-
Metrostav
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
Nepřehlédnutelný Máj Národní
Sdružení divizí 8 a 1 spolu s firmou Baustav dokončilo dva roky trvající přeměnu památkově chráněného obchodního domu Máj na moderní víceúčelové centrum plné obchodů, restaurací a zábavních zón. Stavbaři zde upravili téměř 17 000 m2 plochy v osmi nadzemních podlažích a třech podzemních podlažích.
11
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
2. července 2024
ročník 36
Nepřehlédnutelný Máj Národní
Po dvou letech ukončilo 18. června sdružení divizí 8 a 1 Metrostavu spolu s firmou Baustav přeměnu památkově chráněného obchodního domu Máj na moderní víceúčelové centrum Máj Národní. návštěvníci zde najdou obchody, restaurace a nabídku zábavních zón.
Lenka Svobodová, foto Future Communications & Media a Markéta Darániová
tavba samotná byla jednou velkou zajímavostí. Pozoruhodný byl už původní koncept a technické řešení budovy, jejíž architektura navazovala na meziválečný funkcionalismus a předznamenala styl high-tech. Náročné pak byly bourací práce a způsob jejich provádění – odstranili jsme třeba 111 tun azbestu. Velmi obtížné bylo zásobování stavby a vůbec všechny přesuny hmot. Bylo to vcelku velké množství práce v extrémně krátkém čase, kdy stále přicházely další a další změny a úpravy projektové dokumentace,“ vzpomíná Ing. Pavel Kalouš z divize 8, která byla lídrem dodavatelského sdružení.
Na přestavbě Máje spolupracovali i autoři jeho původního návrhu a památkáři. Do prvního podzemního podlaží se vrátil supermarket Tesco. V přízemí je obchodní pasáž, v 1. a ve 2. patře jsou umístěny restaurace s přibližně 750 místy k sezení. Horní podlaží jsou zasvěcená zábavě a kultuře pro děti a hlavně dospělé. V nejvyšším patře hosté najdou restauraci s terasou a s 360º výhledem na Prahu.
stavbaři upravili téměř 17 000 m2 plochy v osmi nadzemních a třech podzemních podlažích
Na podzim se v 6. nadzemním podlaží otevře expozice Back in Time připomínající naši historii. K té se váže také mozaika s 359 siluetami stíhacích letounů v dlažbě před budovou – jedna za každého československého pilota v Anglii – a motýli od Davida Černého, kteří zdobí fasádu. „Pro jejich instalaci jsme museli pod obvodový plášť ukrýt ocelovou konstrukci a kotvy o celkové váze 5 tun. Po montáži motýlů bylo také nutné upravit nosný rošt fasády a kazetové opláštění. Po pravdě – zpočátku jsem byl docela kritikem motýlů. Samotný výsledek se mi ale moc líbí. Je to krásný kus strojního, mechanického a v neposlední řadě uměleckého díla. Skvělá je i symbolika, kterou představují,“ říká vedoucí projektu, na kterém sdružení spolupracovalo se střediskem ŽBK divize 8, se zámečníky z divize 1 a s divizí 4 Subterra, která dodala veškeré TZB.
„Stavba Máje Národní byla obrovská výzva a náročný úkol. Vytvořili jsme ale perfektní projektový tým, který ve finále fungoval jako jeden celek bez ohledu na to, kdo ze které firmy byl. Chtěl bych mu poděkovat za výbornou práci, stejně jako investorovi za vstřícnost a Metrostavu za příležitost, kterou nám poskytl,“ uzavírá Ing. Kalouš.
Efekt motýlích křídel
Na fasádu Máje usedli dva gigantičtí motýli. Každý má rozpětí křídel kolem 15 metrů a váží přes pět tun. Jejich tělo tvoří trup letadla Spitfire s vrtulí, která se točí. Křídla se pohybují a večer díky LED světlům září a mění barvu.
Organické spojení zdánlivě nespojitelných částí hmyzího těla s technickými komponenty je dílem sochaře Davida Černého. Spitfiry oslavují československé piloty, kteří během druhé světové války sloužili u perutí RAF. Stíhačky (foto) kontrastují s bezbrannou krásou a křehkostí motýlích křídel, jež vnášejí do výrazu domu připomenutí jeho názvu – Máj. Umělec David Černý původně vytvořil své kinetické dílo do centrály NATO. Stejné pohyblivé plastiky pak navrhl i pro Máj Národní. Projekt nazval Butterfly effect, což je teorie motýlích křídel, která říká, že malé odchylky počátečních podmínek mohou mít v konečném důsledku za následek velké změny.
Krátce Aktuálně
OK
Metrostav 11/2024
Krátce Aktuálně
Revitalizace lázní ovládly karlovarskou soutěž
Hlasování poroty i veřejnosti v soutěži Stavby Karlovarského kraje přineslo hned čtyři ocenění pro revitalizaci objektu Císařských lázní (foto), realizovala divize 9 a koncertního sálu, realizoval Metrostav DIZ. Jednu z trofejí, Cenu ministra průmyslu a obchodu, obdržela i další naše stavba v regionu a to Revitalizace výrobního areálu společnosti Abydos Idea v Hazlově. Gratulujeme!
