Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Krátce Aktuálně

Prodloužíme Baťův kanál

Stavbaři Metrostavu DIZ se v rámci sdružení během letních měsíců pustí do výstavby plavební komory Rohatec/Sudoměřice (vizualizace), která prodlouží splavnost Baťova kanálu o 7 km až do Hodonína!

Bezpečnost práce na prvním místě!

V průběhu měsíců duben až červen se uskutečnily každoroční prověrky BOZP, PO a OŽP na všech pracovištích společnosti Metrostav a.s. Prověrky se týkaly též pracovišť společností Metrostav DIZ, Metrostav TBR, SQZ, M stavebnin a Metrostavu Development. Celkem bylo prověřeno 179 pracovišť.

Darujte krev s Metrostavem

V pátek 11. srpna se od 7.15 h. v Centru vzdělávání v sídle společnosti uskuteční další opakování prospěšné akce Daruj krev s Metrostavem. Přihlašovací formulář najdete na firemním intranetu. Děkujeme!

Letní škola norské literatury

Na základě dlouholeté spolupráce společnosti Metrostav Norge AS s Filozofickou fakultou Masarykovy univerzity v Brně jsme se stali hrdými partnery 1. ročníku Letní školy norské literatury. Do jihomoravské metropole se sjeli studenti z celé Evropy na dvoutýdenní workshop. Zahájen byl v pondělí 10. července (foto) za účasti norského velvyslance Victora C. Rønneberga, českého velvyslance v Norsku Ing. Davida Červenky a děkanky doc. Ireny Radové.

BeMo Tunnelling

Unikátní projekt BeMo: most Levensau v Kielu

Pochází z roku 1894 a je kombinovaným silničním a železničním mostem severně od Kielu v německu, kde překlenuje kanál mezi Severním a Baltským mořem v jeho nejužším místě (foto). Tuto mostní konstrukci má nahradit novostavba, která rozšíří splavný průřez kanálu, jednak co se týká světlé výšky a jednak z hlediska šířky zásahem do boků kanálu.

Alen Cagorski, Tomas Philipp

P

ři výstavbě této nejdůležitější vodní cesty se společnost BeMo Tunnelling (BeMo) osvědčila jako spolehlivý partner. Již v roce 2020 byla firma pověřena nejprve stavebně-realizačním provedením úseku 3 a následně v roce 2022 stavebním provedením úseků 4, 5 a 6. Práce na úseku 3 byly kolaudací 7. června převážně ukončeny. Nyní probíhají paralelní práce na úsecích 4 až 6. K nejdůležitějším výkonům patří:

úsek 4

700 tun opěrná zeď,

162 mikropilot,

97 předpjatých kotev (jako krátkodobé a dlouhodobé kotvy),

54 vrtaných pilot o velkém průměru, průměr d=150 cm, délka až 35 m,

beranění a práce na ocelové konstrukci ve vodě, pažení a betonářské a zemní práce.

úsek 5

113 mikropilot,

62 předpjatých kotev (jako krátkodobé a dlouhodobé kotvy),

520 m3 práce tryskové injektáže (podloží u opěr za běžného provozu),

cca 1000 m3 dílčích demolic opěr,

550 m2 zabedněného opláštění ze stříkaného betonu (zesílení demoliční hrany),

práce na opěrách, betonářské a zemní práce.

úsek 6

120 vrtaných pilot o velkém průměru, tloušťka d=120 cm, délky až 32 m pro přeřezanou opěrnou zeď,

28 vrtaných pilot o velkém průměru, tloušťka d=150 cm, délka až 31 m,

předpjaté kotvy a mikropiloty,

beranění a práce na ocelové konstrukci ve vodě, pažení, betonářské a zemní práce.

výstavba mostu probíhá v rámci rozšíření důležité vodní cesty, která spojuje severní a baltské moře

Realizace díla se vyznačuje zvláštní obtížností v souběhu stavebních činností, v omezených prostorových poměrech, částečně zavěšené poloze stejně jako v rozdělení stavebního pole po obou stranách kanálu. Práce probíhají podle plánu a mají být na všech třech objektech ukončeny v červnu 2025.

Ptáme se...

Ing. Maroš Híreš

Samostatný přípravář Metrostavu TBR

Pochází z Prievidze na Slovensku. Po dokončení magisterského studia inženýrské konstrukce a dopravní stavby na Žilinské univerzitě začal působit v Metrostavu v technické skupině provozu VNT mosty a ŽBK konstrukce dopravních staveb divize 5. Primární pracovní náplní Maroše Híreše byla obchodní činnost pro získání tuzemských i zahraničních staveb a technická podpora probíhajících staveb. Začátkem roku 2017 přešel do pozice výrobního přípraváře na obchvatu města Kongsberg v Norsku, poté ve stejné pozici působil na stavbě estakády městského okruhu Plzně v úseku Křimická–Karlovarská. Nyní je součástí týmu výstavby Dvoreckého mostu v Praze.

