Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav 17/2024

Krátce Aktuálně

Startuje proměna Čiperovy vily

Během prázdnin začala ve Zlíně rekonstrukce Čiperovy vily (foto). Projekt realizuje závod 1 Metrostavu DIZ, vedoucím projektu je Ing. Vítězslav Přikryl. Vznikne zde nové kulturní a kreativní centrum Zlínského kraje, kde se budou setkávat umělci, zástupci kulturních organizací a žáci uměleckoprůmyslových škol.

poděkování za likvidaci pumy

Kolegové z Metrostavu TBR, Vladimír Pravda, Jiří Kaplan a Libor Pechmann se zasloužili o úspěšnou a bezpečnou likvidaci letecké pumy, která byla 21. 8. nalezena v areálu Orlen Unipetrol v Záluží u Litvínova. Zmíněná společnost zaslala poděkování: „Dovolte nám, abychom vyjádřili hluboké uznání za obrovské nasazení a dokonale profesionální přístup, který jste prokázali během této náročné, deset dní trvající operace.“

Mladí mistři řemesel soutěžili ve Vysokém Mýtě

Ve dnech 17. – 19. září proběhl 13. ročník mezinárodní učňovské soutěže ŘEMESLO SKILL s podporou společnosti Metrostav. Náměstí ve Vysokém Mýtě zaplnili soutěžící v oborech zedník, instalatér/topenář, montér suchých staveb a truhlář. Celkem soutěžilo 34 dvoučlenných družstev z 24 škol z celé ČR a Slovenska. Mladí řemeslníci pracovali podle náročných soutěžních zadání tak, aby na sebe jednotlivá řemesla mohla navazovat. Porotcem oboru zedník byl stejně jako v minulých letech náš kolega František Ptáček z divize 9.

Metrostav 17/2024

BeMo Tunnelling

Hrubá stavba únikové štoly Angath

Společnost BeMo TunnelLing (BeMo) se stala součástí úspěšného pilotního projektu na výstavbu v takzvaném aliančním smluvním prostředí. zakázka pod názvem hrubá stavba únikové štoly Angath (foto) bude důležitou součástí klíčové stavby severního napojení k Brenneru. Jedná se o železniční koridor, který spojuje Německo a Itálii přes Rakousko.

Roland Arnold

V

rámci projektového úseku Schaftenau – křižovatka Radfeld, který má po dokončení posloužit jako část koridoru mezi Brennerským železničním tunelem a německo-rakouskou hranicí, bude pak štola sloužit jako úniková štola pro cca 12 km dlouhý Angerbergský tunel, který se teprve bude stavět.

Kromě geologických a geotechnických výzev je zvláštností tohoto projektu použitý smluvní model. Zadavatel, rakouská železniční společnost ÖBB Infrastructure AG, se rozhodl realizovat projekt pomocí alternativního smluvního modelu – tzv. alianční smlouvy. Smlouva o alianci má zaručit partnerskou spolupráci mezi účastníky projektu, přičemž do popředí je kladen společný úspěch projektu. Tento model k tomu vytváří základní platformu prostřednictvím sdílené oblasti rizik, kompenzací skutečných výrobních nákladů a regulace bonus-malus.

společnost BeMO Tunnelling obstála v náročném procesu výběrového řízení

Společnost BeMo Tunnelling spolu s partnerem BIEGE, firmou ÖSTU-Stettin Hoch-und Tiefbau, dokázala obstát ve velmi složitém procesu zadání zakázky. Kromě klasických kritérií byla v průběhu výběrového řízení hodnocena i další měřítka, jako je schopnost spolupracovat a kompetentnost při řešení konfliktů.

Tento alternativní smluvní model podporuje i technickou flexibilitu, neboť změny a optimalizace lze implementovat bez zdlouhavého vyjednávání.

Za pomoci modelování BIM

Projekt hrubá stavba únikové štoly Angath sehrává průkopnickou roli i v oblasti Building Information Systém, celý postup výstavby je dokumentován a modelován v BIM, datovým základem je platforma CIS (Construction Information System), kterou vyvíjí a prosazuje oddělení digitalizace společnosti BeMo.

Zakázka je příkladem moderních stavebních a manažerských přístupů v sektoru infrastruktury a ukazuje, jak prostřednictvím spolupráce a inovace lze zvládnout velké výzvy a implementovat základní princip smlouvy o alianci, a sice zásadu BEST FOR PROJECT. Jsme hrdí na to, že společnost BeMo je součástí takto úspěšného pilotního projektu. Zdařbůh!

Metrostav 17/2024

Ptáme se...

Petr Frank

Vedoucí projektu závodu 1

Po dokončení Střední průmyslové školy stavební v Plzni se rozhodl okusit pozemní stavby v menších stavebních firmách, odkud jeho cesta směřovala do koncernové společnosti STRABAG Rail. Začal tam pracovní pozicí mistr a posunul se na stavbyvedoucího a ředitele stavby. Po více než osmi letech se rozhodl pro změnu a výběr padl na Skupinu Metrostav.

Co vás motivovalo přidat se do týmu Metrostavu DIZ?

Hlavním důvodem bylo silné zázemí plzeňského zastoupení, dobré jméno a síla celé Skupiny. Současně jsem dříve jezdil a působil po celé republice, ale chtěl jsem pracovat především v okolí Plzně a tato pozice mi to nabízí. Už před deseti lety jsem se snažil do Skupiny Metrostav dostat, ale to bylo ihned po škole a nevyšlo to. Po letech jsem se přihlásil znovu a tentokrát to vyšlo. Stanovil jsem si jasný cíl a šel jsem si za ním.

