-
Metrostav
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
Startuje proměna Branického mostu
Ministr dopravy zahájil 13. července přestavbu jednokolejné železniční trati mezi souběhem železnic z Vršovic a Zahradního Města přes zastávku Praha-Kačerov a stanici Praha-Krč ke vjezdu do Chuchelského tunelu. Cílem asi 6 km dlouhé stavby bude zdvoukolejnit trať a vybudovat její odbočku na Spořilov.
12–13
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
21. července 2023
ročník 35
Startuje proměna Branického mostu
Ministr dopravy zahájil 13. července přestavbu jednokolejné železniční trati mezi souběhem železnic z Vršovic a Zahradního Města přes zastávku Praha-Kačerov a stanici Praha-Krč ke vjezdu do Chuchelského tunelu. Cílem asi 6 km dlouhé stavby bude zdvoukolejnit trať a vybudovat její odbočku na Spořilov. Kromě zvýšení kapacity provozu umožní odklon vlaků během plánované rekonstrukce železničního mostu na Výtoni.
Lenka Svobodová, vizualizace Správa železnic, foto archiv Metrostavu a ČTK
ráce potrvají zhruba rok a zahrnou sanaci železničního spodku i svršku, rekonstrukci Branického mostu (vizualizace), nové přemostění Údolní ulice, výstavbu technologických objektů – na ten v Krči se později připojí i metro D – a vybudování související železniční infrastruktury i technologických zařízení nezbytných pro provoz dráhy. Na dosud jednokolejné zastávce Praha-Kačerov vznikne navíc 220 metrů dlouhé ostrovní nástupiště. Přestup na metro a autobusy zde kromě výtahu zajistí nová 31,5 m dlouhá lávka.
„Kromě klasického začátku stavby, který se týká třeba přeložek sítí či zajišťování dopravních opatření a výluk, musíme nejdřív vybudovat ochranné konstrukce pod Branickým mostem, jak přes železniční tratě, tak i přes Modřanskou a Strakonickou ulici,“ říká vedoucí projektu Ing. Tomáš Kohout z Metrostavu TBR, který je lídrem dodavatelského sdružení. V realizačním týmu povede i techniky z firem PORR, Elektrizace železnic Praha a GJW Praha. Mimo kačerovskou lávku bude Metrostav TBR odpovídat za přestavbu a výstavbu ostatních mostů včetně Branického. Zaměstná všechny vlastní kapacity.
v rámci akce dojde ke zdvoukolejnění trati branický most – praha krč – spořilov
Původně dvoukolejný, téměř kilometrový most má dvě nezávislé nosné konstrukce – pro každou kolej jednu. Tvoří je 15 obloukových konstrukcí a čtyři rámové desky. Pro obnovené zřízení druhé koleje je třeba provést kompletní sanaci spodní stavby i mostního svršku.
„Pod mostem projíždí mnoho aut, vlaků, tramvají, lodí a cyklistů, rozkládá se tam golfový areál… Z toho všeho pro stavbu vyplývají značná rizika. I proto, že objednatel – Správa železnic – tlačí na dodržení termínů výluk kvůli důležitosti zdejší tratě pro nákladní dopravu. Práce musejí proběhnout velmi rychle a za složitých dopravních omezení. Některé z nich ještě nejsou potvrzené, stejně jako nejsou vypořádané všechny majetkoprávní vztahy k dotčeným pozemkům. Harmonogram nemá rezervy ani v zimním období, takže stavba poběží bez ohledu na klimatické podmínky. Začínáme velmi náročnou zakázku,“ uzavírá Ing. Kohout.
zajímavosti z historie
Stavba mostu začala roku 1949 a v dělnických profesích na ní museli pracovat vysokoškolsky vzdělaní nepřátelé tehdejšího režimu. Podle nich se mostu začalo říkat most Inteligence.
Dostavěn byl roku 1955 jako dvoukolejný – 14 m široký, 930 m dlouhý a dvakrát zakřivený. Má 15 obloukových polí a vede 19 m nad Vltavou. Místo nedostatkové oceli je ze železobetonu a kvůli požadavkům armády jej dělníci založili hluboko do skalního podloží pod vltavským dnem. Při budování jeho základů až 30 m pod hladinou řeky u nás poprvé použili kesony.
Zřejmě proto, že druhá kolej nebyla na trati potřeba kvůli nižším kapacitním nárokům, byl most zprovozněn až 30. 5. 1964 jako jednokolejný spolu s celou tzv. jižní spojkou. Tvrzení, že důvodem jednokolejnosti mostu je to, že po přejezdu Vltavy vlak vjíždí do pouze jednokolejného Chuchelského tunelu, asi není pravdivé. Tunel by totiž také mohl být upraven jako dvoukolejný.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Prodloužíme Baťův kanál
Stavbaři Metrostavu DIZ se v rámci sdružení během letních měsíců pustí do výstavby plavební komory Rohatec/Sudoměřice (vizualizace), která prodlouží splavnost Baťova kanálu o 7 km až do Hodonína!
Bezpečnost práce na prvním místě!
