stavbu kompletně dokončujeme a připravujeme na zahájení zkušebního provozu a příjezd prvních cestujících. Finišují všechny pohledové konstrukce v rámci vestibulů, dokončujeme střešní plášť a fasády výpravní budovy. Kolegové ze sdružení dokončují železniční svršky na nástupišti a zároveň probíhá dokončení jeho dláždění. Závěr bude hektický, ale věřím, že to společně zvládneme.
Jaké hlavní výzvy jste na projektu dosud řešili?
Proces výstavby se vždy skládá z mnoha drobných krůčků, kdy během každého z nich může dojít ke škobrtnutí. Proto si vážím soustavné a pečlivé práce členů našeho týmu, která je nás jako jediná schopna dovést do cíle. Velkou výzvou, hlavně v počátcích stavby, bylo osvojit si specifika fungování Správy železnic jako veřejného investora a přizpůsobit tomu doposud zažité postupy. Troufám si tvrdit, že se nám to podařilo.
Co bude pro cestující největším přínosem této nové budovy?
Vznikne dopravní uzel, který v budoucnu spojí Letiště Václava Havla s centrem města a pozvedne doposud zanedbanou část Holešovic. Pro místní obyvatele je důležité, že díky výstavbě souvisejících mostních estakád směrem ke Stromovce dojde k propojení Holešovic, které dosud rozdělovala železnice. Na výstavbu výpravní budovy naváže rekonstrukce původní železniční zastávky Bubny, ze které vznikne muzeum spojené s deportacemi Židů, zahájení výstavby nové budovy Filharmonie a další developerská výstavba.
Když se ohlédnete za svou dosavadní kariérou, co považujete za svůj největší profesní milník?
Byl to určitě přechod z pozice vedoucího přípravy na pozici vedoucího projektu a s tím související odpovědnost za projekt jako celek a za projektový tým.
Do čeho byste se rád pustil po dokončení výpravní budovy?
Nabyté zkušenosti se Správou železnic by byla škoda nevyužít při realizaci dalšího projektu spojeného se železnicí, ale uvidíme, co budoucnost a obchodní tým závodu 3 přinese.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
OK
Metrostav 10/2025
fotosloupek
Do Münsteru po Dunaji
V pondělí 9. června se uskutečnil převoz ocelové konstrukce pro most v Münsteru.
Nakládku komponent v hornopočernické dílně na speciální podvalníky zajišťoval mobilní portálový nakladač Combilift. Dva ocelové svařence o délce 12,5 metru a hmotnosti 70 tun vyrazily pozdě večer do Bratislavy, odkud je čeká cesta lodí po Dunaji a Rýnu do Münsteru. Tak obrovská a těžká břemena musí být na stavbu dopravena jedině lodní přepravou, tak to měl zadavatel soutěže v podmínkách. Dlouhodobé sucho ale znemožnilo logistiku přímější cestou z Děčína po Labi a nebýt aktuálních dešťů, ani Dunaj a Rýn by neměly příliš dobrou splavnost.
Metrostav TBR
OK
Metrostav 10/2025
Metrostav TBR
ražby průzkumné štoly pro tunel Vinohrady
Ve sdružení se společností OHLA ŽS jsme zahájili ražbu 991 metrů dlouhé štoly pod brněnskými Vinohrady pro průzkum podloží budoucího tunelu VMO, který propojí Tomkovo náměstí a Rokytovu. Před zahájením ražeb byla provedena rozrážka přes stěnu pilotové šachty pomocí technologie expanzního rozpojování. Tu provedlo středisko trhacích prací společnosti Metrostav TBR.
RED, foto archiv Metrostavu
pondělí 26. května došlo na umístění požehnané sochy svaté Barbory. Váží přibližně patnáct kilogramů, měří dvaapadesát centimetrů a byla odlita z litiny ve Švýcarsku. Požehnání soše svaté Barbory udělil farář Petr Beneš (foto). Patronka bude střežit bezpečnost prací při ražbě průzkumné štoly, která bude dlouhá necelý kilometr a poslouží pro podrobný průzkum geologických, hydrogeologických a geotechnických parametrů pro návrh tunelu.
