-
Metrostav
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
Zelený ostrov mezi paneláky
Během 365 dnů od převzetí staveniště vyroste na táborském Sídlišti nad Lužnicí nový parkovací dům pro 241 aut. Postaví ho pracovníci Metrostavu DIZ a Památek Tábor.
19
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
31. října 2024
ročník 36
Zelený ostrov mezi paneláky
Přesně za 365 dní od převzetí staveniště vyroste na táborském sídlišti Nad Lužnicí parkovací dům pro 241 vozů (vizualizace). V režimu Design & Build ho vystaví pracovníci závodu 6 Metrostavu DIZ a Památek Tábor.
Lenka Svobodová, vizualizace Město Tábor, foto archiv Metrostavu
ejvětšímu sídlišti v Táboře se říká Sojčák podle československého seriálu Dnes v jednom domě z roku 1980, který se odehrával v panelákovém bloku na Sojčím vrchu. Na táborském Sojčáku bývalo hokejbalové hřiště, kde mohlo parkovat asi 70 aut. Jeho kapacita ale zdaleka nestačila potřebám místních obyvatel. Proto tu začal růst parkovací dům, který umožní odložení dalších více než 170 vozidel. Samozřejmostí tu budou místa pro auta těžce pohybově postižených osob a pro elektromobily, vybavená dobíjecími stanicemi.
Čtyřpodlažní parkovací dům z prefabrikovaného skeletu navrhli autoři z Ateliéru Dvořák architekti z Českých Budějovic. S celkovými vnějšími rozměry 33,90 × 53,30 m bude částečně zapuštěný v mírně svažitém terénu a složí jej dvě o polovinu podlaží výškově posunuté části. Vjezd z Vídeňské ulice bude u jižní fasády v úrovni 2. NP, stejně vysoko jako na východní fasádě vjezd z ulice Světlogorské. Komunikaci mezi podlažími zajistí dvě sestavy ramp umístěné při střední podélné ose objektu. U severního a jižního štítu jsou ze stěnových prefabrikátů navrženy schodišťové věže, jižní obsáhne i výtah. Opláštění vytvoří diagonální rastr sítí a lan, který umožní přirozené provětrávání objektu a ozelenění popínavými rostlinami. Bezúdržbová vegetace na ploché střeše bude zavlažována z retenční nádrže. Ve výsledku tak zanedbané betonové hřiště nahradí zelený ostrov hlukově i světelně odstiňující provoz parkoviště od okolních domů.
čtyřpodlažní objekt z prefabrikovaného skeletu nabídne 241 parkovacích míst
Metrostav DIZ je lídrem sdružení pro jeho výstavbu, partnerem mu jsou už poněkolikáté pracovníci firmy Památky Tábor. „Zakázku poprvé provádíme formou Design & Build. Zahájili jsme ji tedy projektovými pracemi na realizační dokumentaci, za kterou odpovídáme my jako zhotovitel. Od podpisu smlouvy máme přesně stanovený termín jejího předání. Potýkáme se při tom s vytížením projektových kapacit a s následnou koordinací všech profesí. Po výběru dodavatele prefabrikované konstrukce, kterou jsme už částečně zadali do výroby, pokračujeme v navazujících projektových činnostech, jako jsou fasády, technická zařízení budov a další. Aktuálně probíhají také zemní práce a připravujeme plošné založení stavby na patkách,“ říká vedoucí projektu Michal Hryzák z Metrostavu DIZ. Hotovo by mělo být příští rok na podzim.
Čím víc, tím líp
Za posledních 17 let vybudovali pracovníci Skupiny Metrostav parkovací domy již pro více než 2320 vozidel.
2007
Karlovy Vary – Libušina ulice: Garáže pro téměř 170 aut.
2016
Brno, Panenská ulice – Domini park: Deset podlaží pro 365 vozů.
2021
Brno – Polní ulice: Čtyři podlaží pro 110 vozidel.
2021
Praha – Černý Most: P+R parkování dům pro 880 aut.
2023
Praha – Nové Butovice: Další parkovací dům u stanice metra nabízí 379 míst.
2024
Liberec – u krajského sídla: Šestipodlažní budova pro 244 aut.
2024
Příbram – u autobusového a vlakového nádraží: Pětipodlažní objekt určený pro parkování 176 automobilů.
