-
Metrostav
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
Přestavba nemocnice v Českých Budějovicích
Největší investice českobudějovické nemocnice skončila. Od listopadu 2019 do letošního září stavbaři rozšiřovali pavilony CH a CH1, čímž vytvořili moderní monoblok chirurgie. Práce vedl tým Ing. Petra Míčky z Metrostavu DIZ.
17
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
30. září 2024
ročník 36
Přestavba nemocnice v českých budějovicích
Největší investice v dějinách českobudějovické krajské nemocnice skončila. Od listopadu 2019 do 29. září letošního roku tu ve dvou etapách projektu stavbaři přistavovali, nadstavovali a upravovali pavilony CH a CH1 (foto) tak, aby vznikl moderní, ucelený monoblok urgentní chirurgie. V omezeném prostoru plně provozované nemocnice pracoval tým Ing. Petra Míčky ze závodu 6 Metrostavu DIZ.
Lenka Svobodová, foto Jan Luxík
akázka musela být rozdělena na dvě etapy, aby stále mohly fungovat operační sály. V první etapě projektu vystavělo sdružení monoblok urgentní chirurgie s 83 000 m3 obestavěného prostoru. Druhá etapa navázala bezprostředně na první včetně spolupráce ve sdružení, které opět vedla firma OHLA ŽS. Během ní stavbaři včetně zázemí vybudovali šest operačních sálů (foto dole), dvě lůžkové stanice ARO, jednotku intenzivní péče, tři standardní lůžkové stanice, jednotku poanestetické péče, rozsáhlý ambulantní trakt a rozšířili pracoviště Radiologického oddělení. V pavilonu vzniklo i 139 dalších lůžek.
„Už 26. srpna jsme podle smlouvy předali část díla tak, aby mohly být už následující den uvedeny do provozu operační sály, JIP a ARO včetně zázemí a potřebných lůžek. Součástí dílčího předání byly i přístupové komunikace až do 5. nadzemního podlaží a funkční technologické celky i rozvody inženýrských sítí. Plánovaný konec celé stavby včetně odstranění vad a nedodělků je 29. září,“ vypočítává vedoucí projektu Ing. Míčka.
Druhá etapa stavby byla podobná té první – standardní materiály a postupy komplikovala realizace díla za provozu nemocnice, kdy docházelo k zásadním průnikům funkčních zdravotnických oddělení a stavby. Nejsložitější tedy byly koordinace jak stavebních prací, tak řemesel TZB.
Nemocnice má téměř 1500 lůžek a patří mezi největší zdravotnická zařízení v republice
Do pavilonu CH se začaly po jeho otevření stěhovat i operační sály chirurgie a kardiocentra z pavilonu C, protože i ten čeká od října rekonstrukce. Po jejím dokončení na podzim 2025 by měl být uzavřen celý projekt přestavby krajské nemocnice zahájený v roce 2013. Jeho cílem je přesun veškerých nemocničních provozů z dolního areálu nemocnice do horního. Ve vyklizeném dolním areálu chce Jihočeský kraj vybudovat domov pro seniory nebo prostory pro péči o lidi s neurodegenerativním onemocněním.
Pacienti nemocnice i personál mohou i díky týmu Ing. Míčky již dnes využívat moderní a přívětivé prostředí pro léčbu i práci.
od pozdně gotického špitálu
Historie zdravotnických zařízení v Českých Budějovicích sahá hluboko do minulosti. První zmínka o městském špitálu s kostelem sv. Václava pochází z roku 1327.
V letech 1513–1515 byl u dnešní Pražské ulice postaven pozdně gotický špitál s kaplí Nejsvětější Trojice. V letech 2014 až 2016 jeho památkově chráněné budovy zrekonstruoval tým Ing. Milana Hromádky z divize 6 Metrostavu a přestavěl je na administrativní centrum místní správy NPÚ.
Současná krajská Nemocnice České Budějovice (foto) se skládá ze dvou areálů v ulici Boženy Němcové – dolního, jenž vznikl z Vojenské nemocnice založené v roce 1920, a horního, na jehož modernizaci se už Metrostav několikrát podílel. V letech 2016–2017 tým Ing. Hromádky přebudoval pavilon Z a od roku 2019 až doposud zde tým Ing. Petra Míčky přistavoval, nadstavoval a upravoval pavilon CH včetně sousedního objektu magnetické rezonance.
Krátce Aktuálně
Metrostav 17/2024
Krátce Aktuálně
Startuje proměna Čiperovy vily
Během prázdnin začala ve Zlíně rekonstrukce Čiperovy vily (foto). Projekt realizuje závod 1 Metrostavu DIZ, vedoucím projektu je Ing. Vítězslav Přikryl. Vznikne zde nové kulturní a kreativní centrum Zlínského kraje, kde se budou setkávat umělci, zástupci kulturních organizací a žáci uměleckoprůmyslových škol.