Projekt zhotovuje sdružení firem pro investora Ředitelství silnic a dálnic – ŘSD ČR, projekt za Metrostav TBR vede Ing. Petr Svoboda. Tunel by se měl stavět v letech 2028 až 2032. Umožní plynulý průjezd Brnem od dálnice D1 Brno jih a spolu s předem vybudovanými úseky VMO spojí jižní a severní okraj města. Součástí úseku velkého městského okruhu je zhruba půlkilometrová estakáda, která propojuje Tomkovo náměstí a Rokytovu ulici. Zprovozněna byla koncem roku 2024 a její výstavbu ve sdružení realizovaly společnosti Metrostav DIZ a Metrostav TBR.
Koupaliště v Třebíči přivítá první návštěvníky
Letní sezona startuje a lidé z Třebíče se konečně mohou těšit na zbrusu nové koupaliště Polanka, které zrekonstruoval tým ze závodu 6 Metrostavu DIZ.
Metrostav 10/2025
Metrostav DIZ závod 6
koupaliště v Třebíči přivítá první návštěvníky
Dne 19. června by se měl zhruba po 14 měsících slavnostně otevřít zrekonstruovaný areál letního koupaliště Polanka v Třebíči (snímky). Návštěvníci se mohou těšit na nové bazény, Pool bar, několik hřišť a potřebné zázemí. Rekonstrukci zahájil tým Ing. Vojtěcha Poly ze závodu 6 začátkem dubna loňského roku demolicí nevyhovujících bazénů.
Martina Vampulová, foto Luboš Pavlíček
reál, který byl uveden do provozu v roce 1978, měl původně padesátimetrový plavecký bazén, bazén pro neplavce, skokanský a malý dětský bazén a také tobogán. Chyběl mu ale ohřev vody, což se rekonstrukcí změnilo. Ta se dotkla všech nádrží s výjimkou skokanského bazénu. Kromě toho stavbaři provedli kompletní rozvody technologie, kanalizace, vodovodu, plynovodu, elektra i veřejného osvětlení. „Z ostatních objektů jsme zrekonstruovali stávající provozní objekt tak, že nově jsou zde umístěny šatny, sprchy a gastroprovoz. K hlavnímu plaveckému bazénu jsme také přistavěli menší objekt, pool bar s gastroprovozem a zázemím,“ popisuje vedoucí projektu Ing. Pola. Na vjezdu do areálu vznikla moderní recepce s elektronickým přístupových a pokladním systémem a obnovené jsou i areálové komunikace a zpevněné plochy. Vzniklo zde nové dětské hřiště a sportovní hřiště na beachvolejbal, k dispozici jsou také pingpongové stoly, kuželky, šachy nebo minigolf. „Ve smlouvě se jednalo v podstatě o dodávku na klíč, takže jsme se postarali i o okolní zeleň a pochopitelně také veškeré vybavení, mobiliář a další nezbytné dodávky,“ upřesňuje vedoucí projektu.
náročná koordinace
Největší výzvou byla podle Ing. Vojtěcha Poly kompletní organizace celého projektu. „Zakázka a jednotlivé dodávky byly členěné do nejmenších podrobností a spolupracovaly na nich vyšší desítky dodavatelů. V okolí areálu Polanky navíc během rekonstrukce probíhaly další významné stavební a demoliční práce, přes areál prováděly jiné firmy pokládku kabelů vysokého napětí, výtlačnou kanalizaci i novou retenční nádrž, což významně komplikovalo průběh našich naplánovaných prací,“ vzpomíná vedoucí projektu. Kromě toho se jeho tým musel vypořádat také s poměrně komplikovanou přístupovou cestou do areálu. „Cesta je velice klikatá a úzká a museli jsme po ní dopravit veškeré zařízení, tobogán, bazény i monolitické konstrukce, protože jiný přístup nebyl možný,“ dodává. Překvapením pro stavbaře bylo také nevyhovující podloží. Bazény proto museli založit na masivní betonovou desku a nad rámec dokumentace bylo nakonec třeba kompletně zpevnit podloží v celém areálu.
