Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav 11/2024

Krátce Aktuálně

Revitalizace lázní ovládly karlovarskou soutěž

Hlasování poroty i veřejnosti v soutěži Stavby Karlovarského kraje přineslo hned čtyři ocenění pro revitalizaci objektu Císařských lázní (foto), realizovala divize 9 a koncertního sálu, realizoval Metrostav DIZ. Jednu z trofejí, Cenu ministra průmyslu a obchodu, obdržela i další naše stavba v regionu a to Revitalizace výrobního areálu společnosti Abydos Idea v Hazlově. Gratulujeme!

Informace z řádné valné hromady společnosti 

V pátek 14. června se konala valná hromada Metrostav a.s., která schválila změnu stanov spočívající v rozšíření počtu členů představenstva z šesti na sedm, řádnou i konsolidovanou účetní závěrku za rok 2023 a rozhodla o rozdělení zisku. Zároveň také určila auditora k provedení povinného auditu účetních závěrek za rok 2024. Po uplynutí čtyřletého funkčního období valná hromada opětovně zvolila Ing. Ivana Šestáka a Ing. Jaroslava Herana, MBA členy představenstva společnosti. Novým členem představenstva se stal Ing. Aleš Gothard, LL.M.

K záchraně životů na VUT

Společnost Metrostav pořídila Fakultě stavební VUT v Brně v rámci soutěže Studenti sobě nový AED defibrilátor, který je určený k laické resuscitaci, kdy postiženému náhlou zástavou krevního oběhu srdci podá elektrický výboj (tzv. defibrilace). Přístroj slouží široké veřejnosti na místech s vyšší koncentrací lidí.

Metrostav 11/2024

BeMo Tunnelling

Významný projekt na trhu logistických hal v Německu

V roce 2023 se na německém trhu logistických hal projevila opatrnost investorů. Mnoho projektů bylo zastaveno nebo odloženo a poptávka ze strany Deutsche Post / DHL téměř neexistovala. kvůli útlumu bytové výstavby v Německu narostla konkurence a Společnost BeMo Tunnelling (BeMo) tak musela vyvinout enormní úsilí, aby se na trhu udržela.

Jens Vogt, BeMo Tunnelling

O

přes složitou situaci na trhu se nám na konci roku 2023 podařilo získat významnou zakázku. Od společnosti VarioPark Reiskirchen GmbH & Co.KG jsme obdrželi objednávku na výstavbu dvou nových multifunkčních hal na klíč o výměře celkové podlahové plochy 6 535 m² na pozemku v Siemensstrasse v Reiskirchenu (foto) o rozloze 17 160 m². Stavební práce jsme zahájili v lednu 2024.

Přesněji řečeno se zde jedná o novostavbu haly (A) s devíti jednotlivými moduly o velikosti cca 380 m² pro menší řemeslné a komerční provozy, každý s mezaninem pro kancelářské využití, a další halu (B) s dvěma jednotkami o velikosti cca 1 950 m² a mezipatrem o rozloze cca 500 m² pro komerční firmy anebo menší logistické společnosti. Dále má být na pozemku realizováno 90 parkovacích míst a 16 metrů vysoký reklamní stožár.

velmi vysoký standard výstavby daleko přesahuje klasickou realizaci logistických hal

V současné době se umisťují prefabrikované betonové prvky a probíhají práce na fasádě. Samotná výstavba jednotlivých jednotek začne v červnu. 

Zvláštností v tomto projektu je samotný pozemek. Původní areál byl vy­užíván pro zemědělství, má ovšem velký sklon od severu k jihu s výškovým rozdílem až 12 m a vyznačuje se silně měnícím se podložím z hlíny, bahna a jílu až po skalnaté podloží s čedičovým zastoupením. Abychom zvládli velké lokální rozdíly při zakládání cca 110 m dlouhých hal, které jsou začleněny do svahu, byla nutná rozsáhlá úprava půdy v jižní části pomocí sloupů technologií Geopier. Ty byly umístěny až k čedičové vrstvě.

Projekt VarioPark Reiskirchen musí dosáhnout zlatého standardu DGNB a splňovat nařízení EU o taxonomii. To znamená, že všechny materiály musí projít schvalovacím procesem DGNB a logistika stavby i odpadové hospodářství tomu musí být přizpůsobeny.

Požadavky na technické vybavení budov se zaměřují i na provoz nemovitosti. Energetický koncept vylučuje fosilní paliva, teplo a chlad jsou vyráběny tepelnými čerpadly vzduch/vzduch/voda. FV systém o výkonu 837 kWp vyrábí velkou část elektrické energie. Obě střechy jsou zelené a fasády směrem do ulice mají ozelenění. Dokončení je plánováno na září 2024.

Metrostav 11/2024

Ptáme se...

Jan Kučera

Vedoucí Provozu obnova památek

Do Metrostavu Jan Kučera nastoupil týden po maturitě na stavební průmyslovce před více než 30 lety. Od té doby se podílel na celé řadě zajímavých stavebních projektů. Jako mistr se účastnil rekonstrukce Obecního domu na náměstí Republiky v Praze, jako stavbyvedoucí vedl dostavbu Kongresového centra na Vyšehradě. V posledních letech řídil důležitý projekt – rekonstrukci Historické budovy Národního muzea v Praze, od roku 2021 je ve společnosti Metrostav DIZ vedoucím provozu zaměřeného na obnovu historických objektů.

Co vše váš provoz aktuálně zahrnuje a čím je unikátní?