poděkování za likvidaci pumy
Kolegové z Metrostavu TBR, Vladimír Pravda, Jiří Kaplan a Libor Pechmann se zasloužili o úspěšnou a bezpečnou likvidaci letecké pumy, která byla 21. 8. nalezena v areálu Orlen Unipetrol v Záluží u Litvínova. Zmíněná společnost zaslala poděkování: „Dovolte nám, abychom vyjádřili hluboké uznání za obrovské nasazení a dokonale profesionální přístup, který jste prokázali během této náročné, deset dní trvající operace.“
Mladí mistři řemesel soutěžili ve Vysokém Mýtě
Ve dnech 17. – 19. září proběhl 13. ročník mezinárodní učňovské soutěže ŘEMESLO SKILL s podporou společnosti Metrostav. Náměstí ve Vysokém Mýtě zaplnili soutěžící v oborech zedník, instalatér/topenář, montér suchých staveb a truhlář. Celkem soutěžilo 34 dvoučlenných družstev z 24 škol z celé ČR a Slovenska. Mladí řemeslníci pracovali podle náročných soutěžních zadání tak, aby na sebe jednotlivá řemesla mohla navazovat. Porotcem oboru zedník byl stejně jako v minulých letech náš kolega František Ptáček z divize 9.
BeMo Tunnelling
Metrostav 17/2024
BeMo Tunnelling
Hrubá stavba únikové štoly Angath
Společnost BeMo TunnelLing (BeMo) se stala součástí úspěšného pilotního projektu na výstavbu v takzvaném aliančním smluvním prostředí. zakázka pod názvem hrubá stavba únikové štoly Angath (foto) bude důležitou součástí klíčové stavby severního napojení k Brenneru. Jedná se o železniční koridor, který spojuje Německo a Itálii přes Rakousko.
Roland Arnold
rámci projektového úseku Schaftenau – křižovatka Radfeld, který má po dokončení posloužit jako část koridoru mezi Brennerským železničním tunelem a německo-rakouskou hranicí, bude pak štola sloužit jako úniková štola pro cca 12 km dlouhý Angerbergský tunel, který se teprve bude stavět.
Kromě geologických a geotechnických výzev je zvláštností tohoto projektu použitý smluvní model. Zadavatel, rakouská železniční společnost ÖBB Infrastructure AG, se rozhodl realizovat projekt pomocí alternativního smluvního modelu – tzv. alianční smlouvy. Smlouva o alianci má zaručit partnerskou spolupráci mezi účastníky projektu, přičemž do popředí je kladen společný úspěch projektu. Tento model k tomu vytváří základní platformu prostřednictvím sdílené oblasti rizik, kompenzací skutečných výrobních nákladů a regulace bonus-malus.
společnost BeMO Tunnelling obstála v náročném procesu výběrového řízení
Společnost BeMo Tunnelling spolu s partnerem BIEGE, firmou ÖSTU-Stettin Hoch-und Tiefbau, dokázala obstát ve velmi složitém procesu zadání zakázky. Kromě klasických kritérií byla v průběhu výběrového řízení hodnocena i další měřítka, jako je schopnost spolupracovat a kompetentnost při řešení konfliktů.
Tento alternativní smluvní model podporuje i technickou flexibilitu, neboť změny a optimalizace lze implementovat bez zdlouhavého vyjednávání.
Za pomoci modelování BIM
Projekt hrubá stavba únikové štoly Angath sehrává průkopnickou roli i v oblasti Building Information Systém, celý postup výstavby je dokumentován a modelován v BIM, datovým základem je platforma CIS (Construction Information System), kterou vyvíjí a prosazuje oddělení digitalizace společnosti BeMo.
Zakázka je příkladem moderních stavebních a manažerských přístupů v sektoru infrastruktury a ukazuje, jak prostřednictvím spolupráce a inovace lze zvládnout velké výzvy a implementovat základní princip smlouvy o alianci, a sice zásadu BEST FOR PROJECT. Jsme hrdí na to, že společnost BeMo je součástí takto úspěšného pilotního projektu. Zdařbůh!
Ptáme se
Metrostav 17/2024
Ptáme se...
Petr Frank
Vedoucí projektu závodu 1
Po dokončení Střední průmyslové školy stavební v Plzni se rozhodl okusit pozemní stavby v menších stavebních firmách, odkud jeho cesta směřovala do koncernové společnosti STRABAG Rail. Začal tam pracovní pozicí mistr a posunul se na stavbyvedoucího a ředitele stavby. Po více než osmi letech se rozhodl pro změnu a výběr padl na Skupinu Metrostav.
Co vás motivovalo přidat se do týmu Metrostavu DIZ?
Hlavním důvodem bylo silné zázemí plzeňského zastoupení, dobré jméno a síla celé Skupiny. Současně jsem dříve jezdil a působil po celé republice, ale chtěl jsem pracovat především v okolí Plzně a tato pozice mi to nabízí. Už před deseti lety jsem se snažil do Skupiny Metrostav dostat, ale to bylo ihned po škole a nevyšlo to. Po letech jsem se přihlásil znovu a tentokrát to vyšlo. Stanovil jsem si jasný cíl a šel jsem si za ním.
Co vás v naší společnosti nejvíce překvapilo ve srovnání s vašimi předchozími zkušenostmi?