V průběhu měsíců duben až červen se uskutečnily každoroční prověrky BOZP, PO a OŽP na všech pracovištích společnosti Metrostav a.s. Prověrky se týkaly též pracovišť společností Metrostav DIZ, Metrostav TBR, SQZ, M stavebnin a Metrostavu Development. Celkem bylo prověřeno 179 pracovišť.
Darujte krev s Metrostavem
V pátek 11. srpna se od 7.15 h. v Centru vzdělávání v sídle společnosti uskuteční další opakování prospěšné akce Daruj krev s Metrostavem. Přihlašovací formulář najdete na firemním intranetu. Děkujeme!
Letní škola norské literatury
Na základě dlouholeté spolupráce společnosti Metrostav Norge AS s Filozofickou fakultou Masarykovy univerzity v Brně jsme se stali hrdými partnery 1. ročníku Letní školy norské literatury. Do jihomoravské metropole se sjeli studenti z celé Evropy na dvoutýdenní workshop. Zahájen byl v pondělí 10. července (foto) za účasti norského velvyslance Victora C. Rønneberga, českého velvyslance v Norsku Ing. Davida Červenky a děkanky doc. Ireny Radové.
BeMo Tunnelling
BeMo Tunnelling
Unikátní projekt BeMo: most Levensau v Kielu
Pochází z roku 1894 a je kombinovaným silničním a železničním mostem severně od Kielu v německu, kde překlenuje kanál mezi Severním a Baltským mořem v jeho nejužším místě (foto). Tuto mostní konstrukci má nahradit novostavba, která rozšíří splavný průřez kanálu, jednak co se týká světlé výšky a jednak z hlediska šířky zásahem do boků kanálu.
Alen Cagorski, Tomas Philipp
ři výstavbě této nejdůležitější vodní cesty se společnost BeMo Tunnelling (BeMo) osvědčila jako spolehlivý partner. Již v roce 2020 byla firma pověřena nejprve stavebně-realizačním provedením úseku 3 a následně v roce 2022 stavebním provedením úseků 4, 5 a 6. Práce na úseku 3 byly kolaudací 7. června převážně ukončeny. Nyní probíhají paralelní práce na úsecích 4 až 6. K nejdůležitějším výkonům patří:
úsek 4
–
700 tun opěrná zeď,
–
162 mikropilot,
–
97 předpjatých kotev (jako krátkodobé a dlouhodobé kotvy),
–
54 vrtaných pilot o velkém průměru, průměr d=150 cm, délka až 35 m,
–
beranění a práce na ocelové konstrukci ve vodě, pažení a betonářské a zemní práce.
úsek 5
–
113 mikropilot,
–
62 předpjatých kotev (jako krátkodobé a dlouhodobé kotvy),
–
520 m3 práce tryskové injektáže (podloží u opěr za běžného provozu),
–
cca 1000 m3 dílčích demolic opěr,
–
550 m2 zabedněného opláštění ze stříkaného betonu (zesílení demoliční hrany),
–
práce na opěrách, betonářské a zemní práce.
úsek 6
–
120 vrtaných pilot o velkém průměru, tloušťka d=120 cm, délky až 32 m pro přeřezanou opěrnou zeď,
–
28 vrtaných pilot o velkém průměru, tloušťka d=150 cm, délka až 31 m,
–
předpjaté kotvy a mikropiloty,
–
beranění a práce na ocelové konstrukci ve vodě, pažení, betonářské a zemní práce.
výstavba mostu probíhá v rámci rozšíření důležité vodní cesty, která spojuje severní a baltské moře
Realizace díla se vyznačuje zvláštní obtížností v souběhu stavebních činností, v omezených prostorových poměrech, částečně zavěšené poloze stejně jako v rozdělení stavebního pole po obou stranách kanálu. Práce probíhají podle plánu a mají být na všech třech objektech ukončeny v červnu 2025.
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. Maroš Híreš
Samostatný přípravář Metrostavu TBR
Pochází z Prievidze na Slovensku. Po dokončení magisterského studia inženýrské konstrukce a dopravní stavby na Žilinské univerzitě začal působit v Metrostavu v technické skupině provozu VNT mosty a ŽBK konstrukce dopravních staveb divize 5. Primární pracovní náplní Maroše Híreše byla obchodní činnost pro získání tuzemských i zahraničních staveb a technická podpora probíhajících staveb. Začátkem roku 2017 přešel do pozice výrobního přípraváře na obchvatu města Kongsberg v Norsku, poté ve stejné pozici působil na stavbě estakády městského okruhu Plzně v úseku Křimická–Karlovarská. Nyní je součástí týmu výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
Jak vypadá běžný den samostatného přípraváře?
To hodně záleží na charakteru realizované stavby a v jaké fázi se stavba nachází. Aktuálně na Dvoreckém mostu jsme pořád ještě v počáteční fázi výstavby, takže velkou část dne se zabývám zajišťováním materiálů, případně dodavatelů pro následující období. Dále jsem téměř v dennodenním spojení s projektantem, architektem a dozorem, kdy řešíme problematiku projektové dokumentace.
Můžete připomenout stavbu Dvoreckého mostu?