Krátce Aktuálně
OK
Metrostav 19/2024
Krátce Aktuálně
Kapacita železnice v Praze posílena
Na pražském Kačerově byla 24. října slavnostně dokončena stavba Zdvojkolejnění Branického mostu (foto), kterou realizovali kolegové z Metrostavu TBR. Byla tak završena přestavba jednokolejné železniční trati mezi souběhem z Vršovic a Zahradního Města přes zastávku Praha-Kačerov a Praha-Krč ke vjezdu do Chuchelského tunelu. Kromě zvýšení kapacity provozu tato trať umožní odklon vlaků během plánované rekonstrukce mostu na Výtoni.
Metrostav získal podíl v Holubicích
Metrostav v říjnu realizoval další významnou investici do majetkového portfolia v segmentu silničního stavitelství. Stal se třetinovým podílníkem ve společnosti Obalovna Holubice, s.r.o., která vyrábí a dodává asfaltové směsi pro stavby na území Jihomoravského kraje. Jednatelem společnosti se za Skupinu Metrostav stal Ing. Jiří Salava.
Exkurze u Relikviáře sv. Maura
Koncem září se členové Stavebního spolku Metrostav vydali do Bečova nad Teplou (foto), kde v minulých letech probíhala pod vedením Metrostavu DIZ závodu 9 rekonstrukce Pluhovských domů. Díky náročným stavebním úpravám vznikly prostory pro bezpečné vystavování jedné z nejcennějších památek na území ČR – Relikviáře sv. Maura. Informace o další exkurzi v Německu a aktivitách Stavebního spolku naleznete zde.
BeMo Tunnelling
OK
Metrostav 19/2024
BeMo Tunnelling
projekt prodloužení metra v Hamburku úspěšně pokračuje
Společnost BeMo Tunnelling (BeMo) pracuje na rozšíření podzemní dráhy, konkrétně na výstavbě úseků č. 1 a 2. Projekt je součástí širšího plánu společnosti Hamburger Hochbahn Aktiengesellschaft, která zajišťuje provoz metra v Hamburku.
Text a foto BeMo Tunnelling
rvní stavební úsek na prodloužení U4 zažil již 3. května rozhodující okamžik. Byla zprovozněna nová stanice hamburského metra Horner Rennbahn a společnost BeMo tak dokázala dodržet ambiciózní zadání akciové společnosti Hamburské nadzemní dráhy a zajistit naplánované zprovoznění na 6. května 2024. Práce na tomto úseku se blíží do finále. Součástí služeb je také spolupráce na technologickém vývoji. Objednatelům a potenciálním zákazníkům lze taktéž nabídnout technické podpůrné činnosti při certifikačních, auditačních a reklamačních procesech.
S ohledem na ekologii
Zvláštní důraz při realizaci stavebních prací byl kladen na udržitelnost. To mimo jiné zahrnovalo výstavbu dočasného mostu, který zkrátil logistické trasy. Navíc byly odkryté materiály recyklovány a znovu využity při zasypávání stavebních jam. Aktuálně probíhají závěrečné hrubé stavební práce na křížové konstrukci a zároveň probíhá obnova povrchu spolu s terénními úpravami, aby se městská krajina vrátila do své původní podoby.
dva stavební úseky prodlužují linku hamburského metra u4 do stanice horner Geest
Od zahájení stavebních prací v červenci 2022 postup nabral na druhém stavebním úseku výrazné tempo. Ambiciózní harmonogram stanovený naším zadavatelem klade vysoké nároky na všechny zúčastněné, což vedlo k tomu, že na různých stavebních polích se pracuje souběžně a my jako společnost BeMo úspěšně zvládáme koordinaci těchto činností.
Za klíčové z hlediska výkonu lze považovat především práce na podzemních stěnách, kde významně přispěla společnost Zakládání staveb. Důležitou roli hrají také práce se stříkaným betonem, zemní práce a pokračující hrubé stavební práce.
Práce na speciálním zakládání postavily náš projektový tým především kvůli geologické komplikovanosti před enormní výzvy, které se ovšem společně s našimi partnery podařilo vyřešit.
Na závěr bychom chtěli zdůraznit, že jako projektový tým společnosti BeMo úspěšně dokončíme oba stavební úseky. Rádi bychom touto cestou poděkovali všem partnerům a subjektům, kteří nás při tomto náročném projektu podporují. Projektový tým na U4 vyslovuje jednomyslně: Děkujeme!
