Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

17

čtrnáctideník 

Metrostav a.s.

30. září 2024

ročník 36

Přestavba nemocnice v českých budějovicích

Největší investice v dějinách českobudějovické krajské nemocnice skončila. Od listopadu 2019 do 29. září letošního roku tu ve dvou etapách projektu stavbaři přistavovali, nadstavovali a upravovali pavilony CH a CH1 (foto) tak, aby vznikl moderní, ucelený monoblok urgentní chirurgie. V omezeném prostoru plně provozované nemocnice pracoval tým Ing. Petra Míčky ze závodu 6 Metrostavu DIZ.

Lenka Svobodová, foto Jan Luxík

Z

akázka musela být rozdělena na dvě etapy, aby stále mohly fungovat operační sály. V první etapě projektu vystavělo sdružení monoblok urgentní chirurgie s 83 000 m3 obestavěného prostoru. Druhá etapa navázala bezprostředně na první včetně spolupráce ve sdružení, které opět vedla firma OHLA ŽS. Během ní stavbaři včetně zázemí vybudovali šest operačních sálů (foto dole), dvě lůžkové stanice ARO, jednotku intenzivní péče, tři standardní lůžkové stanice, jednotku poanestetické péče, rozsáhlý ambulantní trakt a rozšířili pracoviště Radiologického oddělení. V pavilonu vzniklo i 139 dalších lůžek.

„Už 26. srpna jsme podle smlouvy předali část díla tak, aby mohly být už následující den uvedeny do provozu operační sály, JIP a ARO včetně zázemí a potřebných lůžek. Součástí dílčího předání byly i přístupové komunikace až do 5. nadzemního podlaží a funkční technologické celky i rozvody inženýrských sítí. Plánovaný konec celé stavby včetně odstranění vad a nedodělků je 29. září,“ vypočítává vedoucí projektu Ing. Míčka.

Druhá etapa stavby byla podobná té první – standardní materiály a postupy komplikovala realizace díla za provozu nemocnice, kdy docházelo k zásadním průnikům funkčních zdravotnických oddělení a stavby. Nejsložitější tedy byly koordinace jak stavebních prací, tak řemesel TZB. 

Nemocnice má téměř 1500 lůžek a patří mezi největší zdravotnická zařízení v republice

Do pavilonu CH se začaly po jeho otevření stěhovat i operační sály chirurgie a kardiocentra z pavilonu C, protože i ten čeká od října rekonstrukce. Po jejím dokončení na podzim 2025 by měl být uzavřen celý projekt přestavby krajské nemocnice zahájený v roce 2013. Jeho cílem je přesun veškerých nemocničních provozů z dolního areálu nemocnice do horního. Ve vyklizeném dolním areálu chce Jihočeský kraj vybudovat domov pro seniory nebo prostory pro péči o lidi s neurodegenerativním onemocněním.

Pacienti nemocnice i personál mohou i díky týmu Ing. Míčky již dnes využívat moderní a přívětivé prostředí pro léčbu i práci.

 

od pozdně gotického špitálu 

Historie zdravotnických zařízení v Českých Budějovicích sahá hluboko do minulosti. První zmínka o městském špitálu s kostelem sv. Václava pochází z roku 1327.

V letech 1513–1515 byl u dnešní Pražské ulice postaven pozdně gotický špitál s kaplí Nejsvětější Trojice. V letech 2014 až 2016 jeho památkově chráněné budovy zrekonstruoval tým Ing. Milana Hromádky z divize 6 Metrostavu a přestavěl je na administrativní centrum místní správy NPÚ. 

Současná krajská Nemocnice České Budějovice (foto) se skládá ze dvou areálů v ulici Boženy Němcové – dolního, jenž vznikl z Vojenské nemocnice založené v roce 1920, a horního, na jehož modernizaci se už Metrostav několikrát podílel. V letech 2016–2017 tým Ing. Hromádky přebudoval pavilon Z a od roku 2019 až doposud zde tým Ing. Petra Míčky přistavoval, nadstavoval a upravoval pavilon CH včetně sousedního objektu magnetické rezonance.

Metrostav 17/2024

Krátce Aktuálně

Startuje proměna Čiperovy vily

Během prázdnin začala ve Zlíně rekonstrukce Čiperovy vily (foto). Projekt realizuje závod 1 Metrostavu DIZ, vedoucím projektu je Ing. Vítězslav Přikryl. Vznikne zde nové kulturní a kreativní centrum Zlínského kraje, kde se budou setkávat umělci, zástupci kulturních organizací a žáci uměleckoprůmyslových škol.

poděkování za likvidaci pumy

Kolegové z Metrostavu TBR, Vladimír Pravda, Jiří Kaplan a Libor Pechmann se zasloužili o úspěšnou a bezpečnou likvidaci letecké pumy, která byla 21. 8. nalezena v areálu Orlen Unipetrol v Záluží u Litvínova. Zmíněná společnost zaslala poděkování: „Dovolte nám, abychom vyjádřili hluboké uznání za obrovské nasazení a dokonale profesionální přístup, který jste prokázali během této náročné, deset dní trvající operace.“

Mladí mistři řemesel soutěžili ve Vysokém Mýtě

Ve dnech 17. – 19. září proběhl 13. ročník mezinárodní učňovské soutěže ŘEMESLO SKILL s podporou společnosti Metrostav. Náměstí ve Vysokém Mýtě zaplnili soutěžící v oborech zedník, instalatér/topenář, montér suchých staveb a truhlář. Celkem soutěžilo 34 dvoučlenných družstev z 24 škol z celé ČR a Slovenska. Mladí řemeslníci pracovali podle náročných soutěžních zadání tak, aby na sebe jednotlivá řemesla mohla navazovat. Porotcem oboru zedník byl stejně jako v minulých letech náš kolega František Ptáček z divize 9.