Jak vypadá běžný den samostatného přípraváře?

To hodně záleží na charakteru rea­lizované stavby a v jaké fázi se stavba nachází. Aktuálně na Dvoreckém mostu jsme pořád ještě v počáteční fázi výstavby, takže velkou část dne se zabývám zajišťováním materiálů, případně dodavatelů pro následující období. Dále jsem téměř v dennodenním spojení s projektantem, architektem a dozorem, kdy řešíme problematiku projektové dokumentace.

Můžete připomenout stavbu Dvoreckého mostu?

Jedná se o novostavbu tramvajového mostu o šesti polích, který propojí oba břehy Vltavy na jižní straně Prahy. Most bude sloužit primárně pro městskou hromadnou dopravu (tramvaje, autobusy), chodce a propojí cyklistické stezky, které jsou vedeny po obou březích. Opěry a pilíře jsou z monolitického železobetonu a nosná konstrukce je trámová komorového průřezu z předpjatého železobetonu.

Jaké práce zde v poslední době proběhly?

Od začátku prací v září 2022 se provedlo pilotové založení opěr a pilířů na obou březích Vltavy, pilotové založení dvou pilířů přímo ve Vltavě z pontonu, štětovnicové zajištění břehů a stavebních jam spodní stavby, část těsněných štětovnicových jímek v řece, vybetonování dvou pilířů, nový vjezd do Žlutých lázní a část tramvajové trati na ul. Podolské nábřeží, která bude navazovat po dokončení na most. Aktuálně probíhá zejména výstavba bednění a vázání výztuže tvarově složitých opěr, pilíře P3 a zbývajících částí štětovnicových jímek ve Vltavě.

Co u této stavby považujete za neobvyklé nebo náročné?

Realizační projekt vychází z architektonické soutěže, což s sebou přináší řadu nekonvenčních problémů a výzev. Veškerá pohledová část mostu je z bílého betonu a v kubistických tvarech. Povinností zhotovitele je tedy průběžně vzorkovat, respektive simulovat způsob následného provedení. Muselo se například vybetonovat několik vzorků, kde se zkoušel a vybíral odstín betonu, způsob pobití bednění, provedení tvarových detailů, úprava spár, typ antigraffiti nátěru apod. Vše nakonec podléhá odsouhlasení ze strany autora architektonického návrhu. Z pohledu mostařů se tedy jedná o vysoce atypickou konstrukci s ohledem na tvar a použité materiály. Složitosti jsou také s ohledem na umístění mostu přes Vltavu, kde musíme mít dopodrobna naplánovaný postup výstavby z důvodu omezování lodní dopravy.

Za rozhovor děkuje David Kalců

 

Metrostav 12–13/2023, Startuje proměna Branického mostu
Metrostav 12–13/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 12–13/2023, BeMo Tunnelling
Metrostav 12–13/2023, Ptáme se
Metrostav 12–13/2023, Fotosloupek
Metrostav 12–13/2023, Lidé Metrostavu
Metrostav 12–13/2023, Číslo
Metrostav 12–13/2023, Krytý bazén Znojmo Louka: Nadčasová architektura
Metrostav 12–13/2023, Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště
Metrostav 12–13/2023, Divize 9
Metrostav 12–13/2023, Pracovní příležitosti
Metrostav 12–13/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 12–13/2023, Tři otázky pro…_v1
Metrostav 12–13/2023, Velká železniční stavba v Holešovicích
Metrostav 12–13/2023, Startuje proměna Branického mostu

Startuje proměna Branického mostu

Metrostav 12–13/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 12–13/2023, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 12–13/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 12–13/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 12–13/2023, Lidé Metrostavu

Lidé Metrostavu

Metrostav 12–13/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 12–13/2023, Krytý bazén Znojmo Louka: Nadčasová architektura

Krytý bazén Znojmo Louka: Nadčasová architektura

Metrostav 12–13/2023, Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště

Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště

Metrostav 12–13/2023, Divize 9

Divize 9

Metrostav 12–13/2023, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 12–13/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 12–13/2023, Tři otázky pro…_v1

Tři otázky pro…_v1

Metrostav 12–13/2023, Velká železniční stavba v Holešovicích

Velká železniční stavba v Holešovicích

3

Sending statistics …

Rendering Ptáme se (312285): (1/1) (0 ms)

Rendering BeMo Tunnelling (312284): (1/3) (10 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (312283): (2/2) (4 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i7572/item1035735-small.jpg

 i7572/item1035736-small.jpg

 i7572/item1035739-small.jpg

 i7572/item1035737.svg

 i7572/item1035738.svg

 i7572/item1035787-small.jpg