Ptáme se
OK
Metrostav 19/2024
Ptáme se...
Bc. Petr Fűrst
vedoucí Centra vzdělávání Skupiny Metrostav
Do Metrostavu nastoupil v polovině roku 2008 z firmy zaměřené na IT, kde měl na starosti plánování a řízení výroby. V tehdejším Útvaru kvalifikačního rozvoje mimo jiné spolupracoval s jazykovými školami, připravoval vzdělávání pro pozice stavbyvedoucích, mistrů a přípravářů. Od července letošního roku se stal vedoucím Útvaru vzdělávání v Úseku personálního ředitele.
Můžete připomenout hlavní náplň a priority vašeho útvaru?
Každá společnost se musí starat o své lidi a nedílnou součástí těchto procesů je i osobní rozvoj a vzdělávání. Je potřebné zajistit podmínky pro získávání a udržování vyžadovaných zákonných způsobilostí, rozvoj specializovaných odborností, předávání znalostí a zkušeností. A připravujeme a spolupracujeme na akcích individuálního rozvoje liniových manažerů, na přípravě kolegů zařazených do programu personálních rezerv a dalších, kteří vzdělávání potřebují a chtějí.
V Centru vzdělávání již nějaký čas působíte a znáte ho. Které kurzy nebo semináře jsou nejvíce oblíbené a které se ukázaly jako efektivní pro rozvoj zaměstnanců?
V posledních letech v Centru vzdělávání v pěti lidech zpracováváme okolo 15 000 individuálních účastí na akcích během roku. V tomto směru nám pomáhá a pro některé oblasti je velmi efektivní využití e-learningu. Ve Skupině máme kolegy, kteří vyučují na vysokých školách, kolegy, kteří jsou odborníky v jednotlivých technologiích nebo segmentech stavební výroby. Jejich znalosti a odbornost pomáháme sdílet prostřednictvím programu odborných technických seminářů. Tyto semináře jsou účastníky obvykle velmi dobře hodnoceny. Na druhou stranu mě občas překvapí, že účast na nich není větší. Tady určitě najdeme prostor pro zlepšení informovanosti o plánovaných tématech směrem k divizím nebo dceřiným společnostem.
Na jakou oblast ve vzdělávání byste se chtěl v budoucnu zaměřit?
Od července se pravidelně scházíme s vedoucími útvarů BOZP největších společností Skupiny a řešíme co nejefektivnější nastavení zákonných způsobilostí. Stejně tak máme pravidelná setkání s kolegy z ÚVTŘ kvůli vzdělávání v technické oblasti. V dnešní době jsme také účastníky rychlého rozvoje technologií, které musíme sledovat a hodnotit, které již můžeme ve vzdělávání využívat a na které se musíme připravovat.
A na které konkrétní kurzy či semináře či akce se mohou zaměstnanci těšit do konce roku?
Na konci listopadu proběhne v hotelu Olympik velký seminář k novému stavebnímu zákonu. Zatím je určen zejména pro stavbyvedoucí, ale počítá se s uskutečněním dalších běhů s úpravou obsahu pro další pozice. Ty se budou realizovat v příštím roce v prostorách Centra vzdělávání Skupiny Metrostav. Uskuteční se další odborný seminář z cyklu požární bezpečnost staveb na téma vedení technologických zařízení a povrchové úpravy. Připravujeme kurzy měkkých dovedností Time management a Asertivita, adaptační kurzy pro stavbyvedoucí, přípraváře a mistry. A samozřejmě poběží i program kurzů ze zákona.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
OK
Metrostav 19/2024
fotosloupek
Lávka v Münsteru: přesun za 28 hodin!
Ve dnech 14. až 15. října stavbaři závodu 2 Metrostavu DIZ pod vedením Milana Kysely provedli přesun lávky pro pěší a cyklisty v německém Münsteru.
Lávka o váze 65 tun byla dvěma jeřáby snesena na pontony a tlačným člunem převezena 700 metrů do nové pozice, kde byla usazena na nové pilíře. Plánovaná 40hodinová výluka kanálu byla díky dobré organizaci zkrácena na 28 hodin! „Jde o první etapu výměny silničního obloukového mostu v Münsteru. Generálním dodavatelem je společnost BeMo, my zajišťujeme demontáže, montáže a plavební operace,“ říká Milan Kysela.
