Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Silniční stavitelství

Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav

Zdroje jako základní stavební surovina jsou dlouhodobým úkolem pro akviziční činnost naší Skupiny. V oblasti obaloven došlo k významnému rozvoji, ale se zdroji kamene je situace složitější. Kámen, klíčový pro většinu stavebních odvětví, v České republice postupně ubývá a od revoluce nebyl otevřen žádný nový lom. O to víc nás těší, že se Skupina Metrostav začátkem roku 2024 rozrostla o společnost Reno Šumava a.s. a její dceřinou firmu Reno Šumava stavby s.r.o.

Text a foto Ing. Jan Dostál

R

eno Šumava, jak již název napovídá, je společnost z podhůří Šumavy se sídlem ve Vlachově Březí a se silným regionálním působením v jižních Čechách. Společnost zaměstnává kolem sta pracovníků a její dominantou je těžba a zpracování kamene (foto). Firma disponuje celkem čtyřmi lomy, konkrétně lomy Slavětice (u Týna nad Vltavou), Prachatice, Sudslavice a Výškovice (u Vimperka). Tyto lomy dokážou trh zásobovat půl milionem tun drceného kameniva ročně ve frakcích určených nejen pro obalovny a betonárky, ale i pro klasickou stavební činnost a jsou rovněž certifikované i pro projekty státní organizace Správa železnic a kolejové stavby. V neposlední řadě se pak v dotěžených partiích lomu společnost zabývá ukládkou určitých druhů stavebních odpadů i recyklací vybouraných stavebních materiálů a jejich znovuvyužitím ve stavbách.

Reno Šumava není ale jenom lomařská společnost. Mezi její aktivity patří i stavební činnost, kdy se specializuje na opravy mostů a propustků, zpevnění břehů a další drobnou výstavbu a opravu komunikací.

kamenolom tvoří s firmou bes silné zázemí pro potřeby skupiny ve středních a jižních čechách

Neméně významná je také činnost na vodorovném i svislém značení včetně montáže a opravy svodidlových systémů, tedy kompletní značení komunikací od bílých a žlutých čar přes svislé značky až po zabezpečení montáže sloupků a svodidel. Pro potřeby výkonu této činnosti je pak společnost vybavena vlastním zázemím ve Vlachově Březí, kde se kromě sídla společnosti nacházejí také dílny pro opravu strojů a jsou tam vnitřní prostory určené pro výrobu svislých dopravních značek, které má společnost certifikovány. Vyrábí je pro instalaci při realizaci vlastních zakázek a v menším množství dodává tyto výrobky bez instalace ostatním odběratelům.

Reno Šumava a.s. a Reno Šumava stavby s.r.o. jsou tak významné regionální společnosti zaměřené nejen na produkci drceného kameniva a ve Skupině Metrostav díky svému zaměření a lokaci vhodně doplní aktivity našich ostatních lomařských a silničních společností.

Ptáme se...

Radim Adamec

Technik BOZ Metrostavu DIZ

Po dokončení Střední průmyslové školy stavební nastoupil do společnosti IPS a.s. na pozici mistra, následně pracoval ve fa Svoboda s.r.o. (demolice, zemní práce a recyklace stavebních odpadů) jako stavbyvedoucí, kde se poprvé setkal se společností Metrostav a.s. v pozici subdodavatele. Do společnosti nastoupil v roce 2011 a nyní v Metrostavu DIZ zastává pozici bezpečnostního technika.

Co rozhodlo, že jste před lety nastoupil do Metrostavu?

Zaujal mě přístup společnosti ke svým zaměstnancům (rodinný) a spektrum technicky náročných staveb. Při zaměstnání jsem si rozšířil vzdělání na SPŠ hornické a samozřejmě i kvalifikaci OZO čili odborně způsobilé osoby k zajišťování úkolů v prevenci rizik, potažmo osvědčení o odborné způsobilosti k výkonu funkce bezpečnostní technik (OBÚ).

Co vše obnáší vaše pozice v rámci Skupiny Metrostav?

Naší prioritou je hájit práva a povinnosti zaměstnanců i zaměstnavatele v oblasti BOZP. Ideální stav z hlediska BOZP je řešit pouze prevenci. I proto ve spolupráci s Centrem vzdělávání Skupiny Metrostav důsledně školíme zaměstnance na různých pracovních pozicích. Trvale se snažíme vyhledávat možná „rizika“ a navrhovat opatření k jejich odstranění nebo minimalizaci výskytu. V rámci Skupiny mám na starosti mimo jiné i kategorizaci nových pracovních pozic a profesí z hlediska hygieny práce. Specifikem našich firem je také organizace Inspekční a pohotovostní služby, kterou zajišťuji.