Informace z řádné valné hromady společnosti
V pátek 14. června se konala valná hromada Metrostav a.s., která schválila změnu stanov spočívající v rozšíření počtu členů představenstva z šesti na sedm, řádnou i konsolidovanou účetní závěrku za rok 2023 a rozhodla o rozdělení zisku. Zároveň také určila auditora k provedení povinného auditu účetních závěrek za rok 2024. Po uplynutí čtyřletého funkčního období valná hromada opětovně zvolila Ing. Ivana Šestáka a Ing. Jaroslava Herana, MBA členy představenstva společnosti. Novým členem představenstva se stal Ing. Aleš Gothard, LL.M.
K záchraně životů na VUT
Společnost Metrostav pořídila Fakultě stavební VUT v Brně v rámci soutěže Studenti sobě nový AED defibrilátor, který je určený k laické resuscitaci, kdy postiženému náhlou zástavou krevního oběhu srdci podá elektrický výboj (tzv. defibrilace). Přístroj slouží široké veřejnosti na místech s vyšší koncentrací lidí.
BeMo Tunnelling
OK
Metrostav 11/2024
BeMo Tunnelling
Významný projekt na trhu logistických hal v Německu
V roce 2023 se na německém trhu logistických hal projevila opatrnost investorů. Mnoho projektů bylo zastaveno nebo odloženo a poptávka ze strany Deutsche Post / DHL téměř neexistovala. kvůli útlumu bytové výstavby v Německu narostla konkurence a Společnost BeMo Tunnelling (BeMo) tak musela vyvinout enormní úsilí, aby se na trhu udržela.
Jens Vogt, BeMo Tunnelling
přes složitou situaci na trhu se nám na konci roku 2023 podařilo získat významnou zakázku. Od společnosti VarioPark Reiskirchen GmbH & Co.KG jsme obdrželi objednávku na výstavbu dvou nových multifunkčních hal na klíč o výměře celkové podlahové plochy 6 535 m² na pozemku v Siemensstrasse v Reiskirchenu (foto) o rozloze 17 160 m². Stavební práce jsme zahájili v lednu 2024.
Přesněji řečeno se zde jedná o novostavbu haly (A) s devíti jednotlivými moduly o velikosti cca 380 m² pro menší řemeslné a komerční provozy, každý s mezaninem pro kancelářské využití, a další halu (B) s dvěma jednotkami o velikosti cca 1 950 m² a mezipatrem o rozloze cca 500 m² pro komerční firmy anebo menší logistické společnosti. Dále má být na pozemku realizováno 90 parkovacích míst a 16 metrů vysoký reklamní stožár.
velmi vysoký standard výstavby daleko přesahuje klasickou realizaci logistických hal
V současné době se umisťují prefabrikované betonové prvky a probíhají práce na fasádě. Samotná výstavba jednotlivých jednotek začne v červnu.
Zvláštností v tomto projektu je samotný pozemek. Původní areál byl využíván pro zemědělství, má ovšem velký sklon od severu k jihu s výškovým rozdílem až 12 m a vyznačuje se silně měnícím se podložím z hlíny, bahna a jílu až po skalnaté podloží s čedičovým zastoupením. Abychom zvládli velké lokální rozdíly při zakládání cca 110 m dlouhých hal, které jsou začleněny do svahu, byla nutná rozsáhlá úprava půdy v jižní části pomocí sloupů technologií Geopier. Ty byly umístěny až k čedičové vrstvě.
Projekt VarioPark Reiskirchen musí dosáhnout zlatého standardu DGNB a splňovat nařízení EU o taxonomii. To znamená, že všechny materiály musí projít schvalovacím procesem DGNB a logistika stavby i odpadové hospodářství tomu musí být přizpůsobeny.
Požadavky na technické vybavení budov se zaměřují i na provoz nemovitosti. Energetický koncept vylučuje fosilní paliva, teplo a chlad jsou vyráběny tepelnými čerpadly vzduch/vzduch/voda. FV systém o výkonu 837 kWp vyrábí velkou část elektrické energie. Obě střechy jsou zelené a fasády směrem do ulice mají ozelenění. Dokončení je plánováno na září 2024.
Ptáme se
OK
Metrostav 11/2024
Ptáme se...
Jan Kučera
Vedoucí Provozu obnova památek
Do Metrostavu Jan Kučera nastoupil týden po maturitě na stavební průmyslovce před více než 30 lety. Od té doby se podílel na celé řadě zajímavých stavebních projektů. Jako mistr se účastnil rekonstrukce Obecního domu na náměstí Republiky v Praze, jako stavbyvedoucí vedl dostavbu Kongresového centra na Vyšehradě. V posledních letech řídil důležitý projekt – rekonstrukci Historické budovy Národního muzea v Praze, od roku 2021 je ve společnosti Metrostav DIZ vedoucím provozu zaměřeného na obnovu historických objektů.
