-
Metrostav
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
Zličín
21
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
2. prosince 2021
ročník 33
Na Zličíně vyrostly další dva bytové domy
S trochou nadsázky by se dalo říct, že na pražském Zličíně rostou domy skoro jako houby po dešti. Loni v únoru divize 6 dokončila první dva objekty Parku Zličín se 146 byty, nyní po necelých dvou letech tým Ing. Tomáše Kuříka dostavěl další dva bytové domy F a G, v nichž vzniklo 174 bytů (hlavní foto).
Martina Vampulová, foto Petr Adámek
ráce na druhé etapě začaly v lednu loňského roku. „Stavbu jsme zahájili výkopovými pracemi, kde měla být celá jáma svahovaná. Z důvodu skutečných geologických podmínek na stavbě, které byly odlišné od projektu, se muselo doplnit záporové pažení k zajištění sousední budovy a upravit svahování celé jámy,“ popisuje začátek prací vedoucí projektu a dodává, že v této době sice stavba nabrala mírné zpoždění, to se ale v dalších měsících podařilo díky dobrému plánování dalších prací eliminovat.
Noví mistři se hledají těžce
I přes covidová opatření hlavně na podzim loňského a na jaře letošního roku se stavbu podařilo po celou dobu udržet v chodu. Omezením se muselo přizpůsobit hlavně plánování nasazení zahraničních pracovníků a také včasné objednávání materiálu. Právě nedostatek materiálu nebo neúměrně dlouhé dodací lhůty tak způsobovaly velké problémy. Ing. Kuřík také už před začátkem prací na projektu Park Zličín hledal do svého týmu nové mistry. „Bohužel billboardová kampaň v okolí Zličína i pak v místě stavby neměla přínos, jaký jsme očekávali. Osvědčila se mi ale práce se studenty během studia, protože někteří z nich se již zapracovali do týmu. A dále pak díky osobnímu doporučení kolegů nás dva mistři posílí od nového roku,“ říká vedoucí projektu.
projekt park zličín: tři etapy, sedm bytových domů a celkem 525 bytů
Nyní je druhá etapa bytových domů stavebně dokončena, probíhají předpřejímky bytů s investorem a budoucími majiteli bytů. Kolaudaci, kterou zajišťuje investor, plánuje na začátek ledna.
Všechny byty o velikosti 1+kk až 4+kk vznikly a vznikají v architektonicky podobných domech. Ty z druhé etapy mají dvě podzemní a sedm nadzemních podlaží. Zajímavostí projektu je řešení vzduchotechniky, kdy jsou všechny byty napojeny na rekuperační jednotku, takže bude moci docházet k jejich řízenému větrání.
Na Zličíně zůstane tým Ing. Kuříka ještě do příštího roku, aby zde do konce prvního čtvrtletí dokončil poslední, třetí etapu bytových domů. Zároveň ale už zahájil práce na dalším bytovém projektu, tentokrát na rozhraní pražských Záběhlic a Chodovce.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Obnova další pražské památky
Konsorcium vedené společností Metrostav DIZ by mělo na začátku příštího roku na pražském výstavišti zahájit rekonstrukci a dostavbu levého křídla Průmyslového paláce (vizualizace). Kromě stavbařů se do projektu zapojí i naši restaurátoři, kteří se podíleli na obnově řady historických objektů.
Aktuální opatření kvůli covidu-19
V návaznosti na mimořádná opatření, která Ministerstvo zdravotnictví ČR vydalo dne 22. listopadu, přistoupila Skupina Metrostav k opětovnému pravidelnému testování zaměstnanců. Podrobnosti a další informace k tématu zaměstnanci najdou na intranetu: https://bit.ly/MC-koronavir
Setkání na stavbě v Turecku
Dne 12. listopadu 2021 proběhlo v Istanbulu jednání představenstva dceřiné společnosti Metrostav Ankara Inşaat na projektu podzemní lanovky Rumeli Hisarüstü – Aşiyan (foto). Na programu byla prezentace a kontrola a následná pochůzka již zrealizovanými tunely stanice.
Metrostav DIZ
Metrostav DIZ
zlepšíme parkování v praze
U stanice metra B Nové Butovice vyroste záchytné P+R parkoviště. V rámci sdružení Parkovací dům Petržílkova ho postaví kolegové z Metrostav DIZ se společností Trigema Building.