Je hotovo a na návštěvníky čeká brouzdaliště společně s dětským bazénem, nový tobogán a skluzavka, nový víceúčelový bazén s atrakcemi a nový plavecký bazén v délce 50 metrů a 25 metrů. Všechny nádrže jsou vyrobené z nerezu a bude v nich fungovat také ohřev vody. Třebíčané určitě ocení i více možností občerstvení a moderní zázemí s šatnami.
Divize 1
OK
Metrostav 10/2025
Divize 1
Metrostav u výstavby nového smíchova
Projekt Smíchov City představuje nejrozsáhlejší urbanizaci ve vnitřní Praze od vzniku Vinohrad. Ambiciózní záměr, na němž se podílejí kolegové z divize 1, přetváří dvacetihektarovou plochu bývalého nákladového nádraží na Smíchově v moderní, udržitelnou a pulzující městskou čtvrť 21. století (vizualizace).
RED, vizualizace Baumschlager Eberle Architekten a Pavel Hnilička Architects+Planners
áměr, jehož investorem je společnost Sekyra Group, by měl být hotov do roku 2032. První etapa Smíchov City již byla dokončena, na druhé, která bude zahrnovat nové sídlo České spořitelny, hotel Other Land Hotel & Retail (OLHR) a další tři administrativní budovy, v nichž bude sídlit ČEZ, se významně podílí jako generální dodavatel stavby divize 1. Jde o kancelářske objekty OLOW1, OLOW2, hotel OLHR a kompletní infrastrukturu celé lokality.
Koordinace je extrémně náročná
Spolu s Metrostavem zde působí dalších šest velkých stavebních firem. Stavbaři řešili umístění 15 věžových jeřábů, mají na starosti i rekonstrukci přilehlých dopravně velmi vytížených ulic a křižovatek.
„Z infrastruktury už máme z většiny hotovou kanalizaci, vodovod i plynovod a násyp naší části kruhového objezdu na křižovatce Dobříšská. U převážně hotelového objektu jsme dokončili zemní práce, hlubinné pilotové založení, geotermální vrty. Dokončeny jsou monolitické konstrukce 2. podzemního podlaží a pracuje se na monolitickém systému 1. podzemního podlaží. Provádění monolitických konstrukcí je technicky velmi náročné. Stropní konstrukce se musí provádět ve 20 různých výškových záběrech. Z OLOW1 a ze sousedního OLOW2 máme zatím osazené zápory pro zajištění západního a východního svahu, kompletní pilotové založení, geotermální vrty včetně horizontálních rozvodů, které jsou montovány mezi podkladní betony. Dokončují se základové desky a začínají se provádět svislé stěny 3. podzemního podlaží. Jako subdodavatelé se snažíme v co nejvyšší míře využívat kapacity Skupiny Metrostav, zejména divize 1 – střediska inženýrských sítí a podzemí, geodetů a elektroservisu. Budeme poptávat i naše ostatní provozy,“ popsal vedoucí projektu Jiří Čeliš.
S ohledem na udržitelnost
Obě administrativní budovy OLOW1 i OLOW2 budou splňovat nejvyšší stupeň mezinárodní certifikace BREEAM Outstanding, který je udělován pouze stavbám, jež vykazují mimořádnou úroveň udržitelnosti ve všech fázích svého životního cyklu a mají minimální dopad na životní prostředí. Úrovně Outstanding dosahují jen jednotky procent budov v Evropě. Navíc se jedná pravděpodobně o první projekt v rámci Metrostavu, kde budeme důsledně aplikovat principy ESG – tedy environmentální, sociální a správní odpovědnosti. Jde o celostní přístup přesahující běžné technické požadavky.
V polovině ražeb gigantických skalních kaveren v Norsku
Kolegové z Metrostavu Norge AS dále budují v oblasti fjordů nedaleko Bergenu gigantické kaverny pro uložení odpadu z výroby zinku. Stavbaři vedení Ing. Antonem Videm vytvářejí komplikovanou spleť tunelů rozdělenou na dva horizonty s výškovým převýšením v průměru 70 metrů.