Co vše váš provoz aktuálně zahrnuje a čím je unikátní?
Provoz má dlouholetou tradici v rekonstrukci historických objektů, která má kořeny u divize 9 Metrostavu. Máme vlastní restaurátorský ateliér, který vznikl už v roce 1990 a stal se součástí Skupiny Metrostav v roce 2012. Provoz zahrnuje truhlářské dílny, kde repasujeme, restaurujeme a vyrábíme repliky historických oken, dveří, dřevěných obkladů, podlah, stropů a dalšího mobiliáře. Lakýrnické dílny se specializují na obnovu původní polychromie a nanášení nových nátěrů. Máme také odborníky na fládrování, což je technika napodobující přirozenou kresbu dřeva. Zámečnická dílna repasuje a vyrábí repliky kování, ozdobných mříží a plotů. Kapacita restaurátorského ateliéru v Záběhlicích však přestala stačit, a proto jsme v roce 2023 založili středisko truhlářské výroby, které sídlí ve Hvozdnici. Specializujeme se zde na výrobu replik původních oken a dveří včetně požárních a zajišťujeme i související práce spojené s montáží. Doplňkovou činností je výroba eurooken. Středisko sestává z truhlárny, lakovny a sušárny.
Které projekty jsou nyní v běhu?
Nejvíce nás zaměstnávají rekonstrukce Průmyslového paláce v Praze, objektu C Univerzity Hradec Králové, nádraží Františkovy Lázně a budovy Magistrátu hl. m. Prahy na Mariánském náměstí. Dále se našimi dodávkami podílíme mimo jiné na zámku v Dobříši, zámku v Nové Vsi u Chotěboře, rekonstrukci budovy Akademie věd v Hybernské ulici či na konverzi Nuselského pivovaru.
Jaký je váš osobní vztah k historickým budovám a památkám?
Můj vztah k památkám je založený na úctě k minulosti, zájmu o kulturní dědictví a společenské odpovědnosti. Historické budovy představují architektonickou krásu a bohatou historii, která přetrvává generace. Práce na jejich obnově mě naplňuje, pomáhám uchovávat a chránit důležitou součást naší kultury a historie pro budoucí generace. Vědět, že jsem přispěl k něčemu významnému a trvalému, je velmi uspokojující.
Na které stavby z minulosti rád vzpomenete?
Rád vzpomínám na svou první velkou stavbu – rekonstrukci Obecního domu v Praze. Tato zkušenost mi dala velkou příležitost se něco naučit a získat praxi. Další významnou vzpomínkou je rekonstrukce divadla Minor ve Vodičkově ulici, která měla ohromnou vnitřní energii. Mnoho mi dala i rekonstrukce výškové budovy rozhlasu v Praze na Pankráci, dnes známé jako City Tower, pavilon akutní medicíny nemocnice v Karlových Varech, Univerzitní centrum energeticky efektivních budov v Buštěhradu, ale i budova rezidence Sacre Coeur na Smíchově. Všechny tyto projekty byly velmi zajímavé a zakončil jsem je rekonstrukcí Historické budovy Národního muzea.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
OK
Metrostav 11/2024
fotosloupek
Pirna: 865 m z 917 m vysunuto!
Další z důležitých milníků mají za sebou stavbaři na projektu výstavby silničního mostu Gottleaubatalbrücke v Saské Pirně.
Sdružení ARGE Gottleuabatalbrücke sestávající ze společností BeMo Tunnelling a Metrostav provedlo 11. června úspěšně osmý výsuv nosné konstrukce mostu – její aktuální délka je 865 m, hmotnost 7 800 tun. Výsuv (snímky) provedli kolegové z divize 3 pod vedením Ing. Vladimíra Beneše, vedoucí montáže Ing. Jan Krysta, vedoucí projektu doc. Ing. Marek Foglar, Ph.D. Poslední kroky bývají ty nejtěžší – stavbaři tvrdě pracují na tom, aby celá konstrukce byla vysunuta v polovině tohoto léta.
Ocenění
OK
Metrostav 11/2024
Ocenění
těší nás trofeje v soutěži dopravních staveb
Na galavečeru 25. června byly ve Fantově sálu ve Fantově budově na pražském hlavním nádraží vyhlášeny projekty, které získaly titul v 21. ročníku celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie, inovace roku (ČDS&T). Metrostav si připsal hlavní trofeje i další ocenění.
RED, foto archiv Metrostavu
lavní tituly získaly stavby: výstavba západního městského okruhu v Plzni – II. etapa (divize 1) v kategorii dopravní stavby dálniční a silniční. V kategorii dopravní stavby vodní a vodohospodářské – cena ŘVC zvítězilo přístaviště Poděbrady pro osobní lodní dopravu a malá plavidla (divize 6). Cenu SDT získala rekonstrukce vozovny Slovany Plzeň, Slovanská alej (divize 1) a cenu ČKAIT pro projektanta si odneslo přemostění v Blansku (Metrostav DIZ, závod 1), projektant Ing. M. Řehulka.