Jedná se o novostavbu tramvajového mostu o šesti polích, který propojí oba břehy Vltavy na jižní straně Prahy. Most bude sloužit primárně pro městskou hromadnou dopravu (tramvaje, autobusy), chodce a propojí cyklistické stezky, které jsou vedeny po obou březích. Opěry a pilíře jsou z monolitického železobetonu a nosná konstrukce je trámová komorového průřezu z předpjatého železobetonu.
Jaké práce zde v poslední době proběhly?
Od začátku prací v září 2022 se provedlo pilotové založení opěr a pilířů na obou březích Vltavy, pilotové založení dvou pilířů přímo ve Vltavě z pontonu, štětovnicové zajištění břehů a stavebních jam spodní stavby, část těsněných štětovnicových jímek v řece, vybetonování dvou pilířů, nový vjezd do Žlutých lázní a část tramvajové trati na ul. Podolské nábřeží, která bude navazovat po dokončení na most. Aktuálně probíhá zejména výstavba bednění a vázání výztuže tvarově složitých opěr, pilíře P3 a zbývajících částí štětovnicových jímek ve Vltavě.
Co u této stavby považujete za neobvyklé nebo náročné?
Realizační projekt vychází z architektonické soutěže, což s sebou přináší řadu nekonvenčních problémů a výzev. Veškerá pohledová část mostu je z bílého betonu a v kubistických tvarech. Povinností zhotovitele je tedy průběžně vzorkovat, respektive simulovat způsob následného provedení. Muselo se například vybetonovat několik vzorků, kde se zkoušel a vybíral odstín betonu, způsob pobití bednění, provedení tvarových detailů, úprava spár, typ antigraffiti nátěru apod. Vše nakonec podléhá odsouhlasení ze strany autora architektonického návrhu. Z pohledu mostařů se tedy jedná o vysoce atypickou konstrukci s ohledem na tvar a použité materiály. Složitosti jsou také s ohledem na umístění mostu přes Vltavu, kde musíme mít dopodrobna naplánovaný postup výstavby z důvodu omezování lodní dopravy.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Nový relaxační areál v Českých Budějovicích
Kolegové z jihočeského zastoupení Metrostavu DIZ v rekordním čase dokončili výstavbu volnočasového parku Vltava.
Na celou realizaci (snímky) měli totiž pouhých 60 dnů. Tato nová sportovně-relaxační zóna u levého břehu řeky má připomenout obyvatelům Českých Budějovic blízkost Vltavy a nabízí workoutové hřiště s řadou moderních cvičebních konstrukcí, hrací plochy a atrakce pro děti všech věkových kategorií nebo několik hřišť na plážový volejbal. Kromě zmíněných hřišť u křižovatky Diamant vyrostla i nová gastrozóna s restauracemi. Součástí parku jsou předzahrádky s výhledem. Nyní je hotová první etapa, v další sezoně budou doplněná mola na Vltavě.
Lidé Metrostavu
Lidé Metrostavu
Stavební spolek v Plzni
V červnu členové Stavebního spolku Metrostav zamířili na návštěvu západočeské metropole. Hlavním cílem byla exkurze na stavbě rekonstrukce historické nádražní budovy plzeňského hlavního nádraží (foto). Tento rozsáhlý a náročný projekt probíhá od května 2021 a nyní se stavební práce chýlí ke konci.
Radomil Coufal, foto Metrostav
ekonstrukci realizuje Metrostav DIZ, závod 1, ve sdružení s firmami OHLA ŽS a AVERS. Prohlídku vedl stavbyvedoucí Ing. Tomáš Lavička, který nás zaujal svým sugestivním výkladem prošpikovaným řadou zajímavostí a výzev na stavbě. Mezi hlavní patří to, že jde o stavbu s nadměrným pohybem veřejnosti. „Denně až 20 tisíc lidí včetně 150 zaměstnanců dopravce ČD, kterým musíme z titulu smlouvy o dílo zajistit kompletní služby a zázemí, neboť po dobu výstavby je nádražní budova předána zhotoviteli stavby a ten musí veškerý servis zabezpečit nonstop. To skutečně není běžné, musíme zajistit kanceláře s nábytkem, topení, elektřinu, internet, WC, sprchy, místnosti na spaní atd. Přesuny materiálů jsou v řádech desítek tisíc tun. Problémy jsou i s čerpáním betonu na tak dlouhé vzdálenosti. Jsme nad limity dosahu čerpatelnosti, když není možné klasickou pumpu na beton na stavbu vůbec dostat z prostorových důvodů,“ popisoval například inženýr Lavička přímo na stavbě.
Exkurze Stavebního spolku poté ještě pokračovala prohlídkou Plzně a nově zrekonstruované Velké synagogy, jejíž návštěvu můžeme vřele doporučit.
Číslo
číslo
Zhruba tolik metrů bude měřit tunel Grenlad, který na projektu E18 na jihu Norska razí týmy společnosti Metrostav Norge AS.
Krytý bazén Znojmo Louka: Nadčasová architektura
Ve Znojmě se ještě letos v průběhu léta otevře pro veřejnost nový krytý bazén. Vyrostl v areálu Městské plovárny pod Louckým klášterem a jeho součástí je i moderní wellness centrum. Novostavba, jejíž sportovní vybavení splňuje standardy pro pořádání mezinárodních závodů, je velmi moderní i při pohledu zvenčí.