RED, vizualizace Qarta architektura
tavba o třech nadzemních a třech podzemních podlažích bude sloužit pro 379 vozidel, přičemž 182 parkovacích stání bude rezidenčních a 197 stání jako součást P+R. Respektive zhruba půlka míst bude pro dojíždějící do Prahy a ta druhá pro místní. Ti, kteří dojíždějí, získají jednoduchý přestup na MHD.
Město si od výstavby nového P+R parkoviště a jeho následným využíváním řidiči osobních vozidel slibuje, že se sníží intenzita dopravy na přilehlých městských komunikacích a dojde ke zlepšení životního prostředí, především ke snížení emisí, exhalací a hlučnosti. Stavba bude slavnostně zahájena v prosinci, hotovo by mělo být za rok a půl.
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. Ladislav Profota
Personální ředitel Metrostavu
Ing. Profoty jsme se zeptali na to, jak funguje a k čemu je dobrý program doporučování nových kolegů a kolegyň. Jde o jeden z nástrojů náborového procesu, který v době nízké nezaměstnanosti běží na plné obrátky.
Co je program doporučování?
Princip je jednoduchý – motivujeme stávající kolegy, aby nám doporučovali zájemce o volná pracovní místa, která obsazujeme. V případě, že zájemce nastoupí do pracovního poměru a setrvá v něm i po zkušební době, doporučující získává za nového zaměstnance odměnu ve výši 15 000 až 25 000 Kč podle obsazované pozice.
Co vede Metrostav k podpoře doporučování?
Ukazuje se, že lidé, kteří do firmy nastupují na základě doporučení zaměstnanců, mají výrazně vyšší úspěšnost ve výběrových řízeních a také zřídka odcházejí. V současné době rekordně nízké nezaměstnanosti je program doporučování o to důležitější. Je přínosný pro všechny strany. Kolegové mohou získat do týmu nové posily, se kterými již mají pozitivní zkušenost, a ovlivnit tak, s kým budou spolupracovat. K tomu dostanou jako poděkování i finanční odměnu. Doporučení uchazeči zase mají přímou referenci na společnost a vnímají tak změnu zaměstnavatele jako bezpečnější, jinými slovy vědí, do čeho jdou. A Metrostav jako zaměstnavatel získá nové cenné zaměstnance.
Jak mohou zaměstnanci někoho doporučit?
Mohou to dělat v zásadě třemi způsoby. Jednak přímým doporučením konkrétního zájemce o konkrétní pracovní pozici. Jeho životopis či alespoň kontakt stačí poslat personálním manažerům e-mailem nebo ho předat osobně, zájemce lze i doporučit přes aplikaci dometrostavu.cz. Dále sdílením informací o volných pracovních místech svým známým na sociálních sítích – zde stačí v aplikaci dometrostavu.cz použít funkci sdílet na Facebooku, LinkedIn či poslat e‑mailem. Aplikace vygeneruje unikátní kód, díky němuž pak náboráři vědí, komu za zájemce vděčí, i kdyby to byl třeba kontakt sdílený přes několik známých. A zatřetí: pokud mají někoho, kdo by se do Metrostavu hodil, ale nenašli pro něj „správnou“ pozici, mohou personálním manažerům předat jeho telefon či e‑mail. Ti se s ním spojí a dohodnou se na možném uplatnění v budoucnu. Všeobecně platí, že vítáme každé doporučení. Kvalitních zájemců je na trhu práce málo a klesla ochota měnit práci.
Jaká je úspěšnost programu?
Ročně na základě doporučení nastupuje přibližně 50 nových kolegů a kolegyň, což je zhruba 1/6 všech nových nástupů napříč divizemi i pozicemi. Za to patří velké poděkování všem, kteří někoho v minulosti doporučili.
Co byste vzkázal kolegům?
Pomozte nám doplňovat naše týmy. Sdílejte mezi své přátele informace o volných místech, poptejte se mezi svými známými, spolužáky či bývalými kolegy. Je to malý krok navíc, který může učinit z vašich známých, nebo známých vašich známých, naše nové kolegy. Ať už jsou to srdcaři, hlavičky, nadšenci, vytrvalci, parťáci, profíci, opory, nebo mají zlaté ruce, v Metrostavu jsou vítáni.
Za rozhovor děkuje David Kalců
BES
BES
Revitalizace v Líbeznicích a další projekty společnosti BES
Dceřiná společnost BES, S.R.O. s koncem stavební sezony dopravních staveb a začátkem zimní přestávky finišuje práce na svých projektech. Jedním z nich, který se podařilo dokončit ještě letos, je úprava komunikací a veřejných prostranství v lokalitě U Kola na Hůrce v obci Líbeznice v Praze-východ. Tato akce vyvrcholila vysvěcením nové kapličky (foto).