V kategorii dopravní stavba a technologie realizovaná v zahraničí byla mezi hlavními tituly oceněna rekonstrukce vrat komor VD Gabčíkovo (divize 8). Ing. Radek Liška, Ph.D. tento projekt vedl a získal i cenu ČKAIT pro nejlepšího vedoucího projektu. Porota ocenila precizní zvládnutí realizace, která byla vzhledem k parametrům plavební komory nesmírně náročná. Všem blahopřejeme!
Číslo
OK
Metrostav 11/2024
číslo
Tolik metrů krychlových pohonných hmot umožní uskladnit šest velkokapacitních nádrží, které kolegové ze závodu 2 Metrostavu DIZ staví v hněvickém areálu společnosti ČEPRO.
Vila Park Klamovka má dvě povedené tváře
Na kopci podél Plzeňské ulice v Praze 5 se rozkládá park, jehož centrum tvoří zahradní restaurace. A právě park Klamovka dal jméno projektu bytových domů - Vila Park Klamovka.
Metrostav 11/2024
Divize 6 pro Metrostav Development
vila park klamovka: Dvě různé tváře
Na kopci mezi Plzeňskou a Podbělohorskou ulicí v Praze 5 se rozkládá park, jehož centrum tvoří zahradní restaurace. A právě park Klamovka dal jméno nejen vyhlášené restauraci, ale i dokončenému projektu bytových domů – Vila park Klamovka.
Martina Vampulová, foto Petr Adámek
ba objekty mají společný suterén a jsou každý členěn do čtyř sekcí. Přesto se ale už od pohledu výrazně liší. A to nejen materiálově, ale i charakterem budovy. Objekt A má celkem šest nadzemních podlaží, přičemž všechny věže jsou osazené na lince a vzbuzují dojem vila domů napojených na stávající vilovou zástavbu. Naopak čtyři sekce objektu B, které mají pouze čtyři nadzemní podlaží, jsou členěny do tvaru písmena U.
Ze společného suterénu objektu A, který je založen na pilotách, vystupují nad terén čtyři věže, jejichž nosný systém tvoří železobetonový skelet. Příčky jsou vyzděné z keramických aku cihel a fasáda je kontaktní z minerální vaty. Finální vrstvu tvoří bílá broušená omítka. Rovné střechy jsou ukončeny asfaltovou hydroizolací. Objekt B je také založen na pilotách, liší se ale fasádou a zastřešením. Fasáda je zde provětrávaná s dřevěným obkladem v kombinaci s kontaktní fasádou, kterou architekti nasměrovali do vnitrobloku. Tam je zároveň doplněna o ocelovou konstrukci.
osm sekcí dvou bytových domů architekti ze city work architects zasadili do okolní přírodní krajiny
Velká výzva ve finále
„Během stavby, která probíhala od ledna 2022, jsme museli řešit většinou jen běžné komplikace, přestože investor kladl velký důraz na finální kvalitu celého díla. Největší vrásky na čele pro nás tak překvapivě přestavovala až finální fáze projektu, kdy jsme budovali venkovní plochy. Dům disponuje pouze jedním vjezdem, a bylo tedy velmi obtížné dokončit příjezdovou komunikaci a nezabrzdit zásobování dokončovaných bytů,“ vzpomíná vedoucí projektu Ing. Daniel Boďa z divize 6, která stavbu pro developera Metrostav Development realizuje. Pro Ing. Boďu byla tato stavba navíc i velkou osobní výzvou, protože to byl jeho první velký projekt v pozici vedoucího.
Společně se jeho týmu během dvou let podařilo vybudovat zdařilý komplex se 117 byty o velikosti 1+kk až 5+kk a několika mezonety. „Provedli jsme 45 klientských změn, ty největší byly ve třech z celkem čtyř velkých penthausů, které se rozprostírají přes celé patro v objektu A. Do dvou velkých bytů budeme dodávat také nábytek,“ upřesňuje Ing. Boďa.
Komfortní bydlení zajistí majitelům bytů vlastní plynové kotelny v suterénu každého ze dvou objektů, všechny byty jsou navíc vybaveny nuceným větráním s rekuperací a ty v horních patrech disponují i klimatizacemi. Díky tomu a především díky samotné lokalitě a precizní práci kolegů z divize 6 vzniklo v Praze tolik žádané příjemné bydlení.
Park plný uměleckých objektů a soch
Na místě původních vinic vznikla středně velká zahrada, kterou v polovině 18. století zakoupila rodina Clam-Gallasů, podle níž se lokalita také jmenuje. Najdeme tu řadu menších i větších staveb. Za zmínku stojí nejen zámeček s vyhlášenou zahradní restaurací, ale především novogotický altán, který tu nechala rodina postavit, stejně jako rokokový Chrámek noci a poznání s barevnými skly v kupoli, či pozdně barokní zahradní altán se skleníkem využívaný jako umělecký ateliér. V parku překvapí socha koně Cassela, oblíbence generála Edwarda Clam-Gallase, či mnohem novější pískovcové sousoší Rodiny od sochaře Karla Velického z roku 1961.