Cením si vysoké odbornosti, přístupu a toho, že každý měsíc máme kontroly z útvaru kvality či bezpečnostního technika v oblasti. Pro mě je to pozitivum. Vždy jsem narazil na ochotu a podporu ze strany kolegů. Pracuji v týmu, kde mám k dispozici stavbyvedoucího, mistra, přípraváře i kvalitářku. Chápu, proč je Skupina Metrostav lídrem na trhu.
Realizujete stavbu Kulturního domu v Chlumčanech. Můžete představit tento projekt?
Jedná se o kompletní rekonstrukci kulturního domu ze 70. let 20. století, který byl postaven v akci Zet. Pro nás stavba skrývá spoustu záludností a nepředvídatelných okolností. Snažíme se stavět dál, vymýšlíme řešení, pravidelně komunikujeme s vedením obce. Je to jeden z největších objektů v okrese Plzeň-jih, sál je pro více než 400 lidí. Nachází se tam také kino, restaurace, salonky a v budově sídlí obecní úřad. A co se po rekonstrukci změní? Říkám, že objektu dáme plášť pro 21. století. Vybavíme ho nejmodernějšími technologiemi od vzduchotechniky a chlazení až po zateplení a nová okna. Stavbu jsme zahájili v dubnu 2024 a nyní to vypadá, že hotovo bude v dubnu 2026.
Je to vaše první zakázka v Metrostavu DIZ?
Ano. Dříve jsem se zaměřoval na nádražní budovy a infrastrukturu kolem. Kulturní dům je sice jiný typ stavby, ale z hlediska pozemního stavitelství je to stejné.
Působíte v plzeňském regionu. Máte k němu nějaký vztah?
Pocházím z Plzně a jeden z důvodů, proč jsem přešel k Metrostavu, je, abych více času strávil v regionu, kde to znám. Metrostav DIZ zde má kanceláře a vše potřebné.Jsou to drobnosti, ale pro mě jsou takové podmínky k práci důležité.
Jaké plány máte do budoucna?
Chci si nadále zvyšovat své znalosti a zkušenosti v pozemním stavitelství. Pro mě jsou zajímavější nádražní budovy jako třeba rekonstrukce hlavního nádraží v Plzni, kterou realizuje kolega. Je to krásná stavba, znají ji zde všichni. V budoucnu bych tedy rád působil na stavbách podobného charakteru. A obecně mě lákají rekonstrukce, protože v nich vidím skutečné výzvy. Pracujeme na vytvoření týmu, který se bude na rekonstrukce specializovat.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
Metrostav 17/2024
fotosloupek
Nová tvář Holešovic a moderní terminál
Stavba modernizace trati Praha-Bubny – Praha-Výstaviště, kterou od začátku loňského roku realizuje sdružení firem Metrostav TBR, Metrostav DIZ, OHLA ŽS a Elektrizace železnic Praha, pokročila.
Projekt vede Ing. Petr Hanzal, hlavním stavbyvedoucím je Stanislav Rosenthal. Nepřehlédnutelná je již zejména budoucí nádražní budova s unikátní architekturou. Sloupy zastřešení (výška takřka 10 m) jsou pohledové – opět z betonu s titanovou bělobou. Ve stropu zastřešení jsou vynechané otvory průměru 4,6 m pro následné osazení žb světlíků. A rýsuje se také již 570 metrů dlouhá estakáda, po které vede většina budoucí trati.
Metrostav DIZ závod 6
Metrostav 17/2024
Metrostav DIZ závod 6
Jihlava má v areálu vodního ráje nový bazén
Stavbaři Metrostavu DIZ ve sdružení dokončili stavbu nového interiérového bazénu v areálu Vodního ráje v Jihlavě (foto). Na místě, kde stával původní bazén, vyrostla nová sportovní „pětadvacítka“. Slavnostní otevření proběhlo v pátek 13. září.
Mgr. Radim Mana, foto archiv Metrostavu
rojekt byl zahájen na podzim 2023, a to demolicí původního kruhového bazénu. Následovalo založení nového bazénu na velkoprůměrových pilotách a konstrukce samotného skeletu. Při zemních pracích se přitom stavbaři Metrostavu DIZ závodu 6 museli vyrovnat s přítomností velkého množství inženýrských sítí, které napájejí areál aquaparku.
Celá stavba se nesla v netradičním duchu, jelikož stavbaři nejprve osadili nerezovou konstrukci bazénu do obvodové železobetonové vany včetně technologií, až potom uzavírali obálku budovy.
I když to není běžné, logiku to má. „Pokud bychom napřed udělali střechu, neměli bychom kudy dostat dovnitř nerezovou konstrukci, a to navzdory tomu, že se skládá z několika segmentů, které jsme svařovali až na místě. I tak to byla velmi náročná práce – tolerovatelné odchylky na 25 metrech jsou poměrně nízké, takže svařovat jsme museli precizně a přesnost následně ověřit geodetickým měřením. Aby konstrukci nepoškodily klimatické vlivy ani navazující stavba, po osazení jsme ji ochránili geotextilií a bedněním,“ vysvětluje vedoucí projektu Vojtěch Pola.