Bc. Jakub Brzoň, foto archiv společnosti BES
tavba probíhala v nejstarší lokalitě obce podle návrhu, který zvítězil v architektonické soutěži. Podstatou rekonstrukce bylo v této oblasti zachovat historický nádech. Pro firmu se proto nejednalo primárně o pokládku asfaltových směsí, ale i o pokládku odsekové žulové dlažby a dodávky a montáže mobiliáře dle architektonického návrhu, a to především kapličku sv. Ludmily, která citlivou přestavbu korunuje. Kaplička byla vysvěcena 22. listopadu za přítomnosti starosty obce Líbeznice Martina Kupky, zástupců firmy BES a místních obyvatel, kteří se sešli v hojném počtu.
„Protože si tento rok připomínáme 1100 let od mučednické smrti sv. Ludmily a protože přes Líbeznice musela sv. Ludmila putovat z Pšova (Mělník) do Prahy, napadlo nás, že bychom se mohli právě v letošním roce přidat k mnoha místům, které si sv. Ludmilu jako babičku, patronka české země, připomínají. A připadalo nám zajímavé zdůraznit i tímhle drobným líbeznickým krokem roli babiček v našem životě. Tím spíš, když jsou to babičky vzdělané a předávají svoje zkušenosti svým vnukům,“ popsal starosta Líbeznic.
moderní skromná kaplička korunuje citlivou přestavbu historické části obce líbeznice
Celkové náklady této stavby činily 15 milionů korun a financovala je obec Líbeznice. Společnost BES díky této zakázce získá cennou referenci vzhledem k charakteru stavby.
Z aktivit v příštím roce
Některé významné projekty budou pokračovat v nastaveném tempu příští sezonu, jako jsou například silnice II/335 Stříbrná Skalice, průtah pro Krajskou správu a údržbu silnic Středočeského kraje nebo I/27 Jesenice průtah II. a III. etapa – oprava komunikace pro Ředitelství silnic a dálnic ČR, jiné již byly dokončeny a předány objednatelům – investorům. V příštím roce pak firmu čeká mimo jiné realizace stavby II/608 Nové Ouholice – Nová Ves pro Krajskou správu a údržbu silnic Středočeského kraje nebo rekonstrukce ulice Vršovická pro Technickou správu komunikací hlavního města Prahy.
Zimní přestávkou však práce pro firmu nekončí, ba naopak. Jelikož jsme poskytovatelem služby zimní údržby, práce pro nás v tomto směru začínají.
Fotosloupek
fotosloupek
Den s Metrostavem pro naše budoucí kolegy
Ve čtvrtek 11. listopadu proběhla na našich pracovištích v Horních Počernicích akce pro smluvní a draftované žáky z Akademie řemesel Praha.
V dopoledních hodinách měli kluci z oborů tesař a truhlář výukový program v tesárně a ve skladě bednění divize 6. Obdobný program byl připraven pro žáky oborů strojník a zámečník v Provozu ocelových konstrukcí divize 3. A protože nejen prací je člověk živ, smluvní žáky jsme po obědě vzali na nedaleký okruh pro motokáry. Chlapci nás přesvědčili, že jejich šikovnost daleko přesahuje zvolený studijní obor. Všichni zúčastnění si Den s Metrostavem užili a těší se na další společnou akci učňovského programu.
Centrum vzdělávání
Centrum vzdělávání
Profesní školení ve vysokém standardu
Průkazné doložení požadované kvalifikace našich zaměstnanců je jednou z významných podmínek pro získání a následnou kvalitní realizaci zakázek našich společností. Potřebná proškolení našich zaměstnanců zajišťují se zkušenými interními lektory i s osvědčenými dodavateli služeb z externího trhu zaměstnanci Centra vzdělávání Skupiny Metrostav.
Mgr. Zdeněk Kostříž
růběh jednotlivých školení vychází ze zákonem stanovených podmínek. U některých školení se promítají do obsahu i požadavky odborných pracovišť či investorů staveb. Získání některých osvědčení pro výkon činností pro významné obchodní partnery není jednoduché. O tom by mohli vyprávět naši kolegové a kolegyně podstupující pravidelné přezkoušení či absolvování čím dál obtížnějších zkoušek v rámci udělení certifikací pro práce na zakázkách Správy železnic, státní organizace či pro ŘSD.