Metrostav DIZ staví školu s „levitujícími“ schody
Výstavba Střední školy Brno v Charbulově ulici se blíží do finále. Upoutá schodištěm, které jako by vypadlo ze školy v Bradavicích. K okolním konstrukcím je ukotveno jen v místech nástupního a výstupního ramene.
Metrostav 11/2024
Metrostav DIZ závod 1
Metrostav DIZ dokončuje školu s „levitujícím“ schodištěm
Výstavba nové budovy Střední školy Brno v Charbulově ulici (snímky) se blíží do finále. Mimo jiné upoutá schodištěm, které jako by vypadlo z hradu ve filmu o Harrym Potterovi. K okolním konstrukcím je ukotveno pouze v místech nástupního a výstupního ramene. Nová budova by mohla přivítat studenty se zářijovým zahájením nového školního roku.
Mgr. Radim Mana, foto archiv stavby
ýstavba nové budovy Střední školy Brno v Charbulově ulici (snímky) se blíží do finále. Mimo jiné upoutá schodištěm, které jako by vypadlo z hradu ve filmu o Harrym Potterovi. K okolním konstrukcím je ukotveno pouze v místech nástupního a výstupního ramene. Nová budova by mohla přivítat studenty se zářijovým zahájením nového školního roku.
„Centrální schodiště je jednoznačně architektonickou dominantou celé budovy. Docela jsme si s ním vyhráli, protože nejde o skládačku z prefabrikátů, ale o betonový monolit, který jsme odlévali kompletně na místě,“ prozrazuje hlavní stavbyvedoucí Radovan Jašek ze závodu 1 Metrostav DIZ. A dodává: „Velmi pyšný jsem dále na impozantní prostor na střeše, ten budou brněnským studentům závidět vrstevníci po celé republice. Kombinuje estetické, ekologické i ryze praktické hodnoty, protože zahrnuje solární systém na ohřev teplé užitkové vody, zeleň i rozsáhlou terasu z dřevoplastu, která přímo zve k setkávání a oddechu.“
Moderní ekologické prvky
Nová školní budova vyrostla naproti budově stávající. Vyniká především minimální energetickou náročností a spoustou moderních ekologických prvků. Disponuje provětrávanou zateplenou fasádou, exteriérovými žaluziemi i hliníkovými okny a také tzv. energokanálem, který umožnuje napojení novostavby na centrální zásobování teplem z Tepláren Brno. Myšlenku udržitelného rozvoje dále podporuje využívání dešťové vody ke splachování na WC.
Stavbaři Metrostavu DIZ byli v průběhu výstavby nuceni několikrát improvizovat, poprvé už na samotném začátku. Kvůli vyšší hladině spodní vody museli projektované monolitické základy nahradit tzv. „bílou vanou“, tedy železobetonovou konstrukcí, která kromě statické funkce plní i funkci hydroizolační. V další fázi projektu se potýkali s některými detaily na opláštění. S ohledem na navržený harmonogram bylo totiž nutné nechat je vyrobit ještě před zaměřením stavby. Díky řemeslné zručnosti pracovníků se však podařilo dodržet předepsanou přesnost.
Výstavba budovy začala na konci roku 2022 a měla by být dokončena před zahájením nového školního roku. Celkové investiční náklady dosahují 215 milionů korun.
20 učeben a nové prostory pro učňovské výrobky
Největší jihomoravská střední škola poskytuje vzdělání v oblasti gastronomie, obchodu a služeb. V posledních letech navyšovala kapacitu přijímaných žáků a zároveň hledala náhradu za některé stávající provozovny, které jsou již v havarijním stavu. Moderní pavilon v Charbulově ulici nabídne přes dvacet učeben a také obchody, v nichž se budou prodávat učňovské výrobky, případně provozovny kadeřnictví a kosmetiky. Součástí bude například i fotoateliér a temná komora pro vyvolávání filmů.
Divize 6
OK
Metrostav 11/2024
Divize 6
Vodní turistika na Labi dále ožívá: přístaviště v Brné je v provozu
Ředitelství vodních cest ČR ve čtvrtek 20. června zprovoznilo nové veřejné přístaviště pro malá plavidla v ústecké části Brná přímo před areálem zdejšího cyklokempu (foto). Stavbu realizovali kolegové z divize 6 pod vedením Ing. Josefa Holady.
RED s využitím tiskové zprávy, foto ŘVC ČR
odní turisté tak mohou zdarma vyvázat svou loď až na dobu 48 hodin a z odběrných sloupků doplnit do lodi vodu či čerpat elektřinu. Plovoucí molo délky 66,8 m je doplněno šesti sklopnými výložníky, u kterých je možné vyvázat až 12 rekreačních lodí. Čerpání pitné vody a elektřiny do plavidel během stání za poplatek je k dispozici ze tří odběrných sloupků ovládaných Přístavní kartou, tak jako na jiných veřejných přístavištích.
