Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav 17/2024

Ptáme se...

Petr Frank

Vedoucí projektu závodu 1

Po dokončení Střední průmyslové školy stavební v Plzni se rozhodl okusit pozemní stavby v menších stavebních firmách, odkud jeho cesta směřovala do koncernové společnosti STRABAG Rail. Začal tam pracovní pozicí mistr a posunul se na stavbyvedoucího a ředitele stavby. Po více než osmi letech se rozhodl pro změnu a výběr padl na Skupinu Metrostav.

Co vás motivovalo přidat se do týmu Metrostavu DIZ?

Hlavním důvodem bylo silné zázemí plzeňského zastoupení, dobré jméno a síla celé Skupiny. Současně jsem dříve jezdil a působil po celé republice, ale chtěl jsem pracovat především v okolí Plzně a tato pozice mi to nabízí. Už před deseti lety jsem se snažil do Skupiny Metrostav dostat, ale to bylo ihned po škole a nevyšlo to. Po letech jsem se přihlásil znovu a tentokrát to vyšlo. Stanovil jsem si jasný cíl a šel jsem si za ním.

Co vás v naší společnosti nejvíce překvapilo ve srovnání s vašimi předchozími zkušenostmi?

Cením si vysoké odbornosti, přístupu a toho, že každý měsíc máme kontroly z útvaru kvality či bezpečnostního technika v oblasti. Pro mě je to pozitivum. Vždy jsem narazil na ochotu a podporu ze strany kolegů. Pracuji v týmu, kde mám k dispozici stavbyvedoucího, mistra, přípraváře i kvalitářku. Chápu, proč je Skupina Metrostav lídrem na trhu.

Realizujete stavbu Kulturního domu v Chlumčanech. Můžete představit tento projekt?

Jedná se o kompletní rekonstrukci kulturního domu ze 70. let 20. století, který byl postaven v akci Zet. Pro nás stavba skrývá spoustu záludností a nepředvídatelných okolností. Snažíme se stavět dál, vymýšlíme řešení, pravidelně komunikujeme s vedením obce. Je to jeden z největších objektů v okrese Plzeň-jih, sál je pro více než 400 lidí. Nachází se tam také kino, restaurace, salonky a v budově sídlí obecní úřad. A co se po rekonstrukci změní? Říkám, že objektu dáme plášť pro 21. století. Vybavíme ho nejmodernějšími technologiemi od vzduchotechniky a chlazení až po zateplení a nová okna. Stavbu jsme zahájili v dubnu 2024 a nyní to vypadá, že hotovo bude v dubnu 2026.

Je to vaše první zakázka v Metrostavu DIZ?

Ano. Dříve jsem se zaměřoval na nádražní budovy a infrastrukturu kolem. Kulturní dům je sice jiný typ stavby, ale z hlediska pozemního stavitelství je to stejné.

Působíte v plzeňském regionu. Máte k němu nějaký vztah?

Pocházím z Plzně a jeden z důvodů, proč jsem přešel k Metrostavu, je, abych více času strávil v regionu, kde to znám. Metrostav DIZ zde má kanceláře a vše potřebné.Jsou to drobnosti, ale pro mě jsou takové podmínky k práci důležité.

Jaké plány máte do budoucna?

Chci si nadále zvyšovat své znalosti a zkušenosti v pozemním stavitelství. Pro mě jsou zajímavější nádražní budovy jako třeba rekonstrukce hlavního nádraží v Plzni, kterou realizuje kolega. Je to krásná stavba, znají ji zde všichni. V budoucnu bych tedy rád působil na stavbách podobného charakteru. A obecně mě lákají rekonstrukce, protože v nich vidím skutečné výzvy. Pracujeme na vytvoření týmu, který se bude na rekonstrukce specializovat.

Za rozhovor děkuje David Kalců

Metrostav 17/2024

fotosloupek

Nová tvář Holešovic a moderní terminál 

Stavba modernizace trati Praha-Bubny – Praha-Výstaviště, kterou od začátku loňského roku realizuje sdružení firem Metrostav TBR, Metrostav DIZ, OHLA ŽS a Elektrizace železnic Praha, pokročila.