Metrostav DIZ
Krytý bazén Znojmo Louka: Nadčasová architektura
Ve Znojmě se ještě letos v průběhu léta otevře pro veřejnost nový krytý bazén. Vyrostl v areálu Městské plovárny pod Louckým klášterem a jeho součástí je i moderní wellness centrum. Novostavba (foto), jejíž sportovní vybavení splňuje standardy pro pořádání mezinárodních závodů, je velmi moderní už i při pohledu zvenčí.
Blanka Růžičková, foto Ing. Vladimír Palát
nové budově se kromě hlavní bazénové haly nachází dvoupodlažní zázemí se vstupní částí. Wellness a fitness prostory najdou budoucí návštěvníci v prvním patře. Technologie – nádrže, filtrace a strojovna vzduchotechniky – jsou umístěny pod bazénovou halou.
Bazén je nyní ve zkušebním provozu. Předání díla proběhlo v červnu, téměř přesně za dva roky od zahájení stavebních prací. „Dle původního plánu to mělo být už ve druhé polovině února, ale vlivem změnových listů a zpřesňování některých technických řešení se termín postupně posunul až na 30. června 2023,“ říká za Metrostav vedoucí projektu Ing. Vladimír Palát.
navzdory otřesům trhu
Metrostav DIZ, závod 1 Jihomoravský region, pracoval na stavbě ve sdružení se společností IMOS Brno, a to v poměrném zastoupení 50:50. „Technické problémy jsme řešili průběžně jako na všech jiných stavbách. Jenže to, co bylo mimo moc stavbařů nebo investora, byl konec února 2022,“ konstatuje inženýr Palát. „Napadení Ukrajiny Ruskem tehdy způsobilo nepředstavitelnou paniku na stavebním trhu, zotavujícím se po dvou covidových letech. Nikdo nevěděl, co bude a kdy to bude. Materiál skokově zdražil, některé komodity se staly nedostupnými a cenové nabídky platily maximálně dvacet čtyři hodin od zaslání, a to bez záruky dodání materiálu a prací v požadovaném termínu. A v tomto nelehkém období jsme uzavírali některé smlouvy s klíčovými subdodavateli. Útěcha, že stejný problém řeší všichni ostatní hráči na trhu, příliš nefungovala,“ připomíná vedoucí projektu.
bazén bude určen pro veřejnost a i pro trénink znojemských plaveckých oddílů. plavání zde má velkou tradici
Nově zbudovaný objekt je charakteristický poměrně rozsáhlým využitím pohledového betonu, v němž je vidět obtisk prken z bednění. „U západní fasády haly se majestátně tyčí sedm kompaktních betonových prefa-sloupů ve tvaru uzavřeného písmene V s výraznou profilací, čímž se tento bazén zásadně liší od podobných zařízení v okolí,“ popisuje inženýr Palát. Nadčasový vzhled a bohaté prosklení objektu v kontrastu s holými betonovými stěnami se podle jeho slov nemusí „na první dobrou“ líbit každému. „Designový purismus“ však možná mnozí ocení až časem. Budovu projektovala brněnská architektonická kancelář Burian-Křivinka.
Krytý bazén Znojmo Louka
Nahradí stávající Městské lázně z roku 1965, postavené v centru. V nové hale, místěné v areálu Městské plovárny pod Louckým klášterem, najdou návštěvníci pětadvacetimetrový plavecký bazén s osmi drahami, dětské brouzdaliště pro nejmenší a prostory s wellness a fitness vybavením. Bazén má svými parametry splňovat požadavky pravidel Mezinárodní plavecké federace FINA a kromě závodníků ho budou využívat i místní plavecké oddíly.
Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště
Ve středu 28. června bylo v Roudnici nad Labem slavnostně uvedeno do provozu nové veřejné přístaviště pro malá plavidla (snímky), které realizovali kolegové z divize 6 pod vedením Jana Zemana. Výletníci nyní mohou vyvázat svou loď až na 48 hodin zdarma u jednoho z osmi výložníků.
Divize 6
Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště
Ve středu 28. června bylo v Roudnici nad Labem slavnostně uvedeno do provozu nové veřejné přístaviště pro malá plavidla (snímky), které realizovali kolegové z divize 6 pod vedením Jana Zemana. Výletníci nyní mohou vyvázat svou loď až na 48 hodin zdarma u jednoho z osmi výložníků.
RED s využitím tiskové zprávy
a slavnostním zahájení reprezentovali Metrostav generální ředitel Ing. Jaroslav Heran a Ing. Jan Šlajs, ředitel divize 6. Projekt byl součástí programu výstavby veřejných přístavišť na vodní cestě jako podpora rekreační plavby, který Ředitelství vodních cest České republiky (ŘVC ČR) dlouhodobě realizuje.
konstrukce pro případ povodní
Přístavní molo pro malá plavidla délky do 20 m vyrostlo v lokalitě Bezděkov, nedaleko centra Roudnice nad Labem. Má délku 75 m a je umístěno v krátké vzdálenosti proti proudu nad jezem, kde hladina vody téměř nekolísá. Proto je molo na rozdíl od jiných labských a vltavských přístavišť konstruováno jako pevné. Při povodních pak bude částečně nebo zcela zatopeno. Pro tyto mimořádné události je molo konstrukčně přizpůsobeno – např. sklopením výložníků, demontovatelným zábradlím lávek a dalšími konstrukčními prvky, aby netvořilo překážku proudící vodě.