Obětavost a nasazení nositelů oprávnění při přípravě a vlastním obhajování certifikací si zaslouží náš obdiv a poděkování. Mnohé naše zakázky bychom bez nich i bez jejich odborných znalostí těžko získávali a realizovali. Centrum zajišťuje i přípravu techniků k autorizačním zkouškám ČKAIT, také při této příležitosti se v současnosti u zkoušejících klade větší důraz na konkrétní znalost předpisů, zákonů a odborných stanovisek v jednotlivých odbornostech.
Na míru Skupině Metrostav
U dělnických profesí se u řady profesních oprávnění při zajišťování pravidelných proškolení potýkáme s nedostatkem kvalitních externích lektorů. Na trhu dodavatelů vzdělávání je čím dál méně poskytovatelů školení ze zákona. Společně s interními lektory ze všech společností Skupiny se snažíme v rámci interních kurzů většinu rozvojových potřeb našich středisek, provozů a staveb zabezpečit vlastními silami. Nabídka a obsah profesních školení budou také do budoucna přizpůsobovány potřebám a zkušenostem společností Skupiny Metrostav.
V centru jsme připraveni zajistit aktuální požadavky na odborné proškolení zaměstnanců včetně požadavků dceřiných společností. S nabízenými akcemi Programu profesního a zákonného školení se můžete blíže seznámit na stránkách Vzdělávání skupinového intranetu. V katalogu vzdělávání jsou uvedeny všechny Centrem zabezpečované interní akce jak profesního, odborného, či osobnostního rozvoje. V katalogu naleznete i nabídku aktivit zabezpečených ÚIT pro prohloubení znalostí aplikací výpočetní techniky. Na intranetu je pravidelně zveřejňována také aktuální nabídka realizovaných školení pro nejbližší období. Své potřeby v oblasti kvalifikace i požadavky na rozvoj svých týmů nám můžete sdělit také na e-mailu vzdelavani@metrostav.cz.
Číslo
číslo
Tolik metrů měří tunel, který před 20 lety stavbaři Metrostavu celý vsunuli do vyhloubené rýhy na dně Vltavy. Tato unikátní metoda se použila při výstavbě metra IV.C1 mezi stanicemi Nádraží Holešovice a Ládví.
Divize 6
Divize 6
Další úspěšně dokončená zakázka divize 6
Týmu Michala Hryzáka z jihočeského zastoupení divize 6 se daří. Po rozšíření wellness centra lázní Aurora v Třeboni, o kterém se psalo v minulém čísle firemních novin, ukončil ve stejném termínu také novostavbu víceúčelové sportovní haly v Táboře (foto). Obě souběžné zakázky prováděl ve sdružení s pracovníky firmy Památky Tábor. I díky jejich spolupráci, která se osvědčila také při nedávné rekonstrukci táborského plaveckého areálu, se vše podařilo stihnout v požadovaném termínu.
Lenka Svobodová, foto Jan Luxík
ovostavbu Sportovního areálu Mír zahájila divize 6 vloni v dubnu demolicí původní tělocvičny z roku 1929. Ukončila ji letos 26. října, kdy byla hala uvedena do zkušebního provozu. Na svatého Martina ji při slavnostním zahájení oficiálně otevřelo volejbalové utkání juniorské reprezentace s juniory budějovického Jihostroje.
„Odstraňujeme ještě drobné vady a nedodělky a připravujeme opravu venkovní tribuny, která na novou halu přímo navazuje. Při hodnocení dokončené práce se mi vybaví složité pilotové založení haly a řešení jejích prefabrikátových konstrukcí. Investor si totiž až těsně před zahájením prací vyžádal úpravu konstrukce tak, aby na střechu bylo možné osadit fotovoltaické panely. Tímto zásahem, ale i z důvodu zjištění odlišných geologických podmínek, než se uvažovalo v zadání, jsme museli spolu s projektanty přepočítat statický návrh nosných prvků. S tím nám opět velmi pomohl Ing. Pavel Novák z úseku výrobně-technického ředitele centrály,“ vzpomíná vedoucí projektu. Náročný harmonogram díla se podařilo dodržet i díky pracovníkům z provozu výroby ŽBK divize 6, kteří provedli železobetonové konstrukce pod tribunami.
nová hala nahradila původní tělocvičnu z roku 1929. nabídne zázemí pro atletický oddíl i celou řadu sálových sportů
perfektní spolupráce
„Snažili jsme se vyhovět požadavkům architekta Stanislava Kotrčky, který halu navrhl, zejména při koordinaci vedení všech pohledových rozvodů instalací,“ doplňuje stavbyvedoucí Ing. Vojtěch Pindroch, který spolu s Liborem Píchou práce na stavbě řídil.„K výbornému výsledku zakázky vedlo i jejich nasazení, profesionální a perfektní spolupráce ve sdružení a konstruktivní přístup investora, se kterým jsme i přes úvodní nedostatky v projektové dokumentaci dokázali vždy najít řešení,“ uzavírá Michal Hryzák.
