BeMo Tunnelling
Unikátní projekt BeMo: most Levensau v Kielu
Pochází z roku 1894 a je kombinovaným silničním a železničním mostem severně od Kielu v německu, kde překlenuje kanál mezi Severním a Baltským mořem v jeho nejužším místě (foto). Tuto mostní konstrukci má nahradit novostavba, která rozšíří splavný průřez kanálu, jednak co se týká světlé výšky a jednak z hlediska šířky zásahem do boků kanálu.
Alen Cagorski, Tomas Philipp
P
ři výstavbě této nejdůležitější vodní cesty se společnost BeMo Tunnelling (BeMo) osvědčila jako spolehlivý partner. Již v roce 2020 byla firma pověřena nejprve stavebně-realizačním provedením úseku 3 a následně v roce 2022 stavebním provedením úseků 4, 5 a 6. Práce na úseku 3 byly kolaudací 7. června převážně ukončeny. Nyní probíhají paralelní práce na úsecích 4 až 6. K nejdůležitějším výkonům patří:
úsek 4
–
700 tun opěrná zeď,
–
162 mikropilot,
–
97 předpjatých kotev (jako krátkodobé a dlouhodobé kotvy),
–
54 vrtaných pilot o velkém průměru, průměr d=150 cm, délka až 35 m,
–
beranění a práce na ocelové konstrukci ve vodě, pažení a betonářské a zemní práce.
úsek 5
–
113 mikropilot,
–
62 předpjatých kotev (jako krátkodobé a dlouhodobé kotvy),
–
520 m3 práce tryskové injektáže (podloží u opěr za běžného provozu),
–
cca 1000 m3 dílčích demolic opěr,
–
550 m2 zabedněného opláštění ze stříkaného betonu (zesílení demoliční hrany),
–
práce na opěrách, betonářské a zemní práce.
úsek 6
–
120 vrtaných pilot o velkém průměru, tloušťka d=120 cm, délky až 32 m pro přeřezanou opěrnou zeď,
–
28 vrtaných pilot o velkém průměru, tloušťka d=150 cm, délka až 31 m,
–
předpjaté kotvy a mikropiloty,
–
beranění a práce na ocelové konstrukci ve vodě, pažení, betonářské a zemní práce.
výstavba mostu probíhá v rámci rozšíření důležité vodní cesty, která spojuje severní a baltské moře
Realizace díla se vyznačuje zvláštní obtížností v souběhu stavebních činností, v omezených prostorových poměrech, částečně zavěšené poloze stejně jako v rozdělení stavebního pole po obou stranách kanálu. Práce probíhají podle plánu a mají být na všech třech objektech ukončeny v červnu 2025.