Pracovní příležitosti
Metrostav 17/2024
Pracovní příležitosti
Volná místa ve Skupině Metrostav
Chopte se pracovní příležitosti a budujte kariéru v největším českém stavebním koncernu! Nezáleží na tom, zda se budete věnovat obchodu, ekonomice nebo realizaci. Cenné zkušenosti a odborné znalosti u nás můžete získat ve všech oborech práce.
méno Metrostav má u odborné veřejnosti respekt. Umíme realizovat velké, složité a technologicky unikátní stavby v ČR a Evropě, stejně jako menší projekty v regionech.
Jak to děláme? Spoléháme na naše týmy. Práce každého našeho zaměstnance je potřeba k tomu, aby celé soukolí fungovalo a mohli jsme úspěšně realizovat naše zakázky. Používáme moderní technologie, věnujeme se novým trendům, máme týmy zabývající se výzkumem a vývojem a jsme zakládající členové mnoha odborných asociací a platforem.
U nás získáte dobře placenou a stabilní práci. Nabízíme i řadu benefitů!
Zaměstnanci mají nárok na 5 týdnů dovolené a také na placené volno nad rámec zákona. To zahrnuje například jeden den navíc na vlastní svatbu nebo promoci, 6 dní v roce pro osamělé zaměstnance pečující o dítě a další. Dále je k dispozici plně hrazené zdravotní volno na zaléčení akutních zdravotních potíží, a to 2 dny ročně (pro OZP 3 dny ročně). Na stravování přispíváme 100 Kč denně. Poukázky nebo body do kafeterie poskytujeme v hodnotě 8000 Kč ročně. Ty lze využít pro mnoho účelů, jako je péče o zdraví, sport, kultura nebo cestování.
Podívejte se, jaké pracovní pozice právě nabízíme ve Skupině Metrostav
Slevy u partnerů
Naši zaměstnanci mohou využívat i různé slevy u vybraných partnerů. Toto zahrnuje zvýhodněné tarify pro rodinu od O2 a Vodafone, slevy na cestování, VIP program v DATARTU, slevy u Přerost Švorc Auto a mnoho dalších. Dále jsou k dispozici zaměstnanecké slevy ve Skupině Metrostav, které umožňují získat výhodné služby v půjčovně drobné mechanizace, pneuservisu a prodejně stavebního materiálu.
Více o práci v Metrostavu zde
Top pozice září 2024
Mistři a stavbyvedoucí – Plzeň
V plzeňském regionu realizujeme nové zakázky v oblasti pozemního stavitelství a v souvislosti s tím rozšiřujeme naše projektové týmy o stavbyvedoucí a mistry. Detaily k nabídce najdete ZDE.
Mistr na most – Praha
V souvislosti s realizací několika mostů v Praze přijmeme zdatného stavebního mistra nebo mistrovou na řízení stavebních prací a koordinaci dělníků a subdodavatelů. Nabízíme práci na plný pracovní úvazek v režimu 7 dní práce, 7 dní turnusové volno, služební vůz a dobré finanční ohodnocení. Detaily pozice najdete ZDE.
Budujeme nové železobetonářské týmy
Chcete se zapojit do výstavby velkých projektů a srdce vás táhne k betonářům? Na provoz ŽBK hledáme přípraváře a přípravářky do výrobní i předvýrobní přípravy, mistry a stavbyvedoucí pro stavby po celé ČR. Více k provozu ŽBK a detaily jednotlivých pozic najdete ZDE.
Mistr/ová a stavbyvedoucí na Vysočinu
Naše stávající realizační týmy na Vysočině doplňujeme novými kolegy se zkušenostmi z pozemních staveb na pozice mistrů a stavbyvedoucích. Rádi přivítáme ale i ty, kteří své zkušenosti teprve sbírají. Chcete-li i vy s námi stavět výjimečné projekty, nestyďte se přihlásit! Více o pozici ZDE.
Technická příprava staveb – Praha 8
Do našeho přípravářského týmu na pracoviště v sídle společnosti v Praze na Palmovce hledáme technicky zdatného kolegu či kolegyni. Více k pozici najdete ZDE.
Mistr na středisko důlní techniky
Pro naši divizi 11, která spravuje strojní zařízení a majetek, hledáme šikovného mistra do střediska důlní techniky. Máte rádi stavební a důlní stroje a vzbudili jsme vaši zvědavost? Více o pozici se dočtete ZDE.
Stavbyvedoucí pro ZEVO Mělník
V rámci našeho klíčového projektu - výstavba ZEVO Mělník, hledáme posilu, která umí realizovat energetické projekty. Výstavba spalovny přináší výzvu pro všechny nadšence velkých energetických projektů. Samotná velikost objektu a technický postup řadí tento projekt mezi nejnáročnější a nejzajímavější stavební projekty v ČR. Více informací o projektu na stránkách najdete tady a přihlásit se na pozici můžete ZDE.
Přípravář/ka pozemních staveb
Na naši divizi 3 hledáme do projektového týmu zkušeného přípraváře/ku na výrobní přípravu. Bude zajišťovat především výběr dodavatelů, přípravu a projednání smluv a změnových listů. Více informací k pozici najdete ZDE.