V táborské lokalitě u Kvapilovy ulice tak s výrazným přispěním divize 6 vznikl ucelený sportovní kampus, který kromě Sportovního areálu Mír zahrnuje atletický stadion Míru, krytý i venkovní bazén, fotbalový stadion klubu FC MAS Táborsko a sportovní halu zvanou Kvapilka.
Posilovna i taneční sály
Základem víceúčelového Sportovního areálu Mír je 10 m vysoké hřiště s rozměry 20 x 40 m, které lze dělit na menší hrací plochy a plně vyhovuje všem halovým sportům. Doplňují je výběhové zóny, 90 m dlouhý atletický koridor a tribuna pro 500 diváků. Součástí budovy jsou i posilovna, taneční sály, šatny se zázemím a režie pro venkovní areál. Kvůli změně dotačních podmínek zaplatilo Mír ze svého rozpočtu město Tábor a bude sloužit nejen organizovaným sportovcům, ale i aktivní veřejnosti.
Divize 8
Divize 8
Staveniště pod dozorem pyrotechniků
V místě stavby nového střediska Technicko-hygienické údržby kolejových vozidel, které doplní a rozšíří zázemí slovenské železniční stanice Nové Zámky, probíhá důkladný pyrotechnický průzkum. Na bývalé depo zde bylo na konci druhé světové války shozeno přibližně 500 leteckých bomb.
Blanka Růžičková, foto a vizualizace archiv stavby
a staveništi (foto), jež přiléhá k využívanému prostoru nádraží, již proběhlo kácení a stavbaři začali s odstraňováním starých nefunkčních kolejí. „Jde o území, kde desítky let neprobíhala žádná činnost a které tak bylo výrazně zalesněné náletovými dřevinami,“ vysvětluje vedoucí projektu Ing. Pavel Václavik z divize 8. Práce zatím probíhají podle harmonogramu, ale termíny může ohrozit jak zhoršující se pandemická situace, tak i výsledky probíhajícího průzkumu. Na území Nových Zámků bylo na konci války shozeno 1200 až 1300 leteckých bomb, z toho přibližně 500 přímo do prostoru železničního depa, tedy částečně i do míst, kde teď probíhá výstavba. Plánovaný termín dokončení, květen 2023, by se v případě výskytu většího množství nevybuchlé munice stěží dodržel.
pro lepší komfort cestujících
Sdružení s názvem MDŽ Nové Zámky zahájilo práce letos na začátku října. Vedle Metrostavu, který je zde se 43 procenty lídrem, jsou v něm zastoupeny také společnosti Dopsys a Železniční stavby Košice.
Zakázka zahrnuje výstavbu dvou hal a doplnění nezbytné železniční infrastruktury. Jde o 37 stavebních objektů a 19 provozních souborů. V jedné z hal (vizualizace) se bude provádět drobná údržba a vnitřní čištění vagonů. Ve druhé bude umístěna myčka čili zařízení pro vnější mytí kolejových vozidel. Budova haly bude mít ocelovou konstrukci se sendvičovým opláštěním.
„Projekt je přínosem pro slovenský trh. V podobě čistých vlaků zlepší komfort cestujících a velký posun znamená i pro práci lidí zaměstnaných v depu, připomíná Pavel Václavik. Město podle jeho slov projekt podporuje. „Díky důsledné komunikaci s radnicí i s občany, kteří se obávali dopadů stavby, jsme nakonec našli alternativní přístupovou cestu pro těžké nákladní automobily.
Železniční stanice Nové Zámky je významnou slovenskou křižovatkou. První trať – mezi Bratislavou a Štůrovem – tam byla postavena už v roce 1850. Dnes má tento dopravní uzel, přes který projíždí kromě dopravy ve směru Bratislava–Budapešť také většina vlaků směřujících na střední Slovensko, deset kolejí a čtyři nástupiště.