Jste tedy i v terénu, objíždíte stavby. Na který prohřešek narážíte nejčastěji?

Mojí úlohou je provádění fyzických kontrol na staveništích, stálých provozech a stavebních dvorech. Pohlédneme-li na nečastější rizika na našich stavbách, jsou to práce prováděné ve výškách a nad volnou hloubkou. Ty jsou podobně jako v celém stavebnictví příčinou nejčastějších a nejzávažnějších pracovních úrazů.

Jakou problematikou se v rámci BOZ aktuálně zabýváte?

V současné době připravujeme tak jako každoročně ve spolupráci s naším poskytovatelem pracovnělékařských služeb dohlídky pracovišť z pohledu hygieny práce. Následně nás čekají pravidelné každoroční prověrky BOZP, PO a OŽP, které se v prostředí Skupiny Metrostav týkají několika set staveb a pracovišť. Mezi aktuálně probíhající činnosti patří rozsáhlejší aktualizace koncernového registru rizik, což je jakýsi katalog nebezpečí, která mohou při pracích na stavbách vzniknout a určují cíle naší prevence. I díky zkušenostem našich kolegů pracujících v zahraničí jsme schopni tento základní dokument průběžně zdokonalovat.

Býváte také součástí organizačního týmu metrostaváckých sportovních her. Máte ke sportu blízko?

Sportovní hry vnímám jako velice důležitou součást společenských aktivit ve Skupině. Sport sbližuje všechny lidi, kteří mají smysl pro fair play, a to je i má filozofie. Rád bych také touto cestou poděkoval celé partě báječných organizátorů her. Ve sportovním prostředí se pohybuji prakticky celý svůj život už od sportovní volejbalové základní školy.

Za rozhovor děkuje David Kalců

fotosloupek

Nový „Pentagon“ pro Škodu

Blíží se okamžik, kdy by mělo být hotovo nové administrativní sídlo pro zaměstnance Škody Auto v Mladé Boleslavi.

Kolegové z divize 1 pod vedením Ivana Šmejkala provádějí poslední terénní práce a úpravy interiérů. Komplex, který nabízí čtyři bloky vzájemně úzce provázaných budov, je rozsáhlý, plocha kanceláří bude činit 27 000 m2 a hrubý obestavěný prosto má 200 000 m3. Nová budova (snímky) se stane etalonem trvalé udržitelnosti: technické inovace sníží spotřebu elektřiny a například na střeše objektu bude fotovoltaická elektrárna, v centrální nádrži se zachytí dešťová voda.

 

Metrostav 3/2024, Varyádu doplní nové obchody a multikino
Metrostav 3/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 3/2024, Silniční stavitelství
Metrostav 3/2024, Ptáme se
Metrostav 3/2024, Fotosloupek
Metrostav 3/2024, Centrum vzdělávání
Metrostav 3/2024, Číslo
Metrostav 3/2024, Nová stanice pro hasiče: je 247. v republice
Metrostav 3/2024, Divize 8 Ústecký kraj
Metrostav 3/2024, Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále
Metrostav 3/2024, Pracovní příležitosti
Metrostav 3/2024, Skupina Metrostav
Metrostav 3/2024, Výročí
Metrostav 3/2024, Proměna budějovického nádraží
Metrostav 3/2024, Varyádu doplní nové obchody a multikino

Varyádu doplní nové obchody a multikino

Metrostav 3/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 3/2024, Silniční stavitelství

Silniční stavitelství

Metrostav 3/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 3/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 3/2024, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 3/2024, Číslo

Číslo

Metrostav 3/2024, Nová stanice pro hasiče: je 247. v republice

Nová stanice pro hasiče: je 247. v republice

Metrostav 3/2024, Divize 8 Ústecký kraj

Divize 8 Ústecký kraj

Metrostav 3/2024, Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále

Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále

Metrostav 3/2024, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 3/2024, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 3/2024, Výročí

Výročí

Metrostav 3/2024, Proměna budějovického nádraží

Proměna budějovického nádraží

4

Sending statistics …

Rendering Fotosloupek (341734): (2/2) (2 ms)

Rendering Ptáme se (341733): (1/1) (0 ms)

Rendering Silniční stavitelství (341732): (1/2) (9 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i8752/item1095199-small.jpg

 i8752/item1095150.svg

 i8752/item1095200-small.jpg

 i8752/item1095201-small.jpg

 i8752/item1095202-small.jpg