Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

12–13

čtrnáctideník 

Metrostav a.s.

21. července 2023

ročník 35

Startuje proměna Branického mostu

Ministr dopravy zahájil 13. července přestavbu jednokolejné železniční trati mezi souběhem železnic z Vršovic a Zahradního Města přes zastávku Praha-Kačerov a stanici Praha-Krč ke vjezdu do Chuchelského tunelu. Cílem asi 6 km dlouhé stavby bude zdvoukolejnit trať a vybudovat její odbočku na Spořilov. Kromě zvýšení kapacity provozu umožní odklon vlaků během plánované rekonstrukce železničního mostu na Výtoni.

Lenka Svobodová, vizualizace Správa železnic, foto archiv Metrostavu a ČTK

P

ráce potrvají zhruba rok a zahrnou sanaci železničního spodku i svršku, rekonstrukci Branického mostu (vizualizace), nové přemostění Údolní ulice, výstavbu technologických objektů – na ten v Krči se později připojí i metro D – a vybudování související železniční infrastruktury i technologických zařízení nezbytných pro provoz dráhy. Na dosud jednokolejné zastávce Praha-Kačerov vznikne navíc 220 metrů dlouhé ostrovní nástupiště. Přestup na metro a autobusy zde kromě výtahu zajistí nová 31,5 m dlouhá lávka.

„Kromě klasického začátku stavby, který se týká třeba přeložek sítí či zajišťování dopravních opatření a výluk, musíme nejdřív vybudovat ochranné konstrukce pod Branickým mostem, jak přes železniční tratě, tak i přes Modřanskou a Strakonickou ulici,“ říká vedoucí projektu Ing. Tomáš Kohout z Metrostavu TBR, který je lídrem dodavatelského sdružení. V realizačním týmu povede i techniky z firem PORR, Elektrizace železnic Praha a GJW Praha. Mimo kačerovskou lávku bude Metrostav TBR odpovídat za přestavbu a výstavbu ostatních mostů včetně Branického. Zaměstná všechny vlastní kapacity.

v rámci akce dojde ke zdvoukolejnění trati branický most – praha krč – spořilov

Původně dvoukolejný, téměř kilometrový most má dvě nezávislé nosné konstrukce – pro každou kolej jednu. Tvoří je 15 obloukových konstrukcí a čtyři rámové desky. Pro obnovené zřízení druhé koleje je třeba provést kompletní sanaci spodní stavby i mostního svršku. 

„Pod mostem projíždí mnoho aut, vlaků, tramvají, lodí a cyklistů, rozkládá se tam golfový areál… Z toho všeho pro stavbu vyplývají značná rizika. I proto, že objednatel – Správa železnic – tlačí na dodržení termínů výluk kvůli důležitosti zdejší tratě pro nákladní dopravu. Práce musejí proběhnout velmi rychle a za složitých dopravních omezení. Některé z nich ještě nejsou potvrzené, stejně jako nejsou vypořádané všechny majetkoprávní vztahy k dotčeným pozemkům. Harmonogram nemá rezervy ani v zimním období, takže stavba poběží bez ohledu na klimatické podmínky. Začínáme velmi náročnou zakázku,“ uzavírá Ing. Kohout.

 

zajímavosti z historie

Stavba mostu začala roku 1949 a v dělnických profesích na ní museli pracovat vysokoškolsky vzdělaní nepřátelé tehdejšího režimu. Podle nich se mostu začalo říkat most Inteligence.

Dostavěn byl roku 1955 jako dvoukolejný – 14 m široký, 930 m dlouhý a dvakrát zakřivený. Má 15 obloukových polí a vede 19 m nad Vltavou. Místo nedostatkové oceli je ze železobetonu a kvůli požadavkům armády jej dělníci založili hluboko do skalního podloží pod vltavským dnem. Při budování jeho základů až 30 m pod hladinou řeky u nás poprvé použili kesony.

Zřejmě proto, že druhá kolej nebyla na trati potřeba kvůli nižším kapacitním nárokům, byl most zprovozněn až 30. 5. 1964 jako jednokolejný spolu s celou tzv. jižní spojkou. Tvrzení, že důvodem jednokolejnosti mostu je to, že po přejezdu Vltavy vlak vjíždí do pouze jednokolejného Chuchelského tunelu, asi není pravdivé. Tunel by totiž také mohl být upraven jako dvoukolejný.