Hlavní stavbyvedoucí – Karlovy vary
Na projekt rekonstrukce a dostavby významného karlovarského obchodního centra nebo na další stavební zakázky v kraji přijmeme zkušené stavbyvedoucí. Další informace k této skvělé regionální pracovní příležitosti najdete ZDE.
Stavbyvedoucí na nové projekty v HK a PU kraji
V souvislosti s novými zakázkami rozšiřujeme naše projektové týmy v Pardubickém a Královéhradeckém kraji. Využijte příležitosti stavět důležité regionální projekty! Více o této pozici ZDE.
Kalkulant(ka)/rozpočtář(ka) – jaderná energetika
Do specializovaného týmu Metrostav DIZ, který se zabývá přípravou podkladů pro velké energetické projekty, mj. i stavební části jaderného zdroje Dukovany 5, hledáme šikovného rozpočtáře či rozpočtářku. Více o pozici najdete ZDE.
Technik/čka strojař/ka do zámečnického střediska – Praha 5 Lochkov
Hledáme šikovné strojaře či strojařky pro projektování, pomoc s přípravou a dohled nad výrobou zámečnických konstrukcí. Na pozici, kde je možnost dále růst, uvítáme jak středoškoláky, tak najdeme uplatnění pro studenty strojních fakult. Více o pozici najdete ZDE.
Kalkulant(ka)/rozpočtář(ka) pro obchodní úsek
Do obchodního úseku Metrostav TBR hledáme šikovné rozpočtáře a rozpočtářky pro kalkulace nabídek, ideálně se znalostí KROS nebo ASPE. Informace k pozici získáte ZDE.
Nevyužívané objekty nahradil moderní domov pro seniory
Na začátku září byl slavnostně otevřen nový domov pro seniory v lokalitě Bobelovka u Jindřichova Hradce. Moderní čtyřpodlažní objekt vznikl místo původních objektů Centra sociálních služeb. Metrostav DIZ ve sdružení vybudoval tolik potřebné zařízení pro seniory v rekordním čase.
Metrostav 17/2024
Metrostav DIZ Jihočeský kraj
Nevyužívané objekty nahradil moderní domov pro seniory
Na začátku září byl slavnostně otevřen nový domov pro seniory v lokalitě Bobelovka u Jindřichova Hradce. Moderní čtyřpodlažní objekt (snímky) vznikl místo původních objektů Centra sociálních služeb. Metrostav DIZ ve sdružení vybudoval tolik potřebné zařízení pro seniory v rekordním čase.
Martina Vampulová, foto Jan Luxík
reál bývalého stacionáře pro zdravotně postižené jsme převzali v září roku 2022. V té době už více než sedm let nebyl v provozu,“ vzpomíná na začátky vedoucí projektu Michal Hryzák a dodává, že práce začaly demolicemi původních objektů. Část materiálu z demolice prošlo recyklací a stavbaři jej následně použili znovu. Většinou šlo o betonový a cihelný recyklát, který si nechali přímo na staveništi nadrtit a částečně jej využili jako výměnu podloží v aktivní zóně komunikací. Demoliční práce trvaly plné tři měsíce, teprve poté se mohli stavbaři pustit do zakládání. „Objekt je založen na základové desce, pod kterou jsme museli řešit výměnu podloží. Geologie nám moc nepřála, protože jsme zakládali na zvodnělém písku během listopadových dešťů, a dokonce napadl i první sníh,“ vrací se Michal Hryzák v čase. Právě komplikované založení objektu bylo na stavbě podle něj nejnáročnější. Dělníci pracovali ve svahu s velkým převýšením a potýkali se i s vysokou hladinou spodní vody.
104 lůžek i moderní kuchyně
Čtyřpodlažní budova má suterénní část zhruba ze 70 procent podsklepenou. V ní se nacházejí veškeré strojovny vzduchotechnických jednotek, výměníkové stanice, prádelna a šatny pro personál. K dispozici je zde i moderní a rozsáhlý gastroprovoz, který bude sloužit nejen obyvatelům domova seniorů na Bobelovce, ale i dalším zařízením jindřichohradeckého Centra sociálních služeb.
V prvním až třetím nadzemním podlaží se pak nacházejí pokoje. Svůj nový domov zde najde řada seniorů z regionu. K dispozici je 104 lůžek v jedno- i dvoulůžkových pokojích se sociálním zázemím, kuchyní a balkonem. Pečovat o ně bude 80 zaměstnanců v nepřetržitém provozu.
Domov je zasazen do příjemného přírodního prostředí, jeho obyvatelé mohou využívat zahradu a ekologické řešení využili i architekti. Část ploché střechy navrhli jako zelenou, ve zbytku se počítá s instalací fotovoltaických panelů.