Ocelová lávka umožňuje bezbariérový přístup. Tři vysokovodní dalby, po kterých molo volně klouže nahoru a dolů, zajistí bezproblémový provoz přístaviště při měnící se výšce hladiny ve zdrži jezu Střekov.
„Zakládání stavby nám zkomplikovaly složitější geologické podmínky, problémem byla i zvýšená hladina Labe v zimních měsících, kdy mimo jiné i soulodí zajišťující vrtání daleb muselo opustit stavbu a být bezpečně ukotveno u břehu. Brná je čtvrtým přístavištěm, které jsme zrealizovali pro investora Ředitelství vodních cest, a jsme rádi, že jsme mohli přispět ke zlepšení podmínek pro rekreační plavu na Labi,“ říká Ing. Jan Šlajs, ředitel divize 6.
Sloupek odborů
OK
Metrostav 11/2024
Sloupek odborů
Den dětí na Trnávce
Výbor Základní organizace rozhodl o pokračování tradice Dne dětí na našem rekreačním středisku uprostřed Vysočiny na Trnávce (foto). Pro děti byl opět nachystán bohatý program a rodiče si mezitím mohli užít volné chvilky na terase u kávy a drobného občerstvení.
Ing. Petr Půta, foto archiv Metrostavu
opoledne se neslo ve znamení prezentace psovodů od místních hasičů, tedy například ukázky tréninku i her, ukázky hledání pohřešované osoby apod. Tento rok byla prezentace unikátní: přímo do vody se schoval poklad a pes byl schopen přesně lokalizovat místo, takže pro potápěče bylo již velmi jednoduché poklad vylovit.
Hasiči vyrobili dětmi oblíbenou pěnu a při velmi teplém počasí měla velký úspěch. Drobný logistický problém nastal kvůli probíhající svatbě na Trnávce, ale prezentace hasičů samozřejmě nenarušila svatební obřad. Obě akce proběhly hladce vedle sebe a svatebčané si užili ještě veselejší svatbu, když viděli, jak si děti hrají v pěně.
Výlet do Želivského kláštera
Po vydatném obědě pokračoval program po přesunu autobusem v Želivském klášteře, kde na naši skupinku počkali pořadatelé se startem dětské show. Stanoviště byla různá, dospělí měli možnost navštívit klášterní pivovar, kde se vaří různé speciály. Na závěr děti obdržely balíčky na cestu domů (samozřejmě s oblíbenými řízky).
Akce se zúčastnily nejen děti členů naší odborové organizace, ale také nečlenů z řad Metrostavu. Všichni si tak mohli prohlédnout celý areál, kde aktuálně probíhají dílčí úpravy v dalších pokojích hlavního objektu a také na chatě č. 2, kde je již osazen nový sprchový kout a nově vydlážděná podlaha v celém přízemí.
Více informací, rezervační kalendář, ceník na stránkách a informace o druhém rekreačním středisku v Pasekách nad Jizerou najdete na webu.
Skupina Metrostav
OK
Metrostav 11/2024
Skupina Metrostav
Stříbro a bronz pro našeho mistra v páce!
Bývalý kolega z divize 9 Jaroslav Štůsek bodoval na mistrovství Evropy v armwrestlingu (neboli v páce), které se uskutečnilo v květnu v Bratislavě. Jeho úctyhodnou sbírku medailí rozšířily hned dvě další – stříbrná a bronzová. Gratulujeme a děkujeme! Metrostav účast Jardy na mistrovství světa podporuje a jsme rádi, že se mu s logem Metrostavu na prsou daří.
Na šampionátu se sešla více než tisícovka účastníků. Jaroslav Štůsek získal ocenění v kategorii Senior Grand Master určené závodníkům ve věku 60 až 70 let a váze 90 kg. Na levou ruku vybojoval 2. místo a bronz bral za pravačku.
Připomeňme, že pan Štůsek, přezdívaný Stréc Jarda, byl u zrodu tohoto sportu u nás. V České republice se totiž historie armwrestlingu začala psát roku 1994, kdy vznikla Česká asociace přetláčení rukou a už dva roky nato začala organizovat pravidelná mistrovství republiky. A Jaroslav hned na tom prvním obsadil třetí místo. Podle statistik domovského klubu v moravském Hluku jeho medailová sbírka z republikových, evropských a světových šampionátů přesáhla přes padesát cenných kovů a třeba v roce 2017 vybojoval již šestý titul mistra světa!
RED, foto archiv Metrostavu
BIM ve stavebnictví 2024
Ve dnech 20. a 21. června se v prostorách Nadace ABF na Václavském náměstí v Praze uskutečnila konference s názvem Digitalizace a BIM ve stavebnictví 2024.
Akce se zaměřila na klíčová témata v oblasti digitalizace stavebnictví. Jedním z hlavních řečníků byl Ing. Petr Zavadil z útvaru digitalizace stavebních procesů Metrostavu, který přednášel na téma BIM v praxi dodavatele staveb. Jeho příspěvek nabídl zkušenosti s implementací BIM v reálných stavebních projektech.