Krátce Aktuálně

Prodloužíme Baťův kanál

Stavbaři Metrostavu DIZ se v rámci sdružení během letních měsíců pustí do výstavby plavební komory Rohatec/Sudoměřice (vizualizace), která prodlouží splavnost Baťova kanálu o 7 km až do Hodonína!

Bezpečnost práce na prvním místě!

V průběhu měsíců duben až červen se uskutečnily každoroční prověrky BOZP, PO a OŽP na všech pracovištích společnosti Metrostav a.s. Prověrky se týkaly též pracovišť společností Metrostav DIZ, Metrostav TBR, SQZ, M stavebnin a Metrostavu Development. Celkem bylo prověřeno 179 pracovišť.

Darujte krev s Metrostavem

V pátek 11. srpna se od 7.15 h. v Centru vzdělávání v sídle společnosti uskuteční další opakování prospěšné akce Daruj krev s Metrostavem. Přihlašovací formulář najdete na firemním intranetu. Děkujeme!

Letní škola norské literatury

Na základě dlouholeté spolupráce společnosti Metrostav Norge AS s Filozofickou fakultou Masarykovy univerzity v Brně jsme se stali hrdými partnery 1. ročníku Letní školy norské literatury. Do jihomoravské metropole se sjeli studenti z celé Evropy na dvoutýdenní workshop. Zahájen byl v pondělí 10. července (foto) za účasti norského velvyslance Victora C. Rønneberga, českého velvyslance v Norsku Ing. Davida Červenky a děkanky doc. Ireny Radové.

 

Metrostav 12–13/2023, Startuje proměna Branického mostu
Metrostav 12–13/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 12–13/2023, BeMo Tunnelling
Metrostav 12–13/2023, Ptáme se
Metrostav 12–13/2023, Fotosloupek
Metrostav 12–13/2023, Lidé Metrostavu
Metrostav 12–13/2023, Číslo
Metrostav 12–13/2023, Krytý bazén Znojmo Louka: Nadčasová architektura
Metrostav 12–13/2023, Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště
Metrostav 12–13/2023, Divize 9
Metrostav 12–13/2023, Pracovní příležitosti
Metrostav 12–13/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 12–13/2023, Tři otázky pro…_v1
Metrostav 12–13/2023, Velká železniční stavba v Holešovicích
Metrostav 12–13/2023, Startuje proměna Branického mostu

Startuje proměna Branického mostu

Metrostav 12–13/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 12–13/2023, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 12–13/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 12–13/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 12–13/2023, Lidé Metrostavu

Lidé Metrostavu

Metrostav 12–13/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 12–13/2023, Krytý bazén Znojmo Louka: Nadčasová architektura

Krytý bazén Znojmo Louka: Nadčasová architektura

Metrostav 12–13/2023, Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště

Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště

Metrostav 12–13/2023, Divize 9

Divize 9

Metrostav 12–13/2023, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 12–13/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 12–13/2023, Tři otázky pro…_v1

Tři otázky pro…_v1

Metrostav 12–13/2023, Velká železniční stavba v Holešovicích

Velká železniční stavba v Holešovicích

1

Article Startuje proměna Branického mostu waiting for thumbnails …

Sending statistics …

Rendering Krátce Aktuálně (312283): (2/2) (0 ms)

Rendering Startuje proměna Branického mostu (312282): (3/5) (14 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i7572/item1035635.svg

 i7572/item1035733-small.jpg

 i7572/item1035731.svg

 i7572/item1035732-small.jpg

 i7572/item1035734-small.jpg

 i7572/item1035735-small.jpg[p2]

 i7572/item1035736-small.jpg[p2]

 i7572/vth405275-1.jpg (2x)

 i7572/vth405278-1.jpg (2x)

 i7572/vth405393-1.jpg (2x)

 i7572/vth405307-1.jpg (2x)

 i7572/vth405309-1.jpg (2x)

 i7572/vth405315-1.jpg (2x)

 i7572/vth405317-1.jpg (2x)

 i7572/vth405331-1.jpg[p1]

 i7572/vth405337-1.jpg[p1]

 i7572/vth405345-1.jpg[p1]

 i7572/vth405240-1.jpg[p1]

 i7572/vth405364-1.jpg[p1]

 i7572/vth405433-1.jpg[p1]

 i7572/vth405387-1.jpg[p1]

 i7572/item1035733-medium.jpg[p3]

 i7572/item1035732-medium.jpg[p3]

 i7572/item1035734-medium.jpg[p3]