„Tato stavba pro nás byla specifická díky způsobu zakládání. To jsme prováděli z montážních člunů, na kterých byla naloděna veškerá potřebná technika. Práci komplikovaly vrstvy pevných jílů pod kamenným záhozem, který bylo třeba nejprve odtěžit. K molu, které má dřevěnou palubu, lze vyvázat 15 lodí. Jejich posádky mohou využít čtyři odběrné sloupky se zdrojem elektrické energie a pitné vody. Jsme rádi, že jsme jako zhotovitel projektu mohli přispět k podpoře rekreační říční plavby na Labi a rozvoji turismu v Roudnici nad Labem,“ uvedl Jaroslav Heran během slavnostního zprovoznění.
V Roudnici nebylo doposud žádné veřejné přístaviště k dispozici, což se nyní změnilo. Labe je důležitou součástí města a díky novému přístavišti je řeka nyní s městem propojena i turisticky.
Celoevropský trend
Přístaviště v Roudnici je již osmým veřejným přístavištěm, které Ředitelství vodních cest otevřelo. „Podpora rekreační plavby má smysl, jak nám ostatně ukazuje celoevropský trend,“ říká Ing. Lubomír Fojtů, ředitel ŘVC ČR, a dodává: „V nejbližší době nás čeká ještě otevření přístavišť ve Štětí a v Poděbradech. Vzniká tak souvislá řada veřejných přístavišť vytvářející spolehlivé zázemí pro volný čas strávený putováním po vodní cestě a poznáváním okolí.“
Právě přístaviště ve Štětí a v Poděbradech realizují také týmy divize 6. Ocelové molo v délce 62,5 metru bude mít dřevěnou palubu z tropického dřeva Garapa a bude k němu kloubově připojeno šest plovoucích osm metrů dlouhých sklopných výložníků. Nástupní a výstupní rozptylovou plochu s molem propojí ocelová lávka.
Divize 9
Divize 9
Nové byty v podkrušnohorském městě Ostrov
Kolegové z divize 9 pod vedením Jana Mráze dokončují zajímavý bytový komplex společnosti Lias Vintířov v Ostrově na Karlovarsku. Jde o dva propojené moderní bytové domy (foto) s 55 byty ve vyšším standardu provedení.
RED, foto archiv Metrostavu
ýstavba probíhá v ulici Vančurova ve východní části Ostrova. Dispozice jednotlivých bytů je od 1+kk až po 4+kk s užitnou plochou 30 až 113 m2. Bytové jednotky jsou od druhého nadzemního podlaží vybaveny balkonem. Společně s rezidencí je vybudováno na 80 parkovacích míst před domem.
Tento projekt je mimo jiné zajímavý tím, že byl nominován do 22. ročníku soutěže Stavby Karlovarského kraje a uchází se o přízeň veřejnosti v kategorii Realizovaná stavba. Plochá střecha objektu a střechy všech tří zádveří jsou opatřeny souvrstvím bezúdržbové zelené střechy se suchomilnými rostlinami. Zábradlí balkonů a teras je tvarově navrženo s možností umístění truhlíků s rostlinami. Terasy u bytů v nejvyšším podlaží mají přípravu pro možnost osázení pnoucími se rostlinami. Cílem návrhu je docílit unikátního mikroklima bytového domu i díky rostlinám v nejvyšším podlaží. Zejména v letních měsících se tak podaří snížit teplotu v bytech, což bezpochyby zvýší komfort bydlení. A zajímavá je i poloha města Ostrov – 9 km od nejvyššího vrcholu Krušných hor Klínovce a 13 km od Karlových Varů.
Pracovní příležitosti
Pracovní příležitosti
Volná místa ve Skupině Metrostav
Chopte se pracovní příležitosti a budujte kariéru v největším českém stavebním koncernu! Skupina Metrostav je sdružení společností s dlouholetou a úspěšnou historií ve všech oborech stavebnictví, za kterou stojí především práce našich lidí. Jsme vyhledávaným a stabilním zaměstnavatelem, který drží slovo.
méno Metrostav má u odborné veřejnosti respekt. Umíme realizovat velké, složité a technologicky unikátní stavby v České republice a v Evropě stejně jako menší projekty v regionech.
Moderní technologie, nové trendy a hlavně týmová práce
Jak to děláme? Spoléháme na naše týmy. Práce každého našeho zaměstnance je potřeba k tomu, aby celé soukolí fungovalo a mohli jsme úspěšně realizovat naše zakázky. Používáme moderní technologie, věnujeme se novým trendům, máme týmy zabývající se výzkumem a vývojem a jsme zakládající členové mnoha odborných asociací a platforem.
Podívejte se, jaké pracovní pozice právě nabízíme ve Skupině Metrostav
Nezáleží na tom, zda se budete věnovat obchodu, ekonomice nebo realizaci. Cenné zkušenosti a odborné znalosti u nás můžete získat ve všech oborech práce.