RED
Golf pro dobrou věc
Prosper Golf Resort v Čeladné hostil 20. června golfisty, kteří svou účastí na turnaji Metrostav Charity Golf Cup pomohli hendikepovaným golfistům.
Na charitativním golfovém turnaji se nám podařilo vybrat 44 000 Kč ve prospěch České golfové asociace hendikepovaných (CZDGA), asociace hendikepovaných golfistů. Velké díky hráčům, kteří se zapojili a pomohli tak podpořit dobrou věc!
Asociace CZDGA
Jde o spolek, jehož hlavním cílem je umožnit co největšímu počtu dětí, mládeže a dospělých s tělesným (zdravotním) postižením přístup ke sportovní aktivitě – golfu. Mezi členy CZDGA najdete hráče po amputaci horních i dolních končetin, po ochrnutí od narození či po úrazech, vozíčkáře, hráče se zrakovým nebo sluchovým postižením, mozkovou obrnou, roztroušenou sklerózou či s neurologickým onemocněním, které postihuje pohybový aparát.
RED, foto Drahoslav Ramík
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Sportovci Metrostavu v Nymburku
Účastníci tradičních Letních sportovních her Metrostavu předvedli své dovednosti v šesti disciplínách. Patřily mezi ně tenis, volejbal, nohejbal, štafeta, vrh koulí, a také závody dračích lodí, které si získaly velkou oblibu.
Metrostav 11/2024
Fotoreportáž
Sportovci Metrostavu v Nymburku
RED, foto archiv Metrostavu
Šest disciplín, kvalitní výkony a fantastická atmosféra! V tomto duchu se nesly Letní sportovní hry, které proběhly ve Sportovním centru Nymburk 13.–14. června. Ve čtvrtek ráno je zahájil výrobně-technický ředitel Ing. Filip Křesťan, účastníky přivítal i generální ředitel Metrostavu Ing. Jaroslav Heran.
Her se zúčastnilo 130 sportovkyň a sportovců Metrostavu a dceřiných společností v 10 týmech, o přípravu a hladký průběh se postaral desetičlenný organizační tým vedený Ing. Kateřinou Hainzovou, vedoucí Útvaru vztahů k veřejnosti.
Na programu byl tenis, volejbal, nohejbal, štafeta na 6 x 200 metrů, vrh koulí a závody dračích lodí, které jsou od loňska novinkou a získaly si velkou oblibu.
Účastníci her si letos mohli vyzkoušet doplňkovou disciplínu – lukostřelbu, která však nebyla součástí bodového hodnocení.
Vítězství obhájil tým divize 5 + Metrostav TBR + MTS Norge (Velká Pětka), stříbro brali, opět stejně jako loni, kolegové z týmu divize 6 a závodu 6, a na třetím místě se umístil tým divize 11+ M stavebniny + CCE. Ceny a unikátní betonové trofeje našim šampionům předal v pátek po poledni Filip Křesťan. Sláva vítězům, čest poraženým!
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Radim Mana
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
1_Máj – Fotogalerie
MÁJ Národní po dvouleté rekonstrukci. Návštěvníci zde najdou obchody, restaurace a nabídku i netradičních zábavních zón…
MÁJ Národní po dvouleté rekonstrukci. Návštěvníci zde najdou obchody, restaurace a nabídku i netradičních zábavních zón…
MÁJ Národní po dvouleté rekonstrukci. Návštěvníci zde najdou obchody, restaurace a nabídku i netradičních zábavních zón…
MÁJ Národní po dvouleté rekonstrukci. Návštěvníci zde najdou obchody, restaurace a nabídku i netradičních zábavních zón…
MÁJ Národní po dvouleté rekonstrukci. Návštěvníci zde najdou obchody, restaurace a nabídku i netradičních zábavních zón…
MÁJ Národní po dvouleté rekonstrukci. Návštěvníci zde najdou obchody, restaurace a nabídku i netradičních zábavních zón…
MÁJ Národní po dvouleté rekonstrukci. Návštěvníci zde najdou obchody, restaurace a nabídku i netradičních zábavních zón…
MÁJ Národní po dvouleté rekonstrukci. Návštěvníci zde najdou obchody, restaurace a nabídku i netradičních zábavních zón…
MÁJ Národní po dvouleté rekonstrukci. Návštěvníci zde najdou obchody, restaurace a nabídku i netradičních zábavních zón…
MÁJ Národní po dvouleté rekonstrukci. Návštěvníci zde najdou obchody, restaurace a nabídku i netradičních zábavních zón…
MÁJ Národní po dvouleté rekonstrukci. Návštěvníci zde najdou obchody, restaurace a nabídku i netradičních zábavních zón…
8_Divize 6 pro Metrostav Development – Fotogalerie
Projekt nacházející se u bývalého zámeckého parku Klamovka: 117 nových bytů, 2 typy bydlení, 140 garážových stání.
Projekt nacházející se u bývalého zámeckého parku Klamovka: 117 nových bytů, 2 typy bydlení, 140 garážových stání.