Výročí
OK
Metrostav 19/2024
Výročí
20 let v Ústí nad Labem
Oblastní zastoupení pro Ústecký kraj divize 8 si koncem září připomnělo 20leté výročí od svého založení. Při té příležitosti proběhla slavnostní akce a vybraným dlouholetým zaměstnancům byla předána ocenění.
RED, foto archiv Metrostavu
stecká oblast funguje jako univerzální stavební společnost se zaměřením na průmyslovou výstavbu a vodohospodářské stavby. Součástí jsou střediska vodohospodářských staveb a středisko HSV, které realizují zakázky za pomoci vlastních kapacit.
Během let se podařilo zhotovit více než 240 staveb. Mezi nejvýznamnější patří Výstavba výrobního bloku nového zdroje v Elektrárně Ledvice (foto), která je také historicky největší zakázkou. Tato stavba zahrnovala vybudování kotelny, mezistrojovny, strojovny a dozorovny. Byla unikátní zejména množstvím železobetonových konstrukcí či pilot a také velkým objemem zemních prací na jednom místě v relativně krátkém čase.
Zmínit lze i realizaci OC Galerie Teplice, výstavbu pily Labe Wood ve Štětí, stavbu Plavecké haly Louny, rekonstrukci synagogy v Žatci, výstavbu nového pavilonu Kardia v Masarykově nemocnici v Ústí nad Labem či pavilon Fakulty zdravotnických studií Univerzit J. E. Purkyně. Zastoupení mimo jiné spolupracuje se dvěma středními školami, podporuje sportovní akce (Milada tour a Mikulovský ultramaraton), dětskou olympiádu v Žatci, charitativní organizace (Centrum Paraple a Útulek pro opuštěná zvířata Anidef) a podporuje akci Den seniorů.
Číslo
OK
Metrostav 19/2024
číslo
Tolik tun dohromady vážily lokomotivy – dieselový Sergej (110 tun) a parní lokomotiva Šlechtična (170 tun), které při zátěžové zkoušce koncem října prověřily rekonstruovaný Branický most.
Liberec: závod 8 začíná s rekonstrukcí bazénu
Oprava libereckého bazénu, původně plánovaná na duben a zpožděná kvůli námitkám a interním procesům, začala. Zahrnuje přestavbu 50metrového bazénu a kompletní rekonstrukci celého objektu.
Metrostav 19/2024
Metrostav DIZ závod 8
Liberec: závod 8 začíná s rekonstrukcí bazénu
Padesátimetrový bazén v Liberci je pro veřejnost zavřený už od jara. Město zde počítalo se zahájením rekonstrukce letos v dubnu, první práce však startují až nyní. „Vše se bohužel kvůli opakovaným námitkám k vyhlášení vítěze a dále interními procesy zadavatele protáhlo až do podzimu,“ konstatuje vedoucí projektu Štěpán Verner ze závodu 8 Metrostavu DIZ.
Blanka Růžičková, vizualizace Město Liberec
oto zpoždění není podle jeho slov zásadní. „Paradoxně nám to trochu pomohlo, protože původně mokré procesy vycházely do zimního období a takto s nimi začneme na jaře příštího roku.“
Práce zahrnují kromě přestavby hlavního 50metrového bazénu také kompletní rekonstrukci objektu včetně prostorů pro wellness a fitness nebo zázemí pro návštěvníky a zaměstnance. Úpravou projde restaurace, nové vybavení dostane i kuchyně. Projekt počítá s výměnou rozvodů a instalací nových technologických prvků. Nový kabát dostane i fasáda. „Ačkoliv se jedná o rekonstrukci, tak kromě nosné konstrukce bude vše zcela nové,“ konstatuje Štěpán Verner. Na řízení zakázky, v níž je Metrostav generálním dodavatelem, se podílí s vedoucím projektu z oblasti Liberec Petrem Václavíkem.
areál plaveckého bazénu byl poprvé otevřen v květnu 1985, nyní již nutně potřebuje zásadní opravu
po 40 letech provozu
Práce jsou plánovány na období dvou let. „Termín dokončení byl zatím smluvně stanoven na listopad 2026, ale uvidíme, jak s tímto termínem zahýbe stav nosných konstrukcí nebo úroveň poškození bazénové vany,“ vysvětluje Štěpán Verner. U objektu, který má za sebou 40 let intenzivního provozu, se sice se sanacemi počítá, ale jejich rozsah se bude teprve upřesňovat. „Železobetonová bazénová vana a pod ní umístěná vyrovnávací nádrž je značně popraskaná. Dochází k velkým průsakům, a to i do podloží pod základovou desku. Skutečný rozsah poškození bude zřejmý až po vypuštění bazénu a po odstranění obkladů,“ připomíná vedoucí projektu.