Metrostav 17/2024

BeMo Tunnelling

Hrubá stavba únikové štoly Angath

Společnost BeMo TunnelLing (BeMo) se stala součástí úspěšného pilotního projektu na výstavbu v takzvaném aliančním smluvním prostředí. zakázka pod názvem hrubá stavba únikové štoly Angath (foto) bude důležitou součástí klíčové stavby severního napojení k Brenneru. Jedná se o železniční koridor, který spojuje Německo a Itálii přes Rakousko.

Roland Arnold

V

rámci projektového úseku Schaftenau – křižovatka Radfeld, který má po dokončení posloužit jako část koridoru mezi Brennerským železničním tunelem a německo-rakouskou hranicí, bude pak štola sloužit jako úniková štola pro cca 12 km dlouhý Angerbergský tunel, který se teprve bude stavět.

Kromě geologických a geotechnických výzev je zvláštností tohoto projektu použitý smluvní model. Zadavatel, rakouská železniční společnost ÖBB Infrastructure AG, se rozhodl realizovat projekt pomocí alternativního smluvního modelu – tzv. alianční smlouvy. Smlouva o alianci má zaručit partnerskou spolupráci mezi účastníky projektu, přičemž do popředí je kladen společný úspěch projektu. Tento model k tomu vytváří základní platformu prostřednictvím sdílené oblasti rizik, kompenzací skutečných výrobních nákladů a regulace bonus-malus.

společnost BeMO Tunnelling obstála v náročném procesu výběrového řízení

Společnost BeMo Tunnelling spolu s partnerem BIEGE, firmou ÖSTU-Stettin Hoch-und Tiefbau, dokázala obstát ve velmi složitém procesu zadání zakázky. Kromě klasických kritérií byla v průběhu výběrového řízení hodnocena i další měřítka, jako je schopnost spolupracovat a kompetentnost při řešení konfliktů.

Tento alternativní smluvní model podporuje i technickou flexibilitu, neboť změny a optimalizace lze implementovat bez zdlouhavého vyjednávání.

Za pomoci modelování BIM

Projekt hrubá stavba únikové štoly Angath sehrává průkopnickou roli i v oblasti Building Information Systém, celý postup výstavby je dokumentován a modelován v BIM, datovým základem je platforma CIS (Construction Information System), kterou vyvíjí a prosazuje oddělení digitalizace společnosti BeMo.

Zakázka je příkladem moderních stavebních a manažerských přístupů v sektoru infrastruktury a ukazuje, jak prostřednictvím spolupráce a inovace lze zvládnout velké výzvy a implementovat základní princip smlouvy o alianci, a sice zásadu BEST FOR PROJECT. Jsme hrdí na to, že společnost BeMo je součástí takto úspěšného pilotního projektu. Zdařbůh!

 

Metrostav 17/2024, Přestavba nemocnice v Českých Budějovicích
Metrostav 17/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 17/2024, BeMo Tunnelling
Metrostav 17/2024, Ptáme se
Metrostav 17/2024, Fotosloupek
Metrostav 17/2024, Metrostav DIZ závod 6
Metrostav 17/2024, Pracovní příležitosti
Metrostav 17/2024, Nevyužívané objekty nahradil moderní domov pro seniory
Metrostav 17/2024, Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny v rekordním čase
Metrostav 17/2024, Metrostav DIZ závod 1
Metrostav 17/2024, Skupina Metrostav
Metrostav 17/2024, Povodně 2024
Metrostav 17/2024, Přestavba nemocnice v Českých Budějovicích

Přestavba nemocnice v Českých Budějovicích

Metrostav 17/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 17/2024, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 17/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 17/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 17/2024, Metrostav DIZ závod 6

Metrostav DIZ závod 6

Metrostav 17/2024, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 17/2024, Nevyužívané objekty nahradil moderní domov pro seniory

Nevyužívané objekty nahradil moderní domov pro seniory

Metrostav 17/2024, Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny v rekordním čase

Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny v rekordním čase

Metrostav 17/2024, Metrostav DIZ závod 1

Metrostav DIZ závod 1

Metrostav 17/2024, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 17/2024, Povodně 2024

Povodně 2024

2

Sending statistics …

Rendering BeMo Tunnelling (367964): (1/2) (0 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (367963): (2/2) (1 ms)

Rendering Přestavba nemocnice v Českých Budějovicích (367962): (3/5) (18 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i9519/item1154219.svg

 i9519/item1154271-small.jpg

 i9519/item1154269.svg

 i9519/item1154270-small.jpg

 i9519/item1154272-small.jpg

 i9519/item1154315-small.jpg

 i9519/item1154314-small.jpg

 i9519/item1154317-small.jpg

 i9519/item1154316.svg