U nás získáte dobře placenou a stabilní práci. Nabízíme i řadu benefitů!
Zaměstnanci mají nárok na 5 týdnů dovolené a také na placené volno nad rámec zákona. To zahrnuje například jeden den navíc na vlastní svatbu nebo promoci, 6 dní v roce pro osamělé zaměstnance pečující o dítě a další. Dále je k dispozici plně hrazené zdravotní volno na zaléčení akutních zdravotních potíží, a to 2 dny ročně (pro OZP 3 dny ročně).
Příspěvky a péče o zdraví
Na stravování přispíváme 85 Kč denně. Poukázky nebo body do kafeterie poskytujeme v hodnotě 8000 Kč ročně. Ty lze využít pro mnoho účelů, jako je péče o zdraví, sport, kultura nebo cestování. Na podporu zdraví nabízíme také Multisportku za zvýhodněnou cenu.
Slevy u partnerů
Naši zaměstnanci mohou využívat i různé slevy u vybraných partnerů. Toto zahrnuje zvýhodněné tarify pro rodinu od O2 a Vodafone, slevy na zájezdy od CK Čedok, VIP program v Datartu, slevy u Přerost Švorc Auto a mnoho dalších. Dále jsou k dispozici zaměstnanecké slevy ve Skupině Metrostav, které umožňují získat výhodné služby v půjčovně drobné mechanizace, pneuservisu a prodejně stavebního materiálu.
Více o práci v Metrostavu zde
Top pozice červenec 2023
Mistr
Šikovné stavební mistry a mistrové hledáme na několik našich projektů. Jde například o stavby v Praze (v pozemních stavbách hledáme mistra na monolity; dále na mosty a železnice na projekty Praha–Bubny, Dvorecký most, Branický most) a do Prahy přivítáme i mistra do elektrostřediska. V regionech přivítáme mistra na stavby v Karlových Varech.
Máte-li zájem, můžete zareagovat ZDE, vaši odpověď předáme příslušným manažerům.
Technik kvality a technik BOZP
Naše týmy kvality, bezpečnosti práce a požární ochrany se rozrůstají společně s rostoucím počtem nových zakázek. Aktuálně máme ve Skupině Metrostav otevřeno několik zajímavých pozic v této oblasti. Podívejte se, co zrovna nabízíme ZDE, a přidejte se do našich týmů. Uvítáme zkušené kvalitáře/kvalitářky a bezpečáky/bezpečačky stejně jako čerstvé absolventy/ky.
Geodet/ka
V Praze stavíme několik mostů, po České republice máme několik dopravních staveb a na ně přivítáme nové geodety a geodetky. Podívejte se na vaši novou příležitost ZDE. Na jednu z pozic přijmeme i absolventy SŠ!
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
SportujeM pro dobrou věc
V pátek 14. července jsme odstartovali další sportovní výzvu, která poběží až do 31. srpna. Během letních dnů mohou zaměstnanci Skupiny Metrostav zaznamenávat jakýkoliv svůj pohyb do aplikace STRAVA, kterou propojí se svým účtem na webu www.sportujemveskupine.cz, a sbírat tak body, které na konci proměníme ve finanční dar.
Prázdninovou výzvu věnujeme Lucince Brejlové (foto) a Evě Táborské, které mají přímou vazbu na rodiny našich kolegů.
Lucinka se narodila jako zdravé dítě, postupně se u ní ale začaly projevovat příznaky nevyléčitelné nemoci zvané mukopolysacharidóza. Diagnostikována jí byla ve třech letech. Nyní je Lucince pět let a její zdravotní stav se stále zhoršuje a zhoršovat bude až do jejího odchodu. I přes to všechno se rodina snaží trávit spolu co nejvíce hezkých chvil, protože nevědí, kolik společného času jim ještě zbývá.
Eva se narodila s rozštěpem páteře. Po letech těžkých zdravotních komplikací a několika prodělaných operacích by se ráda vrátila k aktivnímu životu. V tom by jí mohl pomoci šlapací přídavný adaptér k jejímu invalidnímu vozíku.
Pojďte s námi v létě sportovat a podpořme společně ty, kteří naši pomoc opravdu potřebují. Všechny aktivity včetně chůze se sčítají!
Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv Metrostavu
MHCM 2023 se blíží!
V pondělí 10. července v Centru vzdělávání na Palmovce proběhla schůzka kapitánů letošního závodu Metrostav handy cyklo maraton (MHCM). Přivítali jsme zde zástupce přihlášených týmů z různých společností, spolků či nadací.
Jedná se o nedílnou součást příprav na MHCM, na které jsou účastníci seznámeni s průběhem, trasou a dodržováním bezpečnosti po celou dobu jízdy na kole s handicapovanými ve svém týmu.
Jsme rádi, že i letos je naše společnost generálním partnerem a společně zahájíme 11. ročník v úterý 25. července v 8.30 h. v Löwitově mlýně nedaleko centrály Metrostavu. Rádi vás však přivítáme již v 8.10 h. při společném fotografování se všemi týmy.