Do náročného harmonogramu se musí vejít i nestandardní dodávky. Například nové keramické obklady bude nutné objednat s dostatečným předstihem. Požadavku zadavatele na zachování architektonického rázu budovy musí po rekonstrukci odpovídat nejen profilované bílé tvarovky, které jsou nepřehlédnutelným prvkem na fasádě i uvnitř objektu, ale také sklo pro červenou mozaiku v interiéru. A protože se některé keramické prvky už nevyrábí, bude třeba nově nastavit jejich výrobu. Podobně se nerezový tobogán nejprve rozebere a po repasi se vrátí zpět a bude doplněn dalším nerezovým tobogánem. „Zajímavostí a částečně kritickým faktem je, že toto v Evropě realizuje pouze jedna firma,“ uzavírá Štěpán Verner.
Riziko víceprací
Město si před zahájením rekonstrukce nechalo zpracovat externí posudek týkající se rizik spojených s možným navýšením ceny v rámci takzvaných víceprací. Expertní zpráva ČVUT potvrdila, že ty se mohou objevit v důsledku zatím neznámého stavu nosných částí krytého bazénu, zejména nosných ocelových sloupů v bazénové hale, kvůli úrovni poškození základových konstrukcí a rámové ocelové konstrukce nebo v případě vodorovných konstrukcí.
Výstavba největší silniční zakázky ŘSD startuje
V pátek 12. října zahájilo sdružení firem včetně tří ze Skupiny Metrostav výstavbu přes 21 km dlouhé části dálnice D11 vedoucí k polské hranici.
Metrostav 19/2024
Skupina Metrostav
VÝSTAVBA NEJVĚTŠÍ SILNIČNÍ ZAKÁZKY ŘSD STARTUJE
V pátek 12. října slavnostně zahájilo sdružení společností MI Roads, Doprastav, Metrostav TBR, Subterra a Duna Aszfalt výstavbu největší zakázky ŘSD ČR za několik posledních desítek let. Na realizaci více než 21 kilometrů dlouhého úseku dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem má přitom toto zhotovitelské sdružení, jehož součástí jsou hned tři firmy ze Skupiny Metrostav (snímky), pouhých 42 měsíců.
MgA. Michal Jurman, foto MI Roads
sme hrdí na to, že se na této prestižní a pro Českou republiku významné stavbě můžeme podílet. Výstavba bude unikátní jak svojí technickou náročností a obtížným horským terénem, tak požadovaným krátkým časem na realizaci. Stavbu řídí zkušený tým našich inženýrů a odborníků pod vedení kolegy Ing. Jana Jelínka a já jsem přesvědčen, že budeme ve všech směrech na této stavbě úspěšní a tuto obrovskou výzvu zvládneme,“ říká předseda správní rady a ředitel MI Roads Zdeněk Ludvík.
skrývka zahájena okamžitě
Finální výběr zhotovitele stavby D11 1109 Trutnov – st. hr. CZ/PL provázely námitky ze strany polské společnosti Budimex, která byla původně označena za vítězného uchazeče, ačkoliv doložené reference z výstavby tunelů neodpovídaly zadávací dokumentaci soutěže. Právě na to upozornilo sdružení vedené MI Roads a správnost tohoto názoru nakonec potvrdil i Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).
„Posun zahájení projektu způsobil všem zúčastněným včetně nás velké komplikace. Teď je o to více důležité maximálně využít zbývající čas do zimy, kterého již není mnoho. Skrývku na hlavní trase jsme zahájili hned po podepsání smlouvy a prioritou je nyní především třiapůlkilometrový úsek od polské rychlostní silnice S3, jehož realizace má být hotova už v roce 2026,“ upřesňuje zahájení výstavby Ludvík.