Metrostav 10/2025
Metrostav Norge
V polovině ražeb gigantických skalních kaveren v Norsku
Kolegové z Metrostavu Norge AS budují v oblasti fjordů nedaleko Bergenu gigantické kaverny (foto) pro uložení odpadu z výroby zinku. Stavbaři vedení Ing. Antonem Videm vytvářejí komplikovanou spleť tunelů rozdělenou na dva horizonty s výškovým převýšením v průměru 70 metrů.
RED, foto Ing. Josef Haba
Kaverny dosáhnou rozměrů až 75 m na výšku, 30 m na šířku a 250 m na délku. Kromě skalních kaveren 23 a 24 Metrostav Norge AS rozšiřuje také síť přístupových tunelů. Velkou výzvou v uplynulých měsících bylo hledání rezerv pro uložení vyražené horniny, kterou stavbaři sypou z lekteru (plovoucí plošiny) přímo do moře. Opakovanou rotaci jednoho z lekterů vyřešilo plánované připojení druhého, což snad zajistilo dostatečnou kapacitu do konce ražeb. „V kaverně 24 se zarážíme do třetí úrovně a rychle se blížíme k prorážce do spodního tunelu Faring Nord. Víceméně se jedná o naši poslední prorážku na tomto projektu. Neznamená to ale, že jsou ražby u konce. Nyní se z pohledu vytěženého objemu (tj. zhruba 420 000 m3) nacházíme zhruba v jedné polovině. Velká část ze zbývající poloviny bude provedena pomocí metody plošného odstřelu a má ji na starost náš subdodavatel. Ten své práce již zahájil zhruba před dvěma měsíci v kaverně 23 a budou pokračovat i v kaverně 24,“ říká stavbyvedoucí Ing. Petr Šlajs. Zdař Bůh!
Zajímavosti
OK
Metrostav 10/2025
Zajímavosti
Přidejte se do týmu dobrovolníků
Do týmu dobrovolníků hledáme kolegyně a kolegy, kteří nám pomohou reprezentovat Skupinu Metrostav v našem stánku při startu Metrostav handy cyklo maratonu.
Tato tradiční letní akce se koná v úterý 29. července. Účastníkům připravíme občerstvení, rozdáme drobné propagační materiály a pomůžeme s dohledem na bezpečný start všech cyklistů.
Ing. Tereza Wagner
Více informací na:
cyklomaraton@metrostav.czDalší kapky krve z regionů
Kolegové z oblastního zastoupení Metrostavu DIZ v Pardubicích se zapojili do naší oblíbené firemní akce Daruj krev s Metrostavem. Děkujeme, že pomáháte!
Z celkových 37 zaměstnanců přišlo darovat krev 14 kolegů a navíc máme v Pardubicích dvě aktivní dárkyně, které chodí pravidelně. Děkujeme týmu transfuzního oddělení Nemocnice Pardubického kraje za milé přijetí a péči.
Po dvaceti letech, kdy se akce konala výhradně v Praze, se letos poprvé rozšířila i do regionů – zapojila se oblastní zastoupení.
RED
exkurze v Turecku: po stavbách s českou stopou
Ve dnech 17. až 24. května podnikl Stavební Spolek Metrostav poznávací zájezd na jihovýchod Turecka. K jeho pořádání nás nadchnul kolega Ing. Marek Gasparovič z útvaru zahraničního podnikání, který v Turecku dlouhodobě působil při realizaci různých energetických staveb.
Jako první jsme navštívili jednu z celkového počtu 36 osmitřídních škol zhotovených dceřinou společností Metrostav Ankara Inşaat A.Ş. Jednalo se o školu ve čtvrti Dereobası, krajského města Osmaniye (foto). Tato lokalita patřila k nejvíce zasaženým oblastem Turecka, které před dva a půl rokem zasáhlo zemětřesení o síle momentového magnituda MW 7,8–8,0. Exkurzi pro nás připravil tým vedoucího výstavby pana Aytaç Yeğin-a.