Stavba byla zadána částečně formou design & build, stavbaři museli nechat přeprojektovat a schválit navržené změny v založení objektu a řešení balkonových konstrukcí. „Vše se i v tak krátké době podařilo dotáhnout včas do konce. Rád bych vyzdvihl přístup všech zúčastněných – investorem, provozovatelem a projektantem počínaje a technickým dozorem konče. Stanovili jsme si jeden cíl, a to postavit stavbu, která bude sloužit všem seniorům v kraji,“ uvádí Michal Hryzák. A dodává: „Chtěl bych poděkovat také svým kolegům v týmu za nasazení, loajálnost a empatii. Přesně tyto stavby dávají smysl a jsem moc rád, že můžeme pro stejného investora pokračovat na další zakázce, konkrétně přístavbě Domova s pečovatelskou službou v Českých Velenicích.“
Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny v rekordním čase
Metrostav DIZ byl v červnu požádán o urgentní opravu ZŠ Chvaly, kde se v jedné z učeben zřítil sádrokartonový podhled. Sanačními pracemi byl pověřen tým Marka Janeby ze závodu 9.
Metrostav 17/2024
Metrostav DIZ závod 9
Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny v rekordním čase
Na konci června letošního roku byla společnost Metrostav DIZ oslovena představiteli městské části Horní Počernice s potřebou naléhavé opravy v ZŠ Chvaly. Jde o školu, kde se červnu v jedné z učeben zřítil sádrokartonový podhled a kde paní učitelka naštěstí děti včas evakuovala.
Ing. Roman Čech, foto archiv stavby
anačními pracemi byl pověřen tým Marka Janeby ze závodu 9. Po expertize soudního znalce a vypracování statického posudku se vyjasnil rozsah potřebných oprav. Ten představoval tesařské a zámečnické ztužení stávajícího krovu budovy staré necelých 25 let a větší či menší zásahy do podhledů všech podkrovních prostor.
„Spolupráce všech zúčastněných byla od počátku skvělá. Začalo to akceschopností ředitele školy, který zajistil bleskurychlé vyklizení prostor určených k sanaci a umožnil nám prakticky okamžitě zahájit stavební práce. S projektantem a objednatelem jsme pak po většinu času komunikovali skrze stavební deník a práce prováděli na základě postupně se rodící projektové dokumentace. Jedině tak se dalo postupovat bez prodlev,“ říká vedoucí projektu Ing. Janeba, který práce řídil nad rámec jiného již běžícího projektu. „Nejtěžší bylo sehnat a zkoordinovat všechny potřebné profese bez potřebného času na přípravu a v době letních dovolených. To se povedlo jen díky našim dlouhodobě férovým vztahům se subdodavateli, kteří byli připraveni a ochotni udělat maximum v této nestandardní situaci,“ dodává stavbyvedoucí Tomáš Fidra.
RYCHLE, PŘESTO KVALITNĚ
Právě díky skvělé spolupráci na lidské bázi bylo možno v první školní den opětovně školu otevřít a zahájit v podkrovních prostorách výuku. Jen v poslední, havárií nejvíce zasažené učebně probíhaly dokončovací práce ještě několik zářijových dnů, což však již nebylo překážkou pro běh školy.
„Rád bych vyjádřil své upřímné poděkování společnosti Metrostav DIZ za vynikající spolupráci při obnově učeben. Jejich práce byla ukázková, a to jak z hlediska kvality, tak i rychlosti provedení oprav a koordinace. Tým Metrostavu DIZ dokázal v rekordním čase zajistit bezpečné a funkční prostředí pro naše děti, což je pro nás nesmírně důležité. Tato akce nebyla první, kdy jsme se mohli na Metrostav s důvěrou obrátit. Jejich profesionální přístup a schopnost rychle reagovat na naše potřeby jsou neocenitelné. Mít takového partnera ke spolupráci je pro naši městskou část velkým přínosem,“ hodnotí starosta Mgr. Petr Měšťan.
Schopnost pomoci v těžkých situacích prokázaly naše společnosti už mnohokrát. Je to něco, co obvykle nelze naplánovat, co prověří naši schopnost improvizace a kvalitu vztahů s lidmi, které k dosažení výsledku potřebujeme získat.
Metrostav DIZ závod 1
Metrostav 17/2024
Metrostav DIZ závod 1
Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras
Unikátní jeskynní systémy Moravského krasu čelí dlouhodobě významné ekologické zátěži. Z výše položených obcí je ohrožují nevyčištěné odpadní vody. Významné zlepšení přinese nová čistírna odpadních vod s kanalizací, která bude brzy uvedena do provozu ve dvou obcích na Boskovicku. Stavbaři Metrostavu DIZ již v současnosti dokončují čistírnu ve Žďárné a kanalizaci v sousední obci Suchá.
Mgr. Radim Mana, foto archiv Metrostavu
ouběžně finišuje s kanalizací ve Žďárné partner sdružení Dopravní stavby Brno. Obě obce měly dosud jednotnou kanalizaci bez následného čištění odpadních vod.
„Z výstavby se mi vybavují dva nejnáročnější momenty. Při hlubinném zakládání ČOV jsme narazili na skálu a museli jsme ji mechanicky odtěžit či dobít bouracími kladivy, abychom mohli osadit štětové stěny. Značnou improvizaci si pak vyžádalo betonování konstrukcí v aktivačních nádržích. Kvůli příliš nízkému průměru oblouků se nedalo použít klasické bednění, ale bylo nutné šalovat pomocí nejrůznějších desek, či dokonce rozříznuté kanalizační trubky. Na druhou stranu náš zkušený tým si v takových situacích dokáže poradit. Pro mě osobně už je to čtvrtá ČOV,“ vysvětluje Robert Škarecký, vedoucí projektu ze závodu 1 Metrostavu DIZ.