Ing. Jana Böserová
Příměstský tábor pro malé stavitele
Také v letošním roce nabízíme našim zaměstnancům možnost přihlásit své děti na příměstské tábory Nadace ABF se stavařskou architektonickou tematikou za zvýhodněnou cenu.
Příměstské tábory pod názvem ABF řemeslné a výtvarné dílny 2023 probíhají přímo v srdci Prahy v domě a Galerii Nadace ABF na Václavské náměstí č. p. 31, a to vždy od pondělí do pátku. Denně se uskuteční zpravidla osm ateliérových hodin a letos budou v termínech 14. až 18. srpna a 21. až 25. srpna.
Řemeslné a výtvarné dílny jsou určené pro děti základních škol 7 až 10 let a 11 až 14 let a budou realizovány vždy v počtu cca 5 až 10 dětí v jedné skupině.
Děti se formou řemeslných a výtvarných dílen seznamují s řemesly, architekturou, urbanismem, malováním i různými výtvarnými technikami.
Cena jednoho týdne ABF výtvarné dílny pro zaměstnance Skupiny Metrostav je 3000 Kč. Součástí ceny je stravování formou dopolední a odpolední svačiny, oběda včetně pitného režimu po celý den, veškeré potřebné pomůcky a výtvarné potřeby, a vstupy na exkurze.
RED
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Tři otázky pro…_v1
Tři otázky pro…
Matouše Tůmu
„ajťáka“, který se umístil v TOP 10 nejaktivnějších sportovců Májové výzvy aplikace SportujeM a obsadil se svým týmem první místo v projektu Do práce na kole. TĚŠÍ JEJ ZDRAVÝ POHYB A RÁD POMÁHÁ OSTATNÍM.
Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv Metrostavu
Jak dlouho u Metrostavu pracujete?
Původně jsem v roce 2006 nastoupil do společnosti Subterra, do Metrostavu jsem přešel o čtyři roky později. Pracuji v Útvaru výpočetní techniky jako vývojář a programátor, přičemž rozsah mých činností je celkem pestrý: od větších aplikací jako eSML (smlouvy), Krabicový archiv, Měsíční hlášení atd. po dílčí úlohy, jako jsou exporty a integrace dat, drobné aplikace v SharePointu apod.
Co vás vedlo k tomu přihlásit se do projektu Do práce na kole?
Mě a mé kolegy-kamarády, kteří do práce pravidelně na kole jezdí, chodí nebo běhají, namotivoval Standa Urban, který s touto myšlenkou přišel. Líbilo se nám propojení aktivit, kterým se běžně věnujeme, s podporou cyklistiky v Praze a environmentálním přesahem. Příjemný efekt byl i ten, že si člověk hned na jaře vštípil pravidelnost a disciplínu a i v nepříznivém počasí ušel nějaký ten kilometr pěšky. Z těchto návyků čerpáme celé léto.
Doporučil byste aplikaci SportujeM i ostatním kolegům?
Určitě! Je nanejvýš pozitivní, když se pohyb stane přirozenou součástí života. Skvěle to řeší osobní kondici, akceschopnost a předejdete mnoha onemocněním. Díky účasti v projektech jako Do práce na kole nebo SportujeM můžete pomocí aplikace sledovat, jak pravidelní a důslední vlastně jste. A když už jste takto v pohybu, je krásné využít ho pro dobrou věc.
Velká železniční stavba v Holešovicích
Na plné obrátky běží modernizace vytížené železniční trati v úseku Praha-Bubny a Praha-Výstaviště. Stavba začíná u Negrelliho viaduktu a celý upravovaný úsek má délku 1,3 km. Stávající železniční stanice Praha-Bubny bude nahrazena novou moderní budovou a vznikne také nová zastávka Praha-Výstaviště.
Fotoreportáž
Velká železniční stavba v Holešovicích
RED, foto archiv stavby
Na plné obrátky běží modernizace vytížené železniční trati v úseku Praha-Bubny a Praha-Výstaviště. Stavba začíná u Negrelliho viaduktu a celý upravovaný úsek má délku 1,3 km. Stávající železniční stanice Praha-Bubny bude nahrazena novou moderní budovou a vznikne také nová zastávka Praha-Výstaviště.
Do akce je zapojeno více firem, a to i v rámci Skupiny Metrostav: tým Metrostavu TBR má ve sdružení s OHLA ŽS a Elektrizací železnic Praha na starosti především realizaci hlavního mostního objektu estakády před pražským Výstavištěm (na snímku) i výstavbu nové železniční stanice Praha-Bubny. Nádražní budovu v Bubnech realizuje Metrostav TBR společně s kolegy ze závodu 3 Metrostavu DIZ.
Snímek zachycuje svařování armokošů ŽST Bubny přímo na stavbě. V pozadí vrtačka pro realizaci pilotového založení.
Součástí akce je výstavba velké estakády. Pohledem směrem k ulicím Bubenská a Strojnická vidíme záporové pažení, základy a dříky.
Výstavba nové ŽST bubny: zemní práce, pilotové založení, podkladní betony, odvodnění ŽB konstrukce.Snímek na pravé straně zachycuje také provizorní kolej, která byla uvedena do provozu 9. května 2023.