Další depo také v Humenném
Kolegové z divize 8 postaví pro slovenského drážního dopravce středisko technicko-hygienické údržby také v Humenném na východě země. V areálu tohoto depa bude vybudována nová infrastrukturní lokalita THÚ. Doposud byly služby THÚ poskytovány v lokomotivním depu, zatímco hygienická údržba byla částečně prováděna přímo na kolejích nádraží. Nová pracoviště i zde bezpochyby zvýší komfort práce.
Divize 1 a 5
Divize 5
Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují
Divize 5 na konci října dokončila solidární práce na obnově mateřské školy v obci Hrušky, kterou v létě poškodilo ničivé tornádo. Práce zde ale pokračují, protože kromě samotné rekonstrukce se přistoupilo také k celkové modernizaci budovy.
RED, foto archiv stavby
o obnovy se v červenci hned po řádění živlu zapojili raziči divize 5 a kolegové z divize 1. Školka měla zničenou střechu i velkou část obvodového pláště a poškozené vodovodní potrubí, které vytopilo jedno z pater. V první etapě stavbaři provedli nejnutnější opravy tak, aby zamezili následným škodám. Ve spolupráci s dobrovolníky opravili či vybourali podhledy, vnitřní zdivo a podlahová souvrství, zprovoznili střešní pláště a vyměnili či zrekonstruovali okna a venkovní dveře. V objektu jsou kompletně osazeny nové výplně otvorů a vnitřní prosklené dělicí příčky, vylity nové podlahy a provedeny veškeré zdicí práce. Byly dokončeny i všechny rozvody ZTI, ÚT a silnoproudé rozvody.
Kolegové divize 1 nyní pracují v 2. NP, kde kompletují silnoproudá a slaboproudá zařízení (zásuvky, vypínače, rozvaděče), osadili zařizovací předměty na WC a v umývárnách. Probíhají malby a příprava pro pokládku koberců a PVC. Jsou osazeny radiátory, které již temperují prostor. V 1. NP se dokončují štukatérské práce, rozvody VZT a probíhá pokládka dlažeb a obkladů. Hotovo by mělo být koncem prosince.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Kalendář 2022: hlavu vzhůru!
Útvar vztahů k veřejnosti ve spolupráci s agenturou Boomerang Communication vydal kalendář pro příští rok. Tentokrát zachycuje netradičním pohledem vybrané stavby, které Metrostav realizoval.
Po celý rok 2021 nás provázel kalendář s heslem „Je na čem stavět“ a zachycoval fotografie z 50leté historie naší společnosti. V příštím roce se na jeho stranách ukážou části nebo celky staveb z pohledu vzhůru.
Unikátní sada fotografií vznikla během letních měsíců přímo pro nový kalendář. Snímky byly pořízeny po celé České republice a prezentované projekty zastupují celou šíři segmentů našich staveb. Kalendář uvádí titulní list s oblaky a letopočtem v lesklém UV laku. Pro maximální vyznění fotografií byl zvolen i velký formát o rozměru 42 x 64 cm. Celý kalendář uzavírá zadní strana s přehledem staveb.
Věra Štollová, foto archiv Metrostavu
O přelivech na Orlíku na půdě ČVUT
V rámci spolupráce s Fakultou stavební ČVUT v Praze se Metrostav pravidelně zapojuje do odborných přednášek. Jedna z nich z poslední doby se týkala projektu Zabezpečení Vodního díla Orlík před účinky velkých vod, který představil Ing. Tomáš Beržinský z divize 6.
Vedoucí projektu stručně popsal toto důležité vodní dílo v řetězu vltavských přehrad, připomenul projekty, které zde Metrostav realizoval a realizuje, a především pohovořil o náročné modernizaci přelivů orlické přehrady. Uvedl účel zakázky, a jaké stavební činnosti zde proběhnou.
RED
Program Senior klubu Metrostav
Naši senioři ještě koncem listopadu vyrazili na pěkný výlet do Kladna, kde si prohlédli věžové domy v Rozdělově a retro zařízený byt. Pokud to opatření proti koronaviru dovolí, do konce roku se ještě uskuteční dvě akce SKM.
8. prosince pojedeme s CK do Polska do Kudové Zdroje nakupovat.
13. prosince se sejdeme na předvánočním posezení v Masarykových kolejích.