Energetika a pak kultura
Dále jsme viděli paroplynovou elektrárnu Erzin 900 MW, kterou v roli zákazníka postavil a zprovoznil společný podnik českého ČEZ a turecké firmy Akkök. Zajímavostí je, že výstavbu vedl český management, který v České republice postavil paroplynovou elektrárnu Počerady, jejíž výstavba probíhala za účasti Metrostavu jako dodavatele stavební části. Celou elektrárnou nás ochotně provedl ředitel provozu Osman Kamburoğlu.
Následující dny jsme se věnovali poznávání památek Jihovýchodního Turecka, kde se střídala celá řada kultur. Nejzajímavější byla prohlídka muzea pod širým nebem v Göreme (památka zapsaná na seznamu kulturního dědictví UNESCO).
Jarmila Kaloušová, Stavební spolek MTS
Senior klub Metrostav na Konopišti
Ve čtvrtek 22. května pořádal Senior klub Metrostav (SKM) pro své členy a jejich rodinné příslušníky výlet na Konopiště. I když nebylo slunečno, nepršelo, a tak procházka z nádraží v Benešově, kam jsme přijeli vlakem, byla příjemná.
Po dvou kilometrech jsme dorazili k zámku. Medvědí příkop už je bohužel bez medvědů, a tak jsme čas do začátku prohlídky strávili procházkou v zahradách. Cestou zpět do Prahy jsme už přemýšleli nad dalšími akcemi Senior klubu. Mezi nimi je Skanzen v Přerově nad Labem a Muzeum vojenské techniky v Lešanech. Půjdeme také do kina a do divadla a posedíme u kávy a zákusku v jídelně Metrostav na Palmovce. Uskuteční se i společný zájezd do Chorvatska, výlet na Milešovku a návštěva Národního muzea, kde je výstava Čingischán.
Jan Brodský
Všechny akce, na které je ještě možno se přihlásit, najdete na webu SKM: skm.metrostav.cz
Stavby se otevřely studentům
Na jaře letošního roku Útvar personálního marketingu pro středoškoláky uspořádal exkurze na stavby a závody společností Skupiny Metrostav. Kam všude se studenti podívali?
V Liberci jsme v době státních přijímacích zkoušek nabídli třem třídám průmyslové školy pohled na rekonstrukci bazénu.
Pro šest tříd prvního ročníku SPŠS Josefa Gočára jsme připravili program v době konání maturit. Třídy se zaměřením na architekturu a bytový design viděly bytové projekty Tesla Hloubětín a Byty Semerínka v Radlicích. Budoucím „pozemákům“ jsme prezentovali energetické projekty a ocelové konstrukce. V pátek jsme zbývajícím dvěma třídám nabídli informace o developerských projektech včetně návštěvy BD Vysočanský mlýn (foto).
Exkurze pro střední školy jsou z mého pohledu důležitou součástí vzdělávání. U mladé generace přináší pohled do stavební praxe. Hlavním cílem těchto aktivit je popularizace oboru, ve kterém máme co nabídnout.
Jitka Kovaříková, MBA
Letní Sportovní hry Metrostavu se blíží!
KDY: 12. až 13. června
KDE: Sportovní centrum Nymburk
Týmový duch na maximum
Polovina června a Sportovní centrum Nymburk rovná se Letní sportovní hry Metrostav. Rovnice, na kterou se lze v posledních letech spolehnout! Letos naši sportovci „obsadili“ areál u Labe ve dnech 12. a 13. června.
Metrostav 10/2025
Fotoreportáž
Týmový duch na maximum v Nymburku
RED, foto Milan Malíček
Polovina června a Sportovní centrum Nymburk rovná se Letní sportovní hry Metrostav. Rovnice, na kterou se lze v posledních letech spolehnout, a to je dobře! Není snad lepší způsob, jak podpořit týmového ducha a posílit soudržnost mezi kolegy. Letos naši sportovci „obsadili“ areál u Labe ve dnech 12. a 13. června.
Hry ve čtvrtek ráno zahájil výrobně-technický ředitel Metrostavu Ing. Filip Křesťan. Na akci dorazilo na 130 sportovkyň a sportovců, hladký chod her zajišťoval organizační tým vedený Ing. Kateřinou Hainzovou, vedoucí Útvaru vztahů k veřejnosti.