PODÍVEJTE SE NA CELOU FOTOGALERII
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Pavlína Mertl
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
8_Metrostav DIZ – Fotogalerie
Nadčasový vzhled a bohaté prosklení – objekt nového bazénu ve Znojmě.
Vstup do plaveckého areálu – prosklení objektu v kontrastu s holými betonovými stěnami.
Interiér převlékárny a dalšího zázemí pro plavce.
V hlavní hale je k dispozici pětadvacetimetrový plavecký bazén s osmi drahami a dětské brouzdaliště.
V hlavní hale je pětadvacetimetrový plavecký bazén s osmi drahami a dětské brouzdaliště.
Bazén má svými parametry splňovat požadavky pravidel Mezinárodní plavecké federace FINA a kromě závodníků ho budou využívat i místní plavecké oddíly.
Součástí moderního areálu je také moderní wellness centrum. Návštěvníci ho najdou v prvním patře.
Nová budova je umístěna v areálu Městské plovárny pod Louckým klášterem.
3_BeMo Tunnelling – Fotogalerie
Výstavba mostu Levensau v Kielu.
Výstavba mostu Levensau v Kielu.
Výstavba mostu Levensau v Kielu.
Výstavba mostu Levensau v Kielu.
Výstavba mostu Levensau v Kielu.
Výstavba mostu Levensau v Kielu.
15_Fotoreportáž – Fotogalerie
Modernizace vytížené železniční trati v úseku Praha-Bubny a Praha-Výstaviště.
Modernizace vytížené železniční trati v úseku Praha-Bubny a Praha-Výstaviště.
Modernizace vytížené železniční trati v úseku Praha-Bubny a Praha-Výstaviště.
Modernizace vytížené železniční trati v úseku Praha-Bubny a Praha-Výstaviště.
Modernizace vytížené železniční trati v úseku Praha-Bubny a Praha-Výstaviště.
Modernizace vytížené železniční trati v úseku Praha-Bubny a Praha-Výstaviště.
Modernizace vytížené železniční trati v úseku Praha-Bubny a Praha-Výstaviště.
- 1035635.svg
- 1035636.svg
- 1035654.svg
- 1035662.jpg
- 1035663.svg
- 1035664.jpg
- 1035672.svg
- 1035730.pdf
- 1035731.svg
- 1035732.jpg
- 1035733.jpg
- 1035734.jpg
- 1035735.jpg
- 1035736.jpg
- 1035737.svg
- 1035738.svg
- 1035739.jpg
- 1035787.jpg
- 1035788.jpg
- 1035789.jpg
- 1035790.svg
- 1035791.jpg
- 1035792.mp4
- 1035793.svg
- 1035794.jpg
- 1035795.jpg
- 1035796.jpg
- 1035797.jpg
- 1035798.jpg
- 1035799.jpg
- 1035800.jpg
- 1035801.jpg
- 1035802.jpg
- 1035803.svg
- 1035804.jpg
- 1035805.jpg
- 1035806.svg
- 1035807.jpg
- 1035808.jpg
- 1035809.jpg
- 1035814.jpg
- 1035815.jpg
- 1035816.jpg
- 1035817.jpg
- 1035818.jpg
- 1035819.jpg
- 1035820.jpg
- 1035821.jpg
- 1035822.jpg
- 1035823.jpg
- 1035824.jpg
- 1035825.jpg
- 1035826.jpg
- 1035827.jpg
- 1035828.jpg
- 1035829.jpg
- 1035830.jpg
- 1035831.jpg
- 1035832.jpg
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Rekordní most přes Orlík v provozu
Železniční doprava přes přehradu byla převedena na nový most. Stavbu řídili pracovníci Metrostavu TBR a divize 5, výztuž dodala divize 6.
Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností
V únoru 2023 zničilo zemětřesení na východě Turecka přes 400 škol. Společnost Metrostav Ankara Inşaat ve spolupráci s partnery získala zakázku na výstavbu 36 nových škol.
Nové sídlo fakulty ve stylu Baťovské architektury
Ve východní části bývalých Baťových závodů ve Zlíně nahradí původní mistrovskou školu moderní budova Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati. Stavbu zajistí tým závodu 1 Metrostavu DIZ ve sdružení.
Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie
Metrostav TBR zahájil první ražby strojem AVN 2000 při stavbě kabelovodu na kolínském nádraží. Technologie umožňuje realizaci stavby s minimálním omezením dopravy, nádražím projede až 500 vlaků denně.
V Táboře roste stadion s parametry NHL
Jihočeský tým Metrostavu DIZ vybuduje v Táboře novou sportovní halu s druhou ledovou plochou.
Stavba, kde vadí nejen vlhkost, ale i dutiny
Neobvyklá zakázka: sklad mražených výrobků s chlazenou expedicí pro společnost Nestlé ve výrobním závodě v Krupce.
Protipovodňové opatření na Jičínsku dokončeno s předstihem
U Kopidlna vznikla ochrana proti velké vodě. Stavbaři vybudovali suchou nádrž v místě, kde se v minulosti nacházel rybník.
Stavba roku 2024
V Rudolfinu proběhlo vyhlášení prestižní soutěže Stavba roku 2024. Zástupci našich stavebních týmů převzali čtyři tituly a pět zvláštních cen. Které to jsou?
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007