Stavbaři už nyní provádějí dokončovací práce a čekají na připojení čistírny na vysoké napětí, aby mohli otestovat nainstalované technologie. Nová čistírna odpadních vod ve Žďárné má s ohledem na turistickou oblíbenost lokality kapacitu 1670 ekvivalentních obyvatel. Disponuje dvěma aktivačními nádržemi.
Skupina Metrostav
Metrostav 17/2024
Skupina Metrostav
TBG Metrostav má novou betonárnu
Ve středu 11. září jsme s velkou radostí přivítali naši nejmladší betonárnu v Úvalech do rodiny našich výrobních závodů. Po šestnácti letech jsme rozšířili své působení a navýšili počet našich betonáren na celkových pět. Betonárna v Úvalech prošla důkladnou rekonstrukcí a nyní se může pochlubit nejmodernějším vybavením v celém regionu.
Nové míchací jádro, šest velkých sil, 12 čerpadel pro dávkování plastifikátorů, korečkový elevátor, recyklační zařízení, kalolys a promyšlený systém hospodaření s vodou činí z této betonárny špičkové zařízení, které umožňuje poskytovat našim zákazníkům prvotřídní materiály a služby. S těmito inovacemi jsme připraveni čelit nejen současným výzvám na trhu, ale i těm, které přijdou v budoucnosti.
Slavnostní otevření zahájil náš pan ředitel Jakub Šimáček proslovem, v němž vyzdvihl vysokou kvalitu a strategickou pozici betonárny. Zmínil také významná ekologická opatření, díky nimž bude výroba betonu hospodárná a šetrná k životnímu prostředí. Ve svém projevu poděkoval panu Kupečkovi, panu Kubelkovi, obci Tuklaty, stavebnímu úřadu v Českém Brodě, týmu Petra Benháka z Metrostavu, firmě Stetter, projektantům, stavebnímu dozoru a v neposlední řadě zaměstnancům TBG Metrostav. Poté následoval symbolický akt přestřižení slavnostní stuhy a křest nové betonárny šampaňským.
Těšíme se na tisíce kubíků betonu, které betonárna Úvaly namíchá v následujících letech!
Ing. Kristýna Vinklerová, foto TBG Metrostav
Hodinový výkon betonárny: 80 m3/hod.
Objem míchacího jádra Stetter: 2,5 m3
Počet sil: 6 o objemu 100 m3
Inovace: kalolis
Prestižní sympozium
Ve dnech 11. až 13. září 2024 se v OREA Hotel Pyramida Praha uskutečnilo Mezinárodní sympozium Steel Bridges. Konference představila velké množství témat souvisejících s výzkumnými, projektovými a konstrukčními aktivitami v oblasti ocelových mostů. Společnost Metrostav DIZ je zlatým partnerem.
Setkání pořádá Česká asociace ocelových konstrukcí (CAOK) ve spolupráci s Evropskou asociací ocelových konstrukcí (ECCS). Účastníci sledovali technické prezentace, zapojili se do panelových diskuzí a seznámili se s novými technologiemi. Významnou součástí programu bylo slavnostní předávání cen ECCS Steel Bridge Awards, které ocenilo výjimečné mostní projekty, a také výroční zasedání ECCS.
RED
Fanděte inženýrům!
Začíná další sezona Univerzitní ligy ledního hokeje a Metrostav je u toho. Stali jsme se hlavním partnerem týmu ČVUT Engineers Prague a budeme tento tým podporovat nejméně dvě hokejové sezony.
Na prvním domácím zápase, který nese název Metrostav Technické derby, změří své síly týmy ČVUT Engineers Prague a VUT Cavaliers Brno. Utkání proběhne na zimním stadionu Hvězda v Praze 6 ve středu 2. října od 19.30 hodin.
Další velkou událostí bude listopadová Bitva o Prahu, kde se utkají ve dvou semifinálových zápasech družstva ze čtyř pražských univerzit: ČVUT a ČZU a VŠE a UK. Ta proběhne 7. listopadu v Tip Sport Aréně v pražských Holešovicích. Vítězové obou utkání pak budou bojovat o pohár ve finálovém zápase v březnu. Přijďte si užít kvalitní hokej!
Mgr. Jana Kořínková
Termíny zápasů zde: univerzitnihokej.cz/zapasy
pomoc při stavbě školy v Zambii
BIM koordinátor Ing. Ondřej Beneš ze společnosti Metrostav DIZ působil jako dobrovolník měsíc v Zambii. Současně je náš závod 8 jedním ze strategických partnerů projektu, který pomáhá se stavbou střední školy Kashitu. Nyní je hotovo, slavnostní otevření domu se uskutečnilo 18. září.
Za projektem stojí nezisková organizace New Renato Community, která v Kashitu, venkovské oblasti Zambie, založila a díky dobrovolníkům a vládním učitelům už provozuje mateřskou a základní školu. Lektoři z této organizace mají za cíl rozvoj venkova, učí lidi z místní komunity včelaření, zemědělství, vzdělávání, zdravotní péči, rozvoji mládeže a správné výživě.