Nová dálnice bude mít délku 21,175 km a výzev zde má před sebou zhotovitelské sdružení opravdu hodně. Součástí stavby bude totiž celkem 28 mostních objektů o celkové délce 3853 metrů, dva půlkilometrové ražené tunely, tři mimoúrovňové křižovatky a také 10 protihlukových stěn o celkové délce 1615 metrů.
velký projekt, velká spolupráce napříč skupinou
Polovinu hlavní trasy dálnice, tedy více než 10 km, bude realizovat společnost MI Roads, dohromady 16 mostů, z toho dvě velké letmé betonáže, bude realizovat MI Roads a Metrostav TBR a realizaci obou tunelů provedou společně Metrostav TBR a Subterra. Převážná část prací bude provedena vlastními výrobními kapacitami nosných technologií jednotlivých společností Skupiny Metrostav. Termín zprovoznění celé stavby je plánován na rok 2028.
Metrostav Development
OK
Metrostav 19/2024
Metrostav Development
Metrostav Development pokračuje v proměně Vysočan
Projekt Vysočanský mlýn, který mění areál bývalých Odkolkových pekáren na nové byty a nabízí dostupné bydlení, skvělou architekturu, zeleň i galerii umění pod širým nebem, pokračuje 3. etapou. Pro Metrostav Development ji realizuje divize 6.
Text a vizualizace Metrostav Development
rámci třetí etapy zde vyroste 42 nových bytů o různých dispozicích, vhodných pro mladé páry i rodiny s dětmi. Ty zde najdou jak prostor pro aktivní život, tak oázu klidu, kde to navíc dýchá historií Odkolkovy rodiny. Budoucí čtvrť (vizualizace) obklopují parky a zeleň, přitom pár minut od metra, autobusu, tramvaje či nádraží, obchodů a v blízkosti škol i školek.
Metrostav Development si zakládá na tom, že buduje promyšlené, architektonicky zajímavé stavby, které spojují historický odkaz s moderním přístupem k bydlení. Za architektonickým návrhem stojí známé architektonické studio City Work Architects. „Uvědomujeme si historickou hodnotu místa, proto plánujeme zachovat současný charakter zástavby i části historie. Její prvky tvoří určitou identitu a připomínku původního areálu pekáren,“ říká architekt projektu Juraj Sonlajtner.
„Cílem revitalizace bývalých pekáren v srdci Prahy 9 je otevřít celé území lidem a vytvořit pro ně prostor, kde se budou cítit příjemně a bezpečně,“ doplňuje Ing. Ondřej Buršík, generální ředitel společnosti Metrostav Development.
Zajímavosti
link
Metrostav 19/2024
Zajímavosti
Stavební spolek v severním Německu
V polovině října se členové Stavebního spolku Metrostavu vypravili na sever Německa s cílem navštívit dvě zajímavé stavby, které realizuje firma BeMo Tunnelling (BeMo), člen Skupiny Metrostav, a její subdodavatel pražské Zakládání staveb.
Jako první jsme navštívili rozšíření úseku metra U4 Horner Geest, v Hamburku, o kterém podrobněji v tomto vydání novin informuje článek zde. Stavbou nás laskavě provedl stavbyvedoucí Ing. Kubek. Za druhým projektem jsme se vydali do Kielu na most Levensauer Hochbrücke, kde firma BeMo a Zakládání staveb dokončují zajištění jižní opěry starého mostu přes Kielský průplav. Stavba je známá i díky vzácným netopýrům, jejichž kolonie sídlí v původní jižní opěře mostu. Z tohoto důvodu ji mine demolice. Práce zde nám představil stavbyvedoucí Thomas Wommelsdorff.
Zastavili jsme se i v Brémách, viděli památník obětem námořních válek Laboa Naval Memorial, historickou válečnou ponorku U-995 a centrum Lübecku a Hamburku.
Téměř 250 členů
Stavební spolek je vzdělávací a zájmová organizace zaměstnanců Skupiny Metrostav, která pokračuje v odkazu VTS Metrostavu. Jeho členskou základnu tvoří v současnosti 247 zaměstnanců stavebních i administrativních profesí, kteří se účastní prohlídek zajímavých staveb a vzájemně sdílí odborné znalosti. Spolek slouží k propojení kolegů napříč celým koncernem a podporuje profesní výměnu informací a zkušeností.