Projekt vede Ing. Petr Hanzal, hlavním stavbyvedoucím je Stanislav Rosenthal. Nepřehlédnutelná je již zejména budoucí nádražní budova s unikátní architekturou. Sloupy zastřešení (výška takřka 10 m) jsou pohledové – opět z betonu s titanovou bělobou. Ve stropu zastřešení jsou vynechané otvory průměru 4,6 m pro následné osazení žb světlíků. A rýsuje se také již 570 metrů dlouhá estakáda, po které vede většina budoucí trati.

Metrostav 17/2024

Metrostav DIZ závod 6

Jihlava má v areálu vodního ráje nový bazén

Stavbaři Metrostavu DIZ ve sdružení dokončili stavbu nového interiérového bazénu v areálu Vodního ráje v Jihlavě (foto). Na místě, kde stával původní bazén, vyrostla nová sportovní „pětadvacítka“. Slavnostní otevření proběhlo v pátek 13. září.

Mgr. Radim Mana, foto archiv Metrostavu

P

rojekt byl zahájen na podzim 2023, a to demolicí původního kruhového bazénu. Následovalo založení nového bazénu na velkoprůměrových pilotách a konstrukce samotného skeletu. Při zemních pracích se přitom stavbaři Metrostavu DIZ závodu 6 museli vyrovnat s přítomností velkého množství inženýrských sítí, které napájejí areál aquaparku.

Celá stavba se nesla v netradičním duchu, jelikož stavbaři nejprve osadili nerezovou konstrukci bazénu do obvodové železobetonové vany včetně technologií, až potom uzavírali obálku budovy.

I když to není běžné, logiku to má. „Pokud bychom napřed udělali střechu, neměli bychom kudy dostat dovnitř nerezovou konstrukci, a to navzdory tomu, že se skládá z několika segmentů, které jsme svařovali až na místě. I tak to byla velmi náročná práce – tolerovatelné odchylky na 25 metrech jsou poměrně nízké, takže svařovat jsme museli precizně a přesnost následně ověřit geodetickým měřením. Aby konstrukci nepoškodily klimatické vlivy ani navazující stavba, po osazení jsme ji ochránili geotextilií a bedněním,“ vysvětluje vedoucí projektu Vojtěch Pola.

 

Metrostav 17/2024, Přestavba nemocnice v Českých Budějovicích
Metrostav 17/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 17/2024, BeMo Tunnelling
Metrostav 17/2024, Ptáme se
Metrostav 17/2024, Fotosloupek
Metrostav 17/2024, Metrostav DIZ závod 6
Metrostav 17/2024, Pracovní příležitosti
Metrostav 17/2024, Nevyužívané objekty nahradil moderní domov pro seniory
Metrostav 17/2024, Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny v rekordním čase
Metrostav 17/2024, Metrostav DIZ závod 1
Metrostav 17/2024, Skupina Metrostav
Metrostav 17/2024, Povodně 2024
Metrostav 17/2024, Přestavba nemocnice v Českých Budějovicích

Přestavba nemocnice v Českých Budějovicích

Metrostav 17/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 17/2024, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 17/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 17/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 17/2024, Metrostav DIZ závod 6

Metrostav DIZ závod 6

Metrostav 17/2024, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 17/2024, Nevyužívané objekty nahradil moderní domov pro seniory

Nevyužívané objekty nahradil moderní domov pro seniory

Metrostav 17/2024, Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny v rekordním čase

Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny v rekordním čase

Metrostav 17/2024, Metrostav DIZ závod 1

Metrostav DIZ závod 1

Metrostav 17/2024, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 17/2024, Povodně 2024

Povodně 2024

5

Sending statistics …

Rendering Metrostav DIZ závod 6 (367967): (1/2) (2 ms)

Rendering Fotosloupek (367966): (2/2) (3 ms)

Rendering Ptáme se (367965): (1/1) (0 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i9519/item1154318-small.jpg

 i9519/item1154319-small.jpg

 i9519/item1154320-small.jpg

 i9519/item1154322-small.jpg

 i9519/item1154321.svg