Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

číslo

Tolik metrů měří tunel, který před 20 lety stavbaři Metrostavu celý vsunuli do vyhloubené rýhy na dně Vltavy. Tato unikátní metoda se použila při výstavbě metra IV.C1 mezi stanicemi Nádraží Holešovice a Ládví.

Divize 6

Další úspěšně dokončená zakázka divize 6

Týmu Michala Hryzáka z jihočeského zastoupení divize 6 se daří. Po rozšíření wellness centra lázní Aurora v Třeboni, o kterém se psalo v minulém čísle firemních novin, ukončil ve stejném termínu také novostavbu víceúčelové sportovní haly v Táboře (foto). Obě souběžné zakázky prováděl ve sdružení s pracovníky firmy Památky Tábor. I díky jejich spolupráci, která se osvědčila také při nedávné rekonstrukci táborského plaveckého areálu, se vše podařilo stihnout v požadovaném termínu.

Lenka Svobodová, foto Jan Luxík

N

ovostavbu Sportovního areálu Mír zahájila divize 6 vloni v dubnu demolicí původní tělocvičny z roku 1929. Ukončila ji letos 26. října, kdy byla hala uvedena do zkušebního provozu. Na svatého Martina ji při slavnostním zahájení oficiálně otevřelo volejbalové utkání juniorské reprezentace s juniory budějovického Jihostroje.

„Odstraňujeme ještě drobné vady a nedodělky a připravujeme opravu venkovní tribuny, která na novou halu přímo navazuje. Při hodnocení dokončené práce se mi vybaví složité pilotové založení haly a řešení jejích prefabrikátových konstrukcí. Investor si totiž až těsně před zahájením prací vyžádal úpravu konstrukce tak, aby na střechu bylo možné osadit fotovoltaické panely. Tímto zásahem, ale i z důvodu zjištění odlišných geologických podmínek, než se uvažovalo v zadání, jsme museli spolu s projektanty přepočítat statický návrh nosných prvků. S tím nám opět velmi pomohl Ing. Pavel Novák z úseku výrobně-technického ředitele centrály,“ vzpomíná vedoucí projektu. Náročný harmonogram díla se podařilo dodržet i díky pracovníkům z provozu výroby ŽBK divize 6, kteří provedli železobetonové konstrukce pod tribunami.

nová hala nahradila původní tělocvičnu z roku 1929. nabídne zázemí pro atletický oddíl i celou řadu sálových sportů

perfektní spolupráce

„Snažili jsme se vyhovět požadavkům architekta Stanislava Kotrčky, který halu navrhl, zejména při koordinaci vedení všech pohledových rozvodů instalací,“ doplňuje stavbyvedoucí Ing. Vojtěch Pindroch, který spolu s Liborem Píchou práce na stavbě řídil.„K výbornému výsledku zakázky vedlo i jejich nasazení, profe­sionální a perfektní spolupráce ve sdružení a konstruktivní přístup investora, se kterým jsme i přes úvodní nedostatky v projektové dokumentaci dokázali vždy najít řešení,“ uzavírá Michal Hryzák.

V táborské lokalitě u Kvapilovy ulice tak s výrazným přispěním divize 6 vznikl ucelený sportovní kampus, který kromě Sportovního areálu Mír zahrnuje atletický stadion Míru, krytý i venkovní bazén, fotbalový stadion klubu FC MAS Táborsko a sportovní halu zvanou Kvapilka.

Posilovna i taneční sály

Základem víceúčelového Sportovního areálu Mír je 10 m vysoké hřiště s rozměry 20 x 40 m, které lze dělit na menší hrací plochy a plně vyhovuje všem halovým sportům. Doplňují je výběhové zóny, 90 m dlouhý atletický koridor a tribuna pro 500 diváků. Součástí budovy jsou i posilovna, taneční sály, šatny se zázemím a režie pro venkovní areál. Kvůli změně dotačních podmínek zaplatilo Mír ze svého rozpočtu město Tábor a bude sloužit nejen organizovaným sportovcům, ale i aktivní veřejnosti.

Divize 8

Staveniště pod dozorem pyrotechniků

V místě stavby nového střediska Technicko-hygienické údržby kolejových vozidel, které doplní a rozšíří zázemí slovenské železniční stanice Nové Zámky, probíhá důkladný pyrotechnický průzkum. Na bývalé depo zde bylo na konci druhé světové války shozeno přibližně 500 leteckých bomb.