Mgr. Silvie Marhoulová, foto Ing. Miroslav Frič
Podzimní kolo Daruj krev s Metrostavem!
KDY: pátek 8. 11. 2024 od 7.30 hod.
KDE: Centrum vzdělávání Skupiny Metrostav
Hlavní ceny ČKAIT ovládl Metrostav
Česká komora autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě (ČKAIT) v sobotu 19. října ocenila inovativní projekty, které přinášejí dostupné bydlení, moderní lávky a rekonstrukce historických staveb. Čtyři stavby získaly hlavní cenu Inženýrské komory 2023, z toho tři z nich realizoval Metrostav!
Porota vyzdvihla dvě rekonstrukce památkově významných staveb: rekonstrukci Staroměstského jezu na Vltavě v Praze (divize 6) a revitalizaci Císařských lázní v Karlových Varech (divize 9 a závod 9). Oceněna byla i nová tramvajová vozovna Slovany v Plzni (divize 1) s největší vegetativní střechou v České republice, která je ukázkou i odpovědného přístupu k realizaci nezbytného průmyslového areálu v centru města.
A to není vše: čestným uznáním byla oceněna i další velká stavba Metrostavu – modernizace plavebních komor na vodním díle Gabčíkovo (divize 8), Cenu veřejnosti a cenu Pojišťovacího makléře ČKAIT si odnesla rekonstrukce synagogy a rabínského domu č. p. 200 v Žatci (divize 8).
V soutĚži 67 staveb
Cílem soutěžní přehlídky Cena Inženýrské komory 2023 je prezentace, propagace a ocenění náročné práce autorizovaných osob z řad inženýrů a techniků v oblasti realizace staveb i nerealizovaných projektů. Do letošního jubilejního 20. ročníku se přihlásilo 67 realizovaných staveb a dva projekty, celkem byla oceněna práce projektových a realizačních týmů 12 staveb dokončených v letech 2021 až 2023. Všem, kteří se na realizaci oceněných děl podíleli, blahopřejeme!
RED
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Tři otázky pro…
OK
Metrostav 19/2024
Tři otázky pro…
Ing. Drahoslav Matonoha
Ředitel Akademie řemesel Praha, která si letos připomíná 70 let od svého založení. Škola nabízí špičkové technické vzdělání ve Stavebnictví, strojírenství, elektrotechnice a službách a spolupracuje s metrostavem v rámci programu pro smluvní žáky.
Škola oslavila kulaté výročí. Na co jste nejvíce hrdý?
Ze všeho nejvíc mne těší, že jsme se všemi spolupracovníky a našimi partnery z řad firem dokázali opakovaně zvednout kapacitu školy až na současných 1300 žáků. To je dvojnásobek od doby mého nástupu na pozici ředitele školy.
Jak hodnotíte dlouholetou spolupráci s Metrostavem?
Spolupráce s Metrostavem je jediným dlouhodobě fungujícím a plně funkčním modelem v rezortu stavebnictví. Díky pravidelnému hodnocení naší spolupráce a díky ochotě Metrostavu řešit problém získávání kvalitních absolventů se nám daří zvyšovat kapacity potřebných učebních i maturitních oborů. Otevřeli jsme i nové obory, o které má vaše společnost zvýšený zájem.
Co podle vás technické školství v současnosti potřebuje?
Právě jsem se vrátil z Anglie, kde jsme na společném kempu doprovázeli naše žáky s anglickými. Také jsme tam domlouvali další rozvoj spolupráce s partnerskou školou, která má čtyři zcela nové moderní objekty se špičkovým vybavením a 3000 žáků. Jejich stát ví, že potřebuje řemeslníky pro svůj rozvoj vědy, průmyslu i bydlení obyvatel. Podpora ze všech politických úrovní jim dává zelenou. Roste zájem o perspektivní zaměstnání a zvýšený zájem o řemesla řeší okamžitým zadáním výstavby již páté moderní haly pro elektrikáře, instalatéry, tesaře, zedníky a další potřebné obory. Tento přístup potřebuje naše země také.
RED, foto archiv Ing. Drahoslava Matonohy
Návrat hodinové věže
V rámci rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti byla 15. října na své místo přesunuta hodinová věž. Do původní podoby se navrací i zdobné prvky a hotové jsou například také železobetonové obvodové stěny na levém křídle.