Sportovně zdatné kolegyně a zdatní kolegové se také letos utkali v tradičních šesti disciplínách: tenis, volejbal, nohejbal, vrh koulí, štafetový běh a dračí lodě.
Výtečnou atmosféru podpořilo hezké počasí, hodnotné sportovní výkony a třeba i noví přátelé bez ohledu na věk. Zvlášť závod dračích lodí se těší veliké oblibě.
Vše uzavřelo vyhlášení výsledků a předání trofejí v pátek kolem poledne. Gratulujeme vítězům, kterými letos jsou: 1. místo vybojoval tým Divize 5 + MTS TBR + MTS Norge, 2. místo družstvo Divize 6 + Závod 6, třetí byl tým Divize 8 + Závod 8. Ceny úspěšným týmům předal generální ředitel Metrostavu DIZ Ing. Karel Volf. Děkujeme všem účastnicím a účastníkům a těšíme se na vás příští rok!
PODÍVEJTE SE NA CELOU FOTOGALERII
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Radim Mana
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
7_Metrostav DIZ závod 6 – Fotogalerie
OK
Na návštěvníky čeká moderní areál: nový víceúčelový bazén s atrakcemi, nový plavecký bazén v délce 50 metrů a 25 metrů, brouzdaliště společně s dětským bazénem, nový tobogán a skluzavka.
Na návštěvníky čeká moderní areál: nový víceúčelový bazén s atrakcemi, nový plavecký bazén v délce 50 metrů a 25 metrů, brouzdaliště společně s dětským bazénem, nový tobogán a skluzavka.
Všechny nádrže jsou vyrobené z nerezu a bude v nich fungovat také ohřev vody.
Všechny nádrže jsou vyrobené z nerezu a bude v nich fungovat také ohřev vody.
Třebíčané určitě ocení i více možností občerstveni a moderní zázemí s šatnami.
Třebíčané určitě ocení i více možností občerstveni a moderní zázemí s šatnami.
9_Metrostav Norge – Fotogalerie
OK
Kolegové z Metrostavu Norge AS pracují v oblasti fjordů nedaleko Bergenu.
Velkou výzvou v uplynulých měsících bylo hledání rezerv pro uložení vyražené horniny, kterou stavbaři sypou z lekteru (plovoucí plošiny) přímo do moře.
Velkou výzvou v uplynulých měsících bylo hledání rezerv pro uložení vyražené horniny, kterou stavbaři sypou z lekteru (plovoucí plošiny) přímo do moře.
Velkou výzvou v uplynulých měsících bylo hledání rezerv pro uložení vyražené horniny, kterou stavbaři sypou z lekteru (plovoucí plošiny) přímo do moře.
Kaverny dosáhnou rozměrů až 75 m na výšku, 30 m na šířku a 250 m na délku.
Kaverny dosáhnou rozměrů až 75 m na výšku, 30 m na šířku a 250 m na délku.
Kaverny dosáhnou rozměrů až 75 m na výšku, 30 m na šířku a 250 m na délku.
11_Fotoreportáž – Fotogalerie
OK
Letní sportovní hry Metrostavu 2025.
Letní sportovní hry Metrostavu 2025.
Letní sportovní hry Metrostavu 2025.
Letní sportovní hry Metrostavu 2025.
Letní sportovní hry Metrostavu 2025.
Letní sportovní hry Metrostavu 2025.
Letní sportovní hry Metrostavu 2025.
Letní sportovní hry Metrostavu 2025.
Letní sportovní hry Metrostavu 2025.
Letní sportovní hry Metrostavu 2025.
Letní sportovní hry Metrostavu 2025.
Letní sportovní hry Metrostavu 2025.
Letní sportovní hry Metrostavu 2025.
Letní sportovní hry Metrostavu 2025.
Letní sportovní hry Metrostavu 2025.
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Ročník 2023
Pro bezpečnější železnici
Dne 19. června proběhlo slavnostní otevření zbrusu nového areálu Hasičského záchranného sboru (HZS) v Nymburce. Tým Ing. Josefa Holady ze závodu 6 Metrostavu DIZ jej vybudoval za pouhých 14 měsíců.