Na výlety se můžete přihlásit známým způsobem, tj. e-mailem, pomocí SMS nebo osobně v kanceláři SKM. Více informací na e-mailu skm@metrostav.cz nebo na webu SKM http://skm.jabro.eu. Fotografie z akcí jsou na https://skmetrostav.rajce.idnes.cz
Jan Brodský
Vzpomínáme
Vzpomínáme
Zemřel Ing. Karel Matzner
Odešel v pátek 12. listopadu 2021 ve věku devadesáti dvou let… Ta zpráva nyní letí k velkému množství lidí, kteří Karla znali, a každého vytrhne z běhu jeho života a vyvolá příval vzpomínek. Nejprve se ale možná každý zastaví a krátce si povzdechne: „Tak Karel Matzner zemřel…“
Ing. Ivan Hrdina
arel byl svým způsobem mimořádný člověk. Mimořádně aktivní člověk. Měl rád svou profesi stavebního inženýra. Byl zaníceným sportovcem a iniciativním organizátorem sportovních událostí.
Po studiích na Fakultě inženýrského stavitelství ČVUT v Praze obor hydrotechnika v rámci vodohospodářského směru nastoupil do podniku Vodní stavby a podílel se postupně na stavbách přehrady Lipno (jako hlavní stavbyvedoucí podzemní hydroelektrárny) a na vodních dílech Nechranice, Želivka I a Vrchlice jako hlavní inženýr stavební správy 2 Vodních staveb. Jmenované stavby dovedl do provozu a konečné kolaudace. Těžko asi najít jiného hydrotechnika, kterému se dostalo příležitosti úspěšně dokončit během životní stavební praxe hned čtyři údolní přehrady.
Následovalo 25 let práce u podniku Metrostav ve funkci vedoucího odboru realizace metra, později pak zastával funkci technického asistenta generálního ředitele podniku. Byl také vyslán do Alžíru, kde v letech 1987 až 1989 pracoval na přípravě stavby metra s účastí Metrostavu.
Čestný člen tunelářské asociace
Ing. Matzner byl nejen dlouholetým členem České (dříve i Československé) tunelářské asociace ITA-AITES, ale v letech 1996 až 2004 také jejím generálním sekretářem a šéfredaktorem časopisu TUNEL. Pro asociaci vykonal velmi mnoho, a proto byl zaslouženě jmenován jejím čestným členem.
Mimořádná byla Karlova láska ke sportu. Svůj organizační talent uplatnil, když byl téměř 20 let místopředsedou a předsedou TJ Vodní stavby. Coby atlet veterán se stal v příslušných věkových kategoriích několikrát mistrem světa, Evropy, mistrem Jižní Ameriky i Čínské republiky Tchaj-wan v různých běžeckých disciplínách. Vykovával funkci předsedy Sdružení veteránů Českého atletického svazu a posléze byl jeho čestným předsedou.
Závěrem bych chtěl vyslovit své pevné přesvědčení, že jméno Ing. Karla Matznera zůstane mezi členy České i Slovenské tunelářské asociace živé. Děkuji mu za vše, co pro naši tunelářskou pospolitost vykonal.
Fotoreportáž
Fotoreportáž
Relikviář svatého Maura v nové expozici
RED, foto ČTK/Kubeš Slavomír, archiv Metrostavu a NPÚ
Do Pluhovských domů, které na státním hradu a zámku Bečov nad Teplou rekonstruovali kolegové z divize 9 (o průběhu jsme psali v minulém vydání našich firemních novin), se přesunula vzácná zlatnická památka a je již přístupná veřejnosti.
Instalace do nové expozice proběhla v pondělí 22. listopadu za přísných bezpečnostních opatření. S přesunem relikviáře svatého Maura pomáhalo několik desítek policistů a další bezpečnostní složky ministerstva vnitra.
Relikviář je nyní umístěn v unikátním trezoru, na kterém se podíleli čeští skláři. Je neprůstřelný, má víc než 3 cm tlusté sklo a váží několik tun. Podlaha místnosti, ve které se nachází, musela být kvůli tomu speciálně zpevněna. Vitrína je protkaná moderní elektronikou, měla by zajistit maximální bezpečnost, ale také optimální podmínky.
Veřejnosti se relikviář zpřístupnil 26. listopadu, den předtím hrad a zámek Bečov nad Teplou představil novou expozici relikviáře svatého Maura novinářům.
Součástí nových prostor v Pluhovských domech je interaktivní instalace, která návštěvníkům ukazuje například původní předměty z relikviáře, dosud nepublikované dokumenty z jeho nálezu nebo zaznamenané rozhovory s potomky posledních šlechtických majitelů či žijících pamětníků.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda)
David Kalců, DiS. (místopředseda)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Jitka Neklanová
Ing. Petr Půta
Ing. Renáta Zavřelová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
10_Divize 8 – Fotogalerie
Od nových středisek si Železničná spoločnosť Slovensko slibuje zvýšení kvality a lepší podmínky při čistění, údržbu a technické kontroly.