Metrostav 19/2024
Fotoreportáž
Návrat hodinové věže
RED, foto Výstaviště Praha, JAKUB STADLER / MAFRA / Profimedia
Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: v úterý 15. října byla na své původní místo přesunuta hodinová věž, která je nejvýraznějším prvkem historického objektu. Do původní podoby se navrací i zdobné prvky jako vitráže nebo malovaný strop v hlavní lodi. Foto Výstaviště Praha.
Průmyslový palác rekonstruuje Metrostav DIZ ve sdružení a v rámci této akce je obnovována také 26 tun vážící hodinová věž. Stavbaři ji 15. října za přítomnosti novinářů a fotografů od ranních hodin s pomocí jeřábu vyzdvihli na své původní místo.
Bylo potřeba precizně připravit zárodky nohou na střešní vazbě a transportní kříž a pečlivě sladit práci mnoha lidí i mechanizace.
Během renovace věže byly vyměněny nohy včetně obloukových částí a horní vyhlídky, následovat bude ještě instalace zdobných kovových prvků. Hodinový stroj se do věže vrátí příští rok po dokončení zasklení věže a oplechování.
Za poslední půlrok se v rámci obnovy paláce podařilo dále vybudovat kompletní ocelovou konstrukci a železobetonové obvodové stěny na levém křídle. Stavbaři také zahájili rekonstrukci střechy na pravém křídle a obnovu poloviny střechy střední haly a levého křídla.
Původně se počítalo s dokončením prací v roce 2025, ovšem po odkrytí základů, podlah a podhledů pravého křídla se ukázalo, že reálný technický stav si vyžaduje rozsáhlejší rekonstrukci, než bylo možné před zahájením zakázky předpokládat. Realistický termín dokončení je v roce 2026.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Radim Mana
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
BeMo Tunnelling – Fotogalerie
Slavnostní otevření stanice metra Horner Rennbahn v Hamburku.
Za klíčové z hlediska výkonu lze považovat především práce na podzemních stěnách, kde významně přispěla společnost Zakládání staveb.
Projektový tým HH U4 vyjadřuje poděkování partnerům a subjektům, kteří takto náročnou výstavbu podporují.
Skupina Metrostav – Fotogalerie
Skrývku na hlavní trase stavbaři zahájili hned po podepsání smlouvy a prioritou je nyní především třiapůlkilometrový úsek od polské rychlostní silnice S3.
Skrývku na hlavní trase stavbaři zahájili hned po podepsání smlouvy a prioritou je nyní především třiapůlkilometrový úsek od polské rychlostní silnice S3.
Skrývku na hlavní trase stavbaři zahájili hned po podepsání smlouvy a prioritou je nyní především třiapůlkilometrový úsek od polské rychlostní silnice S3.
Polovinu hlavní trasy dálnice, tedy více než 10 km, bude realizovat společnost MI Roads, dohromady 16 mostů, z toho dvě velké letmé betonáže, bude realizovat MI Roads a Metrostav TBR a realizaci obou tunelů provedou společně Metrostav TBR a Subterra.
Polovinu hlavní trasy dálnice, tedy více než 10 km, bude realizovat společnost MI Roads, dohromady 16 mostů, z toho dvě velké letmé betonáže, bude realizovat MI Roads a Metrostav TBR a realizaci obou tunelů provedou společně Metrostav TBR a Subterra.
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Zelený ostrov mezi paneláky
Během 365 dnů od převzetí staveniště vyroste na táborském Sídlišti nad Lužnicí nový parkovací dům pro 241 aut. Postaví ho pracovníci Metrostavu DIZ a Památek Tábor.
Liberec: závod 8 začíná s rekonstrukcí bazénu
Oprava libereckého bazénu, původně plánovaná na duben a zpožděná kvůli námitkám a interním procesům, začala. Zahrnuje přestavbu 50metrového bazénu a kompletní rekonstrukci celého objektu.
Výstavba největší silniční zakázky ŘSD startuje
V pátek 12. října zahájilo sdružení firem včetně tří ze Skupiny Metrostav výstavbu přes 21 km dlouhé části dálnice D11 vedoucí k polské hranici.
Návrat hodinové věže
V rámci rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti byla 15. října na své místo přesunuta hodinová věž. Do původní podoby se navrací i zdobné prvky a hotové jsou například také železobetonové obvodové stěny na levém křídle.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007