Další stavba na Dolní Moravě
Obec pod Králickým Sněžníkem se mění v oblíbené horské středisko. Od roku 2017 zde kolegové z pardubické divize 9 postupně staví několik objektů. Nejnovějším přírůstkem je apartmánový dům pojmenovaný po majestátní hoře Sněžník.
Most mezi dvěma ostrovy míří do finále
Mostaři Metrostavu Norge AS, kteří na pobřeží západního Norska stavějí nový most Nerlandsøybrua (snímky), velké dílo dokončují. Probíhá betonáž posledních spojovacích segmentů mostovky o délce 574 metrů. Dosud na ni stavbaři Metrostavu Norge spotřebovali 6000 kubíků betonu.
Račte vstoupit!
Luxusní hotel Fairmont Golden Prague (budova bývalého hotelu InterContinental), prošel pod vedením Metrostavu, divizemi 9 a 3, zásadní stavební úpravou a technickým znovuzrozením.
11/2025
Stavbaři Metrostavu DIZ za rekordně krátkou dobu pouhých 14 měsíců vybudovali v Nymburce nový areál drážního Hasičského záchranného sboru (HZS). Tým divize 9 v resortu Dolní Morava dokončil další Apartmánový dům. Fotoreportáž: luxusní hotel v centru Prahy po rekonstrukci.
10/2025
Kousek od stanice metra Opatov začal závod 8 Metrostavu DIZ budovat parkovací dům P+R. Zhruba po 14 měsících se slavnostně otevírá zrekonstruovaný areál letního koupaliště Polanka v Třebíči. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2025.
09/2025
Tým Metrostavu TBR 13. května slavnostně zahájil stavbu první rekonstruované části Libeňského soumostí. Azylový dům v Přerově vznikl v rekordním čase. Fotoreportáž: Metrostav Párty 2025.
08/2025
Perla českého brutalismu v Pařížské, bývalý hotel InterContinental, se otevírá. Startuje modernizace hradecké chirurgie. Plavební komora v Hoříně vítá malá plavidla.
07/2025
Programová konference TEK 2025: další strategie a směřování firmy. Divize 1 v Praze dokončuje přes 300 nájemních bytů. Glajcha unikátního pracoviště Masarykovy univerzity v Brně.
06/2025
Na pražském Petříně startuje rekonstrukce lanové dráhy, do které se pustí kolegové z Metrostavu DIZ závodu 6. Dceřiná společnost Metrostav Norge se pouští do zatím největší zakázky na skandinávském trhu. Stavba Arktidy začala poklepáním na led.
05/2025
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, mottem letošního ročníku bylo „Strategie pro stabilní růst“. Rozhovor s geologem na čelbě Martinem Kříhou. Na jez Sudoměřice se vrátily vody Radějovky.
04/2025
Stavbaři Metrostavu Norge dokončili svou největší zakázku v Norsku – tunel Grenland. Betonáři divize 6 realizují rozsáhlou dodávku železobetonu u výstavby nové arény v Brně. Kolegové z Metrostavu TBR pracují jako lídr sdružení na výstavbě Dvoreckého mostu, který propojí oblast Podolí se Smíchovem.
03/2025
Tým Pavla Szmeka ze severomoravského regionu závodu 1 Metrostavu DIZ zahájil v Třinci stavbu velkého výzkumného centra. Čistička v Hamrech prošla modernizací, Sázava bude čistší. Strategicky významná stavba v Hněvicích.
02/2025
Podrobnosti o stavbě nového pavilonu pro lední medvědy v Zoo Praha. Podílíme se na stavbě zařízení pro energetické využití odpadu v Komořanech. Další jez v centru Prahy hotov s předstihem.
01/2025
Reportáž z náročného přesunu staré mostní konstrukce v Münsteru. Novoroční pozdrav generálního ředitele Metrostavu Ing. Jaroslava Herana. Fotoreportáž: Raziči zahájili rok 2025 výhrou.
22/2024
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav. Kolegové divize 9 předávají další stavby na Dolní Moravě. Tým Metrostavu Norge buduje v Norsku gigantické kaverny.
Stipendium_2024
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007