Projekt nacházející se u bývalého zámeckého parku Klamovka: 117 nových bytů, 2 typy bydlení, 140 garážových stání.
Projekt nacházející se u bývalého zámeckého parku Klamovka: 117 nových bytů, 2 typy bydlení, 140 garážových stání.
Projekt nacházející se u bývalého zámeckého parku Klamovka: 117 nových bytů, 2 typy bydlení, 140 garážových stání.
Projekt nacházející se u bývalého zámeckého parku Klamovka: 117 nových bytů, 2 typy bydlení, 140 garážových stání.
13_Fotoreportáž – Fotogalerie
Letní sportovní hry Metrostavu 2024
Letní sportovní hry Metrostavu 2024
Letní sportovní hry Metrostavu 2024
Letní sportovní hry Metrostavu 2024
Letní sportovní hry Metrostavu 2024
Letní sportovní hry Metrostavu 2024
Letní sportovní hry Metrostavu 2024
Letní sportovní hry Metrostavu 2024
Letní sportovní hry Metrostavu 2024
Letní sportovní hry Metrostavu 2024
Letní sportovní hry Metrostavu 2024
Letní sportovní hry Metrostavu 2024
Letní sportovní hry Metrostavu 2024
Letní sportovní hry Metrostavu 2024
Letní sportovní hry Metrostavu 2024
- 1129783.svg
- 1129784.svg
- 1129786.svg
- 1129800.svg
- 1129847.svg
- 1129853.jpg
- 1129854.jpg
- 1129856.jpg
- 1129862.jpg
- 1129863.jpg
- 1129877.svg
- 1129878.jpg
- 1129891.jpg
- 1129894.svg
- 1129895.jpg
- 1129896.jpg
- 1129897.jpg
- 1129907.mp4
- 1129911.svg
- 1129913.jpg
- 1129914.svg
- 1129915.jpg
- 1129916.jpg
- 1129917.svg
- 1129918.jpg
- 1129921.svg
- 1129922.jpg
- 1129925.jpg
- 1129926.jpg
- 1129927.jpg
- 1129928.jpg
- 1129929.jpg
- 1129930.jpg
- 1129931.jpg
- 1129932.jpg
- 1129933.jpg
- 1129934.jpg
- 1129935.jpg
- 1129936.jpg
- 1129937.jpg
- 1129938.jpg
- 1129939.jpg
- 1129940.jpg
- 1129941.jpg
- 1129942.jpg
- 1129943.jpg
- 1129944.jpg
- 1129945.jpg
- 1129946.jpg
- 1129947.jpg
- 1129948.jpg
- 1129955.jpg
- 1129956.jpg
- 1129957.jpg
- 1129958.jpg
- 1129959.jpg
- 1129960.jpg
- 1129961.jpg
- 1129962.jpg
- 1129963.jpg
- 1129964.jpg
- 1129965.jpg
- 1129966.jpg
- 1129967.jpg
- 1129968.jpg
- 1129969.jpg
- 1129975.jpg
- 1129976.jpg
- 1129977.jpg
- 1129978.jpg
- 1129979.jpg
- 1129980.jpg
- 1129981.jpg
- 1129982.jpg
- 1129983.jpg
- 1129984.jpg
- 1129985.jpg
- 1129986.jpg
- 1129987.jpg
- 1130245.pdf
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Rekordní most přes Orlík v provozu
Železniční doprava přes přehradu byla převedena na nový most. Stavbu řídili pracovníci Metrostavu TBR a divize 5, výztuž dodala divize 6.
Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností
V únoru 2023 zničilo zemětřesení na východě Turecka přes 400 škol. Společnost Metrostav Ankara Inşaat ve spolupráci s partnery získala zakázku na výstavbu 36 nových škol.
Nové sídlo fakulty ve stylu Baťovské architektury
Ve východní části bývalých Baťových závodů ve Zlíně nahradí původní mistrovskou školu moderní budova Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati. Stavbu zajistí tým závodu 1 Metrostavu DIZ ve sdružení.
Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie
Metrostav TBR zahájil první ražby strojem AVN 2000 při stavbě kabelovodu na kolínském nádraží. Technologie umožňuje realizaci stavby s minimálním omezením dopravy, nádražím projede až 500 vlaků denně.
V Táboře roste stadion s parametry NHL
Jihočeský tým Metrostavu DIZ vybuduje v Táboře novou sportovní halu s druhou ledovou plochou.
Stavba, kde vadí nejen vlhkost, ale i dutiny
Neobvyklá zakázka: sklad mražených výrobků s chlazenou expedicí pro společnost Nestlé ve výrobním závodě v Krupce.
Protipovodňové opatření na Jičínsku dokončeno s předstihem
U Kopidlna vznikla ochrana proti velké vodě. Stavbaři vybudovali suchou nádrž v místě, kde se v minulosti nacházel rybník.
Stavba roku 2024
V Rudolfinu proběhlo vyhlášení prestižní soutěže Stavba roku 2024. Zástupci našich stavebních týmů převzali čtyři tituly a pět zvláštních cen. Které to jsou?
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007