Co vás v naší společnosti nejvíce překvapilo ve srovnání s vašimi předchozími zkušenostmi?

Cením si vysoké odbornosti, přístupu a toho, že každý měsíc máme kontroly z útvaru kvality či bezpečnostního technika v oblasti. Pro mě je to pozitivum. Vždy jsem narazil na ochotu a podporu ze strany kolegů. Pracuji v týmu, kde mám k dispozici stavbyvedoucího, mistra, přípraváře i kvalitářku. Chápu, proč je Skupina Metrostav lídrem na trhu.

Realizujete stavbu Kulturního domu v Chlumčanech. Můžete představit tento projekt?

Jedná se o kompletní rekonstrukci kulturního domu ze 70. let 20. století, který byl postaven v akci Zet. Pro nás stavba skrývá spoustu záludností a nepředvídatelných okolností. Snažíme se stavět dál, vymýšlíme řešení, pravidelně komunikujeme s vedením obce. Je to jeden z největších objektů v okrese Plzeň-jih, sál je pro více než 400 lidí. Nachází se tam také kino, restaurace, salonky a v budově sídlí obecní úřad. A co se po rekonstrukci změní? Říkám, že objektu dáme plášť pro 21. století. Vybavíme ho nejmodernějšími technologiemi od vzduchotechniky a chlazení až po zateplení a nová okna. Stavbu jsme zahájili v dubnu 2024 a nyní to vypadá, že hotovo bude v dubnu 2026.

Je to vaše první zakázka v Metrostavu DIZ?

Ano. Dříve jsem se zaměřoval na nádražní budovy a infrastrukturu kolem. Kulturní dům je sice jiný typ stavby, ale z hlediska pozemního stavitelství je to stejné.

Působíte v plzeňském regionu. Máte k němu nějaký vztah?

Pocházím z Plzně a jeden z důvodů, proč jsem přešel k Metrostavu, je, abych více času strávil v regionu, kde to znám. Metrostav DIZ zde má kanceláře a vše potřebné.Jsou to drobnosti, ale pro mě jsou takové podmínky k práci důležité.

Jaké plány máte do budoucna?

Chci si nadále zvyšovat své znalosti a zkušenosti v pozemním stavitelství. Pro mě jsou zajímavější nádražní budovy jako třeba rekonstrukce hlavního nádraží v Plzni, kterou realizuje kolega. Je to krásná stavba, znají ji zde všichni. V budoucnu bych tedy rád působil na stavbách podobného charakteru. A obecně mě lákají rekonstrukce, protože v nich vidím skutečné výzvy. Pracujeme na vytvoření týmu, který se bude na rekonstrukce specializovat.

Za rozhovor děkuje David Kalců

 

Metrostav 17/2024, Přestavba nemocnice v Českých Budějovicích
Metrostav 17/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 17/2024, BeMo Tunnelling
Metrostav 17/2024, Ptáme se
Metrostav 17/2024, Fotosloupek
Metrostav 17/2024, Metrostav DIZ závod 6
Metrostav 17/2024, Pracovní příležitosti
Metrostav 17/2024, Nevyužívané objekty nahradil moderní domov pro seniory
Metrostav 17/2024, Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny v rekordním čase
Metrostav 17/2024, Metrostav DIZ závod 1
Metrostav 17/2024, Skupina Metrostav
Metrostav 17/2024, Povodně 2024
Metrostav 17/2024, Přestavba nemocnice v Českých Budějovicích

Přestavba nemocnice v Českých Budějovicích

Metrostav 17/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 17/2024, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 17/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 17/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 17/2024, Metrostav DIZ závod 6

Metrostav DIZ závod 6

Metrostav 17/2024, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 17/2024, Nevyužívané objekty nahradil moderní domov pro seniory

Nevyužívané objekty nahradil moderní domov pro seniory

Metrostav 17/2024, Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny v rekordním čase

Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny v rekordním čase

Metrostav 17/2024, Metrostav DIZ závod 1

Metrostav DIZ závod 1

Metrostav 17/2024, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 17/2024, Povodně 2024

Povodně 2024

3

Article BeMo Tunnelling waiting for thumbnails …

Sending statistics …

Rendering Ptáme se (367965): (1/1) (0 ms)

Rendering BeMo Tunnelling (367964): (1/2) (12 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (367963): (2/2) (8 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i9519/item1154315-small.jpg

 i9519/item1154314-small.jpg

 i9519/item1154317-small.jpg

 i9519/item1154316.svg

 i9519/item1154318-small.jpg

 i9519/vth473804-1.jpg (2x)

 i9519/vth473839-1.jpg (2x)

 i9519/vth473844-1.jpg (2x)

 i9519/vth473849-1.jpg[p1]

 i9519/vth473854-1.jpg[p1]

 i9519/vth473860-1.jpg[p1]

 i9519/vth473861-1.jpg[p1]

 i9519/vth473868-1.jpg[p1]

 i9519/vth473876-1.jpg[p1]

 i9519/vth473886-1.jpg[p1]

 i9519/vth473898-1.jpg[p1]

 i9519/vth473904-1.jpg[p1]

 i9519/item1154317-medium.jpg[p3]