Velmi zde ale chyběla střední škola, která by výraznou měrou přispěla k rozvoji celé oblasti. Absolventi takového studia by pomohli vzniku nových podnikatelských příležitostí, rozvoji živností a uplatnili by tak svůj potenciál.
Podle místních tradic
Většina materiálu vybraného pro výstavbu školy pochází z místních zdrojů. Projekt implementuje jednoduché stavební technologie, které vycházejí z místních zvyklostí. Realizačním týmem střední školy v Kashitu je skupina převážně studentů a absolventů ČVUT, kteří se zabývají stavebnictvím a architekturou. Od května do září 2023 společně s místními vystavěli první budovu areálu střední školy, nyní se pracovalo na zázemí pro učitele a žáky (foto).
Ondřej Beneš vysvětluje svou roli v Kashitu: „Osobně jsem se podílel na řízení stavby. Projekt má svého stavbyvedoucího, který je na místě po celou dobu výstavby (dva a půl měsíce). Mě pak požádal o pomoc s vedením stavby na poslední fázi projektu, kdy neměl zastoupení v případě nemoci nebo své nepřítomnosti. Samotná budova je na místní poměry velký a dobře vybavený rodinný dům, který je součástí připravovaného kampusu.“
RED, foto archiv Metrostavu
Počet dobrovolníků v Zambii: 10
Cihlovačky, se kterými se pracovalo: 2
Množství cihel, které se vyrobilo: 16 250
Počet budoucích studentů školy: 250
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Povodně 2024
Katastrofální povodně v září zasáhly několik regionů ČR. Stejně jako v letech 1997 a 2002 Metrostav nejen řešil škody, ale i aktivně pomáhal v rámci prevence.
Metrostav 17/2024
Fotoreportáž
Povodně 2024
RED, foto archiv Metrostavu a Jakub Stadler / MAFRA / Profimedia
V polovině září se všem připomněly obrázky, které známe z let 1997 a 2002: několik regionů v České republice postihly katastrofální povodně. Stejně jako před lety Metrostav řešil nejen řádění živlu na některých stavbách, ale už v rámci preventivních opatření se zapojil do pomoci.
I když v Praze velká voda tentokrát velké škody nezpůsobila, varovný první povodňový stupeň pocítili stavbaři závodu 6 Metrostavu DIZ, kteří na Vltavě rekonstruují Šítkovský jez. S předstihem stavbu vyklidili a zabezpečili.
Velké poděkování patří kolegům z TBG Metrostav, jejichž zázemí betonárny na Rohanském ostrově pomohlo připravit se na povodně. V reakci na vážnou situaci nabídli magistrátu i městským částem možnost odběru písku a hasiči tak mohli plnit pytle pro budování hrází.
Písek potřebný k protipovodňovému opatření poskytly a pomohly dopravit také dceřiné společnosti BES a Údržba silnic.
Zatopení se nevyhnula stavba plavební komory Rohatec pro ŘVC na Baťově kanále. Zde tento stav způsobila zvednutá hladina řeky Moravy.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Radim Mana
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
10_Metrostav DIZ závod 1 – Fotogalerie
Technologické zázemí nové čistírny odpadních vod ve Žďárné.
Nová čistírna má kapacitu 1670 ekvivalentních obyvatel. Disponuje dvěma aktivačními nádržemi.
Odkanalizování dvou obcí a výstavba čistírny krasové oblasti významně uleví.
V součinnosti s realizací kanalizace byla provedena i celková obnova obecních cest a rovněž kompletní výměna vodovodů.
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2012
Ročník 2023
Ročník 2022
Ročník 2021
Ročník 2007
Ročník 2008
Ročník 2009
Ročník 2010
Ročník 2011
Ročník 2020
Ročník 2013
Ročník 2014
Ročník 2015
Ročník 2016
Ročník 2017
Ročník 2018
Ročník 2019
Nový rok, nové příležitosti
Rok se chýlí ke konci a nastává čas bilancování. Uplynulé měsíce přinesly klidnější období, skupina se konsolidovala, posílila a čelila výzvám. Teď je čas připravit se na nové úkoly a příležitosti.
Divize 9 předává další stavby na Dolní Moravě
Pardubická divize 9 dokončila čtyři nové objekty v areálu dolní morava: jde o apartmánové domy, které zvýší kapacitu ubytování v rezortu. Od roku 2017 zde metrostav postavil již řadu staveb.
Tým Metrostavu Norge buduje v norsku gigantické kaverny
Čeští stavbaři budují v Norsku největší podzemní objekt v historii firmy. Gigantické kaverny budou využity k ukládání odpadu z výroby zinku.
Přátelské zastavení v čase adventním
Kolegové ze skupiny se během adventu setkávají na večírcích a koncertech. Akce zlepšují náladu, posilují vztahy a pomáhají zvládnout předvánoční shon. Pohoštění a hudba zajistily skvělou atmosféru.
22/2024
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav. Kolegové divize 9 předávají další stavby na Dolní Moravě. Tým Metrostavu Norge buduje v Norsku gigantické kaverny.
Stipendium_2024
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007