Blanka Růžičková, foto a vizualizace archiv stavby

N

a staveništi (foto), jež přiléhá k využívanému prostoru nádraží, již proběhlo kácení a stavbaři začali s odstraňováním starých nefunkčních kolejí. „Jde o území, kde desítky let neprobíhala žádná činnost a které tak bylo výrazně zalesněné náletovými dřevinami,“ vysvětluje vedoucí projektu Ing. Pavel Václavik z divize 8. Práce zatím probíhají podle harmonogramu, ale termíny může ohrozit jak zhoršující se pandemická situace, tak i výsledky probíhajícího průzkumu. Na území Nových Zámků bylo na konci války shozeno 1200 až 1300 leteckých bomb, z toho přibližně 500 přímo do prostoru železničního depa, tedy částečně i do míst, kde teď probíhá výstavba. Plánovaný termín dokončení, květen 2023, by se v případě výskytu většího množství nevybuchlé munice stěží dodržel.

pro lepší komfort cestujících 

Sdružení s názvem MDŽ Nové Zámky zahájilo práce letos na začátku října. Ve­dle Metrostavu, který je zde se 43 procenty lídrem, jsou v něm zastoupeny také společnosti Dopsys a Železniční stavby Košice.

Zakázka zahrnuje výstavbu dvou hal a doplnění nezbytné železniční infrastruktury. Jde o 37 stavebních objektů a 19 provozních souborů. V jedné z hal (vizualizace) se bude provádět drobná údržba a vnitřní čištění vagonů. Ve druhé bude umístěna myčka čili zařízení pro vnější mytí kolejových vozidel. Budova haly bude mít ocelovou konstrukci se sendvičovým opláštěním.

„Projekt je přínosem pro slovenský trh. V podobě čistých vlaků zlepší komfort cestujících a velký posun znamená i pro práci lidí zaměstnaných v depu, připomíná Pavel Václavik. Město podle jeho slov projekt podporuje. „Díky důsledné komunikaci s radnicí i s občany, kteří se obávali dopadů stavby, jsme nakonec našli alternativní přístupovou cestu pro těžké nákladní automobily.

Železniční stanice Nové Zámky je významnou slovenskou křižovatkou. První trať – mezi Bratislavou a Štůrovem – tam byla postavena už v roce 1850. Dnes má tento dopravní uzel, přes který projíždí kromě dopravy ve směru Bratislava–Budapešť také většina vlaků směřujících na střední Slovensko, deset kolejí a čtyři nástupiště.

Další depo také v Humenném

Kolegové z divize 8 postaví pro slovenského drážního dopravce středisko technicko-hygienické údržby také v Humenném na východě země. V areálu tohoto depa bude vybudována nová infrastrukturní lokalita THÚ. Doposud byly služby THÚ poskytovány v lokomotivním depu, zatímco hygienická údržba byla částečně prováděna přímo na kolejích nádraží. Nová pracoviště i zde bezpochyby zvýší komfort práce.

 

Metrostav 21/2021, Zličín
Metrostav 21/2021, Krátce Aktuálně
Metrostav 21/2021, Metrostav DIZ
Metrostav 21/2021, Ptáme se
Metrostav 21/2021, BES
Metrostav 21/2021, Fotosloupek
Metrostav 21/2021, Centrum vzdělávání
Metrostav 21/2021, Číslo
Metrostav 21/2021, Divize 6
Metrostav 21/2021, Divize 8
Metrostav 21/2021, Divize 1 a 5
Metrostav 21/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 21/2021, Vzpomínáme
Metrostav 21/2021, Fotoreportáž
Metrostav 21/2021, Zličín

Zličín

Metrostav 21/2021, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 21/2021, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 21/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 21/2021, BES

BES

Metrostav 21/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 21/2021, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 21/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 21/2021, Divize 6

Divize 6

Metrostav 21/2021, Divize 8

Divize 8

Metrostav 21/2021, Divize 1 a 5

Divize 1 a 5

Metrostav 21/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 21/2021, Vzpomínáme

Vzpomínáme

Metrostav 21/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

9

Sending statistics …

Rendering Divize 8 (198446): (2/4) (4 ms)

Rendering Divize 6 (198445): (1/3) (11 ms)

Rendering Číslo (198444): (1/1) (0 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i4888/item231846.gif

 i4888/item230104-small.jpg

 i4888/item230026.svg

 i4888/item230103.svg

 i4888/item230105-small.jpg

 i4888/item230029.svg[p3]

 i4888/item230163.svg[p3]

 i4888/item230106-small.jpg[p2]

 i4888/item230104-medium.jpg[p3]

 i4888/vth498183-1.jpg (2x)

 i4888/vth498184-1.jpg (2x)

 i4888/vth498185-1.jpg (2x)

 i4888/vth498186-1.jpg (2x)

 i4888/vth498187-1.jpg (2x)

 i4888/vth498188-1.jpg (2x)

 i4888/vth498189-1.jpg (2x)

 i4888/vth498190-1.jpg[p1]

 i4888/vth498191-1.jpg[p1]

 i4888/vth498192-1.jpg[p1]

 i4888/vth498193-1.jpg[p1]

 i4888/vth498194-1.jpg[p1]

 i4888/vth498195-1.jpg[p1]

 i4888/vth498196-1.jpg[p1]