Provoz má dlouholetou tradici v rekonstrukci historických objektů, která má kořeny u divize 9 Metrostavu. Máme vlastní restaurátorský ateliér, který vznikl už v roce 1990 a stal se součástí Skupiny Metrostav v roce 2012. Provoz zahrnuje truhlářské dílny, kde repasujeme, restaurujeme a vyrábíme repliky historických oken, dveří, dřevěných obkladů, podlah, stropů a dalšího mobiliáře. Lakýrnické dílny se specializují na obnovu původní polychromie a nanášení nových nátěrů. Máme také odborníky na fládrování, což je technika napodobující přirozenou kresbu dřeva. Zámečnická dílna repasuje a vyrábí repliky kování, ozdobných mříží a plotů. Kapacita restaurátorského ateliéru v Záběhlicích však přestala stačit, a proto jsme v roce 2023 založili středisko truhlářské výroby, které sídlí ve Hvozdnici. Specializujeme se zde na výrobu replik původních oken a dveří včetně požárních a zajišťujeme i související práce spojené s montáží. Doplňkovou činností je výroba eurooken. Středisko sestává z truhlárny, lakovny a sušárny.

Které projekty jsou nyní v běhu?

Nejvíce nás zaměstnávají rekonstrukce Průmyslového paláce v Praze, objektu C Univerzity Hradec Králové, nádraží Františkovy Lázně a budovy Magistrátu hl. m. Prahy na Mariánském náměstí. Dále se našimi dodávkami podílíme mimo jiné na zámku v Dobříši, zámku v Nové Vsi u Chotěboře, rekonstrukci budovy Akademie věd v Hybernské ulici či na konverzi Nuselského pivovaru.

Jaký je váš osobní vztah k historickým budovám a památkám?

Můj vztah k památkám je založený na úctě k minulosti, zájmu o kulturní dědictví a společenské odpovědnosti. Historické budovy představují architektonickou krásu a bohatou historii, která přetrvává generace. Práce na jejich obnově mě naplňuje, pomáhám uchovávat a chránit důležitou součást naší kultury a historie pro budoucí generace. Vědět, že jsem přispěl k něčemu významnému a trvalému, je velmi uspokojující.

Na které stavby z minulosti rád vzpomenete?

Rád vzpomínám na svou první velkou stavbu – rekonstrukci Obecního domu v Praze. Tato zkušenost mi dala velkou příležitost se něco naučit a získat praxi. Další významnou vzpomínkou je rekonstrukce divadla Minor ve Vodičkově ulici, která měla ohromnou vnitřní energii. Mnoho mi dala i rekonstrukce výškové budovy rozhlasu v Praze na Pankráci, dnes známé jako City Tower, pavilon akutní medicíny nemocnice v Karlových Varech, Univerzitní centrum energeticky efektivních budov v Buštěhradu, ale i budova rezidence Sacre Coeur na Smíchově. Všechny tyto projekty byly velmi zajímavé a zakončil jsem je rekonstrukcí Historické budovy Národního muzea.

Za rozhovor děkuje David Kalců

 

Metrostav 11/2024, Nepřehlédnutelný Máj Národní
Metrostav 11/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 11/2024, BeMo Tunnelling
Metrostav 11/2024, Ptáme se
Metrostav 11/2024, Fotosloupek
Metrostav 11/2024, Ocenění
Metrostav 11/2024, Číslo
Metrostav 11/2024, Vila Park Klamovka má dvě povedené tváře
Metrostav 11/2024, Metrostav DIZ staví školu s „levitujícími“ schody
Metrostav 11/2024, Divize 6
Metrostav 11/2024, Sloupek odborů
Metrostav 11/2024, Skupina Metrostav
Metrostav 11/2024, Sportovci Metrostavu v Nymburku
Metrostav 11/2024, Nepřehlédnutelný Máj Národní

Nepřehlédnutelný Máj Národní

Metrostav 11/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 11/2024, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 11/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 11/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 11/2024, Ocenění

Ocenění

Metrostav 11/2024, Číslo

Číslo

Metrostav 11/2024, Vila Park Klamovka má dvě povedené tváře

Vila Park Klamovka má dvě povedené tváře

Metrostav 11/2024, Metrostav DIZ staví školu s „levitujícími“ schody

Metrostav DIZ staví školu s „levitujícími“ schody

Metrostav 11/2024, Divize 6

Divize 6

Metrostav 11/2024, Sloupek odborů

Sloupek odborů

Metrostav 11/2024, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 11/2024, Sportovci Metrostavu v Nymburku

Sportovci Metrostavu v Nymburku

3

Article BeMo Tunnelling waiting for thumbnails …

Sending statistics …

Rendering Ptáme se (356390): (1/1) (0 ms)

Rendering BeMo Tunnelling (356389): (1/2) (11 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (356388): (2/2) (8 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i9174/item1129863-small.jpg

 i9174/item1129862-small.jpg

 i9174/item1129878-small.jpg

 i9174/item1129877.svg

 i9174/item1129891-small.jpg

 i9174/vth460001-1.jpg (2x)

 i9174/vth459789-1.jpg (2x)

 i9174/vth459788-1.jpg (2x)

 i9174/vth460063-1.jpg (2x)

 i9174/vth459786-1.jpg (2x)

 i9174/vth459784-1.jpg (2x)

 i9174/vth459792-1.jpg (2x)

 i9174/vth459798-1.jpg[p1]

 i9174/vth459800-1.jpg[p1]

 i9174/vth459802-1.jpg[p1]

 i9174/vth459807-1.jpg[p1]

 i9174/vth459813-1.jpg[p1]

 i9174/vth459823-1.jpg[p1]

 i9174/item1129878-medium.jpg[p3]