Zakázka zahrnuje výstavbu dvou hal a doplnění nezbytné železniční infrastruktury. Celkem jde o 37 stavebních objektů a 19 provozních souborů.
V jedné z hal se bude po dokončení provádět drobná údržba a vnitřní čištění vagonů. Ve druhé bude umístěna myčka čili zařízení pro vnější mytí kolejových vozidel.
Železniční stanice Nové Zámky je významnou slovenskou křižovatkou, po modernizaci se zvýší komfort i pro cestující.
1_Zličín – Fotogalerie
Druhá etapa bytových domů je stavebně dokončena, v současnosti probíhají předpřejímky bytů s investorem a budoucími majiteli bytů. Kolaudace, kterou zajišťuje investor, je naplánována na začátek ledna.
Stavba druhé etapy začala v lednu loňského roku. I přes covidová opatření hlavně na podzim loňského a na jaře letošního roku se projekt podařilo po celou dobu udržet v chodu a vzniklo tak 174 nových bytů.
Ačkoli bytové domy F a G jsou již dokončeny, práce na projektu Park Zličín pokračují ve třetí etapě.
9_Divize 6 – Fotogalerie
Novostavba Sportovního areálu Mír se nachází na místě původní tělocvičny z roku 1929, která vznikla jako dočasný objekt pro výstavu Československého válečnictví.
V táborské lokalitě u Kvapilovy ulice vznikl ucelený sportovní kampus, který kromě Sportovního areálu Mír zahrnuje atletický stadion Mír, krytý i venkovní bazén.
V objektu dominuje hřiště o rozměrech 20 x 40 m s výběhovými zónami s možností dělení na menší hřiště. Strop je vysoký 10 m, tribuna pro 500 diváků nebo atletický tunel má délku 90 m. Součástí jsou také posilovna, taneční sál a režie pro venkovní areál.
Ve čtvrtek 11. listopadu byla hala oficiálně otevřena. Po slavnostním přestřižení pásky čekala na návštěvníky prohlídka a následovalo volejbalové utkání.
- 230001.svg
- 230002.svg
- 230004.svg
- 230026.svg
- 230029.svg
- 230071.svg
- 230084.jpg
- 230085.jpg
- 230086.jpg
- 230087.jpg
- 230088.jpg
- 230089.jpg
- 230090.jpg
- 230091.svg
- 230093.jpg
- 230094.jpg
- 230098.svg
- 230099.jpg
- 230100.jpg
- 230101.jpg
- 230102.svg
- 230103.svg
- 230104.jpg
- 230105.jpg
- 230106.jpg
- 230107.jpg
- 230108.jpg
- 230109.jpg
- 230110.jpg
- 230111.jpg
- 230112.jpg
- 230113.jpg
- 230114.jpg
- 230115.svg
- 230116.jpg
- 230123.jpg
- 230124.jpg
- 230125.jpg
- 230126.jpg
- 230127.jpg
- 230128.jpg
- 230162.pdf
- 230163.svg
- 230164.svg
- 230917.jpg
- 231846.gif
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Přestavba nemocnice v Českých Budějovicích
Největší investice českobudějovické nemocnice skončila. Od listopadu 2019 do letošního září stavbaři rozšiřovali pavilony CH a CH1, čímž vytvořili moderní monoblok chirurgie. Práce vedl tým Ing. Petra Míčky z Metrostavu DIZ.
Nevyužívané objekty nahradil moderní domov pro seniory
Na začátku září byl slavnostně otevřen nový domov pro seniory v lokalitě Bobelovka u Jindřichova Hradce. Moderní čtyřpodlažní objekt vznikl místo původních objektů Centra sociálních služeb. Metrostav DIZ ve sdružení vybudoval tolik potřebné zařízení pro seniory v rekordním čase.
Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny v rekordním čase
Metrostav DIZ byl v červnu požádán o urgentní opravu ZŠ Chvaly, kde se v jedné z učeben zřítil sádrokartonový podhled. Sanačními pracemi byl pověřen tým Marka Janeby ze závodu 9.
Povodně 2024
Katastrofální povodně v září zasáhly několik regionů ČR. Stejně jako v letech 1997 a 2002 Metrostav nejen řešil škody, ale i aktivně pomáhal v rámci prevence.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007